abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 januari 2012 @ 23:51:56 #1
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106465353
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10
Depressie & Angst #11
Depressie & Angst #12
Depressie & Angst #13
Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Madame_Paon op 06-01-2012 01:06:52 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:48:16 #2
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_106483300
Een positieve noot bij de aanvang van dit topic. Het is nog pril maar mijn depressies lijken als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Na mijn post hier (wat me enórm heeft opgelucht), tussen kerst en oud en nieuw, viel eindelijk het kwartje, ik weet de oorzaak, het waarom van al die jaren depressie, zelfhaat, verdriet, eenzaamheid en de drank en drugs ten gevolg. Het lag niet eens aan mij...

Nu kan ik dan eindelijk stappen gaan ondernemen! De eerste stap was stoppen met roken, en dat gaat voorspoedig. De volgende wordt, terug naar school! Als klein meisje zei ik al, later als ik groot ben, wil ik dierenarts worden. Mijn moeder zei me dat ik dat niet kon, en ik geloofde haar. In retrospect heeft mijn leven uit zulke ontmoedigende uitspraken bestaan, zij het dat het meestal veel subtieler was. Nu, dankzij wat incidenten rond kerst en oudjaar (waarbij o.a. de veiligheid van mijn diertje in het geding was), geloof ik niks meer van wat er uit haar piehole komt rollen, ik kán haar gewoon niet meer serieus nemen, en dat voelt zo bevrijdend.

Maandag ga ik een afspraak maken bij Avans, HBO geneeskunde, voor een toelatingsexamen, en als ik mijn propedeuse heb, op naar Gent, diergeneeskunde!

Ik moet natuurlijk oppassen dat ik niet te hard van stapel loop, maar dit jaar begint al beter dan de afgelopen 15 jaar bij elkaar waren. Hopelijk blijf ik voorlopig in deze flow, maar ongetwijfeld kom ik mezelf hier en daar nog eens tegen, aangezien ik natuurlijk best een puinzooi van mijn leven heb gemaakt tot nu toe, dat is niet van de ene op de andere dag opgelost.

Het lichtpuntje aan het einde van de tunnel blijkt in ieder geval geen goederentrein te zijn, en het wordt gestaag groter.

Ik zing zelfs weer. En wel dit liedje, oh my. :@

power to the people
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:00:23 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106483861
*O* klinkt goed!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_106484799
wow, iemand is heel heel erg blij :D ^O^
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:08:59 #5
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_106486862
Ja, zó goed, zó blij, 't is bizar. *O*

Nu nog 'even' waarmaken en das toch wel een beetje boel eng. :@
power to the people
pi_106486940
@Beestjuh

Wat fijn dat het zo goed gaat...nu nog vasthouden dat gevoel hè!


Hier gaat het wel maar tegelijkertijd ook niet. Zolang ik niks hoef te doen en maar wat door huis kan slenteren.

Maar zodra ik iets moet doen gaat het gewoon mis.
Die buien waar ik vorige week last van had zijn weg, maar zijn nu omgezet in een soort lusteloosheid.
Ik heb nergens zin in en niks interesseert me eigenlijk.
En die lusteloosheid heb ik eigenlijk al sinds tiener..ik doe dingen omdat ze moeten maar zonder belangstelling en dat maakt alles weer zo zwaar.
En nu heb ik 's avonds wel wat meer rust in mijn hoofd.
Maar het enige dat constant blijft malen is school..ik moet volgende week dinsdag weer beginnen en mijn gedachtes proberen allerlei "smoesjes" en redenen te bedenken om niet te gaan.
En ik weet gewoon niet wat te doen ermee...en ik moet het voorlopig echt zelf uitzoeken.
En dan mag ik over 2 weken weer naar de psych maar deels gaat die zoiets hebben van tja je moet zelf kiezen wat je gaat doen..
pi_106487699
Ik heb ook wel vooruitgang behaald alleen omdat ik beslist heb om het zonder een medicatie te willen want ik wil gewoon niet een AD of wat dan ook en dan zeggen al die vrolijke lui, Tja dan kunnen we jou niet helpen. En dat is gewoon vervelend...
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:31:45 #8
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106490679
Ik geloof dat het hier ook wel goed gaat.
Na alle tegenslagen begin deze week ben ik op een of andere manier weer in de stemming gekomen om wat dingen te doen en wat minder uit te stellen en dat is fijn.
Gisteren bij de psych wat opstartacties voor het aanpakken van die angststoornis en voor schematherapie over een tijdje. Vandaag heb ik voor dat laaste een paar vragenlijsten zitten invullen. (damn die waren lang!)
Komende 4 - 5 dagen zijn wel druk, want ik ga morgen tm zondag naar eindhoven en dan dinsdag weer. En dan moeten andere mensen Sem zn pillen geven, dat is ook wel eng, maar ja. Ik probeer het maar...hopen dat t lukt allemaal :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:37:57 #9
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106493203
Mooi dat het met meerdere mensen wat beter gaat.

Hier niet ... ik heb gister zulke heftige emoties ervaren, dat ik het gevoel heb alsof ik een enorme kater heb, terwijl ik amper gedronken heb (2 glazen).
Herkennen jullie dat, een kater door emoties?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106493444
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:37 schreef Madame_Paon het volgende:
Mooi dat het met meerdere mensen wat beter gaat.

Hier niet ... ik heb gister zulke heftige emoties ervaren, dat ik het gevoel heb alsof ik een enorme kater heb, terwijl ik amper gedronken heb (2 glazen).
Herkennen jullie dat, een kater door emoties?
Ja hoor, Als ik mijn vreselijke nachtmerries heb gehad dan voel ik me echt niet goed en kan het dagen duren voor ik er weer een beetje bovenop ben ;(
pi_106493707
@Murmeli
Sem is je huisdier?

@Madame_peon

Kater door emoties..spreek me der niet over.
Bij mij zijn deze 9 van de 10 keer erger dan een normale kater.en het is dan ook op dat moment alsof ik ineen soort trance zit..heb dan die emotie kater maar voel op dat moment niks anders dan dat..
pi_106493845
Zijn hier meer mensen die lyrica slikken tegen de angst?

Heb een rotdag, kwam thuis en het vloog me gelijk zo aan dat ik meteen weer ben gaan lopen...
Daarna kon ik alleen nog maar huilen.
Maar goed, we zien wel wat het weekend verder gaat brengen, ik hoop op een rustig en lui weekend :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_106494491
Hebben jullie al therapie gehad trouwens>?

Ik begin straks aan een nieuwe therapie.

Begin wel beetje wanhopig te worden in de hulpverlening.

Hebben jullie ook dat je op den duur gewoon echt praat moe bent? Ik weet niet wat ik nog op die nieuwe therapie moet, ik heb alles al verteld. En moet ik WEER alles vertellen.
pi_106500861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:10 schreef cafpow het volgende:
@Beestjuh

Wat fijn dat het zo goed gaat...nu nog vasthouden dat gevoel hè!

Hier gaat het wel maar tegelijkertijd ook niet. Zolang ik niks hoef te doen en maar wat door huis kan slenteren.

Maar zodra ik iets moet doen gaat het gewoon mis.
Die buien waar ik vorige week last van had zijn weg, maar zijn nu omgezet in een soort lusteloosheid.
Ik heb nergens zin in en niks interesseert me eigenlijk.
En die lusteloosheid heb ik eigenlijk al sinds tiener..ik doe dingen omdat ze moeten maar zonder belangstelling en dat maakt alles weer zo zwaar.
En nu heb ik 's avonds wel wat meer rust in mijn hoofd.
Maar het enige dat constant blijft malen is school..ik moet volgende week dinsdag weer beginnen en mijn gedachtes proberen allerlei "smoesjes" en redenen te bedenken om niet te gaan.
En ik weet gewoon niet wat te doen ermee...en ik moet het voorlopig echt zelf uitzoeken.
En dan mag ik over 2 weken weer naar de psych maar deels gaat die zoiets hebben van tja je moet zelf kiezen wat je gaat doen..
Dat malen over school is momenteel zo herkenbaar! Sorry dat ik hiermee ineens zo kom binnenvallen, lees wel al een tijdje mee en heb ooit ook wel eens wat gepost geloof ik.
Ik ben intussen na drie mislukte opleidingen, aan mijn vierde poging bezig, maar het gaat wéér niet goed. Resultaten zijn tot dusver wel goed, maar alles eromheen trek ik niet.

Mijn omstandigheden zijn heel anders dan die van jou, maar dat gepieker over het wel of niet gaan na de vakantie heb ik nu dus ook zo erg. Dat is echt slopend hè!
In principe wil ik ook echt niet meer gaan, want ik weet toch zeker dat ik het op deze manier niet ga afmaken. Maar ik wil eerst een goed alternatief hebben en die heb ik helaas nog niet. Had ik maar een plan B gehad :')

Nouja, dat was even een korte ´bijdrage´ van mijn kant :+
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:03:51 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106507260
Sem is 1 van mijn katten. Die heeft HCM (een hartkwaal) weet ik sinds dinsdag. Andere kan kan het ook hebben, want het is erfelijk en ik heb broer en zus.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106510611
@Crystal 86

Tja ik heb dit al vaker gehad onder normale omstandigheden...en meestal kreeg ik een schop onder m'n kont en ging dan al struikelend verder en zo heb ik de havo en mbo gehaald..maar echt met vallen en opstaan.

Op dit moment voel ik niks anders dan zenuwen...want we hebben een loge. Een kan die voor onze huisdeur stond te mauwen is naar binnengerend en we weten niet van wie het is. Dus gaan morgen even rondvragen hier..want het beestje ziet er te schoon uit om een straatkat te zijn.
Dus nu ligt ie in de woonkamer met wat melk...
Maar goed dat is weer off topic..
pi_106532459
Yeey ik ben ff blij :) de kat is weer naar bij zijn baasjes thuis *o*
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:23:21 #18
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_106543597
When you want it - goes away too fast
Times you hate it - always seem to last

Jammer dat de paniek en twijfel alweer toeslaat nog vóórdat ik de eerste echte stap naar mijn toekomst heb kunnen zetten. Terwijl ik echt heel positieve reacties krijg van mensen om me heen, en ook hier, kan één onhandige opmerking me weer helemaal uit evenwicht brengen. Blegh.

Cafpow, wat goed dat je de kleine zwerver weer veilig thuis af hebt kunnen leveren. O+

Justme1234, ik heb meerdere malen getracht in therapie te gaan. Bleek niet echt een succes. Als ik jou was, zou ik wat je in je post schrijft ook even tegen je nieuwe therapeut zeggen. Maar als je echt praat-moe bent, zijn er toch andere opties? Ik heb er geen ervaring mee, maar er bestaan creatieve, sport- en drama-therapieën, misschien werkt dat beter voor je?
power to the people
pi_106543725
Stay in the highs beestje ;)

Alleen niet zo high dat het in het echt alleen maar weer kan tegenvallen.

*hug*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_106544857
@beestjuh
Helemaal waar die 2 zinnen. Hoewel ik ze liever andersom zou zie. :P

Kan je anders niet met je HA gaan praten over andere opties? Zoals in de post hierboven word genoemd?

Hier voel ik me raar...enorm emotioneel en zin om te huilen maar tegelijk voel ik niks.
En ik moet zeggen ik ben dolblij dat de kat weer veilig thuis is maar nu besef ik zelf hoe erg ik eigenlijk zon diertje mis in mijn leven.
En door omstandigheden kunnen we er geen nemen. En dan ga ik weer naar toen ik klein was en hoeveel steun ik had in moeilijke tijden aan mijn eigen beestje..

Maar ik voel mij nu gewoon weer minder. En dankzij de pillen slaap ik wel beter maar ik moet nog 1,5 week volhouden tot ik weer bij de psych terechtkan.
En 1 week daarvan moet ik weer naar school en de hele dag gaan gedachten door mijn hoofd van niet gaan, maar ik voel me toch verplicht.
En ik kan niet eens mijn kleren opbergen in mijn kast laat staan naar school gaan..

Maar het is denk ik bedtijd want ik begin weer helemaal overstuur te raken..en ik heb niemand om erover te praten behalve mijn moeder..maar zij kan er ook niet goed meer tegen en weet ook niet wat te doen ;(
  zondag 8 januari 2012 @ 00:58:37 #21
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_106547386
Thanks Puntenjager, je hebt ook wel gelijk. Ik kan me ook zó mee laten slepen, meestal in het negatieve, maar dus ook als het goed gaat, en idd, dan is de kans groot dat er iets tegenvalt.

Daarbij maak ik me al zorgen om dingen die nu helemaal nog niet relevant zijn. Als ik idd in België ga studeren, hoe doe ik dat in vredesnaam met al mijn diertjes? Het zijn er nogal wat om mee op kot O+ te nemen. En kan ik het financieel allemaal wel rondgebreid krijgen? Ik ben er juist zo trots op dat ik geen schulden heb. Nu moet ik daar waarschijnlijk toch aan geloven, terwijl de economie er zó voor staat als nu, wie weet hoeveel erger dat nog wordt? En mijn geweldige huis, een echt thuis, moet ik dat dan opgeven? ;(

Ho, stop.

Laat ik eerst maandag eens contact met Avans opnemen en zien of het balletje überhaupt gaat rollen. :') De huisarts blijft een laatste optie, hij is nogal van de antidepressiva, ik niet.

Cafpow, is een uitlaat- of oppashondje geen idee? Of ben je geen hondenmens, dat kan natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die om wat voor reden dan ook, hun hond niet zo vaak of ver uit kunnen laten als ze zouden willen, of die hun dier de hele dag alleen moeten laten, in dierenwinkels of op marktplaats zijn wel es advertenties te vinden. Het is natuurlijk niet hetzelfde als een eigen dier, maar misschien is het beter dan niks. Zeker zoals je er nu bij zit en nog anderhalve week moet wachten om je ei kwijt te kunnen, terwijl een dier altijd klaar staat om naar je te luisteren. Zelfs zonder woordelijke reactie lucht dat toch op... :*
power to the people
pi_106589030
overload-alarm!
Er gebeuren op dit moment zoveel (leuke) dingen in mn leven dat ik merk dat ik dreig te veel van mezelf te vragen, 4e dagop rij dat ik hartkloppingen heb en dat lijkt mij een teken, ikmoet even een stappie terug!
Het plannen en bedenken van onze bruiloft is superleuk, ik moet me alleen bedenken dat ik nog meer dan genoeg tijd heb! Verder zou ik pas na het huwelijk gaan samenwonen want ik vind die traditie mooi maar mijn hart wil iets anders, dus dat speelt ook nog mee! en daadnaast heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik gaan solliciteren, heb er vandaag 2 mailtjes uit gedaan! pfft
nu eerst maar eens slapen, een dikke knuf voor iedereen die hem kan gebruiken
S. 2014
J. 2016
pi_106596749
@Gewoonmezelf
Wat fijn al dat positieve nieuws. Maar wel je grenzen in de gaten houden hè ! Want hartkloppingen zijn niet fijn en positief.

Hier ging het de afgelopen dagen wat beter, maar nu gaat het weer helemaal mis. Gisteren weer een groot deel van de dag compleet overstuur op bed gelegen.
En daarna weer een standaard discussie met ma nav haar psychologische analyse over mij.

En voor de 3e nacht op een rij teveel en onprettig gedroomd.
En wakker met een enorm rotgevoel en moet toch doorgaan en het niet laten merken.
En kreeg 's ochtends weer de standaard negatieve lading over de familie binnen...dat het egoïsten zijn, dat ze niet bellen..maar m'n ma zoiets niet in dat zij vanwege mega kosten niet zullen bellen en dat als je contct wilt ze zelf moet bellen.
Maar nee hoor daar is ze weer te trots voor.

En mijn rotgevoel loopt alleen maar op ;( en ik wil weer m'n bed in..maar mag en kan dat niet omdat er dan weer gezeik gaat komen ...pfff

Morgen weer 1e lesdag maar zoals het ernaar uitziet blijf ik gewoon thuis. En komen de gedachten om gewoon maar de hele week thuis te blijven totdat ik met de psych kan kijken wat te doen.
En de manier waarop ik slaap helpt ook niet mee..de uren die ik slaap..slaap ik ook. Alleen ik droom teveel.
pi_106596841
Weer hele erge nachtmerries gehad als er iets is waar ik gek van word is het dat wel, Durf gewoon bijna niet meer mijn ogen dicht te doen. Heeft iemand anders hier last van gehad en heeft die misschien hints en tips?

Want dit trek ik bijna toch echt niet meer }:|
pi_106599868
Ik heb ook erg last van nachtmerries. Sinds ik voor het slapen Seroquel inneem is het wel wat minder geworden. Is naast een antipsychoticum ook een angstremmer. Maar verder heb ik geen tips.

Hier gaat het vandaag niet zo goed, lig nog steeds in bed en lukt mr nog niet om eruit te komen. Morgen is mn behandelplanbespreking en daar zie ik toch wel een beetje tegenop. Vind het toch wel spannend wat ze vinden en willen.
pi_106600587
Daar ben ik weer eens. Hier gaat het wisselend geloof ik. Ik ben nu 4 weken aan de sertraline en of ik er echt iets van merk, weet ik eigenlijk niet. Ik voel me wel wat rustiger geloof ik, maar anderzijds heb ik de laatste tijd ook soms wat minder zin om dingen te doen. Maar dat kan overal aan liggen. Dus ik slik rustig verder en vrijdag langs de psychiater.

Verder werd ik vorige week opeens overspoeld door een heel sterk verlangen naar een mama. Ik voelde opeens zo'n ontzettend groot gat. Ik realiseerde me dat ik daarom misschien in relaties met vriendinnen toch al weet dat ik me teleurgesteld ga voelen ofzo, omdat ik misschien verwacht ergens een soort moederliefde te kunnen vinden. En dat is niet zo handig natuurlijk en ook niet mogelijk.

Klinkt allemaal wat dramatisch en stom nu ik het zo lees, maar hoe dan ook, ik voelde opeens zo sterk dat gemis. Ik kan soms ook best jaloers zijn als ik zie wat vriendinnen met hun moeder doen en met ze kan praten of hoe het vroeger ging. En dan mis ik het opeens zo en realiseer me dat dat gemis er altijd al zit.

Misschien is het wel versterkt zo na de feestdagen ofzo, dat je dan bij je ouders en rest van de familie komt en het dan weer meer merkt.
pi_106602229
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:17 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Weer hele erge nachtmerries gehad als er iets is waar ik gek van word is het dat wel, Durf gewoon bijna niet meer mijn ogen dicht te doen. Heeft iemand anders hier last van gehad en heeft die misschien hints en tips?

Want dit trek ik bijna toch echt niet meer }:|
Zit je aan de seroquel?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106605167
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:13 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Zit je aan de seroquel?
Daar dacht ik ook meteen aan.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106605572
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:34 schreef seasushi het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook meteen aan.
En dat had ik ook al gepost, dus we zijn het wel met elkaar eens :) Ben benieuwd.

@seasushi, hoe gaat het thuis?
pi_106605919
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

En dat had ik ook al gepost, dus we zijn het wel met elkaar eens :) Ben benieuwd.

@seasushi, hoe gaat het thuis?
Fijn om weer thuis te zijn, en min of meer rust in mijn hoofd te hebben. het tijdje dat ik opgenomen geweest ben, is wel een groot zwart gat. Ik moet terug lezen wat ik in die tijd allemaal gepost heb. :@
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106606027
Ik krijg overigens meer nachtmerries van de seroquel. Ook met een drastisch verlaagde dosis.
Ik neem ze maar voor lief. Blijkbaar moet er het een en ander op deze manier ook nog verwerkt worden.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106606451
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:56 schreef seasushi het volgende:
Ik krijg overigens meer nachtmerries van de seroquel. Ook met een drastisch verlaagde dosis.
Ik neem ze maar voor lief. Blijkbaar moet er het een en ander op deze manier ook nog verwerkt worden.
Heb het een week op 25mg gedaan, kreeg zulke ongelooflijk levendige nachtmerries dat ik moeier wakker werd dan dat ik naar bed ging. Toen ben ik gestopt en ben weer op de pammetjes overgegaan. Volgende week even vragen of er wat anders is want ik word niet blij van dat spul.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:14:27 #33
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106606729
Ik slikte 300 mg Seroquel op een dag en had niet meer nachtmerries dan nu ik het niet meer slik. :?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106608321
Ik moet ook maar weer eens even van me laten horen. Ik krop het de laatste tijd op, en het wordt tijd het weer eens van me af te schrijven.

Hier ging het de afgelopen paar weken echt waardeloos. De eerste feestdagen zonder mijn moeder (in mei vorig jaar overleden) zijn een feit, en ik ben blij dat ze er op zitten. Vlak voor de kerst en oud en nieuw ook nog jarig geweest, en ook dit was een moeilijk moment.

Ik woon momenteel bij mijn vader, maar ik baal van zijn instelling. Hij was nooit echt een spontane man, maar ik irriteer me steeds meer aan hem en zijn gedrag. Hij zit maar een beetje in z'n stoel, kijkt zo af en toe naar buiten, en doet bijna iedere dag boodschappen. Dat is ook het enige moment dat hij het huis uitkomt. Hij heeft geen sociale contacten, toont geen initiatief om samen iets te doen, en toont weinig tot geen interesse in me. Naast dat heb ik het idee dat 'ie een alcoholist is of wordt. Die vent heeft niets omhanden, want is met vervroegd pensioen gegaan vanwege zijn afnemende gezondheid, en dus is grijpen naar de fles misschien wel een hoogtepunt voor hem. Ik weet het niet. Hij is sociaal niet bepaald vaardig, om het maar zacht uit te drukken. Het lijkt me vreselijk om zijn leven te moeten leiden (of is het in dit geval lijden?), en ik hoop ook van harte dat ik in dat opzicht niet op hem lijk.

De afgelopen weken ook problemen gehad met mijn vriendin. Inmiddels lijkt het weer de goede kant op te gaan, maar het heeft heel wat bloed, zweet en vooral tranen gekost. Sinds mijn moeder is overleden ben ik echt een emotioneel wrak. Vroeger huilde ik nooit, of zelden. Nu kan ik om het minste of geringste al in huilen uitbarsten. Het is vast nodig, maar het irriteert me mateloos.

Ik ben ook al maanden niet bij de psycholoog geweest. Het begon met het vergeten om een nieuwe afspraak te maken, maar inmiddels stel ik mezelf steeds vaker de vraag: Wat voor zin heeft het?
Het is fijn om even een uurtje met iemand die er voor geleerd heeft te praten, maar onderweg naar huis gaat het alweer kut, en lijkt die opluchting helemaal geen zin te hebben.

Iedere sessie lucht het op, maar dat is ook alles. Er zit niet echt vooruitgang in. Ik loop al sinds februari vorig jaar bij de psycholoog, maar om nou te zeggen dat ik vooruitgang boek, niet echt.
Ik vindt het zinloos, en zie de meerwaarde er niet van in.

Weet iemand wat ik hier mee aan moet?

Zo, dit opschrijven lucht al een beetje op. Maar nogmaals, op de lange termijn schiet ik er niets mee op. Ik denk niet dat ik er iets mee gewonnen heb. Zo maar eens een uur lang stoom afblazen op de bokszak tijdens het kickboksen. Misschien helpt dat om mijn hoofd leeg te maken.
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 18:07:39 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106608702
Ook maar even een update van mijn kant.

Het gaat super *O* Cymbalta is echt een wondermiddel voor mij O+ Met de kerst was ik de medicijnen vergeten mee te nemen naar mijn ouders waardoor ik het een paar dagen niet kon slikken, nou dat heb ik geweten :X Meteen weer misselijk en duizelig -O- Een goede les dus dat ik mijn medicijnen altijd mee moet nemen want zolang ik ze gewoon goed inneem heb ik nergens last van :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 9 januari 2012 @ 18:09:03 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106608755
Yayyy ik heb pillen tegen de bijwerkingen van de AD...
mijn hele lijf wordt zo gespannen van die paroxetine, daar heb ik over geklaagd bij de psychiater en zij dacht dat betablokkers daartegen helpen, dus die heb ik nu gehaald.
Ze vertelde dat die bijwerking meer voorkomt bij AP maar ook wel eens bij paroxetine. Ik heb vanmiddag zo'n ding genomen maar of het nou echt werkte weet ik niet. Denk dat het wel iets minder werd. Misschien moet ik meer ofzo ;)
Als ik morgenvroeg weer wakker word van een gespannen en druk lijf neem ik ze weer, dan merk ik misschien beter of het wat helpt. Ik hoop het wel, anders moet ik weer andere pillen, want zo;n stresslijf is klote, en helpt ook niet bepaald tegen stress/piekeren/angst etc.
Verder gaat het best goed. Minder depri, en minder aan het piekeren. yay!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106610122
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:13 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Zit je aan de seroquel?
Nee aan geen enkele medicatie.
pi_106626477
@brawler

Die gebeurtenissen in je post heb je die al goed verwerkt? En als je het nut van de terapie niet ziet waarom ga je dan? En ga je niet naar je ha en kijkt naar andere mischien intensievere terapie?

En dat het als je onderweg naar huis bet het weer kut gaat betekend dat de terapie wat met je doet..
Want hetzelfde ervaar ik...
Maar goed verder weet ik ook niet wat te zeggen erop.

@Majo
Ze zeggen dat je AD altijd heel structureel moet slikken omdat je anders nare effecten ervaart zoals jij.
Mischien handig om een extra strip of doosje ofzo altijd in je jas of tas te laten zitten??

@Murmeli
Fijn dat er naar een goede oplossing gezocht word. En helemaal fijn dat het wat beter gaat.

Hier zit ik met wat stress ..morgen mijn 1e lesdag na de vakantie en zie er dusdanig tegenop dat er een grote kans is dat ik het maar oversla..
Maar eigenlijk wil ik alles stopzetten, dus stoppen met de opleiding..maar tegelijk ook niet.
Maar ik heb nu echt het gevoel dat het allemaal teveel is nu.
Ik krijg me met wat getrek en geduw uit bed, zit mer gevoelens vanwege verlies oma, heb sowieso al stress door school, tentamens komen eraan, thuis loopt het ook niet al te lekker. En mijn "depressieve gedrag" leidt tot nog meer conflicten omdat ma mij eruit wil en probeert te duwen en trekken..
Maar goed ik zie morgen wel weer.
Trouwens na een paar dagen heb ik moeten stoppen met de alprazolam omdat ik er hoofdpijn van krijg.. :(

Dus ik ga even afwachten tot woensdag het gepsprek met de decaan en ga kijken of ik de psych of een vervanger kan regelen als er geen klein mini beetje vooruitgang is.
Maar nu maar proberen te slapen om te kijken of ik toch naar school kan morgen!
pi_106635495
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:55 schreef cafpow het volgende:
@brawler

Die gebeurtenissen in je post heb je die al goed verwerkt? En als je het nut van de terapie niet ziet waarom ga je dan? En ga je niet naar je ha en kijkt naar andere mischien intensievere terapie?

En dat het als je onderweg naar huis bet het weer kut gaat betekend dat de terapie wat met je doet..
Want hetzelfde ervaar ik...
Maar goed verder weet ik ook niet wat te zeggen erop.
Nee, ik heb de dood van mijn moeder absoluut nog niet helemaal verwerkt. En juist daarom is het fijn om er over te praten. Of dat nou met mijn vriendin, met de psycholoog of met iemand anders is.
Het is niet dat ik het nut niet zie van mijn sessies bij de psych, ik verwoorde het verkeerd. Ik voel me op dat moment wel even opgelucht, alsof er een last van mijn schouders is. Maar kort daarna voel ik me weer waardeloos, en dan lijkt dat gevoel van opluchting daar niet tegen op te wegen of zo.

Ik heb nooit nagedacht over eventuele intensievere therapie. Waarom weet ik niet, eigenlijk. Misschien is dat wel de oplossing. Maar waar moet ik dan aan denken? Ik weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen, en misschien vind ik het ook wel eng.

Dus het kan kloppen dat ik me onderweg naar huis al weer slecht voel? Dat is eigenlijk een goed teken? Het klinkt paradoxaal, maar als jij het zelfde ervaart, zou het kunnen toch?
pi_106636461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef Brawler het volgende:

[..]

Nee, ik heb de dood van mijn moeder absoluut nog niet helemaal verwerkt. En juist daarom is het fijn om er over te praten. Of dat nou met mijn vriendin, met de psycholoog of met iemand anders is.
Het is niet dat ik het nut niet zie van mijn sessies bij de psych, ik verwoorde het verkeerd. Ik voel me op dat moment wel even opgelucht, alsof er een last van mijn schouders is. Maar kort daarna voel ik me weer waardeloos, en dan lijkt dat gevoel van opluchting daar niet tegen op te wegen of zo.

Ik heb nooit nagedacht over eventuele intensievere therapie. Waarom weet ik niet, eigenlijk. Misschien is dat wel de oplossing. Maar waar moet ik dan aan denken? Ik weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen, en misschien vind ik het ook wel eng.

Dus het kan kloppen dat ik me onderweg naar huis al weer slecht voel? Dat is eigenlijk een goed teken? Het klinkt paradoxaal, maar als jij het zelfde ervaart, zou het kunnen toch?
Ik zelf zou ook niet goed weten waaraan te denken bij intensievere terapie, mishcien verschillende vormen mengen ofzo. Geen idee, dat moet je echt met je behandelaar bespreken, want die weet ook wat mogelijkheden zijn.

En dat je je onderweg naar huis slecht voelt, tja ik weet ook niet echt wat dat betekend. Maar het betekend dat dat gesprek toch iets met je doet..of dat positief of negatief is zou ik niet weten, maar het raakt iets en dat betekend dat je bezig bent met een van de gevoelige snaren. En dat lijkt mij juist positief...
Maar goed ik weet het ook niet helemaal hoor..

Vanuit mijn kant ben ik vandaag niet naar school gegaan, kon gisterenavond absoluut niet slapen en ben na 3 uur in slaap gevallen. Heb me wel netjes afgemeld alleen volgens mij kwam de situatie in de mail een beetje erg extreem over...en dus erger dan het is. Maar dat kan ik morgen alsnog met de decaan bespreken...

Verder zit ik te twijfelen tussen wel of niet de psych bellen, want er zit enige verbetering in de situatie maar ook niet al te veel.
Maar nu ben ik alleen thuis en voel ik gewoon veel minder spanning..en ben ik een heel klein beetje schoolwerk aan het doen. Maar als mijn ma thuis is dan krijg ik niks voor elkaar..zeer raar..maar goed ik doe het lekker rustig aan, en wacht het gesprek met de decaan morgen af.
pi_106709080
Hoe gaat het met iedereen?

Hier op en af en ben doodop. Maar ik heb een vraag, voor degene die naar een psycholoog gaan en AD krijgen. Hoe is dat gelopen? Want een psycholoog mag zelf geen AD geven, toch?
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:16:44 #42
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106709266
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:10 schreef cafpow het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?

Hier op en af en ben doodop. Maar ik heb een vraag, voor degene die naar een psycholoog gaan en AD krijgen. Hoe is dat gelopen? Want een psycholoog mag zelf geen AD geven, toch?
De psychiater schrijft dat meestal voor.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106713727
ik heb mijn AD gekregen bij de huisarts en daarbij volg ik therapie, voor mij werkt het wel goed
S. 2014
J. 2016
pi_106714628
Mijn therapeute heeft me op een gegeven moment doorgestuurd naar de psychiater en hij heeft m'n ad's dan ook voorgeschreven.

Morgen overigens weer een afspraak met de beste man. Zit nu 4,5 week aan de pillen en ik ben wat rustiger, nog steeds. Gisteren zelfs zowaar wat meer van mezelf aan een vriendin laten zien. Dat is namelijk iets wat ik heel moeilijk vind om te doen. Ik had er wel een uur of 5 voor nodig, maar uiteindelijk gewoon gepraat over 'echte' dingen in plaats van het oppervlakkige geouwehoer.

Klein stapje, maar ben er wel blij mee geloof ik :) Niet dat het heel veel veranderd..
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:19:36 #45
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106715172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef Brawler het volgende:

[..]

Nee, ik heb de dood van mijn moeder absoluut nog niet helemaal verwerkt. En juist daarom is het fijn om er over te praten. Of dat nou met mijn vriendin, met de psycholoog of met iemand anders is.
Het is niet dat ik het nut niet zie van mijn sessies bij de psych, ik verwoorde het verkeerd. Ik voel me op dat moment wel even opgelucht, alsof er een last van mijn schouders is. Maar kort daarna voel ik me weer waardeloos, en dan lijkt dat gevoel van opluchting daar niet tegen op te wegen of zo.

Ik heb nooit nagedacht over eventuele intensievere therapie. Waarom weet ik niet, eigenlijk. Misschien is dat wel de oplossing. Maar waar moet ik dan aan denken? Ik weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen, en misschien vind ik het ook wel eng.

Dus het kan kloppen dat ik me onderweg naar huis al weer slecht voel? Dat is eigenlijk een goed teken? Het klinkt paradoxaal, maar als jij het zelfde ervaart, zou het kunnen toch?
Ik vind het logisch dat je op weg naar huis je je rotter voelt dan daarvoor, je hebt het over iets ingrijpends en pijnlijks wat gewoon tijd kost om er beter mee om te kunnen gaan.
Zelf heb ik inmiddels alweer bijna 4 jaar geleden mijn vorige vriendin verloren en al gaat het nu het merendeel van de dagen goed en heb ik daar geen therapie meer voor, zelfs nu breekt het me geregeld nog op en voel ik me nog steeds extra rot na feestdagen, haar verjaardag etc.

Dus zo vreemd vind ik het niet, al herken ik het 'nutteloze' gevoel wel hoor, je voelt je een dag redelijk en zodra je daar weg bent voel je je enkel rotter, dan vraag je je af en toe wel af waarom je in godsnaam gaat.
Ik hoor zelf vaak dat ik het niet verwerkt zou hebben, vraag me in godsnaam af hoe je iets dergelijks verwerkt en of dat wel te doen valt.

Hier ook maar gelijk een update, mede door m'n directe omgeving heb ik me eigenlijk laten omlullen om niet naar een psych te gaan, want het viel allemaal wel mee, het is gewoon wat stress, daar ben je veel te vrolijk voor en ga zo maar door, lekker kut moment als je denkt serieus iets aan te kunnen kaarten en de reactie is als volgt. :')
En m'n huidige vriendin zit ook aan de AD en de bijwerkingen maken het er voor mij ook niet makkelijker op als chronisch zieke, maar al met al ben ik nog geen reet opgeschoten.

Ik praat ondertussen wel meer met m'n omgeving over de 'dingen' die spelen, maar echt concreet kan ik daar ook weer niet in worden op een of andere manier omdat er geen tastbare zaken zijn waarvan ik zeker weet dat die voor de onrust en chaos in m'n hoofd zorgen.
Als ik terugblik op de afgelopen 5 jaar is er zoveel gebeurt dat praktisch alles wel toepasbaar is, maar ik vind het lastig om te zeggen wat het nou veroorzaakt.
Volgens mij heb ik echt random last van veranderingen in m'n humeur, ben sinds een aantal jaar echt labiel geworden, kan nog janken om een tekenfilm waarbij de hamster in een kooitje wordt gestopt en de ene dag gaat het prima en stroomt het glas haast over en op andere momenten is ie praktisch leeg terwijl de dag hetzelfde brengt.

Sport weer meer, pak m'n hobbies op, spreek vaker weer met vrienden af en probeer te genieten maar het komt niet veel verder als "Ik ga door, want ik geniet, ook al heb ik er geen zin ... dit is genieten!', dat idee. :r

Samenvatting: Voel me al jaren kut naar omstandigheden, omgeving lacht het weg en als chronisch vermoeide kan ik deze onzin er nou net niet bij gebruiken. :')
pi_106719837
Ik mag maandag met ontslag *O* *O* *O*
pi_106722658
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:03 schreef Sylvana het volgende:
Ik mag maandag met ontslag *O* *O* *O*
Wat fijn!!! Super voor je! En wat als je daar weer weg bent, weer 1x per week naar de psych? Of wat?
pi_106724037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:03 schreef Sylvana het volgende:
Ik mag maandag met ontslag *O* *O* *O*
w/ geniet er van! :*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:18:14 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106724167
Yayyy voor Sylvana!
En yayy voor nyota ook trouwens :) maar dat had ik stiekem al gezegd ;)

Ik ben echt een enorme muts maar ik heb mezelf maar meteen min of meer vergeven. Vroegah voor ik aan de AD's zat en voordat ik aan de concerta zat was ik nogal een feestbeest. Alcohol, drugs, alles kon er wel in en dan trok ik soms een hele nacht door.
Nu ben ik natuurlijk van de concerta af en dinsdag werd een vriend van me gecremeerd die vorige week zelfmoord had gepleegd en daarna had ik best wel behoefte om me klem te zuipen en dat liep uit in een nachtje doorhalen met niet alleen drank. Lekker stom met AD's, daar had ik juist wel eens iemand voor uitgescholden dat die dat had gedaan, maar ik kon het niet laten.
Gelukkig is er niks misgegaan, ik ben nu alleen heel erg brak (koppijn, niet normaal meer en kramp aan mijn kaken) maar gelukkig niet depressief. Zou kunnen dat dat een dezer dagen nog komt. Maar ja, eigen schuld. Blond kind dat ik ben. niet meer doen dus....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106725475
Thnx iedereen *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:29 schreef Nyota het volgende:

[..]

Wat fijn!!! Super voor je! En wat als je daar weer weg bent, weer 1x per week naar de psych? Of wat?
Thnx en nee dan ga ik een aantal dagen in de week naar de structurele deeltijdgroep. Daar krijg ik nog een intakegesprek van. En zodra de uitslag van mijn persoonlijkheidsonderzoek binnen is ga ik samen met psych kijken welke therapie ik nog meer kan doen. Maar ben iig blij dat ik naar huis mag en gewoon weer lekker thuis kan slapen enzo :D
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:13:40 #51
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_106726138
*O* Sylvana *O* *O* Nyota *O* Beide zo goed bezig...

Lastpost, heb al eens vaker posts van je gelezen en zou je dan zo graag beet willen pakken en een dikke kusknufkroel willen geven... Al zal het waarschijnlijk weinig helpen, bij deze... *;
Zulke verschrikkelijke gebeurtenissen zijn voor de meeste mensen zo ongrijpbaar (en da's maar goed ook, eigenlijk), zeker na enige tijd gaat iedereen (ogenschijnlijk) weer verder met hun leven terwijl de leegte voor jou nooit echt op te vullen is, je blijft dingen ervaren waar anderen niet door belemmerd worden, ik snap enigszins hoe je je in gezelschap van vrienden toch zo eenzaam kan voelen. Ik herken ook hoe mensen je verdriet bagatelliseren omdat je zij gewend bent zijn geraakt aan het masker wat je ophoudt. Weet alleen niet goed wat ik kan zeggen om je een hart onder de riem te steken.
Wees lief voor jezelf, als anderen dat verzuimen. De buitengewone kracht die mensen zoals jij tentoon spreiden, sleept mensen zoals ik er weer doorheen. :*.
power to the people
pi_106728779
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:55 schreef Sylvana het volgende:
Thnx iedereen *O*

[..]

Thnx en nee dan ga ik een aantal dagen in de week naar de structurele deeltijdgroep. Daar krijg ik nog een intakegesprek van. En zodra de uitslag van mijn persoonlijkheidsonderzoek binnen is ga ik samen met psych kijken welke therapie ik nog meer kan doen. Maar ben iig blij dat ik naar huis mag en gewoon weer lekker thuis kan slapen enzo :D
Is die uitsla er nog steeds niet?? Wanneer krijg je die?
pi_106728895
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:24 schreef Nyota het volgende:

[..]

Is die uitsla er nog steeds niet?? Wanneer krijg je die?
Het onderzoek is 4 weken geleden en uitslag zou er binnen 6 weken zijn. Dus als het goed is nog maximaal 2 weken wachten.
pi_106735502
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:18 schreef Murmeli het volgende:
Yayyy voor Sylvana!
En yayy voor nyota ook trouwens :) maar dat had ik stiekem al gezegd ;)

Ik ben echt een enorme muts maar ik heb mezelf maar meteen min of meer vergeven. Vroegah voor ik aan de AD's zat en voordat ik aan de concerta zat was ik nogal een feestbeest. Alcohol, drugs, alles kon er wel in en dan trok ik soms een hele nacht door.
Nu ben ik natuurlijk van de concerta af en dinsdag werd een vriend van me gecremeerd die vorige week zelfmoord had gepleegd en daarna had ik best wel behoefte om me klem te zuipen en dat liep uit in een nachtje doorhalen met niet alleen drank. Lekker stom met AD's, daar had ik juist wel eens iemand voor uitgescholden dat die dat had gedaan, maar ik kon het niet laten.
Gelukkig is er niks misgegaan, ik ben nu alleen heel erg brak (koppijn, niet normaal meer en kramp aan mijn kaken) maar gelukkig niet depressief. Zou kunnen dat dat een dezer dagen nog komt. Maar ja, eigen schuld. Blond kind dat ik ben. niet meer doen dus....
Heel, heel soms is dat wel goed voor je. Even een keer uit de band springen en even doen als vroeger. Dan weet je meteen weer wat het ook al weer was, waarom je het niet te vaak moet doen, maar even niet bewust met je geest bezig zijn en de middelen kiezen om je even te latengaan.
Mijn psych is voor een keer per jaar akkoord :)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106744967
@Sylvana
Wat fijn dat je met onslag mag! Heerlijk.

@Murmeli
Iedereen heeft wel zulke nachten. En zolang je het niet te vaak doet kan is het niet erg. Soms is het even nodig..

Hier gaat het dubbel. Zit overduidelijk met pieken en dalen die duidelijk merkbaar zijn.
School maak ik me niet meer te druk om, als ik eind van het jaar mijn punten niet haal maar deze de enige slechte periode is..heb ik steun van de decaan. Dus dat neemt de paniek wat af.

Verder kost 1 dag les me nu echt mega
moeite en ben ik eind van de dag gebroken..en dus super depri. Wat ik overdag nog ben. Maar ik kan mezelf een beetje rondslepen overdag.
En nu heb ik 4 dagen weekend..moet wel studeren..maar wil ook meer dan voldoende rust nemen :).

En ik wil over een tijdje een hanger laten maken met de foto van oma erin gegraveerd! Het kost wel wat..maar voor mij is dat het meer dan waard! Maar dat wil ik pas doen als het beter gaat en ik wat meer geld heb ;)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 05:32:45 #56
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106794326
Mooi om te horen Sylvana. :)

Sterkte voor iedereen en hopen dat 2012 een goed jaar wordt.

Post 1000 in R&P. *O*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106794329
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 05:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Post 1000 in R&P. *O*
Hoe weet je dat dan?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 05:35:54 #58
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106794335
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 05:33 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dan?
Door de FOK!statstool.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106810616
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 05:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Mooi om te horen Sylvana. :)

Sterkte voor iedereen en hopen dat 2012 een goed jaar wordt.

Post 1000 in R&P. *O*
Ik denk dat ik er veel meer heb, hoe zie je dat?
Rustig aan.
  zondag 15 januari 2012 @ 01:29:51 #60
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106822622
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er veel meer heb, hoe zie je dat?
http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers/
Onder "aantal (per subforum)".
Maar je kunt het maar voor maximaal een periode van 365 dagen berekenen.

/offtopic
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 16 januari 2012 @ 18:43:58 #61
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106879232
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:29 schreef seasushi het volgende:

[..]

Heel, heel soms is dat wel goed voor je. Even een keer uit de band springen en even doen als vroeger. Dan weet je meteen weer wat het ook al weer was, waarom je het niet te vaak moet doen, maar even niet bewust met je geest bezig zijn en de middelen kiezen om je even te latengaan.
Mijn psych is voor een keer per jaar akkoord :)
mja daar zit ook wat in maar het is ook gewoon gevaarlijk, drugs met antidepressiva. zonder de drugs moet het inderdaad wel kunnen afentoe. veel zuipen is ook niet goed, maar iets minder link.
ik voel me ook pas sinds gisteren/vandaag weer normaal. heeft dus 5 dagen geduurd. moet ik maar niet meer doen.
al heb ik het mezelf wel vergeven....dat is al heel wat voor mij ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106880111
Ik ben met ontslag *O*

Heb alleen nog geen ontslaggesprek gehad :') Psychiater had crisisdienst en moest weg naar een crisis. Gesprek is nu donderdag.

Tot die tijd dus ook 2 mgr Risperdal blijven slikken. Zou eigenlijk vanaf vandaag naar 1 mg gaan, maar dat ging dus niet door.

Heb nog geen idee wanneer ik intake heb voor de deeltijdbehandeling, dus de eerste paar dagen gewoon thuis. Dat vind ik wel een beetje spannend, want heb alleen 1 keer een uurtje alleen thuis gezeten.

Maar maar gewoon denken dat het goed gaat en anders kan ik altijd naar mn schoonouders of schoonzusje, dus dat scheelt :)
pi_106880457
@Sylvana,
wat fijn, dat je weer naar huis kunt. Het word denk ik wel even wennen. Maar het weer thuis zijn is alleen positief.

@murmeli
Volgende keer dan maar de drugs iig achterwege laten!! Dat zal die enorme "kater" wel veel doen minderen.

Hier wat dubbele daagjes achter de rug. Wel wat aan school gedaan en verder neit veel. Behalve opppas voor een baby, en dat is gewoon leuk. Vooral nu die baby heel veel mompelt, praat ed. Maar er niks van te verstaan is..dat is zo lief O+
Gisteren alleen bankgehangen en een beetje gestudeerd voor tentamens.

Maar verder is het hier nog op en af kwa stemmingen...maar is het al iets beter beheersbaar!
pi_106883298
Zoo sinds anderhalve week merk ik dat ik duidelijk boven de nullijn ben gekomen, mijn stemming is een stuk beter en heb het gevoel uit de depressie te zijn. Niet dat ik er al ben maar het kan nu alleen nog maar omhoog.

Jammer genoeg is de vermoeidheid nog steeds aanwezig en krijg ik enorme last van spanningen, hartkloppingen, beetje angstig, hoofdpijn en druk op de borst als ik teveel doe op een dag. Gelukkig leer ik steeds beter naar mijn lichaam te luisteren door meteen rust te nemen en is de hersteltijd niet meer zo lang. Toch blijft een psychose het meest enge en kutte dat me ooit is overkomen. Dat gun je je ergste vijand niet.

Zaterdag heb ik het zelfs tot 2 uur volgehouden met stappen, wel met alcohol dus niet zo verstandig. Dat maakte gister ook dubbel kut. Maar vandaag weer een goede dag gehad jeuj.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106883351
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:05 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben met ontslag *O*

Heb alleen nog geen ontslaggesprek gehad :') Psychiater had crisisdienst en moest weg naar een crisis. Gesprek is nu donderdag.

Tot die tijd dus ook 2 mgr Risperdal blijven slikken. Zou eigenlijk vanaf vandaag naar 1 mg gaan, maar dat ging dus niet door.

Heb nog geen idee wanneer ik intake heb voor de deeltijdbehandeling, dus de eerste paar dagen gewoon thuis. Dat vind ik wel een beetje spannend, want heb alleen 1 keer een uurtje alleen thuis gezeten.

Maar maar gewoon denken dat het goed gaat en anders kan ik altijd naar mn schoonouders of schoonzusje, dus dat scheelt :)
Van harte! Natuurlijk is het weer spannend, dat vond ik ook na de opname. Kost een paar weekjes maar dan ben je wel weer gewend.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106888822
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:06 schreef b4kl4p het volgende:
Zoo sinds anderhalve week merk ik dat ik duidelijk boven de nullijn ben gekomen, mijn stemming is een stuk beter en heb het gevoel uit de depressie te zijn. Niet dat ik er al ben maar het kan nu alleen nog maar omhoog.

Jammer genoeg is de vermoeidheid nog steeds aanwezig en krijg ik enorme last van spanningen, hartkloppingen, beetje angstig, hoofdpijn en druk op de borst als ik teveel doe op een dag. Gelukkig leer ik steeds beter naar mijn lichaam te luisteren door meteen rust te nemen en is de hersteltijd niet meer zo lang. Toch blijft een psychose het meest enge en kutte dat me ooit is overkomen. Dat gun je je ergste vijand niet.

Zaterdag heb ik het zelfs tot 2 uur volgehouden met stappen, wel met alcohol dus niet zo verstandig. Dat maakte gister ook dubbel kut. Maar vandaag weer een goede dag gehad jeuj.
dat heb ik dus ook en als ik eigenwijs door blijf rennen volgt gegarandeerd een paniekaanval!

Is het voor iemand herkenbaar dat je zelfvertrouwen een deuk oploopt na een burn-out?
Ik heb gesoliciteerd, en hoewel ik weet dat ik goed ben in wat ik doe, merk ik ook dat ik twijfel aan mezelf, Vrijdag maar eens bespreken met mijn psych!
S. 2014
J. 2016
pi_106917931
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Is het voor iemand herkenbaar dat je zelfvertrouwen een deuk oploopt na een burn-out?
Ik heb gesoliciteerd, en hoewel ik weet dat ik goed ben in wat ik doe, merk ik ook dat ik twijfel aan mezelf, Vrijdag maar eens bespreken met mijn psych!
Ja, is herkenbaar. Heb ik ook erg last van gehad toen ik in m'n burn-out zat. Maar misschien is dat wel een algemeen trekje van me.... Hopelijk kan de psych je even een zetje geven :)

Hier gaat het wel ok. Ik kan waarschijnlijk wat werk gaan doen bij het bedrijf waar een vriend van me werkt. Is echt chill :) Ga van de week nog even langs om te babbelen, maar ik heb z'n baas al wel eens eerder ontmoet.

En vandaag heerlijk heel de middag buiten geweest! Echt fijn die zon! En straks nog naar de psych. Die zal me wel weer even met beide benen op de grond zetten (lees: dat ik nu niet meer denk dat ik heel de wereld weer aan kan omdat ik alles hard weg duw...)
pi_106918212
Dat van zelfvertrouwen is ook wel herkenbaar. En lijkt mij ook vrij logisch want je moet als het ware weer helemaal op nieuw beginnen en dat is veel leren enzo.

Hier ben ik moe, ik ben blij als deze periode voorbij is. En ik de tentamens gehad heb. Bij 1 vak ga ik 100% voor de herkansing. En de andere twee even wat aan doen deze week en hopelijk haal ik het.
Verder is het nog op en af, ene moment barst ik van de energie en heb ik er zin in, en het andere moment wil ik gewoon nisk behalve dat de wereld vergaat.
Vanmiddag ben ik gebeld dat de psych ziek is, en dat de afspraak voor nog onbekende tijd is opgeschort. :'(
pi_106963356
Cafpow, wat klote dat die afspraak dan voor onbekende tijd is opgeschort. Zo irritant, want je kunt je er dan helemaal niet op instellen. Is het bekend wat hij/zij heeft?

Hier was ik gisterenavond weer bij m'n psych en was een heftige sessie. Dat kwam geloof ik meer omdat ik mezelf eindelijk eens wat meer durf te laten zien. Haar verteld dat ik me nu zo besef dat ik zo'n intens verlangen heb naar een mama en dat ik weet dat dat nooit meer kan en nooit kan krijgen. En dat maakt me echt verdrietig...Ik zat zowaar bijna te huilen (en ik huil nooit bij iemand, ook niet bij m'n psych).

Hoe dan ook,dat was weer een stap. Verder gaat het redelijk ok. De pillen lijken steeds meer te werken en ga morgen een afspraak maken bij een haptonoom. Wel eens eerder bij geweest, maar volgens m'n psych zou het weer handig kunnen zijn om oude pijn eens uit m'n lichaam te krijgen (want het is duidelijk te merken dat dat er nog erg in zit).

Verder zei m'n psych dat het alles nog wel even gaat duren. Eigenlijk gaat het om het maken van nieuwe patronen en dat dat in mijn geval wellicht wat moeilijk was dan bij anderen. Jippie -O-
pi_106970691
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:20 schreef Nyota het volgende:
Cafpow, wat klote dat die afspraak dan voor onbekende tijd is opgeschort. Zo irritant, want je kunt je er dan helemaal niet op instellen. Is het bekend wat hij/zij heeft?

Hier was ik gisterenavond weer bij m'n psych en was een heftige sessie. Dat kwam geloof ik meer omdat ik mezelf eindelijk eens wat meer durf te laten zien. Haar verteld dat ik me nu zo besef dat ik zo'n intens verlangen heb naar een mama en dat ik weet dat dat nooit meer kan en nooit kan krijgen. En dat maakt me echt verdrietig...Ik zat zowaar bijna te huilen (en ik huil nooit bij iemand, ook niet bij m'n psych).

Hoe dan ook,dat was weer een stap. Verder gaat het redelijk ok. De pillen lijken steeds meer te werken en ga morgen een afspraak maken bij een haptonoom. Wel eens eerder bij geweest, maar volgens m'n psych zou het weer handig kunnen zijn om oude pijn eens uit m'n lichaam te krijgen (want het is duidelijk te merken dat dat er nog erg in zit).

Verder zei m'n psych dat het alles nog wel even gaat duren. Eigenlijk gaat het om het maken van nieuwe patronen en dat dat in mijn geval wellicht wat moeilijk was dan bij anderen. Jippie -O-
@Nyota, tja het is niet bekend wat ze heeft. Maar ik krijg het idee dat de psych redelijk zwak is ofzo. Want de psych is echt om de paar maandjes ziek.
Maar het voordeel is dat van onderweg naar school kan zien of de lichten in de spreekkamer aan staan, dus weet gelijk of ze aanwezig is... _O- wel een voordeeltje :)
Afgelopen dagen slaap ik beter, maar ik ben echt heel snel bekaf. En dan is het naar mijn vingers genoeg om mij compleet overstuur te maken.
En dan val ik in slaap alsof ze me knock out hebben geslagen..en 's ochtends word ik wakker een half uur of meer nadat ik opgestaan ben.
En verder, tja overleefmodus hier. Ik hoef maar iets triest te horen of te zien en ik zit in tranen.

Tja, fijn dat het een heftige sessie was en dat je jezelf goed kon laten gaan..dat is denk ik nog wel het meest lastige ;) en zwaar..maar dat zal uiteindelijk wel positief uitpakken denk ik..
Verder veel succes bij de haptonoom!
pi_107008668
Hier een update van mijn kant, ik lees nog steeds af en toe mee. Het gaat hier af en aan, heb een enorme terugval gehad eind december, maar sinds vorige week gaat het weer wat beter. Baal gewoon van dat alles zo langzaam gaat qua me beter voelen. Dat maakt het niet makkelijker, want doordoor ben ik veel gefrustreerd. Wil heel graag van alles, maar het lukt gewoon nog niet blijkbaar.

Ga nu lekker op bed liggen lezen, hoop dat het met jullie ook allemaal wel goed gaat.
Xx
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:29:26 #72
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107009649
Toch jammer dat het altijd met terugvallen moet.
Was er maar een middel waar alles meteen goed van werd en goed van bleef.

Ik krijg een hersenscan. :o Om te kijken wat voor afwijkingen er te zien zijn.
Lijkt me wel eng eigenlijk ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107009996
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:29 schreef Madame_Paon het volgende:
Toch jammer dat het altijd met terugvallen moet.
Was er maar een middel waar alles meteen goed van werd en goed van bleef.

Ik krijg een hersenscan. :o Om te kijken wat voor afwijkingen er te zien zijn.
Lijkt me wel eng eigenlijk ...
Oei, dat lijkt me ook wel eng... Wanneer mag je?
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:40:50 #74
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107010255
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:35 schreef Nyota het volgende:

[..]

Oei, dat lijkt me ook wel eng... Wanneer mag je?
Dat is nog niet duidelijk. Ik moet dan naar het AMC (3 uur rijden }:|), maar daar hebben ze wel lange wachtlijsten.
Hopelijk wel binnen een paar maanden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107010460
@Gewoonmezelf,

Balen, dat het weer minder gaat. Maar goed, je krijgt hulp ga ik vanuit, dus dan zal het op den duur wel weer beter gaan.

@Nyota,
Spannend, ik heb ooit iets een resonantie gehad, en dat vond ik al eng, dus een MRI lijkt me nog enger :@
Veel succes allemaal.

Hier is het nog op en af..heen en weer. En de zenuwen voor tentamens ed. maken het er niet makkelijker op. En dat zie ik aan mijn nagels ;( Want altijd als ik onder druk sta ga ik nagelbijten, terwijl als ik niet onder druk sta tja, dan groeien tot een zekere lengte tot ik ze er weer afpulk... :{
Maar ook het ene moment gaat het wel redelijk en sleep ik me wat rond, en het andere moment wil ik niks meer dan op bed liggen en alles vergeten.
Maar ondanks alles, ben ik toch tentamens aan het voorbereiden, ik verwacht minimaal 2 van de 3 te moeten herkansen..maar puur uit gebrek aan tijd en energie. Maar ik doe gewoon wat ik kan op dit moment. :{ ;)
pi_107038646
Om maar weer eens positief te zijn ondanks alle klote kwaaltjes waar ik nog steeds mee kamp. Het valt me op dat na drie kwart jaar na mijn psychose ik eindelijk weer namen kan onthouden.

Spreek vanzelf mensen aan met hun voornaam, terwijl ik dat een aantal maandjes terug echt niet kon onthouden. Haalde iedereen en alles door elkaar. Dat is goed.

Nadeel is dat ik nog steeds het gevoel heb in een vecht-vlucht stand te staan, constant totdat ik mn slaappillen neem en kan slapen. Ontspanning is er niet echt bij, meer rustig proberen te blijven. :(
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_107161308
@b4kl4p
Het is normaal dat er dingen zij die minder goed lopen en anderen die juist wel goed lopen.
Heb je al geprobeerd ontspannigsoefeningen te doen? Of wat ik soms doe voor rust is woordpuzzels doen..

Hoe is 't Verder met iedereen?
pi_107167881
Hier nog steeds aan het wachten tot ik met de deeltijdbehandeling kan beginnen. Hoop dat ik snel kan beginnen, want nu ik weer de hele dag alleen thuis zit kom ik weer tot niks.

Lig weer de hele dag op bed en doe amper wat in het huishouden. En pieker me weer suf over een aantal dingen.

Donderdag heb ik gelukkig weer een afspraak bij de psych. Hoop dat ze dan ook kan vertellen of de uitslag van mn psychologisch onderzoek een keer binnen is. Want dat duurt ook wel erg lang :(
pi_107169086
Sylvana, weet ik al wanneer die behandeling gaat starten dan? Dit is ook niks natuurlijk. En heb je die uitslag nou nog steeds niet? Hoeveel testjes heb je wel niet gemaakt? :D

Hoe is het trouwens met jou Cafpow?

Hier wat wisselend. De medicatie lijkt wel wat te doen, maar misschien heb ik toch iets meer mg nodig. Therapie is om dit moment ook erg zwaar en morgen ga ik starten met een haptonoom :)

En ook druk bezig met opdrachten van mijn loopbaancoach en nog aan het hardlopen :) Naar het asiel even niet geweest, want m'n lichaam stribbelt weer tegen (ontstekingen in arm).

Wel ga ik misschien beginnen bij een bedrijfje met een soort leertraject :) Een vriend van mij werkt er en ze konden nog wel iemand gebruiken. Dat worden dus klusjes doen die vaak blijven liggen en kan met 4 uurtjes beginnen. Wel spannend. Onbetaald, maar dat maakt niet uit. Het ligt in ieder geval redelijk in mijn straatje. Nu nog afwachten of mijn arbeidsdeskundige het ook goed vindt.

Kortom, ben hard bezig, maar ben zo verdomde ongeduldig. En die hoofdpijn werkt ook niet mee :(
pi_107176847
Ik moet gewoon wachten tot er een plekje vrij is. En ik heb heel veel testjes gemaakt. Nouja volgende week zijn de 6 weken pas voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 24-01-2012 16:54:56 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:54:18 #81
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_107184174
Ik heb een aantal jaren fluoxetine geslikt (vanwege angststoornissen) en ben een tijdje geleden gestopt vanwege haarproblemen. Het viel uit, brak af, lengteverschil links en rechts wat steeds erger werd, (echt een heel gek gezicht, ik heb het op een gegeven moment maar op 1 lengte laten knippen) en ook nog het probleem dat het niet meer leek te groeien. Er is nog steeds (of weer?) verschil tussen links en rechts maar wil het echt niet laten knippen voorlopig.

In de eerste week dat ik gestopt was leek het nogal mee te vallen maar daarna begon ik heel goed te merken dat ik gestopt was. En ik voel me behoorlijk huilerig de laatste tijd. :') Terwijl dat tijdens het medicijngebruik amper het geval was volgens mij.
pi_107187758


[ Bericht 53% gewijzigd door Enchanted op 25-01-2012 16:27:40 ]
pi_107187820


[ Bericht 100% gewijzigd door Enchanted op 25-01-2012 16:27:52 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:27:54 #84
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107189784
Ik zit met nyota in de kroeg. Tijd voor een hapje eten en wat fris.....
Tralalalala!

Oh en ik ga mn ad's weer wisselen..... nu paroxetine afbouwen en over 2 weken beginnen met efexor/venlanogwat
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107191244
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:27 schreef Murmeli het volgende:
Ik zit met nyota in de kroeg. Tijd voor een hapje eten en wat fris.....
Tralalalala!

Oh en ik ga mn ad's weer wisselen..... nu paroxetine afbouwen en over 2 weken beginnen met efexor/venlanogwat
En waar zitten jullie in de kroeg? We zouden nog een meet plannen? Hebben jullie er nog zin in?
Sorry als ik niet veel reageer maar heb deze week 3 tentamens en volgende week nog 1 en een portfolio..
Dus ik zit makkelijk 3 uur per dag in de boeken ;(

(wel mijn eigen schuld door niks te doe. De rest vd periode :()
pi_107192861
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:58 schreef cafpow het volgende:

[..]

En waar zitten jullie in de kroeg? We zouden nog een meet plannen? Hebben jullie er nog zin in?
Sorry als ik niet veel reageer maar heb deze week 3 tentamens en volgende week nog 1 en een portfolio..
Dus ik zit makkelijk 3 uur per dag in de boeken ;(

(wel mijn eigen schuld door niks te doe. De rest vd periode :()
Utrecht deze keer, is dat ook n optie?
pi_107193039
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:29 schreef Nyota het volgende:

[..]

Utrecht deze keer, is dat ook n optie?
Als het niet te laat is zowat heel nl een optie ?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:45:33 #88
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107193805
Gezellig!
Na deze week heb ik t wat rustiger dus kan ik wel.
Ik ben voor rdam ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107202159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:45 schreef Murmeli het volgende:
Gezellig!
Na deze week heb ik t wat rustiger dus kan ik wel.
Ik ben voor rdam ;)
Ik ben ook voor R'dam.

Alleen ik kan pas over 2 weken....door die tentamens :r Ik heb veel liever opdrachten die je maakt en die beoordeeld worden.. :Y

Sorry als ik heel selectief reageer, en anderen oversla..maar ik heb weinig/geen tijd over..Moet voor volgende week meer dan 200 pagina's bestuderen.. :N

Maar ik sta er imo behoorlijk negatief voor, hoewel dat puur mentaal is, want ik ben wel hard bezig geweest de afgelopen weekjes...
maar verder zou ik ook niet echt weten hoe ik me voel, ja het varieert van moment tot moment. Maar ik ben gewoon veel bezig met tentamens..En sta gewoon echt nergens bij stil, ben veel te druk en onrustig.

Maar goed, ik ga nu slapen, morgenochtend vroeg 1e tentamen van deze periode :{
  woensdag 25 januari 2012 @ 08:59:35 #90
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107208208
Succes met je tentamens, en dan kijken we daarna ff voor een datum. Heb je vast iets om naar uit te kijken :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107217128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:59 schreef Murmeli het volgende:
Succes met je tentamens, en dan kijken we daarna ff voor een datum. Heb je vast iets om naar uit te kijken :)
Voor mij part kan het in principe al na volgende week woensdag...want dan heb ik het laatste tentamen en een weekend van bijna 4 dagen :)
pi_107217346
Had vanochtend een date met de haptonoom en dat gaat allemaal moeilijk worden. Maar wel goed denk ik. Het voelde ( :D) in ieder geval goed. Hij gaf aan dat er een hoop is om mee te werken...

Ben nu toch al bezig met vanalles, dus kom maar op. Wel bizar weer wat het met me deed toen ik weer thuis kwam. Jammer dat m'n zorgverzekering niet alles dekt, maar dat ben ik wel waard :)

Ik zal ff kijken wanneer ik zal aanschuiven. Ik begin volgende week ook een beetje met werken; even kijken hoe dat gaat enzo.
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:39:54 #93
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107256183
Ik sluit mij maar even aan bij dit topic.
Dus bij deze:

Hoi :W
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107256529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik sluit mij maar even aan bij dit topic.
Dus bij deze:

Hoi :W
Hoi! Als je iets kwijt wil, horen we t wel hè?
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:53:37 #95
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107256607
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:51 schreef Nyota het volgende:

[..]

Hoi! Als je iets kwijt wil, horen we t wel hè?
Dat komt vanzelf :)
Eerst even de kat uit de boom kijken :s)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107256710
Ik heb vanmiddag om 16 uur gesprek met de psych. Maar even vertellen dus dat ik sinds mn ontslag weer hele dagen in bed lig en niks doe. En ontzettend veel pieker. Aan de ene kant fijn om thuis te zijn, aan de andere kant had ik gehoopt dat ik toch wat minder depressief zou zijn thuis. En mezelf iig tot dingen kon zetten om te doen. Maar nu doe ik niks in het huishouden (alleen eten koken, afwassen en boodschappen doen) en als ik wakker ben zit ik achter de pc of hang ik een beetje op de bank tv te kijken.

Ik heb nog steeds niks gehoord over wanneer ik intake voor de deeltijdbehandeling heb of wanneer die uitslag van mn persoonlijkheidsonderzoek er is. Zit dus ook nog eens in onzekerheid over die dingen. Hoop vooral dat ik snel met die deeltijdbehandeling kan beginnen, want de hele dag alleen thuis zitten werkt dus alleen maar averechts op het moment.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:07:35 #97
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107259340
Ik moet wel zeggen, ik weet niet of het bij mij om een depressie of angststoornis gaat. Maar het gaat niet lekker, ik ben op zoek naar een psycholoog (al een aantal gemaild) en ik wil gewoon ergens mijn verhaal kwijt kunnen bij mensen waar ik verder niets mee heb. Ik denk wel dat ik hier goed zit dan, toch?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107259413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik moet wel zeggen, ik weet niet of het bij mij om een depressie of angststoornis gaat. Maar het gaat niet lekker, ik ben op zoek naar een psycholoog (al een aantal gemaild) en ik wil gewoon ergens mijn verhaal kwijt kunnen bij mensen waar ik verder niets mee heb. Ik denk wel dat ik hier goed zit dan, toch?
Ja dan zit je hier wel goed ja :)
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:10:04 #99
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107259436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dan zit je hier wel goed ja :)
Fijn.
En ik hoop natuurlijk dat ik eventuele steun of tips kan geven aan anderen :)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107260180
Succes zo Sylvana. Hopelijk kan hij/zij je weer een beetje op weg helpen. Want nu ook zo weer in bed blijven hangen, is natuurlijk ook niet goed en je wil natuurlijk niet heen waar je net uitgeklommen bent.

En girlnextdoor: je zit hier prima :Y Hopelijk heb je snel een psycholoog gevonden waar het mee klikt :)

Hier een niks doen dag. Ik merkte dat ik de afgelopen tijd veel te hard heb rondgerend. Ik denk omdat dat m'n psych 2 weken geleden een snaar had geraakt en ik vooral niet wilde voelen verder en dus maar vanalles ben gaan doen. En vooral ook om me heen laten zien dat ik zo goed bezig was met vanalles.

Wat ben ik toch een muts soms. De haptonoom gisterenn maakte dat besef nog wat duidelijker, dus vandaag niet zo veel aan het doen en gewoon eens proberen echt te voelen. Ik vind er niks aan :{
pi_107260232
Dankjewel Nyota en ik hoop het ook. Want ik wil idd niet weer zo terugvallen.

En goed dat je vandaag even rustig aan doet. Maar echt voelen is idd eng ja :{
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:44:36 #102
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107260693
Werd net gebeld. Eentje waarbij ik voor intake kan komen, dinsdag 7 februari :)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107260776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Werd net gebeld. Eentje waarbij ik voor intake kan komen, dinsdag 7 februari :)
Fijn! Psycholoog he, geen psychotherapeut? (omdat je er zo snel een gevonden hebt :) )
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:47:30 #104
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107260806
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:46 schreef Nyota het volgende:

[..]

Fijn! Psycholoog he, geen psychotherapeut? (omdat je er zo snel een gevonden hebt :) )
Psycholoog ja.
Eens kijken of dat klikt :)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107264007
Gesprek met de psych was fijn :) Weer even een klein plan van aanpak gemaakt hoe de dag door te komen. Maximaal om 12 uur uit bed (liefst eerder natuurlijk), elke dag iets aan beweging doen (stuk wandelen/fietsen of naar de sportschool), elke dag 1 ding in het huishouden doen (en dan niet de hele keuken schoonmaken als 1 ding zien, maar bijvoorbeeld het gasfornuis schoonmaken) en iedere dag iig 1 plezierige activiteit doen.

Verder heeft ze me aangemeld voor psychotherapie, een andere psychiater en gaat ze erachteraan wanneer ik met de deeltijdbehandeling kan starten. Was een erg nuttig gesprek dus ^O^
pi_107264328
Owja en de belangrijkste les was dat ik me niet met anderen of met mijn gezonde ik moet vergelijken. Ik ben aan herstellen en moet kijken naar wat ik op dit moment kan en niet naar anderen kijken wat zij doen of wat ik zelf kan als ik niet depressief ben. Want dat is geen eerlijke vergelijking nu. Dat is iets wat erg waar is, maar wat ik wel erg moeilijk vind. Want ik vergelijk mezelf altijd met anderen of met mn gezonde ik -O-
pi_107264837
Fijn dat je dat plan hebt gemaakt. En je er aan houden he? ;)

Nog niets over de uitslag verder?

En jezelf niet vergelijken met wat je eerst kon of wat anderen kunnen is lastig he? Makkelijker gezegd dan gedaan...
pi_107265001
Ja en mocht het toch niet lukken moet ik bellen. Uitslag is nog niet bekend, in de computer kon ze zien dat diegene er nog mee bezig is.

En jezelf niet vergelijken met anderen of je gezonde ik is idd lastig. Ik moet leren om te kijken naar wat ik wel kan of gedaan heb. Voor mij is het bijvoorbeeld niet standaard dat ik na het opstaan ontbijt, douche en me aankleed. Als ik dat wel gedaan heb is dat iets goeds, niet iets normaals.

Ik moet leren om de kleine goede dingen ook te zien en te waarderen en niet alleen de grote dingen. Niet zeggen dat ik niks in het huishouden heb gedaan als ik wel wat heb opgeruimd en de vuilnis heb weggebracht bijvoorbeeld.
pi_107265330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:48 schreef Sylvana het volgende:
Ja en mocht het toch niet lukken moet ik bellen. Uitslag is nog niet bekend, in de computer kon ze zien dat diegene er nog mee bezig is.

En jezelf niet vergelijken met anderen of je gezonde ik is idd lastig. Ik moet leren om te kijken naar wat ik wel kan of gedaan heb. Voor mij is het bijvoorbeeld niet standaard dat ik na het opstaan ontbijt, douche en me aankleed. Als ik dat wel gedaan heb is dat iets goeds, niet iets normaals.

Ik moet leren om de kleine goede dingen ook te zien en te waarderen en niet alleen de grote dingen. Niet zeggen dat ik niks in het huishouden heb gedaan als ik wel wat heb opgeruimd en de vuilnis heb weggebracht bijvoorbeeld.
Zo kon ik een tijdje geleden blij zijn als ik de vaatwasser had uitgeruimd :D Maar een tijdje later begon ik dan weer te denken: "wat stelt het nou voor".

Ik heb uiteindelijk 5 herinneringen in m'n telefoon gezet over de dag heen die me herinnerde om iets positief te benoemen dat ik die dag gedaan had. Hielp wel :Y
pi_107266185
Ja dat heb ik ook een tijdje geprobeerd, elke dag 5 positieve dingen opschrijven. Maar dan doe ik dat een paar dagen en dan komt de klad er al weer in bij mij.
pi_107266577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:34 schreef Sylvana het volgende:
Ja dat heb ik ook een tijdje geprobeerd, elke dag 5 positieve dingen opschrijven. Maar dan doe ik dat een paar dagen en dan komt de klad er al weer in bij mij.
Pas na een paar weken zit het in je systeem, doorzetten dus. Anders zet je een wekker op je telefoon.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:04:43 #112
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107276494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:30 schreef Nyota het volgende:
Succes zo Sylvana. Hopelijk kan hij/zij je weer een beetje op weg helpen. Want nu ook zo weer in bed blijven hangen, is natuurlijk ook niet goed en je wil natuurlijk niet heen waar je net uitgeklommen bent.

En girlnextdoor: je zit hier prima :Y Hopelijk heb je snel een psycholoog gevonden waar het mee klikt :)

Hier een niks doen dag. Ik merkte dat ik de afgelopen tijd veel te hard heb rondgerend. Ik denk omdat dat m'n psych 2 weken geleden een snaar had geraakt en ik vooral niet wilde voelen verder en dus maar vanalles ben gaan doen. En vooral ook om me heen laten zien dat ik zo goed bezig was met vanalles.

Wat ben ik toch een muts soms. De haptonoom gisterenn maakte dat besef nog wat duidelijker, dus vandaag niet zo veel aan het doen en gewoon eens proberen echt te voelen. Ik vind er niks aan :{
:*
moeilijk meis.
sterkte en knuffie!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107294997
Nou het eerste punt van het plan van aanpak is al mislukt, want ik ben net een kwartier uit bed -O-
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:49:51 #114
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107295658
Het feit dat ik een afspraak heb staan bij een psycholoog, ook al is het alleen maar een intake, geeft me al een gevoel van overwinning. Daar ben ik dan ook wel even heel erg blij mee :)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107295718
Dat is zeker waar. Een afspraak maken is toch de eerste grote stap naar herstel :Y
pi_107300885
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:15 schreef Sylvana het volgende:
Gesprek met de psych was fijn :) Weer even een klein plan van aanpak gemaakt hoe de dag door te komen. Maximaal om 12 uur uit bed (liefst eerder natuurlijk), elke dag iets aan beweging doen (stuk wandelen/fietsen of naar de sportschool), elke dag 1 ding in het huishouden doen (en dan niet de hele keuken schoonmaken als 1 ding zien, maar bijvoorbeeld het gasfornuis schoonmaken) en iedere dag iig 1 plezierige activiteit doen.

Verder heeft ze me aangemeld voor psychotherapie, een andere psychiater en gaat ze erachteraan wanneer ik met de deeltijdbehandeling kan starten. Was een erg nuttig gesprek dus ^O^
Zo probeer ik ook wat van mijn dag te maken. Beetje regelmaat is voor iedereen goed :)
Succes!
pi_107314187
wow, er word wel aardig wat gepost hier moet ik zeggen :o, en ik ben hier de draad een beetje kwijt..na de tentamens zal ik wel wat meer posten of aankomende week, want ik heb dan geen les t/m donderdag op 1 tentamen na.

Hier zit ik momenteel weer in een negatieve spiraal. Heb woensdag een gesprek bij de psych gehad, en dat gesprek hakt er echt in.
Want het overlijden van oma is toen weer ter sprake gekomen, en sindsdien voel ik me gewoon weer belabberd. na, ja eigenlijk voel ik me al constant belabberd alleen lijkt het op bepaalde momenten negeerbaar te zijn.
En dan heb ik ook nog het feit, dat ik vandaag 1 tentamen compleet heb verknald, en eigenlijk compleet blokkeerde..en niet meer wist wat ik deed, ook al was het een open boek en had ik degelijke aantekeningen erbij.
En volgende week woensdag weer een tentamen en het is gewoon zo gigantisch veel, dat ik dat nooit ga redden voor woensdag. En daarbij is de motivatie op dit moment zo bar slecht.

Ik weet gewoon niet helemaal wat te doen. En dan heb ik blijkbaar voor een keuzevak gekozen waar ik me niet voor mag inschrijven en dus het vak mag volgen zonder punten ervoor te krijgen...maar niemand kan er duidelijkheid over geven.

En het enige wat ik al heel de middag kan is janken..(en ik hou me in om gezuer van ma te voorkomen). En ik heb helemaal nergens zin in..
ik ben moe, het enige wat ik wil is een echte vakantie en kunnen ontspannen..maar ik kan niet ontspannen..thuis niet, op school niet..
bleh..het zit gewoon ff niet mee..
pi_107402563
Hoi!

Ik lees hier af en toe ook eens mee en ik zie wel veel herkenbare dingen langskomen.
En ik vroeg me af, was voor jullie de stap naar een psycholoog erg groot?
Ik heb zo mijn overwegingen om er ook 1 op te zoeken maar ik durf het eigenlijk niet goed.
Ben erg iemand die alles alleen probeert op te lossen maar dat blijkt niet te werken.

Ik hoop dat jullie iets van advies hebben :)
pi_107403460
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:17 schreef Lillymii het volgende:
Hoi!

Ik lees hier af en toe ook eens mee en ik zie wel veel herkenbare dingen langskomen.
En ik vroeg me af, was voor jullie de stap naar een psycholoog erg groot?
Ik heb zo mijn overwegingen om er ook 1 op te zoeken maar ik durf het eigenlijk niet goed.
Ben erg iemand die alles alleen probeert op te lossen maar dat blijkt niet te werken.

Ik hoop dat jullie iets van advies hebben :)
Bij mij ging het op dat moment dat de stap genomen is dusdanig slecht dat ik zelf niet de stap kon nemen richting de Huisarts.
Mijn ma is toen gegaan en heeft alles uitgelegd, aan de hand daarvan heeft de HA gezegd van dit, dit of dit kan spelen. En hij wilde dus een doorverwijzing geven, alleen ik moest zelf bellen zodat hij de brief kon maken.
Dat is 2 dagen later gedaan. En ondertusesn naar de psycholoog gebeld voor aanmelding ed. En toen viel voor mij het kwartje van dit kan niet en iets moet veranderen.
Dus 2 dagen later verwijsbrief gehaald en intake gehad...

Eigenlijk valt de stap nemen wel mee, het lastigste en zwaarste is denk dat je je verhaald bij een "vreemde(HA)" moet neerleggen. En dat is het moeilijkste maar eenmaal dat dingen op gang komen, lijkt het soms bijna vanzelf te gaan.
pi_107404539
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:42 schreef cafpow het volgende:

[..]

Eigenlijk valt de stap nemen wel mee, het lastigste en zwaarste is denk dat je je verhaald bij een "vreemde(HA)" moet neerleggen. En dat is het moeilijkste maar eenmaal dat dingen op gang komen, lijkt het soms bijna vanzelf te gaan.
Dankje :D
Mijn verhaal bij een vreemde neerleggen vind ik nog niet het moeilijkst alleen het is allemaal zo ingewikkeld dat ik er niet meer uit kom.. alles staat met elkaar in verbinding en heeft allemaal invloed op elkaar.

Wat mij tegenhoud om te gaan is dat ik dan moet toegeven dat ik niet alles alleen kan.
Ik heb altijd alles alleen gedaan en het voelt dan vreselijk stom dat dit dan niet lukt.
pi_107404813
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:12 schreef Lillymii het volgende:

[..]

Dankje :D
Mijn verhaal bij een vreemde neerleggen vind ik nog niet het moeilijkst alleen het is allemaal zo ingewikkeld dat ik er niet meer uit kom.. alles staat met elkaar in verbinding en heeft allemaal invloed op elkaar.

Wat mij tegenhoud om te gaan is dat ik dan moet toegeven dat ik niet alles alleen kan.
Ik heb altijd alles alleen gedaan en het voelt dan vreselijk stom dat dit dan niet lukt.
en dat is juist een foute gedachtengang.
Want een 'vreemde' kan je helpen dingen te ordenen en in de jiste hokjes te plaatsen. Omdat zij het niet zelf voelen kunnen ze heel objectief zien wat wat exact beinvloed en wat eerst geordend moet worden voordat het volgende weggewerkt kan worden.
En zij kunnen tijdens gesprekken heel veel sturing geven..
pi_107406844
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:17 schreef Lillymii het volgende:
Hoi!

Ik lees hier af en toe ook eens mee en ik zie wel veel herkenbare dingen langskomen.
En ik vroeg me af, was voor jullie de stap naar een psycholoog erg groot?
Ik heb zo mijn overwegingen om er ook 1 op te zoeken maar ik durf het eigenlijk niet goed.
Ben erg iemand die alles alleen probeert op te lossen maar dat blijkt niet te werken.

Ik hoop dat jullie iets van advies hebben :)
Ik heb net mijn 2e (intake)gesprek gehad bij een psycho. De eerste keer voelde ik mij ontzettend ongemakkelijk, maar ik begon zelf maar gewoon tegen haar aan te praten. :P
Je moet jezelf er even overheen zetten, maar het wordt snel vertrouwd. Het is toch wel fijn om iemand te hebben waar je al je problemen bij kunt neerleggen. Het is erg lastig om helemaal alleen van je problemen af te komen. Dus gewoon doen!
pi_107407127
Ik herken het ook wel hoor. Ik ben ook iemand die graag alles alleen wil oplossen. Maar soms kom je er zelf gewoon niet meer uit. En dan is het het beste om dat toch gewoon aan jezelf toe te geven en hulp te zoeken. Als je eenmaal die eerste stap gezet hebt ben je al een heel eind op de goede weg en wordt het steeds makkelijker. Succes!

Hier wil het nog niet echt lukken met het plan van aanpak dat ik met de psych je gemaakt ;( Het klinkt zo makkelijk om op tijd op te staan en 1 huishoudelijk klusje te doen en wat te bewegen, maar het lukt me gewoon echt niet ;( En daarom voel ik me echt z'n mislukkeling.

En ik voel me ook nog eens ontzettend eenzaam, omdat ik maar 1 vriendin heb en verder eigenlijk niemand zie. Zit de hele dag maar een beetje alleen thuis te niksen en te wachten tot vriendlief uit zn werk is. En dan doen we de boodschappen en de afwas en verder hangen we ook maar een beetje op de bank tv te kijken en te computeren. Ik voel me gewoon zo ontzettend nutteloos ;(
pi_107407851
Thanks voor al jullie reacties :)

Ik zit inderdaad er wel serieus nu over na te denken aangezien ik nu door al mijn angsten mijn stage op school niet heb gehaald :( Het feit is nu wel dat er over 3 week een nieuwe stage wacht in Duitsland (ja hoor, ik ben de ongelukkige die daar heen wordt gestuurd).
Tijdens het eindgesprek van mijn afgelopen stage, is me aangeraden om op school na te gaan of straks naar Duitsland wel een goed idee is en dat ik niet weer dezelfde fout maak.
Ik wil wel graag naar Duitsland maar dan blijf ik er waarschijnlijk wel langer mee lopen.
en doe ik pas rond de zomervakantie wat aan al deze dingen als het niet minder is.
Als ik niet ga dan kan ik komende maanden wel alles eraan gaan doen om het op te lossen.

Komende twee week staan dus in het teken om te beslissen of ik naar Duitsland ga ja of nee.

quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:21 schreef Sylvana het volgende:
Hier wil het nog niet echt lukken met het plan van aanpak dat ik met de psych je gemaakt ;( Het klinkt zo makkelijk om op tijd op te staan en 1 huishoudelijk klusje te doen en wat te bewegen, maar het lukt me gewoon echt niet ;( En daarom voel ik me echt z'n mislukkeling.

En ik voel me ook nog eens ontzettend eenzaam, omdat ik maar 1 vriendin heb en verder eigenlijk niemand zie. Zit de hele dag maar een beetje alleen thuis te niksen en te wachten tot vriendlief uit zn werk is. En dan doen we de boodschappen en de afwas en verder hangen we ook maar een beetje op de bank tv te kijken en te computeren. Ik voel me gewoon zo ontzettend nutteloos ;(
Dat ken ik zo goed... Weinig vrienden.. thuis ongelovelijk nutteloos doen..
Maar de oplossing heb ik nog steeds niet gevonden.
pi_107410839
@ Sylvana en lillymii

eigenlijk is de oplossing heel simpel. je sociale kring uitbreiden en daar selectief mensen uitpakken waar je actief mee aan de slag gaat.
En het is heel lastig, ik weet het, bij mij is het exact hetzelfde.
Probeer bij de dagelijkse activiteiten contact te leggen met anderen...bijvoorbeeld op school. Verplicht jezelf iedere dag een praatje met minimaal 1 persoon te maken ook al zijn is 1,5 minuut.

Verder tja, de meet (die nog gepland moet worden) een idee? Wie wat kan je het wel heel goed vinden met iemand hier?
En tja, verder is het gewoon zo veel mogelijk kansne grijpen, maar het is lastig en wees dus geduldig. :)
pi_107411146
Mja, op het moment ga ik dus niet naar school, op zijn vroegst pas in september. Ik hoop gewoon dat ik snel met die deeltijdbehandeling kan beginnen, dan ben ik iig een paar dagen in de week onder de pannen. En zit eraan te denken om misschien 2 middagen in de week vrijwilligerswerk bij de peuterspeelzaal ofzo te doen :) Maar verder zou ik echt niet weten waar ik mn sociale kring kan uitbreiden.
pi_107411230
Studie, studentenvereniging, sportschool, hobby's (toneelclub, muziekvereniging) , noem maar op. Genoeg plekken om nieuwe mensen te leren kennen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107411350
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef Sylvana het volgende:
Mja, op het moment ga ik dus niet naar school, op zijn vroegst pas in september. Ik hoop gewoon dat ik snel met die deeltijdbehandeling kan beginnen, dan ben ik iig een paar dagen in de week onder de pannen. En zit eraan te denken om misschien 2 middagen in de week vrijwilligerswerk bij de peuterspeelzaal ofzo te doen :) Maar verder zou ik echt niet weten waar ik mn sociale kring kan uitbreiden.
Vrijwilligerswerk is een goed idee ^O^
pi_107411384
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:17 schreef Ewelina het volgende:
Studie, studentenvereniging, sportschool, hobby's (toneelclub, muziekvereniging) , noem maar op. Genoeg plekken om nieuwe mensen te leren kennen.
Van deze plekken heb ik dus alleen de sportschool en daar ben ik wel onder de mensen, maar er zitten niet echt mensen bij waar ik buiten de sportschool contact mee zou willen eigenlijk. Niet echt mensen van mijn leeftijd ook.
pi_107411507
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Van deze plekken heb ik dus alleen de sportschool en daar ben ik wel onder de mensen, maar er zitten niet echt mensen bij waar ik buiten de sportschool contact mee zou willen eigenlijk. Niet echt mensen van mijn leeftijd ook.
Deed jij niet het honeursprogamma op het hbo? En ben je daar door je depressie mee gestopt?
pi_107411757
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:25 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Deed jij niet het honeursprogamma op het hbo? En ben je daar door je depressie mee gestopt?
Dat was ik idd van plan, ik was al toegelaten, maar vanwege mijn depressie idd met dit schooljaar gestopt en ben dus helemaal niet met het Honours Programme begonnen ;(
pi_107412092
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat was ik idd van plan, ik was al toegelaten, maar vanwege mijn depressie idd met dit schooljaar gestopt en ben dus helemaal niet met het Honours Programme begonnen ;(
Zonde wel. Ga je studie wel weer op pakken? Kon me nog herinneren dat we discussie hadden over honeursprogramma :')
pi_107412234
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Van deze plekken heb ik dus alleen de sportschool en daar ben ik wel onder de mensen, maar er zitten niet echt mensen bij waar ik buiten de sportschool contact mee zou willen eigenlijk. Niet echt mensen van mijn leeftijd ook.
Wat is er mis mee om een hobby te zoeken? Of lid te worden van een vereniging?

Denk je niet dat juist een van de redenen dat je depressief bent is dat je weinig vrienden hebt?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107412352
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:40 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om een hobby te zoeken? Of lid te worden van een vereniging?

Denk je niet dat juist een van de redenen dat je depressief bent is dat je weinig vrienden hebt?
Nee, ik had er best wel wat vrienden, maar dat is de laatste tijd verwaterd. Maar dat is niet de reden dat ik depressief ben.

En er is niks mis met een hobby zoeken of lid worden van een vereniging, maar ik zou niet weten wat.
pi_107412421
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, ik had er best wel wat vrienden, maar dat is de laatste tijd verwaterd. Maar dat is niet de reden dat ik depressief ben.

En er is niks mis met een hobby zoeken of lid worden van een vereniging, maar ik zou niet weten wat.
Houd je zeg maar nu je echte vrienden over?
pi_107412525
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:44 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Houd je zeg maar nu je echte vrienden over?
Ik heb nu nog 1 vriendin over, die zelf ook psychische problemen heeft, waardoor we elkaar heel goed begrijpen O+ Met haar spreek ik nog wel regelmatig af en bel ik veel :) En dan gaat het niet alleen over de minder leuke kanten van het leven, maar we doen ook wel leuke dingen samen, zoals bijvoorbeeld taarten bakken O+
pi_107412545
@Sylvana, ik zou inderdaad een paar maandjes wat aan vrijwilligers werk proberen te doen.
En verder, tja op de studie kom je waarschijnlijk meer mensen tegen die bij je passen..dus is het nu even uithouden, met wat er is.

En tja, wat doe je graag in je vrije tijd? Zoek daar een club bij..
pi_107412602
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:47 schreef cafpow het volgende:
@Sylvana, ik zou inderdaad een paar maandjes wat aan vrijwilligers werk proberen te doen.
En verder, tja op de studie kom je waarschijnlijk meer mensen tegen die bij je passen..dus is het nu even uithouden, met wat er is.

En tja, wat doe je graag in je vrije tijd? Zoek daar een club bij..
Ik heb me wel opgegeven voor 2 workshops (taarten decoreren en deco patch) maar die zijn pas in maart en april en dat is maar 1malig. Vind fotograferen wel leuk en heb al wel geïnformeerd naar een fotogroep in de buurt. Maar dan twijfel ik toch weer of mn foto's wel goed genoeg zijn enzo :')
pi_107412900
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb me wel opgegeven voor 2 workshops (taarten decoreren en deco patch) maar die zijn pas in maart en april en dat is maar 1malig. Vind fotograferen wel leuk en heb al wel geïnformeerd naar een fotogroep in de buurt. Maar dan twijfel ik toch weer of mn foto's wel goed genoeg zijn enzo :')
Soms heb je ook cursussen fotograveren? Hier in Rotterdam was er altijd eentje..waar ik een pc cursus heb gedaan ooit.
pi_107414991
Ik klim, nadat het uit was gegaan met mijn ex, weer redelijk uit mijn sociale isolatie :)
Pak mijn verwaterde vriendschappen weer op en dan weet je ook weer wie je echt vrienden zijn gelukkig!

Voor nu zit ik 2 weken noodgedwongen thuis vanwege mijn stage.
Verder zit ik wel op een muziekvereniging en ga ik altijd naar de volleybalwedstrijden van mijn vrienden kijken maar voor thuis mis ik een activiteit om te doen.
Wat ik leuk vind om te doen? Geen idee? Daarin ben ik mezelf een beetje in verloren.
Deze twee week maar een beetje opzoek naar iets leuks om te doen om zo te voorkomen dat ik weer een dip krijg..
pi_107415213
@ sylvana, Ik hoop dat je uit de workshop taarten decoreren net zoveel ontspanning kan halen als ik, Het taarten decoreren is echt iets wat ik heb ontdekt tijdens mijn burn-out en ik ben echt totaal verkocht! Ik vind het heerlijk en maar meer taarten dan dat er mensen zijn om ze op te eten:P

Excuses dat ik de laatste tijd zo weinig meelees en schrijf, Het gaat eigenlijk best heel goed met mij, en ben bezig om mijn eigen leven weer op te pakken, Druk bezig met voorbereiden van mijn verhuizing, en mijn sociale leven onderhouden, Ik schrap mensen uit mijn leven waar ik niks aan heb of die alleen maar energie kosten en dat lucht enorm op!! Maar goed ik ben nogal een emo-mens en dat is misschien ook de reden dat ik niet teveel meer meelees, omdat ik zou willen dat ik jullie de gouden tip kon geven die mij geholpen heeft!

Vandaag bij de psych geweest en ik hoef pas over 6 weken weer terug!
S. 2014
J. 2016
pi_107415471
Ik denk wel dat dat gaat lukken gewoonmezelf87, want cupcakes decoreren vind ik ook erg leuk om te doen. Maar taarten decoreren is wel iets moeilijker natuurlijk.

Fijn om te lezen dat het met jou nu goed gaat en dat je pas over 6 weken weer naar de psych hoeft ^O^

Ik heb net al 2 peuterspeelzalen in de buurt opgezocht en het telefoonnummer opgeschreven. Morgen meteen even bellen :) Zou dan 2 middagen in de week (van 13-15 uur) ofzo willen :)

[ Bericht 33% gewijzigd door _Hestia_ op 30-01-2012 21:05:10 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:16:18 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107426876
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:21 schreef Mestras het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk is een goed idee ^O^
Dat wou ik ook zeggen, maarja ik mag hier niet reageren ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107431973
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:21 schreef Mestras het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk is een goed idee ^O^
Maar ook met vrijwilligerswerk moet je enige continuiteit kunnen waarborgen. Daar moet men ook op je kunnen rekenen. Mensen die zich verheugen omdat de vrijwilliger met ze komt lopen/lezen/spelen zijn teleurgesteld als je (weer) niet op komt dagen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107433681
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

Maar ook met vrijwilligerswerk moet je enige continuiteit kunnen waarborgen. Daar moet men ook op je kunnen rekenen. Mensen die zich verheugen omdat de vrijwilliger met ze komt lopen/lezen/spelen zijn teleurgesteld als je (weer) niet op komt dagen.
Maar daarom juist lijkt het me verstandig om het rustig aan op te bouwen. Eerst bijvoorbeeld 1 middag, ook om te kijken hoe het bevalt en om zelf ook te kunnen wennen eraan. En niet gelijk teveel druk op jezelf tegooien.
pi_107437596
Nou, ik heb dus last van depressieve stemming en angstklachten en ga weer aan de Seroxat antidepressivum. Ben tamelijk veel aan het derealiseren, erg vervelend, ik hoop dat het over een paar weken beter gaat want morgen is mijn eerste werkdag!

Hadden jullie in het begin dat je antidepressivum slikte, méér last van angst?
zelfde als diginoob
pi_107439347
[quote]0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:00 schreef diginoob2 het volgende:
Nou, ik heb dus last van depressieve stemming en angstklachten en ga weer aan de Seroxat antidepressivum. Ben tamelijk veel aan het derealiseren, erg vervelend, ik hoop dat het over een paar weken beter gaat want morgen is mijn eerste werkdag!

Hadden jullie in het begin dat je antidepressivum slikte, méér last van angst?
[/qu

Ik had in het begin wel degelijk meer last van mijn angstaanvallen maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het door de pillen kwam of dat ik toen echt de bodem heb geraakt!!
S. 2014
J. 2016
pi_107442442
BTW! Ik voelde me net heel slecht, maar ben even helemaal in de zon gaan zitten en genoten van de warmte en de blauwe lucht en de vogels. Nu voel ik me goed, ik hoop dat jullie ook kunnen genieten van het zonlicht want het is echt prachtig nu.
zelfde als diginoob
pi_107472162
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:17 schreef diginoob2 het volgende:
BTW! Ik voelde me net heel slecht, maar ben even helemaal in de zon gaan zitten en genoten van de warmte en de blauwe lucht en de vogels. Nu voel ik me goed, ik hoop dat jullie ook kunnen genieten van het zonlicht want het is echt prachtig nu.
het zonnetje is inderdaad lekker.
En over je andere vraag het kan zijn dat de medicatie tijd nodig heeft om in te werken, waardoor je het momenteel als erger ervaart!.

Een updatje van mijn kant...hier gaat het gewoon ummm...'k wee tniet eigenlijk.
Het ene moment het ik het gevoel dat ik alles aan kan en het andere moment zakt de moed me compleet in de schoenen.

Zoals nu dus, een 5 terug gekregen voor een tentamen en dat was het enige vak waar ik dus een voldoende verwacht had.
Dus dat word de 3 vakken herkansen. Het zijn dan wel niet al mijn vakken...heb nog verslagen ed. Maar de teoretische vakken, zijn gewoon klote deze periode.

En ik ben nu zo vaak overstuur..maar goed..ik ga proberen ff rust te vinden..want het straks nog een tentamen ..
pi_107480376
Vrijwilligerswerk kan inderdaad heel goed zijn. Al is het maar om te testen hoe je met dingen om gaat. En daarbij ook een beetje nuttig bezig zijn, dat is ook heel goed.
Toen ik tijdens mijn depressie werd ontslagen, was dat -afgezien van sowieso zwaar kut- ook vervelend omdat ik toen niet meer die paar uur per dag kon gaan werken. En moest dus iets nieuws zoeken en dat is helemaal lastig als je ook nog last hebt van een sociale fobie en je daarbij geen flauw idee hebt van wat je leuk vindt en denkt dat je het toch allemaal niet kan.
Uiteindelijk toen een ochtend per week in het dierenasiel begonnen :)

En sinds deze week werk ik ook 1 ochtend bij een bedrijf dat kaarten maakt. Niet betaald, maar ik vind het wel beter dan in een bejaardenhuis wat doen. Dit ligt gewoon in mijn interessegebied en kan ik ook nog op m'n CV zetten omdat het past bij m'n werkervaringen. Dat is wel een prettige bijkomstigheid. En het is ook gewoon leuk! Was wel helemaal dood gisteren na 4 uur, dus hopelijk gaat dat steeds beter.

Vandaag bij de haptonoom geweest en dat was na afloop ook weer een klein bommetje. En maandag was ik bij m'n psych en dat was ook behoorlijk zwaar. Ik merk steeds meer barstjes in dat veilige schild van me. Heftige troep allemaal, maar ooit zal het hopelijk vruchten afwerpen. Vooralsnog vind ik het maar eng en blijf ik het liefst nog steeds rennen en rennen en rennen... :{
pi_107482677
Als ik een vriendin heb, voel ik me veel fijner, heb ik minder last van depressies.
Is dat gek? Het is niet zo dat ik al mijn geluk bij haar dan neer leg of zo.
Ik voel me dan gewoon meer geaccepteerd of zo.
pi_107490887
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:28 schreef Knieschijfkapot het volgende:
Als ik een vriendin heb, voel ik me veel fijner, heb ik minder last van depressies.
Is dat gek? Het is niet zo dat ik al mijn geluk bij haar dan neer leg of zo.
Ik voel me dan gewoon meer geaccepteerd of zo.
Als je depressief bent, voel je je heel vaak heel alleen! En als je dan een relatie hebt dan is er iemand om je op te vangen tijdens zulke momenten, Dus nee ik vind het niet gek, Ik ben ook echt heel blij dat ik mijn vriend had toen ik zo diep zat, Het is heel zwaar geweest, en af en toe heb ik echt mijn best gedaan hem af te stoten, maar gelukkig is hij gebleven en heeft hij mee gevochten, en ik durf te zeggen dat we er samen veel sterker uitgekomen zijn, en dat terwijl we nog geen 2 jaar samen zijn! Hij is voor mij die ene O+

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:27 schreef Nyota het volgende:

Vandaag bij de haptonoom geweest en dat was na afloop ook weer een klein bommetje. En maandag was ik bij m'n psych en dat was ook behoorlijk zwaar. Ik merk steeds meer barstjes in dat veilige schild van me. Heftige troep allemaal, maar ooit zal het hopelijk vruchten afwerpen. Vooralsnog vind ik het maar eng en blijf ik het liefst nog steeds rennen en rennen en rennen... :{
Ik herken dit heel erg, Ik heb ook maanden lopen rennen voor mijn gevoel, Echt gewoon op de vlucht zijn voor jezelf in feite, maar lieverd ik kan je vertellen dat het goed komt, Je zal eerst nog een keer hard op je plaat gaan, en dan ineens beseffen dat het anders moet, Ik weet uit welke hel ik omhoog gekomen ben, Heb de afgelopen maanden het leven af en toe gehaat, maar ik sta weer, klim langzaam omhoog, en alles waar ik niets meer mee kan, laat ik achter in de puinhoop waar ik uitklim, Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat hoewel het soms hopenloos lijkt, het goed komt!! :*
S. 2014
J. 2016
pi_107493401
Pffft vandaag tot 16 uur op bed gelegen en daarna op de bank gehangen. Heb me niet gedoucht of aangekleed. Dat plan van aanpak lukt me echt niet. Morgen de psych maar mailen/bellen dat het niet lukt. Want begin dit goed zat te worden. Maar het lukt me gewoon echt niet zelf :(

Heb wel gebeld over dat vrijwilligerswerk en heb maandag een afspraak :) Dus iig 1 ding goed gedaan vandaag...
pi_107496164
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:36 schreef Sylvana het volgende:
Pffft vandaag tot 16 uur op bed gelegen en daarna op de bank gehangen. Heb me niet gedoucht of aangekleed. Dat plan van aanpak lukt me echt niet. Morgen de psych maar mailen/bellen dat het niet lukt. Want begin dit goed zat te worden. Maar het lukt me gewoon echt niet zelf :(

Heb wel gebeld over dat vrijwilligerswerk en heb maandag een afspraak :) Dus iig 1 ding goed gedaan vandaag...
Is er iemand die je kan helpen door je op bepaalde momenten op je plan van aanpak te wijzen?
Bij mij helpt het bv wel als iemand in huis zegt dat ik iets moet gaan doen of als ik een afspraak met meer mensen maak.

Verder: vandaag eerste werkdag gehad, heb echt een valiumpje nodig gehad om erheen te gaan, slaap al paar nachten slecht en was heel paniekerig vanochtend maar met de valium ging de dag erg goed gelukkig en kon ik me goed concentreren op de taken. Alleen daarna en nu wéér zorgelijk en angstig en downig, maar ik ga het me uiterst aangenaam maken in bed met kopje thee en boek zometeen en desnoods neem ik morgen weer een valium. (mag van mij best even nu ik nog moet wennen aan antidepressivum)
Heel erg wisselvallig dus, ene moment denk ik: het gaat best goed, volgende moment ben ik heel erg bang of down.
zelfde als diginoob
pi_107496226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:28 schreef Knieschijfkapot het volgende:
Als ik een vriendin heb, voel ik me veel fijner, heb ik minder last van depressies.
Is dat gek? Het is niet zo dat ik al mijn geluk bij haar dan neer leg of zo.
Ik voel me dan gewoon meer geaccepteerd of zo.
+ Ik heb dat ook, maar ook omdat bij mij fijn knuffelen en intiem zijn met iemand een van de weinige manieren is om ´uit mijn hoofd´ te gaan en te genieten. Helaas nu ook geen relatie :P dus moet het doen met de kat hier.
zelfde als diginoob
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:27:50 #156
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107496282
Hier gaat het ook niet goed.

Enorme emotionele achtbaan: me eerst best goed voelen, daarna depressief, daarna woedend, daarna ontzettend wanhopig ...
Vooral die wanhopige "episodes' zijn enorm kut en gevaarlijk, want dan krijg ik hele foute neigingen ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:29:24 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107496362
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:25 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Is er iemand die je kan helpen door je op bepaalde momenten op je plan van aanpak te wijzen?
Bij mij helpt het bv wel als iemand in huis zegt dat ik iets moet gaan doen of als ik een afspraak met meer mensen maak.
Bij mij helpt het als ik mezelf beloon met iets lekkers of iets leuks als tegenprestatie. Volgens mij heb ik een tijdje geleden in R&P al iets gezegd over een chocoladebol (of iets anders wat je heel lekker vindt) in de koelkast zetten en die dan opeten nadat je de afspraak met jezelf bent nagekomen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:29:41 #158
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107496378
I'm losing my boyfriend ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107497154
nee diginoob ik heb niemand die me op mn plan van aanpak kan wijzen. Vriendlief is overdag aan het werk, net als de enige vriendin die ik heb.

TGND, dat is kut! Komt het (mede) door je depressie of ligt het ergens anders aan? Sterkte :*
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:50:01 #160
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107497473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:43 schreef Sylvana het volgende:
nee diginoob ik heb niemand die me op mn plan van aanpak kan wijzen. Vriendlief is overdag aan het werk, net als de enige vriendin die ik heb.

TGND, dat is kut! Komt het (mede) door je depressie of ligt het ergens anders aan? Sterkte :*
Mede door ben ik bang :'(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107497677
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Mede door ben ik bang :'(
Dat is helemaal kut want daar kun jij niks aan doen :(
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:10:56 #162
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107498674
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is helemaal kut want daar kun jij niks aan doen :(
Ik weet ook niet wat ik moet doen. Voel me verschrikkelijk waardeloos ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107498765
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat ik moet doen. Voel me verschrikkelijk waardeloos ;(
Wat maakt dat hij het zo moeilijk heeft met jouw situatie en hij je niet kan steunen in deze moeilijke tijd ipv weglopen? Hoe lang zijn jullie al bij elkaar als ik vragen mag?
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:16:17 #164
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107499013
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat maakt dat hij het zo moeilijk heeft met jouw situatie en hij je niet kan steunen in deze moeilijke tijd ipv weglopen? Hoe lang zijn jullie al bij elkaar als ik vragen mag?
Iets meer dan anderhalf jaar. Het gaat al een tijdje niet lekker tussen ons, simpelweg omdat ik mezelf verloren ben door alles wat ik momenteel meemaak.

Hij heeft moeite met zijn eigen gevoelens, en kan daardoor mijn gevoelens niet plaatsen.

Hij is alleen wel het enige beetje geluk dat ik momenteel heb, en dat ga ik kwijtraken.. :'(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107499316
Kunnen jullie echt niet proberen hier samen uit te komen? Als jullie toch al 1.5 jaar hebben. Of vind jij zelf ook dat het beter is om uit elkaar te gaan? Ook al verlies je dan je laatste beetje geluk.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:21:52 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107499390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:20 schreef Sylvana het volgende:
Kunnen jullie echt niet proberen hier samen uit te komen? Als jullie toch al 1.5 jaar hebben. Of vind jij zelf ook dat het beter is om uit elkaar te gaan? Ook al verlies je dan je laatste beetje geluk.
Ik zou niet meer weten hoe.. ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107499445
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik zou niet meer weten hoe.. ;(
Dat is jammer ;( Dikke knuffel iig :*
pi_107499637
@Girlnextdoor,

dat is wel balen dat het zo loopt. Praten over dingen lukt niet ga ik vanuit? Hebben jullie nog wel plezier met elkaar soms? Want die momenten moet je ook beethouden, want die glippen het makkelijkste weg.

@Madame_paon
Balen dat het minder gaat. Weet je ook waarom?

@Knieschijf,
Als je een relatie hebt, dan bevestigd dat vaak een gevoel..namelijk dat je het/iets waard bent...en met iemand om je heen die dat bevestigd is het lastiger omdat om te draaien naar negatief..

Sorry als ik iemand vergeet :{

hier is het up en down..net als een stuiterbal. Ga morgen waarschijnlijk de psych bellen, want dit gestuiter word me teveel. Daarbij lopen ik en ma elkaar een beetje voor de voeten. Ik ben nogal lichtgeraakt.
En dan ook nog negatieve schoolresultaten..die ik niet zo slecht verwacht had..zorgen ervoor dat alles me iets teveel word. En slaap ook nog slecht...en heb de neiging heel negatief over mezelf te doen..en dat trekt me alleen verder de put in. Dus ik heb ff hulp nodig :)
pi_107499748
Ik vrees dat ik me hier weer mag melden.. ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107499805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:28 schreef Bos81 het volgende:
Ik vrees dat ik me hier weer mag melden.. ;( ;(
Das nooit leuk om mensen hier weer terug te zien ;(
pi_107500053
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:28 schreef Bos81 het volgende:
Ik vrees dat ik me hier weer mag melden.. ;( ;(
Wat is er bosje? Gaat het weer even wat minder. Leuk om wat van je te horen, maar niet op deze manier! :N
pi_107500530
Het gaat al een tijdje op en af, maar momenteel zijn de mindere momenten killing en de wil om te leven en er wat van te maken wordt steeds minder. Ik doe mijn best, maar zoals jij Cafpow ook al zegt steeds weer opkrabbelen na een val.. AHHHHn

Ze zeggen dan wel, het komt wel goed, je bent er al eerder uitgekomen.

Dan heb ik zoiets, jij hebt makkelijk praten, weet je wel hoe zwaar dat iedere keer is, de koek is gewoon een keer op...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107500768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:42 schreef Bos81 het volgende:
Het gaat al een tijdje op en af, maar momenteel zijn de mindere momenten killing en de wil om te leven en er wat van te maken wordt steeds minder. Ik doe mijn best, maar zoals jij Cafpow ook al zegt steeds weer opkrabbelen na een val.. AHHHHn

Ze zeggen dan wel, het komt wel goed, je bent er al eerder uitgekomen.

Dan heb ik zoiets, jij hebt makkelijk praten, weet je wel hoe zwaar dat iedere keer is, de koek is gewoon een keer op...
Tja het is lastig, en op bepaald moment ben je het ook zat. net als wanneer je iedere dag salami eet, op iedere boterham op bepaald moment kan je geen salami doen. Maar dat is simpel op te lossen, want naar de winkel en bijv. ham kopen.
Maar je kan niet zomaar een nieuw/ander leven kopen.. |:( Dus moet je doen wat je kan. En als dat een paar dagen niks is, doe je maar niks...zolang je maar niet de rest van je leven niks doet.
pi_107502334
tgnd mag ik vragen waar het op stuk loopt? ik heb (helaas) Ervaring van beide kanten, mijn vriend kreeg een zware depressie toen wij nog geen jaar samen waren en toen hij weer enigzins op poten stond ging ik zelf neer, ik raakte burn- out en depressief,. ik ben nog bezig met opkrabbelen en de relatie heeft af en toe onder zeer zware druk gestaan maar we zijn erdoor gekomen en zijn inmiddels verloofd, misschien dat ik kan helpen?? als je daar geen behoefte aan hebt is het ook prima hoor :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 2 februari 2012 @ 08:50:55 #175
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107507017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:26 schreef cafpow het volgende:
@Girlnextdoor,

dat is wel balen dat het zo loopt. Praten over dingen lukt niet ga ik vanuit? Hebben jullie nog wel plezier met elkaar soms? Want die momenten moet je ook beethouden, want die glippen het makkelijkste weg.

Hij praat niet zo makkelijk. Sinds een maand of 2 is hij een gesloten boek. Hij praat niet over wat hij voelt of denkt. Met niemand.
En ja, we hebben nog wel eens leuke momenten, maar die leuke momenten zijn door mijn gemoedstoestand heel zeldzaam. Ik probeer me ook aan die leuke momenten vast te houden, maar ik ben bang dat hij dat niet doet. Daarbij overheersen de minder leuke momenten.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
tgnd mag ik vragen waar het op stuk loopt? ik heb (helaas) Ervaring van beide kanten, mijn vriend kreeg een zware depressie toen wij nog geen jaar samen waren en toen hij weer enigzins op poten stond ging ik zelf neer, ik raakte burn- out en depressief,. ik ben nog bezig met opkrabbelen en de relatie heeft af en toe onder zeer zware druk gestaan maar we zijn erdoor gekomen en zijn inmiddels verloofd, misschien dat ik kan helpen?? als je daar geen behoefte aan hebt is het ook prima hoor :)
Ik denk dat je daarin het geluk hebt gehad dat je vriend weet hoe het voelt om depressief te zijn. Mijn vriend snapt het niet, ondanks dat hij wel weet in wat voor een kut situatie ik zit, snapt hij niet dat ik me er zo verschrikkelijk slecht om voel en dat daardoor alles spaak loopt. Wat het is waarom hij het niet begrijpt weet ik niet. Ook vind hij het na een tijdje gezeur als ik het er wéér met hem over wil hebben. Dus echt met hem praten kan ik niet meer. Maar ook hij heeft het nodige meegemaakt, recentelijk, en is daardoor een gesloten boek.

Gisteren heeft hij me laten weten dat hij niet weet wat hij wil met ons. Normaal flip ik, schreeuw en jank ik alles bij elkaar, maar ik kon gisteren verbazingwekkend nuchter reageren. We spraken elkaar aan de telefoon, ik heb gezegd dat ik het er liever met hem over heb als we bij elkaar zijn dan zo over de telefoon. Dus vanavond hoop ik meer duidelijkheid te hebben over wat hij wil/denkt/voelt en hoe het eventueel verder gaat.

I'll keep my fingers crossed.

Oh, en sorry dat ik momenteel even verder niet op anderen inga, het lijkt en is misschien heel egoïstisch van mezelf, maar het lukt me momenteel gewoon niet. Sorry :)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107507094
toen mijn vriend depressief was had ik geen enkele ervaring ermee, en snapte er ook helemaal niks van! door er veel over te lezen en te praten met anderen kreeg ik steeds meer inzicht in een depressie, ik weet niet of jouw vriend een fokker is?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:08:51 #177
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107507283
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
toen mijn vriend depressief was had ik geen enkele ervaring ermee, en snapte er ook helemaal niks van! door er veel over te lezen en te praten met anderen kreeg ik steeds meer inzicht in een depressie, ik weet niet of jouw vriend een fokker is?
Nee, is hij niet.
En ik durf met zekerheid te zeggen dat informatie opzoeken niets voor hem is. Het interesseert hem allemaal niet.
Ik weet dat dat heel hard is, zo voelt het ook naar mij toe. Ik sta er alleen voor wat dit alles betreft.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:21:16 #178
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_107507523
Sterkte hoor buurmeisje.

Kun je hem niet vragen of hij er op een andere manier voor je kan zijn dan praten? Je gewoon op sleeptouw nemen, of je wat vaker een knuffel geven?

Een depressie kan voor de omgeving net zo moeilijk zijn als voor het lijdende voorwerp. Gewoon omdat men niet weet hoe ermee om te gaan, het is haast niet te bevatten voor veel mensen, hoe je je zo slecht kunt voelen! Heb je niemand in je omgeving die er wat meer ervaring mee heeft? Zo heb ik héél veel steun aan mijn vriendinnen en een neefje, die het allemaal niet makkelijk hebben gehad in hun leven. Of zoek ze via een lotgenotengroep?

En dit klinkt hard, maar als je vriend er niet voor je wil zijn in je moeilijke tijden, dan sta je waarschijnlijk sterker in je eentje.

Bos81, wat mij helpt als ik in een diepe dip zit, is toch proberen iets goeds te doen voor een ander, mens of dier. Een willekeurig iemand helpen die je ziet worstelen met te zware boodschappen of een zwerfdier in huis halen. Jezelf nuttig maken. Hoe slecht je je ook voelt, je kan altijd iets voor een ander betekenen, en dat doet niet alleen die ander goed!

Hier gaat het wisselend. Ik schipper een beetje tussen tóch aan die studie beginnen (de moeilijkste van België, naar het schijnt, me diep in de schulden steken, wellicht mijn huisje kwijtraken, dus waar begin ik in vredesnaam aan?! Oh ja, wellicht kan ik er mijn droom mee verwezenlijken, maar mijn zelfvertrouwen is niet toereikend om daar al te overtuigd in te geloven.) of er maar gewoon een eind aan maken.

Wel een grote stap genomen door mijn huisarts in te schakelen. Áls ik al wil studeren, moet ik toch stabieler zijn, dus ondanks mijn afkeer jegens medicatie, ga ik daar toch aan beginnen. Hij heeft me doorverwezen naar een psychiater, daar hoor ik vandaag iets van als het goed is. Sinds ik die keuze heb gemaakt heb ik al wel twéé heel goeie dagen gehad. O+

En hoe zwaar mijn dag ook kan wezen, ik plan het altijd zo dat ik het af kan sluiten met een dikke knuffel van mijn babypony. Komt ze lekker tegen me aan leunen met haar hoofdje over mijn schouder en begraaf ik mijn gezicht diep in haar wollige wintervacht, snuif haar heerlijke geur diep in me op. Soms komt ze zelfs bij me liggen. Zo loopt de dag altijd plezierig af.
power to the people
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:24:16 #179
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107507586
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:21 schreef beestjuh het volgende:
Sterkte hoor buurmeisje.

Kun je hem niet vragen of hij er op een andere manier voor je kan zijn dan praten? Je gewoon op sleeptouw nemen, of je wat vaker een knuffel geven?

Een depressie kan voor de omgeving net zo moeilijk zijn als voor het lijdende voorwerp. Gewoon omdat men niet weet hoe ermee om te gaan, het is haast niet te bevatten voor veel mensen, hoe je je zo slecht kunt voelen! Heb je niemand in je omgeving die er wat meer ervaring mee heeft? Zo heb ik héél veel steun aan mijn vriendinnen en een neefje, die het allemaal niet makkelijk hebben gehad in hun leven. Of zoek ze via een lotgenotengroep?

En dit klinkt hard, maar als je vriend er niet voor je wil zijn in je moeilijke tijden, dan sta je waarschijnlijk sterker in je eentje.
Ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren. Ik snap wat je bedoeld, maar ik kan ook niet uitleggen hoe mijn vriend in elkaar steekt. Ik heb hem in ieder geval al meerdere malen gevraagd of hij me gewoon af en toe eens een knuffel geven wil, maar dat zit nou eenmaal niet in hem.
Het lijkt nu heel erg alsof ik hem verdedig, maar dat is niet zo. Heel veel manieren van steun zoeken bij hem heb ik al geprobeerd. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij nu niet meer weet wat hij wil, wat ons aangaat.

Ik heb wel aardig wat steun aan mijn beste vriendin, die weet alleen nooit hoe ze reageren moet, want haar leven is altijd heel makkelijk en soepel verlopen. Dat zegt ze zelf ook altijd. Wat dat betreft is de wereld zo oneerlijk verdeeld soms.

En die lotgenotengroep hoop ik hier een beetje te vinden. Ik ben niet zo makkelijk in het op mensen afstappen IRL. Ik heb dan ook daadwerkelijk maar 1 iemand die ik daadwerkelijk een vriendin kan noemen, en dat is mijn beste vriendin. Verder heb ik niemand.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:19:50 #180
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_107508792
Ok, duidelijk. Jammer dat hij ook niet over zijn eigen gevoelens kan of wil praten, hij is dus niet altijd zo gesloten geweest? Snap dat je je verrekt eenzaam kan voelen iig. Maar echt, je kan beter alleen zijn, dan je alleen voelen terwijl je met iemand samen bent, al zul je het nu waarschijnlijk moeilijk vinden dat zo te zien.

Ik hoop wel voor je dat hij er samen met je voor wil vechten. Dan zul je wel duidelijke afspraken moeten maken zodat jullie beiden weten wat je van elkaar kan verwachten, en wat niet. Want de relatie op dezelfde manier voortzetten als je nu illustreert, lijkt me ook niet bevorderlijk voor jouw depressie!

Fijn dat je wel een beste vriendin hebt. Al is ze niet bekend met depressies, ze kan je misschien wel goed bijstaan nu je relatie stroef loopt.
power to the people
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:28:33 #181
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107509011
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:19 schreef beestjuh het volgende:
Ok, duidelijk. Jammer dat hij ook niet over zijn eigen gevoelens kan of wil praten, hij is dus niet altijd zo gesloten geweest? Snap dat je je verrekt eenzaam kan voelen iig. Maar echt, je kan beter alleen zijn, dan je alleen voelen terwijl je met iemand samen bent, al zul je het nu waarschijnlijk moeilijk vinden dat zo te zien.

Ik hoop wel voor je dat hij er samen met je voor wil vechten. Dan zul je wel duidelijke afspraken moeten maken zodat jullie beiden weten wat je van elkaar kan verwachten, en wat niet. Want de relatie op dezelfde manier voortzetten als je nu illustreert, lijkt me ook niet bevorderlijk voor jouw depressie!

Fijn dat je wel een beste vriendin hebt. Al is ze niet bekend met depressies, ze kan je misschien wel goed bijstaan nu je relatie stroef loopt.
Ik vind deze reactie heel fijn. Wat dat precies is weet ik niet. Maar het geeft me wel meer kracht voor vanavond.

Hij is inderdaad niet altijd zo gesloten geweest. Dat is sinds een paar maanden 'pas' het geval.
Ik kan me wel vinden in wat je zegt, dat het alleen zijn beter is dan het alleen voelen. Maar toch wil ik dat niet. Ik voel me liever alleen met mijn vriend, dan dat ik me alleen alleen voel. Snap je?

Die weinige leuke momenten, die geven me wel de kracht om door te gaan. Als die weinige leuke momenten weg gaan vallen ben ik bang dat ik in het suïcidale ga terugvallen.

Waarom is het allemaal zo moeilijk? ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107511015
Girlnextdoor, het is en blijft een lastige situatie, Jij voelt je kut, en je wilt dat je partner er voor je is, Maar tegelijk heb je de energie niet om je met hem bezig te houden, Ik begreep er geen fluit van toen mijn vriend depressief was, Ik gaf hem extra knuffels maar het deed hem niks, Ik zorgde dat alles geregeld was, en het boeide hem niet, Ik wilde met hem praten, maar dat wilde hij niet, Hij was toen ook nog zo gesloten als een boek, En toen kwam ik op het punt dat ik het uit wilde maken, net als jouw vriend nu,Ik kon niet meer verder, Ik stak er veel energie in, had genoeg sores van mezelf, zat midden in mijn afstuderen en dan had ik ook nog een partner die apatisch was geworden, Ik heb toen besloten nog 1 keer het gesprek aan te gaan, maar daarvoor nog een gesprek gehad met iemand die wist hoe het was om depressief te zijn, en dat werkte heel verhelderend, Dat hij apatisch was betekende niet dat hij niet van mij hield, Hij kon het alleen niet tonen want het gevoel was er ff niet niet, Dat hij mij amper aanraakte kwam niet omdat hij mij niet meer aantrekkelijk vond maar omdat het zo donker om hem heen was, dat hij geen behoefte had aan contact.

Tijdens het gesprek heb ik ook eerlijk verteld hoe het voor mij was, Ik had een vriend maar was eigenlijk net zo goed single, want ik had niks, En dat het mij zeer deed hem zo te zien, Hij gaf toen aan wel heel gek op mij te zijn, maar er soms gewoon geen zin meer in te hebben, Ik heb tegen hem gezegd, dat hij toch echt hulp moest gaan zoeken, omdat ik het anders niet meer trok, En tegelijk heb ik meer voor mezelf gekozen, Vaker thuis blijven, vaker afspreken met mijn vrienden, en als het me bij hem teveel werd ging ik ook gewoon weer weg, na dit gesprek is hij hulp gaan zoeken, en ik denk ook echt dat dat uiteindelijk geholpen heeft, Een depressie is zwaar en als partner van een depressief iemand heb je zelf meer kans om ook depressief te worden, Uiteindlijk ben ik daar zelf ook in beland maar dat was niet door hem!

Leg hem vanavond eerlijk uit hoe je je voelt, en dat je heel gek op hem bent, maar het nu heel moeilijk is om bij dat gevoel te komen omdat de wereld om je heen zo donker is.
En accepteer het ook als hij wat meer afstand wil, Dat heeft hij nodig en zal jullie relatie uiteindelijk echt ten goede komen,

Is hij echt vastberaden weg te lopen, dan ben je waarschijnlijk beter af in je eentje, Je moet al hard genoeg vechten om te overleven en dan kun je geen blok-aan-been-vriend gebruiken.

Sterkte in ieder geval.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:16:52 #183
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107512235
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Girlnextdoor, het is en blijft een lastige situatie, Jij voelt je kut, en je wilt dat je partner er voor je is, Maar tegelijk heb je de energie niet om je met hem bezig te houden, Ik begreep er geen fluit van toen mijn vriend depressief was, Ik gaf hem extra knuffels maar het deed hem niks, Ik zorgde dat alles geregeld was, en het boeide hem niet, Ik wilde met hem praten, maar dat wilde hij niet, Hij was toen ook nog zo gesloten als een boek, En toen kwam ik op het punt dat ik het uit wilde maken, net als jouw vriend nu,Ik kon niet meer verder, Ik stak er veel energie in, had genoeg sores van mezelf, zat midden in mijn afstuderen en dan had ik ook nog een partner die apatisch was geworden, Ik heb toen besloten nog 1 keer het gesprek aan te gaan, maar daarvoor nog een gesprek gehad met iemand die wist hoe het was om depressief te zijn, en dat werkte heel verhelderend, Dat hij apatisch was betekende niet dat hij niet van mij hield, Hij kon het alleen niet tonen want het gevoel was er ff niet niet, Dat hij mij amper aanraakte kwam niet omdat hij mij niet meer aantrekkelijk vond maar omdat het zo donker om hem heen was, dat hij geen behoefte had aan contact.

Tijdens het gesprek heb ik ook eerlijk verteld hoe het voor mij was, Ik had een vriend maar was eigenlijk net zo goed single, want ik had niks, En dat het mij zeer deed hem zo te zien, Hij gaf toen aan wel heel gek op mij te zijn, maar er soms gewoon geen zin meer in te hebben, Ik heb tegen hem gezegd, dat hij toch echt hulp moest gaan zoeken, omdat ik het anders niet meer trok, En tegelijk heb ik meer voor mezelf gekozen, Vaker thuis blijven, vaker afspreken met mijn vrienden, en als het me bij hem teveel werd ging ik ook gewoon weer weg, na dit gesprek is hij hulp gaan zoeken, en ik denk ook echt dat dat uiteindelijk geholpen heeft, Een depressie is zwaar en als partner van een depressief iemand heb je zelf meer kans om ook depressief te worden, Uiteindlijk ben ik daar zelf ook in beland maar dat was niet door hem!

Leg hem vanavond eerlijk uit hoe je je voelt, en dat je heel gek op hem bent, maar het nu heel moeilijk is om bij dat gevoel te komen omdat de wereld om je heen zo donker is.
En accepteer het ook als hij wat meer afstand wil, Dat heeft hij nodig en zal jullie relatie uiteindelijk echt ten goede komen,

Is hij echt vastberaden weg te lopen, dan ben je waarschijnlijk beter af in je eentje, Je moet al hard genoeg vechten om te overleven en dan kun je geen blok-aan-been-vriend gebruiken.

Sterkte in ieder geval.
Dankjewel hiervoor :)
Het is alleen zo dat ik zelf juist wel heel erg laat merken, zien en weten dat ik enorm veel van hem hou. Misschien wel teveel, dus dat ben ik al aan het beperken. Hij doet het niet terug, al een hele tijd niet. Hij heeft gisteren dan dus ook gezegd enigszins te twijfelen aan zijn gevoelens.

Ik hoop dat ik, wat er ook uit komt, het kan accepteren.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:51:33 #184
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107515177
Leuk, medicijnen wisselen.
Ben nu iets meer dan een week aan het afbouwen en mijn stemming wordt er niet beter op zullen we maar zeggen. moet weer moeite doen om mezelf aan de gang te krijgen, om de deur uit te gaan. bleh :(
dinsdag of woensdag starten met de nieuwe pillen, hopelijk slaan die al snel een beetje aan, dan ben ik weer blije murmeli. en hopelijk hebben die geen bijwerkingen hihihi
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107523168
Vandaag een brief ontvangen dat ik 23 februari terugkoppeling van het psychodiagnostisch onderzoek heb :) Duurt dus nog wel even, maar heb iig duidelijkheid nu :)
pi_107523732
Op de een of andere manier voel ik mezelf steeds verder afglijden op het moment. En waar dat nou precies aan ligt?

Misschien toch de afgelopen 2 gesprekken met m'n psych, waarin ik steeds meer m'n barsten voel en me verdrietig voel. Herinneringen aan vroeger, of vooral het gevoel van vroeger van intense gevoel van eenzaamheid (of eigenlijk niet verbonden zijn en echte aandacht missen), komen steeds vaker weer langs. En dat vind ik zo moeilijk om mee om te gaan en weet dus ook niet zo goed wat ik er mee moet. :{

En dan komen die vluchtneigingen. Ik voel me weer zo'n flipperkastballetje. Tegelijkertijd moet ik bij mensen meer van mezelf laten zien. En dan zit ik te denken dat ik dat zeker de afgelopen tijd wel vaker heb gedaan, maar misschien omdat ik verkeerde verwachtingen heb ofzo of weet ik veel wat, voelt het nooit als iets dat ooit verandering gaat brengen bij mij. ;(

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik hier nou probeer te zeggen, kom er even niet zo goed uit.

Vind het wel vervelend dat ik dit nu weer zo heb. Is dit iets wat met medicatie niet voor zou moeten komen (hoewel ik tot nog toe het idee had dat die pillen wel werkten), of is dit gewoon iets logisch als onderdeel van het therapieproces?

Bleh
  vrijdag 3 februari 2012 @ 08:19:06 #187
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107546199
Nou, meneer voelde geen behoefte om te praten. Hij weet niet wat ie wil dus ook niet wat ie zeggen moet. Hoj was verder wel iets liever voor me dan hij eerder was. Dus ik neem het even voor lief en heb m gezegd dat hij met me praten kan wanneer hij er helemaal uit is.

Ondertussen ga ik wel afstand nemen om mezelf enigszins te beschermen :)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:14:20 #188
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107548004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:56 schreef Nyota het volgende:
Op de een of andere manier voel ik mezelf steeds verder afglijden op het moment. En waar dat nou precies aan ligt?

Misschien toch de afgelopen 2 gesprekken met m'n psych, waarin ik steeds meer m'n barsten voel en me verdrietig voel. Herinneringen aan vroeger, of vooral het gevoel van vroeger van intense gevoel van eenzaamheid (of eigenlijk niet verbonden zijn en echte aandacht missen), komen steeds vaker weer langs. En dat vind ik zo moeilijk om mee om te gaan en weet dus ook niet zo goed wat ik er mee moet. :{

En dan komen die vluchtneigingen. Ik voel me weer zo'n flipperkastballetje. Tegelijkertijd moet ik bij mensen meer van mezelf laten zien. En dan zit ik te denken dat ik dat zeker de afgelopen tijd wel vaker heb gedaan, maar misschien omdat ik verkeerde verwachtingen heb ofzo of weet ik veel wat, voelt het nooit als iets dat ooit verandering gaat brengen bij mij. ;(

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik hier nou probeer te zeggen, kom er even niet zo goed uit.

Vind het wel vervelend dat ik dit nu weer zo heb. Is dit iets wat met medicatie niet voor zou moeten komen (hoewel ik tot nog toe het idee had dat die pillen wel werkten), of is dit gewoon iets logisch als onderdeel van het therapieproces?

Bleh
Wat klote zeg :(
Ik denk dat het niet de bedoeling is dat de meds dit volledig onderdrukken. Anders kan je het niet verwerken. Het is gewoon een hele zware therapie die je doet en ik denk dat dit gevoel erbij hoort (zeg ik nu heel stoer, ik voel me vast een stuk minder stoer als ik straks ook ben begonnen).

Wat ik wel denk, is dat de pillen misschien helpen voorkomen dat je echt afglijdt. Het zou je een beetje overeind moeten kunnen houden in dit proces.

En wat mij helpt is dingen met de dag bekijken. Dus: vandaag voel ik me kut. En gisteren ook. Maar wat morgen brengt weet ik niet, dat zie ik morgen wel. Ipv: ik glijd af en ga me steeds kutter voelen.
Ik merk nu dat ik gisteren ook weer zat vooruit te kijken over afbouwen en depri worden, maar vandaag voel ik me best goed. Dus wie weet krijg jij ook weer dagen dat t effies wat beter gaat.
Sterkte meissie, en dikke knuffel
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107550123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:51 schreef Murmeli het volgende:
Leuk, medicijnen wisselen.
Ben nu iets meer dan een week aan het afbouwen en mijn stemming wordt er niet beter op zullen we maar zeggen. moet weer moeite doen om mezelf aan de gang te krijgen, om de deur uit te gaan. bleh :(
dinsdag of woensdag starten met de nieuwe pillen, hopelijk slaan die al snel een beetje aan, dan ben ik weer blije murmeli. en hopelijk hebben die geen bijwerkingen hihihi
O ja vreselijk is dat. Ik ben ook een keer over gestapt, van de Cymbalta naar Citalopram. Ik heb bijna niks anders gedaan dan op bed zitten piekeren/janken en hopen dat de nieuwe meds wel aanslaan en niet opgenomen hoefde te worden waar de " psychiater het over had, mcht de situatie niet verbeteren,

Gelukkig is het niet zo ver gekomen, maar het gaat 3 jaar later nog steeds mwa met teruvallen enzo zoals nu
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107570703
Snel geprobeerd bij te lezen...
Sylvana, kan je misschien tegelijk met je vriend opstaan voordat hij gaat werken?
Weet niet of dat helpt, maar dan ben je wel uit bed... en dan gelijk wassen en aankleden, zou dat helpen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_107571260
Mja hij moet er om 6 uur uit, dat vind ik wel erg vroeg :o

Weet nu al niet wat ik moet doen op een dag, laat staan als ik er al om 6 uur uit moet.
pi_107571312
Heeft iemand hier ervaring met venlafaxine eigenlijk?
Rustig aan.
pi_107572114
Efexor Kingtoppie, deed bij mij niet veel.

Oh ja Sylvana, dat is wel erg vroeg. Of kan het helpen als je af spreekt dat hij je op een bepaald moment belt ofzo? Ik roep maar wat...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 22:26:42 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107576586
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:55 schreef kingtoppie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met venlafaxine eigenlijk?
ff wachten, ik begin er volgende week mee
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107576777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:10 schreef Nijna het volgende:
Efexor Kingtoppie, deed bij mij niet veel.

Oh ja Sylvana, dat is wel erg vroeg. Of kan het helpen als je af spreekt dat hij je op een bepaald moment belt ofzo? Ik roep maar wat...
Nee dat is niet mogelijk ivm de werkzaamheden die hij heeft. En vaak word ik ook niet wakker van de telefoon.

Maandag moet ik om 10 uur bij die vrijwilligersorganisatie zijn. Dus dan heb ik een echt doel om er op tijd uit te gaan.

En dan hoop ik snel met die deeltijdbehandeling te kunnen beginnen. Heb deze week niks gehoord, dus moet volgende week wel wat horen...

Gaat hier op het moment echt niet lekker vanwege problemen met Essent waar ik me ontzettend zorgen over maak en sta zowat op instorten :'(
pi_107577089
Sylvana, kan je anders volgende week zelf achter die deeltijd aan bellen?
Balen van het gedoe met Essent :{.
Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_107578973
Ja kan zelf wel bellen, maar denk niet dat ik daar veel mer op schiet. Groep is gewoon vol en psych zei dat afgelopen week of komende week als het goed is plek vrij komt. Neem aan dat ik echt wel wat hoor als dat zo is.

En dankjewel :*
pi_107580237
sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ben de draad kwijt en ben bekaf.

Ik merk dat ik op dit moment erg veel moeite heb met het feit dat ik eits meer vrije tijd en dus minder druk heb. Ik merk dat ik me daardoor verveel en ga piekeren waardoor ik utieindelijk overstuur raak. Ik probeer dit te doorbreken door iets te zoeken wat ik leuk vind en afleiding geeft, maar op zulke momenten weet ik neit wat te doen en heb eigenlijk nergens zin in.

En op andere momenten kan ik neit stoppen met dingen doen, vooral omdat ik dan niet denk en ook de dingen niet voel die ik voel. En dus eigenlijk wegren ervoor.
Maari k heb ook het gevoel dat ik niet anderes kan, omdat als ik een dag heel depressief doe,mijn moeder er heel veel problemen mee heeft, wat leid tot conflicten met elkaar.

Verder slaap ik nu meer, gemiddeld van half12 tot een uur of 9 's ochtends. En ben heel snel moe, en vanaf volgende week heb ik een heel druk lesrooster. En zie er als een berg tegenop...
pi_107586084
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:37 schreef cafpow het volgende:
sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ben de draad kwijt en ben bekaf.

Ik merk dat ik op dit moment erg veel moeite heb met het feit dat ik eits meer vrije tijd en dus minder druk heb. Ik merk dat ik me daardoor verveel en ga piekeren waardoor ik utieindelijk overstuur raak. Ik probeer dit te doorbreken door iets te zoeken wat ik leuk vind en afleiding geeft, maar op zulke momenten weet ik neit wat te doen en heb eigenlijk nergens zin in.

En op andere momenten kan ik neit stoppen met dingen doen, vooral omdat ik dan niet denk en ook de dingen niet voel die ik voel. En dus eigenlijk wegren ervoor.
Maari k heb ook het gevoel dat ik niet anderes kan, omdat als ik een dag heel depressief doe,mijn moeder er heel veel problemen mee heeft, wat leid tot conflicten met elkaar.

Verder slaap ik nu meer, gemiddeld van half12 tot een uur of 9 's ochtends. En ben heel snel moe, en vanaf volgende week heb ik een heel druk lesrooster. En zie er als een berg tegenop...
Wat naar dat je je zo voelt maar herkenbaar. MIsschien heb je dit allang geprobeerd, maar toch een paar tips:
* piekerkwartiertje instellen, evt meerdere keren per dag en dan iedere keer dat je merkt dat je piekert jezelf (aardig) 'doorverwijzen' naar dat kwartier. Het is niet eens zozeer dat kwartier an sich wat helpt, maar wel dat je telkens herkent wanneer het gebeurt en het niet laat gebeuren of opschuift waardoor je hopelijk op den duur minder gaat piekeren. DIt gezegd hebbende moet ik het zelf ook weer eens gaan proberen want ik denk me ook suf de hele dag, gaat veel energie in zitten.
* Ik heb zelf dat ik bij vlagen moedeloos wordt omdat ik zooo vaak die afleiding nodig heb bijv. Ik heb nu eindelijk werk (schoonmaak, erg fijn voor mij want dan ' denk' ik niet) en dan voel ik me 4 uur OK, ga ik naar huis, ben ik binnen afzienbare tijd weer aan het denken en voel me down of bang. Hoe vervelend ook, de enige manier is om iedere keer wat anders te gaan doen of het volledig te accepteren, maar als je je slecht voelt helpt het nooit om te blijven zitten en het via je hoofd op te lossen. Je kan het alleen maar blijven proberen.
* Tenslotte, voor slapeloosheid, heb je slaappillen hiervoor? Je hoeft ze niet te gebruiken of heel weinig maar het idee dat je het hebt kan al helpen.

Maar goed, zoals je ziet, ik ben nu ook wakker, slaap ook alweer twee weken nauwelijks, maar ik vermaak me wel, want in bed blijven liggen is ook niks.
zelfde als diginoob
pi_107588827
het piekerkwartier instellen probeer ik ook al. Alleen is dat wel heel lastig, want ik heb echt de neiging mezelf te verliezen in dat gepieker. Maar het heeft ook heel veel te maken met teveel tijd om te piekeren, want als ik met iets interesants bezig ben word het minder of in ieder geval minder hevig.
En bij fysieke activiteit kan ik mezelf erop los laten piekeren zonder dat ik pieker..heel raar en lastig uit te leggen, maar zoiets is het.

En dat ik moedeloos word heb ook wel vaak, en dat wat je zegt van het accepteren en doorgaan is ook wat ik probeer alleen werkt het niet altijd. En nog minder als je het gevoel hebt dat je omgeving je somberheid niet echt accepteerd of normaal vind. Dan val je vanzelf terug in "theater"spelen...en dat zorgt ervoor dat als het eruit komt het alleen nog heviger is.

En slaapproblemen heb ik niet echt. Over het algemeen slaap ik wel ok, alleen ik slaap veel te diep waardoor ik heel brak en moe wakker word. EN vooral nu tentamens over zijn slaap ik beter, doordat ik minder zenuwen heb.
  maandag 6 februari 2012 @ 09:57:36 #201
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107664203
Nou, mijn vriend heeft er gisteren een punt achter gezet.
Ik ben helemaal kapot, lig alleen maar in bed te janken.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107669889
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 09:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nou, mijn vriend heeft er gisteren een punt achter gezet.
Ik ben helemaal kapot, lig alleen maar in bed te janken.
Knuffel :*

Hier de afspraak met vrijwilligersorganisatie vanochtend afgebeld, zag het toch niet zitten :@
  maandag 6 februari 2012 @ 13:31:28 #203
366803 AthCom
Overigens ...
pi_107670777
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 09:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nou, mijn vriend heeft er gisteren een punt achter gezet.
Ik ben helemaal kapot, lig alleen maar in bed te janken.
Ik weet hoe je je voelt ... Sterkte ermee.
Moira. is tof. :7
pi_107673670
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 09:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nou, mijn vriend heeft er gisteren een punt achter gezet.
Ik ben helemaal kapot, lig alleen maar in bed te janken.
Ik snap hoe je voelt. Ik heb pasgeleden vergelijkbare dagen gehad.

@sylvana, jammer dat je de
Afspraak moest afzeggen , maar wel goed dat je dit ook durfde en hebt gedaan.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:00:30 #205
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107703186
:'(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:31:47 #206
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107721708
Net intake gehad bij de psycholoog.
Eerste opdracht die ik meekrijg is dat ik mijn eigen begravenisrede moet gaan schrijven..
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107742620
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Net intake gehad bij de psycholoog.
Eerste opdracht die ik meekrijg is dat ik mijn eigen begravenisrede moet gaan schrijven..
:o sorry, ik moest lachen.
Wat was de reden voor deze bizarre opdracht?
(alhoewel, men schrijft natuurlijk nooit een negatieve grafrede over iemand)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:19:40 #208
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107742952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:08 schreef seasushi het volgende:

[..]

:o sorry, ik moest lachen.
Wat was de reden voor deze bizarre opdracht?
(alhoewel, men schrijft natuurlijk nooit een negatieve grafrede over iemand)
De reden krijg ik als het goed is volgende week te horen. Wanneer ik hem dus af heb.
Ik snap dat je moest lachen, ikzelf had ook even zoiets van 'huh, hij is toch niet serieus?'.
Maar dat is hij dus wel. En geloof me, als je hoort dat je je eigen begravenisrede moet gaan schrijven, ga je echt wel nadenken.. :)
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107760780
Ik voel me weer extreem slecht. Ik heb het verprutst en nu gaat het niet meer. Ik probeer voor het eerst in 10 jaar mijn sociale leven op te bouwen. Het nare gevoel gaat nu echt niet meer weg. Ik kan wegens afspraken niet vertellen wat er aan de hand is, maar er zijn hier mensen die wel weten wat er is gebeurd. Ik heb denk ik nu wel hulp nodig. Ik voel me nu echt wel heel misselijk.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_107760973
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

De reden krijg ik als het goed is volgende week te horen. Wanneer ik hem dus af heb.
Ik snap dat je moest lachen, ikzelf had ook even zoiets van 'huh, hij is toch niet serieus?'.
Maar dat is hij dus wel. En geloof me, als je hoort dat je je eigen begravenisrede moet gaan schrijven, ga je echt wel nadenken.. :)
Ik denk dat het ook te maken heeft met je zelfbeeld. Dat je als je depressief bent alles heel negatief ziet. En in zo'n begrafenisrede zijn mensen altijd positief over de dode. Dus zo leer je anders te denken, leer je om ook naar de positieve kanten van jezelf te kijken :)

Hier gaat het nog steeds niet lekker. Morgen psych maar even mailen dat het nog steeds niet lukt om me aan het plan van aanpak te houden, dat ik ontzettend veel pieker en dat ik me gewoon zo depressief voel dat ik weer geen zin heb om maar iets te doen, omdat het toch geen nut heeft.
pi_107762035
Dumdidum...

Is het gebruikelijk dat je 6 weken oid moet wachten op een afspraak bij de psycholoog, nadat je al pillen meekrijgt van de psychiater?
Rustig aan.
pi_107762112
Ik vind 6 weken wachten wel erg lang :o
pi_107762298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:41 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind 6 weken wachten wel erg lang :o
Ja me2, maar ik ben een beetje bang dat ik verdoemd ben en geen verandering ga zien.
Rustig aan.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:47:38 #214
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107766860
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:39 schreef kingtoppie het volgende:
Dumdidum...

Is het gebruikelijk dat je 6 weken oid moet wachten op een afspraak bij de psycholoog, nadat je al pillen meekrijgt van de psychiater?
Dat is zeker heel lang. Er is geen mogelijkheid om eerder terecht te kunnen? Ook niet bij eventueel een andere psycholoog?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107767353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Dat is zeker heel lang. Er is geen mogelijkheid om eerder terecht te kunnen? Ook niet bij eventueel een andere psycholoog?
Ik weet het niet, ik heb er verder ook geen ervaringen mee.. Dusja..
Rustig aan.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:56:40 #216
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107767516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik heb er verder ook geen ervaringen mee.. Dusja..
Ik zou zelf proberen om eerder een afspraak te krijgen, het liefst volgende week nog. Zeker als je je medicatie al hebt.
De eerste paar weken kunnen, juist met medicatie (al weet ik niet precies wat voor een medicatie, maar ik ga hier even uit van anti-depressiva, gezien het topic enzo), heel erg cruciaal zijn.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107767579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik zou zelf proberen om eerder een afspraak te krijgen, het liefst volgende week nog. Zeker als je je medicatie al hebt.
De eerste paar weken kunnen, juist met medicatie (al weet ik niet precies wat voor een medicatie, maar ik ga hier even uit van anti-depressiva, gezien het topic enzo), heel erg cruciaal zijn.
Dan zou die psychiater dat toch moeten weten? Venlafaxine heet het goedje.
Rustig aan.
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:03:16 #218
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107767982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan zou die psychiater dat toch moeten weten? Venlafaxine heet het goedje.
Je psychiater heeft hier niets over gezegd?
Ik hoop dan dat het verder geen probleem is. Hij weet dat je afspraak bij de psycholoog pas over 6 weken is?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_107768164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Je psychiater heeft hier niets over gezegd?
Ik hoop dan dat het verder geen probleem is. Hij weet dat je afspraak bij de psycholoog pas over 6 weken is?
Ehh, volgens mij zou hij me doorverwijzen _O-
Rustig aan.
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:49:03 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107770846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan zou die psychiater dat toch moeten weten? Venlafaxine heet het goedje.
Daar ben ik gisteren mee begonnen. Hoe gaat t bij jou?
Je moet sowieso over 1 of 2 weken echt ff contact hebben met de psychiater, anders ben je teveel aan het zwemmen vind ik.
Heeft de psychiater iets gezegd over ophogen vd dosering? Met welke dosering ben je begonnen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107771360
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Daar ben ik gisteren mee begonnen. Hoe gaat t bij jou?
Je moet sowieso over 1 of 2 weken echt ff contact hebben met de psychiater, anders ben je teveel aan het zwemmen vind ik.
Heeft de psychiater iets gezegd over ophogen vd dosering? Met welke dosering ben je begonnen?
2 weken na het begin staat de afspraak.
Ehm, gaat wel ok denk ik... Maar zoals het nu voelt gaat dit niks oplossen.. Misschien wel helpen. 75mg.
Rustig aan.
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:11:28 #222
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107772120
Huh? Dus je begint over 4 weken met de pillz?
Oplossen doet het meestal ook niet, maar wel zorgen dat je meer zin krijgt om dingen aan te gaan pakken.
Ik heb ook 75.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107772504
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:11 schreef Murmeli het volgende:
Huh? Dus je begint over 4 weken met de pillz?
Oplossen doet het meestal ook niet, maar wel zorgen dat je meer zin krijgt om dingen aan te gaan pakken.
Ik heb ook 75.
Nee de psychiater heeft pillen meegegeven, na 6 weken is er pas een afspraak mogelijk met de psycholoog, na 2 weken weer langs bij de psychiater.
Rustig aan.
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:21:55 #224
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107772705
Ah zo. Dat is wel normaal. Alleen moet je ergens tussendoor terecht kunnen als er wat mis gaat. Maar dan moet je ff je psychiater bellen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107798290
Ik glij echt weer helemaal af ;( Morgen psych bellen want zo gaat het echt niet langer ;( Ik weet het gewoon echt niet meer ;(
pi_107798709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:21 schreef Murmeli het volgende:
Ah zo. Dat is wel normaal. Alleen moet je ergens tussendoor terecht kunnen als er wat mis gaat. Maar dan moet je ff je psychiater bellen
Ik ben niet zo impulsief dat ik gekke dingen doe.
Rustig aan.
pi_107799873
@ Kingtoppie: het hoeft niet per se te zijn dat je gekke dingen gaat doen, maar het kan ook dat je medicijnen gewoon helemaal niet lekker vallen en je heel vervelende bijwerkingen krijgt waarbij het dan ook handig is dat je dat indien nodig eerder kan bespreken.

Sylvana, wat klote dat je je weer voelt afglijden. Wat frustrerend. Heb je nog een concrete vraag morgen als je je psych gaat bellen?

TGND: je eigen begrafenisrede; pff, wat lastig. Inderdaad zal dat wel zijn omdat je dan wellicht eerder geneigd bent om naar positieve dingen te zoeken. Ik heb nu van m'n loopbaancoach de opdracht op te schrijven wat je wil dat andere over je zeggen aan het eind van je leven (dus eigenlijk soortgelijk iets). Echt zo verschrikkkelijk lastig!!

Kortom, dat zijn zo van die dingen die ik aan het uitstellen ben, temeer ook omdat ik nu zo veel mogelijk wil schaatsen. En verder ook aan het wegrennen en ik voel dat m'n lichaam het moeilijk heeft en ik moe ben en eigenlijk eens even een stapje terug moet doen. Maar door dat uitstellen gaat dat ook weer niet. Kortom, ik ben niet handig bezig.

Dus aan het eind van deze middag dacht ik: laat ik eens rustig gaan zitten en proberen bij m'n gevoel te komen. Nou, die is mijlen ver weg, dus kreeg dat niet echt voor elkaar.

Zo niet handig, ik blijf maar rennen en denk dan ook bijna: Nou, het gaat toch goed, waarom moet ik eigenlijk naar die psych?? Ik zit daar een beetje d'r tijd te verdoen.

Dus, tja, heel handig. Ik ben soms zo'n doos.
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:44:02 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107807794
Nyota _O-

T is ook niet makkelijk meis. 30 jaar rennen leer je niet in een paar maanden af.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107809494
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:44 schreef Murmeli het volgende:
Nyota _O-

T is ook niet makkelijk meis. 30 jaar rennen leer je niet in een paar maanden af.
Volgens mij heb ik al heel wat kilometers afgelegd :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 01:16:41 #230
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107815513
Je eigen begrafenisrede schrijven vind ik wel een bizarre opdracht ...

En tja, die wachtlijsten .... en van het kastje naar de muur worden gestuurd ...
En dat wordt straks vast alleen maar erger met al die bezuiningen en geschrapte banen ... -O-
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 12 februari 2012 @ 09:22:18 #231
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_107884007
TheGirlNextDoor, vervelend om te lezen van je relatie, hoe voel je je nu? Hopelijk iets sterker. Ik wens je alle kracht iig.

Hier ook psychiater-perikelen: Had eindelijk zin ergens in: Schaatsen. Ik kon ineens nergens anders meer aan denken, zoals wel meer mensen in ons landje. Eigenlijk geen geld voor, maar na veel wikken en wegen toch gaan halen, héle mooie retro-kunstschaatsen. Kom ik ten lange leste thuis, ligt daar ein-de-lijk de uitnodiging voor de psych. Of ik dan wel even mijn portemonnee wil trekken: 100 euro. Die ik dus eigenlijk niet meer heb. In 2 seconden van een blij ende dartel ijsprinsesje naar een apathisch ijskonijn. (De volgende dag word ik wakker met een dikke rooie ontsteking aan mijn voet, een schaatsknobbel, oh, the fucking irony, dus de schaatsen staan alweer in het vet voor ze ooit ijs gezien hebben, zuur zeg, maar dat terzijde). Het kostte me al zoveel moeite een verwijzing te gaan vragen, maar door zulke bedragen word ik ook erg afgeschrikt, ik wil ga immers weer naar school, en heb maar een uitkering op het moment, zal dus elke cent om moeten draaien. Dus toch maar met de huisarts gaan goochelen?

Over school gesproken: De eerste stap is gezet, ik ben naar de open dag geweest. Het leek me nog leuk ook! Nu gaan studeren voor het toelatingsexamen in mei! *O*
power to the people
  zondag 12 februari 2012 @ 10:55:06 #232
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107884936
Bluh. Nieuwe pillen doen net zo vervelend als de vorige. Ben er echt stiksjaggerijnig van. Doe geen oog dicht, rare dromen. Bah!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107885357
@Beestjuh,

goed van je! Eerste stap gezet..nu rustig aan de rest. En ik zou proberen me niet al te druk te maken over de kosten van de psych want het is een noodzaak. Tenzij je denkt van oké ik kan zonder begeleiding verder.
En als je je echt zorgen maakt, ga naar de ha hij kan ook nog voor je kijken of bepaalde psych's mogelijk gedeeltelijk vergoed worden.

@Murmeli
Balen van die medicatie. Wel wat geduld hebben ermee hé...

Hier gaat het op en af...ik maak me wat zorgen over school. En thuis loopt het niet al te soepel ma loopt een aantal dagen in rare buien, en ik loop ook niet al te vrolijk omdat ik bepaalde dingen te weten ben gekomen, waar ik me mateloos aan irriteer dingen die al jaren spelen en dan moet een "vreemde"(ex-bekende) zich er nog eens mee bemoeien.

Verder tja, veel last van spanning en vermoeidheid! en dus weer hoofdpijn erbij. Maar de vermoeidheid kan gedeeltelijk ook door de kou komen die van nu wel weer een beetje mag gaan wegtrekken ;)
pi_107887863
Ik ben echt way to beïnvloedbaar en chaotisch...

Ik kan geen mensen kiezen ofzo.. Mijn middelvinger functie doet het niet... En dat is echt vervelend want ik laat mezelf er kut door voelen.
Rustig aan.
pi_107931800
Woensdagmiddag heb ik intake voor de structurerende deeltijd *O*

Wordt echt tijd, want gaat nog steeds niet goed hier ;(
pi_107938299
Hoe doen jullie dat trouwens met eten koken? Ik heb daar dus echt geen.zin/plezier meer in, waardoor het vaak iets van aardappelen, groenten, vlees of gehakt met pastasaus of chicken tonight ofzo wordt. Maar elke keer hetzelfde eten begin ik ook zat te worden. Maar heb ook geen inspiratie om dat anders te maken wat simpel is en niet teveel moeite kost...
pi_107941612
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:27 schreef Sylvana het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met eten koken? Ik heb daar dus echt geen.zin/plezier meer in, waardoor het vaak iets van aardappelen, groenten, vlees of gehakt met pastasaus of chicken tonight ofzo wordt. Maar elke keer hetzelfde eten begin ik ook zat te worden. Maar heb ook geen inspiratie om dat anders te maken wat simpel is en niet teveel moeite kost...
Ik heb gelukkig nog wel zin in koken. Sterker nog, het is een van de dingen die ik leuk vind om te doen, dus maak nu juist de meest nieuwe dingen omdat ik tijd zat heb :D

Misschien is wat dagen vooruit plannen een idee, zodat je van te voren al weet wat je gaat maken. Dan stop je er een keer wat meer tijd in qua bedenken en hoef je dat de rest van de week niet meer te doen. Of is dat ook al te veel moeite??
pi_107942226
Dat is wel een idee. Ik heb ontzettend veel kookboeken en recepten en normaal vind ik het heerlijk om een nieuw recept ofzo uit te proberen. Maar nu heb ik echt geen idee wat ik moet maken en grijp ik gewoon in de supermarkt wat uit de schappen. Toch maar eens een middagje ervoor gaan zitten en wat makkelijke recepten opzoeken dus. Boodschappen doen is ook een drama hier hoor, met al die mensen en spullen. Word me al snel teveel. Maar moet toch gebeuren natuurlijk...
pi_107952617
Goedenavond dames,

Een dikke knuffel voor jullie :)

Met mij gaat het eigenlijk wel goed, Ik ben druk bezig maar wel met mijn grenzen bewaakt! Ik heb een soort afscheid genomen van mijn burn-out! Als jullie willen kun je het lezen :http://www.xead.nl/ode-aan-mijn-burn-out

Ik ben er trots op en het voelde ook echt als afsluiten!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 februari 2012 @ 08:19:17 #240
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107958350
Ups en downs hier. En niet zo'n klein beetje ook. Voel me nu weer verschrikkelijk down.
Ik mis hem zo ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:58:39 #241
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107966952
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond dames,

Een dikke knuffel voor jullie :)

Met mij gaat het eigenlijk wel goed, Ik ben druk bezig maar wel met mijn grenzen bewaakt! Ik heb een soort afscheid genomen van mijn burn-out! Als jullie willen kun je het lezen :http://www.xead.nl/ode-aan-mijn-burn-out

Ik ben er trots op en het voelde ook echt als afsluiten!
Wat een helder en mooi verhaal. Je bent echt een taaie volgens mij!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107967789
Even een kleine update.

Ik ben ondertussen met m'n AD gestopt. Tot nu toe gaat het redelijk lekker. Heb de laatste weken druk gehad met een verhuizing die nu aan het afronden is en in die tijd geen tijd voor mezelf gehad.

Ik wou per sé eerst wachten met het beginnen met een nieuwe AD en zolang het gaat zonder, zal ik zonder blijven gaan.
Ik heb sinds kort gesprekken met een psychologe en moet zeggen dat die best goed zijn. Ik heb die gesprekken ivm angstklachten (durf de deur niet uit).
Vandaag m'n fiets naar een fietsenmaker gebracht zodat die weer helemaal rijklaar is. Ik ben namelijk steeds bang dat m'n fiets onderweg kapot gaat (ik weet, klinkt raar) en straks heb ik daar geen reden meer voor, dus een reden minder om binnen te blijven. Bovendien zal de extra lichaamsbeweging me goed doen :)

Ik kom nog steeds bijna de deur niet uit (door die angstklachten) maar ik heb nu tenminste een plan van aanpak.
Het komt er op neer dat ik moet confronteren, en dat doe ik nu ook.
Zelfs naar de supermarkt vind ik steeds weer een enorme stap, en daar baal ik zelf ook van.

Ik zal echt enorm blij zijn als het straks eindelijk weer lente is

quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:27 schreef Sylvana het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met eten koken? Ik heb daar dus echt geen.zin/plezier meer in, waardoor het vaak iets van aardappelen, groenten, vlees of gehakt met pastasaus of chicken tonight ofzo wordt. Maar elke keer hetzelfde eten begin ik ook zat te worden. Maar heb ook geen inspiratie om dat anders te maken wat simpel is en niet teveel moeite kost...
Ik deed dat ook, gewoon wat groente + stukje vlees uit de schappen pakken en de boel opbakken.
De laatste tijd heb ik wat ge-experimenteerd met stamppotjes. Dat is vooral een kwestie van de tijd goed in de gaten houden.

Trouwens iets heel anders: Iemand hier toevallig ook last van vreetbuien 's avonds?
Ik heb daar geen oplossing voor, behalve door steeds eerder naar bed te gaan. In de ochtend ontbijten doe ik nu wel, maar dat lijkt die vreetbuien niet echt te beteugelen.
Misschien wel een idee dit met m'n psychologe te bespreken.

Heb nog een berichtje gehad van het Leo Kannerhuis, ze gaan m'n dossiers bekijken en later hoor ik dan of ik door hun behandeld ga worden. Wel kut dat ik dan wel de eigen bijdrage moet gaan betalen (tis toch weer ¤200 down the drain) dus hopelijk komt er wel wat goeds uit.

Beetje lange update, sorrie! :@
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:50:02 #243
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_107971019
Lange updates zijn nooit erg magnetronkoffie.
hopelijk kan je terecht bij het LKH :)

Vreetbuien savonds heb ik niet trouwens. Kan het komen doordat je savonds net te weinig eet? Als ik dat doe krijg ik namelijk wel vreetbuien. Soms denk ik wel eens dat ik op de lijn moet letten en dan eet ik tot ik net genoeg heb voor mijn gevoel, maar dat is dus net te weinig. het is (voor mij) beter om als ik denk dat ik net genoeg heb, nog een paar happen (kwart bord ofzo) door te eten, dan zit ik vol tot ik ga slapen en heb ik geen honger meer.

Even weer een pillenupdate van het experimentenfront. Ik ga weer stoppen met de Venlafaxine want heb daar dezelfde bijwerking mee als bij paroxetine en lexapro. Nu even een weekje pillenpauze nemen zodat mijn lichaam ff rust heeft, en dan ga ik volgende week terug naar good old citalopram. Daar werd ik wel slaperig van, maar ik weet niet meer in welke mate en of dat ook zo was als ik gewoon genoeg slaap en niet veel ga zitten borrelen.
Psychiatert was het ook eens met mijn plannetje dus dan maar weer gaan met die banaan ;)
wish me luck...ik heb t nodig!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_107988545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:50 schreef Murmeli het volgende:
Even weer een pillenupdate van het experimentenfront. Ik ga weer stoppen met de Venlafaxine want heb daar dezelfde bijwerking mee als bij paroxetine en lexapro. Nu even een weekje pillenpauze nemen zodat mijn lichaam ff rust heeft, en dan ga ik volgende week terug naar good old citalopram. Daar werd ik wel slaperig van, maar ik weet niet meer in welke mate en of dat ook zo was als ik gewoon genoeg slaap en niet veel ga zitten borrelen.
Psychiatert was het ook eens met mijn plannetje dus dan maar weer gaan met die banaan ;)
wish me luck...ik heb t nodig!
Grappig wel, ik zit aan hetzelfde middel..
Wat heb jij allemaal voor bijwerkingen dan?
Rustig aan.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:51:12 #245
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_107990029
Ik ben inmiddels zover dat ik eindelijk iets meer durf te laten merken aan mijn directe omgeving (vriendin en moeder, het begin is er haha) dat het slechter met me gaat dan ik me voordoe en vooral ook laat merken.
Qua 'mood' is het nogal wisselend, momenteel voel ik me vrij aardig en opgewekt omdat ik vooral de zaken ontwijk die de boel triggeren, terwijl m'n verstand weer zegt dat ik het juist moet inzien en mezelf moet confronteren, maar hé ik voel me er in ieder geval even wat beter en positiever bij en dat is ook wat waard.

Voor mijn omgeving is het nog steeds lastig, m'n vriendin is eigenlijk de enige die het merkt wanneer ik anders/minder in m'n veel steek, tegelijkertijd weer een nadeel omdat ze zichzelf meetrekt in die negatieve spiraal en daardoor ... nouja, de rest lijkt me duidelijk en ook geen ideale situatie.
Nog een kleine 3 weken en het is weer 4 jaar geleden dat m'n vorige vriendin overleed en ik voel me momenteel nogal schuldig dat ik zo weinig ben geweest op de begraafplaats, anderzijds ook weer niet omdat ik me er niet prettig voel en het idee heb dat ze toch wel voelt/merkt dat ik aan haar denk.

Gelukkig gaat het ook studie gebied inmiddels weer iets beter, was opgestapt bij m'n stage omdat ik merkte dat ik gewoonweg niet gewaardeerd werd en men mijn klachten niet lekker inschatte maar een nieuwe stage duurde nogal een tijd, inmiddels hopelijk een nieuwe als het papierwerk in orde komt.

En dan zit ik er nog steeds erg mee dat ik totaal veranderd ben de afgelopen periode (na het overlijden van mijn vorige vriendin), romantiek is van mijn kant ineens ver te zoeken terwijl het me voorheen kenmerkte, spotaniteit is verminderd, zin in seks/hobbies (kan ook bij elkaar) en het plannen van leuke dingen is ook al niet bijzonder veel meer en ik twijfel over alles of ik het wel goed doe en of ik het überhaupt wel kan, terwijl ik dat ergens gewoon weet dat ik het kan. :')
Merk ook dat het avondeten niet veel meer voorstelt, moet echt moeite doen om niet structureel zo'n opwarmmagnetronmaaltijd te halen en zelfs in bad gaan heb ik al geen geduld/zin meer in en voor.
Ook de rekenen zijn echt een ramp, geld zat op de rekeningen maar de incassobrieven vallen geregeld op de deurmat en dan moet er nota bene een 2e herinnering komen eer ik hem betaal omdat iets ervoor zorgt dat ik gewoon geen 'zin' heb om het te doen en niet dat ik zoveel anders qua verplichtingen heb waardoor het er tussendoor schiet.

Vermoeiend en met een chronische vermoeidheidsziekte kun je dat er eigenlijk niet bij hebben, nu vooral aan mezelf denken en proberen ergens te beginnen met het weer op de rails krijgen van m'n leventje.
Ik weet ook wel dat ik eigenlijk naar een psycholoog moet voor m'n shit, maar ik zie er gewoon tegenop en ben bang dat het dan helemaal een chaos wordt in huis met een ander die ook al aan de antidepressiva zit en vanwaar die angst? Ook geen flauw idee, maar ik praat mezelf allemaal nood scenario's aan. :r
pi_107990946
jeetje wat gaat het snel hier.
Hier weet ik het niet meer. Ik heb doordeweeks nergens tijd voor, stomme rot-lesrooster.....gelukkig zit ik nu met 3 lange dagen ipv. 4..maar de vrijdag zit ik met overmoeidheid.
En ik ga dus meer moeten doen in het weekend, na de vakantie komen er ook nog 2 herknasingen aan.
Dus ik begin weer enorm te stressen.

En gisteren gesprek bij de psych gehad die heel veel losmaakte bij mij en sindsdien kost het me weer iets meer moeite om mijn hoofd boven water te houden. En vandaag tijdens een draaide de docent een liedje, waarbij ik spontaan in tranen barste omdat mijn oma dat zo een geweldig lied vond.

En verder kan ik niet verder wandelen maar alleen struikelen...
maar ik trek het niet echt helemaal meer....
pi_108005689
Net intakegesprek gehad voor de structurerende deeltijd en ik kan morgen beginnen :D Ga 6 dagdelen in de week: maandagochtend, dinsdagmiddag, woensdag de hele dag en donderdagochtend en vrijdagochtend. Druk programma dus, maar dat helpt me wel goed om de dag door te komen :)
pi_108009394
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:19 schreef Sylvana het volgende:
Net intakegesprek gehad voor de structurerende deeltijd en ik kan morgen beginnen :D Ga 6 dagdelen in de week: maandagochtend, dinsdagmiddag, woensdag de hele dag en donderdagochtend en vrijdagochtend. Druk programma dus, maar dat helpt me wel goed om de dag door te komen :)
wat fijn. Dan ben je in ieder geval bezig en heb je al wat afleiding..
pi_108010717
... mini-update. 6 weken na mijn ontslag uit de "crisis" en ik voel me gewoon goed. *)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_108016621
Dankjewel cafpow. 6 dagdelen is wel veel, de rest van de groep gaat minder dagdelen. Maar ik heb het nu nog wel even nodig. Kan altijd minderen als het goed gaat natuurlijk :)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef seasushi het volgende:
... mini-update. 6 weken na mijn ontslag uit de "crisis" en ik voel me gewoon goed. *)
Wat fijn dat het goed gaat! Heb je nog wel een andere vorm van behandeling en/of medicatie?
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:40:22 #251
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_108031376
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef seasushi het volgende:
... mini-update. 6 weken na mijn ontslag uit de "crisis" en ik voel me gewoon goed. *)
*O*

Die eetbuien 's avonds herken ik ... ik moet gewoon een paar uur na het avondeten yoghurt eten en een paar uur later fruit, want dan heb ik er meestal geen last van, maar ik heb er vaak geen zin in. :+
En hier komen ook regelmatig betalingsherinneringen binnen. Mijn hoofd zit gewoon veel te vol en daardoor vergeet ik dus heel veel.

En dromen dat je om een goede reden boos wordt, maar dat iedereen zegt dat er geen reden is om boos te zijn, waardoor je dus steeds bozer wordt, is geen leuke manier om wakker te worden. }:|
Zeker omdat het mij in het echt ook vaak overkomt ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 16 februari 2012 @ 08:03:14 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_108035604
Wat fijn sushi en sylvana! Goede berichten :)

Hier slecht nieuws. Een vriend van me (die ook een ex is) heeft zelfmoord gepleegd. Heb ik dinsdagavond te horen gekregen. Het is iemand uit dezelfde vriendengroep als waar vorige maand ook iemand zelfmoord van heeft gepleegd. Godver. We zijn allemaal verdoofd en verslagen. Hadden dat niet aan zien komen. Heb gisteren zijn zus gesproken. Zij en haar ouders hadden ook niks zien aankomen.
Ik zag hem niet veel maar als we elkaar zagen was het altijd goed. De beste knuffels van de wereld... en die zijn nu weg :'(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_108036199
Heftig zeg Murmeli! Gecondoleerd en een dikke knuffel :*
pi_108036515
Wat verschrikkelijk! gecondoleerd murmeli!
pi_108052289
Murmeli, gecondoleerd. Wat naar!

Sylvana, klinkt ok die deeltijd!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_108052500
Dat is het ook Nijna! Er wordt ook echt met doelen gewerkt en er zijn blokken zoals systeemblok, netwerkontwikkeling, taakgroep, gezond denken, sociale vaardigheidstraining etc, dus je gaat ook echt aan de slag zeg maar :)
pi_108054046
@ Murmeli.. Gecondoleerd.
Zorg goed en wees lief voor jezelf.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_108054257
Murmeli, nog maar een dikke knuffel. Gaat het een beetje vandaag? :*
pi_108054788
Een dikke knuffel voor murmeli, schat wat gebeuren er toch een hoop shit dingen bovenop de troep die je al moet verwerken!

Ik lees niet echt veel meer mee, Ik weet niet precies waarom, Ik ben wel benieuwd hoe het met jullie gaat maar ik ben zo druk met alles om me heen dat het soms gewoon niet lukt! Ik heb vandaag wel gehoord dat mijn vriend akkoord gaat met een pup voor mij :D:D:D:D dat wil ik zo graag, maar hij wilde er niet aan, en vandaag in gesprek met mijn mama, ging hij ineens om. Dus ik ben zooo blij!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:35:54 #260
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_108062917
Gecondoleerd en sterkte Murmeli.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:44:46 #261
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_108087569
Dank je wel lieverds!

Het gaat heel wisselend met mij. Ik slaap nauwelijks en heb misselijkheidsaanvallen (kan ook van het stoppen met de ad's zijn). En plotselinge huilbuien. En soms gaat het ook wel. Ik ga nu ff lekker naar huis en morgen weer naar eindhoven. En maandag weer. De ns wordt heel rijk van mij.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_108090497
Oh wat een (%!&#@$&% dag... loop om de haverklap te :'( .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_108094907
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:05 schreef Nijna het volgende:
Oh wat een (%!&#@$&% dag... loop om de haverklap te :'( .
Huilen is verwerken, is iets wat ik heb geleerd, dus laat het maar gewoon komen! Let it al out! Dikke knuff
S. 2014
J. 2016
pi_108097073
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Huilen is verwerken, is iets wat ik heb geleerd, dus laat het maar gewoon komen! Let it al out! Dikke knuff
precies. Hoewel het niet iedere dag en constant moet zijn. Maar je moet het eruit laten en huilen is een van miljoenen manieren waarop je dingen kan uitten.

ZO uit ik dingen ook wel eens via woede-aanvallen... ;)
pi_108098249
grenzen aan leren voelen en aan leren geven... heel lastig... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_108101829
Vooral dat aan leren GEVEN is heeeel moeilijk!
S. 2014
J. 2016
pi_108101949
Wat ook moeilijk is: accepteren wat je niet kunt veranderen. Blijkt dat ik echt diabetes heb en dat het niet door de Risperdal kwam. En dat nieuws kan ik toch nog maar moeilijk verwerken/accepteren :(

Maar ook met andere dingen vind ik dat moeilijk, vandaar dat ik ook zoveel pieker :(
pi_108102389
Over wat pieker je allemaal dan Sylvana?
Rustig aan.
pi_108102569
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:08 schreef kingtoppie het volgende:
Over wat pieker je allemaal dan Sylvana?
Over school, therapie, hoe ik me gedraag, wat dat voor invloed op mn relatie heeft, over een geldzaak, over het gebrek aan sociale contacten, over mn gezondheid, waar niet over eigenlijk :? :(
pi_108109586
En als je dan je grenzen aangeeft en mensen die dichtbij je staan daar gewoon maar overheen walsen... waarom zou ik ze dan nog aangeven :{w
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_108113278
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Over school, therapie, hoe ik me gedraag, wat dat voor invloed op mn relatie heeft, over een geldzaak, over het gebrek aan sociale contacten, over mn gezondheid, waar niet over eigenlijk :? :(
heel erg herkenbaar. Ik pieker ook over echt alles waar je als mens over kan piekeren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:46 schreef Nijna het volgende:
En als je dan je grenzen aangeeft en mensen die dichtbij je staan daar gewoon maar overheen walsen... waarom zou ik ze dan nog aangeven :{w
Omdat dat hoort bij het leven. En ooit is de maat vol, en dan kan je in ieder aangeven, van ik heb mijn grenzen aangegeven en jij bent erover heen gegaan en nu is het gedaan. ..snap je?
pi_108118159
Wil hier ook even mijn verhaal kwijt:

Vanaf na de zomervakantie ben ik ook beetje gaan tobben allemaal. Steeds had ik om de 3/4 weken een periode dat ik het ff niet zag zitten en zat ik een weekje me thuis druk te maken om alles. Ben het afgelopen jaar minder zelfverzekerd geworden en ontzettend gespannen en gestresst om bepaalde dingen. Gesprekken op school/trainen/examens overal ben ik veel angstiger voor dan dat ik vroeger was. Ben hiermee naar de huisarts gegaan en kreeg ik oxazepam om rustiger van te worden. Dit helpt opzich wel goed bij me, maar ik kan dit niet blijven slikken en de spanning/angst blijft toch af en toe terug komen. Nu ben ik de laatste week ook weer wat meer gestresst om kleine dingen en het probleem is dat ik echt de hele dag misselijk ben van dit gepieker. Ik heb opzich wel zin om dingen te ondernemen e.d, maar doordat ik hier zo gestresst voor ben komt het er de laatste tijd niet zoveel van en ga ik bijvoorbeeld niet zoveel uit. Anti-depressiva heb ik het nooit over gehad met de huisarts omdat het steeds maar een korte periode is dat ik me zo gespannen voel. Maar omdat dit toch blijft terugkomen en ik dan een hele week bijna niet eet en veel loop te kokhalzen ga ik maandag misschien toch eens vragen om iets (anti depressiva?) wat me op de langere termijn wat zelfverzekerder en minder gespannen maakt. Wat denken jullie in mijn situatie? Het is niet zo dat ik me depri voel, maar door de gespannenheid en angstigheid blijf ik toch wat meer thuis zitten en beland zo een beetje in een negatieve spiraal. Zelfmoordneigingen enzo heb ik verder helemaal niet.
pi_108118803
Je schrijft om de 3/4 weken, ben je man of vrouw? Want als je vrouw bent heeft het misschien wat te maken met je cyclus en is het iets hormonaals?
Zijn er dingen gebeurd die kunnen verklaren dat je angstiger bent geworden?
Al eens overwogen om een psycholoog te bezoeken?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_108119548
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 16:03 schreef Nijna het volgende:
Je schrijft om de 3/4 weken, ben je man of vrouw? Want als je vrouw bent heeft het misschien wat te maken met je cyclus en is het iets hormonaals?
Zijn er dingen gebeurd die kunnen verklaren dat je angstiger bent geworden?
Al eens overwogen om een psycholoog te bezoeken?
Ben een man (20 jaar), nee is helemaal niets gebeurd verder waardoor dit zou kunnen komen. Psycholoog ofzo heb ik nooit overwogen, dan ben ik voor die gesprekken weer gespannen en ik denk ook niet dat dit me veel zou helpen. Verder zit ik er gewoon erg mee dat ik onwijs misselijk ben in stress en angst perioden en dat ik dan dagen geen hap door me keel krijg en veel loop te kotsen. Als ik in aanmerking zou komen voor anti-depressiva zou ik het dus ook helemaal niet erg vinden als ik wat kilo's aankom en weer lekker veel trek heb. Mijn eetlust is gewoon weg in bepaalde perioden.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 18:11:20 #275
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_108122306
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Over school, therapie, hoe ik me gedraag, wat dat voor invloed op mn relatie heeft, over een geldzaak, over het gebrek aan sociale contacten, over mn gezondheid, waar niet over eigenlijk :? :(
Het is ook wel veel he wat er dan nu op je afkomt. Diabetes is totaal geen leuke diagnose om te horen te krijgen. Als je je los daarvan ook al niet zo leuk voelt (zacht uitgedrukt) is het heel erg begrijpelijk dat je even de weg kwijt bent.
Probeer een ding tegelijk aan te pakken zover dat gaat, en daarvoor je vriend vooral als bondgenoot te zien en je niet teveel zorgen te maken over wat hij van je gedrag vindt. Hij zal heus wel begrijpen dat je je misschien niet zo leuk gedraagt nu met al deze shit. Als je straks weer wat sterker bent komt dat wel weer goed.
In ieder geval wil ik je heel veel sterkte wensen meis. pff... niet leuk dit allemaal!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_108123203
Dankjewel Murmeli :*
  zaterdag 18 februari 2012 @ 20:55:11 #277
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_108127897
Ik wil even wat grappigs zeggen. ik heb net op een ander forum een officiële waarschuwing gekregen omdat ik zei dat iemand zat te trollen en dat ze een dom wicht is. En het is niet eens een EOforum.
:X :r
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Miss 200.000.000! zaterdag 18 februari 2012 @ 22:06:11 #278
367000 roos94
pi_108130540
Hai allemaal :) Ben nieuw hier.
pi_108130836
Dag roos :W

Kom je met ons meepraten?
pi_108130923
glories, dat klinkt naar... overleggen met de huisarts denk ik maar...

Roos, welkom.

Murmel, oh klinkt gezellig... not
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 19 februari 2012 @ 09:45:54 #281
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108141423
Ik ben moe, kapot. Ik kan niet meer en ik wil niet meer. Ik stop overal zo verschrikkelijk veel energie in, maar ik krijg er echt helemaal niets voor terug, alles gaat zo verschrikkelijk stroef.
Het liefst lig ik hele dagen gewoon jankend op bed. Ik heb 's ochtends steeds minder de motivatie om mn bed uit te komen en 's avonds voor het slapen gaan hoop ik de volgende ochtend niet meer wakker te worden.

Het gevoel van machteloosheid is zo groot.. Vooral als het gaat om het terug krijgen van mijn ex. Het is nu 2 weken uit, maar het gevoel voor hem wordt alsmaar sterker. Ik wil hem terug, en ik kan gewoon niets doen. Alles dat ik doe duwt hem alleen maar van me weg. Ik wil dit leven niet. Ik wil weer terug naar een jaar geleden, toen was alles nog goed :'(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 19 februari 2012 @ 10:04:39 #282
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108141600
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 09:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik ben moe, kapot. Ik kan niet meer en ik wil niet meer. Ik stop overal zo verschrikkelijk veel energie in, maar ik krijg er echt helemaal niets voor terug, alles gaat zo verschrikkelijk stroef.
Het liefst lig ik hele dagen gewoon jankend op bed. Ik heb 's ochtends steeds minder de motivatie om mn bed uit te komen en 's avonds voor het slapen gaan hoop ik de volgende ochtend niet meer wakker te worden.

Het gevoel van machteloosheid is zo groot.. Vooral als het gaat om het terug krijgen van mijn ex. Het is nu 2 weken uit, maar het gevoel voor hem wordt alsmaar sterker. Ik wil hem terug, en ik kan gewoon niets doen. Alles dat ik doe duwt hem alleen maar van me weg. Ik wil dit leven niet. Ik wil weer terug naar een jaar geleden, toen was alles nog goed :'(
dus als ik het goed begrijp wordt al je ellende veroorzaakt door je ex vriend, en alleen hij is schuldig aan hoe je je voelt, en blijkbaar vind je het ook niet erg dat hij straks met een schuldgevoel moet rondlopen als het verkeerd gaat met jou, het is immers zijn schuld?

Ga eerst eens aan jezelf werken en zoek hulp of zoek extra hulp, maar zulk soort posts worden hier niet gewaardeerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 februari 2012 @ 10:07:37 #283
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108141633
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:04 schreef Re het volgende:

[..]

dus als ik het goed begrijp wordt al je ellende veroorzaakt door je ex vriend, en alleen hij is schuldig aan hoe je je voelt, en blijkbaar vind je het ook niet erg dat hij straks met een schuldgevoel moet rondlopen als het verkeerd gaat met jou, het is immers zijn schuld?

Ga eerst eens aan jezelf werken en zoek hulp of zoek extra hulp, maar zulk soort posts worden hier niet gewaardeerd
Nee, de ellende is niet veroorzaakt door mn vriend maar verergert. En ik mag hier mijn hart niet luchten dus? Ik kan dat verdomme al nergens. Fijn is dat.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  Miss 200.000.000! zondag 19 februari 2012 @ 10:11:20 #284
367000 roos94
pi_108141666
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:04 schreef Re het volgende:

[..]

dus als ik het goed begrijp wordt al je ellende veroorzaakt door je ex vriend, en alleen hij is schuldig aan hoe je je voelt, en blijkbaar vind je het ook niet erg dat hij straks met een schuldgevoel moet rondlopen als het verkeerd gaat met jou, het is immers zijn schuld?

Ga eerst eens aan jezelf werken en zoek hulp of zoek extra hulp, maar zulk soort posts worden hier niet gewaardeerd
zeg doe is normaal, op zo'n antwoord zit zij niet te wachten hoor.
  zondag 19 februari 2012 @ 10:11:30 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108141669
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Nee, de ellende is niet veroorzaakt door mn vriend maar verergert. En ik mag hier mijn hart niet luchten dus? Ik kan dat verdomme al nergens. Fijn is dat.
je mag je hart best luchten hoor, maar we hebben het gewoon niet zo op de taal die je spreekt, het is niet fijn te lezen voor je mede users die verder ook weinig kunnen met die informatie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Miss 200.000.000! zondag 19 februari 2012 @ 10:12:02 #286
367000 roos94
pi_108141677
@TheGirlNextDoor hoe oud ben je als ik vragen mag?
  zondag 19 februari 2012 @ 10:14:21 #287
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108141708
Dus ik moet me ook al gaan beperken in wat ik zeg. Nou wordt ie helemaal mooi. Als ik mij zo verdomde klote voel, dan mag ik dat toch best ergens kwijt in de hoop dat iemand me een advies kan geven?

Ik zie verdomme geen andere uitweg meer. Ik voel me zo verschrikkelijk alleen :'(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 19 februari 2012 @ 10:14:35 #288
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108141713
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:12 schreef roos94 het volgende:
@TheGirlNextDoor hoe oud ben je als ik vragen mag?
21.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  Miss 200.000.000! zondag 19 februari 2012 @ 10:15:12 #289
367000 roos94
pi_108141720
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Dus ik moet me ook al gaan beperken in wat ik zeg. Nou wordt ie helemaal mooi. Als ik mij zo verdomde klote voel, dan mag ik dat toch best ergens kwijt in de hoop dat iemand me een advies kan geven?

Ik zie verdomme geen andere uitweg meer. Ik voel me zo verschrikkelijk alleen :'(
ik snap wat je bedoelt.. heb je vriendinnen waarmee je over je verdriet kan praten?
  zondag 19 februari 2012 @ 10:16:50 #290
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108141745
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:15 schreef roos94 het volgende:

[..]

ik snap wat je bedoelt.. heb je vriendinnen waarmee je over je verdriet kan praten?
Nee, daarom doe ik het hier.
Ja, ik heb 1 vriendin, maar die ziet niet echt hoe erg het allemaal is.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 19 februari 2012 @ 10:16:57 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108141749
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Dus ik moet me ook al gaan beperken in wat ik zeg. Nou wordt ie helemaal mooi. Als ik mij zo verdomde klote voel, dan mag ik dat toch best ergens kwijt in de hoop dat iemand me een advies kan geven?

Ik zie verdomme geen andere uitweg meer. Ik voel me zo verschrikkelijk alleen :'(
iets minder op de "ik wil niet meer, ik hoop dat ik niet meer wakker wordt" toer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 februari 2012 @ 10:18:03 #292
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108141761
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:16 schreef Re het volgende:

[..]

iets minder op de "ik wil niet meer, ik hoop dat ik niet meer wakker wordt" toer
Sinds wanneer zijn zelfmoordgedachtes verboden?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 19 februari 2012 @ 10:20:09 #293
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108141786
Goed, het is me wel duidelijk. Hier kan ik dus niet terecht.
Dan moet ik dus écht in mn eentje zien te dealen met alles wat ik niet aankan.

Succes allemaal, ik had jullie graag gesteund, maar aangezien ik mezelf niet kan steunen en ik hier kennelijk niet mag zeggen wat ik op mn hart heb. Ik heb genoeg beperkingen, ga me niet nog meer laten beperken.

Aju.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 19 februari 2012 @ 10:20:30 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108141791
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn zelfmoordgedachtes verboden?
ze zijn niet verboden, we hebben het gewoon niet graag op het forum hier :)

heb je al professionele hulp?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 februari 2012 @ 10:22:30 #295
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108141813
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Goed, het is me wel duidelijk. Hier kan ik dus niet terecht.
Dan moet ik dus écht in mn eentje zien te dealen met alles wat ik niet aankan.

Succes allemaal, ik had jullie graag gesteund, maar aangezien ik mezelf niet kan steunen en ik hier kennelijk niet mag zeggen wat ik op mn hart heb. Ik heb genoeg beperkingen, ga me niet nog meer laten beperken.

Aju.
tsjesus, dramaqueen :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 februari 2012 @ 10:23:17 #296
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108141828
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:22 schreef Re het volgende:

[..]

tsjesus, dramaqueen :')
Je duwt graag he?

Ja, ik heb al proffesionele hulp.
Vind het echt verschrikkelijk onzin dat ik me moet gaan beperken in wat ik zeg.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  zondag 19 februari 2012 @ 10:26:14 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108141868
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Je duwt graag he?

Ja, ik heb al proffesionele hulp.
Vind het echt verschrikkelijk onzin dat ik me moet gaan beperken in wat ik zeg.
we hebben hier genoeg ervaring gehad met mensen met zelfmoordgedachtes en meer, is gewoon niet leuk, wij kunnen er niets mee namelijk en leidt alleen maar tot ongemak bij je mede postgenootjes.

Dat het uit is met je vriend is idd kut en ik weet niet waarom het is uitgegaan maar is essentie is het gewoon belangrijk dat jij eerst weer op het goede spoor komt en dan komt misschien de rest vanzelf
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Miss 200.000.000! zondag 19 februari 2012 @ 10:54:50 #298
367000 roos94
pi_108142297
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Goed, het is me wel duidelijk. Hier kan ik dus niet terecht.
Dan moet ik dus écht in mn eentje zien te dealen met alles wat ik niet aankan.

Succes allemaal, ik had jullie graag gesteund, maar aangezien ik mezelf niet kan steunen en ik hier kennelijk niet mag zeggen wat ik op mn hart heb. Ik heb genoeg beperkingen, ga me niet nog meer laten beperken.

Aju.
Ik wil je wel helpen via de mail ofzo. Je bent niet alleen, echt niet. Laat je niet opfokken door Re
pi_108142391
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:26 schreef Re het volgende:
we hebben hier genoeg ervaring gehad met mensen met zelfmoordgedachtes en meer, is gewoon niet leuk, wij kunnen er niets mee namelijk en leidt alleen maar tot ongemak bij je mede postgenootjes.
Leg dat dan gewoon uit zonder eerst zelf als dramaqueen te reageren, of vind je het geslaagd van jezelf zo te reageren tegen iemand die het duidelijk moeilijk heeft?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:05:36 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_108142502
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:00 schreef Canillas het volgende:

[..]

Leg dat dan gewoon uit zonder eerst zelf als dramaqueen te reageren, of vind je het geslaagd van jezelf zo te reageren tegen iemand die het duidelijk moeilijk heeft?
nou ja, zo interpreteerde ik haar post, vriendje heeft het uitgemaakt, boehoe, nu wil ik dood...

Er is niet zo lang geleden een afspraak gemaakt om dit topic open te houden, daar zaten een paar voorwaarden aan.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_108142511
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Goed, het is me wel duidelijk. Hier kan ik dus niet terecht.
Dan moet ik dus écht in mn eentje zien te dealen met alles wat ik niet aankan.
Dit is eigenlijk wat voor het anderen moeilijk kan maken om je een reactie te geven, je bent er duidelijk van overtuigd dat je hetgeen wat in jou speelt niet aan kan; anderen zien het als dat jij nog niet geleerd hebt om jij met hetgeen wat in jou speelt om kan (leren) gaan.

Simpel gezegd; als jij wist hoe je jezelf kon managen en jezelf gelukkig kon maken dan deed je dat wel. Dat geldt voor iedereen. Je hebt dat nu 'slechts' nog niet geleerd en aan de hand daarvan jezelf op een bepaalde manier gaan zien; ik kan het niet aan. Zolang je dat gelooft blijft dat werkelijkheid, jezelf anders gaan zien en vertrouwen in jezelf kweken kan daar al het verschil in maken. Maar dat heeft tijd nodig, het is ook niet in 1x zo gekomen, toch?

Wees lief naar jezelf toe, lees wat over http://www.happynews.nl/2(...)ew-met-kristin-neff/, accepteer dat wat je voelt en denk voorzichtig een beetje na over hoe je het wil hebben in plaats van wat je allemaal niet wil.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')