Vrijwilligerswerk is een goed ideequote:Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef Sylvana het volgende:
Mja, op het moment ga ik dus niet naar school, op zijn vroegst pas in september. Ik hoop gewoon dat ik snel met die deeltijdbehandeling kan beginnen, dan ben ik iig een paar dagen in de week onder de pannen. En zit eraan te denken om misschien 2 middagen in de week vrijwilligerswerk bij de peuterspeelzaal ofzo te doenMaar verder zou ik echt niet weten waar ik mn sociale kring kan uitbreiden.
Van deze plekken heb ik dus alleen de sportschool en daar ben ik wel onder de mensen, maar er zitten niet echt mensen bij waar ik buiten de sportschool contact mee zou willen eigenlijk. Niet echt mensen van mijn leeftijd ook.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:17 schreef Ewelina het volgende:
Studie, studentenvereniging, sportschool, hobby's (toneelclub, muziekvereniging) , noem maar op. Genoeg plekken om nieuwe mensen te leren kennen.
Deed jij niet het honeursprogamma op het hbo? En ben je daar door je depressie mee gestopt?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Van deze plekken heb ik dus alleen de sportschool en daar ben ik wel onder de mensen, maar er zitten niet echt mensen bij waar ik buiten de sportschool contact mee zou willen eigenlijk. Niet echt mensen van mijn leeftijd ook.
Dat was ik idd van plan, ik was al toegelaten, maar vanwege mijn depressie idd met dit schooljaar gestopt en ben dus helemaal niet met het Honours Programme begonnenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Deed jij niet het honeursprogamma op het hbo? En ben je daar door je depressie mee gestopt?
Zonde wel. Ga je studie wel weer op pakken? Kon me nog herinneren dat we discussie hadden over honeursprogrammaquote:Op maandag 30 januari 2012 19:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat was ik idd van plan, ik was al toegelaten, maar vanwege mijn depressie idd met dit schooljaar gestopt en ben dus helemaal niet met het Honours Programme begonnen
Wat is er mis mee om een hobby te zoeken? Of lid te worden van een vereniging?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Van deze plekken heb ik dus alleen de sportschool en daar ben ik wel onder de mensen, maar er zitten niet echt mensen bij waar ik buiten de sportschool contact mee zou willen eigenlijk. Niet echt mensen van mijn leeftijd ook.
Nee, ik had er best wel wat vrienden, maar dat is de laatste tijd verwaterd. Maar dat is niet de reden dat ik depressief ben.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om een hobby te zoeken? Of lid te worden van een vereniging?
Denk je niet dat juist een van de redenen dat je depressief bent is dat je weinig vrienden hebt?
Houd je zeg maar nu je echte vrienden over?quote:Op maandag 30 januari 2012 19:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, ik had er best wel wat vrienden, maar dat is de laatste tijd verwaterd. Maar dat is niet de reden dat ik depressief ben.
En er is niks mis met een hobby zoeken of lid worden van een vereniging, maar ik zou niet weten wat.
Ik heb nu nog 1 vriendin over, die zelf ook psychische problemen heeft, waardoor we elkaar heel goed begrijpenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:44 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Houd je zeg maar nu je echte vrienden over?
Ik heb me wel opgegeven voor 2 workshops (taarten decoreren en deco patch) maar die zijn pas in maart en april en dat is maar 1malig. Vind fotograferen wel leuk en heb al wel geïnformeerd naar een fotogroep in de buurt. Maar dan twijfel ik toch weer of mn foto's wel goed genoeg zijn enzoquote:Op maandag 30 januari 2012 19:47 schreef cafpow het volgende:
@Sylvana, ik zou inderdaad een paar maandjes wat aan vrijwilligers werk proberen te doen.
En verder, tja op de studie kom je waarschijnlijk meer mensen tegen die bij je passen..dus is het nu even uithouden, met wat er is.
En tja, wat doe je graag in je vrije tijd? Zoek daar een club bij..
Soms heb je ook cursussen fotograveren? Hier in Rotterdam was er altijd eentje..waar ik een pc cursus heb gedaan ooit.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb me wel opgegeven voor 2 workshops (taarten decoreren en deco patch) maar die zijn pas in maart en april en dat is maar 1malig. Vind fotograferen wel leuk en heb al wel geïnformeerd naar een fotogroep in de buurt. Maar dan twijfel ik toch weer of mn foto's wel goed genoeg zijn enzo
Dat wou ik ook zeggen, maarja ik mag hier niet reagerenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:21 schreef Mestras het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is een goed idee
Maar ook met vrijwilligerswerk moet je enige continuiteit kunnen waarborgen. Daar moet men ook op je kunnen rekenen. Mensen die zich verheugen omdat de vrijwilliger met ze komt lopen/lezen/spelen zijn teleurgesteld als je (weer) niet op komt dagen.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:21 schreef Mestras het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is een goed idee
Maar daarom juist lijkt het me verstandig om het rustig aan op te bouwen. Eerst bijvoorbeeld 1 middag, ook om te kijken hoe het bevalt en om zelf ook te kunnen wennen eraan. En niet gelijk teveel druk op jezelf tegooien.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:02 schreef seasushi het volgende:
[..]
Maar ook met vrijwilligerswerk moet je enige continuiteit kunnen waarborgen. Daar moet men ook op je kunnen rekenen. Mensen die zich verheugen omdat de vrijwilliger met ze komt lopen/lezen/spelen zijn teleurgesteld als je (weer) niet op komt dagen.
het zonnetje is inderdaad lekker.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:17 schreef diginoob2 het volgende:
BTW! Ik voelde me net heel slecht, maar ben even helemaal in de zon gaan zitten en genoten van de warmte en de blauwe lucht en de vogels. Nu voel ik me goed, ik hoop dat jullie ook kunnen genieten van het zonlicht want het is echt prachtig nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |