quote:
allroad / tour en nakeds... eigelijk alles met een rechte zithouding want dan leunbje niet op je polsen..quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef whY... het volgende:
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt? Mijn pa reed vroeger altijd motor en sinds ik nu een paar jaar rijd heeft hij ook wel eens een bochtje gestuurd op mijn motoren. Hij heeft alleen een operatie gehad een paar jaar terug aan zijn polsen en sindsdien zijn ze nooit meer helemaal de oude geworden.
Wat zou voor hem nou een leuke fiets zijn? Hij reed vroeger CBtjes volgens mij en deze fiets is wel eens gevallen in gesprekken: Honda Police Special Motorcycle CB750.
Is een tikje te duur, verder super idee. Waarom zou dit lichter zijn dan de rest van de motoren?quote:
Hmm, maar koppelen heeft minder met belasting van je polsen te maken en meer met de spieren in je hand/vingers zelf toch? Ik zou denken dat dat wel beter zal worden als hij weer een poosje rijdt.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:40 schreef whY... het volgende:
Wat is een clip-on![]()
Vooral koppelen lijkt hem tegen te vallen.
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:09 schreef mjan het volgende:
[..]
Hmm, maar koppelen heeft minder met belasting van je polsen te maken en meer met de spieren in je hand/vingers zelf toch? Ik zou denken dat dat wel beter zal worden als hij weer een poosje rijdt.
Is gewoon het type stuur.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:00 schreef whY... het volgende:
Thanks mstx, niet dat het nu snap maar het lijkt op die buisjes op de SS motoren die helpen met high speed sturen toch?
Ik denk dat ik ongeveer 586x op m'n bek zou gaanquote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Supervetquote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Wow.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Maandag ben ik begonnen, op een Gegeven moment niet het juiste gereedschap voorhanden. Dinsdag verder gegaan, klepspeling gemeten, toen geen zin meer. Gisteren nog een keer klepspeling gemeten want zat me niet helemaal lekker en nu moet ik alleen even de shimmetjes uitwisselen en dan kan de boel weer in elkaar.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:03 schreef BlackLining het volgende:
Mja. Een accu laadt nooit op tot het voltage wat ie krijgt. Een 12V accu opladen met 12V wordt hem niet, dan blijft ie hangen rond de 11V laat staan hoeveel stroom ie dan kan leveren. Welke boordspanning je minimaal (!) moet hebben staat in je wphb, maar zal idd iets rond 13.6, 13.8V zijn met lopende motor.
[..]
Hoelang ben je nou al met dat kleppen stellen bezig man?in die vier dagen heb ik twee keer mijn kleppen gesteld, een klepstoter uit de carterpan gehaald, lagercaphouders van de nokkenas uitgeboord en de distributieketting vervangen
Su-per-vet!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
mijn pa is opzich heel erg gecharmeerd van die xtx, maar ik zou het in de hoek van de bonnevile of w800 zoeken.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef whY... het volgende:
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt? Mijn pa reed vroeger altijd motor en sinds ik nu een paar jaar rijd heeft hij ook wel eens een bochtje gestuurd op mijn motoren. Hij heeft alleen een operatie gehad een paar jaar terug aan zijn polsen en sindsdien zijn ze nooit meer helemaal de oude geworden.
Wat zou voor hem nou een leuke fiets zijn? Hij reed vroeger CBtjes volgens mij en deze fiets is wel eens gevallen in gesprekken: Honda Police Special Motorcycle CB750.
Honda nc 750 dct? Licht en je hoeft niet zelf te schakelen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:14 schreef whY... het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.
quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
oh het ging om knijpbelasting? Koppeling lijkt tegen te vallen hoe gaat hij om met remmen dan?quote:Op donderdag 24 april 2014 13:14 schreef whY... het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.
Honda timmert inderdaad aardig aan de weg met de DCT.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:46 schreef mennes2000 het volgende:
[..]
Honda nc 750 dct? Licht en je hoeft niet zelf te schakelen.
Nee, ik ziet hier in Helsinki met een nog net zo harde baard!quote:Op donderdag 24 april 2014 09:27 schreef Salatrel het volgende:
zou teun zijn houthakkersbaard afgeschoren hebben voordat ie naar finland ging?
Had je voor het meten gereden?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Honda timmert inderdaad aardig aan de weg met de DCT.
Net even gemeten;
Motor af: 12,76V
Stationair draaiend met choke rond de 2000 tpm:14,62V
Accu blijkt dus toch in orde?
Bij remmen heb je hydrologische hendels, dat gaat wat makkelijk en hoef je niet helemaal naar je stuur te trekken natuurlijk. Plus zijn rechterhand is blijkbaar sterker... ik wil niet weten waaromquote:Op donderdag 24 april 2014 14:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oh het ging om knijpbelasting? Koppeling lijkt tegen te vallen hoe gaat hij om met remmen dan?
Nice!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Als je rechts bent is je rechterhand altijd sterker, zeker als je ook fysiek werk hebt gedaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:09 schreef whY... het volgende:
[..]
Bij remmen heb je hydrologische hendels, dat gaat wat makkelijk en hoef je niet helemaal naar je stuur te trekken natuurlijk. Plus zijn rechterhand is blijkbaar sterker... ik wil niet weten waarom
"fysiek werk"quote:Op donderdag 24 april 2014 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je rechts bent is je rechterhand altijd sterker, zeker als je ook fysiek werk hebt gedaan.
Ook niet met dit. Waar je denkt dat de tank zit kun je je helm opbergenquote:Op donderdag 24 april 2014 14:39 schreef Salatrel het volgende:
Met een motorscooter hoef je ook niet zelf te schakelen
Nope staat al sinds gisteravond stil.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Had je voor het meten gereden?
Dan is hij gewoon prima in ordequote:Op donderdag 24 april 2014 15:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ook niet met dit. Waar je denkt dat de tank zit kun je je helm opbergen
[ afbeelding ]
[..]
Nope staat al sinds gisteravond stil.
het was een qualificatiequote:Op donderdag 24 april 2014 15:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel een hoop niveau verschil tussen de rijders; je zou bijna zeggen dat die knul met de camera al een paar rondjes geoefend had, en de rest niet
stuur je het adres van die beun nog?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier zit wel een goede motorbeun in de buurt, kan ik wel sort off aanbevelen
Moet je wel effe op- en neer willen rijden natuurlijk, en kleppen stellen moet koud, dus op tijd vertrekken
DMquote:Op donderdag 24 april 2014 16:04 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
stuur je het adres van die beun nog?
tis geen leerquote:Op donderdag 24 april 2014 16:38 schreef Maegrim het volgende:
krijg je zo wat lappen leer toegestuurd
Afblijven, want als ie er volgende maand nog op staat is ie de mijne.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:36 schreef stinkie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Oe, deze voor erbij
Ooit, als pekelfiets
ik ga gelijk bellenquote:Op donderdag 24 april 2014 16:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Afblijven, want als ie er volgende maand nog op staat is ie de mijne.
800cc één cilinder jaquote:Op donderdag 24 april 2014 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
dr big, zijn ook klapper apparaten toch?
Wanneer wilde je die bandjes komen halen? Volgende week kan nog, daarna ben ik niet heel veel thuis en dan zit ik 7 weken in de Pyreneeën voor m'n studie.quote:
Man man man man manquote:Op donderdag 24 april 2014 17:47 schreef White__Tiger het volgende:
http://www.dumpert.nl/embed/6595072/3b09366e/
Wheelie
Second opinion vragen ergens andersquote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen alHeb dat ding vorig jaar gekocht voor dat bedrag
![]()
Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb...
Dat sowieso, maar ik kom zo wel op het punt dat ik er meer geld in stop in onderhoud dan dat ik er nog voor terug zou kunnen krijgen. Dit zijn alleen de remmen; er moet eigenlijk nog wel wat meer aan gebeuren. Misschien eens proberen van die tweede linkerhand een rechterhand te maken.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Second opinion vragen ergens anders
spul van goud? 3 svhijven en 3 sets blokken nog geen 300 euro bij OTR voor de 10quote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen alHeb dat ding vorig jaar gekocht voor dat bedrag
![]()
Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb...
ja als ik wave schijven wil zijn ze ook 180 p/s normale 80...quote:Op donderdag 24 april 2014 19:34 schreef Tunafish het volgende:
Volgens die kerel waren de schijven 190 per stuk, blokjes iets van 30 en de pakking ook nog wat. Wat nogal vreemd is, want ik heb de notities meegekregen, en nu ik die optel kom ik niet aan hun 600
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op donderdag 24 april 2014 16:38 schreef Maegrim het volgende:
krijg je zo wat lappen leer toegestuurd
Don't blow a fuse; kijk effe op Ebay, geen chinese schijven nemen, en wave's zijn vaak net zo duur of ietsje duurder als OEM, voor de AT waren ze zelfs goedkoper, en dat kun je makkelijk zelf of met een maatje met wat gereedschap en inzicht. Klepdekselpakking ook, al moet daarvoor soms wel de tank eraf om de boel goed schoon te kunnen maken en netjes weer erop te leggen.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:47 schreef Tunafish het volgende:
Ghe, grapje. Dacht dat ik gewoon twee schijven nodig had, maar heb voor dubbele schijven. Met de bedragen die zij noemen komt het dan uit, 2x190 voor, 120 achter, blokjes en pakking. Ik ga wel even zoeken naar wat zoiets zou moeten kosten.
quote:Op donderdag 24 april 2014 19:51 schreef Nero22 het volgende:
Twee remschijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 24 april 2014 19:51 schreef Nero22 het volgende:
Twee remschijven.1 remschijf lekker goedkoopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Dit is dus exact de reden, waarom ik gelijk voor een duurdere motor ben gegaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen alHeb dat ding vorig jaar gekocht voor dat bedrag
![]()
Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb...
Al die dingen die hij opnoemt, ga jij ook zeer binnenkort al tegenkomen. Meeste slijtagedelen zijn toch na zo'n 20k echt wel klaar. Of dat nou de eerste keer bij 20.000 of de 5e keer bij 100.000 is. Motoren zijn nou eenmaal schofterig duur in onderhoud.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dit is dus exact de reden, waarom ik gelijk voor een duurdere motor ben gegaan.
(uiteraard met meer risico)
Motor heeft nog maar 6800 gelopen, inmiddels 9200 trouwens.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Al die dingen die hij opnoemt, ga jij ook zeer binnenkort al tegenkomen. Meeste slijtagedelen zijn toch na zo'n 20k echt wel klaar. Of dat nou de eerste keer bij 20.000 of de 5e keer bij 100.000 is. Motoren zijn nou eenmaal schofterig duur in onderhoud.
Het meeste gaat in de manuren zitten dus als je het zelf doet is het wel te te overzien.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Al die dingen die hij opnoemt, ga jij ook zeer binnenkort al tegenkomen. Meeste slijtagedelen zijn toch na zo'n 20k echt wel klaar. Of dat nou de eerste keer bij 20.000 of de 5e keer bij 100.000 is. Motoren zijn nou eenmaal schofterig duur in onderhoud.
Absoluut maar slijtagedelen slijten nou eenmaalquote:Op donderdag 24 april 2014 21:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het meeste gaat in de manuren zitten dus als je het zelf doet is het wel te te overzien.
Volgende week een vacuumtester knutselen voor de carbs
bij utrecht was het hagel vanmiddagquote:Op donderdag 24 april 2014 21:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Absoluut maar slijtagedelen slijten nou eenmaal
Zo eerste stuk door de regen ook weer gereden. Teh fucks wat een kutweer.
Geef twee tientjes uit aan een werkplaatshandboek, daar staat stap voor stap met plaatjes van alles in.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:37 schreef Tunafish het volgende:
Is dat te doen door iemand die doorgaans met enige trots terugkijkt op het in elkaar knutselen van een ikeakastje?Kan overigens wel bij de buurman aanbellen, die had laatst een heel verhaal hoe hij zelf zijn remschijven had vervangen. Maar eens even op de koffie gaan.
Is leuk rijden daar jaquote:
Volgens mij heb ik die nog eens gedownload toen ik de motor net kocht. Zometeen eens kijken, anders inderdaad de literatuur in duiken.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Geef twee tientjes uit aan een werkplaatshandboek, daar staat stap voor stap met plaatjes van alles in.
Dan ga ik het erop wagenquote:Op donderdag 24 april 2014 22:43 schreef Dekatria het volgende:
Remschijven vervangen is niet zo heel moeilijk hoor.
Prima werkplaats. Toch jammer dat ik drie hoog woonquote:Op vrijdag 25 april 2014 02:37 schreef Isdatzo het volgende:
Buiten is het kut. Binnen heb ik muziek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat hoeft geen probleem te zijn als je een lift hebt...quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Prima werkplaats. Toch jammer dat ik drie hoog woon
Uit elkaar halen valt wel mee jaquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:12 schreef KneusTeun het volgende:
ook zonder lift, bekende van ons heeft in zijn appartement een Harley opgebouwd! Uit elkaar gehaald daarna en toen buiten weer opgebouwd XD ja als je toch een Harley hebt dan ben je dat in en uit elkaar halen wel gewend
Alle vloeistoffen buiten afgetaptquote:Op vrijdag 25 april 2014 08:53 schreef Tunafish het volgende:
Die tegels zijn nog te wit, tijd voor een burnout
ik ook want ik woon op de 1e etagequote:Op vrijdag 25 april 2014 13:55 schreef Scheringa het volgende:
Mij gaat het niet eens lukken om mijn motor in mijn woonkamer te krijgen. Heb een vrij smalle gang en ga de bocht de kamer in gewoon niet halen. Ik ben dus gedoemd om buiten voor de deur te klussen.
Ik bij mijn ouders ook nietquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:54 schreef Den_Haag het volgende:
Vrees dat ik dat thuis niet hoef te proberen
andere flessen zijn toch qua volume net zo groot?quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:53 schreef Dekatria het volgende:
Blijkt ineens dat die Colaflessen van de Lidl precies genoeg zijn voor mijn hele olieinhoud
Andere flessen waren niet voor handenquote:Op vrijdag 25 april 2014 15:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
andere flessen zijn toch qua volume net zo groot?
Bij m'n ouders probeerde ik het destijds ook maar daar kon ik de bochten niet makenquote:Op vrijdag 25 april 2014 14:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik bij mijn ouders ook nieten bij mij thuis al helemaal niet want ik woon drie hoog in een herenhuis met stijle trappen
kan hem wel de tuin in krijgen maar dan moet ik al twee keer steken in de badkamer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |