quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
Aanpassing gemaaktquote:Op donderdag 3 april 2014 23:47 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
68/69 kilo
[..]
Mis ik iets?
[..]
Nja doe een voorstel, dit was een snelle route die ik gemaakt had... maar als je een betere weet dan graag!
Was het maar zo makkelijkerquote:Op donderdag 3 april 2014 23:47 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Nou en. XJ900 van mijn vader is met alle koffers en volgetankt ook een dikke 280kg, die kreeg ik ook op de bok. Hij zelf ook trouwens Wat men al zegt, niet bang zijn. Vol gewicht erop zetten, achterkant een beetje optillen een slinger aan het stuur, voila.
Synchroonbokkenquote:Op donderdag 3 april 2014 23:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mijne ook ongeveer.
Lijkt me trouwens wel leuk, een opbokmeeting.
Is iedereen er? Mooi, iedereen nu opbokken!
Naja, gewoon blijven proberen. Anders rij je hem eerst even bijna leeg en probeer je het dan, goed 15 kilo lichterquote:Op donderdag 3 april 2014 23:50 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Aanpassing gemaakt
[..]
Was het maar zo makkelijker
Waar woon je? Kom ik het morgen even voordoen .quote:Op donderdag 3 april 2014 23:50 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Aanpassing gemaakt
[..]
Was het maar zo makkelijker
Whehehe Rijdt Einschtein weer eens mee dan?quote:
quote:Op donderdag 3 april 2014 23:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mijne ook ongeveer.
Lijkt me trouwens wel leuk, een opbokmeeting.
Is iedereen er? Mooi, iedereen nu opbokken!
Lijkt me een prima deal, die gok wil ik wel wagen Rij je de 19e ook mee? Die Friesland rit ga ik niet doen denk ik. Moet alweer tanken voor ik uberhaupt bij het startpunt ben..quote:Op donderdag 3 april 2014 23:42 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Het is een V systeem, dus via 't vacuum. Wat mij betreft te koop voor een pannenkoek/lunch tijdens de volgende rit Weet namelijk niet zeker of het 100% in orde is of dat ik een prutser ben
Was het niet de 300ste post die een nieuwe moest openen? Mijn nederige excusesquote:Op donderdag 3 april 2014 23:55 schreef vannelle het volgende:
Zeg Tunafish, ik krijg niet eens 3 minuten de tijd om een nieuw topic aan te maken?
Jij bent de 1e die mag opbokken.
Degene die het topic sluit en eerlijk gezegd had ik niet eens in de gaten dat ik dat was.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:58 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Was het niet de 300ste post die een nieuwe moest openen? Mijn nederige excuses
Great minds think alikequote:Op vrijdag 4 april 2014 00:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Degene die het topic sluit en eerlijk gezegd had ik niet eens in de gaten dat ik dat was.
Maar het gaat er niet om wie het topic opent, het gaat om het topic zelf en de gebruikers.
Topictitel is gaaf, had ik ook in gedachten.
quote:Op donderdag 3 april 2014 23:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Whehehe Rijdt Einschtein weer eens mee dan?
Noordenquote:Op donderdag 3 april 2014 23:55 schreef picodealion het volgende:
[..]
Waar woon je? Kom ik het morgen even voordoen .
Die 20 euro wil ik nog wel sponsoren.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Whehehe Rijdt Einschtein weer eens mee dan?
[..]
[..]
Lijkt me een prima deal, die gok wil ik wel wagen Rij je de 19e ook mee? Die Friesland rit ga ik niet doen denk ik. Moet alweer tanken voor ik uberhaupt bij het startpunt ben..
Net commerciële opleiding afgerond en geen rbw?quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Noorden
Verkoper deed het ook voor.... no luck haha
Sorry, dat is te verquote:Op vrijdag 4 april 2014 00:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Noorden
Verkoper deed het ook voor.... no luck haha
[..]
Die 20 euro wil ik nog wel sponsoren.
?quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Net commerciële opleiding afgerond en geen rbw?
Neequote:Op vrijdag 4 april 2014 00:10 schreef vannelle het volgende:
Ben nu nog erger bezig dan alleen maar oneliners plaatsen zie ik, excuus....
Maar nog es over die Elfstedentocht, ik zit er over te denken om een stukje mee te rijden, hele rit wordt me te gek (moet uit Assen komen), zien jullie mogelijkheden om ergens onderweg aan te pikken en evt. minder km's te rijden?
Rekening houdend met het feit dat ik graag weer in Assen eindig.
Nee... die doet dit al jaren volgens mij.quote:
Kort maar duidelijk.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee
Je kan ook zelf misschien een zij-route maken weer richting Assen?
Richting Heerenveen, en dan binnendoor via Drachten, Wijnjewoude, Haulerwijk en Veenhuizenquote:Op vrijdag 4 april 2014 00:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kort maar duidelijk.
Heb dus gekeken naar een zijroute maar zag het zelf niet, vandaar mijn vraag.
Ja kee, maar dan kan ik net zo goed alleen een stukje gaan rijden als mijn lijf dat ook wil.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Richting Heerenveen, en dan binnendoor via Drachten, Wijnjewoude, Haulerwijk en Veenhuizen
Als jij een route in Assen en omgeving verzint wil ik best die kant opkomen hoor.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja kee, maar dan kan ik net zo goed alleen een stukje gaan rijden als mijn lijf dat ook wil.
Gaat me er meer om om een stukje mee te rijden in de groep.
Leer ik jou opbokken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:37 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Als jij een route in Assen en omgeving verzint wil ik best die kant opkomen hoor.
Sounds like a plan.quote:Op vrijdag 4 april 2014 01:11 schreef Tunafish het volgende:
Moh, ik kom uit Enschede, kan dan wel via Assen. Kun je mee tot dat gare Friesland en dan weer mooi terug
heb ik op de beurs laten doen voor het 2e jaar op rijquote:Op vrijdag 4 april 2014 07:41 schreef whY... het volgende:
In mei laat ik oordopjes aanmeten van Alpine Ik ben die andere standaard dopjes zat, die gaan na een tijd irriteren.
ik gebruik gewoon schuim van da of action, zit voor mij lekkerder dan motosafe alleen het dempt erg veel.quote:Op vrijdag 4 april 2014 07:41 schreef whY... het volgende:
In mei laat ik oordopjes aanmeten van Alpine Ik ben die andere standaard dopjes zat, die gaan na een tijd irriteren.
Ik heb op de beurs oordopjes van alpine aan laten meten. Je voelt ze amper zitten en de demping vind ik prima. Dan heb ik nog niet eens het zwaarste filter er in zitten, maar als ik dat zou willen hoef ik de dopjes alleen maar op te sturen naar alpine en dan zetten hun ze er gratis in.quote:Op vrijdag 4 april 2014 08:20 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
ik gebruik gewoon schuim van da of action, zit voor mij lekkerder dan motosafe alleen het dempt erg veel.
Ja, dan ben ik er in principe bij Moet wel even kijken of ik het fatsoenlijk kan meenemen.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:56 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt me een prima deal, die gok wil ik wel wagen Rij je de 19e ook mee? Die Friesland rit ga ik niet doen denk ik. Moet alweer tanken voor ik uberhaupt bij het startpunt ben..
Ik weet niet zo zeer een betere route, maar je geeft zelf aan dat de 200km wat lang is. Vervolgens denk ik hardop na over opties om de route eventueel te kunnen verkleinenquote:Op donderdag 3 april 2014 23:47 schreef ManageTheAnger het volgende:
Nja doe een voorstel, dit was een snelle route die ik gemaakt had... maar als je een betere weet dan graag!
Wat gaat er geüpgrade worden? Alleen progressief aan de voorkant?quote:
voorlopig alleen voor ja. Achter shock kan ik op den duur wel zelf maar dan vervang ik de hele shockquote:Op vrijdag 4 april 2014 10:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Wat gaat er geüpgrade worden? Alleen progressief aan de voorkant?
Laat maar weten hoe het bevalt.
Het type "cafe racer", want dan hoef je helemaal niks om te bouwen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:02 schreef KapiteinKoala het volgende:
Weet iemand trouwens welk type motor nou eigenlijk het beste is om voor zo min mogelijk geld om te bouwen tot cafe racer?
Bij de meeste zit je al rond de ¤3000 tweedehands en dat ligt wat boven mijn budget.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:05 schreef mstx het volgende:
[..]
Het type "cafe racer", want dan hoef je helemaal niks om te bouwen.
Niet dat ik denk dat je hier het antwoord niet kan vinden maar op MF hebben ze veel meer bouwprojecten...quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:06 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Bij de meeste zit je al rond de ¤3000 tweedehands en dat ligt wat boven mijn budget.
Misschien is het dan handig om je budget te vermelden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:06 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Bij de meeste zit je al rond de ¤3000 tweedehands en dat ligt wat boven mijn budget.
rond de ¤2000 ongeveer denk ikquote:Op vrijdag 4 april 2014 10:09 schreef mstx het volgende:
[..]
Misschien is het dan handig om je budget te vermelden.
nou dan ken je marktplaatse en speurders dus niet. 2K is meer dan genoeg voor 2e hands.quote:
Op speurders staat wel een mooie.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:29 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
nou dan ken je marktplaatse en speurders dus niet. 2K is meer dan genoeg voor 2e hands.
Ik gebruik ook altijd de groene filter, werkt prima.quote:Op vrijdag 4 april 2014 08:55 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel jij hier uit kan halen, maar hier is het lijstje van alpine.
http://www.alpine.nl/faq/otoplastieken/hoeveel-dempt-het-filter/
Ik heb nu het groene filter er in zitten.
4 cilinder Honda.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:02 schreef KapiteinKoala het volgende:
Weet iemand trouwens welk type motor nou eigenlijk het beste is om voor zo min mogelijk geld om te bouwen tot cafe racer?
Voorlopig hou ik het maar bij m'n gele herriestoppers. Met 300km op de snelweg wil je zoveel mogelijk demping. Ik heb het wel eens met mijn ottoplastieken geprobeerd maar dat zat echt niet lekker onder de helm.quote:Op vrijdag 4 april 2014 08:55 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel jij hier uit kan halen, maar hier is het lijstje van alpine.
http://www.alpine.nl/faq/otoplastieken/hoeveel-dempt-het-filter/
Ik heb nu het groene filter er in zitten.
Een oude CB500/750, ander stuurtje, ander kontje en dan ben je er al ongeveer inderdaad.quote:
Had je harde of zachte? Harde zaten bij mij ook niet chill, maar zacht is goed te doen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Voorlopig hou ik het maar bij m'n gele herriestoppers. Met 300km op de snelweg wil je zoveel mogelijk demping. Ik heb het wel eens met mijn ottoplastieken geprobeerd maar dat zat echt niet lekker onder de helm.
Zachte, maar door de helm veranderd mijn gehoorgang een klein beetje.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Had je harde of zachte? Harde zaten bij mij ook niet chill, maar zacht is goed te doen.
Dat ding past zeker niet een beetje fatsoenlijk in de buddy?quote:Op vrijdag 4 april 2014 08:41 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja, dan ben ik er in principe bij Moet wel even kijken of ik het fatsoenlijk kan meenemen.
reed jij daar?quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:34 schreef BlackLining het volgende:
Mjan, reed jij net rond een uur of 11 met El Bandito over de N65 richting onze mooie stad?
[..]
Dat ding past zeker niet een beetje fatsoenlijk in de buddy?
Niet alles misschien, maar ik heb tocht wel vaak tanktas mee. Het is vooral allemaal vette losse slangetjes en dingetjes Waarschijnlijk gaat het wel lukkenquote:Op vrijdag 4 april 2014 13:34 schreef BlackLining het volgende:
Mjan, reed jij net rond een uur of 11 met El Bandito over de N65 richting onze mooie stad?
[..]
Dat ding past zeker niet een beetje fatsoenlijk in de buddy?
Jup! Jij zat in blik neem ik aan?quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:34 schreef BlackLining het volgende:
Mjan, reed jij net rond een uur of 11 met El Bandito over de N65 richting onze mooie stad?
[..]
Dat ding past zeker niet een beetje fatsoenlijk in de buddy?
Ah ja, dus toch gespot danquote:
Betere/kortere, whatever haha suggesties zijn welkom hoor.quote:Op vrijdag 4 april 2014 08:41 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja, dan ben ik er in principe bij Moet wel even kijken of ik het fatsoenlijk kan meenemen.
[..]
Ik weet niet zo zeer een betere route, maar je geeft zelf aan dat de 200km wat lang is. Vervolgens denk ik hardop na over opties om de route eventueel te kunnen verkleinen
Dan weet je tenminste zeker dat je de zwarte moet hebbenquote:Op vrijdag 4 april 2014 15:36 schreef BlackLining het volgende:
"Dus, we hebben zes draadjes die van en naar het knipperlicht relais gaan. Laten we ze gewoon allemaal zwart maken!" - Suzuki engineer, 1995
Mja, zo kun je het ook bekijken jaquote:Op vrijdag 4 april 2014 15:37 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dan weet je tenminste zeker dat je de zwarte moet hebben
Ja dat kan. Maar gebruik gewoon colorcoding zoals in elk ander stuk van de kabelboom Da's toch niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:39 schreef KneusTeun het volgende:
kun je toch gewoon doormeten? of zie ik iets over het hoofd?
Komt ie van de relais af? zet je tong ertussen als je af en toe wat voelt heb je de goedequote:Op vrijdag 4 april 2014 15:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja dat kan. Maar gebruik gewoon colorcoding zoals in elk ander stuk van de kabelboom Da's toch niet zo moeilijk.
Daarnaast ligt mijn multimeter nog in Den Bosch, bedenk ik me net. Trial and error dan maar.
Wanne mongol (die motorrijder dan he)quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:29 schreef KneusTeun het volgende:
edit:
http://www.shockmansion.c(...)ng-down-a-40ft-drop/
Ontzettend domme fout van hem.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Holy shit die heeft mazzel
Wel mooi weggetje om te blazen inderdaad
Gewoon goede kettingsmeer gebruiken. Dat geklooi met andere olie wordt niks. Vliegt er ook morgen net zo hard weer vanaf.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ontzettend domme fout van hem.
Die zie je van mijlenver aankomen
Vandaag zelf ook weer een helder moment gehad... was ff bij mijn pa geweest en zou de ketting smeren (was in de veronderstelling dat hij spul had).
Dus zo gezegd zo gedaan, olie op die ketting gespoten maar ik vertrouwde het niet helemaal of ik wel de juiste had, dus ik wilde even naar de motorshop gaan om olie voor de ketting te halen.
Goed, kom ik daar aan............. de hele fucking rommel onder de olie... inclusief zijkanten bandjes ....
Super voorzichtig naar huis gereden, thuis de band helemaal schoongemaakt en later de motor (als ik toch bezig ben).
Straks maar even rondje rijden, en dan de ketting smeren om hem vanacht te laten staan.
Lijkt mij een veel beter plan
Vind alleen nadeel dat het wel echt een onroad is. Het kost wat werk om hem echt all-road te maken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 18:32 schreef Salatrel het volgende:
op weg naar huis kwam er trouwens nog een sjieke weestrom voorbij met een dubbele auspuff hoog onder zadel. klonk machtig mooi die V-twin zo
Kwestie van doelgroep. De meeste mensen zullen toch voornamelijk een fijne toerfiets willen. En dat is ie weldegelijk, ding zit als een luxe relaxfeautuil namelijk. Met als verschil met echte toerbuffels dat ie een simpel zandpaadje wat je onderweg tegen komt toch een stuk beter zal doen.quote:
was de nieuwere versie met kleinere koplampenquote:
Men, laatste kleine dingetjes maar die duren wel het langst. Moet alle boutjes op het blok nog op moment zetten, carbs en airbox aansluiten, elektra erop, ketting erop en dan is ie klaar.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:50 schreef Salatrel het volgende:
Over dingen die eraf vliegej gesproken. Is er nog vooruitgang met de bandit
je hebt nog 2 wekenquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Men, laatste kleine dingetjes maar die duren wel het langst. Moet alle boutjes op het blok nog op moment zetten, carbs en airbox aansluiten, elektra erop, ketting erop en dan is ie klaar.
Lullige is dat er ook nog gewerkt moet worden tussendoor om alles te bekostigen..quote:
details detailsquote:Op vrijdag 4 april 2014 20:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lullige is dat er ook nog gewerkt moet worden tussendoor om alles te bekostigen..
heb ik jaren op gereden met de fzr. 120 euro voor een setjequote:Op vrijdag 4 april 2014 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
Bandjes nodig?
Heb er nog een paar over die weg mogen :
[ afbeelding ]
Ex-circuit maar op straat nog prima te gebruiken. 't Is dat ik geen straatmotor meer heb waar ze op kunnen maar anders gebruikte ik ze zelf nog.
mag je dan ook gewoon als een lulletje rozewater een 3-pitter eens proberen?quote:Dit seizoen gaan de befaamde Triumph triples op tournee. Voor u is dit de uitgelezen mogelijkheid een test rit te maken op een van onze alom geprezen Triples bij u in de buurt. De uitgebreide line-up* van de Triumph Triples bestaat uit de Trophy, Tiger Sport, Tiger Explorer, Tiger 800, Speed Triple en de Street Triple . Al deze modellen zijn verschillend in karakter en uitstraling maar een ding hebben zij gemeen, die heerlijke driecilinder!
De Triples van Triumph staan al sinds jaar en dag bekend om hun plezierige motorkarakter. Ze bieden de rijder het beste van twee werelden, ruim voldoende koppel onderin en een overtuigend topvermogen. Daarbij staan ze bekend om hun vloeiende vermogensafgifte waardoor het vermogen vrij komt wanneer u dit wilt. Of u nu rustig door de stad rijdt of de snelste rondetijden ooit noteert de Triumph Triple geeft u het vertrouwen om het beste uit uzelf te halen.
Dankzij jaren van (door)ontwikkeling en de toewijding van onze technici is de Triumph Triple een beproefd concept dat al vele prijzen en testen op zijn naam heeft staan. Hier zijn wij trots op en dat willen wij u graag laten zien, kom daarom langs tijdens ons weekend van de Triumph Triples on Tour en overtuig uzelf.
Veel plezier, blijft leuk om voor je eerste motor te kijken!quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:57 schreef Pinkdwarf het volgende:
Zo, ik ga om 13 uur kijken bij een motor. Hopelijk wordt het mijn eerst motor Spannend! Een Suzuki GSX600 F.
oppassen met die triumphs hoorquote:Op zaterdag 5 april 2014 04:29 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
mag je dan ook gewoon als een lulletje rozewater een 3-pitter eens proberen?
ik heb zelf een 4 in lijn, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een 3-pitter nou anders is. ik heb het budget niet voor een andere/nieuwe motor.
Huilen danquote:Op zaterdag 5 april 2014 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
Nou, niet echt. Heb een tijdje een Daytona 675 gehad en ik vond het niks.
En toen gebeurde dit :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou niet moeten kunnen met maar 12.000 op de teller.. en ik kwam nog wel meer dingen tegen.
Gastquote:Op vrijdag 4 april 2014 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
Bandjes nodig?
Heb er nog een paar over die weg mogen :
[ afbeelding ]
Ex-circuit maar op straat nog prima te gebruiken. 't Is dat ik geen straatmotor meer heb waar ze op kunnen maar anders gebruikte ik ze zelf nog.
setje pirelli diablo's graag. Mijne zijn qua profiel nog goed mar beetje uitgedroogdquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:36 schreef Isdatzo het volgende:
Oh, ik hoef er een stuk minder voor te hebben eigenlijk .
Mocht iemand interesse hebben, dit heb ik nog liggen:
Voorbanden (120/70)
1x Pirelli dragon SC2
2x Pirelli dragon SC1
1x Pirelli diablo SC1
1x Bridgestone R10R Type 2
Achterbanden (180/55)
2x Pirelli dragon SC2
3x Bridgestone R10R Type 2
1x Bridgestone R10R Type 3
2x Metzeler racetek K2
Achterbanden (180/60)
3x Pirelli diablo SC1
Achterbanden (190/55)
1x Pirelli diablo SC2
Heeft dat ding op water gelopen ipv olie? Dit is wel echt heel slechtquote:Op zaterdag 5 april 2014 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
Nou, niet echt. Heb een tijdje een Daytona 675 gehad en ik vond het niks.
En toen gebeurde dit :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou niet moeten kunnen met maar 12.000 op de teller.. en ik kwam nog wel meer dingen tegen.
Motorschoenen heeft ook echt geen enkel nut. Als je geen laarzen draagt kun je net zo goed met sneakers rijden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:43 schreef kepler het volgende:
Nieuwe motorschoenen gekocht
[ afbeelding ]
In de aanbieding voor maar 100 euro
Want?quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft dat ding op water gelopen ipv olie? Dit is wel echt heel slecht
[..]
Motorschoenen heeft ook echt geen enkel nut. Als je geen laarzen draagt kun je net zo goed met sneakers rijden.
Omdat je enkels niet beschermd zijn. Als je valt en gaat glijden zit er niet noemenswaardig geel gewicht op de schoenen, dus minder wrijving. Het is vooral het omklappen van de enkel, of het vallen van de motor op het onderbeen. Materialen die beschermen tegen glijden zijn leuk, maar beschermen niet tegen de echte risico's. Je moet zorgen dat je enkels niet om kunnen klappen, en impact geabsorbeerd wordt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Want?
Heb zelf ook schoenen die overal bescherming/versterking hebben.
Vandaag weer veel motorrijders gezien onderweg door de polder!
je rijdt toch een xtz750? crosslaarzen niet fijner?quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:43 schreef kepler het volgende:
Nieuwe motorschoenen gekocht
[ afbeelding ]
In de aanbieding voor maar 100 euro
het zijn niet eens serieuze motorschoenen maar dat is mijn meningquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
je rijdt toch een xtz750? crosslaarzen niet fijner?
Goed verhaal, blij dat ik goede laarzen heb.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat je enkels niet beschermd zijn. Als je valt en gaat glijden zit er niet noemenswaardig geel gewicht op de schoenen, dus minder wrijving. Het is vooral het omklappen van de enkel, of het vallen van de motor op het onderbeen. Materialen die beschermen tegen glijden zijn leuk, maar beschermen niet tegen de echte risico's. Je moet zorgen dat je enkels niet om kunnen klappen, en impact geabsorbeerd wordt.
Naja, die dingen helpen niet tegen breuk of iets, maar als je over het asfalt glijd zijn ze wel stevig genoeg om ergste lestel te vermijden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het zijn niet eens serieuze motorschoenen maar dat is mijn mening
ik neem tablet mee en copy de beelden dan wel even overquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:52 schreef mstx het volgende:
Als ik over 2 weken mee ga met de rit gaat ik wel even filmen. Heb de gopro weer met een mooie chestmount
[ afbeelding ]
Moet je ff mini-usb kabeltje (of microSD-reader) meenemen En zorgen voor vrije ruimte... bij 720p60 is het 8GB per uurquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik neem tablet mee en copy de beelden dan wel even over
je hoeft hem niet constant te laten lopen hoorquote:Op zaterdag 5 april 2014 21:13 schreef mstx het volgende:
[..]
Moet je ff mini-usb kabeltje (of microSD-reader) meenemen En zorgen voor vrije ruimte... bij 720p60 is het 8GB per uur
Ik cross (nog) niet zoveel, maar ik wilde schoenen hebben die ik ook in de stad/bij vrienden kon dragen zodat ik niet steeds een rugzak hoef mee te sjouwen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
je rijdt toch een xtz750? crosslaarzen niet fijner?
Ach al die vullingen in een motorpak ziet er misschien stoer uit.quote:Op zondag 6 april 2014 00:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik cross (nog) niet zoveel, maar ik wilde schoenen hebben die ik ook in de stad/bij vrienden kon dragen zodat ik niet steeds een rugzak hoef mee te sjouwen.
Verder heb ik niet echt het idee dat de laarzen die ik nu heb heel veel beter zullen beschermen tegen een impact (maar dat zegt misschien wat meer over de laarzen ). Mn enkel is sowieso kapot als de motor erop valt, met schoenen of met laarzen... Voor het glijden zouden ze even goed moeten werken heb ik begrepen.
Lomp genoeg om zichzelf bijna dood te rijden, hij heeft gewoon veel geluk gehad.quote:Op zondag 6 april 2014 10:53 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook best wel meevallen zo vreselijk lomp rijdt hij nou ook weer niet.
Kan geregeld worden, welke maat achterband wil je? M'n 180/55 diablo's zijn weg, maar heb nog wel 180/60 en een 190/55 liggen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:43 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
setje pirelli diablo's graag. Mijne zijn qua profiel nog goed mar beetje uitgedroogd
Kwam nog meer narigheid tegen toen ik de boel openmaakte.. voor mij niet zo snel een triumph meer, ondanks dat je over het algemeen toch vrij goede verhalen over de betrouwbaarheid hoort.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft dat ding op water gelopen ipv olie? Dit is wel echt heel slecht
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/25213338#25213338quote:Op zondag 6 april 2014 14:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kwam nog meer narigheid tegen toen ik de boel openmaakte.. voor mij niet zo snel een triumph meer, ondanks dat je over het algemeen toch vrij goede verhalen over de betrouwbaarheid hoort.
oeh, effe kijken wat ik nodig heb qua maat, nieuw achterrubber voor de CB is wel gewenst.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:36 schreef Isdatzo het volgende:
Oh, ik hoef er een stuk minder voor te hebben eigenlijk .
Mocht iemand interesse hebben, dit heb ik nog liggen:
Voorbanden (120/70)
1x Pirelli dragon SC2
2x Pirelli dragon SC1
1x Pirelli diablo SC1
1x Bridgestone R10R Type 2
Achterbanden (180/55)
2x Pirelli dragon SC2
3x Bridgestone R10R Type 2
1x Bridgestone R10R Type 3
2x Metzeler racetek K2
Achterbanden (180/60)
3x Pirelli diablo SC1
Achterbanden (190/55)
1x Pirelli diablo SC2
volgens mij zit er bij mij 190 op, maar weet het niet zeker.. Zal strakkies es effe gluren als ik weer thuis ben.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op zondag 6 april 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:Deze manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oprecht iets om trots op te zijn.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op zondag 6 april 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:Lekker bezig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel apart zo zonder spatbord.'s avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
Ik had hem nog niet gemist.quote:Op zondag 6 april 2014 19:42 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Lekker bezig!
Wel apart zo zonder spatbord.
snap ik, daarom zeg ik bezig.quote:Op zondag 6 april 2014 20:00 schreef BlackLining het volgende:
Klopt, dat spatbord ligt ook nog beneden in de kelder. Hij is nog niet af hea.
quote:Op zondag 6 april 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:Chapeau man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op zondag 6 april 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat staat er nog op de lijst?De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 6 april 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:Die achterveer heeft het echt goed gedaan ziet er gelijk beter uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk dat ie zich eerder problemen op de hals haalt door de ontbrekende uitlaat want die zit ook rechts bij een bandit meen ikquote:Op zondag 6 april 2014 19:45 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik had hem nog niet gemist.
Misschien BL ook niet.
lolquote:Op zondag 6 april 2014 22:25 schreef Salatrel het volgende:
A wild pedestrian appears...
Tenere uses hendig sjieke slip.
Hendig sjieke slip is super effective!
Tenere does 0 damage.
Zo zie je maar weer: ik heb er totaal geen verstand van. Het was me niet eens opgevallen dat er geen uitlaat op zit.quote:Op zondag 6 april 2014 22:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik denk dat ie zich eerder problemen op de hals haalt door de ontbrekende uitlaat want die zit ook rechts bij een bandit meen ik
quote:Op zondag 6 april 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:Sjieke fiets zo hoor. Voorspatbord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, voetganger flink geschrokken? Ik hoop hetquote:Op zondag 6 april 2014 22:25 schreef Salatrel het volgende:
A wild pedestrian appears...
Tenere uses hendig sjieke slip.
Hendig sjieke slip is super effective!
Tenere does 0 damage.
sommigen van ons hebben wel een goeie remtechniekquote:Op zondag 6 april 2014 22:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Haha, voetganger flink geschrokken? Ik hoop het
You were rightquote:
quote:Op zondag 6 april 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:respect! Ziet er mooi uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The line is a dot to you!
quote:Op zondag 6 april 2014 22:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
NiceUitlaat bijvoorbeeld cockpit en lamp ff richten en vast zetten. Ketting erop, kenteken, dan ist wel klaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat staat er nog op de lijst?
Ben in de puinhoop hier wel een paar specifieke boutjes, spacertjes en andere kleine meuk kwijtgeraakt. Dus dat is allemaal nog opnieuw onderweg.Jup, staat achterop een stuk hoger op zijn poten. Maar ik heb ook wat uitstekende rommel (bagagehaken, kentekenhouder, etc) eraf gesloopt, dus hij is sowieso veel strakker achter. Die nieuwe veer zit er natuurlijk voornamelijk voor betere wegligging in de bochtjes.quote:Op zondag 6 april 2014 22:17 schreef klawie het volgende:
[..]
Die achterveer heeft het echt goed gedaan ziet er gelijk beter uitJup, ben ik erg tevreden over. Had deze kleur wel middels Photoshop uitgeprobeerd, maar het is wel een beste opluchting als het in het echt vervolgens ook mooi blijkt te zijn.quote:Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
ook een manier om niks over te houdenquote:Op maandag 7 april 2014 00:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben in de puinhoop hier wel een paar specifieke boutjes, spacertjes en andere kleine meuk kwijtgeraakt.
Past de 180/60 beetje goed als het normaal 180/55 is?quote:Op zondag 6 april 2014 14:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan geregeld worden, welke maat achterband wil je? M'n 180/55 diablo's zijn weg, maar heb nog wel 180/60 en een 190/55 liggen.
Kak, zat aan een Triumph Tiger 955i als volgende motor te denkenquote:Op zondag 6 april 2014 14:23 schreef mstx het volgende:
[..]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/25213338#25213338
de meeste die nog rondrijden zijn volgens mij wel ok alles wat daar mis mee was zal inmiddels wel gefixt zijnquote:Op maandag 7 april 2014 10:13 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Kak, zat aan een Triumph Tiger 955i als volgende motor te denken
Om daar nou op te gokkenquote:Op maandag 7 april 2014 10:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de meeste die nog rondrijden zijn volgens mij wel ok alles wat daar mis mee was zal inmiddels wel gefixt zijn
Ghehe, ik werk in een ziekenhuis en ben op de weg daarlangs ook al vaak over het hoofd gezien. Mijn moto is dan ook maar dat dat de beste plek is om omver gereden te worden als het dan toch moet gebeuren.quote:Op maandag 7 april 2014 16:14 schreef Gummiebeer het volgende:
Gelukkig kwam ik net van de kapper dus mijn haar zat alvast goed voor een eventuele uitvaart.
quote:Op maandag 7 april 2014 16:14 schreef Gummiebeer het volgende:
Daarnet niet 1 maar, jawel, 2x geen voorrang gekregen van koekblikkers in 5 seconden tijd.
De eerste muts zag mij maar trok dr koekblik er toch nog voor. De beste man daarachter dacht er ook zo over dus trok ook nog lekker op zo vlak voor mijn voorwiel en dat had ik juist niet verwacht. Daar dus maar effe achteraan gegaan
Meneer stopte direct en bood gelijk zijn excuses aan, das wel netjes dan. Hij gaf wel aan dat hij mij zag maar het kuddegedrag kwam blijkbaar om de hoek kijken.
Gelukkig kwam ik net van de kapper dus mijn haar zat alvast goed voor een eventuele uitvaart.
Zo zie je maar weer. Ook al heb je oogcontact, het zegt nog niks.
Ja hoor, gaat prima passen (tenzij je een extreem lage hugger ofzo hebt, of een te korte ketting).quote:Op maandag 7 april 2014 10:10 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Past de 180/60 beetje goed als het normaal 180/55 is?
Dat lukt mij nog niet eens...quote:Op maandag 7 april 2014 18:31 schreef Gummiebeer het volgende:
NEIN!!!!111
Ik maakte daarnet een onbedoelde wheelie.
Was frusti en trok effe volgas in de 1e versnelling en daar ging het voorwiel de lucht in! En dat met een Alp
Voor op een tegeltjequote:Op maandag 7 april 2014 16:14 schreef Gummiebeer het volgende:
Gelukkig kwam ik net van de kapper dus mijn haar zat alvast goed voor een eventuele uitvaart.
Op MF was/is er 1 die constant wheelie's maakte met een Alp. Het is dus mogelijk op 1 of andere manier. Toch geeft het geen fijn gevoel bij mij, maar dat kan ook te maken hebben met mijn faal wheelie's op de scooter vroeger.quote:Op maandag 7 april 2014 18:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat lukt mij nog niet eens...
[..]
Voor op een tegeltje
Wheelie op de fiets, verder ben ik nog niet gekomen in mijn leven...quote:Op maandag 7 april 2014 18:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Op MF was/is er 1 die constant wheelie's maakte met een Alp. Het is dus mogelijk op 1 of andere manier. Toch geeft het geen fijn gevoel bij mij, maar dat kan ook te maken hebben met mijn faal wheelie's op de scooter vroeger.
Het kan wel..quote:Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wheelie op de fiets, verder ben ik nog niet gekomen in mijn leven...
Motor heeft meer power dan jouw Alp volgens mij, en het lukt mij gewoon niet.. (Ja gister alweer even geprobeerd )
Kan mákkelijk. Zelfs een powerwheelie wil nog wel op een Bandit, zelfs op 25 kW kan het naar het schijnt. Maar of je dat wel of niet kunt heeft meer te maken met goede beheersing van de fiets. En met geometrie trouwens, denk dat het op een Alp ondanks het lagere vermogen toch echt makkelijker is om het voorwiel een sprongetje te laten maken. In de lucht houden zal op een Bandit weer beter gaan.quote:Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wheelie op de fiets, verder ben ik nog niet gekomen in mijn leven...
Motor heeft meer power dan jouw Alp volgens mij, en het lukt mij gewoon niet.. (Ja gister alweer even geprobeerd )
Idem hier. Wil wel oefenen enzo maar dit is m'n enigste fiets en vervoersmiddel. Straks ga ik hard op m'n plaat door een faal en zit ik met een kapotte fiets.quote:Op maandag 7 april 2014 19:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan mákkelijk. Zelfs een powerwheelie wil nog wel op een Bandit, zelfs op 25 kW kan het naar het schijnt. Vol vermogen kan een powerwheelie zelfs. Maar of je dat wel kunt heeft meer te maken met goede beheersing van de fiets. En met geometrie trouwens, denk dat het op een Alp ondanks het lagere vermogen toch echt makkelijker is om het voorwiel een sprongetje te laten maken. In de lucht houden zal op een Bandit weer beter gaan.
Mwa, wil het op zich wel eens verder gaan proberen of ik het wat beter voor elkaar krijg. Maar dan moet er wel een gooi- en smijtfiets bij komen. Weinig zin om achterover te klappen met de Bandit
Ja ik zag iemand het op youbietoebietub doen, en ik denk, ach weg is vrij dus laat ik het ook eens doen.quote:Op maandag 7 april 2014 19:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan mákkelijk. Zelfs een powerwheelie wil nog wel op een Bandit, zelfs op 25 kW kan het naar het schijnt. Vol vermogen kan een powerwheelie zelfs. Maar of je dat wel kunt heeft meer te maken met goede beheersing van de fiets. En met geometrie trouwens, denk dat het op een Alp ondanks het lagere vermogen toch echt makkelijker is om het voorwiel een sprongetje te laten maken. In de lucht houden zal op een Bandit weer beter gaan.
Mwa, wil het op zich wel eens verder gaan proberen of ik het wat beter voor elkaar krijg. Maar dan moet er wel een gooi- en smijtfiets bij komen. Weinig zin om achterover te klappen met de Bandit
In zijn één rijden, zo rond de 4000 rpm. Dan rij je 30 ofzo. Gas op dezelfde stand houden, koppelingshendel even intrekken en meteen weer laten schieten. Voet klaarhouden bij de achterrem, en niet schrikken.quote:Op maandag 7 april 2014 19:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja ik zag iemand het op youbietoebietub doen, en ik denk, ach weg is vrij dus laat ik het ook eens doen.
In de 1 niets... en stapvoets in de eerste en gelijk naar de tweede en volgas ook niet...
Wat ik ook probeer...
Is goed! Ben benieuwd of jij dat zware hok van jou in de lucht krijgtquote:
Fixed.quote:Op maandag 7 april 2014 19:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In zijn één rijden, zo rond de 4000 rpm. Dan rij je 30 ofzo. Gas op dezelfde stand houden, koppelingshendel even intrekken en meteen weer laten schieten. Voet klaarhouden bij de achterrem, en niet schrikken.
Of jouw Bandit heeft nog een wheeliewire, dat zou kunnen. Dan moet je die eerst ff doorknippen Maar ik kan me niet voorstellen dat die op de 650's zitten, volgens mij alleen op de 1200.
600/650 same shit. Minimaal verschil en blijven allebei nergens als er een 1200/1250 de hoek om komt. Die laatste hebben een wheeliewire, sensortje wat de ontsteking vertraagt als ie in de 1 zit omdat je anders niet fatsoenlijk op zou kunnen trekken Maar de meeste mensen knippen dat draadje gewoon door.quote:Op maandag 7 april 2014 19:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Fixed.
Zou best kunnen, wellicht dat hij verlaagt is er ook iets mee te maken?
Met het laten schieten ook gelijk flink gasgeven lijkt me?
Beter WheelieTime dan Bar & Boosquote:Op maandag 7 april 2014 19:16 schreef Dekatria het volgende:
Dit topic wordt mede mogelijk gemaakt door WheelieTime.
Zal het binnenkort nog wel eens rustig proberen als ik weer een heldhaftig momentje heb.quote:Op maandag 7 april 2014 19:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
600/650 same shit. Minimaal verschil en blijven allebei nergens als er een 1200/1250 de hoek om komt. Die laatste hebben een wheeliewire, sensortje wat de ontsteking vertraagt als ie in de 1 zit omdat je anders niet fatsoenlijk op zou kunnen trekken Maar de meeste mensen knippen dat draadje gewoon door.
En nee, dat dus niet tenzij je graag achterover wilt klappen of een spinnend achterwiel wilt hebben. Dat ie verlaagd is zal wel invloed hebben maar lijkt me geen reden om het niet te kunnen.
Kan ie makkelijk hebben hoor. Risico is wel dat je hem overtrekt of niet netjes neerzet waardoor je op je bek gaat. Da's ook meteen de reden dat ik het best zou willen gaan proberen op een extra fietsje maar niet op de Bandit.quote:Op maandag 7 april 2014 19:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Zal het binnenkort nog wel eens rustig proberen als ik weer een heldhaftig momentje heb.
Wil de fiets ook niet verkrachten
Rekening voor de auto komt er ook aan, tussen de 6-800 euro
top, kan ik ze meteen tijdens de beurt laten monteren. Want van de 180/55 had je geen Pirelli meer liggen?quote:Op maandag 7 april 2014 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja hoor, gaat prima passen (tenzij je een extreem lage hugger ofzo hebt, of een te korte ketting).
Je achterkant gaat er wel iets hoger door staan.. maar ik denk dat je er op straat weinig van merkt. Tijdje met 180/60'ers gereden (ook vering erop aangepast) en dat beviel prima (net iets meer contactoppervlak), maar sinds vorig jaar zijn ze ineens een stuk duurder dan de 55'ers en ik vind 't prijsverschil wat te groot. Dus nu weer 55'ers.
Heb uit noodzaak ook wel eens een 190/55 op de R6 gehad en dat was geen succes . Zodra je op 't gas gaat loop je extreem wijd.
Mwoah.. gezien het weertopic gaat alles over die Noordzee dus valt het mee.quote:Op maandag 7 april 2014 19:26 schreef Geerd het volgende:
Ik heb de motor even besproeid met wat ontvetting zooi, er komt regen aan zeggen ze dus
Jawel, nog 2 SC2's als het goed is. Ik ga vanavond weer naar m'n ouders toe (daar liggen ze) dus kan dan meteen ff kijken.quote:Op maandag 7 april 2014 19:21 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
top, kan ik ze meteen tijdens de beurt laten monteren. Want van de 180/55 had je geen Pirelli meer liggen?
Mwah, op de KTM gaat 't een beetje té makkelijk . Normaal wegrijden is er niet bij.. wil je een beetje vlot weg bij 't stoplicht dan moet je in de 2 beginnen en zo'n beetje óp het stuur gaan liggen. Met beleid 't gas opentrekken en dan nog gaat 't voorwiel verticaal .quote:Op maandag 7 april 2014 19:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk dat de veerweg er ook wel mee te maken heeft, hoe langer hoe lastiger.
Idem met een stoppie. Vroeger op de scooter ging dat vrij makkelijk, op de Alp lukt het mij domweg niet door die lange veerweg, dan blokkeert gelijk het voorwiel.
Welke KTM heb jij dan? Wel ubergeile brommerts. Nog effe sparen en dan komt de Superduke 1290 wel in zichtquote:Op maandag 7 april 2014 19:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah, op de KTM gaat 't een beetje té makkelijk . Normaal wegrijden is er niet bij.. wil je een beetje vlot weg bij 't stoplicht dan moet je in de 2 beginnen en zo'n beetje óp het stuur gaan liggen. Met beleid 't gas opentrekken en dan nog gaat 't voorwiel verticaal .
Op vermogen komt 'ie in de 4e versnelling ook nog omhoog, belachelijk .
quote:Op maandag 7 april 2014 19:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan mákkelijk. Zelfs een powerwheelie wil nog wel op een Bandit, zelfs op 25 kW kan het naar het schijnt.
Vaak hard gereden? Veel boetes gehad?quote:Op maandag 7 april 2014 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
690 SMC-R, geniaal speelgoed. Heb met geen enkele motor zo veel plezier op straat beleefd. Tot de 135 / 140 houd ik supersports / superbikes prima bij op de rechte stukken.. daarna lopen ze langzaam uit. In de bochten zijn ze nergens natuurlijk .
Heb ook zo'n 1290 zitten bekijken destijds.. maar het idee was om 't wat rustiger aan te doen op straat. Niet dat dat nu heel erg lukt, maar nu zit ik in elk geval niet constant meer boven de 200 .
Soberso zijn KTM's ubermachtig wel. Styling spreekt mij zeker aan en qua power ook. Man man man, met zo'n Superduke heb je volgens mij wel een heftige naked voor de deur staan! Het wordt echt tijd om verder te gaan. Ik merk gewoon dat ik met de Alp loop te gassen omdat het qua power nogal achterloopt. Ik wil gewoon die schop voelen als ik de gashendel opendraai.quote:Op maandag 7 april 2014 19:47 schreef Isdatzo het volgende:
690 SMC-R, geniaal speelgoed. Heb met geen enkele motor zo veel plezier op straat beleefd. Tot de 135 / 140 houd ik supersports / superbikes prima bij op de rechte stukken.. daarna lopen ze langzaam uit. In de bochten zijn ze nergens natuurlijk .
Heb ook zo'n 1290 zitten bekijken destijds.. maar het idee was om 't wat rustiger aan te doen op straat. Niet dat dat nu heel erg lukt, maar nu zit ik in elk geval niet constant meer boven de 200 .
Dit dus, bij een 4 pitter zit je dan al dik boven de 100.quote:Op maandag 7 april 2014 19:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Soberso zijn KTM's ubermachtig wel. Styling spreekt mij zeker aan en qua power ook. Man man man, met zo'n Superduke heb je volgens mij wel een heftige naked voor de deur staan! Het wordt echt tijd om verder te gaan. Ik merk gewoon dat ik met de Alp loop te gassen omdat het qua power nogal achterloopt. Ik wil gewoon die schop voelen als ik de gashendel opendraai.
Boetes vielen mee, ik stop gewoon niet voor politie .quote:Op maandag 7 april 2014 19:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vaak hard gereden? Veel boetes gehad?
Daarom wil ook graag een 2 cilinder, in zijn 2 kan ik hem al kwijt zijn.
Ja, leuk was dat met m'n '07 R1.. 160 in de eerste versnelling, 2x overschakelen en je zit op 240 ofzo.quote:Op maandag 7 april 2014 19:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dit dus, bij een 4 pitter zit je dan al dik boven de 100.
Op de KTM bijzonder weinig momentjes gehad.. en 't is niet dat ik er heel rustig mee rijd ofzo. Achterkant wil nog wel eens uitbreken (constant eigenlijk ) maar dat vind ik wel mooi. Is ook goed mee om te gaan als het je niet verrast.quote:Op maandag 7 april 2014 20:00 schreef BlackLining het volgende:
Dat soort oeps momentjes zijn inherent aan motorrijden. Gebeurd zelfs nog wel op ouwelullenfietsen zoals Transalps en CB1300's denk ik.
En dan kun je je bochten heel beschaafd houden en vervolgens onderuit remmen voor een stoplicht _!
Meh, almost een highsider met de alp gehad op de snelweg met 160km/h Het hok begon te slingeren als een malle dus gas dicht en uit laten rollen tot 100km/h, was wel een momentjequote:Op maandag 7 april 2014 20:00 schreef BlackLining het volgende:
Dat soort oeps momentjes zijn inherent aan motorrijden. Gebeurd zelfs nog wel op ouwelullenfietsen zoals Transalps en CB1300's denk ik.
En dan kun je je bochten heel beschaafd houden en vervolgens onderuit remmen voor een stoplicht _!
Daar maak ik zo een ritje naar 040 naar!quote:Op maandag 7 april 2014 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
Haha, ja zo'n superduke is wel een machtig apparaat . Totaal niet te vergelijken met een transalp.
Als je een beetje in de buurt woont mag je wel een rondje op de 690 maken wat mij betreft.
Dit dus, heb een oud 1000je maar 110 1 en in 2 kun je je rwb al kwijt zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 20:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, leuk was dat met m'n '07 R1.. 160 in de eerste versnelling, 2x overschakelen en je zit op 240 ofzo.
Gaat echt nergens over .
Trap je dan door in zijn 2? Want die 1e versnelling was ietwat ruk toch bij een Ten?quote:Op maandag 7 april 2014 20:10 schreef KneusTeun het volgende:
gister nog de motor in volle drift dwars staan op het grind! beetje gas erop en snel door alsof er niks aan de hand is
Maar met de S10 wheelie moet vast wel lukken. Zijn genoeg gekken die het prima doen.
Mja. Op zo'n machine is dat leuk ja Als de Bandit (230kg, slappe ongedempte vering) begint te driften kan ik direct aan de hartbewakingquote:Op maandag 7 april 2014 20:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op de KTM bijzonder weinig momentjes gehad.. en 't is niet dat ik er heel rustig mee rijd ofzo. Achterkant wil nog wel eens uitbreken (constant eigenlijk ) maar dat vind ik wel mooi. Is ook goed mee om te gaan als het je niet verrast.
Als je maar niet te hard trapt want dan dondert de hele versnellingsbak er onderuitquote:Op maandag 7 april 2014 20:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Trap je dan door in zijn 2? Want die 1e versnelling was ietwat ruk toch bij een Ten?
Hij staat meestal in 030 tegenwoordig .quote:Op maandag 7 april 2014 20:06 schreef Gummiebeer het volgende:
Daar maak ik zo een ritje naar 040 naar!
Naja, de een heeft een koppel waar je u tegen zegt. En moet wel lukken. Laatste tijd wat op zijn staart aan het trappen en dat gaat wel behoorlijk, als je hem goed in de toeren jaagt gaat ie echt als de brandweer!!quote:Op maandag 7 april 2014 20:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Trap je dan door in zijn 2? Want die 1e versnelling was ietwat ruk toch bij een Ten?
Kwam al voorbijquote:
Wel eerst je rpm meter fixen KT!quote:Op maandag 7 april 2014 20:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Naja, de een heeft een koppel waar je u tegen zegt. En moet wel lukken. Laatste tijd wat op zijn staart aan het trappen en dat gaat wel behoorlijk, als je hem goed in de toeren jaagt gaat ie echt als de brandweer!!
Zit best pit in dat ding hoor.
Hoe het liefste hetzelfde merk eropquote:Op maandag 7 april 2014 19:31 schreef Isdatzo het volgende:
En heb anders nog wat metzeler racetek K2's, is precies 't zelfde als de pirelli's alleen een ander profiel.
Die is al gefixedquote:Op maandag 7 april 2014 20:41 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kwam al voorbij
[..]
Wel eerst je rpm meter fixen KT!
En ik houd het niet bij, tenzij dat hok van jou uitelkaar rammelt.
Als je dat al pit noemt, maja daar koop je zo een motor ook niet voor.quote:Op maandag 7 april 2014 20:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Naja, de een heeft een koppel waar je u tegen zegt. En moet wel lukken. Laatste tijd wat op zijn staart aan het trappen en dat gaat wel behoorlijk, als je hem goed in de toeren jaagt gaat ie echt als de brandweer!!
Zit best pit in dat ding hoor.
Voor een dual sport uit 89' lijkt me dat niet verkeerd....quote:Op maandag 7 april 2014 22:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als je dat al pit noemt, maja daar koop je zo een motor ook niet voor.
Juist niet, geef maar eens in zn 1 een dot gas, los laten, en mee dat de vering omhoog komt vol gas.quote:Op maandag 7 april 2014 19:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk dat de veerweg er ook wel mee te maken heeft, hoe langer hoe lastiger.
Idem met een stoppie. Vroeger op de scooter ging dat vrij makkelijk, op de Alp lukt het mij domweg niet door die lange veerweg, dan blokkeert gelijk het voorwiel.
quote:Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)9979813.html?sr_ab=0
Kijk even door de foto's heen!
Ja? Jij denkt daarbij aan zweepjes?quote:Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)9979813.html?sr_ab=0
Kijk even door de foto's heen!
Dat was meer een grapje, hoop dat je dat wel begrijptquote:
Dit ookquote:Op maandag 7 april 2014 23:20 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat was meer een grapje, hoop dat je dat wel begrijpt
Gelukkig ik schrok alquote:
Ja, is geen probleem hoor.. alleen qua compound zijn ze precies 't zelfde.quote:
Geen spaakwielenquote:Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)9979813.html?sr_ab=0
Kijk even door de foto's heen!
Waarom keek ikquote:Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)9979813.html?sr_ab=0
Kijk even door de foto's heen!
Hoeveel motoren heb je allemaal gehad en wat rijdt je nu?quote:Op maandag 7 april 2014 20:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, leuk was dat met m'n '07 R1.. 160 in de eerste versnelling, 2x overschakelen en je zit op 240 ofzo.
Gaat echt nergens over .
Laat maar even weten wat je hebt, en wat je er voor wilt hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, is geen probleem hoor.. alleen qua compound zijn ze precies 't zelfde.
hoeft toch niet zon probleem te zijn zeker niet als ie onderhoud altijd heeft laten doen en facturen heeft liever een fiets die in 7 jaar tijd 70k heeft gelopen dan een fiets van 7 jaar die 7k heeft gelopen.quote:
Als ik zelf geen grote beurt uit kan voeren lijkt mij dit ook niet zo makkelijk te doen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:50 schreef Salatrel het volgende:
neem BL die is klokje rond geweest en die beunt alles zelf
ik heb er wel meer gekocht met zoveel km's hoor.quote:
Daar heb ik nog wel 10 jaar voor nodigquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:29 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb er wel meer gekocht met zoveel km's hoor.
En zoveel rij jij toch ook niet dat je met een jaar op de 100k zit?
Verleden:quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Hoeveel motoren heb je allemaal gehad en wat rijdt je nu?
Ik ga zo kijken .quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:37 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Laat maar even weten wat je hebt, en wat je er voor wilt hebben.
Dat worden een hoop krimpkousjes.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:14 schreef BlackLining het volgende:
Ben de kabelboom eens aan het uitpluizen. Daar heeft een enorme beunhaas aan gezeten. Trek de buitenste laag isolatietape eraf, komt me een enorme puinhoop van openliggende soldeerverbindingen, installatiedraad, pleisters en ja, zelfs fucking schilderstape tegemoet
Mag wel een wonder heten dat ik ondanks dat nooit elektrische storingen gehad heb..
Ik heb al gekeken maar ik kom niet heel veel verder. Derhalve dacht ik, ik vraag het aan de kennersquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:28 schreef KneusTeun het volgende:
staat niet in werkplaats handboek?
Maar on a more serious note, via veel sites kun je wel zien wat je opties zijn.
Alles is pas te maken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:25 schreef handboek het volgende:
Weet er iemand hoe dat zit met aftermarket-dempers? Ik zoek er namelijk 2 voor mijn zzr600 E '95, alleen weet ik niet welke erop zouden passen? Kan iemand mij hier alsjeblieft meer informatie over verschaffen?
Ja, of StarTwin. Of Laser.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:29 schreef Dekatria het volgende:
Anders zijn er altijd wel toko's die ze passend kunnen maken. Pajic was er 1 van volgens mij.
Snap ik, maar het liefste heb ik gewoon twee dempers die ik er zo op kan gooien..quote:
Tussen de posers door is MF best handig daarvoor.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:14 schreef Salatrel het volgende:
zou het niet handiger zijn om dergelijke type specifieke vragen op MF te knallen
Jij hebt best wat speeltjes gehad.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, of StarTwin. Of Laser.
Die hebben voor mij een demper op maat gemaakt voor m'n R6 met open race-systeem nadat m'n MHP-demper ontploft was op Assen . Prijs viel reuze mee.
Voor :
[ afbeelding ]
Na :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook 2dehands gezocht?quote:Op woensdag 9 april 2014 11:35 schreef Den_Haag het volgende:
Vervangingsuitlaatjes zijn best prijzig voor mijn YZF. De standaard uitlaat heb je voor 25 a 50 euro, de aftermarket starten vanaf 200.
Tweedehands alleen de standaard uitlaat te vinden.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:08 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ook 2dehands gezocht?
200 valt nog mee trouwens, voor de uitlaat op mijn VFR was ik meer kwijt
http://nieuwsmotor.nl/mot(...)te-laten-vallen.htmlquote:Olie op wegen Eifel om motorrijders te laten vallen
dinsdag 08 april 2014
In de omgeving van het Duitse Eschweiler heeft de politie op meerdere plaatsen oliesporen in bochten ontdekt, die klaarblijkelijk tot doel hadden motorrijders ten val te brengen, zo meldt de Aachener Zeitung. Volgens de politie gaat het hier om het moedwillig in gevaar brengen van motorrijders, een praktijk waarover al langer verhalen gaan. Vorig weekend ontdekte de politie op Landesstraße 238 bij Zweifall en op Landesstraße 12 in Roetgen olie, waarop later ook op de Bundesstraße 266 een spoor werd aangetroffen. Volgens de politie kan er geen sprake van zijn dat de (hydraulische) olie daar per ongeluk is terecht gekomen; er werd vlakbij de betrokken locatie een lege verpakking gevonden die bij de aangetroffen olie hoorde, zo bleek uit technisch onderzoek van de politie. Daarbij werd ook gesteld dat door de plaatsing van de olie in bochten gedacht werd dat de actie specifiek gericht is op motorrijders. De politie onderzoekt de zaak.
Later die dag kwam een motorrijder ten val op de straat die eerder die dag door de brandweer was schoongemaakt. Hoe dit mogelijk is wordt nog onderzocht, wel was al zichtbaar geweest dat toen de buitentemperatuur steeg de olie weer terug omhoog gekomen was.
In de Duitse Eifel zijn al langer personen en groeperingen actief die zich ergeren aan de vele motorrijders die het gebied bezoeken. De lokale krant noemt de recente ontwikkelingen dan ook "Olie-aanslagen".
Sfeerploatjequote:Op woensdag 9 april 2014 19:46 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ] en dan in de verkooptekst : nog nooit offroad mee gereden
Lijkt mij ook geen succesquote:Op woensdag 9 april 2014 20:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Sfeerploatje
Maar laten we eerlijk wezen, wie wil nou offroad met zulke bandjes?
Zit er goud in die Laser dempert? Heb de mijne voor ¤200 (nieuw, wel met krasje) inclusief bakken bij Pajic.quote:Op woensdag 9 april 2014 20:11 schreef Yreal het volgende:
Voor 800 euro heb ik een KLE met laser demper, voor 550 euro een laser demper
goeie vraag. Maar als jij er eentje voor mij kan vinden...quote:Op woensdag 9 april 2014 20:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zit er goud in die Laser dempert? Heb de mijne voor ¤200 (nieuw, wel met krasje) inclusief bakken bij Pajic.
Pajic heeft ook veel (gebruikte) dempers op voorraadquote:Op woensdag 9 april 2014 20:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
goeie vraag. Maar als jij er eentje voor mij kan vinden...
Pajic is niet echt in de buurt voor jou eh? Toch is Pajic wel een aanrader, goede prijzen en service! Bij mij hangt er nu een Produro demo model voor een fractie van de nieuwprijs.quote:Op woensdag 9 april 2014 20:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
goeie vraag. Maar als jij er eentje voor mij kan vinden...
Das best geinigquote:Op woensdag 9 april 2014 20:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Pajic is niet echt in de buurt voor jou eh? Toch is Pajic wel een aanrader, goede prijzen en service! Bij mij hangt er nu een Produro demo model voor een fractie van de nieuwprijs.
Heb een mooie demper voor je, 600 euro:quote:Op woensdag 9 april 2014 21:01 schreef BlackLining het volgende:
Ronduit belachelijk. Hoe minder vulling er in die dempers zit, hoe duurder die krengen zijn
Vandaag mijn open en ingekorte Viper demper er weer onder gehangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kon kiezen tussen ¤350 voor een orginele Alp dempert of ¤200 voor een Laser dempert. Dan is de keuze snel gemacht!quote:Op woensdag 9 april 2014 21:01 schreef BlackLining het volgende:
Ronduit belachelijk. Hoe minder vulling er in die dempers zit, hoe duurder die krengen zijn
Vandaag mijn open en ingekorte Viper demper er weer onder gehangen
Ik rij niet vaak in de Eiffel, maar dat zijn dus Precies de wegen die ik daar weleens rij.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:19 schreef lipjes het volgende:
Ik post hier niet meer zo vaak wegens de K 100, maar deze stuur ik even door indien nog niet bekend.
[..]
http://nieuwsmotor.nl/mot(...)te-laten-vallen.html
Dan blijft er helemaal niks meer van mijn heg over..quote:
Wat heeft dat met elkaar te maken dan?quote:Op woensdag 9 april 2014 22:14 schreef Den_Haag het volgende:
Na het spruitstuk al een keer vervangen te hebben hou ik het standaard.
roest, volledig door tijdens een dijkrit met de Fok!MCquote:Op woensdag 9 april 2014 22:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat heeft dat met elkaar te maken dan?
Ik heb wel een keer mijn linkpijp kapot weten te knallen kon gelukkig nog wel gelast worden.
Staat nog steeds een keer op de planning om te doen met de Soes, maar voorlopig ben ik nog een BMW K100 aan het verbouwenquote:Op woensdag 9 april 2014 21:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik rij niet vaak in de Eiffel, maar dat zijn dus Precies de wegen die ik daar weleens rij.
Dat wordt zondag dus over de autosnelweg richting Ring.
Nog mensen van hier die richting motorzegening gaan op de Nuerburgring zondag as?
http://www.nuerburgring.d(...)dienst-anlassen.html
Dat is alweer een tijdje terugquote:Op woensdag 9 april 2014 22:40 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
roest, volledig door tijdens een dijkrit met de Fok!MC
yepquote:Op woensdag 9 april 2014 21:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik rij niet vaak in de Eiffel, maar dat zijn dus Precies de wegen die ik daar weleens rij.
Dat wordt zondag dus over de autosnelweg richting Ring.
Nog mensen van hier die richting motorzegening gaan op de Nuerburgring zondag as?
http://www.nuerburgring.d(...)dienst-anlassen.html
Suzuki GSF 650 SA 2010quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:The connector is a two way red/black and green/blue wire near the front of the left side cover panel. Note: This wire is only found on European Bandit models.
Al geprobeerdquote:Op donderdag 10 april 2014 00:18 schreef Isdatzo het volgende:
Denk niet dat er wheelie-control opzit eigenlijk . Probeer eens in z'n 2 vol te accelereren en dan rond de 6 of 7k rpm de koppeling heel eventjes volledig in te knijpen (en dus meteen weer los) terwijl je het gas vol open houdt.
Kijken wat 'ie doet .
Wordt een eind rijden voor je denk.quote:
Lijkt me sterk dat je die hebt. Maar kijk maar. Groen/blauwe kabel vanaf je schakelpook naar onder het zadel. Niet de helemaal blauwe, da's je neutraalsensor.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:49 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik denk toch dat ik een wheelie wire heb... waar check ik dat?
Vandaag weer even geprobeerd, maar met geen enkele mogelijkheid...
Zal morgen wel even kijken.quote:Op donderdag 10 april 2014 01:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je die hebt. Maar kijk maar. Groen/blauwe kabel vanaf je schakelpook naar onder het zadel. Niet de helemaal blauwe, da's je neutraalsensor.
Maar ehh, hoe lang heb je je rijbewijs nu? Kleine maand? Ga eerst maar eens normaal leren rijden. Als ik je met alle respect vorige week nog zie vragen in welk toerental je het beste kunt rijden, lijkt het me een slecht plan om nu al te gaan lopen stunten als je de motor nog niet volledig onder controle hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |