abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107482677
Als ik een vriendin heb, voel ik me veel fijner, heb ik minder last van depressies.
Is dat gek? Het is niet zo dat ik al mijn geluk bij haar dan neer leg of zo.
Ik voel me dan gewoon meer geaccepteerd of zo.
pi_107490887
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:28 schreef Knieschijfkapot het volgende:
Als ik een vriendin heb, voel ik me veel fijner, heb ik minder last van depressies.
Als je depressief bent, voel je je heel vaak heel alleen! En als je dan een relatie hebt dan is er iemand om je op te vangen tijdens zulke momenten, Dus nee ik vind het niet gek, Ik ben ook echt heel blij dat ik mijn vriend had toen ik zo diep zat, Het is heel zwaar geweest, en af en toe heb ik echt mijn best gedaan hem af te stoten, maar gelukkig is hij gebleven en heeft hij mee gevochten, en ik durf te zeggen dat we er samen veel sterker uitgekomen zijn, en dat terwijl we nog geen 2 jaar samen zijn! Hij is voor mij die ene O+

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:27 schreef Nyota het volgende:

Vandaag bij de haptonoom geweest en dat was na afloop ook weer een klein bommetje. En maandag was ik bij m'n psych en dat was ook behoorlijk zwaar. Ik merk steeds meer barstjes in dat veilige schild van me. Heftige troep allemaal, maar ooit zal het hopelijk vruchten afwerpen. Vooralsnog vind ik het maar eng en blijf ik het liefst nog steeds rennen en rennen en rennen... :{
Ik herken dit heel erg, Ik heb ook maanden lopen rennen voor mijn gevoel, Echt gewoon op de vlucht zijn voor jezelf in feite, maar lieverd ik kan je vertellen dat het goed komt, Je zal eerst nog een keer hard op je plaat gaan, en dan ineens beseffen dat het anders moet, Ik weet uit welke hel ik omhoog gekomen ben, Heb de afgelopen maanden het leven af en toe gehaat, maar ik sta weer, klim langzaam omhoog, en alles waar ik niets meer mee kan, laat ik achter in de puinhoop waar ik uitklim, Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat hoewel het soms hopenloos lijkt, het goed komt!! :*
S. 2014
J. 2016
pi_107493401
Pffft vandaag tot 16 uur op bed gelegen en daarna op de bank gehangen. Heb me niet gedoucht of aangekleed. Dat plan van aanpak lukt me echt niet. Morgen de psych maar mailen/bellen dat het niet lukt. Want begin dit goed zat te worden. Maar het lukt me gewoon echt niet zelf :(

Heb wel gebeld over dat vrijwilligerswerk en heb maandag een afspraak :) Dus iig 1 ding goed gedaan vandaag...
pi_107496164
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:36 schreef Sylvana het volgende:
Pffft vandaag tot 16 uur op bed gelegen en daarna op de bank gehangen. Heb me niet gedoucht of aangekleed. Dat plan van aanpak lukt me echt niet. Morgen de psych maar mailen/bellen dat het niet lukt. Want begin dit goed zat te worden. Maar het lukt me gewoon echt niet zelf :(

Heb wel gebeld over dat vrijwilligerswerk en heb maandag een afspraak :) Dus iig 1 ding goed gedaan vandaag...
Is er iemand die je kan helpen door je op bepaalde momenten op je plan van aanpak te wijzen?
Bij mij helpt het bv wel als iemand in huis zegt dat ik iets moet gaan doen of als ik een afspraak met meer mensen maak.

Verder: vandaag eerste werkdag gehad, heb echt een valiumpje nodig gehad om erheen te gaan, slaap al paar nachten slecht en was heel paniekerig vanochtend maar met de valium ging de dag erg goed gelukkig en kon ik me goed concentreren op de taken. Alleen daarna en nu wéér zorgelijk en angstig en downig, maar ik ga het me uiterst aangenaam maken in bed met kopje thee en boek zometeen en desnoods neem ik morgen weer een valium. (mag van mij best even nu ik nog moet wennen aan antidepressivum)
Heel erg wisselvallig dus, ene moment denk ik: het gaat best goed, volgende moment ben ik heel erg bang of down.
zelfde als diginoob
pi_107496226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:28 schreef Knieschijfkapot het volgende:
+ Ik heb dat ook, maar ook omdat bij mij fijn knuffelen en intiem zijn met iemand een van de weinige manieren is om ´uit mijn hoofd´ te gaan en te genieten. Helaas nu ook geen relatie :P dus moet het doen met de kat hier.
zelfde als diginoob
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:27:50 #156
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107496282
Hier gaat het ook niet goed.

Enorme emotionele achtbaan: me eerst best goed voelen, daarna depressief, daarna woedend, daarna ontzettend wanhopig ...
Vooral die wanhopige "episodes' zijn enorm kut en gevaarlijk, want dan krijg ik hele foute neigingen ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:29:24 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107496362
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:25 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Is er iemand die je kan helpen door je op bepaalde momenten op je plan van aanpak te wijzen?
Bij mij helpt het bv wel als iemand in huis zegt dat ik iets moet gaan doen of als ik een afspraak met meer mensen maak.
Bij mij helpt het als ik mezelf beloon met iets lekkers of iets leuks als tegenprestatie. Volgens mij heb ik een tijdje geleden in R&P al iets gezegd over een chocoladebol (of iets anders wat je heel lekker vindt) in de koelkast zetten en die dan opeten nadat je de afspraak met jezelf bent nagekomen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:29:41 #158
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107496378
I'm losing my boyfriend ;(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_107497154
nee diginoob ik heb niemand die me op mn plan van aanpak kan wijzen. Vriendlief is overdag aan het werk, net als de enige vriendin die ik heb.

TGND, dat is kut! Komt het (mede) door je depressie of ligt het ergens anders aan? Sterkte :*
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:50:01 #160
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107497473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:43 schreef Sylvana het volgende:
nee diginoob ik heb niemand die me op mn plan van aanpak kan wijzen. Vriendlief is overdag aan het werk, net als de enige vriendin die ik heb.

TGND, dat is kut! Komt het (mede) door je depressie of ligt het ergens anders aan? Sterkte :*
Mede door ben ik bang :'(
|| justdiggit.org ||
pi_107497677
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Mede door ben ik bang :'(
Dat is helemaal kut want daar kun jij niks aan doen :(
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:10:56 #162
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107498674
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is helemaal kut want daar kun jij niks aan doen :(
Ik weet ook niet wat ik moet doen. Voel me verschrikkelijk waardeloos ;(
|| justdiggit.org ||
pi_107498765
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat ik moet doen. Voel me verschrikkelijk waardeloos ;(
Wat maakt dat hij het zo moeilijk heeft met jouw situatie en hij je niet kan steunen in deze moeilijke tijd ipv weglopen? Hoe lang zijn jullie al bij elkaar als ik vragen mag?
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:16:17 #164
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107499013
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat maakt dat hij het zo moeilijk heeft met jouw situatie en hij je niet kan steunen in deze moeilijke tijd ipv weglopen? Hoe lang zijn jullie al bij elkaar als ik vragen mag?
Iets meer dan anderhalf jaar. Het gaat al een tijdje niet lekker tussen ons, simpelweg omdat ik mezelf verloren ben door alles wat ik momenteel meemaak.

Hij heeft moeite met zijn eigen gevoelens, en kan daardoor mijn gevoelens niet plaatsen.

Hij is alleen wel het enige beetje geluk dat ik momenteel heb, en dat ga ik kwijtraken.. :'(
|| justdiggit.org ||
pi_107499316
Kunnen jullie echt niet proberen hier samen uit te komen? Als jullie toch al 1.5 jaar hebben. Of vind jij zelf ook dat het beter is om uit elkaar te gaan? Ook al verlies je dan je laatste beetje geluk.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:21:52 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107499390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:20 schreef Sylvana het volgende:
Kunnen jullie echt niet proberen hier samen uit te komen? Als jullie toch al 1.5 jaar hebben. Of vind jij zelf ook dat het beter is om uit elkaar te gaan? Ook al verlies je dan je laatste beetje geluk.
Ik zou niet meer weten hoe.. ;(
|| justdiggit.org ||
pi_107499445
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik zou niet meer weten hoe.. ;(
Dat is jammer ;( Dikke knuffel iig :*
pi_107499637
@Girlnextdoor,

dat is wel balen dat het zo loopt. Praten over dingen lukt niet ga ik vanuit? Hebben jullie nog wel plezier met elkaar soms? Want die momenten moet je ook beethouden, want die glippen het makkelijkste weg.

@Madame_paon
Balen dat het minder gaat. Weet je ook waarom?

@Knieschijf,
Als je een relatie hebt, dan bevestigd dat vaak een gevoel..namelijk dat je het/iets waard bent...en met iemand om je heen die dat bevestigd is het lastiger omdat om te draaien naar negatief..

Sorry als ik iemand vergeet :{

hier is het up en down..net als een stuiterbal. Ga morgen waarschijnlijk de psych bellen, want dit gestuiter word me teveel. Daarbij lopen ik en ma elkaar een beetje voor de voeten. Ik ben nogal lichtgeraakt.
En dan ook nog negatieve schoolresultaten..die ik niet zo slecht verwacht had..zorgen ervoor dat alles me iets teveel word. En slaap ook nog slecht...en heb de neiging heel negatief over mezelf te doen..en dat trekt me alleen verder de put in. Dus ik heb ff hulp nodig :)
pi_107499748
Ik vrees dat ik me hier weer mag melden.. ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107499805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:28 schreef Bos81 het volgende:
Das nooit leuk om mensen hier weer terug te zien ;(
pi_107500053
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:28 schreef Bos81 het volgende:
Wat is er bosje? Gaat het weer even wat minder. Leuk om wat van je te horen, maar niet op deze manier! :N
pi_107500530
Het gaat al een tijdje op en af, maar momenteel zijn de mindere momenten killing en de wil om te leven en er wat van te maken wordt steeds minder. Ik doe mijn best, maar zoals jij Cafpow ook al zegt steeds weer opkrabbelen na een val.. AHHHHn

Ze zeggen dan wel, het komt wel goed, je bent er al eerder uitgekomen.

Dan heb ik zoiets, jij hebt makkelijk praten, weet je wel hoe zwaar dat iedere keer is, de koek is gewoon een keer op...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107500768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:42 schreef Bos81 het volgende:
Het gaat al een tijdje op en af, maar momenteel zijn de mindere momenten killing en de wil om te leven en er wat van te maken wordt steeds minder. Ik doe mijn best, maar zoals jij Cafpow ook al zegt steeds weer opkrabbelen na een val.. AHHHHn

Ze zeggen dan wel, het komt wel goed, je bent er al eerder uitgekomen.

Dan heb ik zoiets, jij hebt makkelijk praten, weet je wel hoe zwaar dat iedere keer is, de koek is gewoon een keer op...
Tja het is lastig, en op bepaald moment ben je het ook zat. net als wanneer je iedere dag salami eet, op iedere boterham op bepaald moment kan je geen salami doen. Maar dat is simpel op te lossen, want naar de winkel en bijv. ham kopen.
Maar je kan niet zomaar een nieuw/ander leven kopen.. |:( Dus moet je doen wat je kan. En als dat een paar dagen niks is, doe je maar niks...zolang je maar niet de rest van je leven niks doet.
pi_107502334
tgnd mag ik vragen waar het op stuk loopt? ik heb (helaas) Ervaring van beide kanten, mijn vriend kreeg een zware depressie toen wij nog geen jaar samen waren en toen hij weer enigzins op poten stond ging ik zelf neer, ik raakte burn- out en depressief,. ik ben nog bezig met opkrabbelen en de relatie heeft af en toe onder zeer zware druk gestaan maar we zijn erdoor gekomen en zijn inmiddels verloofd, misschien dat ik kan helpen?? als je daar geen behoefte aan hebt is het ook prima hoor :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 2 februari 2012 @ 08:50:55 #175
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_107507017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:26 schreef cafpow het volgende:
@Girlnextdoor,

dat is wel balen dat het zo loopt. Praten over dingen lukt niet ga ik vanuit? Hebben jullie nog wel plezier met elkaar soms? Want die momenten moet je ook beethouden, want die glippen het makkelijkste weg.

Hij praat niet zo makkelijk. Sinds een maand of 2 is hij een gesloten boek. Hij praat niet over wat hij voelt of denkt. Met niemand.
En ja, we hebben nog wel eens leuke momenten, maar die leuke momenten zijn door mijn gemoedstoestand heel zeldzaam. Ik probeer me ook aan die leuke momenten vast te houden, maar ik ben bang dat hij dat niet doet. Daarbij overheersen de minder leuke momenten.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
tgnd mag ik vragen waar het op stuk loopt? ik heb (helaas) Ervaring van beide kanten, mijn vriend kreeg een zware depressie toen wij nog geen jaar samen waren en toen hij weer enigzins op poten stond ging ik zelf neer, ik raakte burn- out en depressief,. ik ben nog bezig met opkrabbelen en de relatie heeft af en toe onder zeer zware druk gestaan maar we zijn erdoor gekomen en zijn inmiddels verloofd, misschien dat ik kan helpen?? als je daar geen behoefte aan hebt is het ook prima hoor :)
Ik denk dat je daarin het geluk hebt gehad dat je vriend weet hoe het voelt om depressief te zijn. Mijn vriend snapt het niet, ondanks dat hij wel weet in wat voor een kut situatie ik zit, snapt hij niet dat ik me er zo verschrikkelijk slecht om voel en dat daardoor alles spaak loopt. Wat het is waarom hij het niet begrijpt weet ik niet. Ook vind hij het na een tijdje gezeur als ik het er wéér met hem over wil hebben. Dus echt met hem praten kan ik niet meer. Maar ook hij heeft het nodige meegemaakt, recentelijk, en is daardoor een gesloten boek.

Gisteren heeft hij me laten weten dat hij niet weet wat hij wil met ons. Normaal flip ik, schreeuw en jank ik alles bij elkaar, maar ik kon gisteren verbazingwekkend nuchter reageren. We spraken elkaar aan de telefoon, ik heb gezegd dat ik het er liever met hem over heb als we bij elkaar zijn dan zo over de telefoon. Dus vanavond hoop ik meer duidelijkheid te hebben over wat hij wil/denkt/voelt en hoe het eventueel verder gaat.

I'll keep my fingers crossed.

Oh, en sorry dat ik momenteel even verder niet op anderen inga, het lijkt en is misschien heel egoïstisch van mezelf, maar het lukt me momenteel gewoon niet. Sorry :)
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')