abonnement Unibet Coolblue
pi_107158481
Deel 21, Daar gaan we weer :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 24-01-2012 12:31:17 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107158529
met als laatste vraag:
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:01 schreef solidslayer het volgende:
Openen de loketten in Antwerpen ook pas om 7u? Zo ja dan ga ik een poging wagen om ervoor de tickets al af te halen.

Inchecken voor de vlucht vanaf Atlanta kan dat ook niet online? Of moet dit op het vliegveld zelf gebeuren?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107160872
Iemand die nog wat informatie heeft over het vliegveld van Moskou? 1.5 uur genoeg om over te stappen? Heb ondertussen wel gevonden dat ik waarschijnlijk van terminal D naar E moet maar kan dan weer nergens een kaart vinden met hoe ver dat uit elkaar zou liggen.. :)
pi_107163260
iemand ervaring met veranderen vlucht finnair?
ik heb een oneworld rtw ticket. ben ik nu zo dom geweest om verkeerd te tellen en 31 dagen in china te zijn. nu dus vlucht van sjanghai naar bangkok 1 dag naar voren aan het zetten. Mevrouw zei dat ze het naar een andere afdeling zou sturen en ze mij terug zouden bellen? Ik hoop dat het goed uitkomt al ben ik erg tevreden over de telefoniste! in elk geval niet zo'n domme zeikerd :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_107167481
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De online checkin van Cathay blijft volhouden dat ik LINDAMRS heet, ondanks dat ik alleen LINDA invulde. Ook goed :) We zijn in ieder geval ingecheckt.
MRS staat voor 'Mrs.' oftewel: mevrouw. Dit is om je geslacht aan te duiden op het ticket. Het wordt inderdaad wel vaker aan je naam vastgeplakt door de ticketsystemen.
pi_107168344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 04:37 schreef jaco het volgende:

[..]

MRS staat voor 'Mrs.' oftewel: mevrouw. Dit is om je geslacht aan te duiden op het ticket. Het wordt inderdaad wel vaker aan je naam vastgeplakt door de ticketsystemen.
Ik denk dat iedereen dat wel begrijpt, het vastplakken is alleen verwarrend...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 08:53:21 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_107168934
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:09 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen dat wel begrijpt, het vastplakken is alleen verwarrend...
Die had ik door ja ;) In de demo stond het echter los, en namen ze de MR of MRS niet mee. In mijn geval wel. Nou ja, het klopt en dat is het belangrijkste!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:18:50 #8
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107172592
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aan de tijd van de trein te zien is het de normale internationale trein naar Amsterdam, de Thalys doet er korter over, en vertrekt daarnaast om .30 van het hele uur.
In principe moet je de treintickets op het dag van vertrek ophalen, in jouw geval kan je wellicht de tickets ook al de avond ervoor ophalen, maar garantie kan ik je niet geven, dat zal je bij KLM zelf moeten informeren, ze proberen dit natuurlijk dicht te timmeren, maar gezien het tijdstip van vertrek kan de medewerker ze wellicht al eerder printen.

Je kan in geen geval online inchecken bij KLM, simpelweg om te voorkomen dat al die mensen met dergelijke tickets de treinreis niet maken en online inchecken, als men dan alleen handbagage meeneemt moet je bij de gate deze mensen tegenhouden omdat ze niet aan boord mogen, en dat is wat lastig last minute bij de gate bij mensen die een boarding pass in de hand hebben, dat zal voor veel problemen zorgen. Je kan via manage your booking wel je stoel vastleggen, en ondanks dat ik niet online kon inchecken zijn alle keren dat ik via Antwerpen vloog mijn stoelkeuze ook de stoelen geweest waarop ik zat.

2 uur is voldoende op Schiphol, ook in de ochtend, overstaptijd in Atlanta is kort, temeer omdat je de bagage moet halen, maar niet onmogelijk, en als je buiten je schuld de connectie niet haalt dan wordt je op een volgende vlucht gezet. Immigratie kan lang duren als je achteraan in het vliegtuig hebt gezeten, maar transitsecurity gaat over het algemeen wel snel.
Heb navraag gedaan op facebookpagina van KLM (snelle response!) en ik kan de tickets volgens hun 24u van te voren afhalen in Antwerpen! Inchecken moet inderdaad op Schiphol.. wel belachelijk dat dit dan niet online mag..

Kan je op Schiphol ook gelijk inchecken voor een overstap vlucht en de terugvlucht? Of moet dat ter plaatse weer.. voor je vertrekt?
PSN-ID: SoliD_S
pi_107173058
aansluitende vluchten worden wel ingechecked zolang je bij dezelfde alliantie vliegt. Voor de terugvlucht geldt dezelfde inchecktermijn als voor je heenvlucht, dus als je zo snel alweer terug gaat dan kan het, anders later.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107174405
Weet iemand waarom tickets vanuit Jakarta duurder zijn dan vanuit Amsterdam? Vanuit Jakarta begint het bij 1000 euro en vanuit Schiphol bij 640 euro. Het betreft dezelfde route.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:25:33 #11
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107174783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
aansluitende vluchten worden wel ingechecked zolang je bij dezelfde alliantie vliegt. Voor de terugvlucht geldt dezelfde inchecktermijn als voor je heenvlucht, dus als je zo snel alweer terug gaat dan kan het, anders later.
Heenreis is KLM operated bij Delta, doorreis is Delta.

Terug is 10 dagen later met KLM, maar dat wordt dan dus inchecken op de dag van terugvliegen.
PSN-ID: SoliD_S
pi_107174795
correct (mogelijk al wat eerder, maar niet bij inchecken)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 12:28:25 #13
45833 crew  Fogel
pi_107174850
Seatcounter kan onderhand wel uit de OP, die is al ruim een jaar niet meer operatief helaas.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107174929
verwijderd :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:30:31 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107192933
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef Terpentin07 het volgende:
Weet iemand waarom tickets vanuit Jakarta duurder zijn dan vanuit Amsterdam? Vanuit Jakarta begint het bij 1000 euro en vanuit Schiphol bij 640 euro. Het betreft dezelfde route.
Dat heeft alles met marktwerking (Yieldmanagement) te maken.

Vliegtickets vanaf Australie richting Europa zijn ook een stuk duurder dan andersom, het probleem is dat met vertrek vanaf Australië je niet zoveel keus hebt van vertrekluchthavens, immers je zit op een eiland. (Verder dan Sydney, Melbourne, Brisbane of Perth kom je niet echt).
In Europa heb je veel verschillende markten in de diverse landen en daardoor veel aanbod van vertrekluchthavens welke relatief in de buurt zijn voor de gemiddelde Europeaan. Een airliner moet wel concurreren op prijs.
(Immers, iemand zal best vanaf Dusseldorf willen vertrekken, ook al heeft dat een langere reistijd dan naar Schiphol, als het ticket per persoon 200 euro of nog meer scheelt).

Voor Jakarta komt daarbij ook het feit dat voor de gemiddelde inwoner een vliegticket naar Europa niet mogelijk is, degene die het wel kunnen betalen worden of gesponsord door familie, of hebben een relatief hoge functie en willen dergelijke prijzen schijnbaar betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:32:49 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107193086
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:18 schreef solidslayer het volgende:

[..]

Heb navraag gedaan op facebookpagina van KLM (snelle response!) en ik kan de tickets volgens hun 24u van te voren afhalen in Antwerpen! Inchecken moet inderdaad op Schiphol.. wel belachelijk dat dit dan niet online mag..

Kan je op Schiphol ook gelijk inchecken voor een overstap vlucht en de terugvlucht? Of moet dat ter plaatse weer.. voor je vertrekt?
Ik heb mijn tickets alleen op de dage van vertrek kunnen ophalen, moet wel worden gezegd dat deze altijd na 20:00 uur vertrokken, dus wellicht dat dat ermee te maken heeft, 24 uur van tevoren klinkt logisch, want het inderdaad maar de vraag of de NMBS balie al zo vroeg open is om de tickets op dag van vertrek op te halen.

Op Schiphol kan je, mits alles in één ticket geboekt in principe voor alle vluchten inchecken, hoewel je in de VS de bagage moet afgeven bij de transitdesk, en ik in alle gevallen dat ik daar was een nieuw boardingpass kreeg. (Vaak ook een andere stoel, al komt dat vaak door wisseling van toestellen, daar zijn ze daar wat flexibeler in).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107206874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
(Immers, iemand zal best vanaf Dusseldorf willen vertrekken, ook al heeft dat een langere reistijd dan naar Schiphol, als het ticket per persoon 200 euro of nog meer scheelt).
Als de reiziger bereid is om de afstand Amsterdam-Dusseldorf zelf te overbruggen, waarom ondervindt een ticket naar Amsterdam in Jakarta dan niet diezelfde prijsdruk van een ticket Jakarta - Dusseldorf ?
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:33:16 #18
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107214000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb mijn tickets alleen op de dage van vertrek kunnen ophalen, moet wel worden gezegd dat deze altijd na 20:00 uur vertrokken, dus wellicht dat dat ermee te maken heeft, 24 uur van tevoren klinkt logisch, want het inderdaad maar de vraag of de NMBS balie al zo vroeg open is om de tickets op dag van vertrek op te halen.

Op Schiphol kan je, mits alles in één ticket geboekt in principe voor alle vluchten inchecken, hoewel je in de VS de bagage moet afgeven bij de transitdesk, en ik in alle gevallen dat ik daar was een nieuw boardingpass kreeg. (Vaak ook een andere stoel, al komt dat vaak door wisseling van toestellen, daar zijn ze daar wat flexibeler in).
Ik moet de trein van 7.00 's ochtends halen, denk dat ik daarom 24u van te voren kan afhalen, want als de loketten open gaan om 7u.. dan heb ik m per defenitie al gemist, zou niet logisch zijn.

Ik heb alles op 1 ticket geboekt, dus in Atlanta zou ik een nieuwe boardingpass krijgen?
Voor de terugvlucht zal ik op JFK wel weer moeten inchecken zo paar uur van te voren.
Stoelen voor de binnenlandse vlucht stonden al vast, eergister heb ik de stoelen kunnen vastleggen voor de vlucht naar Atlanta, alleen nog niet voor de terugvlucht.

Nu alleen hopen dat ik genoeg overstaptijd heb aan de 1.35u..
PSN-ID: SoliD_S
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:44:42 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107214304
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:33 schreef solidslayer het volgende:

[..]

Ik moet de trein van 7.00 's ochtends halen, denk dat ik daarom 24u van te voren kan afhalen, want als de loketten open gaan om 7u.. dan heb ik m per defenitie al gemist, zou niet logisch zijn.

Ik heb alles op 1 ticket geboekt, dus in Atlanta zou ik een nieuwe boardingpass krijgen?
Voor de terugvlucht zal ik op JFK wel weer moeten inchecken zo paar uur van te voren.
Stoelen voor de binnenlandse vlucht stonden al vast, eergister heb ik de stoelen kunnen vastleggen voor de vlucht naar Atlanta, alleen nog niet voor de terugvlucht.

Nu alleen hopen dat ik genoeg overstaptijd heb aan de 1.35u..
Ik neem aan dat je Atlanta bedoelt? Zelf heb ik daar aan een uur eigenlijk altijd genoeg om over te stappen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:17:36 #20
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107215330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:44 schreef kwiwi het volgende:

Ik neem aan dat je Atlanta bedoelt? Zelf heb ik daar aan een uur eigenlijk altijd genoeg om over te stappen.
Jep! Dat stelt me al wat gerust, ik hoor links en rechts van die horrorverhalen over minimaal 3 uur en 1000 man wachtrij bij immigratie.. 2,15u op schiphol lijkt me voldoende!
PSN-ID: SoliD_S
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:08:47 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107217041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:17 schreef solidslayer het volgende:

[..]

Jep! Dat stelt me al wat gerust, ik hoor links en rechts van die horrorverhalen over minimaal 3 uur en 1000 man wachtrij bij immigratie.. 2,15u op schiphol lijkt me voldoende!
Het is ook wel een verschrikkelijk vliegveld, daar niet van :P Maar in principe zou het gewoon moeten lukken.
pi_107217611
Ik vlieg in juni naar LA vanaf Schiphol met Delta. Ik heb een twee uur tussenstop in Atlanta. Moet je dan ook al door de douane e.d, of blijf je daar achter en kun je zo doorlopen naar je aansluitende vlucht? Of gaat die 2 uur heel erg kort worden?

Ik vlieg ook van Atlanta naar LAX met Delta..

edit: jeetje wat dom, hierboven staat het zelfs nog :D

2 uur moet dus voldoende zijn?

En hoe gaat t met je koffers? Gaan die gewoon weer door de douane of moet je die zelf ophalen en meenemen? Want ik begrijp nu dat je eerst langs immigration moet?

[ Bericht 19% gewijzigd door kikoooooo op 25-01-2012 14:48:21 ]
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:08:33 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107218880
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:25 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vlieg in juni naar LA vanaf Schiphol met Delta. Ik heb een twee uur tussenstop in Atlanta. Moet je dan ook al door de douane e.d, of blijf je daar achter en kun je zo doorlopen naar je aansluitende vlucht? Of gaat die 2 uur heel erg kort worden?

Ik vlieg ook van Atlanta naar LAX met Delta..

edit: jeetje wat dom, hierboven staat het zelfs nog :D

2 uur moet dus voldoende zijn?

En hoe gaat t met je koffers? Gaan die gewoon weer door de douane of moet je die zelf ophalen en meenemen? Want ik begrijp nu dat je eerst langs immigration moet?
Koffers moet je ophalen en daarna opnieuw afgeven (alleen op het heenreis).
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:57:54 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107232966
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 05:10 schreef jaco het volgende:

[..]

Als de reiziger bereid is om de afstand Amsterdam-Dusseldorf zelf te overbruggen, waarom ondervindt een ticket naar Amsterdam in Jakarta dan niet diezelfde prijsdruk van een ticket Jakarta - Dusseldorf ?
Simpelweg omdat het dan over een ticket naar Europa gaat, de vertrekplaats is Jakarta, en daar heb je niet al te veel mogelijkheden om 'eenvoudig' naar een alternatieve luchthaven te gaan. Er is niet echt een alternatieve vertrekluchthaven in de buurt, Singapore en Kuala Lumpur zijn binnen 2 uur vliegen, en kan goedkoop worden bereikt met een budgetairliner, maar dan ben je zelf verantwoordelijk voor de connectie en zal de eventuele winst die je op deze manier kan halen snel doen verdampen.

Vanaf Europa heb je legio eenvoudige mogelijkheden qua vertrekluchthaven. (Als je in Nederland woont kan je relatief eenvoudig naar Amsterdam, Dusseldorf, Frankfurt of Brussel, en zelfs Londen is gemakkelijk te bereiken). En dat is een belangrijk onderdeel hoe je de prijs kan stellen. Er zijn uiteraard meer factoren, Yieldmanagement is ondoorgrondelijk an sich.
Juist door de hogere prijsstelling zal ook een maatschappij uit het Midden Oosten de prijs relatief hoog inzetten, immers deze heeft ook de doelstelling om een vliegticket voor de beste prijs te verkopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107246392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:57 schreef ozzietukker het volgende:
Vanaf Europa heb je legio eenvoudige mogelijkheden qua vertrekluchthaven. (Als je in Nederland woont kan je relatief eenvoudig naar Amsterdam, Dusseldorf, Frankfurt of Brussel, en zelfs Londen is gemakkelijk te bereiken).
Je begrijpt m'n vraag niet. Als door de korte afstand die andere luchthavens inderdaad als alternatief voor Schiphol worden beschouwd, dan geldt dit ook in Jakarta. Oftewel: een ticket Jakarta - Dusseldorf concurreert op de indonesische markt met een ticket Jakarta-Amsterdam. Dit zou dan een prijsdrukkend effect op het ticket Jakarta-Amsterdam hebben. Ik zie niet in waarom het concurrentieverschijnsel dat je noemde wel in Amsterdam van toepassing zou zijn en niet in Jakarta.

quote:
Yieldmanagement is ondoorgrondelijk an sich.
Hier ben ik het wel met je eens. Ik raad TS dan ook aan om de prijs nog enkele malen te checken. In mijn ervaring, kan Jakarta-Amsterdam ineens weer goedkoper zijn als Amsterdam-Jakarta.
pi_107246408
Het gaat denk ik meer om de plaats van vertrek. In Europa heb je relatief wat meer internationale vliegvelden dicht bij elkaar dan in Indonesie.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_107249660
Bedankt allemaal. Ik had zelf ook al gekeken naar vluchten vanuit Kuala Lumpur of Singapore inclusief de lcc er naartoe maar ook dan zijn de prijzen bijna op hetzelfde niveau. Ik was ook vergeten te zeggen dat in deze periode schoolvakantie is in Indonesië. Dat zal waarschijnlijk ook de prijzen laten stijgen. Ik blijf de prijzen in de gaten houden. Hopen dat het nog een beetje daalt.
pi_107267103
kan ik erachter komen hoe laat Transavia vliegt naar een bepaalde stad op een bepaalde dag in juni?
ik wil dus de vliegtijd weten..
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:48:34 #29
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107269029
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef Terpentin07 het volgende:
Weet iemand waarom tickets vanuit Jakarta duurder zijn dan vanuit Amsterdam? Vanuit Jakarta begint het bij 1000 euro en vanuit Schiphol bij 640 euro. Het betreft dezelfde route.
Mag ik deze tarieven voor mei en juni even corrigeren naar 700 en 550 euro, indien je tenminste met Emirates via Dubai vliegt. En dan is het verschil nog maar 150 euro.

Die Emirates dumpprijzen op hun outbound routes vanuit Europa moeten tenslotte ergens terug verdiend worden hé? Zo is voor april 2012 een retour ticket DXB-BKK bijna net zo duur als een ticket AMS-DXB-BKK, scheelt maar 2 tientjes. Ik bedoel maar.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_107271957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Mag ik deze tarieven voor mei en juni even corrigeren naar 700 en 550 euro, indien je tenminste met Emirates via Dubai vliegt. En dan is het verschil nog maar 150 euro.

Die Emirates dumpprijzen op hun outbound routes vanuit Europa moeten tenslotte ergens terug verdiend worden hé? Zo is voor april 2012 een retour ticket DXB-BKK bijna net zo duur als een ticket AMS-DXB-BKK, scheelt maar 2 tientjes. Ik bedoel maar.....
Helaas niet op de datum dat ik wil boeken. 16 juni heen en 7 juli terug begint nog steeds vanaf 925 euro. ietsje minder dan voorheen maar toch. Over Emirates heb je wel gelijk. Die hebben af en toe erg mooie aanbiedingen. Ben een maand geleden ook voor een goede prijs met hun gevlogen.
pi_107272220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:05 schreef EL_Presidente het volgende:
kan ik erachter komen hoe laat Transavia vliegt naar een bepaalde stad op een bepaalde dag in juni?
ik wil dus de vliegtijd weten..
Als je een lijndienst hebt kun je dat zo opzoeken.
Op www.eindhovenairport.nl kun je bijvoorbeeld precies zien hoe laat de verschillende vluchten vertrekken. http://www.eindhovenairport.nl/content/timetable-dienstregeling
Maar goed, als je niet vanaf Eindhoven vertrekt weet ik het niet :P
pi_107272780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:49 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als je een lijndienst hebt kun je dat zo opzoeken.
Op www.eindhovenairport.nl kun je bijvoorbeeld precies zien hoe laat de verschillende vluchten vertrekken. http://www.eindhovenairport.nl/content/timetable-dienstregeling
Maar goed, als je niet vanaf Eindhoven vertrekt weet ik het niet :P
Amsterdam.. :)
pi_107272854
Hebben die dat niet dan? Of transavia.com zelf?
Wil je zeggen waar naar toe? Want volgens mij vliegen die bijna altijd op dezelfde tijd.
(Canarische Eilanden -> 5.20u bijvoorbeeld)
pi_107273090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:00 schreef lezzer het volgende:
Hebben die dat niet dan? Of transavia.com zelf?
Wil je zeggen waar naar toe? Want volgens mij vliegen die bijna altijd op dezelfde tijd.
(Canarische Eilanden -> 5.20u bijvoorbeeld)
Bodrum
pi_107275458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 06:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het gaat denk ik meer om de plaats van vertrek. In Europa heb je relatief wat meer internationale vliegvelden dicht bij elkaar dan in Indonesie.
Precies, de plaats van vertrek is alles bepalend in de wereld van Yield Management.

Wanneer je vanuit Australie vertrekt heb je simpelweg geen andere mogelijkheden dan de 4 grotere luchthavens om ergens op een ander continent te komen.
Met vertrek uit Jakarta geldt, hoewel in iets mindere mate, dat ook daar de vertrekmogelijkheden aanzienlijk minder zijn, dus een maatschappij enkel hoeft te concurreren met andere luchtvaartmaatschappijen op dezelfde route. En hier zit hem natuurlijk in, want als maatschappij X naar beneden gaat bij vertrek vanaf luchthaven X, dan zal maatschappij Y vanaf luchthaven X natuurlijk ook de prijs naar beneden bij gaan stellen, het betreft hier namelijk nog steeds dezelfde vertrekluchthaven en nog steeds dezelfde markt.

In Europa hebben de maatschappijen een uitdaging, elk land heeft zijn eigen markt en de daarbij behorende prijsstelling, omdat consumenten flexibel kunnen zijn.
Het is hier maatschappij X die vanaf luchthaven X vertrekt naar de eindbestemming, en naast de andere maatschappijen op dezelfde route ook maatschappij Y die vanaf luchthaven Y vertrekt naar dezelfde eindbestemming, dit is in principe en heel andere markt, maar wel eentje die voor een prijsbewuste reiziger aantrekkelijk kan zijn.
Om die prijsbewuste reiziger bij maatschappij X weg te krijgen zal Y wel een goedkopere prijs moeten aanbieden, of maatschappij X op de markt van maatschappij Y tickets te dumpen met een overstap zodat mensen op de markt van maatschappij Y toch voor maatschappij X kiezen.

Al is inderdaad in de wereld van Yieldmanagement niets zeker, de prijs kan zeker naar boven of beneden worden gesteld vanaf een bepaalde luchthaven.
Wel is de vraag voor vliegtickets vanuit Jakarta naar een Europese bestemming normaliter lager dan de vraag vanuit Europa naar Jakarta, en er komt nu bij dat Garuda ook een minder hoge frequentie gaat vliegen. Dat is niet iets wat de reiziger in het voordeel gaat werken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107276186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:03 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Bodrum
Kijk nou...! :D
http://www.transavia.com/hv/main/service/schedule
Wat googlen op "vertrektijd transavia bodrum juni" al niet oplevert ^O^
pi_107279145
Zeg, als je met Singapore Airlines naar Bali vliegt via Singapore, dan wordt je bagage toch gewoon door gelabeld o.i.d. in ieder geval dat je niet zelf met je spullen loopt te leuren hè? Of moet ik daar nog bagage gaan verhuizen op Singapore Airport?
Niet dat ik wat vergeet... :')

Ja, ik begin ineens te twijfelen :@

Edit: mjah, er wordt door gelabeld lees ik op diverse fora.

[ Bericht 10% gewijzigd door lezzer op 26-01-2012 23:13:55 ]
pi_107303194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:58 schreef lezzer het volgende:

[..]

Kijk nou...! :D
http://www.transavia.com/hv/main/service/schedule
Wat googlen op "vertrektijd transavia bodrum juni" al niet oplevert ^O^
Thanks.. :P
pi_107321322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:04 schreef lezzer het volgende:
Zeg, als je met Singapore Airlines naar Bali vliegt via Singapore, dan wordt je bagage toch gewoon door gelabeld o.i.d. in ieder geval dat je niet zelf met je spullen loopt te leuren hè? Of moet ik daar nog bagage gaan verhuizen op Singapore Airport?
Niet dat ik wat vergeet... :')

Ja, ik begin ineens te twijfelen :@

Edit: mjah, er wordt door gelabeld lees ik op diverse fora.
Klopt. Doorlabelen gebeurt in principe altijd automatisch bij vluchten gekocht als één reis. Alleen als je een stop-over hebt van een lengte waarbij je zelf de airport zou willen verlaten, of als afzonderlijke tickets koopt, zul je het zelf moeten doen.
De US is hierop een uitzondering, daar zul je bij de eerste luchthaven op US-grondgebied baggage opnieuw moeten inchecken.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:11:53 #40
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107335644
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 09:32 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Klopt. Doorlabelen gebeurt in principe altijd automatisch bij vluchten gekocht als één reis. Alleen als je een stop-over hebt van een lengte waarbij je zelf de airport zou willen verlaten, of als afzonderlijke tickets koopt, zul je het zelf moeten doen.
De US is hierop een uitzondering, daar zul je bij de eerste luchthaven op US-grondgebied baggage opnieuw moeten inchecken.
Niet altijd. Vaak wordt de bagage wel doogelabeld maar moet je die bij aankomst in US van de belt afhalen, door de customs control en daarna zelf weer op een gemeenschappelijke belt voor transfers deponeren. Dus niet echt opnieuw inchecken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_107609237
Mensen misshien een domme vraag.

Als ik met wizzair naar Budapest een ticket wil boeken.
Kost het bij bij budgetair: 97,48 en bij tix: 111,98

Komt er nog wat bij bugetair? En hoezo is er een verschil van bijna ¤15 ?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 21:56:05 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107609444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:50 schreef qwerty31 het volgende:
Mensen misshien een domme vraag.

Als ik met wizzair naar Budapest een ticket wil boeken.
Kost het bij bij budgetair: 97,48 en bij tix: 111,98

Komt er nog wat bij bugetair? En hoezo is er een verschil van bijna ¤15 ?
Tix.nl rekent naast administratiekosten ook nog een ticket fee en customer service tax. Die laatste 2 zijn niet bestaande belastingen, maar die klinken leuk en de consument betaald deze wel klakkeloos.

Nooit maar dan ook nooit zal tix.nl om die reden de goedkoopste zijn, ticketprijs is wellicht enkele euro's lager, maar de administratiekosten (logisch, een tickettoko moet wel wat kunnen verdienen) en ticket fee en customer service tax maken de prijs altijd hoger.

Is het trouwens niet verstandiger om bij Wizzair zelf te boeken, je hebt daar ook de mogelijkheid tot betaling per bankoverschrijving, of per credit card, ik vermoed dat een ticket bij Wizzair goedkoper zal zijn dan bij een ticketaanbieder.

Voorbeeld met een ticket met vertrek op 2 maart tot 4 maart:
Wizzair.com totaalprijs (zonder bagage en betaling per bankoverschrijving) ¤ 47,98
D-Reizen.nl totaalprijs (zonder bagage en betaling per Ideal) ¤ 69,77
Budgetair.nl totaalprijs (zonder bagage en betaling per Ideal) ¤ 87,27
Tix.nl totaalprijs (zonder bagage en betaling per Ideal) ¤ 101.98

Ik weet wel waar ik deze zal boeken. Het zijn exact dezelfde vluchten met exact dezelfde tijden. Als je al via een reisburo wil boeken doe dit dan nooit maar dan ook nooit met tix.nl. Die laatste aanbieder is de online tak van een niet nader te noemen groot reisburo, en ze lachen zich elke keer rot als een domme consument weer gebruikt van hun boekingsengine! Meer dan 50 euro verschil.

[ Bericht 8% gewijzigd door ozzietukker op 04-02-2012 22:07:12 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107609857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tix.nl rekent naast administratiekosten ook nog een ticket fee en customer service tax. Die laatste 2 zijn niet bestaande belastingen, maar die klinken leuk en de consument betaald deze wel klakkeloos.

Nooit maar dan ook nooit zal tix.nl om die reden de goedkoopste zijn, ticketprijs is wellicht enkele euro's lager, maar de administratiekosten (logisch, een tickettoko moet wel wat kunnen verdienen) en ticket fee en customer service tax maken de prijs altijd hoger.

Is het trouwens niet verstandiger om bij Wizzair zelf te boeken, je hebt daar ook de mogelijkheid tot betaling per bankoverschrijving, of per credit card, ik vermoed dat een ticket bij Wizzair goedkoper zal zijn dan bij een ticketaanbieder.
Bedankt voor je uitleg ozzietukker :)
Hmmmm, bij wizzair zelf kost het ¤ 58 inc. reserveringskosten. Maar komt er dan nog administratiekosten erbij?
Ik heb 01/03 t/m 04/03
  zaterdag 4 februari 2012 @ 22:25:32 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107610692
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 22:06 schreef qwerty31 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg ozzietukker :)
Hmmmm, bij wizzair zelf kost het ¤ 58 inc. reserveringskosten. Maar komt er dan nog administratiekosten erbij?
Ik heb 01/03 t/m 04/03
Nope, de administratiekosten zijn de reserveringskosten en zijn 4 euro per bankoverschrijving per persoon per enkele reis, dus 8 euro voor een retour.

Jouw vlucht kost dan inderdaad 57,98 wanneer je met een bankoverschijving betaald. En wees niet bang, het is gewon een Nederlands bankrekeningnummer, dus je hebt geen vreemde internationale bankkosten, gewoon het bedrag overmaken, in de bevestigingsmail staat vermeld op welk rekeningnummer en waar je de reserveringscode op de overschrijving moet vermelden en je eventueel de naam moet invullen. In de regel duurt het 2 a 3 dagen voordat je een bevestiging ontvangt dat e.e.a. betaald is.
Als je trouwens 's avonds vertrekt kan het nog goedkoper, maar mis je weer een dag om rond te kunnen lopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:36:58 #45
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_107730213
Over enkele weken arriveer ik vroeg in de ochtend op Heathrow na een vlucht van +10u. Ik moet me daar dan zien te vermaken tot rond de middag (in het bijzonder in terminal 3). :{

Nu heb ik al verschillende stop-overs gehad op Heathrow, en op een of andere manier heb ik al besloten dat Heathrow niet mijn favoriete luchthaven is.

Wie heeft tips om mijn vriendin en mezelf, brak zijnde na een nachtvlucht zonder veel slaap, doorheen de ochtend te sleuren in T3? Verborgen hoekjes, slimme tips,.. We landen op een zaterdagochtend, maakt dat veel verschil? Ik heb zelfs al overwogen me toegang tot een lounge te kopen, maar dat is vooralsnog (en tot iemand me kan overtuigen) slechts een laatste redmiddel :)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_107730367
ik kan je alleen sterke wensen.
maar Heatrow, maar een ochtend tijd voor de over stap, weet je zeker dat je het gaat halen, is wel erg kort. :P
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:40:24 #47
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107730386
Ik neem altijd een laptop vol films mee en ga bij een lege gate zitten.. En toegang tot de lounge is handig als je wil slapen, voor de rest vind ik het niet echt nuttig.
pi_107730422
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:40 schreef bunnahabhain het volgende:
ik kan je alleen sterke wensen.
maar Heatrow, maar een ochtend tijd voor de over stap, weet je zeker dat je het gaat halen, is wel erg kort. :P
dit, Heathrow :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107730462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:36 schreef Masanga het volgende:
Over enkele weken arriveer ik vroeg in de ochtend op Heathrow na een vlucht van +10u. Ik moet me daar dan zien te vermaken tot rond de middag (in het bijzonder in terminal 3). :{

Nu heb ik al verschillende stop-overs gehad op Heathrow, en op een of andere manier heb ik al besloten dat Heathrow niet mijn favoriete luchthaven is.

Wie heeft tips om mijn vriendin en mezelf, brak zijnde na een nachtvlucht zonder veel slaap, doorheen de ochtend te sleuren in T3? Verborgen hoekjes, slimme tips,.. We landen op een zaterdagochtend, maakt dat veel verschil? Ik heb zelfs al overwogen me toegang tot een lounge te kopen, maar dat is vooralsnog (en tot iemand me kan overtuigen) slechts een laatste redmiddel :)
Zoek een bar op een drink een paar pints!
pi_107730513
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dit, Heathrow :')
oh kut , spelfout politie, ben de lul, kut
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:44:15 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107730547
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:43 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

oh kut , spelfout politie, ben de lul, kut
Volgens mij ging het daar niet om..
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:59:39 #52
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_107731313
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:40 schreef kwiwi het volgende:
Ik neem altijd een laptop vol films mee en ga bij een lege gate zitten.. En toegang tot de lounge is handig als je wil slapen, voor de rest vind ik het niet echt nuttig.
Het lijkt me momenteel ook idd niet 100% de prijs waard, zeker als de lounge vol zou zitten (maar misschien wel beter dan niks). Wat ik wél een meerwaarde zou vinden is een verfrissende douche kunnen nemen en op het gemak een gezonde hap kunnen krijgen (na een nachtvlucht verdraagt mijn lichaam (helaas) geen supervettig eten of grote hoeveelheden alcohol).

Voor de rest wel een nuttige tip! Beter inderdaad dan in zo'n centrale zithoek.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_107731857
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Volgens mij ging het daar niet om..
Wat kwini zegt :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107739861
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:40 schreef kwiwi het volgende:
En toegang tot de lounge is handig als je wil slapen, voor de rest vind ik het niet echt nuttig.
Het is meestal niet toegestaan te slapen in een business lounge, tenzij er nap rooms of sleep cabins zijn. Maar stel je daar ook niet al teveel bij voor.

TS vermeldt niet hoe laat hij s'middags weer vertrekt, maar is het mogelijk om de luchthaven te verlaten voor bijv. een wandeling in een naburig park ? Als je jezelf ergens in een hoekje ellendig gaat zitten voelen, dan gaat de tijd ook tergend traag.
pi_107739894
Als je een paar uur wilt slapen, is dit misschien iets: http://www.no1traveller.com/bedrooms.aspx

De review is goed: http://www.thisislondon.c(...)thats-a-departure.do
pi_107809483
Wat de dragen qua kleding in het vliegtuig met dit weer? :@
  Moderator donderdag 9 februari 2012 @ 22:25:17 #57
45833 crew  Fogel
pi_107810210
quote:
5s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:12 schreef EL_Presidente het volgende:
Wat de dragen qua kleding in het vliegtuig met dit weer? :@
Hetzelfde als altijd... Er zit verwarming in zo'n ding, de temperatuur op enkele kilometers hoogte is vrij stabiel ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107814070
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hetzelfde als altijd... Er zit verwarming in zo'n ding, de temperatuur op enkele kilometers hoogte is vrij stabiel ;)
OK, dus ik hoef geen dikke jas aan?
pi_107814435
Nee, je hoeft geen dikke jas aan...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107816604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:13 schreef Bajskorv het volgende:
Nee, je hoeft geen dikke jas aan...
wel rekening houden met bus boarding.

over het algemeen is mijn tip, draag wat makkelijks. Vliegen is over het algemeen geen fashion wedstrijd, en zo ja wordt die toch verloren door enkele Amerikanen.
Ik zelf heb voor langere vluchten altijd een paar slippers bij me
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:02:49 #61
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107816954
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:03 schreef bunnahabhain het volgende:


Ik zelf heb voor langere vluchten altijd een paar slippers bij me
Ik heb altijd sloffen bij me op intercontinentale vluchten :P
pi_107817280
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 00:00 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

OK, dus ik hoef geen dikke jas aan?
als je kouwelijk aangelegd bent zou ik een sjaal meenemen. Ik heb al veel kou gehad hoor.
pi_107819030
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

als je kouwelijk aangelegd bent zou ik een sjaal meenemen. Ik heb al veel kou gehad hoor.
ik heb zelf zo'n multi functionele travel sjaal van de Xenos er bij, is het soms koud, dan is het een sjaal, an anders is het een mooie blind doek, om lekker te kunnen pitten
pi_107822338
De laatste twee keren was ik verkouden na een lange vlucht. Dus niet alleen met een t-shirt het vliegtuig ingaan maar ook nog een sweater en misschien zoals gezegd een sjaal meenemen. Soms zijn de vliegtuigen ontzettend koud en blaast de lucht ook nog jou kant op.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:08:57 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107822637
Mensen die trainingsbroeken en sportschoenen dragen in het vliegtuig omdat dat zogenaamd zo lekker zit :') Ziet eruit man _O-
pi_107822694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:01 schreef Terpentin07 het volgende:
De laatste twee keren was ik verkouden na een lange vlucht. Dus niet alleen met een t-shirt het vliegtuig ingaan maar ook nog een sweater en misschien zoals gezegd een sjaal meenemen. Soms zijn de vliegtuigen ontzettend koud en blaast de lucht ook nog jou kant op.
Ik ben vanmorgen terug gekomen uit Indonesië, en ik ging van +35 naar -8.
Tas vol kleren mee dus :D

Ik vind het over het algemeen erg koud in het vliegtuig als je eenmaal in de lucht zit.
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 12:49:31 #67
45833 crew  Fogel
pi_107823923
Ik vind het juist meestal te warm in een vliegtuig. Maargoed, smaken verschillen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_107824044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:49 schreef Fogel het volgende:
Ik vind het juist meestal te warm in een vliegtuig. Maargoed, smaken verschillen.
Dan ben jij zeker altijd één van die mensen waarvan ik me afvraag hoe ze het in godsnaam uithouden in hun shirtje :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:57:13 #69
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107824114
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Mensen die trainingsbroeken en sportschoenen dragen in het vliegtuig omdat dat zogenaamd zo lekker zit :') Ziet eruit man _O-
Reizen is natuurlijk ook een schoonheidswedstrijd. Domme mensen die een halve dag comfortabel willen zitten :')
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 12:59:05 #70
45833 crew  Fogel
pi_107824167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:54 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dan ben jij zeker altijd één van die mensen waarvan ik me afvraag hoe ze het in godsnaam uithouden in hun shirtje :D
Vast wel :+
En ik snap weer niet dat mensen met truien aan zich niet kapotzweten ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:07:45 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107824402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Reizen is natuurlijk ook een schoonheidswedstrijd. Domme mensen die een halve dag comfortabel willen zitten :')
Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen :') Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan :')
pi_107824497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen :') Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan :')
Zelfde met tentamens. Zie je ineens figuren in trainingspak zitten. En die gaan écht niet sporten erna. :')
pi_107824814
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen :') Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan :')
Ik heb het wel eens gedaan, in spijkerbroek urenlang in een vliegtuig. Sindsdien alleen maar in de nette trainingsbroek. En ik loop nooit in een trainingsbroek buitenshuis. Thuis op de bank wel, het eerste dat thuis uitgaat zijn de schoenen en als ik de deur niet meer uit hoef verwissel ik mijn spijkerbroek ook voor een joggingbroek.
Ik vind het zeker wel relaxter in een trainingsbroek en sportschoenen (al heb ik die helemaal niet aan in het vliegtuig, want ik zit op sokken). Sterker nog, ik heb mijn huidige trainingsbroek er voor aangeschaft.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:21:33 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107824846
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen :') Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan :')
Nee hoor, overal behalve op school trek ik gemakkelijke kleding aan (nee geen trainingspak). Maar wat maakt het jou uit in wat voor kleding mensen reizen? Bepaal jij wat mensen makkelijk vinden zitten? :')
pi_107824891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:10 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik ben vanmorgen terug gekomen uit Indonesië, en ik ging van +35 naar -8.
Tas vol kleren mee dus :D

Ik vind het over het algemeen erg koud in het vliegtuig als je eenmaal in de lucht zit.
Ben begin januari ook uit Indonesië terug gekomen en had mij al voorbereid op het ergste. Gelukkig viel het deze keer mee. Maar vorig jaar vloog ik terug vanuit Maleisië in een 747 en dat was echt een hel, volgens mij klopte er iets niet met de luchtcirculatie want het was teringkoud. niet alleen ik maar ook de mensen om me heen hadden er last van. Sommige kale mannen hebben de hele vlucht met het deken op hun hoofd gezeten. :D
pi_107824908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen :') Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan :')
Wat is het probleem? Ik snap best dat mensen het prettiger vinden om hun sportkleding aan te hebben in het vliegtuig. Het is comfortabeler als je zit, ligt, de feutes houding aanneemt, als je over iemand heen moet klimmen om een wandeling te maken, gaat schijten, een odel hebt na je slaap, je ongegeneerd aan je zak wilt krabben etc. Ik vind het ook (vaak) niet om uit te zien, maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dit wel prettig vinden
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:24:16 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107824919
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:23 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ben begin januari ook uit Indonesië terug gekomen en had mij al voorbereid op het ergste. Gelukkig viel het deze keer mee. Maar vorig jaar vloog ik terug vanuit Maleisië in een 747 en dat was echt een hel, volgens mij klopte er iets niet met de luchtcirculatie want het was teringkoud. niet alleen ik maar ook de mensen om me heen hadden er last van. Sommige kale mannen hebben de hele vlucht met de deken op hun hoofd gezeten. :D
Dat is wel heel erg :D Ik vind het meestal wel fris in het vliegtuig, maar gelukkig hebben ze dekens :P
pi_107824955
Even iets anders mensen. Begin Augustus wil ik vliegen naar Bangkok. Nu kan ik het goedkoopste ticket vinden (789 Euro), maar met Egyptian Air. Is dit wel verstandig gezien de huidige toestand in egypte????
pi_107825270
Zolang je niet moet overstappen op het Tahrirplein zal het geen problemen geven. :P
pi_107825835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:34 schreef Terpentin07 het volgende:
Zolang je niet moet overstappen op het Tahrirplein zal het geen problemen geven. :P
haha oke duidelijk!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:25:06 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107829035
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:23 schreef p0wmia het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Ik snap best dat mensen het prettiger vinden om hun sportkleding aan te hebben in het vliegtuig. Het is comfortabeler als je zit, ligt, de feutes houding aanneemt, als je over iemand heen moet klimmen om een wandeling te maken, gaat schijten, een odel hebt na je slaap, je ongegeneerd aan je zak wilt krabben etc. Ik vind het ook (vaak) niet om uit te zien, maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dit wel prettig vinden
Ik dus niet. Snap totaal niet dat je je lekkerder voelt in een trainingspak in het vliegtuig.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:27:22 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107829087
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:25 schreef p0wmia het volgende:
Even iets anders mensen. Begin Augustus wil ik vliegen naar Bangkok. Nu kan ik het goedkoopste ticket vinden (789 Euro), maar met Egyptian Air. Is dit wel verstandig gezien de huidige toestand in egypte????
Is mij afgeraden om via Cairo te vliegen naar Riyadh. Heb het dus ook niet gedaan.
pi_107829235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik dus niet. Snap totaal niet dat je je lekkerder voelt in een trainingspak in het vliegtuig.
Gaat niet om dat je je lekkerder voelt in een trainingspak, gaat erom dat het lekkerder zit!! Als ik naar Azie vlieg, zit ik liever in mijn joggingspak dat in me spijkerbroek. Ik trek het alleen niet aan omdat ik me er niet lekker in voel... Wie is er dan eigenlijk dom?? Zij of Wij?
pi_107829292
Het zit honderd keer comfortabeler. Wat een ander er van vindt, daar heb ik me overheen gezet :)
pi_107829643
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:32 schreef lezzer het volgende:
Het zit honderd keer comfortabeler. Wat een ander er van vindt, daar heb ik me overheen gezet :)
Jij wel! Goed bezig dus.. Ik ben zo'n paniekmaker dat ik dat nog niet kan. maja..
zit gelukkig niet meer in die fase van leolinedance..
pi_107829774
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Mensen die trainingsbroeken en sportschoenen dragen in het vliegtuig omdat dat zogenaamd zo lekker zit :') Ziet eruit man _O-
Ik zou zelf ook niet in een trainings broek in het vliegtuig stappen, maar bij mij gaat comfort boven hoe het er uit ziet, als ik lang op ge propt in een vliegtuig stap, waar ik zelf niet veel te zeggen heb over luchtverversing en temperatuur.
laat mij dan maar naast iemand zitten in een trainings pak, als naast iemand die in maatpak zit, maar een uur in de wind naar zweet stinkt.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:05:28 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107830506
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:47 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Ik zou zelf ook niet in een trainings broek in het vliegtuig stappen, maar bij mij gaat comfort boven hoe het er uit ziet, als ik lang op ge propt in een vliegtuig stap, waar ik zelf niet veel te zeggen heb over luchtverversing en temperatuur.
laat mij dan maar naast iemand zitten in een trainings pak, als naast iemand die in maatpak zit, maar een uur in de wind naar zweet stinkt.
Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel :')
pi_107830668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel :')
lolll zit jij thuis 8 uur in dezelfde houding? Ik namelijk niet (zelfs niet in bed). Het is prima als jij het niet comfortabeler vind, maar draai het eens om.. Sport jij in je maatpak? Of in je spijkerbroek? (indien nee, waarom niet? Omdat het niet lekker zit om te sporten)

In de auto zit ik overigens op wintersport wel in een trainingsbroek.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:10:13 #89
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107830683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel :')
Ik wel ja. Maar al zou dat niet zo zijn, thuis of in de auto hoef je ook niet tot een uur of 12 in een stoel te zitten. En buiten dat moeten sommige mensen uitgerust uit een vliegtuig komen, als je zo'n lange tijd niet comfortabel zit dan ben je in ieder geval een stuk minder uitgerust.
pi_107830970
haha naja ik denk dat leonlinedancer het gewoon allemaal niet echt snapt. :N :N
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:29:45 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107831377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:18 schreef p0wmia het volgende:
haha naja ik denk dat leonlinedancer het gewoon allemaal niet echt snapt. :N :N
Ik ben in ieder geval blij dat ik me over dat soort dingen niet druk maak :D Iedereen moet lekker zelf weten wat ie waar en wanneer aandoet.
pi_107831626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:09 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik heb zelf zo'n multi functionele travel sjaal van de Xenos er bij, is het soms koud, dan is het een sjaal, an anders is het een mooie blind doek, om lekker te kunnen pitten
Even terug naar de originele vraagsteller: de slurf van de gate naar het vliegtuig is meestal onverwarmd. Wees er op bedacht dat je de sjaal omdoet voor het betreden van de slurf, zeker als je daar halverwege in de wachtende rij belandt.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:55:25 #93
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107832253
Als het in de vertrekkende lokatie koud/winter is heb ik meestal m'n winterjas aan onderweg naar het vliegtuig en als het in de aankomende lokatie warm/zomer is doe ik daar m'n jas niet aan en trui uit. Omgekeerd zorg ik dat ik trui en jas in m'n bagage heb zodat ik die bij aankomst aan kan doen. Ik heb van die kleren die je aan en uit kan doen. Ideaal! ^O^
reset
pi_107834689
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:54 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dan ben jij zeker altijd één van die mensen waarvan ik me afvraag hoe ze het in godsnaam uithouden in hun shirtje :D
+1 :')
pi_107837940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel :')
gaat voor jouw nu de discussie er om dat je niet met een trainings pak aan op straat moet, zou mij toch een reet roesten dat andere mensen in een trainingspak rond lopen, ik doe het niet, maar het zou me een reet roesten waar iemand anders zich lekker in voelt.
Dan zou ik echt iets hebben van "waar bemoei ik me mee?"
en antwoord op je vraag, ja op de bank in de trainings broek, en t-shirt, heerlijk
over het algemeen kies ik niet om in trainings pak over straat te lopen.
pi_107838043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Even terug naar de originele vraagsteller: de slurf van de gate naar het vliegtuig is meestal onverwarmd. Wees er op bedacht dat je de sjaal omdoet voor het betreden van de slurf, zeker als je daar halverwege in de wachtende rij belandt.
nooit problemen met lange wacht tijden, silver status. ;)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:15:12 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107839249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:44 schreef p0wmia het volgende:

[..]

Jij wel! Goed bezig dus.. Ik ben zo'n paniekmaker dat ik dat nog niet kan. maja..
zit gelukkig niet meer in die fase van leolinedance..
Welke fase? Het boeit mij geen fuck wat een ander vindt hoor, maar ik vind een trainingspak helemaal niet veel fijner zitten dan normale kleren. Jij draagt thuis op de bank dus ook een trainingspak? En in de auto? Nee? Doe dan ook niet zo raar in het vliegtuig :')
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:16:04 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107839306
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:09 schreef p0wmia het volgende:

[..]

lolll zit jij thuis 8 uur in dezelfde houding? Ik namelijk niet (zelfs niet in bed). Het is prima als jij het niet comfortabeler vind, maar draai het eens om.. Sport jij in je maatpak? Of in je spijkerbroek? (indien nee, waarom niet? Omdat het niet lekker zit om te sporten)

In de auto zit ik overigens op wintersport wel in een trainingsbroek.
In een vliegtuig zitten vergelijken met sporten :')
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:18:30 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107839450
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval blij dat ik me over dat soort dingen niet druk maak :D Iedereen moet lekker zelf weten wat ie waar en wanneer aandoet.
Mee eens, maar ik begrijp alleen niet waarom men zo graag een trainingspak aanheeft in het vliegtuig. Dat ze het doen zal mij een worst wezen verder.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 10:17:17 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107854214
Over het algemeen stap ik nog wel relatief netjes het vliegtuig in, in mijn Sjonniepak aan boord gaan is niet handig, zeker omdat ik nog wel eens kans kan maken op een upgrade, in je Sjonniepak wordt dat echter niet gewaardeerd. (Als je betaald hebt voor business moet je het zelf weten, free upgrades worden over het algemeen niet gegeven aan de mensen in Sjonniepak).

Na het opstijgen bij een lange vlucht kleed ik mij echter wel om in een gemakkelijk zittende broek, want dat zit toch wat lekkerder de vele uren.

In Azië zit ik op de toeristenvluchten steevast in korte broek en slippers, heerlijk! Helaas moet ik soms ook in mijn apenpakkie met stropdas, want daar houden ze daar van, je moet laten zien dat je op een kantoor werkt, en ben ik blij met de airco op de luchthavens. Maar gelukkig is dat niet de meerderheid van de vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107854341
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:25 schreef p0wmia het volgende:
Even iets anders mensen. Begin Augustus wil ik vliegen naar Bangkok. Nu kan ik het goedkoopste ticket vinden (789 Euro), maar met Egyptian Air. Is dit wel verstandig gezien de huidige toestand in egypte????
die 789 is dat enkel of retour?
pi_107854991
Er is nogal een verschil tussen een sjonniepak en een nette trainingsbroek denk ik :)
De gemiddelde spijkerbroek ziet er sjofeler uit dan mijn trainingsbroek in ieder geval.
pi_107859322
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 10:17 schreef ozzietukker het volgende:
Over het algemeen stap ik nog wel relatief netjes het vliegtuig in, in mijn Sjonniepak aan boord gaan is niet handig, zeker omdat ik nog wel eens kans kan maken op een upgrade, in je Sjonniepak wordt dat echter niet gewaardeerd. (Als je betaald hebt voor business moet je het zelf weten, free upgrades worden over het algemeen niet gegeven aan de mensen in Sjonniepak).
op zich zijn de mensen in trainingspak mensen die maar een of twee keer per jaar vliegen, omdat ze op vakantie gaan. En dan maak je toch al echt wel weinig kans op een free upgrade. Tot nu toe heb ik ook maar nog een keer het aanbod gekregen, op een Air Canada vlucht tussen Argentinië en Chili (?) . Jottum toch 1½ uur in business class gezeten.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:43:48 #104
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107860245
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik begrijp alleen niet waarom men zo graag een trainingspak aanheeft in het vliegtuig. Dat ze het doen zal mij een worst wezen verder.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik doe altijd een vrij nette joggingbroek aan omdat ik mezelf dan in alle mogelijke posities kan wringen om te slapen :P Daarbij hoeft er geen riem op, op al m'n andere broeken wel, en dat scheelt weer tijd bij de bagagecheck. Ik heb ook speciaal een paar zomerschoenen een een paar winterschoenen gekocht voor het vliegen. Buiten dat ze zitten als sloffen, hoef ik die eigenlijk nooit uit te doen bij de check, behalve in de VS. Maar er zitten geen veters of ritsen aan dus dat gaat lekker snel.
Dus praktisch om te slapen en praktisch bij de controles :D
pi_107860574
hoe krijg je eigenlijk een free upgrade naar Business Class? :) ik heb altijd economy gevlogen.. :@
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:54:38 #106
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107860607
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:53 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe krijg je eigenlijk een free upgrade naar Business Class? :) ik heb altijd economy gevlogen.. :@
Met bijvoorbeeld een platinum status.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:26:06 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107861543
Ik zou het liefst alleen nog maar BC vliegen bij lange vluchten. Een verademing, bij Emirates in ieder geval. Kost wat maar dan heb je ook wat. Helaas mag ik niet BC vliegen van de baas. Als de klant betaalt wel natuurlijk ;)
pi_107861863
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:53 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe krijg je eigenlijk een free upgrade naar Business Class? :) ik heb altijd economy gevlogen.. :@
steeds minder vaak, wat kwini zegt of zeer zelden mazzel hebben.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107861878
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:26 schreef leolinedance het volgende:
Ik zou het liefst alleen nog maar BC vliegen bij lange vluchten. Een verademing, bij Emirates in ieder geval. Kost wat maar dan heb je ook wat. Helaas mag ik niet BC vliegen van de baas. Als de klant betaalt wel natuurlijk ;)
_O- wie niet
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107862166
Nog even over dat treingedoe vanuit Antwerpen... Blijkbaar mag je dus 24 uur van tevoren je vliegtickets daar ophalen, maar bedoelen ze dan 24 uur voor je Antwerpen vertrektijd of 24 uur voor je Schiphol vertrektijd? :')
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 16:24:52 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_107863087
@kledingdiscussie, zolang je nog niet met je sluggie aan zit, lijkt me er niet zo heel veel aan de hand _O- al heb ik gewoon m'n skinny met een t-shirtje aan. Moet iedereen toch zelf weten. Ik vind het veel belangrijker dat het geheel een beetje fris ruikt, want dat is ook niet altijd zo :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 februari 2012 @ 16:33:36 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107863339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

_O- wie niet
Tsja wist niet dat het zo relaxed was :'(
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 16:44:09 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_107863639
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tsja wist niet dat het zo relaxed was :'(
Het is heul relaxed :Y heb twee keer het genot mogen hebben van AMS - HGK, en je komt dan echt lekker uitgerust aan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:03:28 #114
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107864120
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is heul relaxed :Y heb twee keer het genot mogen hebben van AMS - HGK, en je komt dan echt lekker uitgerust aan
Ik kan overal wel slapen, maar ik vind de verse en warme koekjes + croissantjes veel belangrijker :9~
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 17:11:13 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_107864328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik kan overal wel slapen, maar ik vind de verse en warme koekjes + croissantjes veel belangrijker :9~
Ik kan ook overal wel slapen, maar ik merk echt wel een verschil met 12 uur opgevouwen zitten op een stoeltje, of 12 uur lekker liggen op een bedje O+
En ik vind het uitgebreide verzorgingspakketje wat ik kreeg ook erg lekker. Dagcreme, nachtcreme, lipbalsem, tandenborstel en tandpasta, oordopjes enz enz, heerlijk! Oh, en een flesje water in plaats van zo'n lullig bekertje.

As we speak zit ik op HongKong te wachten, en nu baal ik stiekem weer een beetje dat ik 'gewoon' economy zit :@ maar goed, het is gewoon schrikbarend duur, dat BC reizen. En ik ben niet eens voor business onderweg
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:22:30 #116
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107864621
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik kan ook overal wel slapen, maar ik merk echt wel een verschil met 12 uur opgevouwen zitten op een stoeltje, of 12 uur lekker liggen op een bedje O+
En ik vind het uitgebreide verzorgingspakketje wat ik kreeg ook erg lekker. Dagcreme, nachtcreme, lipbalsem, tandenborstel en tandpasta, oordopjes enz enz, heerlijk! Oh, en een flesje water in plaats van zo'n lullig bekertje.

As we speak zit ik op HongKong te wachten, en nu baal ik stiekem weer een beetje dat ik 'gewoon' economy zit :@ maar goed, het is gewoon schrikbarend duur, dat BC reizen. En ik ben niet eens voor business onderweg
Die toilettasjes spaar ik :D Heb al een grote zak vol, zijn wel handig. Vooral al die mini's die erin zitten.
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 17:23:37 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_107864655
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die toilettasjes spaar ik :D Heb al een grote zak vol, zijn wel handig. Vooral al die mini's die erin zitten.
Ik heb de tasjes die ik kreeg ook nog steeds :Y erg handige maat ook, en de mini's van de winkels passen er ook precies in
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107868332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

_O- wie niet
ik moet zeggen, die bubbles, ala carte menu wanneer jij dat wilt, zou mij veel interesseren, enigste waarvoor ik het zou willen, is de extra ruimte. maar die kermis er om heen, kun je me aan fikkie geven.
pi_107873206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Mensen die trainingsbroeken en sportschoenen dragen in het vliegtuig omdat dat zogenaamd zo lekker zit :') Ziet eruit man _O-
Lekker boeiend. Ik wil slapen, en dan is een trainingsbroek of pyama relaxter. Met mijn mooie trainingbroek slaap ik als een roosje, en ik vlieg vrij vaak richting Azie.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107873312
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is (naar mijn mening) niet comfortabeler! Zit jij thuis op de bank altijd in je trainingspak? Of in de auto? Maar in het vliegtuig opeens wel :')
Ik slaap niet in de auto, ook niet op de bank. Slaap jij thuis in bed in je spijkerbroek? :')
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107873462
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 10:17 schreef ozzietukker het volgende:
Over het algemeen stap ik nog wel relatief netjes het vliegtuig in, in mijn Sjonniepak aan boord gaan is niet handig, zeker omdat ik nog wel eens kans kan maken op een upgrade, in je Sjonniepak wordt dat echter niet gewaardeerd. (Als je betaald hebt voor business moet je het zelf weten, free upgrades worden over het algemeen niet gegeven aan de mensen in Sjonniepak).

Onzin. Ik krijg vaak upgrades en loop dan nooit in pak. Ik heb wel overal veel punten en ben gewoon beleefd. Naar Azie loop ik echter vaak in sneakers en trainingsbroek, maar toch ga ik vaak (33% van de tijd) nog van BC naar FC. Alsof die dames daar zitten om jou op je kleding te beoordelen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107873751
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:53 schreef EL_Presidente het volgende:
hoe krijg je eigenlijk een free upgrade naar Business Class? :) ik heb altijd economy gevlogen.. :@
De gate agent kennen :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107874567
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:19 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

ik moet zeggen, die bubbles, ala carte menu wanneer jij dat wilt, zou mij veel interesseren, enigste waarvoor ik het zou willen, is de extra ruimte. maar die kermis er om heen, kun je me aan fikkie geven.
Als die hele kermis er om heen weg viel en alleen de extra ruimte overbleef, én dan de helft van het prijsverschil wegviel, dan zou ik altijd BC boeken denk ik.
pi_107875898
kan je op een intercontinentale vlucht KLM je telefoon opladen ofzoiets? ik heb zeg maar een aantal DJ sets op mijn Blackberry staan en die wil ik graag in het vliegtuig luisteren, maar na een aantal uur luisteren is de batterij van mijn telefoon leeg, of hebben jullie nog suggesties.. dit is mijn eerste lange vlucht.
pi_107875996
Geen ervaring met KLM, maar ik heb het nog nooit gezien in een vliegtuig, dat er een stopcontact zat.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:41:07 #126
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107876040
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:40 schreef lezzer het volgende:
Geen ervaring met KLM, maar ik heb het nog nooit gezien in een vliegtuig, dat er een stopcontact zat.
Ze hebben wel stopcontacten in het vliegtuig onder bepaalde stoelen. Je zou even naar het toestel kunnen kijken en invullen op http://www.seatguru.com/articles/in-seat_laptop_power.php
pi_107876419
op zich, moet je bij KLM niet vertrouwen op stopcontacten, in economy, ik zou op ebay eens zoeken op Emergency charger, die moet je onder de 10 euro hebben.
En daar kun je dan gewoon sterkte rechagable AA cellen in doen. dan kun je wel even vooruit.
pi_107876472
ok maar ook niet via USB ofzo.. :{
pi_107876680
nee, zou ik niet op gokken. ik vlieg dan vaker met Lufthansa en Air Canada. Maar de keren dat ik KLM of Air France heb gevlogen heb ik nog nooit iets ontdekt waar je wat mee kan laden.
Op zich structureel Nederlands, pas als de hele wereld het heeft, dan wordt het pas bij ons geïntroduceerd. ik heb vier jaar geleden de eerste USB power en Ipod control via het entertainment system gezien op een vlucht van Copa. Terwijl ik net daar verwachtte dat achter in de cabine de kooien met kippen stonden.

over kippen gesproken, damn wat hebben ze een geweldig personeelsbeleid bij Copa.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:09:42 #130
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107877047
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:53 schreef EL_Presidente het volgende:
ok maar ook niet via USB ofzo.. :{
Heb je geen laptop bij je waar je 'm aan kan opladen?
pi_107877609
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Heb je geen laptop bij je waar je 'm aan kan opladen?
dat is inderdaad ook een slimme tip, vergeet ik altijd, ik ben nog mijn oud modelletje gewend dat na 2 uur op standby de accu leeg had.
pi_107878363
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Heb je geen laptop bij je waar je 'm aan kan opladen?
nee, maar t zit goed hoor dan ga ik wel films en series kijken.. :P
pi_107879556
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:53 schreef EL_Presidente het volgende:
ok maar ook niet via USB ofzo.. :{
welke USB? De kans dat je een stopcontact hebt is veeele malen groter :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107883756
ik heb een aantal entertainment systemen gezien die een USB poortje hebben. ik kan me alleen even TACA herinneren, om dat ik daar zo positief verrast was
pi_107884105
Ah ok, die was ik nog niet tegengekomen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_107901414
stel nou dat je online incheckt, moet je dan ook minimaal 2uur voor vertrek op de luchthaven zijn? tot hoe lang voor vertrek kan je je bagage afgeven bij de drop off?
  zondag 12 februari 2012 @ 19:21:56 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107901918
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:09 schreef EL_Presidente het volgende:
stel nou dat je online incheckt, moet je dan ook minimaal 2uur voor vertrek op de luchthaven zijn? tot hoe lang voor vertrek kan je je bagage afgeven bij de drop off?
Kijk op de website van de luchthaven en/of je maatschappij. Bij de 1 moet je veel langer vantevoren je tas afgeven dan bij de ander. In Guernsey was 10 min voor de vlucht genoeg om je tas af te geven, bij Heathrow lijkt me minstens een uur beter. Naar Israel bv moet je ook wat langer vantevoren alles doen. Verschillende klasses ook verschillende regels..

Bel de airline en vraag het ze.
reset
pi_107901972
op zich is dat ongeveer 1 uur tot 45 min, voor boarding time. maar het staat op je online in check kaart.
maar je moet wel even er op rekenen, dat als je 30 seconden na die tijd voor de drop off balie staat, dan is het jammer dan.
Dus als je met de hakken over de sloot wilt aan komen, dan moet je wel weten dat je niet in een achterlijke file terecht komt. of met de trein rijst tijdens zwaar weer, als mot regen.
  zondag 12 februari 2012 @ 19:52:48 #139
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107903002
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:40 schreef lezzer het volgende:
Geen ervaring met KLM, maar ik heb het nog nooit gezien in een vliegtuig, dat er een stopcontact zat.
Bij Emirates heb je anders op iedere stoel een universele stekker én een USB aansluiting. Ook in Economy.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_107903768
Een maandje geleden heeft mijn neef een ticket naar Suriname geboekt. Hij zou aanstaande zaterdag moeten vertrekken. Helaas heeft het werk hem al ingeboekt. Kan hij de ticket op de naam van iemand anders zetten? De ticket kostte iets meer dan 600 euro.
pi_107904440
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:09 schreef knight18 het volgende:
Een maandje geleden heeft mijn neef een ticket naar Suriname geboekt. Hij zou aanstaande zaterdag moeten vertrekken. Helaas heeft het werk hem al ingeboekt. Kan hij de ticket op de naam van iemand anders zetten? De ticket kostte iets meer dan 600 euro.
Ligt aan de voorwaarden van het ticket. Als het kan, moet je sowieso wijzigingskosten + verschil in tarief betalen. Makkelijkste is hiervoor even contact met SLM/KLM op te nemen, dan kunnen zij het precies voor je uitrekenen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107918316
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij Emirates heb je anders op iedere stoel een universele stekker én een USB aansluiting. Ook in Economy.
Dat is niet waar. Ik heb afgelopen maand vier vluchten gehad met de 777 van Emirates en alleen op een daarvan had ik de nieuwste versie van de ICE met stopcontact en usb. Neemt niet weg dat het nog steeds een van de betere airlines is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terpentin07 op 13-02-2012 04:15:25 ]
pi_107919184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:18 schreef solidslayer het volgende:

[..]

Heb navraag gedaan op facebookpagina van KLM (snelle response!) en ik kan de tickets volgens hun 24u van te voren afhalen in Antwerpen! Inchecken moet inderdaad op Schiphol.. wel belachelijk dat dit dan niet online mag..

Kan je op Schiphol ook gelijk inchecken voor een overstap vlucht en de terugvlucht? Of moet dat ter plaatse weer.. voor je vertrekt?
Wanneer heb je je vlucht? Deze procedure hebben ze nl. recent nog gewijzigd bij KLM. Tegenwoordig kun je je treintickets alleen nog maar op de dag zelf ophalen volgens mij.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_107919229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, net doen alsof het relaxter is in je sportbroek en sportschoenen :') Je zit thuis ook uren op de bank, en op je werk, en in de auto. En dat kan dan opeens wél zonder sportkleding aan :')
Zo gauw ik thuis ben gaan de schoenen uit en de trainingsbroek gaat aan!

Sommige mensen hebben chillen gewoon tot kunst verheven, proleten als jij snappen dat niet blijkbaar.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 03:36:14 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_107919608
In de economy van Cathay heeft tegenwoordig elke stoel een stopcontact. Gewoon een echte, waar je stekker dus in kan. Het kàn dus wel, maar bij KLM heb ik het nog nooit gezien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 13 februari 2012 @ 03:59:41 #146
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_107919651
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij Emirates heb je anders op iedere stoel een universele stekker én een USB aansluiting. Ook in Economy.
De A380 en de Boeing 777 in ieder geval :Y
Tics van je petten.
  maandag 13 februari 2012 @ 04:13:04 #147
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107919669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:59 schreef bunnahabhain het volgende:
Maar de keren dat ik KLM of Air France heb gevlogen heb ik nog nooit iets ontdekt waar je wat mee kan laden.

In BC heeft zowat iedere stoel een stekker aansluiting.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_107921214
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 04:13 schreef static het volgende:

[..]

In BC heeft zowat iedere stoel een stekker aansluiting.
In de BC binnen Europa werken die dingen allemaal vrijwel nooit. Maar goed, binnen Europa heb ik toch zelden stroom nodig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107924402
vlucht naar thailand (2 aug tot 23 aug) is geboekt met egypt air. 820 eu. Wat kan ik hiervoor verwachten? Hoe gaat het met mijn bagage wat betreft overstappen. Moet ik dit meezeulen of gaat dit automatisch? Zijn de maaltijden verder een beetje oke?
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 11:47:55 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_107924545
Bagage gaat meestal automatisch, zeker als je je ticket in één keer hebt geboekt. Je kunt bij het inchecken even vragen of je bagage doorgelabeld wordt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107925685
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In de BC binnen Europa werken die dingen allemaal vrijwel nooit. Maar goed, binnen Europa heb ik toch zelden stroom nodig.
Binnen Europa heb je dan ook geen echte BC
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107926624
Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).

Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.

Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.

Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:06:41 #153
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107926933
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wanneer heb je je vlucht? Deze procedure hebben ze nl. recent nog gewijzigd bij KLM. Tegenwoordig kun je je treintickets alleen nog maar op de dag zelf ophalen volgens mij.
Ik vlieg 1 Juni, heb het 2 weken terug gevraagd op facebook pagina, aangezien ik de trein om 7 uur sochtends moet hebben in Antwerpen.. of ze moeten om 5 uur al open zijn zodat ik 's ochtends vroeg de tickets kan afhalen.. Ik woon niet zo heel ver van Antwerpen vandaan.
Op schiphol aangekomen hebben we nog 2.10 u over om al het overige te doen.
PSN-ID: SoliD_S
pi_107927211
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:56 schreef Jappe90 het volgende:
Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).

Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.

Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.

Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:44:48 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107928207
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
Ik heb nog een claim lopen tegen Arkefly. 2x 300 euro, via EU-claim.
Uiteindelijk reactie gehad van Arkyfly, EU-Claim is hier niet mee akkoord gegaan en heeft eea. naar een hogere instantie gestuurd om het uit te zoeken.

Ik heb het verweer gelezen, wat een juridisch geneuzel allemaal zeg. Maar goed dat we het uitbesteed hebben, zou er zelf nooit uit gekomen zijn. Staat ook nog in dat de aankomsttijd in twijfel wordt getrokken (3:10 vertraging) volgens de vluchtgegevens van Arke...

Ben benieuwd, zal wel op niets uitlopen.
pi_107928740
Ik moest net naar de wc op schiphol, maar ik mocht niet naar binnen van hen!
Ik heb toch ook rechten! Kan ik hier een schade claim voor indienen?
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 14:03:48 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_107928779
Bij WClaim kan dat :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107929290
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:02 schreef Kikkeren het volgende:
Ik moest net naar de wc op schiphol, maar ik mocht niet naar binnen van hen!
Ik heb toch ook rechten! Kan ik hier een schade claim voor indienen?
op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....
pi_107929336
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....
De andere wc was 10 minuten lopen :S
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 14:23:37 #160
45833 crew  Fogel
pi_107929392
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 13 februari 2012 @ 14:44:02 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107930047
quote:
:')
pi_107930066
ja mensen serieus blijven !
pi_107930852
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
Ja, maar als ze zich beroepen op overmacht dan heb ik geen recht op schadevergoeding. Door de tegenstrijdige verklaringen heb ik echter het idee dat ze de schadevergoedingen proberen te voorkomen..
pi_107935414
Even een vraagje voor de mensen die Cheaptickets.nl al gebruikt hebben;

ik studeer op dit moment in de VS en ik heb 2 binnenlandse vluchten geboekt via Cheaptickets en betaald via mijn visa kaart. Ik heb een mail gekregen dat mijn boeking bevestigd is ( als ik met mijn boekingsnummer en achternaam inlog, zie ik de lijst van mijn vluchten en ernaast staat 'bevestigd'), alleen wijn we nu 4 dagen verder en ik heb nog steeds geen mail gekregen met de e-tickets en dergelijke (vlucht is over 5 weken).

Ik veronderstel dat ik als buitenlander niet online kan inchecken bij American Airlines, dus misschien hoef ik niet op een e-ticket te wachten?
  maandag 13 februari 2012 @ 17:08:41 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107935535
Bij AA krijg ik ook nooit een eticket voor binnenlandse vluchten, alleen een boekingsbevestiging.
pi_107937926
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:05 schreef Kielse het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die Cheaptickets.nl al gebruikt hebben;

ik studeer op dit moment in de VS en ik heb 2 binnenlandse vluchten geboekt via Cheaptickets en betaald via mijn visa kaart. Ik heb een mail gekregen dat mijn boeking bevestigd is ( als ik met mijn boekingsnummer en achternaam inlog, zie ik de lijst van mijn vluchten en ernaast staat 'bevestigd'), alleen wijn we nu 4 dagen verder en ik heb nog steeds geen mail gekregen met de e-tickets en dergelijke (vlucht is over 5 weken).

Ik veronderstel dat ik als buitenlander niet online kan inchecken bij American Airlines, dus misschien hoef ik niet op een e-ticket te wachten?
boekingsbevestiging/eticket is allemaal hetzelfde. Zolang jij dat mailtje ent is het dus allemaal prima. Als jij een boekingscode hebt gekregen waarmee je kunt inloggen kan je hiermee ook online inchecken. Vaak heb je de code zelfs ook nieteens nodig.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107951057
ja als je dan op het vliegveld komt dan is het moeilijk hier, moeilijk daar, maar inderdaad, vaak moet je gewoon digitaal in checken met je vlucht nummer en je achternaam. en is een dom mailtje het enigste bewijs dat je hebt geboekt.
bizar eigenlijk.
pi_107951550
Maar met het boekingsnummer dat in de Cheaptickets.nl bevestigingsmail stond, ben ik toch niets? Ik kan daarmee enkel inloggen op hun website, maar niet op die van American Airlines...
pi_107951760
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef Kielse het volgende:
Maar met het boekingsnummer dat in de Cheaptickets.nl bevestigingsmail stond, ben ik toch niets? Ik kan daarmee enkel inloggen op hun website, maar niet op die van American Airlines...
Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107952592
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:48 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
pi_107952742
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_107953105
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.
Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijk ;)
Het geld is van mijn rekening gegaan dus de betaling moet gelukt geweest zijn :-)
pi_107954376
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
Als je die hebt moet het goed zijn. Bij AA moet je inloggen met combinatie code+naam, het kan zo zijn dat Cheaptickets.nl de tickets bij AA inboekt op naam van Cheaptickets (maar met jou als passagier). Dan kan je dus niet op je eigen naam inloggen. Ik weet de Cheaptickets 'naam' alleen even niet direct :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107957610
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.

Je hebt betaald en je hebt de PNR code. Alles is gewoon in orde.
pi_107957654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 03:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.

quote:
Je hebt betaald en je hebt de PNR code. Alles is gewoon in orde.
Komt wel eens voor dat er technisch iets verkeerd gaat en een ticket niet wordt uitgegeven. Is leuk dat je dan betaald hebt maar als het systeem een paar dagen voor vertrek nog geen ticket heeft wordt de boeking vaak geannuleerd. En dan heb je op de dag van vertrek betaald, maar geen vluchtreservering meer. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.

ALTIJD pas rusten als je het e-ticket zelf gezien hebt met het ticketnummer erbij.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_107957659
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:15 schreef Kielse het volgende:

[..]

Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijk ;)
Het geld is van mijn rekening gegaan dus de betaling moet gelukt geweest zijn :-)
Zie bovenstaande reactie.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_107957698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 03:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.
Nee. Er staat gewoon boven de login: An important note: You will only be able to retrieve bookings that were originally made on this website.
pi_107957883
algemeen klopt dat, en kun je alleen inloggen, op het moment als je electronics wilt in checken.
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 07:48:43 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_107958137
Waarom bel je niet gewoon even naar AA om te checken of zij je in het systeem hebben staan? Als dat zo is, is het toch goed? Zij kunnen je, desgewenst, ook het e-ticket mailen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107978510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 07:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom bel je niet gewoon even naar AA om te checken of zij je in het systeem hebben staan? Als dat zo is, is het toch goed? Zij kunnen je, desgewenst, ook het e-ticket mailen.
hoe vaak moet ik het nog zeggen, hoezo de gemakkelijke weg?
pi_107990648
Om de één of andere reden staat er op de cheaptickets website nu ook een link 'e-ticket' en daar staat inderdaad het AA 6 letter/cijferig boekingsnummer.
Dus alles is opgelost :)
pi_107992929
Snap echt niet dat mensen ook daadwerkelijk boeken op sites als Cheaptickets.
Prima om tickets mee te zoeken maar dan even 70 extra kosen betalen. :N
pi_107993325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 04:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. Er staat gewoon boven de login: An important note: You will only be able to retrieve bookings that were originally made on this website.
En waarschijnlijk is het geen enkel probleem om een boeking te gebruiken die elders is geboekt, zolang je maar een boekingscode hebt die staat in het systeem dat AA gebruikt. Komt heel vaak voor dat het op deze manier werkt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_108050915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:51 schreef Bombshell het volgende:
Snap echt niet dat mensen ook daadwerkelijk boeken op sites als Cheaptickets.
Prima om tickets mee te zoeken maar dan even 70 extra kosen betalen. :N
.... tix.nl ; ¤ 15,- extra kosten, dus niet overdrijven, ik heb daar een vlucht kunnen boeken naar Zuid Afrika voor 825,- terwijl exact dezelfde vlucht rechtstreeks bij Lufthansa 1000,- kostte.
uiteraard shoppen en vergelijken, kan veel opleveren
pi_108060316
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:13:39 #186
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108061692
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef copyfile het volgende:
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
In ieder geval zorgen dat je buiten de herfstvakantie gaat, dan zijn de tickets altijd duurder. O en ook niet rond Thanksgiving.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:14:02 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108061710
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef copyfile het volgende:
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
September en Oktober zijn geen dure tijden om te vliegen richting de Big Apple.

Je bent nu nog wel wat vroeg om te boeken, zeker als je aangeeft dat je data flexibel zijn, de airliners zullen nu niet zonder meer budgetprijzen gaan geven, dat zal pas later gaan gebeuren als de loadfactoren wat achterblijven.

Het loont om af en toe te kijken en acties in de gaten te houden, kijk vooral ook op de Belgische KLM site, gewoon via de normale KLM site en dan het land België te selecteren, daar heb je regelmatig goede aanbiedingen.
Daarnaast zal ook Lufthansa een graantje mee willen pikken, maar persoonlijk is KLM handiger, want heen vertrek je vaak wel van Antwerpen, het is verder een rechtstreekse vlucht, vanaf Amsterdam eerst naar Frankfurt vliegen en dan naar Amerika is niet logisch.

En wat je ook doet, je kan met bijvoorbeeld tix.nl prima vergelijken, maar de administratiekosten, ticket fee en customer service tax zullen dit vliegticket altijd duurder maken dan via bijvoorbeeld D-reizen of via de Belgische KLM website waar geen enkele kosten worden gerekend.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108063944
Thanks ! Zal het in de gaten blijven houden, vlieg ook het liefst met KLM rechtstreeks wil ik best wat meer voor betalen. Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:09:33 #189
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108064578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef copyfile het volgende:
Thanks ! Zal het in de gaten blijven houden, vlieg ook het liefst met KLM rechtstreeks wil ik best wat meer voor betalen. Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
Ik heb eigenlijk in al die jaren nog nooit verschil gezien, misschien een tientje maar daar hield het ook wel mee op.
Maar goed dat kun je zelf zo nakijken natuurlijk.
pi_108068965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef copyfile het volgende:
Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
Als algemene regel, lees je wel eens dat reizen op dinsdag, woensdag en zaterdag het goedkoopste is. Ik heb vaak de indruk dat dit inderdaad klopt, hoewel het sterk afhangt van de route.
pi_108070830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

September en Oktober zijn geen dure tijden om te vliegen richting de Big Apple.

Je bent nu nog wel wat vroeg om te boeken, zeker als je aangeeft dat je data flexibel zijn, de airliners zullen nu niet zonder meer budgetprijzen gaan geven, dat zal pas later gaan gebeuren als de loadfactoren wat achterblijven.

Het loont om af en toe te kijken en acties in de gaten te houden, kijk vooral ook op de Belgische KLM site, gewoon via de normale KLM site en dan het land België te selecteren, daar heb je regelmatig goede aanbiedingen.
Daarnaast zal ook Lufthansa een graantje mee willen pikken, maar persoonlijk is KLM handiger, want heen vertrek je vaak wel van Antwerpen, het is verder een rechtstreekse vlucht, vanaf Amsterdam eerst naar Frankfurt vliegen en dan naar Amerika is niet logisch.

En wat je ook doet, je kan met bijvoorbeeld tix.nl prima vergelijken, maar de administratiekosten, ticket fee en customer service tax zullen dit vliegticket altijd duurder maken dan via bijvoorbeeld D-reizen of via de Belgische KLM website waar geen enkele kosten worden gerekend.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak inderdaad goedkoper is om van af een ander land te vliegen als de origine van de luchtvaartmaatschappij, dat klopt.
Maar wat betreft dat je op acties moet letten. Mijn ervaring is net dat dit gewoon marketing is, het zijn gewoon de standaard prijzen, waar van ze dan de illusie wekken dat het aanbiedingen zijn, althans, ik heb vorig jaar ook erg vroeg geboekt. Op de route AMS-JNB een route waarmee veel reclame gemaakt wordt, maar ik heb daar geen goedkopere tussen gevonden, in de loop van de tijd, alleen veel beperkingen omdat bepaalde data al niet meer mogelijk waren. Waar het reisbureau me voor waarschuwde,
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:29:57 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108091444
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:36 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak inderdaad goedkoper is om van af een ander land te vliegen als de origine van de luchtvaartmaatschappij, dat klopt.
Maar wat betreft dat je op acties moet letten. Mijn ervaring is net dat dit gewoon marketing is, het zijn gewoon de standaard prijzen, waar van ze dan de illusie wekken dat het aanbiedingen zijn, althans, ik heb vorig jaar ook erg vroeg geboekt. Op de route AMS-JNB een route waarmee veel reclame gemaakt wordt, maar ik heb daar geen goedkopere tussen gevonden, in de loop van de tijd, alleen veel beperkingen omdat bepaalde data al niet meer mogelijk waren. Waar het reisbureau me voor waarschuwde,
Ik bedoel dan ook niet de KLM Werelddeal weken, die acties zijn inderdaad een beetje kansloos.

Wel heeft Lufthansa bijvoorbeeld goede tijdelijke acties, net zoals KLM deze op de Belgische, of Duitse KLM site (Tiefpreise(De laatste in mindere mate door de Duitse vliegticketbelasting).

Zeker de acties van 3 dagen zijn zeer goed, vanaf Dusseldorf of Antwerpen heb ik menig keer richting Azie gevlogen tussen de 400 en 550 euro, dat zijn voor KLM gewoon goede prijzen. Lufthansa heeft dezelfde aanbiedingen regelmatig maar dan met vertrek vanaf Amsterdam, met een overstap op Frankfurt of Munchen, het ligt maar net aan de maatschappij welke de actie heeft wat interessant kan zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108117525
op zich je zou zeggen dat het zo zou zijn, maar ik woon zelf in Zuid Limburg, maar ik heb nooit zo een aantrekkelijke bestemming gevonden, althans ik probeer dit al jaren niet meer, omdat het mij nooit wat heeft op geleverd.
pi_108129056
Weet iemand of er een site/programma bestaat die je automatisch incheckt op het moment (vaak 48 uur voor vlucht) en waarbij je de voorkeur voor stoel aangeeft? Ik had al een site gevonden http://www.checkmein.eu/ maar deze site is buiten gebruik.
Ik vertrek namelijk smorgens vroeg, en voor een goeie stoel hoef ik dan niet vroeg op te staan..
pi_108134185
Nooit van gehoord en in mijn ogen ook redelijk zinloos :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:41:37 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108134322
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Nooit van gehoord en in mijn ogen ook redelijk zinloos :)
Dit. En dan moet je ook nog maar hopen dat het goed gaat.
pi_108144645
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)

Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_108146585
Zelf heb ik hier nooit last van aangezien ik altijd, ook interncontinentaal, hang luggage only reis.

Zin heeft het wel m.i.
- zelf stoel uitkiezen
- zeker in het buitenland is de rij bij de bagage drop korter dan die bij inchecken
- evt. overbagage reeds betalen, scheelt tot wel 30-40%
  zondag 19 februari 2012 @ 13:59:42 #199
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108146847
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)

Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Ik reis zoveel mogelijk met alleen handbagage, en dan is vooraf inchecken wel handig omdat je dan op het laatste moment op het vliegveld kunt aankomen.
pi_108146965
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)

Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Als je ingechecked bent, kan je bij BA ook makkelijker wat later komen - ze gooien je er minder snel af. Geldt waarschijnlijk ook wel voor meerdere airlines.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108147556
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)

Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Wat ik makkelijk vind is om zelf te bepalen waar ik zit in het vliegtuig.
Zeker op lange vluchten. In een groot aantal vliegtuigen (weet zo het type boeing niet) zijn de laatste 3 rijen bij het raam 2 stoelen ipv 3 naast elkaar. Scheelt toch als je met z'n 2e reist er geen 'vreemde' naast je zit
pi_108149396
En dat kan je bij het inchecken niet aangeven ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_108151809
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
En dat kan je bij het inchecken niet aangeven ?
Jawel, maar online ben je meestal eerder en is er dus veel meer keuze. Mij boeit dat niet enorm, bij BA kan je met FF status al maanden van tevoren een goeie plek kiezen. Ik vind online inchecken vooral briljant omdat ik zelden met bagage reis, en dus niet meer langs die desk hoef. Daarbij krijg ik nu bijna overal een digitaal ticket, veel makkelijk wordt het niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108152233
Nogmaals, als je zonder checkin luggage reist zie ik het voordeel ook wel. Maar als je met luggage reist niet.

Voor wat betreft stoelkeuze, de keuzes die je krijgt voorgelegd is ook afhankelijk van je boekingsklasse. Dus als je het goedkoopste tarief ticket hebt, heb je de keuze tussen verschillende slechte plekken. (Nooduitgang etc. plekken krijg je niet eens de keuze).

Wat is dan nog het voordeel van online inchecken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_108153198
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nogmaals, als je zonder checkin luggage reist zie ik het voordeel ook wel. Maar als je met luggage reist niet.

Voor wat betreft stoelkeuze, de keuzes die je krijgt voorgelegd is ook afhankelijk van je boekingsklasse. Dus als je het goedkoopste tarief ticket hebt, heb je de keuze tussen verschillende slechte plekken. (Nooduitgang etc. plekken krijg je niet eens de keuze).

Wat is dan nog het voordeel van online inchecken ?
Die keuze van stoel is per airline verschillend, bij BA heb je alle keuze en heb je online dus sneller de stoel die je graag wilt. En nogmaals, ze gooien je minder snel van je vlucht af, ook wel lekker.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108153694
Ik zie het nut van online inchecken ook, maar een programma/ website die je de eerste minuut nadat het mogelijk is je incheckt, als je een paar uur later wel wakker bent en incheckt dan in dan heb je nog steeds geen probleem. De "goede" stoelen gaan toch naar mensen met een status onafhankelijk van hoe laat je probeert in te checken.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_108157531
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat is dan nog het voordeel van online inchecken ?
De bagage drop-off wachtrij gaat vrijwel altijd sneller dan de reguliere check-in desks. Bij de check-in kan het voorkomen dat er onervaren reizigers voor je staan die veel tijd nodig hebben. Wat ze precies allemaal bespreken, is me nooit helemaal duidelijk, maar het kan eindeloos lang duren. Bij de drop-off desk ontbreekt in ieder geval een mogelijke discussie over de zitplaatsen en ze kunnen daar probleem/uitzonderings gevallen naar de check-in verwijzen om de rij op gang te houden.
pi_108160107
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:59 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik zie het nut van online inchecken ook, maar een programma/ website die je de eerste minuut nadat het mogelijk is je incheckt, als je een paar uur later wel wakker bent en incheckt dan in dan heb je nog steeds geen probleem. De "goede" stoelen gaan toch naar mensen met een status onafhankelijk van hoe laat je probeert in te checken.
Dat ben ik niet met je eens, al meerdere malen meegemaakt door online direct in te checken een goede stoel te verkrijgen. Op het moment van inchecken zijn er nog veel goede plaatsen vrij, behalve bij de nooduitgang, maar vaak betekend dat je dan dicht bij de w.c zit, niet heel fijn is dat..
  zondag 19 februari 2012 @ 21:12:59 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108163939
Online Inchecken en dan met bagage reizen met een low cost airliner schiet inderdaad niet op, dan sta je in de rij voor de bagage drop off ook gezellig met zijn allen in de rij.

Online Inchekcen en dan met bagage reizen vanaf Amsterdam is met KLM inderdaad niet echt een succes, je kan de check in kiosks voorbij lopen, en dan in de rij gaan staan om de koffer af te geven. Maar op de terugweg naar Amsterdam, zeker uit de Aziatische landen zijn er veel reizigers die niet online inchecken en dan is de bagage drop off zeker een uitkomst, meerdere malen zie ik een rij, en daar kan ik dan vrolijk voorbij om de bagage direct af te kunnen droppen.

Het ligt maar net aan de route waarop je vliegt of het veel sneller kan zijn. Daarnaast kan je bij het online inchecken, maar belangrijker via manage your booking wat bij veel Europese maatschappijen kan, vooraf reeds ruim van te voren de gewenste stoel vastleggen, in mijn geval is altijd de stoel die ik gekozen heb ook de stoel die ik bij het online inchecken aangeboden kreeg.
Thuis zoekt een goede stoel net wat gemakkelijker dan op de luchthaven, want ik het echt niet alle stoelplannen in mijn hoofd zitten.
Daarnaast is de kans een stukje kleiner bij overboeking van het vliegtuig dat je niet meekan omdat je reeds bent ingechecked, degene bij de check in balie die dat nog niet zijn hebben zeker een nadeel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108176939
het ligt er ook aan hoe efficiënt de de airline zijn check in geregeld heeft.
het kan de boel versnellen, maar niet altijd. als er veel mijmeraars voor je in de drop-off rij, dan kan het nog lang duren, want op zich er is nog van alles mogelijk om te regelen bij de drop-off. En vaak ligt dat er aan of de maatschappij dit goed opvangt met regels.
Maar vaak is het toch weer over gewicht, direct aan de counter betalen, waar bij ze je hele creditcard gaan over typen (waarom ze dit doen, is me nog steeds een vraag)

Maar online is altijd aan te raden. zolang het kan, dan hoef je tenminste niet lopen te klooien bij de incheck kiosk. een rij minder.
pi_108248924
Ik wil graag van santiago naar Montevideo toe! Nu is er een aanbieding voor een retourtje. Dit is nu goedkoper dan een enkeltje. Wat gebeurd er als ik gewoon de terug vlucht niet kom opdagen? Of cancel? Iemand enig idee? Thanks
O+ BlaBlub O+
pi_108249615
Als je op de terugvlucht niet komt opdagen gebeurt er niets. Je hebt dan gewoon je vliegtuig gemist. Ik zou hem niet cancellen VOOR je heenreis in ieder geval.
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:38:18 #213
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_108249894
Kan ik bij KLM op Schiphol inchecken voor een vlucht naar Engeland met alleen mijn paspoort? Heb geen printer bij de hand...vandaar. De help op klm.nl doet het niet geeft een storing hier :+
pi_108249912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 00:39 schreef neggix het volgende:
Ik wil graag van santiago naar Montevideo toe! Nu is er een aanbieding voor een retourtje. Dit is nu goedkoper dan een enkeltje. Wat gebeurd er als ik gewoon de terug vlucht niet kom opdagen? Of cancel? Iemand enig idee? Thanks
Dan komen ze je opzoeken en gooien ze je in een busje omdat je die terugreis gewoon moet vliegen als je hem koopt :(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:41:59 #215
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108249941
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 00:39 schreef neggix het volgende:
Ik wil graag van santiago naar Montevideo toe! Nu is er een aanbieding voor een retourtje. Dit is nu goedkoper dan een enkeltje. Wat gebeurd er als ik gewoon de terug vlucht niet kom opdagen? Of cancel? Iemand enig idee? Thanks
Gewoon niet op komen dagen voor de terugvlucht. Er gebeurt dan helemaal niks.
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:44:14 #216
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108249961
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 01:38 schreef PLAE@ het volgende:
Kan ik bij KLM op Schiphol inchecken voor een vlucht naar Engeland met alleen mijn paspoort? Heb geen printer bij de hand...vandaar. De help op klm.nl doet het niet geeft een storing hier :+
Dat zou moeten kunnen, maar schrijf anders voor de zekerheid het E-ticket nummer even op.
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:55:23 #217
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108250083
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 01:38 schreef PLAE@ het volgende:
Kan ik bij KLM op Schiphol inchecken voor een vlucht naar Engeland met alleen mijn paspoort? Heb geen printer bij de hand...vandaar. De help op klm.nl doet het niet geeft een storing hier :+
Ja, zo heb ik ook al regelmatig ingechecked (heb wel altijd de boekingscode in mn telefoon staan voor de zekerheid).
pi_108269144
Kort vraagje: handbagage is maar 100 ml vloeistof, mag je in je gewone bagage wel gewoon normaal meenemen? Zoals gel (en haarlak bijvoorbeeld)?
  Moderator woensdag 22 februari 2012 @ 17:19:15 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_108269245
Jep :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108269420
Thanks! Scheelt weer daar gel moeten kopen etc. :D
  Moderator woensdag 22 februari 2012 @ 17:25:12 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_108269466
Wel even in een extra zakje doen (tip van mijn kant). Het wil nog wel eens openklappen om wat voor reden dan ook, als je pech hebt, of het deksel niet goed dicht hebt gedaan :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108269650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Wel even in een extra zakje doen (tip van mijn kant). Het wil nog wel eens openklappen om wat voor reden dan ook, als je pech hebt, of het deksel niet goed dicht hebt gedaan :X
Vanwege veel reizen heb ik dus alleen dingen in tubes met draaidoppen, die springen er niet af.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator woensdag 22 februari 2012 @ 17:34:25 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_108269764
Ik ook, maar die gelpotjes willen nog wel eens een klapdeksel hebben, dus ik dacht, better safe than sorry ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108269807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ook, maar die gelpotjes willen nog wel eens een klapdeksel hebben, dus ik dacht, better safe than sorry ;)
Andere gel kopen ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator woensdag 22 februari 2012 @ 17:36:34 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_108269825
Of geen gel gebruiken :Y maar goed, dat doe ik al niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108270286
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Of geen gel gebruiken :Y maar goed, dat doe ik al niet
Zelfde hier.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108274384
Tip: neem een leeg potje (<100 ml) waar bijvoorbeeld handcreme in heeft gezeten en doe daar je gel in.

Voordeel 1: je kan het als hangbagage meenemen
Voordeel 2: door de schroefdeksel geen ellende dat het potje open kan gaan in je koffer/tas
pi_108275302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:35 schreef pk39 het volgende:
Tip: neem een leeg potje (<100 ml) waar bijvoorbeeld handcreme in heeft gezeten en doe daar je gel in.

Voordeel 1: je kan het als hangbagage meenemen
Voordeel 2: door de schroefdeksel geen ellende dat het potje open kan gaan in je koffer/tas
Teveel werk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108278966
Teveel werk idd :P En wil niet zonder komen te zitten, je weet nooit wat je tegenkomt ;)
pi_108290981
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:57 schreef Bajskorv het volgende:
Teveel werk.
Ik heb er twee oplossingen voor.
1) gewoon in de ruimbaggage, ik doe alle vloeistoffen als gel, tandpasta, shampoo, scheercreme, handwas etc in een diepvries doos, zodat deze iets meer beschermd is, en van de andere kant, zou het gaan lekken, dan heb ik niet direct alle zooi.
2) gewoon op de plaats van bestemming koppen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 08:39:21 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108291388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:06 schreef bunnahabhain het volgende:

2) gewoon op de plaats van bestemming koppen.
Zal wel zeer doen..
pi_108364897
Nieuw vraagje:

Mijn vriend komt aanstaande dinsdag vanuit Griekenland hierheen gevlogen.
Nu heeft ie per ongeluk de email gewist met zijn boekingsgegevens.

Werkt Transavia met alleen een nummer ? Ik heb online wel toegang tot alle gegevens,
maar kan ik deze bij wijze van gewoon kopieren en plakken in een Word documentje. Hij wil op de ouderwetse manier inchecken enzo.
Sappig !!
pi_108396215
gewoon met je paspoort aan de incheck bali flapperen is voldoende.
  Eindredactie Games zondag 26 februari 2012 @ 15:45:29 #234
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108419018
Ik wil graag op 27 juli richting Beijing en rond 14 augustus terug, maar de goedkoopste vlucht is van Aeroflot voor 613 euro, en met BA 750. Het nadeel van AF is dat er 4 uur overstap tijd zit en bij BA 1,5 uur. Is het verstandiger om dan met BA te vliegen of om die 140 euro in je zak te steken?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 26 februari 2012 @ 16:54:34 #235
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108422522
quote:
4s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:45 schreef donald_dick het volgende:
Ik wil graag op 27 juli richting Beijing en rond 14 augustus terug, maar de goedkoopste vlucht is van Aeroflot voor 613 euro, en met BA 750. Het nadeel van AF is dat er 4 uur overstap tijd zit en bij BA 1,5 uur. Is het verstandiger om dan met BA te vliegen of om die 140 euro in je zak te steken?
Wij kunnen natuurlijk niet in je portemonnee kijken ;) Als het geld je niet veel uitmaakt zou ik altijd voor de kortste overstap gaan.
pi_108424934
quote:
4s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:45 schreef donald_dick het volgende:
Ik wil graag op 27 juli richting Beijing en rond 14 augustus terug, maar de goedkoopste vlucht is van Aeroflot voor 613 euro, en met BA 750. Het nadeel van AF is dat er 4 uur overstap tijd zit en bij BA 1,5 uur. Is het verstandiger om dan met BA te vliegen of om die 140 euro in je zak te steken?

volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:06:38 #237
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108425376
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:56 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
Ah Heathrow, nee dan zou ik inderdaad toch maar voor de langere (of een hele andere) overstap gaan.
pi_108425445
Andere :Y
Heathrow :r
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_108425572
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:56 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
Heathrow is juist relaxed, je blijft op T5 en hebt genoeg aan 45 minuten. Waarschijnlijk de makkelijkste overstap die er is, omdat ze een eigen terminal hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108426061
ik moet toegeven nog nooit met BA gevlogen te hebben, echter, de twee keer dat ik over Heathrow ben gevlogen, heb ik er niet het gevoel gekregen dat je hier een rappe transfer hebt, enigste concurrent op dat vlak was een binnenlandse vlucht in Canada op Toronto, en dan overstappen op een vlucht naar de VS.
pi_108426267
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:23 schreef bunnahabhain het volgende:
ik moet toegeven nog nooit met BA gevlogen te hebben, echter, de twee keer dat ik over Heathrow ben gevlogen, heb ik er niet het gevoel gekregen dat je hier een rappe transfer hebt, enigste concurrent op dat vlak was een binnenlandse vlucht in Canada op Toronto, en dan overstappen op een vlucht naar de VS.
Beetje sterke mening als je geen ervaring hebt. Ik stap er een 10-20 keer per jaar over met BA, gok ik. Je blijft altijd binnen terminal 5, dus vervoer kost je weinig tijd. Daarnaast is het een gloednieuwe terminal met goeie lounges en zelden lange rijen bij security.

Aanrader, zeker vergeleken met Schiphol, Parijs...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108426858
ben er twee keer over gevlogen, Air Canada van af Halifax, en dan over moeten stappen op een Lufthansa vlucht, dat heeft altijd erg lang geduurd eer ik uit eindelijk in de terminal was van mijn vertrekkende vlucht.
Shuttle bus, security checks etc, ik vond het lang duren.
pi_108427010
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:46 schreef bunnahabhain het volgende:
ben er twee keer over gevlogen, Air Canada van af Halifax, en dan over moeten stappen op een Lufthansa vlucht, dat heeft altijd erg lang geduurd eer ik uit eindelijk in de terminal was van mijn vertrekkende vlucht.
Shuttle bus, security checks etc, ik vond het lang duren.
Natuurlijk, maar dan moet je van terminal wisselen en dat duurt veel langer, net als meeste vliegvelden waar je van terminals moet wisselen. Maar met BA overstappen is een compleet ander verhaal.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 26 februari 2012 @ 19:30:20 #244
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108428912
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:56 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
Swiss is zeker een goede optie, je hebt ook mogelijkheden met een korte connectie, wel zo handig voor de terugreis zodat je niet te lang hoeft te wachten op Zurich.
(Heen kan je voor een korte of lange connectie gaan van 5 uur, of even doorklikken en voila daar heb je ook een latere vertrektijd vanaf Amsterdam zodat de wachttijd heen maar 2 uur en 10 minuten is, in principe is de korte connectie prima, Swiss is verantwoordelijk voor de volgende vlucht. Terug is de wachttijd zelfs maar 1 uur en 20 minuten.

Wel een tip, boek het ticket maar niet met de aanbieder uit het voorbeeld, want Tix.nl krijgt het voor elkaar om de totaalprijs op ¤ 632.09 te laten komen.
D-reizen doet het voor ¤ 599.49 en daar komen geen kosten meer bij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108443408
tot nu toer heb ik maar een keer via TIX proberen te boeken, en daar kwam maar ¤ 15,- bij, normaal boek ik altijd via het reisbureau, maar gebruik ik TIX wel om te checken of ze een beetje een fatsoendelijke vlucht aan houden.
Ik heb wel net eens D-reizen ge probeert, op zich ook goed te doen, maar bepaalde startplaatsen als Keulen Hbf (QKL) herkennen ze niet. en die gebruik ik best graag, jammer

[ Bericht 4% gewijzigd door bunnahabhain op 26-02-2012 23:24:35 ]
  Eindredactie Games maandag 27 februari 2012 @ 07:24:19 #246
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108451922
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:56 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
volgens mij is Swiss nog goedkoper. wel vijf uur overstaptijd, maar op zich, zou ik zeggen 5 uur overstappen is niet het kortste, maar om met Brittish maar 1½ op Heathrow te hebben, is wel erg kort. En dan maak ik in dit geval geen grapje over ellendige reistijden binnen Heathrow.
Swiss is inderdaad goedkoper, maar die hebben zo'n onzettende kut vertrektijden ( Om 57uur vliegen vanuit Beijing betekend dus dat jeom 4 uur in de nacht op het vliegveld moet zijn).

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dan moet je van terminal wisselen en dat duurt veel langer, net als meeste vliegvelden waar je van terminals moet wisselen. Maar met BA overstappen is een compleet ander verhaal.
Bij BA gaat dat dus wel makkelijk?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_108452008
Ja, gaat super.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108452885
komende week vlieg ik met klm/airfrance via CDG naar Cancun.

Iemand ervaring met CDG? ik heb anderhalf uur overstap, en heeft klm/airfrance een eigen terminal, zoals t5, zodat ik me overstap op tijd haal :)
pi_108452998
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:09 schreef DancePlaza het volgende:
komende week vlieg ik met klm/airfrance via CDG naar Cancun.

Iemand ervaring met CDG? ik heb anderhalf uur overstap, en heeft klm/airfrance een eigen terminal, zoals t5, zodat ik me overstap op tijd haal :)
Nee, op CDG heb je geen eigen terminal en dan is 1.5 uur een beetje krap. Volgens mij prima te doen, maar je hebt weinig ruimte voor vertraging. Daarnaast vind ik CDG persoonlijk een klote vliegveld en heb ik daar ook vluchten gemist dankzij 60 minuten durende rijen bij security...

Enfin, gewoon niet treuzelen en je ziet wel waar je strandt...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 27 februari 2012 @ 20:27:30 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108477346
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, op CDG heb je geen eigen terminal en dan is 1.5 uur een beetje krap. Volgens mij prima te doen, maar je hebt weinig ruimte voor vertraging. Daarnaast vind ik CDG persoonlijk een klote vliegveld en heb ik daar ook vluchten gemist dankzij 60 minuten durende rijen bij security...

Enfin, gewoon niet treuzelen en je ziet wel waar je strandt...
Parijs CDG is bijzonder k*t als je van terminal moet wisselen. Je kan nog zelf zo snel willen zijn, die Fransen werken niet bijzonder efficiënt wat inderdaad lange rijen bij de beveiliging kan opleveren.

1,5 uur is in principe natuurlijk nog wel voldoende, als je geen vertraging hebt moet dat wel te halen zijn, maar bij een vertraging van meer dan 30 minuten zou ik bijzonder zenuwachtig worden, zeker omdat die inefficiënte Fransen je ook nog wel eens op het platform laten droppen en dan met de bus naar de terminal, dit geintje kost ook weer veel tijd.
Een belangrijke reden dat ik nooit maar dan ook nooit via CDG vlieg, liever vertrekken vanaf Antwerpen via Amsterdam direct naar de eindbestemming dan vanaf Amsterdam via CDG naar de eindbestemming, want die laatste vluchten zijn vaak aanzienlijk goedkoper dan de directe vlucht, de voorgestelde connectietijd vanaf een intercontinenale vlucht van 55 minuten die wordt aangeboden betekent in de regel dat je gewoon kan wachten op de volgende vlucht omdat je het simpelweg niet kan halen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:33:09 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108477692
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:47 schreef bunnahabhain het volgende:
tot nu toer heb ik maar een keer via TIX proberen te boeken, en daar kwam maar ¤ 15,- bij, normaal boek ik altijd via het reisbureau, maar gebruik ik TIX wel om te checken of ze een beetje een fatsoendelijke vlucht aan houden.
Ik heb wel net eens D-reizen ge probeert, op zich ook goed te doen, maar bepaalde startplaatsen als Keulen Hbf (QKL) herkennen ze niet. en die gebruik ik best graag, jammer
Bij TIX.nl komt er in eerste instantie niet zoveel kosten bij, pas na het invullen van de persoonsgegevens komen er nog opeens zelf bedachte belastingen bij, dus boven op de hoge boekingskosten betaal je een ticket fee en een customer service tax, dat is een niet bestaande 'tax' en dit kan dan ook niet vaak genoeg benadrukt worden.

De door jouw genoemde startplaats van een Duitse treinstation is natuurlijk niet iets wat D-reizen aan te rekenen is, de doelgroep is de Nederlandse (toeristische) reiziger die vanaf Nederlandse luchthavens vliegt, met wat moeite ook van de Belgische en Duitse luchthavens, al het andere kan airtrade (de afhandelaar van D-reizen) wel verzorgen, maar daarvoor heb je de specialistische reisburo's. Daarnaast zal een Duits reisburo het vertrek vanaf een Duits vertrekstation wel kunnen verwerken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108478027
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Parijs CDG is bijzonder k*t als je van terminal moet wisselen. Je kan nog zelf zo snel willen zijn, die Fransen werken niet bijzonder efficiënt wat inderdaad lange rijen bij de beveiliging kan opleveren.

Ik mijd CDG ook echt als de pest, zelfs als ik richting Parijs vlieg. Gelukkig heb je daarom de Eurostar, net zo snel en direct in het centrum. En dan de motortaxi door Parijs :7
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108491829
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:47 schreef bunnahabhain het volgende:
Ik heb wel net eens D-reizen ge probeert, op zich ook goed te doen, maar bepaalde startplaatsen als Keulen Hbf (QKL) herkennen ze niet. en die gebruik ik best graag, jammer
Ik vraag me af waarom je de startplaats Keulen Hbf zou willen gebruiken. Als je uit Keulen vertrekt, kun je toch je treinkaartje zelf bij het loket kopen. Waarom zou je dit via de luchtvaart maatschappij willen doen?
pi_108492473
het maakt uit, dat het ICE stuk tussen Keulen en Frankfurt ook te boeken is als Lufthansa vlucht.
in eerste instantie toch weer 625 miles extra.
En als je dan vluchten vergelijkt, wat op zich als een heel gepuzzel is, als je kan kiezen uit vier luchthavens voor internationale vluchten, dan hoef je niet weer los de ICE prijs er bij te berekenen.
En bij trein vertraging, is als je samen met je vlieg ticket het ICE ticket koopt, de verantwoording van Lufthansa, dus je kan laat je trein pakken, met een korte aansluiting.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:14:56 #255
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108512519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 07:30 schreef bunnahabhain het volgende:
het maakt uit, dat het ICE stuk tussen Keulen en Frankfurt ook te boeken is als Lufthansa vlucht.
in eerste instantie toch weer 625 miles extra.
En als je dan vluchten vergelijkt, wat op zich als een heel gepuzzel is, als je kan kiezen uit vier luchthavens voor internationale vluchten, dan hoef je niet weer los de ICE prijs er bij te berekenen.
En bij trein vertraging, is als je samen met je vlieg ticket het ICE ticket koopt, de verantwoording van Lufthansa, dus je kan laat je trein pakken, met een korte aansluiting.
Naast de eventuele miles is het treinkaartje in combinatie met een vliegticket vaak ook goedkoper, maar gelukkig kan je (telefonisch) bij mijn vrienden van Lufthansa en Qatar Airlines (logisch, zelfde alliantie) ook een dergelijk combieticket kopen, ook nog nadat de vlucht geboekt is.

Maar voor vertrek vanaf Duitse treinstations zou je natuurlijk eigenlijk ook een Duits reisbureau moeten gebruiken, want die zijn uiteraard toegespitst op de Duitse markt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108515980
dat is een probleem, het reisbureau waar we op kantoor mee reizen, is eigendom van de moeder van een van onze directeuren.
Maar dankzij TIX kan ik ze altijd op de goed weg helpen.
En dat station van Keulen is zo handig voor mij, taxi naar Aken Hbf, 45min naar Keulen hobbelen, overstappen op de ICE, en dan boven aan het perron koffers droppen. En dan alleen met de laptop koffer op naar de business lounge.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:29:28 #257
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108518922
Ik heb een vlucht waar je op de trein moet stappen in Antwerpen, ik had al gelezen dat je dan persé eerst naar Antwerpen moet maar moet je ook persé met de trein mee?

Mag je dus ook je treinticket ophalen en dan met de auto naar Schiphol?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108519053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:29 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb een vlucht waar je op de trein moet stappen in Antwerpen, ik had al gelezen dat je dan persé eerst naar Antwerpen moet maar moet je ook persé met de trein mee?

Mag je dus ook je treinticket ophalen en dan met de auto naar Schiphol?
nee, alleen treinticket ophalen is voldoende.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:32:36 #259
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108519100
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

nee, alleen treinticket ophalen is voldoende.
Bedankt voor het snelle antwoord, dat scheelt een hoop gedoe !
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:10:17 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108521084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Bedankt voor het snelle antwoord, dat scheelt een hoop gedoe !
Kleine kantekening, als je met de Thalys reist dan is er een controle op aanwezigheid in de trein, als je niet aanwezig bent kan dit dus doorgemeld worden. (Je hebt vaste zitplaatsen en bij het aan boord gaan wordt het ticket gecontroleerd).

Bij de reguliere Beneluxtrein maakt het inderdaad niet uit of je wel of niet meegaat, ik heb regelmatig gehad dat ik uberhaubt geen controle kreeg.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 29 februari 2012 @ 00:11:27 #261
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108527928
Ok hmm geen idee of het Thalys is of niet. Niet opgelet bij het boeken, tussen het treinritje en de vliegreis zelf zit 16uur. _O-

En zo lang ga ik natuurlijk niet op schiphol wachten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108529509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
Kleine kantekening, als je met de Thalys reist dan is er een controle op aanwezigheid in de trein, als je niet aanwezig bent kan dit dus doorgemeld worden. (Je hebt vaste zitplaatsen en bij het aan boord gaan wordt het ticket gecontroleerd).

Bij de reguliere Beneluxtrein maakt het inderdaad niet uit of je wel of niet meegaat, ik heb regelmatig gehad dat ik uberhaubt geen controle kreeg.
Zelf zo gereisd met Thalys en bij ophalen van het ticket wordt je naam van een lijst gestreept. In de trein was geen controle en op Schiphol is niet meer gevraagd naar het treinticket.

Je kan in je boeking zien of je Thalys of internationale trein hebt geboekt aan de reisduur en het treinnummer.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:14:21 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108554737
quote:
2s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zelf zo gereisd met Thalys en bij ophalen van het ticket wordt je naam van een lijst gestreept. In de trein was geen controle en op Schiphol is niet meer gevraagd naar het treinticket.

Je kan in je boeking zien of je Thalys of internationale trein hebt geboekt aan de reisduur en het treinnummer.
Op Schiphol wordt inderdaad niet gevraagd naar het ticket, na het ophalen van het treinticket in het controlesysteem van KLM direct vrijgegeven en kan je direct inchecken.
Met de Beneluxtrein heeft KLM verder geen controlemogelijkheden, echter bij de Thalys is mijn ervaring dat er wel degelijk bij het instappen en aan boord gecontroleerd wordt.
Of er dan nog iets gedaan wordt met het feit of je niet aan boord zit kan ik niet bevestigen, maar persoonlijk kies ik voor de langer durende Beneluxtrein, want dan kan ik op de weg terug iets van de route afwijken om langs huis de eventuele bagage op te halen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 1 maart 2012 @ 01:01:34 #264
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108573187
Hoe kan het dat ik via bijvoorbeeld atp.nl wel een vlucht van Amsterdam naar Fiji kan boeken maar als ik het direct via de betreffende maatschappij probeer de vluchten niet bestaan?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108573335
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 01:01 schreef static het volgende:
Hoe kan het dat ik via bijvoorbeeld atp.nl wel een vlucht van Amsterdam naar Fiji kan boeken maar als ik het direct via de betreffende maatschappij probeer de vluchten niet bestaan?
Hm, dat zie ik eigenlijk enkel als de vlucht vol zit. Bestaat de vlucht compleet niet, of alleen op die dag?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 1 maart 2012 @ 01:15:00 #266
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108573400
Compleet niet. Probeerde via ATP, die gaf vluchten van Amsterdam naar Seoul en dan met Korean Air naar Fiji (met tussenstop).

Met de KLM naar Seoul gaat nog wel, maar via Korean Air krijg ik Koreaanse pop-ups en meldingen dat die vluchten niet bestaan (ongeacht welke data ik invul). De eindbestemming staat wel in de drop-down van bestemmingen ter verificatie.

Via de Skyteam website (ook Korean Air) lukt het ook niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108574620
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 01:15 schreef static het volgende:
Compleet niet. Probeerde via ATP, die gaf vluchten van Amsterdam naar Seoul en dan met Korean Air naar Fiji (met tussenstop).

Met de KLM naar Seoul gaat nog wel, maar via Korean Air krijg ik Koreaanse pop-ups en meldingen dat die vluchten niet bestaan (ongeacht welke data ik invul). De eindbestemming staat wel in de drop-down van bestemmingen ter verificatie.

Via de Skyteam website (ook Korean Air) lukt het ook niet.
Ik kan wel vluchten naar Fiji boeken via koreanair.com

Let op dat de vluchten alleen op donderdag, zondag en dinsdag gaan en retour op vrijdag, maandag en woensdag. Misschien dat de website de hele reis botweg afkeurt als een of beide legs niet mogelijk zijn, terwijl ATP hierin gebruikersvriendelijker is (of dat je bij ATP toevallig de wel mogelijke data koos). Of er was een technische storing.
  donderdag 1 maart 2012 @ 04:28:11 #268
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108574771
Ga het zo nog eens proberen. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:34:50 #269
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108600059
Ik ga morgen vliegen met Easyjet. Ik heb alleen handbagage en in mijn mail staat de boardingpass die ik moet uitprinten en mee moet nemen. Ik snap nu alleen niet of ik nog moet inchecken op het vliegveld of dat ik meteen door kan lopen naar de beveiliging.

Ik kan nergens een 'online inchecken' mogelijkheid vinden voor mijn vlucht op de website van Easyjet en de informatieverschaffing is vaag.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108602790
Ik ga morgen voor het eerst business class vliegen ( *O* ) met Alitalia, binnen Europa. Ik neem alleen handbagage mee, maar mijn trolley is iets groter dan de toegestane afmetingen. Het gaat om iets meer dan 5 centimeter te veel. Moet geen probleem zijn toch? Of zijn ze bij Alitalia erg streng hiermee?
pi_108603031
In business zijn ze altijd wel relaxed, ik neem de regels dan nooit zo nauw.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108604092
Heeft Alitalia wel echt business class in Europa of is het net zoals als bij KLM?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:52:07 #273
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108604339
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ga morgen vliegen met Easyjet. Ik heb alleen handbagage en in mijn mail staat de boardingpass die ik moet uitprinten en mee moet nemen. Ik snap nu alleen niet of ik nog moet inchecken op het vliegveld of dat ik meteen door kan lopen naar de beveiliging.

Ik kan nergens een 'online inchecken' mogelijkheid vinden voor mijn vlucht op de website van Easyjet en de informatieverschaffing is vaag.
Bij Easyjet hoef je niet echt online in te checken, als je inlogt bij Mijn Easyjet en dan naar de betreffende boeking gaat kan je daar een boardingpass downloaden.
Let op, dit kan alleen als je de vlucht rechtstreeks zelf bij Easyjet geboekt hebt.

Zodra je de boardingpass hebt hoef je niet meer in te checken en kan je zo doorlopen naar de beveiliging van de M-pier als de bestemming binnen het Schengen gebied ligt, of doorlopen naar de paspoortcontrole en dan H-pier als het een bestemming naar de UK betreft.

Je kan tot 60 dagen voor vertrek de boardingpass uitprinten, ik vind dit geweldig, want hoewel het bij Easyjet verder gratis is om aan de incheckbalie een boardingpass te krijgen omzeil je op deze manier wel de rijen, want die zijn relatief lang omdat er een beperkt aantal balie's is ten opzichte van het aantal vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108604504
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heeft Alitalia wel echt business class in Europa of is het net zoals als bij KLM?
Ik denk net zoals bij KLM, maar dat kan de pret niet drukken!
pi_108605130
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:54 schreef Mazou het volgende:

[..]

Ik denk net zoals bij KLM, maar dat kan de pret niet drukken!
toch niet zelf betaald hoop ik?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_108606018
Nee joh, op uitnodiging van een klant. Ik heb er, zeker binnen Europa, het geld niet voor over.
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:59:25 #277
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108608027
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij Easyjet hoef je niet echt online in te checken, als je inlogt bij Mijn Easyjet en dan naar de betreffende boeking gaat kan je daar een boardingpass downloaden.
Let op, dit kan alleen als je de vlucht rechtstreeks zelf bij Easyjet geboekt hebt.

Zodra je de boardingpass hebt hoef je niet meer in te checken en kan je zo doorlopen naar de beveiliging van de M-pier als de bestemming binnen het Schengen gebied ligt, of doorlopen naar de paspoortcontrole en dan H-pier als het een bestemming naar de UK betreft.

Je kan tot 60 dagen voor vertrek de boardingpass uitprinten, ik vind dit geweldig, want hoewel het bij Easyjet verder gratis is om aan de incheckbalie een boardingpass te krijgen omzeil je op deze manier wel de rijen, want die zijn relatief lang omdat er een beperkt aantal balie's is ten opzichte van het aantal vluchten.
Fijn! We gaan naar Mulhouse Frankrijk. Lopen we direct naar douane M pier! Thanks.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:36:17 #278
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_108609618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij Easyjet hoef je niet echt online in te checken, als je inlogt bij Mijn Easyjet en dan naar de betreffende boeking gaat kan je daar een boardingpass downloaden.
Let op, dit kan alleen als je de vlucht rechtstreeks zelf bij Easyjet geboekt hebt.

Zodra je de boardingpass hebt hoef je niet meer in te checken en kan je zo doorlopen naar de beveiliging van de M-pier als de bestemming binnen het Schengen gebied ligt, of doorlopen naar de paspoortcontrole en dan H-pier als het een bestemming naar de UK betreft.

Je kan tot 60 dagen voor vertrek de boardingpass uitprinten, ik vind dit geweldig, want hoewel het bij Easyjet verder gratis is om aan de incheckbalie een boardingpass te krijgen omzeil je op deze manier wel de rijen, want die zijn relatief lang omdat er een beperkt aantal balie's is ten opzichte van het aantal vluchten.
Dit geldt volgens mij ook voor Ryanair, als je je boardingpass uitprint hoef je ook niet in te checken toch/?
pi_108618846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heeft Alitalia wel echt business class in Europa of is het net zoals als bij KLM?
Er bestaat binnen Europe geen "business class" meer. Dat is geen uitzondering van de KLM, je vindt het gewoon niet meer. Ik vlieg meer dan 50 BC vluchtjes binnen Europa per jaar, het is allemaal hetzelfde en dat is al vrij lang zo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108632777
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:36 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Dit geldt volgens mij ook voor Ryanair, als je je boardingpass uitprint hoef je ook niet in te checken toch/?
Als je je boardingpass eenmaal uitprint betekent dit ook dat je hebt ingecheckt online ;) Enige wat je dan evt. nog bij de balie zou moeten doen is je ruimbagage (of visacheck als je een niet EU-paspoort hebt).
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:18:36 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108635718
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je je boardingpass eenmaal uitprint betekent dit ook dat je hebt ingecheckt online ;) Enige wat je dan evt. nog bij de balie zou moeten doen is je ruimbagage (of visacheck als je een niet EU-paspoort hebt).
Maar bij Ryanair moet je daadwerkelijk online inchecken, het is daar niet alleen even een boarding pass uitprinten, je moet echt de online check-in applicatie gebruiken en paspoortgegevens en dergelijke invullen.
Net als bij Easyjet moet je verder bij de bagage drop off de eventuele ruimbagage afgeven.

Grootste verschil tussen deze 2 budgetairliners is dat bij Easyjet bij het niet online inchecken je bij de balie alsnog kosteloos kan inchecken, bij Ryanair kost dit 40 euro per persoon per vlucht, een dure grap dus.
That said, Easyjet is bezig dit systeem van boarding pass bij de incheckbalie verkrijgen gedeeltelijk af te schaffen bij diverse vliegvelden, zoals bijvoorbeeld Geneve of Kopenhagen, wordt de check in desk vervangen voor een bagage drop off desk, en kan je in principe alleen nog online inchecken. Op dit moment staan er gelukkig nog wel check-in machines waar je de boarding pass kan uitprinten, maar het is wel een teken dat ze aan het kijken zijn van het omslachtige check-in aan de incheckbalie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:31:57 #282
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108636252
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar bij Ryanair moet je daadwerkelijk online inchecken, het is daar niet alleen even een boarding pass uitprinten, je moet echt de online check-in applicatie gebruiken en paspoortgegevens en dergelijke invullen.
Net als bij Easyjet moet je verder bij de bagage drop off de eventuele ruimbagage afgeven.
Zelfde verhaal voor WizzAir, daar moet je overigens ook betalen als je niet online incheckt (7 euro wanneer je dat vantevoren aangeeft, anders 15 euro). Ryanair is tegenwoordig 60 euro (!)
pi_108654300
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:31 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zelfde verhaal voor WizzAir, daar moet je overigens ook betalen als je niet online incheckt (7 euro wanneer je dat vantevoren aangeeft, anders 15 euro). Ryanair is tegenwoordig 60 euro (!)
Hoe los je dit op als je in een hotel zit en geen beschikking over een printer ?
pi_108655434
Dat zou hard op zoek naar een internetcafe gaan worden. Of die 15 euro of 60 euro betalen op het vliegveld. Of als je geen printer hebt niet akkoord gaan met de voorwaarden die ze stellen wanneer je met zo'n airline vliegt (en dus een andere airline zoeken). Met andere woorden: airline vindt het geheel jouw probleem.
pi_108656437
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 02:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe los je dit op als je in een hotel zit en geen beschikking over een printer ?
je loopt naar de receptie, je vraagt wat hun e-mail adres is, mailt je boarding pas door, en vraagt of ze het voor je uit printen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:18:42 #286
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108656524
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:08 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

je loopt naar de receptie, je vraagt wat hun e-mail adres is, mailt je boarding pas door, en vraagt of ze het voor je uit printen.
Dit. Vaak mag je zelfs een van hun computers gebruiken om op je eigen email in te loggen.
pi_108657758
is 1 uur en 10 minuten voldoende, of krap.. tussen verwachte aankomst eerste vlucht en verwachte vertrek tweede vlucht met als tussenstop CDG Parijs? Vertrek vanuit VS, eindbestemming Amsterdam Schiphol.
pi_108657978
het is krap, maar te doen, een beetje afhankelijk van de terminal waar je land. Ik ben vorig jaar van JNB via CDG naar DUS gevlogen, en dat was me een eindje wandelen, maar zolang je koffers direct door gaan, moet je binnen een half uur er kunnen zijn.
anders pak je gewoon de volgende vlucht; vluchten genoeg als het niet de vlucht van Cathay Pacific Airways is
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 11:13:23 #289
155227 crew  Guppy
dus
pi_108658173
Als je met Air France KLM vliegt is het geen drama als je je vlucht op CDG mist. Er gaan genoeg vluchten die kant op, dus je bent zo overgeboekt op een ander vliegtuig. Toen wij onze vlucht misten, waren we met twee uur weer weg. Goed geregeld ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:10:51 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108670974
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 02:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe los je dit op als je in een hotel zit en geen beschikking over een printer ?
Je kan naast de voorgenoemde voorbeelden door te vragen of je de faciliteiten van het hotel mag gebruiken of een internetcafé op te zoeken ook wellicht thuis al inchecken, je kan namelijk bij zowel Wizzair als Ryanair 7 dagen voor vertrek de boardingpass al uitprinten, dus als je niet een week op stap gaat kan je thuis alles al geregeld hebben.

Eigenlijk is het een beetje van de gekken, een Easyjet die geen kosten in rekening brengt voor het inchecken op het vliegveld geeft de mogelijkheid om 60 dagen voor vertrek al een boardingpass uit te printen, Wizzair en vooral Ryanair die hoge kosten rekenen om op het vliegveld in te checken hebben slechts de mogelijkheid om 7 dagen voor vertrek in te checken. (Het is natuurlijk een mooi gelegenheid voor de maatschappij om wat geld te verdienen, maar het geeft wel een wat wrange smaak).

That said, ik gebruik alle maatschappijen naar volle tevredenheid, Ryanair en Wizzair hebben vanaf Eindhoven super lage tarieven als je op het juiste moment boekt dat je natuurlijk ook geen service zou mogen verwachten....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108672312
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:10 schreef ozzietukker het volgende:
....
Eigenlijk is het een beetje van de gekken, een Easyjet die geen kosten in rekening brengt voor het inchecken op het vliegveld geeft de mogelijkheid om 60 dagen voor vertrek al een boardingpass uit te printen, Wizzair en vooral Ryanair die hoge kosten rekenen om op het vliegveld in te checken hebben slechts de mogelijkheid om 7 dagen voor vertrek in te checken. (Het is natuurlijk een mooi gelegenheid voor de maatschappij om wat geld te verdienen, maar het geeft wel een wat wrange smaak).

That said, ik gebruik alle maatschappijen naar volle tevredenheid, Ryanair en Wizzair hebben vanaf Eindhoven super lage tarieven als je op het juiste moment boekt dat je natuurlijk ook geen service zou mogen verwachten....
Het zit 'm er natuurlijk in dat Ryanair van de korte vluchten gewoon een soort buslijn wil maken, en iedereen wil afleren om nog in te checken op het vliegveld, waardoor er alleen nog een controle nodig is vlak voor vertrek, dus bijvoorbeeld bij het instappen.
Wat hun weer personeel scheelt.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:46:09 #292
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108675771
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:58 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Het zit 'm er natuurlijk in dat Ryanair van de korte vluchten gewoon een soort buslijn wil maken, en iedereen wil afleren om nog in te checken op het vliegveld, waardoor er alleen nog een controle nodig is vlak voor vertrek, dus bijvoorbeeld bij het instappen.
Wat hun weer personeel scheelt.
Uiteraard, en het staat Ryanair vrij om een dergelijk beleid te willen voeren en mensen aan te willen moedigen om online in te checken. Sterker nog, ik doe dit graag simpelweg omdat ik niet graag in de rij sta bij de incheckbalie en op deze manier dit kan omzeilen.

Wat echter vreemd is, is het feit dat een maatschappij als Easyjet welke geen kosten rekent voor het niet online inchecken de mogelijkheid geeft om 60 dagen voor vertrek al de boardingpass uit te printen, en een maatschappij als Ryanair die juist wel kosten rekent, tegenwoordig inderdaad 60 euro zag ik op de website, maar de mogelijkheid geeft om maximaal 15 dagen tot 4 uur voor vertrek in te checken.
Als Ryanair echt de mensen zou willen aanmoedigen zou men dit ook wel kunnen uitbreiden, op deze manier zorg je ervoor dat er toch een groep mensen niet thuis de boardingpass kan uitdraaien, zeker het feit dat je ook binnen 4 uur vertrek dit ook niet meer kunt doen, terwijl dat technisch echt wel haalbaar is en helemaal niet gek dat je dit op een airport zou willen doen geeft toch te denken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108676538
Elk bedrijf heeft wel een directeur die van tijd tot tijd achterlijke ideeën heeft, als staanplaatsen in vliegtuigen, betaald toilet, stewardess als copiloot. De meeste bedrijven hebben dan iemand in dienst die dit de directeur uit het hoofd kan praten.
Helaas is die functie bij Ryanair vervallen, vanwege kosten besparing, neem ik aan.
pi_108685357
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:46 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Uiteraard, en het staat Ryanair vrij om een dergelijk beleid te willen voeren en mensen aan te willen moedigen om online in te checken. Sterker nog, ik doe dit graag simpelweg omdat ik niet graag in de rij sta bij de incheckbalie en op deze manier dit kan omzeilen.

Wat echter vreemd is, is het feit dat een maatschappij als Easyjet welke geen kosten rekent voor het niet online inchecken de mogelijkheid geeft om 60 dagen voor vertrek al de boardingpass uit te printen, en een maatschappij als Ryanair die juist wel kosten rekent, tegenwoordig inderdaad 60 euro zag ik op de website, maar de mogelijkheid geeft om maximaal 15 dagen tot 4 uur voor vertrek in te checken.
Als Ryanair echt de mensen zou willen aanmoedigen zou men dit ook wel kunnen uitbreiden, op deze manier zorg je ervoor dat er toch een groep mensen niet thuis de boardingpass kan uitdraaien, zeker het feit dat je ook binnen 4 uur vertrek dit ook niet meer kunt doen, terwijl dat technisch echt wel haalbaar is en helemaal niet gek dat je dit op een airport zou willen doen geeft toch te denken.
Ik denk dat over de 15 dagen zorgvuldig nagedacht is en dit een goede balans geeft tussen mensen die voor het inchecken nog wijzigen/bagage toevoegen etc, en het aantal mensen die dit uiteindelijk nog tegen een -hoger- tarief op de airport doen. Zullen ze bij revenue optimalization wel goed over nagedacht hebben :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  zondag 4 maart 2012 @ 10:06:00 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108689254
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:11 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik denk dat over de 15 dagen zorgvuldig nagedacht is en dit een goede balans geeft tussen mensen die voor het inchecken nog wijzigen/bagage toevoegen etc, en het aantal mensen die dit uiteindelijk nog tegen een -hoger- tarief op de airport doen. Zullen ze bij revenue optimalization wel goed over nagedacht hebben :)
Het vreemde is echter dat je bij Easyjet gewoon een boardingpass kunt uitprinten, het is niet echt online inchecken, en zelfs na het printen van de boardingpass kan je nog prima bagage toevoegen tot kort voor vertrek alsmede het uitdraaien van de boardingpass.

Ryanair heeft een (in mijn ogen) klantonvriendelijke methode waarbij je verplicht online moet inchecken via een applicatie op de website waarna je geen wijzigingen meer kunt doorvoeren, en daarnaast is het 4 uur voor vertrek niet meer mogelijk om de online check-in te gebruiken terwijl dit met de huidige technologische middelen prima ook 1 uur voor vertrek zou kunnen zijn, je bent zelf verantwoordelijk om op tijd bij de gate te zijn.
De methode van Ryanair is ingericht om mensen op hoge kosten te jagen.

That said, ik ben een tevreden gebruiker van Ryanair, de 4x per jaar die ik naar Stansted vlieg voor 10-14 euro retour inclusief alle kosten geven mij eigenlijk niet het recht om te klagen over de noodzaak van online inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 4 maart 2012 @ 12:35:28 #296
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108692072
Merk zelf steeds vaker wat voor een kutbedrijf Ryanair is. Alleen al in hoe ze te werk gaan op het vliegveld met inchecken en instappen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 01:19:45 #297
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108769736
Geen problemen met Ryanair, je moet alleen opletten als je bagage meeneemt. Verder is het zeer gemakkelijk voor mij om vanaf Eindhoven te vliegen. Indien nodig kan ik met de fiets naar het vliegveld.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 01:23:07 #298
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108769799
quote:
2s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zelf zo gereisd met Thalys en bij ophalen van het ticket wordt je naam van een lijst gestreept. In de trein was geen controle en op Schiphol is niet meer gevraagd naar het treinticket.

Je kan in je boeking zien of je Thalys of internationale trein hebt geboekt aan de reisduur en het treinnummer.
Ik heb KLM eens opgebeld en je moet schijnbaar een gestempeld ticket hebben. Dus ik ga gewoon naar Antwerpen haal mijn treintickets op laat ze even stempelen en ga weer naar huis. Indien nodig pak ik de Thalys wel tot Breda dan ben ik tenminste nog aan boord geweest :P
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108770632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:11 schreef BlaZ het volgende:
Ok hmm geen idee of het Thalys is of niet. Niet opgelet bij het boeken, tussen het treinritje en de vliegreis zelf zit 16uur. _O-

En zo lang ga ik natuurlijk niet op schiphol wachten.
Had je dit zelf in de boeking zo bepaald? Waarom biedt de KLM geen treinticket aan dat goed aansluit op de vlucht?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 04:26:16 #300
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108770730
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 03:14 schreef jaco het volgende:

[..]

Had je dit zelf in de boeking zo bepaald? Waarom biedt de KLM geen treinticket aan dat goed aansluit op de vlucht?
Nee ik had de vluchttijd over het hoofd gezien. Ik zag trein en ging ervan uit dat het gewoon goed aansloot. De vlucht was namelijk gewoon direct van Amsterdam naar Mex City.
Pas toen ik bevestiging kreeg per mail zag ik dat het niet bepaald aansloot :

ma 12/03 20:31u Antwerpen (ZWE) Centraal station ma 12/03 21:28u Amsterdam (AMS) Schiphol KL 2982 (0u57)
di 13/03 14:40u Amsterdam (AMS) Schiphol di 13/03 19:25u Mexico City (MEX) Intl KL 685 (11u45)
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:17:19 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108791679
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 01:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik heb KLM eens opgebeld en je moet schijnbaar een gestempeld ticket hebben. Dus ik ga gewoon naar Antwerpen haal mijn treintickets op laat ze even stempelen en ga weer naar huis. Indien nodig pak ik de Thalys wel tot Breda dan ben ik tenminste nog aan boord geweest :P
Absoluut onzin dat het treinticket gestempeld moet zijn, ik reis regelmatig op deze manier, (ook zonder boeking bij KLM) en ik wordt slechts 25% van de tijd uberhaubt gecontroleerd aan boord, meestal lopen de conducteurs wel een keertje langs, maar controleren ze het kaartje niet.

Zodra je het ticket hebt afgehaald wordt e.e.a. vrijgegeven in het systeem, 100% zeker omdat direct na het ophalen van het treinticket in Antwerpen op Schiphol bij de incheckmachine ingechecked kon worden door een derde persoon.

Het afgestempelde treinkaartje kan als bewijs dienen mocht er iets zijn misgegaan in het systeem, dan is het handig om een dergelijk bewijs te hebben, echter het ophalen bij de balie in Antwerpen is de trigger, want ook KLM weet dat het goed mogelijk is dat er niet gecontroleerd wordt! Bij de incheckbalie wordt verder niet gevraagd om het ticket.

That said, het kan natuurlijk geen kwaad om de trein naar Antwerpen te nemen vanaf Nederland, en dan terug te reizen, de aankomsttijden uit Nederland zijn zo dat je een uurtje hebt om het ticket bij de balie op te halen, prima de tijd om nog een lekker kopje koffie en broodje te nuttigen, of beter, bij goed weer zoals afgelopen september lekker even de stad in te gaan en even rustig op een terrasje te zitten!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')