Ik ben inmiddels zover dat ik eindelijk iets meer durf te laten merken aan mijn directe omgeving (vriendin en moeder, het begin is er haha) dat het slechter met me gaat dan ik me voordoe en vooral ook laat merken.
Qua 'mood' is het nogal wisselend, momenteel voel ik me vrij aardig en opgewekt omdat ik vooral de zaken ontwijk die de boel triggeren, terwijl m'n verstand weer zegt dat ik het juist moet inzien en mezelf moet confronteren, maar hé ik voel me er in ieder geval even wat beter en positiever bij en dat is ook wat waard.
Voor mijn omgeving is het nog steeds lastig, m'n vriendin is eigenlijk de enige die het merkt wanneer ik anders/minder in m'n veel steek, tegelijkertijd weer een nadeel omdat ze zichzelf meetrekt in die negatieve spiraal en daardoor ... nouja, de rest lijkt me duidelijk en ook geen ideale situatie.
Nog een kleine 3 weken en het is weer 4 jaar geleden dat m'n vorige vriendin overleed en ik voel me momenteel nogal schuldig dat ik zo weinig ben geweest op de begraafplaats, anderzijds ook weer niet omdat ik me er niet prettig voel en het idee heb dat ze toch wel voelt/merkt dat ik aan haar denk.
Gelukkig gaat het ook studie gebied inmiddels weer iets beter, was opgestapt bij m'n stage omdat ik merkte dat ik gewoonweg niet gewaardeerd werd en men mijn klachten niet lekker inschatte maar een nieuwe stage duurde nogal een tijd, inmiddels hopelijk een nieuwe als het papierwerk in orde komt.
En dan zit ik er nog steeds erg mee dat ik totaal veranderd ben de afgelopen periode (na het overlijden van mijn vorige vriendin), romantiek is van mijn kant ineens ver te zoeken terwijl het me voorheen kenmerkte, spotaniteit is verminderd, zin in seks/hobbies (kan ook bij elkaar) en het plannen van leuke dingen is ook al niet bijzonder veel meer en ik twijfel over alles of ik het wel goed doe en of ik het überhaupt wel kan, terwijl ik dat ergens gewoon weet dat ik het kan.
Merk ook dat het avondeten niet veel meer voorstelt, moet echt moeite doen om niet structureel zo'n opwarmmagnetronmaaltijd te halen en zelfs in bad gaan heb ik al geen geduld/zin meer in en voor.
Ook de rekenen zijn echt een ramp, geld zat op de rekeningen maar de incassobrieven vallen geregeld op de deurmat en dan moet er nota bene een 2e herinnering komen eer ik hem betaal omdat iets ervoor zorgt dat ik gewoon geen 'zin' heb om het te doen en niet dat ik zoveel anders qua verplichtingen heb waardoor het er tussendoor schiet.
Vermoeiend en met een chronische vermoeidheidsziekte kun je dat er eigenlijk niet bij hebben, nu vooral aan mezelf denken en proberen ergens te beginnen met het weer op de rails krijgen van m'n leventje.
Ik weet ook wel dat ik eigenlijk naar een psycholoog moet voor m'n shit, maar ik zie er gewoon tegenop en ben bang dat het dan helemaal een chaos wordt in huis met een ander die ook al aan de antidepressiva zit en vanwaar die angst? Ook geen flauw idee, maar ik praat mezelf allemaal nood scenario's aan.