abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107925685
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In de BC binnen Europa werken die dingen allemaal vrijwel nooit. Maar goed, binnen Europa heb ik toch zelden stroom nodig.
Binnen Europa heb je dan ook geen echte BC
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107926624
Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).

Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.

Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.

Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:06:41 #153
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_107926933
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wanneer heb je je vlucht? Deze procedure hebben ze nl. recent nog gewijzigd bij KLM. Tegenwoordig kun je je treintickets alleen nog maar op de dag zelf ophalen volgens mij.
Ik vlieg 1 Juni, heb het 2 weken terug gevraagd op facebook pagina, aangezien ik de trein om 7 uur sochtends moet hebben in Antwerpen.. of ze moeten om 5 uur al open zijn zodat ik 's ochtends vroeg de tickets kan afhalen.. Ik woon niet zo heel ver van Antwerpen vandaan.
Op schiphol aangekomen hebben we nog 2.10 u over om al het overige te doen.
PSN-ID: SoliD_S
pi_107927211
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:56 schreef Jappe90 het volgende:
Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).

Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.

Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.

Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:44:48 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107928207
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
Ik heb nog een claim lopen tegen Arkefly. 2x 300 euro, via EU-claim.
Uiteindelijk reactie gehad van Arkyfly, EU-Claim is hier niet mee akkoord gegaan en heeft eea. naar een hogere instantie gestuurd om het uit te zoeken.

Ik heb het verweer gelezen, wat een juridisch geneuzel allemaal zeg. Maar goed dat we het uitbesteed hebben, zou er zelf nooit uit gekomen zijn. Staat ook nog in dat de aankomsttijd in twijfel wordt getrokken (3:10 vertraging) volgens de vluchtgegevens van Arke...

Ben benieuwd, zal wel op niets uitlopen.
pi_107928740
Ik moest net naar de wc op schiphol, maar ik mocht niet naar binnen van hen!
Ik heb toch ook rechten! Kan ik hier een schade claim voor indienen?
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 14:03:48 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_107928779
Bij WClaim kan dat :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107929290
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:02 schreef Kikkeren het volgende:
Ik moest net naar de wc op schiphol, maar ik mocht niet naar binnen van hen!
Ik heb toch ook rechten! Kan ik hier een schade claim voor indienen?
op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....
pi_107929336
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....
De andere wc was 10 minuten lopen :S
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 14:23:37 #160
45833 crew  Fogel
pi_107929392
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 13 februari 2012 @ 14:44:02 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107930047
quote:
:')
pi_107930066
ja mensen serieus blijven !
pi_107930852
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
Ja, maar als ze zich beroepen op overmacht dan heb ik geen recht op schadevergoeding. Door de tegenstrijdige verklaringen heb ik echter het idee dat ze de schadevergoedingen proberen te voorkomen..
pi_107935414
Even een vraagje voor de mensen die Cheaptickets.nl al gebruikt hebben;

ik studeer op dit moment in de VS en ik heb 2 binnenlandse vluchten geboekt via Cheaptickets en betaald via mijn visa kaart. Ik heb een mail gekregen dat mijn boeking bevestigd is ( als ik met mijn boekingsnummer en achternaam inlog, zie ik de lijst van mijn vluchten en ernaast staat 'bevestigd'), alleen wijn we nu 4 dagen verder en ik heb nog steeds geen mail gekregen met de e-tickets en dergelijke (vlucht is over 5 weken).

Ik veronderstel dat ik als buitenlander niet online kan inchecken bij American Airlines, dus misschien hoef ik niet op een e-ticket te wachten?
  maandag 13 februari 2012 @ 17:08:41 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107935535
Bij AA krijg ik ook nooit een eticket voor binnenlandse vluchten, alleen een boekingsbevestiging.
pi_107937926
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:05 schreef Kielse het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die Cheaptickets.nl al gebruikt hebben;

ik studeer op dit moment in de VS en ik heb 2 binnenlandse vluchten geboekt via Cheaptickets en betaald via mijn visa kaart. Ik heb een mail gekregen dat mijn boeking bevestigd is ( als ik met mijn boekingsnummer en achternaam inlog, zie ik de lijst van mijn vluchten en ernaast staat 'bevestigd'), alleen wijn we nu 4 dagen verder en ik heb nog steeds geen mail gekregen met de e-tickets en dergelijke (vlucht is over 5 weken).

Ik veronderstel dat ik als buitenlander niet online kan inchecken bij American Airlines, dus misschien hoef ik niet op een e-ticket te wachten?
boekingsbevestiging/eticket is allemaal hetzelfde. Zolang jij dat mailtje ent is het dus allemaal prima. Als jij een boekingscode hebt gekregen waarmee je kunt inloggen kan je hiermee ook online inchecken. Vaak heb je de code zelfs ook nieteens nodig.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107951057
ja als je dan op het vliegveld komt dan is het moeilijk hier, moeilijk daar, maar inderdaad, vaak moet je gewoon digitaal in checken met je vlucht nummer en je achternaam. en is een dom mailtje het enigste bewijs dat je hebt geboekt.
bizar eigenlijk.
pi_107951550
Maar met het boekingsnummer dat in de Cheaptickets.nl bevestigingsmail stond, ben ik toch niets? Ik kan daarmee enkel inloggen op hun website, maar niet op die van American Airlines...
pi_107951760
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef Kielse het volgende:
Maar met het boekingsnummer dat in de Cheaptickets.nl bevestigingsmail stond, ben ik toch niets? Ik kan daarmee enkel inloggen op hun website, maar niet op die van American Airlines...
Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107952592
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:48 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
pi_107952742
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_107953105
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.
Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijk ;)
Het geld is van mijn rekening gegaan dus de betaling moet gelukt geweest zijn :-)
pi_107954376
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken :)
Als je die hebt moet het goed zijn. Bij AA moet je inloggen met combinatie code+naam, het kan zo zijn dat Cheaptickets.nl de tickets bij AA inboekt op naam van Cheaptickets (maar met jou als passagier). Dan kan je dus niet op je eigen naam inloggen. Ik weet de Cheaptickets 'naam' alleen even niet direct :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_107957610
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:

[..]

Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.

Je hebt betaald en je hebt de PNR code. Alles is gewoon in orde.
pi_107957654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 03:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.

quote:
Je hebt betaald en je hebt de PNR code. Alles is gewoon in orde.
Komt wel eens voor dat er technisch iets verkeerd gaat en een ticket niet wordt uitgegeven. Is leuk dat je dan betaald hebt maar als het systeem een paar dagen voor vertrek nog geen ticket heeft wordt de boeking vaak geannuleerd. En dan heb je op de dag van vertrek betaald, maar geen vluchtreservering meer. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.

ALTIJD pas rusten als je het e-ticket zelf gezien hebt met het ticketnummer erbij.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_107957659
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:15 schreef Kielse het volgende:

[..]

Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijk ;)
Het geld is van mijn rekening gegaan dus de betaling moet gelukt geweest zijn :-)
Zie bovenstaande reactie.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_107957698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 03:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.
Nee. Er staat gewoon boven de login: An important note: You will only be able to retrieve bookings that were originally made on this website.
pi_107957883
algemeen klopt dat, en kun je alleen inloggen, op het moment als je electronics wilt in checken.
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 07:48:43 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_107958137
Waarom bel je niet gewoon even naar AA om te checken of zij je in het systeem hebben staan? Als dat zo is, is het toch goed? Zij kunnen je, desgewenst, ook het e-ticket mailen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107978510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 07:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom bel je niet gewoon even naar AA om te checken of zij je in het systeem hebben staan? Als dat zo is, is het toch goed? Zij kunnen je, desgewenst, ook het e-ticket mailen.
hoe vaak moet ik het nog zeggen, hoezo de gemakkelijke weg?
pi_107990648
Om de één of andere reden staat er op de cheaptickets website nu ook een link 'e-ticket' en daar staat inderdaad het AA 6 letter/cijferig boekingsnummer.
Dus alles is opgelost :)
pi_107992929
Snap echt niet dat mensen ook daadwerkelijk boeken op sites als Cheaptickets.
Prima om tickets mee te zoeken maar dan even 70 extra kosen betalen. :N
pi_107993325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 04:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. Er staat gewoon boven de login: An important note: You will only be able to retrieve bookings that were originally made on this website.
En waarschijnlijk is het geen enkel probleem om een boeking te gebruiken die elders is geboekt, zolang je maar een boekingscode hebt die staat in het systeem dat AA gebruikt. Komt heel vaak voor dat het op deze manier werkt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_108050915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:51 schreef Bombshell het volgende:
Snap echt niet dat mensen ook daadwerkelijk boeken op sites als Cheaptickets.
Prima om tickets mee te zoeken maar dan even 70 extra kosen betalen. :N
.... tix.nl ; ¤ 15,- extra kosten, dus niet overdrijven, ik heb daar een vlucht kunnen boeken naar Zuid Afrika voor 825,- terwijl exact dezelfde vlucht rechtstreeks bij Lufthansa 1000,- kostte.
uiteraard shoppen en vergelijken, kan veel opleveren
pi_108060316
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:13:39 #186
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108061692
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef copyfile het volgende:
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
In ieder geval zorgen dat je buiten de herfstvakantie gaat, dan zijn de tickets altijd duurder. O en ook niet rond Thanksgiving.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:14:02 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108061710
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef copyfile het volgende:
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
September en Oktober zijn geen dure tijden om te vliegen richting de Big Apple.

Je bent nu nog wel wat vroeg om te boeken, zeker als je aangeeft dat je data flexibel zijn, de airliners zullen nu niet zonder meer budgetprijzen gaan geven, dat zal pas later gaan gebeuren als de loadfactoren wat achterblijven.

Het loont om af en toe te kijken en acties in de gaten te houden, kijk vooral ook op de Belgische KLM site, gewoon via de normale KLM site en dan het land België te selecteren, daar heb je regelmatig goede aanbiedingen.
Daarnaast zal ook Lufthansa een graantje mee willen pikken, maar persoonlijk is KLM handiger, want heen vertrek je vaak wel van Antwerpen, het is verder een rechtstreekse vlucht, vanaf Amsterdam eerst naar Frankfurt vliegen en dan naar Amerika is niet logisch.

En wat je ook doet, je kan met bijvoorbeeld tix.nl prima vergelijken, maar de administratiekosten, ticket fee en customer service tax zullen dit vliegticket altijd duurder maken dan via bijvoorbeeld D-reizen of via de Belgische KLM website waar geen enkele kosten worden gerekend.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108063944
Thanks ! Zal het in de gaten blijven houden, vlieg ook het liefst met KLM rechtstreeks wil ik best wat meer voor betalen. Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
  donderdag 16 februari 2012 @ 23:09:33 #189
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108064578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef copyfile het volgende:
Thanks ! Zal het in de gaten blijven houden, vlieg ook het liefst met KLM rechtstreeks wil ik best wat meer voor betalen. Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
Ik heb eigenlijk in al die jaren nog nooit verschil gezien, misschien een tientje maar daar hield het ook wel mee op.
Maar goed dat kun je zelf zo nakijken natuurlijk.
pi_108068965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef copyfile het volgende:
Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
Als algemene regel, lees je wel eens dat reizen op dinsdag, woensdag en zaterdag het goedkoopste is. Ik heb vaak de indruk dat dit inderdaad klopt, hoewel het sterk afhangt van de route.
pi_108070830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

September en Oktober zijn geen dure tijden om te vliegen richting de Big Apple.

Je bent nu nog wel wat vroeg om te boeken, zeker als je aangeeft dat je data flexibel zijn, de airliners zullen nu niet zonder meer budgetprijzen gaan geven, dat zal pas later gaan gebeuren als de loadfactoren wat achterblijven.

Het loont om af en toe te kijken en acties in de gaten te houden, kijk vooral ook op de Belgische KLM site, gewoon via de normale KLM site en dan het land België te selecteren, daar heb je regelmatig goede aanbiedingen.
Daarnaast zal ook Lufthansa een graantje mee willen pikken, maar persoonlijk is KLM handiger, want heen vertrek je vaak wel van Antwerpen, het is verder een rechtstreekse vlucht, vanaf Amsterdam eerst naar Frankfurt vliegen en dan naar Amerika is niet logisch.

En wat je ook doet, je kan met bijvoorbeeld tix.nl prima vergelijken, maar de administratiekosten, ticket fee en customer service tax zullen dit vliegticket altijd duurder maken dan via bijvoorbeeld D-reizen of via de Belgische KLM website waar geen enkele kosten worden gerekend.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak inderdaad goedkoper is om van af een ander land te vliegen als de origine van de luchtvaartmaatschappij, dat klopt.
Maar wat betreft dat je op acties moet letten. Mijn ervaring is net dat dit gewoon marketing is, het zijn gewoon de standaard prijzen, waar van ze dan de illusie wekken dat het aanbiedingen zijn, althans, ik heb vorig jaar ook erg vroeg geboekt. Op de route AMS-JNB een route waarmee veel reclame gemaakt wordt, maar ik heb daar geen goedkopere tussen gevonden, in de loop van de tijd, alleen veel beperkingen omdat bepaalde data al niet meer mogelijk waren. Waar het reisbureau me voor waarschuwde,
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:29:57 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108091444
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:36 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak inderdaad goedkoper is om van af een ander land te vliegen als de origine van de luchtvaartmaatschappij, dat klopt.
Maar wat betreft dat je op acties moet letten. Mijn ervaring is net dat dit gewoon marketing is, het zijn gewoon de standaard prijzen, waar van ze dan de illusie wekken dat het aanbiedingen zijn, althans, ik heb vorig jaar ook erg vroeg geboekt. Op de route AMS-JNB een route waarmee veel reclame gemaakt wordt, maar ik heb daar geen goedkopere tussen gevonden, in de loop van de tijd, alleen veel beperkingen omdat bepaalde data al niet meer mogelijk waren. Waar het reisbureau me voor waarschuwde,
Ik bedoel dan ook niet de KLM Werelddeal weken, die acties zijn inderdaad een beetje kansloos.

Wel heeft Lufthansa bijvoorbeeld goede tijdelijke acties, net zoals KLM deze op de Belgische, of Duitse KLM site (Tiefpreise(De laatste in mindere mate door de Duitse vliegticketbelasting).

Zeker de acties van 3 dagen zijn zeer goed, vanaf Dusseldorf of Antwerpen heb ik menig keer richting Azie gevlogen tussen de 400 en 550 euro, dat zijn voor KLM gewoon goede prijzen. Lufthansa heeft dezelfde aanbiedingen regelmatig maar dan met vertrek vanaf Amsterdam, met een overstap op Frankfurt of Munchen, het ligt maar net aan de maatschappij welke de actie heeft wat interessant kan zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108117525
op zich je zou zeggen dat het zo zou zijn, maar ik woon zelf in Zuid Limburg, maar ik heb nooit zo een aantrekkelijke bestemming gevonden, althans ik probeer dit al jaren niet meer, omdat het mij nooit wat heeft op geleverd.
pi_108129056
Weet iemand of er een site/programma bestaat die je automatisch incheckt op het moment (vaak 48 uur voor vlucht) en waarbij je de voorkeur voor stoel aangeeft? Ik had al een site gevonden http://www.checkmein.eu/ maar deze site is buiten gebruik.
Ik vertrek namelijk smorgens vroeg, en voor een goeie stoel hoef ik dan niet vroeg op te staan..
pi_108134185
Nooit van gehoord en in mijn ogen ook redelijk zinloos :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:41:37 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108134322
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Nooit van gehoord en in mijn ogen ook redelijk zinloos :)
Dit. En dan moet je ook nog maar hopen dat het goed gaat.
pi_108144645
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)

Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_108146585
Zelf heb ik hier nooit last van aangezien ik altijd, ook interncontinentaal, hang luggage only reis.

Zin heeft het wel m.i.
- zelf stoel uitkiezen
- zeker in het buitenland is de rij bij de bagage drop korter dan die bij inchecken
- evt. overbagage reeds betalen, scheelt tot wel 30-40%
  zondag 19 februari 2012 @ 13:59:42 #199
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108146847
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)

Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Ik reis zoveel mogelijk met alleen handbagage, en dan is vooraf inchecken wel handig omdat je dan op het laatste moment op het vliegveld kunt aankomen.
pi_108146965
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)

Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Als je ingechecked bent, kan je bij BA ook makkelijker wat later komen - ze gooien je er minder snel af. Geldt waarschijnlijk ook wel voor meerdere airlines.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')