is bij dat zandpad, waar we wel eens insloegen.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef Gummiebeer het volgende:
Is dat niet het stuk bij dat restaurantje? Sowieso altijd uitkijken daar, gisteren ging het daar ook bijna mis 2 auto's voor mij. Moest iemand opeens afslaan en dus vol op de remmen, de achterligger kon het nog net redden want zat te pielen met zijn telefoon
Ah okee, stukkie verder dus. Zal straks dan wel op tv oost komen lijkt mijquote:Op donderdag 3 april 2014 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
is bij dat zandpad, waar we wel eens insloegen.
quote:Op donderdag 3 april 2014 08:32 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Goed idee, heb je ook een garmin bestand van die route? Dan kan ik eens wat prutsen om het stuk Dokkum er af te snijden.
Even kiek'n of ik bij familie in Groningen kan crashen, dan wil ik denk ik wel mee.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wat:
De Fok! Elfstedentocht
Waar:
Verzamelpunt in Lemmer (aan de A6) (McDonalds?)
Route:
http://www.routeyou.com/nl-nl/product/file/379760.nl
(exclusief Dokkum, route zal +-150km zijn)
Data:
Ik wacht nog op suggesties, ergens in Mei is al geroepen.
Deelnemers (onder voorbehoud)
Vrieskist
Sharpdressedman
Freezer
Tunafish
ManageTheAnger
Het is de bedoeling dat we er gewoon een gezellige rit van maken, en ja het is bekend dat er ook een officiële elfstedentocht voor motoren is. (laten we eerlijk zijn, met een klein clubje Fok!kers is het natuurlijk veeeeeel gezelliger!)
Suggesties, klachten, opmerkingen, toevoegingen en/of vragen zijn welkom.
De plekken waar we kunnen stoppen om wat te eten en te drinken zullen nog nader bepaald gaan worden.
Als je geen ervaring hebt én geen autorijbewijs, zou ik toch wel op (veel) meer dan 1000 rekenen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik had even een vraag. Ik ben momenteel bezig met het bij elkaar sparen van mijn motorrijbewijs en ik zou graag even willen weten hoeveel lessen ik ongeveer nodig zou moeten hebben om mijn motorrijbewijs te halen.
Alvast bedankt!
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=186680&cat=1quote:Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ja is momenteel het verhaal, hoop dat duidelijk wordt hoe precies, wan is geen fijne weg om over te moeten steken.
quote:Op woensdag 2 april 2014 21:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is ook zo maar ik probeer graag alles zelf. Uitbesteden kan altijd nog als het niet lukt. Nu heb ik nog genoeg skai leer over om het nog een keer te doen, en ik weet wat ik nu verneukt heb. Dus ik zou het nog een keer kunnen proberen en dan wel een strak resultaat krijgen. Denk ik. En dan is het toch leuk om te kunnen zeggen dat je je eigen zadel bekleed heb, net zoals ik zelf de rest van die motor hersteld heb..Je kan met een hele warme lepel dat schuim in model krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I are Baboon
met een slechte techniek door de bochten, waarschijnlijk niet erg schuin.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
Hoe schuin ga je, als je voeten over het asfalt schrapen?
Hoe dan?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:59 schreef Drinky het volgende:
[..]
met een slechte techniek door de bochten, waarschijnlijk niet erg schuin.
lol wat?quote:Op donderdag 3 april 2014 18:32 schreef Daantke het volgende:
[..]
Als je geen ervaring hebt én geen autorijbewijs, zou ik toch wel op (veel) meer dan 1000 rekenen.
Ik zat zelf zonder ervaring op tien uur AVB en (mét rijbewijs B) op 6 uur AVD. En een proefles vooraf.
Grove inschatting: reken op 10-15 uur AVB en 20-25 uur AVD.
je zit niet met je tenen op het stepje, maar waarschijnlijk midden van je voet of je hak. Als je met je tenen op je stepjes staat ga je met de meeste motoren al behoorlijk schuin voor je ze aan de grond rijdt.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoe dan?
Het is mij 2x gebeurt op een rotonde (niet bewust), en ik had het idee dat als het niet mijn voet was geweest (maat 45/46) dan had het wel het stepje geweest...
Voor mijn gevoel was het best spectaculair
Ben er hier ook achter dat de meeste mensen je gewoon écht niet zien.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:44 schreef picodealion het volgende:
Net bijna van m'n sokken gereden door een auto die vanuit het niets de weg op draaide vanaf zijn parkeerplek. Zit nog even na te trillen.
Stepje over de grond kan prima hoor, had ik een aantal keren tijdens mijn rijlessen met de snelle slalom. Gebeurd dan helemaal niks.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:32 schreef BlackLining het volgende:
Zo'n probleem als hoe Drinky het laat voorkomen is het echt niet hoor. Liever je tenen dan het stepje. En zo ver ben je afhankelijk van het type motor al vrij snel zolang je niet als een bejaarde rijdt. Beetje sportieve laarzen hebben ook niet voor niks toesliders.
Gewoon met een spuitbusje kettingvet.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wat gebruiken jullie om de ketting te smeren?
Bij de action "Kroon Handy Oil" gehaald maar twijfel of ik dat wel moet gebruiken
I know. Mijn steppies klappen zelfs weg naar achter als het moet.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:15 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Stepje over de grond kan prima hoor, had ik een aantal keren tijdens mijn rijlessen met de snelle slalom. Gebeurd dan helemaal niks.
merk?quote:Op donderdag 3 april 2014 22:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gewoon met een spuitbusje kettingvet.
Moet niet te dun zijn iig want dat slinger je er tijdens het rijden zo uit.
Ik krijg hem maar niet op de middenbok... paar keer geprobeerd nu tot een hernia aan toe.. no luckquote:Op donderdag 3 april 2014 23:04 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb Castrol kettingspray. Bevalt prima. Al gaat er deze zomer wel een automatisch smeersysteem komen. Word een beetje simpel van dat sprayen. Zeker nu ik straks geen middenbok meer heb.
Kan bij een verlaagde motor knap lastig zijn ja..quote:Op donderdag 3 april 2014 23:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik krijg hem maar niet op de middenbok... paar keer geprobeerd nu tot een hernia aan toe.. no luck
ALS hij verlaagt is.. die vraag staat dus nog steeds uit... hoe kan ik dat verder nog checken?quote:Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan bij een verlaagde motor knap lastig zijn ja..
Ik heb een beetje het tegenovergestelde met mijn verhoogde Banditkan hem wel opbokken maar vervolgens staat ie nog steeds op zijn wielen en hangt de bok een beetje los tegen de grond
Kwestie van goed trappen en niet de motor proberen te tillenquote:Op donderdag 3 april 2014 23:16 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
ALS hij verlaagt is.. die vraag staat dus nog steeds uit... hoe kan ik dat verder nog checken?
Die verkoper deed het gewoon 1 2 3 hop en klaar daar stond hij op de middenbok.
Wat een afgang voor mij haha
Heb nog een scottoiler liggen die ik niet goed werkend kreeg, misschien kan jij het werkend krijgen of fixen. Ga waarschijnlijk zelf nog eens een OSCO zoeken.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:04 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb Castrol kettingspray. Bevalt prima. Al gaat er deze zomer wel een automatisch smeersysteem komen. Word een beetje simpel van dat sprayen. Zeker nu ik straks geen middenbok meer heb.
Plankje er onder?quote:Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan bij een verlaagde motor knap lastig zijn ja..
Ik heb een beetje het tegenovergestelde met mijn verhoogde Banditkan hem wel opbokken maar vervolgens staat ie nog steeds op zijn wielen en hangt de bok een beetje los tegen de grond
Wees niet bang om om te lazeren bij het opbokken, ga echt met je volle gewicht op de bok staan ( eerst controleren of beide kanten de grond raken ) en geef een ruk aan je stuur.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:16 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
ALS hij verlaagt is.. die vraag staat dus nog steeds uit... hoe kan ik dat verder nog checken?
Kom op joh, maak je even kwaad en hij staat erop. Lukt mij zelfs en ik heb echt puddingkracht.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:16 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Gniffel.....gewicht is in deze belangrijker dan kracht...gniffel.....quote:Op donderdag 3 april 2014 23:24 schreef mjan het volgende:
[..]
Lukt mij zelfs en ik heb echt puddingkracht.
Hahaquote:Op donderdag 3 april 2014 23:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gniffel.....gewicht is in deze belangrijker dan kracht...gniffel.....
Bok eronderuit.. Ik bewaar hem wel en heb hem er binnen de minuut onder hangen als het een keer moet, maar onderweg heb ik er zo toch niks aan als ik geen plank meeneem. En als ik een automagisch smeersysteem fix hoef ik hem daarvoor niet meer op te bokken. Dan zou het alleen voor onderhoud zijn, dus dan schroef ik hem er dan wel ff onder met het plankje erbij.quote:
Vooral goeie techniek. Volle gewicht op de bok, maar minstens zo belangrijk is de achterkant omhoog tillen, en het stuur niet naar boven maar naar achteren trekken.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gniffel.....gewicht is in deze belangrijker dan kracht...gniffel.....
Interesting. Welke oiler heb je? V of E system? En wat zou dat moeten kosten?quote:Op donderdag 3 april 2014 23:19 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Kwestie van goed trappen en niet de motor proberen te tillen
Heb nog een scottoiler liggen die ik niet goed werkend kreeg, misschien kan jij het werkend krijgen of fixen. Ga waarschijnlijk zelf nog eens een OSCO zoeken.
quote:
Nee echt niet, afgetankt 250 kiloquote:Op donderdag 3 april 2014 23:24 schreef mjan het volgende:
[..]
Kom op joh, maak je even kwaad en hij staat erop. Lukt mij zelfs en ik heb echt puddingkracht.
Het is een V systeem, dus via 't vacuum. Wat mij betreft te koop voor een pannenkoek/lunch tijdens de volgende ritquote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Interesting. Welke oiler heb je? V of E system? En wat zou dat moeten kosten?
Lolquote:
Dan denk ik dat hij inderdaad verlaagd is. Rijschool motor lukte wel gewoon? Mijn oude banditje weegt volgens mij echt niet veel lichter.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee echt niet, afgetankt 250 kilo
Bij mijn GSX-F heb ik zelfs nooit een middenbok gehad, ook niet vaak gemist eerlijk gezegd en ik ben het met je eens dat het een stuk mooier staat!quote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bok eronderuit.. Ik bewaar hem wel en heb hem er binnen de minuut onder hangen als het een keer moet, maar onderweg heb ik er zo toch niks aan als ik geen plank meeneem. En als ik een automagisch smeersysteem fix hoef ik hem daarvoor niet meer op te bokken. Dan zou het alleen voor onderhoud zijn, dus dan schroef ik hem er dan wel ff onder met het plankje erbij.
Sowieso is ie een stuk mooier zonder dat ding eronder
Niks toe te voegen, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral goeie techniek. Volle gewicht op de bok, maar minstens zo belangrijk is de achterkant omhoog tillen, en het stuur niet naar boven maar naar achteren trekken.
En toch gaat het op een verlaagde motor, als ie dat idd is, toch echt een stuk zwaarder. Lager zwaartepunt wat over een hogere stand heen moet..
Geintje hoor.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Haha![]()
Nouja, 63 kilo moet MTA toch ook wel wegen denk ik
quote:Op donderdag 3 april 2014 23:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Haha![]()
Nouja, 63 kilo moet MTA toch ook wel wegen denk ik
Mis ik iets?quote:
Nja doe een voorstel, dit was een snelle route die ik gemaakt had... maar als je een betere weet dan graag!quote:Op donderdag 3 april 2014 23:44 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Lol
Alternatief kan ook nog zijn om Leeuwarden nog van de route te snijden. Dus vanaf Franeker weer naar Sneek.
Wat ik me herinner van de officiële tocht is het stuk bovenin Friesland nogal saai
Zuid-west Friesland is nog wel mooi, bos, water etc.
Nou en. XJ900 van mijn vader is met alle koffers en volgetankt ook een dikke 280kg, die kreeg ik ook op de bok. Hij zelf ook trouwensquote:Op donderdag 3 april 2014 23:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee echt niet, afgetankt 250 kilo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |