quote:Op maandag 23 januari 2012 22:01 schreef solidslayer het volgende:
Openen de loketten in Antwerpen ook pas om 7u? Zo ja dan ga ik een poging wagen om ervoor de tickets al af te halen.
Inchecken voor de vlucht vanaf Atlanta kan dat ook niet online? Of moet dit op het vliegveld zelf gebeuren?
MRS staat voor 'Mrs.' oftewel: mevrouw. Dit is om je geslacht aan te duiden op het ticket. Het wordt inderdaad wel vaker aan je naam vastgeplakt door de ticketsystemen.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De online checkin van Cathay blijft volhouden dat ik LINDAMRS heet, ondanks dat ik alleen LINDA invulde. Ook goed We zijn in ieder geval ingecheckt.
Ik denk dat iedereen dat wel begrijpt, het vastplakken is alleen verwarrend...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 04:37 schreef jaco het volgende:
[..]
MRS staat voor 'Mrs.' oftewel: mevrouw. Dit is om je geslacht aan te duiden op het ticket. Het wordt inderdaad wel vaker aan je naam vastgeplakt door de ticketsystemen.
Die had ik door ja In de demo stond het echter los, en namen ze de MR of MRS niet mee. In mijn geval wel. Nou ja, het klopt en dat is het belangrijkste!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:09 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat wel begrijpt, het vastplakken is alleen verwarrend...
Heb navraag gedaan op facebookpagina van KLM (snelle response!) en ik kan de tickets volgens hun 24u van te voren afhalen in Antwerpen! Inchecken moet inderdaad op Schiphol.. wel belachelijk dat dit dan niet online mag..quote:Op maandag 23 januari 2012 20:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aan de tijd van de trein te zien is het de normale internationale trein naar Amsterdam, de Thalys doet er korter over, en vertrekt daarnaast om .30 van het hele uur.
In principe moet je de treintickets op het dag van vertrek ophalen, in jouw geval kan je wellicht de tickets ook al de avond ervoor ophalen, maar garantie kan ik je niet geven, dat zal je bij KLM zelf moeten informeren, ze proberen dit natuurlijk dicht te timmeren, maar gezien het tijdstip van vertrek kan de medewerker ze wellicht al eerder printen.
Je kan in geen geval online inchecken bij KLM, simpelweg om te voorkomen dat al die mensen met dergelijke tickets de treinreis niet maken en online inchecken, als men dan alleen handbagage meeneemt moet je bij de gate deze mensen tegenhouden omdat ze niet aan boord mogen, en dat is wat lastig last minute bij de gate bij mensen die een boarding pass in de hand hebben, dat zal voor veel problemen zorgen. Je kan via manage your booking wel je stoel vastleggen, en ondanks dat ik niet online kon inchecken zijn alle keren dat ik via Antwerpen vloog mijn stoelkeuze ook de stoelen geweest waarop ik zat.
2 uur is voldoende op Schiphol, ook in de ochtend, overstaptijd in Atlanta is kort, temeer omdat je de bagage moet halen, maar niet onmogelijk, en als je buiten je schuld de connectie niet haalt dan wordt je op een volgende vlucht gezet. Immigratie kan lang duren als je achteraan in het vliegtuig hebt gezeten, maar transitsecurity gaat over het algemeen wel snel.
Heenreis is KLM operated bij Delta, doorreis is Delta.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
aansluitende vluchten worden wel ingechecked zolang je bij dezelfde alliantie vliegt. Voor de terugvlucht geldt dezelfde inchecktermijn als voor je heenvlucht, dus als je zo snel alweer terug gaat dan kan het, anders later.
Dat heeft alles met marktwerking (Yieldmanagement) te maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef Terpentin07 het volgende:
Weet iemand waarom tickets vanuit Jakarta duurder zijn dan vanuit Amsterdam? Vanuit Jakarta begint het bij 1000 euro en vanuit Schiphol bij 640 euro. Het betreft dezelfde route.
Ik heb mijn tickets alleen op de dage van vertrek kunnen ophalen, moet wel worden gezegd dat deze altijd na 20:00 uur vertrokken, dus wellicht dat dat ermee te maken heeft, 24 uur van tevoren klinkt logisch, want het inderdaad maar de vraag of de NMBS balie al zo vroeg open is om de tickets op dag van vertrek op te halen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:18 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Heb navraag gedaan op facebookpagina van KLM (snelle response!) en ik kan de tickets volgens hun 24u van te voren afhalen in Antwerpen! Inchecken moet inderdaad op Schiphol.. wel belachelijk dat dit dan niet online mag..
Kan je op Schiphol ook gelijk inchecken voor een overstap vlucht en de terugvlucht? Of moet dat ter plaatse weer.. voor je vertrekt?
Als de reiziger bereid is om de afstand Amsterdam-Dusseldorf zelf te overbruggen, waarom ondervindt een ticket naar Amsterdam in Jakarta dan niet diezelfde prijsdruk van een ticket Jakarta - Dusseldorf ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
(Immers, iemand zal best vanaf Dusseldorf willen vertrekken, ook al heeft dat een langere reistijd dan naar Schiphol, als het ticket per persoon 200 euro of nog meer scheelt).
Ik moet de trein van 7.00 's ochtends halen, denk dat ik daarom 24u van te voren kan afhalen, want als de loketten open gaan om 7u.. dan heb ik m per defenitie al gemist, zou niet logisch zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:32 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb mijn tickets alleen op de dage van vertrek kunnen ophalen, moet wel worden gezegd dat deze altijd na 20:00 uur vertrokken, dus wellicht dat dat ermee te maken heeft, 24 uur van tevoren klinkt logisch, want het inderdaad maar de vraag of de NMBS balie al zo vroeg open is om de tickets op dag van vertrek op te halen.
Op Schiphol kan je, mits alles in één ticket geboekt in principe voor alle vluchten inchecken, hoewel je in de VS de bagage moet afgeven bij de transitdesk, en ik in alle gevallen dat ik daar was een nieuw boardingpass kreeg. (Vaak ook een andere stoel, al komt dat vaak door wisseling van toestellen, daar zijn ze daar wat flexibeler in).
Ik neem aan dat je Atlanta bedoelt? Zelf heb ik daar aan een uur eigenlijk altijd genoeg om over te stappen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:33 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Ik moet de trein van 7.00 's ochtends halen, denk dat ik daarom 24u van te voren kan afhalen, want als de loketten open gaan om 7u.. dan heb ik m per defenitie al gemist, zou niet logisch zijn.
Ik heb alles op 1 ticket geboekt, dus in Atlanta zou ik een nieuwe boardingpass krijgen?
Voor de terugvlucht zal ik op JFK wel weer moeten inchecken zo paar uur van te voren.
Stoelen voor de binnenlandse vlucht stonden al vast, eergister heb ik de stoelen kunnen vastleggen voor de vlucht naar Atlanta, alleen nog niet voor de terugvlucht.
Nu alleen hopen dat ik genoeg overstaptijd heb aan de 1.35u..
Jep! Dat stelt me al wat gerust, ik hoor links en rechts van die horrorverhalen over minimaal 3 uur en 1000 man wachtrij bij immigratie.. 2,15u op schiphol lijkt me voldoende!quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:44 schreef kwiwi het volgende:
Ik neem aan dat je Atlanta bedoelt? Zelf heb ik daar aan een uur eigenlijk altijd genoeg om over te stappen.
Het is ook wel een verschrikkelijk vliegveld, daar niet van Maar in principe zou het gewoon moeten lukken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:17 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Jep! Dat stelt me al wat gerust, ik hoor links en rechts van die horrorverhalen over minimaal 3 uur en 1000 man wachtrij bij immigratie.. 2,15u op schiphol lijkt me voldoende!
Koffers moet je ophalen en daarna opnieuw afgeven (alleen op het heenreis).quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:25 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vlieg in juni naar LA vanaf Schiphol met Delta. Ik heb een twee uur tussenstop in Atlanta. Moet je dan ook al door de douane e.d, of blijf je daar achter en kun je zo doorlopen naar je aansluitende vlucht? Of gaat die 2 uur heel erg kort worden?
Ik vlieg ook van Atlanta naar LAX met Delta..
edit: jeetje wat dom, hierboven staat het zelfs nog
2 uur moet dus voldoende zijn?
En hoe gaat t met je koffers? Gaan die gewoon weer door de douane of moet je die zelf ophalen en meenemen? Want ik begrijp nu dat je eerst langs immigration moet?
Simpelweg omdat het dan over een ticket naar Europa gaat, de vertrekplaats is Jakarta, en daar heb je niet al te veel mogelijkheden om 'eenvoudig' naar een alternatieve luchthaven te gaan. Er is niet echt een alternatieve vertrekluchthaven in de buurt, Singapore en Kuala Lumpur zijn binnen 2 uur vliegen, en kan goedkoop worden bereikt met een budgetairliner, maar dan ben je zelf verantwoordelijk voor de connectie en zal de eventuele winst die je op deze manier kan halen snel doen verdampen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 05:10 schreef jaco het volgende:
[..]
Als de reiziger bereid is om de afstand Amsterdam-Dusseldorf zelf te overbruggen, waarom ondervindt een ticket naar Amsterdam in Jakarta dan niet diezelfde prijsdruk van een ticket Jakarta - Dusseldorf ?
Je begrijpt m'n vraag niet. Als door de korte afstand die andere luchthavens inderdaad als alternatief voor Schiphol worden beschouwd, dan geldt dit ook in Jakarta. Oftewel: een ticket Jakarta - Dusseldorf concurreert op de indonesische markt met een ticket Jakarta-Amsterdam. Dit zou dan een prijsdrukkend effect op het ticket Jakarta-Amsterdam hebben. Ik zie niet in waarom het concurrentieverschijnsel dat je noemde wel in Amsterdam van toepassing zou zijn en niet in Jakarta.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:57 schreef ozzietukker het volgende:
Vanaf Europa heb je legio eenvoudige mogelijkheden qua vertrekluchthaven. (Als je in Nederland woont kan je relatief eenvoudig naar Amsterdam, Dusseldorf, Frankfurt of Brussel, en zelfs Londen is gemakkelijk te bereiken).
Hier ben ik het wel met je eens. Ik raad TS dan ook aan om de prijs nog enkele malen te checken. In mijn ervaring, kan Jakarta-Amsterdam ineens weer goedkoper zijn als Amsterdam-Jakarta.quote:Yieldmanagement is ondoorgrondelijk an sich.
Mag ik deze tarieven voor mei en juni even corrigeren naar 700 en 550 euro, indien je tenminste met Emirates via Dubai vliegt. En dan is het verschil nog maar 150 euro.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef Terpentin07 het volgende:
Weet iemand waarom tickets vanuit Jakarta duurder zijn dan vanuit Amsterdam? Vanuit Jakarta begint het bij 1000 euro en vanuit Schiphol bij 640 euro. Het betreft dezelfde route.
Helaas niet op de datum dat ik wil boeken. 16 juni heen en 7 juli terug begint nog steeds vanaf 925 euro. ietsje minder dan voorheen maar toch. Over Emirates heb je wel gelijk. Die hebben af en toe erg mooie aanbiedingen. Ben een maand geleden ook voor een goede prijs met hun gevlogen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mag ik deze tarieven voor mei en juni even corrigeren naar 700 en 550 euro, indien je tenminste met Emirates via Dubai vliegt. En dan is het verschil nog maar 150 euro.
Die Emirates dumpprijzen op hun outbound routes vanuit Europa moeten tenslotte ergens terug verdiend worden hé? Zo is voor april 2012 een retour ticket DXB-BKK bijna net zo duur als een ticket AMS-DXB-BKK, scheelt maar 2 tientjes. Ik bedoel maar.....
Als je een lijndienst hebt kun je dat zo opzoeken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:05 schreef EL_Presidente het volgende:
kan ik erachter komen hoe laat Transavia vliegt naar een bepaalde stad op een bepaalde dag in juni?
ik wil dus de vliegtijd weten..
Amsterdam..quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Als je een lijndienst hebt kun je dat zo opzoeken.
Op www.eindhovenairport.nl kun je bijvoorbeeld precies zien hoe laat de verschillende vluchten vertrekken. http://www.eindhovenairport.nl/content/timetable-dienstregeling
Maar goed, als je niet vanaf Eindhoven vertrekt weet ik het niet
Bodrumquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:00 schreef lezzer het volgende:
Hebben die dat niet dan? Of transavia.com zelf?
Wil je zeggen waar naar toe? Want volgens mij vliegen die bijna altijd op dezelfde tijd.
(Canarische Eilanden -> 5.20u bijvoorbeeld)
Precies, de plaats van vertrek is alles bepalend in de wereld van Yield Management.quote:Op donderdag 26 januari 2012 06:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het gaat denk ik meer om de plaats van vertrek. In Europa heb je relatief wat meer internationale vliegvelden dicht bij elkaar dan in Indonesie.
Kijk nou...!quote:
Thanks..quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Kijk nou...!
http://www.transavia.com/hv/main/service/schedule
Wat googlen op "vertrektijd transavia bodrum juni" al niet oplevert
Klopt. Doorlabelen gebeurt in principe altijd automatisch bij vluchten gekocht als één reis. Alleen als je een stop-over hebt van een lengte waarbij je zelf de airport zou willen verlaten, of als afzonderlijke tickets koopt, zul je het zelf moeten doen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:04 schreef lezzer het volgende:
Zeg, als je met Singapore Airlines naar Bali vliegt via Singapore, dan wordt je bagage toch gewoon door gelabeld o.i.d. in ieder geval dat je niet zelf met je spullen loopt te leuren hè? Of moet ik daar nog bagage gaan verhuizen op Singapore Airport?
Niet dat ik wat vergeet...
Ja, ik begin ineens te twijfelen
Edit: mjah, er wordt door gelabeld lees ik op diverse fora.
Niet altijd. Vaak wordt de bagage wel doogelabeld maar moet je die bij aankomst in US van de belt afhalen, door de customs control en daarna zelf weer op een gemeenschappelijke belt voor transfers deponeren. Dus niet echt opnieuw inchecken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:32 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Klopt. Doorlabelen gebeurt in principe altijd automatisch bij vluchten gekocht als één reis. Alleen als je een stop-over hebt van een lengte waarbij je zelf de airport zou willen verlaten, of als afzonderlijke tickets koopt, zul je het zelf moeten doen.
De US is hierop een uitzondering, daar zul je bij de eerste luchthaven op US-grondgebied baggage opnieuw moeten inchecken.
Tix.nl rekent naast administratiekosten ook nog een ticket fee en customer service tax. Die laatste 2 zijn niet bestaande belastingen, maar die klinken leuk en de consument betaald deze wel klakkeloos.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:50 schreef qwerty31 het volgende:
Mensen misshien een domme vraag.
Als ik met wizzair naar Budapest een ticket wil boeken.
Kost het bij bij budgetair: 97,48 en bij tix: 111,98
Komt er nog wat bij bugetair? En hoezo is er een verschil van bijna ¤15 ?
Bedankt voor je uitleg ozzietukkerquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tix.nl rekent naast administratiekosten ook nog een ticket fee en customer service tax. Die laatste 2 zijn niet bestaande belastingen, maar die klinken leuk en de consument betaald deze wel klakkeloos.
Nooit maar dan ook nooit zal tix.nl om die reden de goedkoopste zijn, ticketprijs is wellicht enkele euro's lager, maar de administratiekosten (logisch, een tickettoko moet wel wat kunnen verdienen) en ticket fee en customer service tax maken de prijs altijd hoger.
Is het trouwens niet verstandiger om bij Wizzair zelf te boeken, je hebt daar ook de mogelijkheid tot betaling per bankoverschrijving, of per credit card, ik vermoed dat een ticket bij Wizzair goedkoper zal zijn dan bij een ticketaanbieder.
Nope, de administratiekosten zijn de reserveringskosten en zijn 4 euro per bankoverschrijving per persoon per enkele reis, dus 8 euro voor een retour.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:06 schreef qwerty31 het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg ozzietukker
Hmmmm, bij wizzair zelf kost het ¤ 58 inc. reserveringskosten. Maar komt er dan nog administratiekosten erbij?
Ik heb 01/03 t/m 04/03
dit, Heathrowquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:40 schreef bunnahabhain het volgende:
ik kan je alleen sterke wensen.
maar Heatrow, maar een ochtend tijd voor de over stap, weet je zeker dat je het gaat halen, is wel erg kort.
Zoek een bar op een drink een paar pints!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:36 schreef Masanga het volgende:
Over enkele weken arriveer ik vroeg in de ochtend op Heathrow na een vlucht van +10u. Ik moet me daar dan zien te vermaken tot rond de middag (in het bijzonder in terminal 3).
Nu heb ik al verschillende stop-overs gehad op Heathrow, en op een of andere manier heb ik al besloten dat Heathrow niet mijn favoriete luchthaven is.
Wie heeft tips om mijn vriendin en mezelf, brak zijnde na een nachtvlucht zonder veel slaap, doorheen de ochtend te sleuren in T3? Verborgen hoekjes, slimme tips,.. We landen op een zaterdagochtend, maakt dat veel verschil? Ik heb zelfs al overwogen me toegang tot een lounge te kopen, maar dat is vooralsnog (en tot iemand me kan overtuigen) slechts een laatste redmiddel
Volgens mij ging het daar niet om..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:43 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
oh kut , spelfout politie, ben de lul, kut
Het lijkt me momenteel ook idd niet 100% de prijs waard, zeker als de lounge vol zou zitten (maar misschien wel beter dan niks). Wat ik wél een meerwaarde zou vinden is een verfrissende douche kunnen nemen en op het gemak een gezonde hap kunnen krijgen (na een nachtvlucht verdraagt mijn lichaam (helaas) geen supervettig eten of grote hoeveelheden alcohol).quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:40 schreef kwiwi het volgende:
Ik neem altijd een laptop vol films mee en ga bij een lege gate zitten.. En toegang tot de lounge is handig als je wil slapen, voor de rest vind ik het niet echt nuttig.
Het is meestal niet toegestaan te slapen in een business lounge, tenzij er nap rooms of sleep cabins zijn. Maar stel je daar ook niet al teveel bij voor.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:40 schreef kwiwi het volgende:
En toegang tot de lounge is handig als je wil slapen, voor de rest vind ik het niet echt nuttig.
Hetzelfde als altijd... Er zit verwarming in zo'n ding, de temperatuur op enkele kilometers hoogte is vrij stabielquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:12 schreef EL_Presidente het volgende:
Wat de dragen qua kleding in het vliegtuig met dit weer?
OK, dus ik hoef geen dikke jas aan?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hetzelfde als altijd... Er zit verwarming in zo'n ding, de temperatuur op enkele kilometers hoogte is vrij stabiel
wel rekening houden met bus boarding.quote:
Ik heb altijd sloffen bij me op intercontinentale vluchtenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:03 schreef bunnahabhain het volgende:
Ik zelf heb voor langere vluchten altijd een paar slippers bij me
als je kouwelijk aangelegd bent zou ik een sjaal meenemen. Ik heb al veel kou gehad hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:00 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
OK, dus ik hoef geen dikke jas aan?
ik heb zelf zo'n multi functionele travel sjaal van de Xenos er bij, is het soms koud, dan is het een sjaal, an anders is het een mooie blind doek, om lekker te kunnen pittenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
als je kouwelijk aangelegd bent zou ik een sjaal meenemen. Ik heb al veel kou gehad hoor.
Ik ben vanmorgen terug gekomen uit Indonesië, en ik ging van +35 naar -8.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:01 schreef Terpentin07 het volgende:
De laatste twee keren was ik verkouden na een lange vlucht. Dus niet alleen met een t-shirt het vliegtuig ingaan maar ook nog een sweater en misschien zoals gezegd een sjaal meenemen. Soms zijn de vliegtuigen ontzettend koud en blaast de lucht ook nog jou kant op.
Dan ben jij zeker altijd één van die mensen waarvan ik me afvraag hoe ze het in godsnaam uithouden in hun shirtjequote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:49 schreef Fogel het volgende:
Ik vind het juist meestal te warm in een vliegtuig. Maargoed, smaken verschillen.
Reizen is natuurlijk ook een schoonheidswedstrijd. Domme mensen die een halve dag comfortabel willen zittenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Mensen die trainingsbroeken en sportschoenen dragen in het vliegtuig omdat dat zogenaamd zo lekker zit Ziet eruit man
Vast welquote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dan ben jij zeker altijd één van die mensen waarvan ik me afvraag hoe ze het in godsnaam uithouden in hun shirtje
Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aanquote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Reizen is natuurlijk ook een schoonheidswedstrijd. Domme mensen die een halve dag comfortabel willen zitten
Zelfde met tentamens. Zie je ineens figuren in trainingspak zitten. En die gaan écht niet sporten erna.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan
Ik heb het wel eens gedaan, in spijkerbroek urenlang in een vliegtuig. Sindsdien alleen maar in de nette trainingsbroek. En ik loop nooit in een trainingsbroek buitenshuis. Thuis op de bank wel, het eerste dat thuis uitgaat zijn de schoenen en als ik de deur niet meer uit hoef verwissel ik mijn spijkerbroek ook voor een joggingbroek.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan
Nee hoor, overal behalve op school trek ik gemakkelijke kleding aan (nee geen trainingspak). Maar wat maakt het jou uit in wat voor kleding mensen reizen? Bepaal jij wat mensen makkelijk vinden zitten?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan
Ben begin januari ook uit Indonesië terug gekomen en had mij al voorbereid op het ergste. Gelukkig viel het deze keer mee. Maar vorig jaar vloog ik terug vanuit Maleisië in een 747 en dat was echt een hel, volgens mij klopte er iets niet met de luchtcirculatie want het was teringkoud. niet alleen ik maar ook de mensen om me heen hadden er last van. Sommige kale mannen hebben de hele vlucht met het deken op hun hoofd gezeten.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik ben vanmorgen terug gekomen uit Indonesië, en ik ging van +35 naar -8.
Tas vol kleren mee dus
Ik vind het over het algemeen erg koud in het vliegtuig als je eenmaal in de lucht zit.
Wat is het probleem? Ik snap best dat mensen het prettiger vinden om hun sportkleding aan te hebben in het vliegtuig. Het is comfortabeler als je zit, ligt, de feutes houding aanneemt, als je over iemand heen moet klimmen om een wandeling te maken, gaat schijten, een odel hebt na je slaap, je ongegeneerd aan je zak wilt krabben etc. Ik vind het ook (vaak) niet om uit te zien, maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dit wel prettig vindenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan
Dat is wel heel erg Ik vind het meestal wel fris in het vliegtuig, maar gelukkig hebben ze dekensquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:23 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ben begin januari ook uit Indonesië terug gekomen en had mij al voorbereid op het ergste. Gelukkig viel het deze keer mee. Maar vorig jaar vloog ik terug vanuit Maleisië in een 747 en dat was echt een hel, volgens mij klopte er iets niet met de luchtcirculatie want het was teringkoud. niet alleen ik maar ook de mensen om me heen hadden er last van. Sommige kale mannen hebben de hele vlucht met de deken op hun hoofd gezeten.
haha oke duidelijk!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:34 schreef Terpentin07 het volgende:
Zolang je niet moet overstappen op het Tahrirplein zal het geen problemen geven.
Ik dus niet. Snap totaal niet dat je je lekkerder voelt in een trainingspak in het vliegtuig.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:23 schreef p0wmia het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Ik snap best dat mensen het prettiger vinden om hun sportkleding aan te hebben in het vliegtuig. Het is comfortabeler als je zit, ligt, de feutes houding aanneemt, als je over iemand heen moet klimmen om een wandeling te maken, gaat schijten, een odel hebt na je slaap, je ongegeneerd aan je zak wilt krabben etc. Ik vind het ook (vaak) niet om uit te zien, maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dit wel prettig vinden
Is mij afgeraden om via Cairo te vliegen naar Riyadh. Heb het dus ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:25 schreef p0wmia het volgende:
Even iets anders mensen. Begin Augustus wil ik vliegen naar Bangkok. Nu kan ik het goedkoopste ticket vinden (789 Euro), maar met Egyptian Air. Is dit wel verstandig gezien de huidige toestand in egypte????
Gaat niet om dat je je lekkerder voelt in een trainingspak, gaat erom dat het lekkerder zit!! Als ik naar Azie vlieg, zit ik liever in mijn joggingspak dat in me spijkerbroek. Ik trek het alleen niet aan omdat ik me er niet lekker in voel... Wie is er dan eigenlijk dom?? Zij of Wij?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik dus niet. Snap totaal niet dat je je lekkerder voelt in een trainingspak in het vliegtuig.
Jij wel! Goed bezig dus.. Ik ben zo'n paniekmaker dat ik dat nog niet kan. maja..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:32 schreef lezzer het volgende:
Het zit honderd keer comfortabeler. Wat een ander er van vindt, daar heb ik me overheen gezet
Ik zou zelf ook niet in een trainings broek in het vliegtuig stappen, maar bij mij gaat comfort boven hoe het er uit ziet, als ik lang op ge propt in een vliegtuig stap, waar ik zelf niet veel te zeggen heb over luchtverversing en temperatuur.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Mensen die trainingsbroeken en sportschoenen dragen in het vliegtuig omdat dat zogenaamd zo lekker zit Ziet eruit man
Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens welquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:47 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook niet in een trainings broek in het vliegtuig stappen, maar bij mij gaat comfort boven hoe het er uit ziet, als ik lang op ge propt in een vliegtuig stap, waar ik zelf niet veel te zeggen heb over luchtverversing en temperatuur.
laat mij dan maar naast iemand zitten in een trainings pak, als naast iemand die in maatpak zit, maar een uur in de wind naar zweet stinkt.
lolll zit jij thuis 8 uur in dezelfde houding? Ik namelijk niet (zelfs niet in bed). Het is prima als jij het niet comfortabeler vind, maar draai het eens om.. Sport jij in je maatpak? Of in je spijkerbroek? (indien nee, waarom niet? Omdat het niet lekker zit om te sporten)quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel
Ik wel ja. Maar al zou dat niet zo zijn, thuis of in de auto hoef je ook niet tot een uur of 12 in een stoel te zitten. En buiten dat moeten sommige mensen uitgerust uit een vliegtuig komen, als je zo'n lange tijd niet comfortabel zit dan ben je in ieder geval een stuk minder uitgerust.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel
Ik ben in ieder geval blij dat ik me over dat soort dingen niet druk maak Iedereen moet lekker zelf weten wat ie waar en wanneer aandoet.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:18 schreef p0wmia het volgende:
haha naja ik denk dat leonlinedancer het gewoon allemaal niet echt snapt.
Even terug naar de originele vraagsteller: de slurf van de gate naar het vliegtuig is meestal onverwarmd. Wees er op bedacht dat je de sjaal omdoet voor het betreden van de slurf, zeker als je daar halverwege in de wachtende rij belandt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik heb zelf zo'n multi functionele travel sjaal van de Xenos er bij, is het soms koud, dan is het een sjaal, an anders is het een mooie blind doek, om lekker te kunnen pitten
+1quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dan ben jij zeker altijd één van die mensen waarvan ik me afvraag hoe ze het in godsnaam uithouden in hun shirtje
gaat voor jouw nu de discussie er om dat je niet met een trainings pak aan op straat moet, zou mij toch een reet roesten dat andere mensen in een trainingspak rond lopen, ik doe het niet, maar het zou me een reet roesten waar iemand anders zich lekker in voelt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel
nooit problemen met lange wacht tijden, silver status.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Even terug naar de originele vraagsteller: de slurf van de gate naar het vliegtuig is meestal onverwarmd. Wees er op bedacht dat je de sjaal omdoet voor het betreden van de slurf, zeker als je daar halverwege in de wachtende rij belandt.
Welke fase? Het boeit mij geen fuck wat een ander vindt hoor, maar ik vind een trainingspak helemaal niet veel fijner zitten dan normale kleren. Jij draagt thuis op de bank dus ook een trainingspak? En in de auto? Nee? Doe dan ook niet zo raar in het vliegtuigquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:44 schreef p0wmia het volgende:
[..]
Jij wel! Goed bezig dus.. Ik ben zo'n paniekmaker dat ik dat nog niet kan. maja..
zit gelukkig niet meer in die fase van leolinedance..
In een vliegtuig zitten vergelijken met sportenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:09 schreef p0wmia het volgende:
[..]
lolll zit jij thuis 8 uur in dezelfde houding? Ik namelijk niet (zelfs niet in bed). Het is prima als jij het niet comfortabeler vind, maar draai het eens om.. Sport jij in je maatpak? Of in je spijkerbroek? (indien nee, waarom niet? Omdat het niet lekker zit om te sporten)
In de auto zit ik overigens op wintersport wel in een trainingsbroek.
Mee eens, maar ik begrijp alleen niet waarom men zo graag een trainingspak aanheeft in het vliegtuig. Dat ze het doen zal mij een worst wezen verder.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik me over dat soort dingen niet druk maak Iedereen moet lekker zelf weten wat ie waar en wanneer aandoet.
die 789 is dat enkel of retour?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:25 schreef p0wmia het volgende:
Even iets anders mensen. Begin Augustus wil ik vliegen naar Bangkok. Nu kan ik het goedkoopste ticket vinden (789 Euro), maar met Egyptian Air. Is dit wel verstandig gezien de huidige toestand in egypte????
op zich zijn de mensen in trainingspak mensen die maar een of twee keer per jaar vliegen, omdat ze op vakantie gaan. En dan maak je toch al echt wel weinig kans op een free upgrade. Tot nu toe heb ik ook maar nog een keer het aanbod gekregen, op een Air Canada vlucht tussen Argentinië en Chili (?) . Jottum toch 1½ uur in business class gezeten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:17 schreef ozzietukker het volgende:
Over het algemeen stap ik nog wel relatief netjes het vliegtuig in, in mijn Sjonniepak aan boord gaan is niet handig, zeker omdat ik nog wel eens kans kan maken op een upgrade, in je Sjonniepak wordt dat echter niet gewaardeerd. (Als je betaald hebt voor business moet je het zelf weten, free upgrades worden over het algemeen niet gegeven aan de mensen in Sjonniepak).
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik doe altijd een vrij nette joggingbroek aan omdat ik mezelf dan in alle mogelijke posities kan wringen om te slapen Daarbij hoeft er geen riem op, op al m'n andere broeken wel, en dat scheelt weer tijd bij de bagagecheck. Ik heb ook speciaal een paar zomerschoenen een een paar winterschoenen gekocht voor het vliegen. Buiten dat ze zitten als sloffen, hoef ik die eigenlijk nooit uit te doen bij de check, behalve in de VS. Maar er zitten geen veters of ritsen aan dus dat gaat lekker snel.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik begrijp alleen niet waarom men zo graag een trainingspak aanheeft in het vliegtuig. Dat ze het doen zal mij een worst wezen verder.
Met bijvoorbeeld een platinum status.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:53 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe krijg je eigenlijk een free upgrade naar Business Class? ik heb altijd economy gevlogen..
steeds minder vaak, wat kwini zegt of zeer zelden mazzel hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:53 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe krijg je eigenlijk een free upgrade naar Business Class? ik heb altijd economy gevlogen..
wie nietquote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:26 schreef leolinedance het volgende:
Ik zou het liefst alleen nog maar BC vliegen bij lange vluchten. Een verademing, bij Emirates in ieder geval. Kost wat maar dan heb je ook wat. Helaas mag ik niet BC vliegen van de baas. Als de klant betaalt wel natuurlijk
Het is heul relaxed heb twee keer het genot mogen hebben van AMS - HGK, en je komt dan echt lekker uitgerust aanquote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja wist niet dat het zo relaxed was
Ik kan overal wel slapen, maar ik vind de verse en warme koekjes + croissantjes veel belangrijkerquote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is heul relaxed heb twee keer het genot mogen hebben van AMS - HGK, en je komt dan echt lekker uitgerust aan
Ik kan ook overal wel slapen, maar ik merk echt wel een verschil met 12 uur opgevouwen zitten op een stoeltje, of 12 uur lekker liggen op een bedjequote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kan overal wel slapen, maar ik vind de verse en warme koekjes + croissantjes veel belangrijker
Die toilettasjes spaar ik Heb al een grote zak vol, zijn wel handig. Vooral al die mini's die erin zitten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kan ook overal wel slapen, maar ik merk echt wel een verschil met 12 uur opgevouwen zitten op een stoeltje, of 12 uur lekker liggen op een bedje
En ik vind het uitgebreide verzorgingspakketje wat ik kreeg ook erg lekker. Dagcreme, nachtcreme, lipbalsem, tandenborstel en tandpasta, oordopjes enz enz, heerlijk! Oh, en een flesje water in plaats van zo'n lullig bekertje.
As we speak zit ik op HongKong te wachten, en nu baal ik stiekem weer een beetje dat ik 'gewoon' economy zit maar goed, het is gewoon schrikbarend duur, dat BC reizen. En ik ben niet eens voor business onderweg
Ik heb de tasjes die ik kreeg ook nog steeds erg handige maat ook, en de mini's van de winkels passen er ook precies inquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die toilettasjes spaar ik Heb al een grote zak vol, zijn wel handig. Vooral al die mini's die erin zitten.
ik moet zeggen, die bubbles, ala carte menu wanneer jij dat wilt, zou mij veel interesseren, enigste waarvoor ik het zou willen, is de extra ruimte. maar die kermis er om heen, kun je me aan fikkie geven.quote:
Lekker boeiend. Ik wil slapen, en dan is een trainingsbroek of pyama relaxter. Met mijn mooie trainingbroek slaap ik als een roosje, en ik vlieg vrij vaak richting Azie.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Mensen die trainingsbroeken en sportschoenen dragen in het vliegtuig omdat dat zogenaamd zo lekker zit Ziet eruit man
Ik slaap niet in de auto, ook niet op de bank. Slaap jij thuis in bed in je spijkerbroek?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel
Onzin. Ik krijg vaak upgrades en loop dan nooit in pak. Ik heb wel overal veel punten en ben gewoon beleefd. Naar Azie loop ik echter vaak in sneakers en trainingsbroek, maar toch ga ik vaak (33% van de tijd) nog van BC naar FC. Alsof die dames daar zitten om jou op je kleding te beoordelen...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:17 schreef ozzietukker het volgende:
Over het algemeen stap ik nog wel relatief netjes het vliegtuig in, in mijn Sjonniepak aan boord gaan is niet handig, zeker omdat ik nog wel eens kans kan maken op een upgrade, in je Sjonniepak wordt dat echter niet gewaardeerd. (Als je betaald hebt voor business moet je het zelf weten, free upgrades worden over het algemeen niet gegeven aan de mensen in Sjonniepak).
De gate agent kennenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:53 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe krijg je eigenlijk een free upgrade naar Business Class? ik heb altijd economy gevlogen..
Als die hele kermis er om heen weg viel en alleen de extra ruimte overbleef, én dan de helft van het prijsverschil wegviel, dan zou ik altijd BC boeken denk ik.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:19 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik moet zeggen, die bubbles, ala carte menu wanneer jij dat wilt, zou mij veel interesseren, enigste waarvoor ik het zou willen, is de extra ruimte. maar die kermis er om heen, kun je me aan fikkie geven.
Ze hebben wel stopcontacten in het vliegtuig onder bepaalde stoelen. Je zou even naar het toestel kunnen kijken en invullen op http://www.seatguru.com/articles/in-seat_laptop_power.phpquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:40 schreef lezzer het volgende:
Geen ervaring met KLM, maar ik heb het nog nooit gezien in een vliegtuig, dat er een stopcontact zat.
Heb je geen laptop bij je waar je 'm aan kan opladen?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:53 schreef EL_Presidente het volgende:
ok maar ook niet via USB ofzo..
dat is inderdaad ook een slimme tip, vergeet ik altijd, ik ben nog mijn oud modelletje gewend dat na 2 uur op standby de accu leeg had.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb je geen laptop bij je waar je 'm aan kan opladen?
nee, maar t zit goed hoor dan ga ik wel films en series kijken..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb je geen laptop bij je waar je 'm aan kan opladen?
welke USB? De kans dat je een stopcontact hebt is veeele malen groterquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:53 schreef EL_Presidente het volgende:
ok maar ook niet via USB ofzo..
Kijk op de website van de luchthaven en/of je maatschappij. Bij de 1 moet je veel langer vantevoren je tas afgeven dan bij de ander. In Guernsey was 10 min voor de vlucht genoeg om je tas af te geven, bij Heathrow lijkt me minstens een uur beter. Naar Israel bv moet je ook wat langer vantevoren alles doen. Verschillende klasses ook verschillende regels..quote:Op zondag 12 februari 2012 19:09 schreef EL_Presidente het volgende:
stel nou dat je online incheckt, moet je dan ook minimaal 2uur voor vertrek op de luchthaven zijn? tot hoe lang voor vertrek kan je je bagage afgeven bij de drop off?
Bij Emirates heb je anders op iedere stoel een universele stekker én een USB aansluiting. Ook in Economy.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:40 schreef lezzer het volgende:
Geen ervaring met KLM, maar ik heb het nog nooit gezien in een vliegtuig, dat er een stopcontact zat.
Ligt aan de voorwaarden van het ticket. Als het kan, moet je sowieso wijzigingskosten + verschil in tarief betalen. Makkelijkste is hiervoor even contact met SLM/KLM op te nemen, dan kunnen zij het precies voor je uitrekenen.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:09 schreef knight18 het volgende:
Een maandje geleden heeft mijn neef een ticket naar Suriname geboekt. Hij zou aanstaande zaterdag moeten vertrekken. Helaas heeft het werk hem al ingeboekt. Kan hij de ticket op de naam van iemand anders zetten? De ticket kostte iets meer dan 600 euro.
Dat is niet waar. Ik heb afgelopen maand vier vluchten gehad met de 777 van Emirates en alleen op een daarvan had ik de nieuwste versie van de ICE met stopcontact en usb. Neemt niet weg dat het nog steeds een van de betere airlines is.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij Emirates heb je anders op iedere stoel een universele stekker én een USB aansluiting. Ook in Economy.
Wanneer heb je je vlucht? Deze procedure hebben ze nl. recent nog gewijzigd bij KLM. Tegenwoordig kun je je treintickets alleen nog maar op de dag zelf ophalen volgens mij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:18 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Heb navraag gedaan op facebookpagina van KLM (snelle response!) en ik kan de tickets volgens hun 24u van te voren afhalen in Antwerpen! Inchecken moet inderdaad op Schiphol.. wel belachelijk dat dit dan niet online mag..
Kan je op Schiphol ook gelijk inchecken voor een overstap vlucht en de terugvlucht? Of moet dat ter plaatse weer.. voor je vertrekt?
Zo gauw ik thuis ben gaan de schoenen uit en de trainingsbroek gaat aan!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan
De A380 en de Boeing 777 in ieder gevalquote:Op zondag 12 februari 2012 19:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij Emirates heb je anders op iedere stoel een universele stekker én een USB aansluiting. Ook in Economy.
In BC heeft zowat iedere stoel een stekker aansluiting.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:59 schreef bunnahabhain het volgende:
Maar de keren dat ik KLM of Air France heb gevlogen heb ik nog nooit iets ontdekt waar je wat mee kan laden.
In de BC binnen Europa werken die dingen allemaal vrijwel nooit. Maar goed, binnen Europa heb ik toch zelden stroom nodig.quote:Op maandag 13 februari 2012 04:13 schreef static het volgende:
[..]
In BC heeft zowat iedere stoel een stekker aansluiting.
Binnen Europa heb je dan ook geen echte BCquote:Op maandag 13 februari 2012 09:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In de BC binnen Europa werken die dingen allemaal vrijwel nooit. Maar goed, binnen Europa heb ik toch zelden stroom nodig.
Ik vlieg 1 Juni, heb het 2 weken terug gevraagd op facebook pagina, aangezien ik de trein om 7 uur sochtends moet hebben in Antwerpen.. of ze moeten om 5 uur al open zijn zodat ik 's ochtends vroeg de tickets kan afhalen.. Ik woon niet zo heel ver van Antwerpen vandaan.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wanneer heb je je vlucht? Deze procedure hebben ze nl. recent nog gewijzigd bij KLM. Tegenwoordig kun je je treintickets alleen nog maar op de dag zelf ophalen volgens mij.
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,quote:Op maandag 13 februari 2012 12:56 schreef Jappe90 het volgende:
Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).
Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.
Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.
Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
Ik heb nog een claim lopen tegen Arkefly. 2x 300 euro, via EU-claim.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....quote:Op maandag 13 februari 2012 14:02 schreef Kikkeren het volgende:
Ik moest net naar de wc op schiphol, maar ik mocht niet naar binnen van hen!
Ik heb toch ook rechten! Kan ik hier een schade claim voor indienen?
De andere wc was 10 minuten lopen :Squote:Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....
Ja, maar als ze zich beroepen op overmacht dan heb ik geen recht op schadevergoeding. Door de tegenstrijdige verklaringen heb ik echter het idee dat ze de schadevergoedingen proberen te voorkomen..quote:Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
boekingsbevestiging/eticket is allemaal hetzelfde. Zolang jij dat mailtje ent is het dus allemaal prima. Als jij een boekingscode hebt gekregen waarmee je kunt inloggen kan je hiermee ook online inchecken. Vaak heb je de code zelfs ook nieteens nodig.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:05 schreef Kielse het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die Cheaptickets.nl al gebruikt hebben;
ik studeer op dit moment in de VS en ik heb 2 binnenlandse vluchten geboekt via Cheaptickets en betaald via mijn visa kaart. Ik heb een mail gekregen dat mijn boeking bevestigd is ( als ik met mijn boekingsnummer en achternaam inlog, zie ik de lijst van mijn vluchten en ernaast staat 'bevestigd'), alleen wijn we nu 4 dagen verder en ik heb nog steeds geen mail gekregen met de e-tickets en dergelijke (vlucht is over 5 weken).
Ik veronderstel dat ik als buitenlander niet online kan inchecken bij American Airlines, dus misschien hoef ik niet op een e-ticket te wachten?
Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)quote:Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef Kielse het volgende:
Maar met het boekingsnummer dat in de Cheaptickets.nl bevestigingsmail stond, ben ik toch niets? Ik kan daarmee enkel inloggen op hun website, maar niet op die van American Airlines...
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nlquote:Op maandag 13 februari 2012 22:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)
Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:
[..]
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken
Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijkquote:Op maandag 13 februari 2012 23:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.
Als je die hebt moet het goed zijn. Bij AA moet je inloggen met combinatie code+naam, het kan zo zijn dat Cheaptickets.nl de tickets bij AA inboekt op naam van Cheaptickets (maar met jou als passagier). Dan kan je dus niet op je eigen naam inloggen. Ik weet de Cheaptickets 'naam' alleen even niet directquote:Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:
[..]
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken
Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:
[..]
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 03:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.
Komt wel eens voor dat er technisch iets verkeerd gaat en een ticket niet wordt uitgegeven. Is leuk dat je dan betaald hebt maar als het systeem een paar dagen voor vertrek nog geen ticket heeft wordt de boeking vaak geannuleerd. En dan heb je op de dag van vertrek betaald, maar geen vluchtreservering meer. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.quote:Je hebt betaald en je hebt de PNR code. Alles is gewoon in orde.
Zie bovenstaande reactie.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:15 schreef Kielse het volgende:
[..]
Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijk
Het geld is van mijn rekening gegaan dus de betaling moet gelukt geweest zijn :-)
Nee. Er staat gewoon boven de login: An important note: You will only be able to retrieve bookings that were originally made on this website.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 03:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.
hoe vaak moet ik het nog zeggen, hoezo de gemakkelijke weg?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 07:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom bel je niet gewoon even naar AA om te checken of zij je in het systeem hebben staan? Als dat zo is, is het toch goed? Zij kunnen je, desgewenst, ook het e-ticket mailen.
En waarschijnlijk is het geen enkel probleem om een boeking te gebruiken die elders is geboekt, zolang je maar een boekingscode hebt die staat in het systeem dat AA gebruikt. Komt heel vaak voor dat het op deze manier werkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 04:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Er staat gewoon boven de login: An important note: You will only be able to retrieve bookings that were originally made on this website.
.... tix.nl ; ¤ 15,- extra kosten, dus niet overdrijven, ik heb daar een vlucht kunnen boeken naar Zuid Afrika voor 825,- terwijl exact dezelfde vlucht rechtstreeks bij Lufthansa 1000,- kostte.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:51 schreef Bombshell het volgende:
Snap echt niet dat mensen ook daadwerkelijk boeken op sites als Cheaptickets.
Prima om tickets mee te zoeken maar dan even 70 extra kosen betalen.
In ieder geval zorgen dat je buiten de herfstvakantie gaat, dan zijn de tickets altijd duurder. O en ook niet rond Thanksgiving.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef copyfile het volgende:
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
September en Oktober zijn geen dure tijden om te vliegen richting de Big Apple.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef copyfile het volgende:
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
Ik heb eigenlijk in al die jaren nog nooit verschil gezien, misschien een tientje maar daar hield het ook wel mee op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef copyfile het volgende:
Thanks ! Zal het in de gaten blijven houden, vlieg ook het liefst met KLM rechtstreeks wil ik best wat meer voor betalen. Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
Als algemene regel, lees je wel eens dat reizen op dinsdag, woensdag en zaterdag het goedkoopste is. Ik heb vaak de indruk dat dit inderdaad klopt, hoewel het sterk afhangt van de route.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef copyfile het volgende:
Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak inderdaad goedkoper is om van af een ander land te vliegen als de origine van de luchtvaartmaatschappij, dat klopt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
September en Oktober zijn geen dure tijden om te vliegen richting de Big Apple.
Je bent nu nog wel wat vroeg om te boeken, zeker als je aangeeft dat je data flexibel zijn, de airliners zullen nu niet zonder meer budgetprijzen gaan geven, dat zal pas later gaan gebeuren als de loadfactoren wat achterblijven.
Het loont om af en toe te kijken en acties in de gaten te houden, kijk vooral ook op de Belgische KLM site, gewoon via de normale KLM site en dan het land België te selecteren, daar heb je regelmatig goede aanbiedingen.
Daarnaast zal ook Lufthansa een graantje mee willen pikken, maar persoonlijk is KLM handiger, want heen vertrek je vaak wel van Antwerpen, het is verder een rechtstreekse vlucht, vanaf Amsterdam eerst naar Frankfurt vliegen en dan naar Amerika is niet logisch.
En wat je ook doet, je kan met bijvoorbeeld tix.nl prima vergelijken, maar de administratiekosten, ticket fee en customer service tax zullen dit vliegticket altijd duurder maken dan via bijvoorbeeld D-reizen of via de Belgische KLM website waar geen enkele kosten worden gerekend.
Ik bedoel dan ook niet de KLM Werelddeal weken, die acties zijn inderdaad een beetje kansloos.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:36 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak inderdaad goedkoper is om van af een ander land te vliegen als de origine van de luchtvaartmaatschappij, dat klopt.
Maar wat betreft dat je op acties moet letten. Mijn ervaring is net dat dit gewoon marketing is, het zijn gewoon de standaard prijzen, waar van ze dan de illusie wekken dat het aanbiedingen zijn, althans, ik heb vorig jaar ook erg vroeg geboekt. Op de route AMS-JNB een route waarmee veel reclame gemaakt wordt, maar ik heb daar geen goedkopere tussen gevonden, in de loop van de tijd, alleen veel beperkingen omdat bepaalde data al niet meer mogelijk waren. Waar het reisbureau me voor waarschuwde,
Dit. En dan moet je ook nog maar hopen dat het goed gaat.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Nooit van gehoord en in mijn ogen ook redelijk zinloos
Ik reis zoveel mogelijk met alleen handbagage, en dan is vooraf inchecken wel handig omdat je dan op het laatste moment op het vliegveld kunt aankomen.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)
Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Als je ingechecked bent, kan je bij BA ook makkelijker wat later komen - ze gooien je er minder snel af. Geldt waarschijnlijk ook wel voor meerdere airlines.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)
Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Wat ik makkelijk vind is om zelf te bepalen waar ik zit in het vliegtuig.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)
Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Jawel, maar online ben je meestal eerder en is er dus veel meer keuze. Mij boeit dat niet enorm, bij BA kan je met FF status al maanden van tevoren een goeie plek kiezen. Ik vind online inchecken vooral briljant omdat ik zelden met bagage reis, en dus niet meer langs die desk hoef. Daarbij krijg ik nu bijna overal een digitaal ticket, veel makkelijk wordt het niet.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
En dat kan je bij het inchecken niet aangeven ?
Die keuze van stoel is per airline verschillend, bij BA heb je alle keuze en heb je online dus sneller de stoel die je graag wilt. En nogmaals, ze gooien je minder snel van je vlucht af, ook wel lekker.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nogmaals, als je zonder checkin luggage reist zie ik het voordeel ook wel. Maar als je met luggage reist niet.
Voor wat betreft stoelkeuze, de keuzes die je krijgt voorgelegd is ook afhankelijk van je boekingsklasse. Dus als je het goedkoopste tarief ticket hebt, heb je de keuze tussen verschillende slechte plekken. (Nooduitgang etc. plekken krijg je niet eens de keuze).
Wat is dan nog het voordeel van online inchecken ?
De bagage drop-off wachtrij gaat vrijwel altijd sneller dan de reguliere check-in desks. Bij de check-in kan het voorkomen dat er onervaren reizigers voor je staan die veel tijd nodig hebben. Wat ze precies allemaal bespreken, is me nooit helemaal duidelijk, maar het kan eindeloos lang duren. Bij de drop-off desk ontbreekt in ieder geval een mogelijke discussie over de zitplaatsen en ze kunnen daar probleem/uitzonderings gevallen naar de check-in verwijzen om de rij op gang te houden.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat is dan nog het voordeel van online inchecken ?
Dat ben ik niet met je eens, al meerdere malen meegemaakt door online direct in te checken een goede stoel te verkrijgen. Op het moment van inchecken zijn er nog veel goede plaatsen vrij, behalve bij de nooduitgang, maar vaak betekend dat je dan dicht bij de w.c zit, niet heel fijn is dat..quote:Op zondag 19 februari 2012 16:59 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik zie het nut van online inchecken ook, maar een programma/ website die je de eerste minuut nadat het mogelijk is je incheckt, als je een paar uur later wel wakker bent en incheckt dan in dan heb je nog steeds geen probleem. De "goede" stoelen gaan toch naar mensen met een status onafhankelijk van hoe laat je probeert in te checken.
Dan komen ze je opzoeken en gooien ze je in een busje omdat je die terugreis gewoon moet vliegen als je hem kooptquote:Op woensdag 22 februari 2012 00:39 schreef neggix het volgende:
Ik wil graag van santiago naar Montevideo toe! Nu is er een aanbieding voor een retourtje. Dit is nu goedkoper dan een enkeltje. Wat gebeurd er als ik gewoon de terug vlucht niet kom opdagen? Of cancel? Iemand enig idee? Thanks
Gewoon niet op komen dagen voor de terugvlucht. Er gebeurt dan helemaal niks.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:39 schreef neggix het volgende:
Ik wil graag van santiago naar Montevideo toe! Nu is er een aanbieding voor een retourtje. Dit is nu goedkoper dan een enkeltje. Wat gebeurd er als ik gewoon de terug vlucht niet kom opdagen? Of cancel? Iemand enig idee? Thanks
Dat zou moeten kunnen, maar schrijf anders voor de zekerheid het E-ticket nummer even op.quote:Op woensdag 22 februari 2012 01:38 schreef PLAE@ het volgende:
Kan ik bij KLM op Schiphol inchecken voor een vlucht naar Engeland met alleen mijn paspoort? Heb geen printer bij de hand...vandaar. De help op klm.nl doet het niet geeft een storing hier
Ja, zo heb ik ook al regelmatig ingechecked (heb wel altijd de boekingscode in mn telefoon staan voor de zekerheid).quote:Op woensdag 22 februari 2012 01:38 schreef PLAE@ het volgende:
Kan ik bij KLM op Schiphol inchecken voor een vlucht naar Engeland met alleen mijn paspoort? Heb geen printer bij de hand...vandaar. De help op klm.nl doet het niet geeft een storing hier
Vanwege veel reizen heb ik dus alleen dingen in tubes met draaidoppen, die springen er niet af.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Wel even in een extra zakje doen (tip van mijn kant). Het wil nog wel eens openklappen om wat voor reden dan ook, als je pech hebt, of het deksel niet goed dicht hebt gedaan
Andere gel kopenquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ook, maar die gelpotjes willen nog wel eens een klapdeksel hebben, dus ik dacht, better safe than sorry
Zelfde hier.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Of geen gel gebruiken maar goed, dat doe ik al niet
Teveel werk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:35 schreef pk39 het volgende:
Tip: neem een leeg potje (<100 ml) waar bijvoorbeeld handcreme in heeft gezeten en doe daar je gel in.
Voordeel 1: je kan het als hangbagage meenemen
Voordeel 2: door de schroefdeksel geen ellende dat het potje open kan gaan in je koffer/tas
Ik heb er twee oplossingen voor.quote:
Zal wel zeer doen..quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:06 schreef bunnahabhain het volgende:
2) gewoon op de plaats van bestemming koppen.
Wij kunnen natuurlijk niet in je portemonnee kijken Als het geld je niet veel uitmaakt zou ik altijd voor de kortste overstap gaan.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:45 schreef donald_dick het volgende:
Ik wil graag op 27 juli richting Beijing en rond 14 augustus terug, maar de goedkoopste vlucht is van Aeroflot voor 613 euro, en met BA 750. Het nadeel van AF is dat er 4 uur overstap tijd zit en bij BA 1,5 uur. Is het verstandiger om dan met BA te vliegen of om die 140 euro in je zak te steken?
quote:Op zondag 26 februari 2012 15:45 schreef donald_dick het volgende:
Ik wil graag op 27 juli richting Beijing en rond 14 augustus terug, maar de goedkoopste vlucht is van Aeroflot voor 613 euro, en met BA 750. Het nadeel van AF is dat er 4 uur overstap tijd zit en bij BA 1,5 uur. Is het verstandiger om dan met BA te vliegen of om die 140 euro in je zak te steken?
Ah Heathrow, nee dan zou ik inderdaad toch maar voor de langere (of een hele andere) overstap gaan.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:56 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
Heathrow is juist relaxed, je blijft op T5 en hebt genoeg aan 45 minuten. Waarschijnlijk de makkelijkste overstap die er is, omdat ze een eigen terminal hebben.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:56 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
Beetje sterke mening als je geen ervaring hebt. Ik stap er een 10-20 keer per jaar over met BA, gok ik. Je blijft altijd binnen terminal 5, dus vervoer kost je weinig tijd. Daarnaast is het een gloednieuwe terminal met goeie lounges en zelden lange rijen bij security.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:23 schreef bunnahabhain het volgende:
ik moet toegeven nog nooit met BA gevlogen te hebben, echter, de twee keer dat ik over Heathrow ben gevlogen, heb ik er niet het gevoel gekregen dat je hier een rappe transfer hebt, enigste concurrent op dat vlak was een binnenlandse vlucht in Canada op Toronto, en dan overstappen op een vlucht naar de VS.
Natuurlijk, maar dan moet je van terminal wisselen en dat duurt veel langer, net als meeste vliegvelden waar je van terminals moet wisselen. Maar met BA overstappen is een compleet ander verhaal.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:46 schreef bunnahabhain het volgende:
ben er twee keer over gevlogen, Air Canada van af Halifax, en dan over moeten stappen op een Lufthansa vlucht, dat heeft altijd erg lang geduurd eer ik uit eindelijk in de terminal was van mijn vertrekkende vlucht.
Shuttle bus, security checks etc, ik vond het lang duren.
Swiss is zeker een goede optie, je hebt ook mogelijkheden met een korte connectie, wel zo handig voor de terugreis zodat je niet te lang hoeft te wachten op Zurich.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:56 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
Swiss is inderdaad goedkoper, maar die hebben zo'n onzettende kut vertrektijden ( Om 57uur vliegen vanuit Beijing betekend dus dat jeom 4 uur in de nacht op het vliegveld moet zijn).quote:Op zondag 26 februari 2012 17:56 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
Bij BA gaat dat dus wel makkelijk?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dan moet je van terminal wisselen en dat duurt veel langer, net als meeste vliegvelden waar je van terminals moet wisselen. Maar met BA overstappen is een compleet ander verhaal.
Nee, op CDG heb je geen eigen terminal en dan is 1.5 uur een beetje krap. Volgens mij prima te doen, maar je hebt weinig ruimte voor vertraging. Daarnaast vind ik CDG persoonlijk een klote vliegveld en heb ik daar ook vluchten gemist dankzij 60 minuten durende rijen bij security...quote:Op maandag 27 februari 2012 09:09 schreef DancePlaza het volgende:
komende week vlieg ik met klm/airfrance via CDG naar Cancun.
Iemand ervaring met CDG? ik heb anderhalf uur overstap, en heeft klm/airfrance een eigen terminal, zoals t5, zodat ik me overstap op tijd haal
Parijs CDG is bijzonder k*t als je van terminal moet wisselen. Je kan nog zelf zo snel willen zijn, die Fransen werken niet bijzonder efficiënt wat inderdaad lange rijen bij de beveiliging kan opleveren.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, op CDG heb je geen eigen terminal en dan is 1.5 uur een beetje krap. Volgens mij prima te doen, maar je hebt weinig ruimte voor vertraging. Daarnaast vind ik CDG persoonlijk een klote vliegveld en heb ik daar ook vluchten gemist dankzij 60 minuten durende rijen bij security...
Enfin, gewoon niet treuzelen en je ziet wel waar je strandt...
Bij TIX.nl komt er in eerste instantie niet zoveel kosten bij, pas na het invullen van de persoonsgegevens komen er nog opeens zelf bedachte belastingen bij, dus boven op de hoge boekingskosten betaal je een ticket fee en een customer service tax, dat is een niet bestaande 'tax' en dit kan dan ook niet vaak genoeg benadrukt worden.quote:Op zondag 26 februari 2012 22:47 schreef bunnahabhain het volgende:
tot nu toer heb ik maar een keer via TIX proberen te boeken, en daar kwam maar ¤ 15,- bij, normaal boek ik altijd via het reisbureau, maar gebruik ik TIX wel om te checken of ze een beetje een fatsoendelijke vlucht aan houden.
Ik heb wel net eens D-reizen ge probeert, op zich ook goed te doen, maar bepaalde startplaatsen als Keulen Hbf (QKL) herkennen ze niet. en die gebruik ik best graag, jammer
Ik mijd CDG ook echt als de pest, zelfs als ik richting Parijs vlieg. Gelukkig heb je daarom de Eurostar, net zo snel en direct in het centrum. En dan de motortaxi door Parijsquote:Op maandag 27 februari 2012 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Parijs CDG is bijzonder k*t als je van terminal moet wisselen. Je kan nog zelf zo snel willen zijn, die Fransen werken niet bijzonder efficiënt wat inderdaad lange rijen bij de beveiliging kan opleveren.
Ik vraag me af waarom je de startplaats Keulen Hbf zou willen gebruiken. Als je uit Keulen vertrekt, kun je toch je treinkaartje zelf bij het loket kopen. Waarom zou je dit via de luchtvaart maatschappij willen doen?quote:Op zondag 26 februari 2012 22:47 schreef bunnahabhain het volgende:
Ik heb wel net eens D-reizen ge probeert, op zich ook goed te doen, maar bepaalde startplaatsen als Keulen Hbf (QKL) herkennen ze niet. en die gebruik ik best graag, jammer
Naast de eventuele miles is het treinkaartje in combinatie met een vliegticket vaak ook goedkoper, maar gelukkig kan je (telefonisch) bij mijn vrienden van Lufthansa en Qatar Airlines (logisch, zelfde alliantie) ook een dergelijk combieticket kopen, ook nog nadat de vlucht geboekt is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 07:30 schreef bunnahabhain het volgende:
het maakt uit, dat het ICE stuk tussen Keulen en Frankfurt ook te boeken is als Lufthansa vlucht.
in eerste instantie toch weer 625 miles extra.
En als je dan vluchten vergelijkt, wat op zich als een heel gepuzzel is, als je kan kiezen uit vier luchthavens voor internationale vluchten, dan hoef je niet weer los de ICE prijs er bij te berekenen.
En bij trein vertraging, is als je samen met je vlieg ticket het ICE ticket koopt, de verantwoording van Lufthansa, dus je kan laat je trein pakken, met een korte aansluiting.
nee, alleen treinticket ophalen is voldoende.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:29 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb een vlucht waar je op de trein moet stappen in Antwerpen, ik had al gelezen dat je dan persé eerst naar Antwerpen moet maar moet je ook persé met de trein mee?
Mag je dus ook je treinticket ophalen en dan met de auto naar Schiphol?
Bedankt voor het snelle antwoord, dat scheelt een hoop gedoe !quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee, alleen treinticket ophalen is voldoende.
Kleine kantekening, als je met de Thalys reist dan is er een controle op aanwezigheid in de trein, als je niet aanwezig bent kan dit dus doorgemeld worden. (Je hebt vaste zitplaatsen en bij het aan boord gaan wordt het ticket gecontroleerd).quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bedankt voor het snelle antwoord, dat scheelt een hoop gedoe !
Zelf zo gereisd met Thalys en bij ophalen van het ticket wordt je naam van een lijst gestreept. In de trein was geen controle en op Schiphol is niet meer gevraagd naar het treinticket.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
Kleine kantekening, als je met de Thalys reist dan is er een controle op aanwezigheid in de trein, als je niet aanwezig bent kan dit dus doorgemeld worden. (Je hebt vaste zitplaatsen en bij het aan boord gaan wordt het ticket gecontroleerd).
Bij de reguliere Beneluxtrein maakt het inderdaad niet uit of je wel of niet meegaat, ik heb regelmatig gehad dat ik uberhaubt geen controle kreeg.
Op Schiphol wordt inderdaad niet gevraagd naar het ticket, na het ophalen van het treinticket in het controlesysteem van KLM direct vrijgegeven en kan je direct inchecken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zelf zo gereisd met Thalys en bij ophalen van het ticket wordt je naam van een lijst gestreept. In de trein was geen controle en op Schiphol is niet meer gevraagd naar het treinticket.
Je kan in je boeking zien of je Thalys of internationale trein hebt geboekt aan de reisduur en het treinnummer.
Hm, dat zie ik eigenlijk enkel als de vlucht vol zit. Bestaat de vlucht compleet niet, of alleen op die dag?quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:01 schreef static het volgende:
Hoe kan het dat ik via bijvoorbeeld atp.nl wel een vlucht van Amsterdam naar Fiji kan boeken maar als ik het direct via de betreffende maatschappij probeer de vluchten niet bestaan?
Ik kan wel vluchten naar Fiji boeken via koreanair.comquote:Op donderdag 1 maart 2012 01:15 schreef static het volgende:
Compleet niet. Probeerde via ATP, die gaf vluchten van Amsterdam naar Seoul en dan met Korean Air naar Fiji (met tussenstop).
Met de KLM naar Seoul gaat nog wel, maar via Korean Air krijg ik Koreaanse pop-ups en meldingen dat die vluchten niet bestaan (ongeacht welke data ik invul). De eindbestemming staat wel in de drop-down van bestemmingen ter verificatie.
Via de Skyteam website (ook Korean Air) lukt het ook niet.
Bij Easyjet hoef je niet echt online in te checken, als je inlogt bij Mijn Easyjet en dan naar de betreffende boeking gaat kan je daar een boardingpass downloaden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ga morgen vliegen met Easyjet. Ik heb alleen handbagage en in mijn mail staat de boardingpass die ik moet uitprinten en mee moet nemen. Ik snap nu alleen niet of ik nog moet inchecken op het vliegveld of dat ik meteen door kan lopen naar de beveiliging.
Ik kan nergens een 'online inchecken' mogelijkheid vinden voor mijn vlucht op de website van Easyjet en de informatieverschaffing is vaag.
Ik denk net zoals bij KLM, maar dat kan de pret niet drukken!quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heeft Alitalia wel echt business class in Europa of is het net zoals als bij KLM?
toch niet zelf betaald hoop ik?quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:54 schreef Mazou het volgende:
[..]
Ik denk net zoals bij KLM, maar dat kan de pret niet drukken!
Fijn! We gaan naar Mulhouse Frankrijk. Lopen we direct naar douane M pier! Thanks.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij Easyjet hoef je niet echt online in te checken, als je inlogt bij Mijn Easyjet en dan naar de betreffende boeking gaat kan je daar een boardingpass downloaden.
Let op, dit kan alleen als je de vlucht rechtstreeks zelf bij Easyjet geboekt hebt.
Zodra je de boardingpass hebt hoef je niet meer in te checken en kan je zo doorlopen naar de beveiliging van de M-pier als de bestemming binnen het Schengen gebied ligt, of doorlopen naar de paspoortcontrole en dan H-pier als het een bestemming naar de UK betreft.
Je kan tot 60 dagen voor vertrek de boardingpass uitprinten, ik vind dit geweldig, want hoewel het bij Easyjet verder gratis is om aan de incheckbalie een boardingpass te krijgen omzeil je op deze manier wel de rijen, want die zijn relatief lang omdat er een beperkt aantal balie's is ten opzichte van het aantal vluchten.
Dit geldt volgens mij ook voor Ryanair, als je je boardingpass uitprint hoef je ook niet in te checken toch/?quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij Easyjet hoef je niet echt online in te checken, als je inlogt bij Mijn Easyjet en dan naar de betreffende boeking gaat kan je daar een boardingpass downloaden.
Let op, dit kan alleen als je de vlucht rechtstreeks zelf bij Easyjet geboekt hebt.
Zodra je de boardingpass hebt hoef je niet meer in te checken en kan je zo doorlopen naar de beveiliging van de M-pier als de bestemming binnen het Schengen gebied ligt, of doorlopen naar de paspoortcontrole en dan H-pier als het een bestemming naar de UK betreft.
Je kan tot 60 dagen voor vertrek de boardingpass uitprinten, ik vind dit geweldig, want hoewel het bij Easyjet verder gratis is om aan de incheckbalie een boardingpass te krijgen omzeil je op deze manier wel de rijen, want die zijn relatief lang omdat er een beperkt aantal balie's is ten opzichte van het aantal vluchten.
Er bestaat binnen Europe geen "business class" meer. Dat is geen uitzondering van de KLM, je vindt het gewoon niet meer. Ik vlieg meer dan 50 BC vluchtjes binnen Europa per jaar, het is allemaal hetzelfde en dat is al vrij lang zo.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heeft Alitalia wel echt business class in Europa of is het net zoals als bij KLM?
Als je je boardingpass eenmaal uitprint betekent dit ook dat je hebt ingecheckt online Enige wat je dan evt. nog bij de balie zou moeten doen is je ruimbagage (of visacheck als je een niet EU-paspoort hebt).quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:36 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Dit geldt volgens mij ook voor Ryanair, als je je boardingpass uitprint hoef je ook niet in te checken toch/?
Maar bij Ryanair moet je daadwerkelijk online inchecken, het is daar niet alleen even een boarding pass uitprinten, je moet echt de online check-in applicatie gebruiken en paspoortgegevens en dergelijke invullen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:00 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als je je boardingpass eenmaal uitprint betekent dit ook dat je hebt ingecheckt online Enige wat je dan evt. nog bij de balie zou moeten doen is je ruimbagage (of visacheck als je een niet EU-paspoort hebt).
Zelfde verhaal voor WizzAir, daar moet je overigens ook betalen als je niet online incheckt (7 euro wanneer je dat vantevoren aangeeft, anders 15 euro). Ryanair is tegenwoordig 60 euro (!)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar bij Ryanair moet je daadwerkelijk online inchecken, het is daar niet alleen even een boarding pass uitprinten, je moet echt de online check-in applicatie gebruiken en paspoortgegevens en dergelijke invullen.
Net als bij Easyjet moet je verder bij de bagage drop off de eventuele ruimbagage afgeven.
Hoe los je dit op als je in een hotel zit en geen beschikking over een printer ?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zelfde verhaal voor WizzAir, daar moet je overigens ook betalen als je niet online incheckt (7 euro wanneer je dat vantevoren aangeeft, anders 15 euro). Ryanair is tegenwoordig 60 euro (!)
je loopt naar de receptie, je vraagt wat hun e-mail adres is, mailt je boarding pas door, en vraagt of ze het voor je uit printen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 02:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe los je dit op als je in een hotel zit en geen beschikking over een printer ?
Dit. Vaak mag je zelfs een van hun computers gebruiken om op je eigen email in te loggen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:08 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
je loopt naar de receptie, je vraagt wat hun e-mail adres is, mailt je boarding pas door, en vraagt of ze het voor je uit printen.
Je kan naast de voorgenoemde voorbeelden door te vragen of je de faciliteiten van het hotel mag gebruiken of een internetcafé op te zoeken ook wellicht thuis al inchecken, je kan namelijk bij zowel Wizzair als Ryanair 7 dagen voor vertrek de boardingpass al uitprinten, dus als je niet een week op stap gaat kan je thuis alles al geregeld hebben.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 02:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe los je dit op als je in een hotel zit en geen beschikking over een printer ?
Het zit 'm er natuurlijk in dat Ryanair van de korte vluchten gewoon een soort buslijn wil maken, en iedereen wil afleren om nog in te checken op het vliegveld, waardoor er alleen nog een controle nodig is vlak voor vertrek, dus bijvoorbeeld bij het instappen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:10 schreef ozzietukker het volgende:
....
Eigenlijk is het een beetje van de gekken, een Easyjet die geen kosten in rekening brengt voor het inchecken op het vliegveld geeft de mogelijkheid om 60 dagen voor vertrek al een boardingpass uit te printen, Wizzair en vooral Ryanair die hoge kosten rekenen om op het vliegveld in te checken hebben slechts de mogelijkheid om 7 dagen voor vertrek in te checken. (Het is natuurlijk een mooi gelegenheid voor de maatschappij om wat geld te verdienen, maar het geeft wel een wat wrange smaak).
That said, ik gebruik alle maatschappijen naar volle tevredenheid, Ryanair en Wizzair hebben vanaf Eindhoven super lage tarieven als je op het juiste moment boekt dat je natuurlijk ook geen service zou mogen verwachten....
Uiteraard, en het staat Ryanair vrij om een dergelijk beleid te willen voeren en mensen aan te willen moedigen om online in te checken. Sterker nog, ik doe dit graag simpelweg omdat ik niet graag in de rij sta bij de incheckbalie en op deze manier dit kan omzeilen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:58 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Het zit 'm er natuurlijk in dat Ryanair van de korte vluchten gewoon een soort buslijn wil maken, en iedereen wil afleren om nog in te checken op het vliegveld, waardoor er alleen nog een controle nodig is vlak voor vertrek, dus bijvoorbeeld bij het instappen.
Wat hun weer personeel scheelt.
Ik denk dat over de 15 dagen zorgvuldig nagedacht is en dit een goede balans geeft tussen mensen die voor het inchecken nog wijzigen/bagage toevoegen etc, en het aantal mensen die dit uiteindelijk nog tegen een -hoger- tarief op de airport doen. Zullen ze bij revenue optimalization wel goed over nagedacht hebbenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Uiteraard, en het staat Ryanair vrij om een dergelijk beleid te willen voeren en mensen aan te willen moedigen om online in te checken. Sterker nog, ik doe dit graag simpelweg omdat ik niet graag in de rij sta bij de incheckbalie en op deze manier dit kan omzeilen.
Wat echter vreemd is, is het feit dat een maatschappij als Easyjet welke geen kosten rekent voor het niet online inchecken de mogelijkheid geeft om 60 dagen voor vertrek al de boardingpass uit te printen, en een maatschappij als Ryanair die juist wel kosten rekent, tegenwoordig inderdaad 60 euro zag ik op de website, maar de mogelijkheid geeft om maximaal 15 dagen tot 4 uur voor vertrek in te checken.
Als Ryanair echt de mensen zou willen aanmoedigen zou men dit ook wel kunnen uitbreiden, op deze manier zorg je ervoor dat er toch een groep mensen niet thuis de boardingpass kan uitdraaien, zeker het feit dat je ook binnen 4 uur vertrek dit ook niet meer kunt doen, terwijl dat technisch echt wel haalbaar is en helemaal niet gek dat je dit op een airport zou willen doen geeft toch te denken.
Het vreemde is echter dat je bij Easyjet gewoon een boardingpass kunt uitprinten, het is niet echt online inchecken, en zelfs na het printen van de boardingpass kan je nog prima bagage toevoegen tot kort voor vertrek alsmede het uitdraaien van de boardingpass.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:11 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik denk dat over de 15 dagen zorgvuldig nagedacht is en dit een goede balans geeft tussen mensen die voor het inchecken nog wijzigen/bagage toevoegen etc, en het aantal mensen die dit uiteindelijk nog tegen een -hoger- tarief op de airport doen. Zullen ze bij revenue optimalization wel goed over nagedacht hebben
Ik heb KLM eens opgebeld en je moet schijnbaar een gestempeld ticket hebben. Dus ik ga gewoon naar Antwerpen haal mijn treintickets op laat ze even stempelen en ga weer naar huis. Indien nodig pak ik de Thalys wel tot Breda dan ben ik tenminste nog aan boord geweestquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zelf zo gereisd met Thalys en bij ophalen van het ticket wordt je naam van een lijst gestreept. In de trein was geen controle en op Schiphol is niet meer gevraagd naar het treinticket.
Je kan in je boeking zien of je Thalys of internationale trein hebt geboekt aan de reisduur en het treinnummer.
Had je dit zelf in de boeking zo bepaald? Waarom biedt de KLM geen treinticket aan dat goed aansluit op de vlucht?quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:11 schreef BlaZ het volgende:
Ok hmm geen idee of het Thalys is of niet. Niet opgelet bij het boeken, tussen het treinritje en de vliegreis zelf zit 16uur.
En zo lang ga ik natuurlijk niet op schiphol wachten.
Nee ik had de vluchttijd over het hoofd gezien. Ik zag trein en ging ervan uit dat het gewoon goed aansloot. De vlucht was namelijk gewoon direct van Amsterdam naar Mex City.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 03:14 schreef jaco het volgende:
[..]
Had je dit zelf in de boeking zo bepaald? Waarom biedt de KLM geen treinticket aan dat goed aansluit op de vlucht?
Absoluut onzin dat het treinticket gestempeld moet zijn, ik reis regelmatig op deze manier, (ook zonder boeking bij KLM) en ik wordt slechts 25% van de tijd uberhaubt gecontroleerd aan boord, meestal lopen de conducteurs wel een keertje langs, maar controleren ze het kaartje niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 01:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb KLM eens opgebeld en je moet schijnbaar een gestempeld ticket hebben. Dus ik ga gewoon naar Antwerpen haal mijn treintickets op laat ze even stempelen en ga weer naar huis. Indien nodig pak ik de Thalys wel tot Breda dan ben ik tenminste nog aan boord geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |