abonnement Unibet Coolblue
pi_107925685
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In de BC binnen Europa werken die dingen allemaal vrijwel nooit. Maar goed, binnen Europa heb ik toch zelden stroom nodig.
Binnen Europa heb je dan ook geen echte BC
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107926624
Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).

Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.

Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.

Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:06:41 #153
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107926933
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wanneer heb je je vlucht? Deze procedure hebben ze nl. recent nog gewijzigd bij KLM. Tegenwoordig kun je je treintickets alleen nog maar op de dag zelf ophalen volgens mij.
Ik vlieg 1 Juni, heb het 2 weken terug gevraagd op facebook pagina, aangezien ik de trein om 7 uur sochtends moet hebben in Antwerpen.. of ze moeten om 5 uur al open zijn zodat ik 's ochtends vroeg de tickets kan afhalen.. Ik woon niet zo heel ver van Antwerpen vandaan.
Op schiphol aangekomen hebben we nog 2.10 u over om al het overige te doen.
PSN-ID: SoliD_S
pi_107927211
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:56 schreef Jappe90 het volgende:
Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).

Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.

Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.

Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:44:48 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107928207
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
Ik heb nog een claim lopen tegen Arkefly. 2x 300 euro, via EU-claim.
Uiteindelijk reactie gehad van Arkyfly, EU-Claim is hier niet mee akkoord gegaan en heeft eea. naar een hogere instantie gestuurd om het uit te zoeken.

Ik heb het verweer gelezen, wat een juridisch geneuzel allemaal zeg. Maar goed dat we het uitbesteed hebben, zou er zelf nooit uit gekomen zijn. Staat ook nog in dat de aankomsttijd in twijfel wordt getrokken (3:10 vertraging) volgens de vluchtgegevens van Arke...

Ben benieuwd, zal wel op niets uitlopen.
pi_107928740
Ik moest net naar de wc op schiphol, maar ik mocht niet naar binnen van hen!
Ik heb toch ook rechten! Kan ik hier een schade claim voor indienen?
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 14:03:48 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_107928779
Bij WClaim kan dat :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107929290
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:02 schreef Kikkeren het volgende:
Ik moest net naar de wc op schiphol, maar ik mocht niet naar binnen van hen!
Ik heb toch ook rechten! Kan ik hier een schade claim voor indienen?
op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....
pi_107929336
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....
De andere wc was 10 minuten lopen :S
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 14:23:37 #160
45833 crew  Fogel
pi_107929392
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 13 februari 2012 @ 14:44:02 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107930047
quote:
:')
pi_107930066
ja mensen serieus blijven !
pi_107930852
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
Ja, maar als ze zich beroepen op overmacht dan heb ik geen recht op schadevergoeding. Door de tegenstrijdige verklaringen heb ik echter het idee dat ze de schadevergoedingen proberen te voorkomen..
pi_107935414
Even een vraagje voor de mensen die Cheaptickets.nl al gebruikt hebben;

ik studeer op dit moment in de VS en ik heb 2 binnenlandse vluchten geboekt via Cheaptickets en betaald via mijn visa kaart. Ik heb een mail gekregen dat mijn boeking bevestigd is ( als ik met mijn boekingsnummer en achternaam inlog, zie ik de lijst van mijn vluchten en ernaast staat 'bevestigd'), alleen wijn we nu 4 dagen verder en ik heb nog steeds geen mail gekregen met de e-tickets en dergelijke (vlucht is over 5 weken).

Ik veronderstel dat ik als buitenlander niet online kan inchecken bij American Airlines, dus misschien hoef ik niet op een e-ticket te wachten?
  maandag 13 februari 2012 @ 17:08:41 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107935535
Bij AA krijg ik ook nooit een eticket voor binnenlandse vluchten, alleen een boekingsbevestiging.
pi_107937926
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:05 schreef Kielse het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die Cheaptickets.nl al gebruikt hebben;

ik studeer op dit moment in de VS en ik heb 2 binnenlandse vluchten geboekt via Cheaptickets en betaald via mijn visa kaart. Ik heb een mail gekregen dat mijn boeking bevestigd is ( als ik met mijn boekingsnummer en achternaam inlog, zie ik de lijst van mijn vluchten en ernaast staat 'bevestigd'), alleen wijn we nu 4 dagen verder en ik heb nog steeds geen mail gekregen met de e-tickets en dergelijke (vlucht is over 5 weken).

Ik veronderstel dat ik als buitenlander niet online kan inchecken bij American Airlines, dus misschien hoef ik niet op een e-ticket te wachten?
boekingsbevestiging/eticket is allemaal hetzelfde. Zolang jij dat mailtje ent is het dus allemaal prima. Als jij een boekingscode hebt gekregen waarmee je kunt inloggen kan je hiermee ook online inchecken. Vaak heb je de code zelfs ook nieteens nodig.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107951057
ja als je dan op het vliegveld komt dan is het moeilijk hier, moeilijk daar, maar inderdaad, vaak moet je gewoon digitaal in checken met je vlucht nummer en je achternaam. en is een dom mailtje het enigste bewijs dat je hebt geboekt.
bizar eigenlijk.
pi_107951550
Maar met het boekingsnummer dat in de Cheaptickets.nl bevestigingsmail stond, ben ik toch niets? Ik kan daarmee enkel inloggen op hun website, maar niet op die van American Airlines...
pi_107951760
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef Kielse het volgende:
Maar met het boekingsnummer dat in de Cheaptickets.nl bevestigingsmail stond, ben ik toch niets? Ik kan daarmee enkel inloggen op hun website, maar niet op die van American Airlines...
Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107952592
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:48 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
pi_107952742
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_107953105
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.
Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijk ;)
Het geld is van mijn rekening gegaan dus de betaling moet gelukt geweest zijn :-)
pi_107954376
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
Als je die hebt moet het goed zijn. Bij AA moet je inloggen met combinatie code+naam, het kan zo zijn dat Cheaptickets.nl de tickets bij AA inboekt op naam van Cheaptickets (maar met jou als passagier). Dan kan je dus niet op je eigen naam inloggen. Ik weet de Cheaptickets 'naam' alleen even niet direct :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107957610
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.

Je hebt betaald en je hebt de PNR code. Alles is gewoon in orde.
pi_107957654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 03:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.

quote:
Je hebt betaald en je hebt de PNR code. Alles is gewoon in orde.
Komt wel eens voor dat er technisch iets verkeerd gaat en een ticket niet wordt uitgegeven. Is leuk dat je dan betaald hebt maar als het systeem een paar dagen voor vertrek nog geen ticket heeft wordt de boeking vaak geannuleerd. En dan heb je op de dag van vertrek betaald, maar geen vluchtreservering meer. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.

ALTIJD pas rusten als je het e-ticket zelf gezien hebt met het ticketnummer erbij.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')