Binnen Europa heb je dan ook geen echte BCquote:Op maandag 13 februari 2012 09:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In de BC binnen Europa werken die dingen allemaal vrijwel nooit. Maar goed, binnen Europa heb ik toch zelden stroom nodig.
Ik vlieg 1 Juni, heb het 2 weken terug gevraagd op facebook pagina, aangezien ik de trein om 7 uur sochtends moet hebben in Antwerpen.. of ze moeten om 5 uur al open zijn zodat ik 's ochtends vroeg de tickets kan afhalen.. Ik woon niet zo heel ver van Antwerpen vandaan.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wanneer heb je je vlucht? Deze procedure hebben ze nl. recent nog gewijzigd bij KLM. Tegenwoordig kun je je treintickets alleen nog maar op de dag zelf ophalen volgens mij.
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,quote:Op maandag 13 februari 2012 12:56 schreef Jappe90 het volgende:
Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).
Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.
Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.
Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
Ik heb nog een claim lopen tegen Arkefly. 2x 300 euro, via EU-claim.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....quote:Op maandag 13 februari 2012 14:02 schreef Kikkeren het volgende:
Ik moest net naar de wc op schiphol, maar ik mocht niet naar binnen van hen!
Ik heb toch ook rechten! Kan ik hier een schade claim voor indienen?
De andere wc was 10 minuten lopen :Squote:Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
op zich zijn toch anders genoeg stille hoekjes op schiphol, ik zie het probeem niet zo....
Ja, maar als ze zich beroepen op overmacht dan heb ik geen recht op schadevergoeding. Door de tegenstrijdige verklaringen heb ik echter het idee dat ze de schadevergoedingen proberen te voorkomen..quote:Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.
boekingsbevestiging/eticket is allemaal hetzelfde. Zolang jij dat mailtje ent is het dus allemaal prima. Als jij een boekingscode hebt gekregen waarmee je kunt inloggen kan je hiermee ook online inchecken. Vaak heb je de code zelfs ook nieteens nodig.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:05 schreef Kielse het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die Cheaptickets.nl al gebruikt hebben;
ik studeer op dit moment in de VS en ik heb 2 binnenlandse vluchten geboekt via Cheaptickets en betaald via mijn visa kaart. Ik heb een mail gekregen dat mijn boeking bevestigd is ( als ik met mijn boekingsnummer en achternaam inlog, zie ik de lijst van mijn vluchten en ernaast staat 'bevestigd'), alleen wijn we nu 4 dagen verder en ik heb nog steeds geen mail gekregen met de e-tickets en dergelijke (vlucht is over 5 weken).
Ik veronderstel dat ik als buitenlander niet online kan inchecken bij American Airlines, dus misschien hoef ik niet op een e-ticket te wachten?
Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)quote:Op maandag 13 februari 2012 22:44 schreef Kielse het volgende:
Maar met het boekingsnummer dat in de Cheaptickets.nl bevestigingsmail stond, ben ik toch niets? Ik kan daarmee enkel inloggen op hun website, maar niet op die van American Airlines...
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nlquote:Op maandag 13 februari 2012 22:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Staat er geen reserveringscode van 6 cijfers/letters in de mail dan? (met als omschrijving PNR / reserveringsnummer / record locator oid)
Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:
[..]
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken
Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijkquote:Op maandag 13 februari 2012 23:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zou hen bellen of mailen, voordat je het weet is er iets mis met de betaling.
Als je die hebt moet het goed zijn. Bij AA moet je inloggen met combinatie code+naam, het kan zo zijn dat Cheaptickets.nl de tickets bij AA inboekt op naam van Cheaptickets (maar met jou als passagier). Dan kan je dus niet op je eigen naam inloggen. Ik weet de Cheaptickets 'naam' alleen even niet directquote:Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:
[..]
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Maar het zal wel in orde zijn, ik ga mij er niet druk in maken
Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:03 schreef Kielse het volgende:
[..]
Inderdaad een reserveringscode van 6 cijfers/letters. Maar die code kan ik niet gebruiken om in te loggen op de AA website, enkel voor cheaptickets.nl
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 03:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat probeer je te doen op de AA website? Manage my trip is alleen bedoeld voor reizigers die de vlucht ook op de AA website hebben geboekt. Online Check-in kan vanaf 24 uur voor het vertrek van de vlucht. In beide gevallen klopt het dus dat die (nog) niet werken.
Komt wel eens voor dat er technisch iets verkeerd gaat en een ticket niet wordt uitgegeven. Is leuk dat je dan betaald hebt maar als het systeem een paar dagen voor vertrek nog geen ticket heeft wordt de boeking vaak geannuleerd. En dan heb je op de dag van vertrek betaald, maar geen vluchtreservering meer. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.quote:Je hebt betaald en je hebt de PNR code. Alles is gewoon in orde.
Zie bovenstaande reactie.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:15 schreef Kielse het volgende:
[..]
Waar kan ik dit emailadres vinden? Want bellen vanuit de states is nogal kostelijk
Het geld is van mijn rekening gegaan dus de betaling moet gelukt geweest zijn :-)
Nee. Er staat gewoon boven de login: An important note: You will only be able to retrieve bookings that were originally made on this website.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 03:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waarschijnlijk maken cheaptickets en AA gebruik van verschillende reserveringssystemen. Hij moet de pnr code van AA hebben en dan kan hij ook op die website inloggen.
hoe vaak moet ik het nog zeggen, hoezo de gemakkelijke weg?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 07:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom bel je niet gewoon even naar AA om te checken of zij je in het systeem hebben staan? Als dat zo is, is het toch goed? Zij kunnen je, desgewenst, ook het e-ticket mailen.
En waarschijnlijk is het geen enkel probleem om een boeking te gebruiken die elders is geboekt, zolang je maar een boekingscode hebt die staat in het systeem dat AA gebruikt. Komt heel vaak voor dat het op deze manier werkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 04:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Er staat gewoon boven de login: An important note: You will only be able to retrieve bookings that were originally made on this website.
.... tix.nl ; ¤ 15,- extra kosten, dus niet overdrijven, ik heb daar een vlucht kunnen boeken naar Zuid Afrika voor 825,- terwijl exact dezelfde vlucht rechtstreeks bij Lufthansa 1000,- kostte.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:51 schreef Bombshell het volgende:
Snap echt niet dat mensen ook daadwerkelijk boeken op sites als Cheaptickets.
Prima om tickets mee te zoeken maar dan even 70 extra kosen betalen.
In ieder geval zorgen dat je buiten de herfstvakantie gaat, dan zijn de tickets altijd duurder. O en ook niet rond Thanksgiving.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef copyfile het volgende:
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
September en Oktober zijn geen dure tijden om te vliegen richting de Big Apple.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:47 schreef copyfile het volgende:
Ik wil september of oktober of november voor 7 dagen naar New York. Nu heb ik geen vaste datums dus ben nu nog helemaal flexibel en wil dan ook de goedkoopste periode. Als ik alleen kijk nu dan blijft alles rond de 700 euro voor een retourtje zitten. Wat zijn de beste/goedkoopste data om die kant op te vliegen ?
Ik heb eigenlijk in al die jaren nog nooit verschil gezien, misschien een tientje maar daar hield het ook wel mee op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef copyfile het volgende:
Thanks ! Zal het in de gaten blijven houden, vlieg ook het liefst met KLM rechtstreeks wil ik best wat meer voor betalen. Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
Als algemene regel, lees je wel eens dat reizen op dinsdag, woensdag en zaterdag het goedkoopste is. Ik heb vaak de indruk dat dit inderdaad klopt, hoewel het sterk afhangt van de route.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef copyfile het volgende:
Maken de dagen van vertrek en terugkomst nog uit kwa prijs ? Of is een maandag even duur als een woensdag bijvoorbeeld ?
Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak inderdaad goedkoper is om van af een ander land te vliegen als de origine van de luchtvaartmaatschappij, dat klopt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
September en Oktober zijn geen dure tijden om te vliegen richting de Big Apple.
Je bent nu nog wel wat vroeg om te boeken, zeker als je aangeeft dat je data flexibel zijn, de airliners zullen nu niet zonder meer budgetprijzen gaan geven, dat zal pas later gaan gebeuren als de loadfactoren wat achterblijven.
Het loont om af en toe te kijken en acties in de gaten te houden, kijk vooral ook op de Belgische KLM site, gewoon via de normale KLM site en dan het land België te selecteren, daar heb je regelmatig goede aanbiedingen.
Daarnaast zal ook Lufthansa een graantje mee willen pikken, maar persoonlijk is KLM handiger, want heen vertrek je vaak wel van Antwerpen, het is verder een rechtstreekse vlucht, vanaf Amsterdam eerst naar Frankfurt vliegen en dan naar Amerika is niet logisch.
En wat je ook doet, je kan met bijvoorbeeld tix.nl prima vergelijken, maar de administratiekosten, ticket fee en customer service tax zullen dit vliegticket altijd duurder maken dan via bijvoorbeeld D-reizen of via de Belgische KLM website waar geen enkele kosten worden gerekend.
Ik bedoel dan ook niet de KLM Werelddeal weken, die acties zijn inderdaad een beetje kansloos.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:36 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak inderdaad goedkoper is om van af een ander land te vliegen als de origine van de luchtvaartmaatschappij, dat klopt.
Maar wat betreft dat je op acties moet letten. Mijn ervaring is net dat dit gewoon marketing is, het zijn gewoon de standaard prijzen, waar van ze dan de illusie wekken dat het aanbiedingen zijn, althans, ik heb vorig jaar ook erg vroeg geboekt. Op de route AMS-JNB een route waarmee veel reclame gemaakt wordt, maar ik heb daar geen goedkopere tussen gevonden, in de loop van de tijd, alleen veel beperkingen omdat bepaalde data al niet meer mogelijk waren. Waar het reisbureau me voor waarschuwde,
Dit. En dan moet je ook nog maar hopen dat het goed gaat.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Nooit van gehoord en in mijn ogen ook redelijk zinloos
Ik reis zoveel mogelijk met alleen handbagage, en dan is vooraf inchecken wel handig omdat je dan op het laatste moment op het vliegveld kunt aankomen.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)
Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
Als je ingechecked bent, kan je bij BA ook makkelijker wat later komen - ze gooien je er minder snel af. Geldt waarschijnlijk ook wel voor meerdere airlines.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand me de zin van online inchecken uitleggen ? (en dan met bagage, zonder bagage zie ik wel voordelen)
Ik bedoel, de rij van vroeger voor het inchecken staat nu voor de bagage drop off....dus wat is nu de lol ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |