Knuffelquote:Op maandag 6 februari 2012 09:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nou, mijn vriend heeft er gisteren een punt achter gezet.
Ik ben helemaal kapot, lig alleen maar in bed te janken.
Ik weet hoe je je voelt ... Sterkte ermee.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik snap hoe je voelt. Ik heb pasgeleden vergelijkbare dagen gehad.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Net intake gehad bij de psycholoog.
Eerste opdracht die ik meekrijg is dat ik mijn eigen begravenisrede moet gaan schrijven..
De reden krijg ik als het goed is volgende week te horen. Wanneer ik hem dus af heb.quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:08 schreef seasushi het volgende:
[..]sorry, ik moest lachen.
Wat was de reden voor deze bizarre opdracht?
(alhoewel, men schrijft natuurlijk nooit een negatieve grafrede over iemand)
Ik denk dat het ook te maken heeft met je zelfbeeld. Dat je als je depressief bent alles heel negatief ziet. En in zo'n begrafenisrede zijn mensen altijd positief over de dode. Dus zo leer je anders te denken, leer je om ook naar de positieve kanten van jezelf te kijkenquote:Op woensdag 8 februari 2012 10:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
De reden krijg ik als het goed is volgende week te horen. Wanneer ik hem dus af heb.
Ik snap dat je moest lachen, ikzelf had ook even zoiets van 'huh, hij is toch niet serieus?'.
Maar dat is hij dus wel. En geloof me, als je hoort dat je je eigen begravenisrede moet gaan schrijven, ga je echt wel nadenken..
Ja me2, maar ik ben een beetje bang dat ik verdoemd ben en geen verandering ga zien.quote:
Dat is zeker heel lang. Er is geen mogelijkheid om eerder terecht te kunnen? Ook niet bij eventueel een andere psycholoog?quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:39 schreef kingtoppie het volgende:
Dumdidum...
Is het gebruikelijk dat je 6 weken oid moet wachten op een afspraak bij de psycholoog, nadat je al pillen meekrijgt van de psychiater?
Ik weet het niet, ik heb er verder ook geen ervaringen mee.. Dusja..quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat is zeker heel lang. Er is geen mogelijkheid om eerder terecht te kunnen? Ook niet bij eventueel een andere psycholoog?
Ik zou zelf proberen om eerder een afspraak te krijgen, het liefst volgende week nog. Zeker als je je medicatie al hebt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik heb er verder ook geen ervaringen mee.. Dusja..
Dan zou die psychiater dat toch moeten weten? Venlafaxine heet het goedje.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik zou zelf proberen om eerder een afspraak te krijgen, het liefst volgende week nog. Zeker als je je medicatie al hebt.
De eerste paar weken kunnen, juist met medicatie (al weet ik niet precies wat voor een medicatie, maar ik ga hier even uit van anti-depressiva, gezien het topic enzo), heel erg cruciaal zijn.
Je psychiater heeft hier niets over gezegd?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan zou die psychiater dat toch moeten weten? Venlafaxine heet het goedje.
Ehh, volgens mij zou hij me doorverwijzenquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Je psychiater heeft hier niets over gezegd?
Ik hoop dan dat het verder geen probleem is. Hij weet dat je afspraak bij de psycholoog pas over 6 weken is?
Daar ben ik gisteren mee begonnen. Hoe gaat t bij jou?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan zou die psychiater dat toch moeten weten? Venlafaxine heet het goedje.
2 weken na het begin staat de afspraak.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:49 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Daar ben ik gisteren mee begonnen. Hoe gaat t bij jou?
Je moet sowieso over 1 of 2 weken echt ff contact hebben met de psychiater, anders ben je teveel aan het zwemmen vind ik.
Heeft de psychiater iets gezegd over ophogen vd dosering? Met welke dosering ben je begonnen?
Nee de psychiater heeft pillen meegegeven, na 6 weken is er pas een afspraak mogelijk met de psycholoog, na 2 weken weer langs bij de psychiater.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:11 schreef Murmeli het volgende:
Huh? Dus je begint over 4 weken met de pillz?
Oplossen doet het meestal ook niet, maar wel zorgen dat je meer zin krijgt om dingen aan te gaan pakken.
Ik heb ook 75.
Ik ben niet zo impulsief dat ik gekke dingen doe.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:21 schreef Murmeli het volgende:
Ah zo. Dat is wel normaal. Alleen moet je ergens tussendoor terecht kunnen als er wat mis gaat. Maar dan moet je ff je psychiater bellen
Volgens mij heb ik al heel wat kilometers afgelegdquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:44 schreef Murmeli het volgende:
Nyota![]()
T is ook niet makkelijk meis. 30 jaar rennen leer je niet in een paar maanden af.
Ik heb gelukkig nog wel zin in koken. Sterker nog, het is een van de dingen die ik leuk vind om te doen, dus maak nu juist de meest nieuwe dingen omdat ik tijd zat hebquote:Op maandag 13 februari 2012 18:27 schreef Sylvana het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met eten koken? Ik heb daar dus echt geen.zin/plezier meer in, waardoor het vaak iets van aardappelen, groenten, vlees of gehakt met pastasaus of chicken tonight ofzo wordt. Maar elke keer hetzelfde eten begin ik ook zat te worden. Maar heb ook geen inspiratie om dat anders te maken wat simpel is en niet teveel moeite kost...
Wat een helder en mooi verhaal. Je bent echt een taaie volgens mij!quote:Op maandag 13 februari 2012 23:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond dames,
Een dikke knuffel voor jullie
Met mij gaat het eigenlijk wel goed, Ik ben druk bezig maar wel met mijn grenzen bewaakt! Ik heb een soort afscheid genomen van mijn burn-out! Als jullie willen kun je het lezen :http://www.xead.nl/ode-aan-mijn-burn-out
Ik ben er trots op en het voelde ook echt als afsluiten!
Ik deed dat ook, gewoon wat groente + stukje vlees uit de schappen pakken en de boel opbakken.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:27 schreef Sylvana het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met eten koken? Ik heb daar dus echt geen.zin/plezier meer in, waardoor het vaak iets van aardappelen, groenten, vlees of gehakt met pastasaus of chicken tonight ofzo wordt. Maar elke keer hetzelfde eten begin ik ook zat te worden. Maar heb ook geen inspiratie om dat anders te maken wat simpel is en niet teveel moeite kost...
Grappig wel, ik zit aan hetzelfde middel..quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:50 schreef Murmeli het volgende:
Even weer een pillenupdate van het experimentenfront. Ik ga weer stoppen met de Venlafaxine want heb daar dezelfde bijwerking mee als bij paroxetine en lexapro. Nu even een weekje pillenpauze nemen zodat mijn lichaam ff rust heeft, en dan ga ik volgende week terug naar good old citalopram. Daar werd ik wel slaperig van, maar ik weet niet meer in welke mate en of dat ook zo was als ik gewoon genoeg slaap en niet veel ga zitten borrelen.
Psychiatert was het ook eens met mijn plannetje dus dan maar weer gaan met die banaan![]()
wish me luck...ik heb t nodig!
wat fijn. Dan ben je in ieder geval bezig en heb je al wat afleiding..quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:19 schreef Sylvana het volgende:
Net intakegesprek gehad voor de structurerende deeltijd en ik kan morgen beginnenGa 6 dagdelen in de week: maandagochtend, dinsdagmiddag, woensdag de hele dag en donderdagochtend en vrijdagochtend. Druk programma dus, maar dat helpt me wel goed om de dag door te komen
Wat fijn dat het goed gaat! Heb je nog wel een andere vorm van behandeling en/of medicatie?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:26 schreef seasushi het volgende:
... mini-update. 6 weken na mijn ontslag uit de "crisis" en ik voel me gewoon goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |