abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107411146
Mja, op het moment ga ik dus niet naar school, op zijn vroegst pas in september. Ik hoop gewoon dat ik snel met die deeltijdbehandeling kan beginnen, dan ben ik iig een paar dagen in de week onder de pannen. En zit eraan te denken om misschien 2 middagen in de week vrijwilligerswerk bij de peuterspeelzaal ofzo te doen :) Maar verder zou ik echt niet weten waar ik mn sociale kring kan uitbreiden.
pi_107411230
Studie, studentenvereniging, sportschool, hobby's (toneelclub, muziekvereniging) , noem maar op. Genoeg plekken om nieuwe mensen te leren kennen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107411350
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef Sylvana het volgende:
Mja, op het moment ga ik dus niet naar school, op zijn vroegst pas in september. Ik hoop gewoon dat ik snel met die deeltijdbehandeling kan beginnen, dan ben ik iig een paar dagen in de week onder de pannen. En zit eraan te denken om misschien 2 middagen in de week vrijwilligerswerk bij de peuterspeelzaal ofzo te doen :) Maar verder zou ik echt niet weten waar ik mn sociale kring kan uitbreiden.
Vrijwilligerswerk is een goed idee ^O^
pi_107411384
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:17 schreef Ewelina het volgende:
Studie, studentenvereniging, sportschool, hobby's (toneelclub, muziekvereniging) , noem maar op. Genoeg plekken om nieuwe mensen te leren kennen.
Van deze plekken heb ik dus alleen de sportschool en daar ben ik wel onder de mensen, maar er zitten niet echt mensen bij waar ik buiten de sportschool contact mee zou willen eigenlijk. Niet echt mensen van mijn leeftijd ook.
pi_107411507
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Van deze plekken heb ik dus alleen de sportschool en daar ben ik wel onder de mensen, maar er zitten niet echt mensen bij waar ik buiten de sportschool contact mee zou willen eigenlijk. Niet echt mensen van mijn leeftijd ook.
Deed jij niet het honeursprogamma op het hbo? En ben je daar door je depressie mee gestopt?
pi_107411757
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:25 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Deed jij niet het honeursprogamma op het hbo? En ben je daar door je depressie mee gestopt?
Dat was ik idd van plan, ik was al toegelaten, maar vanwege mijn depressie idd met dit schooljaar gestopt en ben dus helemaal niet met het Honours Programme begonnen ;(
pi_107412092
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat was ik idd van plan, ik was al toegelaten, maar vanwege mijn depressie idd met dit schooljaar gestopt en ben dus helemaal niet met het Honours Programme begonnen ;(
Zonde wel. Ga je studie wel weer op pakken? Kon me nog herinneren dat we discussie hadden over honeursprogramma :')
pi_107412234
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om een hobby te zoeken? Of lid te worden van een vereniging?

Denk je niet dat juist een van de redenen dat je depressief bent is dat je weinig vrienden hebt?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107412352
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:40 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om een hobby te zoeken? Of lid te worden van een vereniging?

Denk je niet dat juist een van de redenen dat je depressief bent is dat je weinig vrienden hebt?
Nee, ik had er best wel wat vrienden, maar dat is de laatste tijd verwaterd. Maar dat is niet de reden dat ik depressief ben.

En er is niks mis met een hobby zoeken of lid worden van een vereniging, maar ik zou niet weten wat.
pi_107412421
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, ik had er best wel wat vrienden, maar dat is de laatste tijd verwaterd. Maar dat is niet de reden dat ik depressief ben.

En er is niks mis met een hobby zoeken of lid worden van een vereniging, maar ik zou niet weten wat.
Houd je zeg maar nu je echte vrienden over?
pi_107412525
quote:
17s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:44 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Houd je zeg maar nu je echte vrienden over?
Ik heb nu nog 1 vriendin over, die zelf ook psychische problemen heeft, waardoor we elkaar heel goed begrijpen O+ Met haar spreek ik nog wel regelmatig af en bel ik veel :) En dan gaat het niet alleen over de minder leuke kanten van het leven, maar we doen ook wel leuke dingen samen, zoals bijvoorbeeld taarten bakken O+
pi_107412545
@Sylvana, ik zou inderdaad een paar maandjes wat aan vrijwilligers werk proberen te doen.
En verder, tja op de studie kom je waarschijnlijk meer mensen tegen die bij je passen..dus is het nu even uithouden, met wat er is.

En tja, wat doe je graag in je vrije tijd? Zoek daar een club bij..
pi_107412602
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:47 schreef cafpow het volgende:
@Sylvana, ik zou inderdaad een paar maandjes wat aan vrijwilligers werk proberen te doen.
En verder, tja op de studie kom je waarschijnlijk meer mensen tegen die bij je passen..dus is het nu even uithouden, met wat er is.

En tja, wat doe je graag in je vrije tijd? Zoek daar een club bij..
Ik heb me wel opgegeven voor 2 workshops (taarten decoreren en deco patch) maar die zijn pas in maart en april en dat is maar 1malig. Vind fotograferen wel leuk en heb al wel geïnformeerd naar een fotogroep in de buurt. Maar dan twijfel ik toch weer of mn foto's wel goed genoeg zijn enzo :')
pi_107412900
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb me wel opgegeven voor 2 workshops (taarten decoreren en deco patch) maar die zijn pas in maart en april en dat is maar 1malig. Vind fotograferen wel leuk en heb al wel geïnformeerd naar een fotogroep in de buurt. Maar dan twijfel ik toch weer of mn foto's wel goed genoeg zijn enzo :')
Soms heb je ook cursussen fotograveren? Hier in Rotterdam was er altijd eentje..waar ik een pc cursus heb gedaan ooit.
pi_107414991
Ik klim, nadat het uit was gegaan met mijn ex, weer redelijk uit mijn sociale isolatie :)
Pak mijn verwaterde vriendschappen weer op en dan weet je ook weer wie je echt vrienden zijn gelukkig!

Voor nu zit ik 2 weken noodgedwongen thuis vanwege mijn stage.
Verder zit ik wel op een muziekvereniging en ga ik altijd naar de volleybalwedstrijden van mijn vrienden kijken maar voor thuis mis ik een activiteit om te doen.
Wat ik leuk vind om te doen? Geen idee? Daarin ben ik mezelf een beetje in verloren.
Deze twee week maar een beetje opzoek naar iets leuks om te doen om zo te voorkomen dat ik weer een dip krijg..
pi_107415213
@ sylvana, Ik hoop dat je uit de workshop taarten decoreren net zoveel ontspanning kan halen als ik, Het taarten decoreren is echt iets wat ik heb ontdekt tijdens mijn burn-out en ik ben echt totaal verkocht! Ik vind het heerlijk en maar meer taarten dan dat er mensen zijn om ze op te eten:P

Excuses dat ik de laatste tijd zo weinig meelees en schrijf, Het gaat eigenlijk best heel goed met mij, en ben bezig om mijn eigen leven weer op te pakken, Druk bezig met voorbereiden van mijn verhuizing, en mijn sociale leven onderhouden, Ik schrap mensen uit mijn leven waar ik niks aan heb of die alleen maar energie kosten en dat lucht enorm op!! Maar goed ik ben nogal een emo-mens en dat is misschien ook de reden dat ik niet teveel meer meelees, omdat ik zou willen dat ik jullie de gouden tip kon geven die mij geholpen heeft!

Vandaag bij de psych geweest en ik hoef pas over 6 weken weer terug!
S. 2014
J. 2016
pi_107415471
Ik denk wel dat dat gaat lukken gewoonmezelf87, want cupcakes decoreren vind ik ook erg leuk om te doen. Maar taarten decoreren is wel iets moeilijker natuurlijk.

Fijn om te lezen dat het met jou nu goed gaat en dat je pas over 6 weken weer naar de psych hoeft ^O^

Ik heb net al 2 peuterspeelzalen in de buurt opgezocht en het telefoonnummer opgeschreven. Morgen meteen even bellen :) Zou dan 2 middagen in de week (van 13-15 uur) ofzo willen :)

[ Bericht 33% gewijzigd door _Hestia_ op 30-01-2012 21:05:10 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:16:18 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107426876
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:21 schreef Mestras het volgende:

[..]

Dat wou ik ook zeggen, maarja ik mag hier niet reageren ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107431973
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:21 schreef Mestras het volgende:

[..]

Maar ook met vrijwilligerswerk moet je enige continuiteit kunnen waarborgen. Daar moet men ook op je kunnen rekenen. Mensen die zich verheugen omdat de vrijwilliger met ze komt lopen/lezen/spelen zijn teleurgesteld als je (weer) niet op komt dagen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107433681
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

Maar ook met vrijwilligerswerk moet je enige continuiteit kunnen waarborgen. Daar moet men ook op je kunnen rekenen. Mensen die zich verheugen omdat de vrijwilliger met ze komt lopen/lezen/spelen zijn teleurgesteld als je (weer) niet op komt dagen.
Maar daarom juist lijkt het me verstandig om het rustig aan op te bouwen. Eerst bijvoorbeeld 1 middag, ook om te kijken hoe het bevalt en om zelf ook te kunnen wennen eraan. En niet gelijk teveel druk op jezelf tegooien.
pi_107437596
Nou, ik heb dus last van depressieve stemming en angstklachten en ga weer aan de Seroxat antidepressivum. Ben tamelijk veel aan het derealiseren, erg vervelend, ik hoop dat het over een paar weken beter gaat want morgen is mijn eerste werkdag!

Hadden jullie in het begin dat je antidepressivum slikte, méér last van angst?
zelfde als diginoob
pi_107439347
[quote]0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:00 schreef diginoob2 het volgende:
Nou, ik heb dus last van depressieve stemming en angstklachten en ga weer aan de Seroxat antidepressivum. Ben tamelijk veel aan het derealiseren, erg vervelend, ik hoop dat het over een paar weken beter gaat want morgen is mijn eerste werkdag!

Hadden jullie in het begin dat je antidepressivum slikte, méér last van angst?
[/qu

Ik had in het begin wel degelijk meer last van mijn angstaanvallen maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het door de pillen kwam of dat ik toen echt de bodem heb geraakt!!
S. 2014
J. 2016
pi_107442442
BTW! Ik voelde me net heel slecht, maar ben even helemaal in de zon gaan zitten en genoten van de warmte en de blauwe lucht en de vogels. Nu voel ik me goed, ik hoop dat jullie ook kunnen genieten van het zonlicht want het is echt prachtig nu.
zelfde als diginoob
pi_107472162
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:17 schreef diginoob2 het volgende:
BTW! Ik voelde me net heel slecht, maar ben even helemaal in de zon gaan zitten en genoten van de warmte en de blauwe lucht en de vogels. Nu voel ik me goed, ik hoop dat jullie ook kunnen genieten van het zonlicht want het is echt prachtig nu.
het zonnetje is inderdaad lekker.
En over je andere vraag het kan zijn dat de medicatie tijd nodig heeft om in te werken, waardoor je het momenteel als erger ervaart!.

Een updatje van mijn kant...hier gaat het gewoon ummm...'k wee tniet eigenlijk.
Het ene moment het ik het gevoel dat ik alles aan kan en het andere moment zakt de moed me compleet in de schoenen.

Zoals nu dus, een 5 terug gekregen voor een tentamen en dat was het enige vak waar ik dus een voldoende verwacht had.
Dus dat word de 3 vakken herkansen. Het zijn dan wel niet al mijn vakken...heb nog verslagen ed. Maar de teoretische vakken, zijn gewoon klote deze periode.

En ik ben nu zo vaak overstuur..maar goed..ik ga proberen ff rust te vinden..want het straks nog een tentamen ..
pi_107480376
Vrijwilligerswerk kan inderdaad heel goed zijn. Al is het maar om te testen hoe je met dingen om gaat. En daarbij ook een beetje nuttig bezig zijn, dat is ook heel goed.
Toen ik tijdens mijn depressie werd ontslagen, was dat -afgezien van sowieso zwaar kut- ook vervelend omdat ik toen niet meer die paar uur per dag kon gaan werken. En moest dus iets nieuws zoeken en dat is helemaal lastig als je ook nog last hebt van een sociale fobie en je daarbij geen flauw idee hebt van wat je leuk vindt en denkt dat je het toch allemaal niet kan.
Uiteindelijk toen een ochtend per week in het dierenasiel begonnen :)

En sinds deze week werk ik ook 1 ochtend bij een bedrijf dat kaarten maakt. Niet betaald, maar ik vind het wel beter dan in een bejaardenhuis wat doen. Dit ligt gewoon in mijn interessegebied en kan ik ook nog op m'n CV zetten omdat het past bij m'n werkervaringen. Dat is wel een prettige bijkomstigheid. En het is ook gewoon leuk! Was wel helemaal dood gisteren na 4 uur, dus hopelijk gaat dat steeds beter.

Vandaag bij de haptonoom geweest en dat was na afloop ook weer een klein bommetje. En maandag was ik bij m'n psych en dat was ook behoorlijk zwaar. Ik merk steeds meer barstjes in dat veilige schild van me. Heftige troep allemaal, maar ooit zal het hopelijk vruchten afwerpen. Vooralsnog vind ik het maar eng en blijf ik het liefst nog steeds rennen en rennen en rennen... :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')