quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef Brawler het volgende:[..]
Nee, ik heb de dood van mijn moeder absoluut nog niet helemaal verwerkt. En juist daarom is het fijn om er over te praten. Of dat nou met mijn vriendin, met de psycholoog of met iemand anders is.
Het is niet dat ik het nut niet zie van mijn sessies bij de psych, ik verwoorde het verkeerd. Ik voel me op dat moment wel even opgelucht, alsof er een last van mijn schouders is. Maar kort daarna voel ik me weer waardeloos, en dan lijkt dat gevoel van opluchting daar niet tegen op te wegen of zo.
Ik heb nooit nagedacht over eventuele intensievere therapie. Waarom weet ik niet, eigenlijk. Misschien is dat wel de oplossing. Maar waar moet ik dan aan denken? Ik weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen, en misschien vind ik het ook wel eng.
Dus het kan kloppen dat ik me onderweg naar huis al weer slecht voel? Dat is eigenlijk een goed teken? Het klinkt paradoxaal, maar als jij het zelfde ervaart, zou het kunnen toch?
Ik vind het logisch dat je op weg naar huis je je rotter voelt dan daarvoor, je hebt het over iets ingrijpends en pijnlijks wat gewoon tijd kost om er beter mee om te kunnen gaan.
Zelf heb ik inmiddels alweer bijna 4 jaar geleden mijn vorige vriendin verloren en al gaat het nu het merendeel van de dagen goed en heb ik daar geen therapie meer voor, zelfs nu breekt het me geregeld nog op en voel ik me nog steeds extra rot na feestdagen, haar verjaardag etc.
Dus zo vreemd vind ik het niet, al herken ik het 'nutteloze' gevoel wel hoor, je voelt je een dag redelijk en zodra je daar weg bent voel je je enkel rotter, dan vraag je je af en toe wel af waarom je in godsnaam gaat.
Ik hoor zelf vaak dat ik het niet verwerkt zou hebben, vraag me in godsnaam af hoe je iets dergelijks verwerkt en of dat wel te doen valt.
Hier ook maar gelijk een update, mede door m'n directe omgeving heb ik me eigenlijk laten omlullen om niet naar een psych te gaan, want het viel allemaal wel mee, het is gewoon wat stress, daar ben je veel te vrolijk voor en ga zo maar door, lekker kut moment als je denkt serieus iets aan te kunnen kaarten en de reactie is als volgt.
En m'n huidige vriendin zit ook aan de AD en de bijwerkingen maken het er voor mij ook niet makkelijker op als chronisch zieke, maar al met al ben ik nog geen reet opgeschoten.
Ik praat ondertussen wel meer met m'n omgeving over de 'dingen' die spelen, maar echt concreet kan ik daar ook weer niet in worden op een of andere manier omdat er geen tastbare zaken zijn waarvan ik zeker weet dat die voor de onrust en chaos in m'n hoofd zorgen.
Als ik terugblik op de afgelopen 5 jaar is er zoveel gebeurt dat praktisch alles wel toepasbaar is, maar ik vind het lastig om te zeggen wat het nou veroorzaakt.
Volgens mij heb ik echt random last van veranderingen in m'n humeur, ben sinds een aantal jaar echt labiel geworden, kan nog janken om een tekenfilm waarbij de hamster in een kooitje wordt gestopt en de ene dag gaat het prima en stroomt het glas haast over en op andere momenten is ie praktisch leeg terwijl de dag hetzelfde brengt.
Sport weer meer, pak m'n hobbies op, spreek vaker weer met vrienden af en probeer te genieten maar het komt niet veel verder als "Ik ga door, want ik geniet, ook al heb ik er geen zin ... dit is genieten!', dat idee.
Samenvatting: Voel me al jaren kut naar omstandigheden, omgeving lacht het weg en als chronisch vermoeide kan ik deze onzin er nou net niet bij gebruiken.