Bij TIX.nl komt er in eerste instantie niet zoveel kosten bij, pas na het invullen van de persoonsgegevens komen er nog opeens zelf bedachte belastingen bij, dus boven op de hoge boekingskosten betaal je een ticket fee en een customer service tax, dat is een niet bestaande 'tax' en dit kan dan ook niet vaak genoeg benadrukt worden.quote:Op zondag 26 februari 2012 22:47 schreef bunnahabhain het volgende:
tot nu toer heb ik maar een keer via TIX proberen te boeken, en daar kwam maar ¤ 15,- bij, normaal boek ik altijd via het reisbureau, maar gebruik ik TIX wel om te checken of ze een beetje een fatsoendelijke vlucht aan houden.
Ik heb wel net eens D-reizen ge probeert, op zich ook goed te doen, maar bepaalde startplaatsen als Keulen Hbf (QKL) herkennen ze niet. en die gebruik ik best graag, jammer
Ik mijd CDG ook echt als de pest, zelfs als ik richting Parijs vlieg. Gelukkig heb je daarom de Eurostar, net zo snel en direct in het centrum. En dan de motortaxi door Parijsquote:Op maandag 27 februari 2012 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Parijs CDG is bijzonder k*t als je van terminal moet wisselen. Je kan nog zelf zo snel willen zijn, die Fransen werken niet bijzonder efficiënt wat inderdaad lange rijen bij de beveiliging kan opleveren.
Ik vraag me af waarom je de startplaats Keulen Hbf zou willen gebruiken. Als je uit Keulen vertrekt, kun je toch je treinkaartje zelf bij het loket kopen. Waarom zou je dit via de luchtvaart maatschappij willen doen?quote:Op zondag 26 februari 2012 22:47 schreef bunnahabhain het volgende:
Ik heb wel net eens D-reizen ge probeert, op zich ook goed te doen, maar bepaalde startplaatsen als Keulen Hbf (QKL) herkennen ze niet. en die gebruik ik best graag, jammer
Naast de eventuele miles is het treinkaartje in combinatie met een vliegticket vaak ook goedkoper, maar gelukkig kan je (telefonisch) bij mijn vrienden van Lufthansa en Qatar Airlines (logisch, zelfde alliantie) ook een dergelijk combieticket kopen, ook nog nadat de vlucht geboekt is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 07:30 schreef bunnahabhain het volgende:
het maakt uit, dat het ICE stuk tussen Keulen en Frankfurt ook te boeken is als Lufthansa vlucht.
in eerste instantie toch weer 625 miles extra.
En als je dan vluchten vergelijkt, wat op zich als een heel gepuzzel is, als je kan kiezen uit vier luchthavens voor internationale vluchten, dan hoef je niet weer los de ICE prijs er bij te berekenen.
En bij trein vertraging, is als je samen met je vlieg ticket het ICE ticket koopt, de verantwoording van Lufthansa, dus je kan laat je trein pakken, met een korte aansluiting.
nee, alleen treinticket ophalen is voldoende.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:29 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb een vlucht waar je op de trein moet stappen in Antwerpen, ik had al gelezen dat je dan persé eerst naar Antwerpen moet maar moet je ook persé met de trein mee?
Mag je dus ook je treinticket ophalen en dan met de auto naar Schiphol?
Bedankt voor het snelle antwoord, dat scheelt een hoop gedoe !quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee, alleen treinticket ophalen is voldoende.
Kleine kantekening, als je met de Thalys reist dan is er een controle op aanwezigheid in de trein, als je niet aanwezig bent kan dit dus doorgemeld worden. (Je hebt vaste zitplaatsen en bij het aan boord gaan wordt het ticket gecontroleerd).quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bedankt voor het snelle antwoord, dat scheelt een hoop gedoe !
Zelf zo gereisd met Thalys en bij ophalen van het ticket wordt je naam van een lijst gestreept. In de trein was geen controle en op Schiphol is niet meer gevraagd naar het treinticket.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
Kleine kantekening, als je met de Thalys reist dan is er een controle op aanwezigheid in de trein, als je niet aanwezig bent kan dit dus doorgemeld worden. (Je hebt vaste zitplaatsen en bij het aan boord gaan wordt het ticket gecontroleerd).
Bij de reguliere Beneluxtrein maakt het inderdaad niet uit of je wel of niet meegaat, ik heb regelmatig gehad dat ik uberhaubt geen controle kreeg.
Op Schiphol wordt inderdaad niet gevraagd naar het ticket, na het ophalen van het treinticket in het controlesysteem van KLM direct vrijgegeven en kan je direct inchecken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zelf zo gereisd met Thalys en bij ophalen van het ticket wordt je naam van een lijst gestreept. In de trein was geen controle en op Schiphol is niet meer gevraagd naar het treinticket.
Je kan in je boeking zien of je Thalys of internationale trein hebt geboekt aan de reisduur en het treinnummer.
Hm, dat zie ik eigenlijk enkel als de vlucht vol zit. Bestaat de vlucht compleet niet, of alleen op die dag?quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:01 schreef static het volgende:
Hoe kan het dat ik via bijvoorbeeld atp.nl wel een vlucht van Amsterdam naar Fiji kan boeken maar als ik het direct via de betreffende maatschappij probeer de vluchten niet bestaan?
Ik kan wel vluchten naar Fiji boeken via koreanair.comquote:Op donderdag 1 maart 2012 01:15 schreef static het volgende:
Compleet niet. Probeerde via ATP, die gaf vluchten van Amsterdam naar Seoul en dan met Korean Air naar Fiji (met tussenstop).
Met de KLM naar Seoul gaat nog wel, maar via Korean Air krijg ik Koreaanse pop-ups en meldingen dat die vluchten niet bestaan (ongeacht welke data ik invul). De eindbestemming staat wel in de drop-down van bestemmingen ter verificatie.
Via de Skyteam website (ook Korean Air) lukt het ook niet.
Bij Easyjet hoef je niet echt online in te checken, als je inlogt bij Mijn Easyjet en dan naar de betreffende boeking gaat kan je daar een boardingpass downloaden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ga morgen vliegen met Easyjet. Ik heb alleen handbagage en in mijn mail staat de boardingpass die ik moet uitprinten en mee moet nemen. Ik snap nu alleen niet of ik nog moet inchecken op het vliegveld of dat ik meteen door kan lopen naar de beveiliging.
Ik kan nergens een 'online inchecken' mogelijkheid vinden voor mijn vlucht op de website van Easyjet en de informatieverschaffing is vaag.
Ik denk net zoals bij KLM, maar dat kan de pret niet drukken!quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heeft Alitalia wel echt business class in Europa of is het net zoals als bij KLM?
toch niet zelf betaald hoop ik?quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:54 schreef Mazou het volgende:
[..]
Ik denk net zoals bij KLM, maar dat kan de pret niet drukken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |