abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106600587
Daar ben ik weer eens. Hier gaat het wisselend geloof ik. Ik ben nu 4 weken aan de sertraline en of ik er echt iets van merk, weet ik eigenlijk niet. Ik voel me wel wat rustiger geloof ik, maar anderzijds heb ik de laatste tijd ook soms wat minder zin om dingen te doen. Maar dat kan overal aan liggen. Dus ik slik rustig verder en vrijdag langs de psychiater.

Verder werd ik vorige week opeens overspoeld door een heel sterk verlangen naar een mama. Ik voelde opeens zo'n ontzettend groot gat. Ik realiseerde me dat ik daarom misschien in relaties met vriendinnen toch al weet dat ik me teleurgesteld ga voelen ofzo, omdat ik misschien verwacht ergens een soort moederliefde te kunnen vinden. En dat is niet zo handig natuurlijk en ook niet mogelijk.

Klinkt allemaal wat dramatisch en stom nu ik het zo lees, maar hoe dan ook, ik voelde opeens zo sterk dat gemis. Ik kan soms ook best jaloers zijn als ik zie wat vriendinnen met hun moeder doen en met ze kan praten of hoe het vroeger ging. En dan mis ik het opeens zo en realiseer me dat dat gemis er altijd al zit.

Misschien is het wel versterkt zo na de feestdagen ofzo, dat je dan bij je ouders en rest van de familie komt en het dan weer meer merkt.
pi_106602229
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:17 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Weer hele erge nachtmerries gehad als er iets is waar ik gek van word is het dat wel, Durf gewoon bijna niet meer mijn ogen dicht te doen. Heeft iemand anders hier last van gehad en heeft die misschien hints en tips?

Want dit trek ik bijna toch echt niet meer }:|
Zit je aan de seroquel?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106605167
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:13 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Zit je aan de seroquel?
Daar dacht ik ook meteen aan.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106605572
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:34 schreef seasushi het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook meteen aan.
En dat had ik ook al gepost, dus we zijn het wel met elkaar eens :) Ben benieuwd.

@seasushi, hoe gaat het thuis?
pi_106605919
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

En dat had ik ook al gepost, dus we zijn het wel met elkaar eens :) Ben benieuwd.

@seasushi, hoe gaat het thuis?
Fijn om weer thuis te zijn, en min of meer rust in mijn hoofd te hebben. het tijdje dat ik opgenomen geweest ben, is wel een groot zwart gat. Ik moet terug lezen wat ik in die tijd allemaal gepost heb. :@
pi_106606027
Ik krijg overigens meer nachtmerries van de seroquel. Ook met een drastisch verlaagde dosis.
Ik neem ze maar voor lief. Blijkbaar moet er het een en ander op deze manier ook nog verwerkt worden.
pi_106606451
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:56 schreef seasushi het volgende:
Ik krijg overigens meer nachtmerries van de seroquel. Ook met een drastisch verlaagde dosis.
Ik neem ze maar voor lief. Blijkbaar moet er het een en ander op deze manier ook nog verwerkt worden.
Heb het een week op 25mg gedaan, kreeg zulke ongelooflijk levendige nachtmerries dat ik moeier wakker werd dan dat ik naar bed ging. Toen ben ik gestopt en ben weer op de pammetjes overgegaan. Volgende week even vragen of er wat anders is want ik word niet blij van dat spul.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:14:27 #33
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106606729
Ik slikte 300 mg Seroquel op een dag en had niet meer nachtmerries dan nu ik het niet meer slik. :?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106608321
Ik moet ook maar weer eens even van me laten horen. Ik krop het de laatste tijd op, en het wordt tijd het weer eens van me af te schrijven.

Hier ging het de afgelopen paar weken echt waardeloos. De eerste feestdagen zonder mijn moeder (in mei vorig jaar overleden) zijn een feit, en ik ben blij dat ze er op zitten. Vlak voor de kerst en oud en nieuw ook nog jarig geweest, en ook dit was een moeilijk moment.

Ik woon momenteel bij mijn vader, maar ik baal van zijn instelling. Hij was nooit echt een spontane man, maar ik irriteer me steeds meer aan hem en zijn gedrag. Hij zit maar een beetje in z'n stoel, kijkt zo af en toe naar buiten, en doet bijna iedere dag boodschappen. Dat is ook het enige moment dat hij het huis uitkomt. Hij heeft geen sociale contacten, toont geen initiatief om samen iets te doen, en toont weinig tot geen interesse in me. Naast dat heb ik het idee dat 'ie een alcoholist is of wordt. Die vent heeft niets omhanden, want is met vervroegd pensioen gegaan vanwege zijn afnemende gezondheid, en dus is grijpen naar de fles misschien wel een hoogtepunt voor hem. Ik weet het niet. Hij is sociaal niet bepaald vaardig, om het maar zacht uit te drukken. Het lijkt me vreselijk om zijn leven te moeten leiden (of is het in dit geval lijden?), en ik hoop ook van harte dat ik in dat opzicht niet op hem lijk.

De afgelopen weken ook problemen gehad met mijn vriendin. Inmiddels lijkt het weer de goede kant op te gaan, maar het heeft heel wat bloed, zweet en vooral tranen gekost. Sinds mijn moeder is overleden ben ik echt een emotioneel wrak. Vroeger huilde ik nooit, of zelden. Nu kan ik om het minste of geringste al in huilen uitbarsten. Het is vast nodig, maar het irriteert me mateloos.

Ik ben ook al maanden niet bij de psycholoog geweest. Het begon met het vergeten om een nieuwe afspraak te maken, maar inmiddels stel ik mezelf steeds vaker de vraag: Wat voor zin heeft het?
Het is fijn om even een uurtje met iemand die er voor geleerd heeft te praten, maar onderweg naar huis gaat het alweer kut, en lijkt die opluchting helemaal geen zin te hebben.

Iedere sessie lucht het op, maar dat is ook alles. Er zit niet echt vooruitgang in. Ik loop al sinds februari vorig jaar bij de psycholoog, maar om nou te zeggen dat ik vooruitgang boek, niet echt.
Ik vindt het zinloos, en zie de meerwaarde er niet van in.

Weet iemand wat ik hier mee aan moet?

Zo, dit opschrijven lucht al een beetje op. Maar nogmaals, op de lange termijn schiet ik er niets mee op. Ik denk niet dat ik er iets mee gewonnen heb. Zo maar eens een uur lang stoom afblazen op de bokszak tijdens het kickboksen. Misschien helpt dat om mijn hoofd leeg te maken.
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 18:07:39 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106608702
Ook maar even een update van mijn kant.

Het gaat super *O* Cymbalta is echt een wondermiddel voor mij O+ Met de kerst was ik de medicijnen vergeten mee te nemen naar mijn ouders waardoor ik het een paar dagen niet kon slikken, nou dat heb ik geweten :X Meteen weer misselijk en duizelig -O- Een goede les dus dat ik mijn medicijnen altijd mee moet nemen want zolang ik ze gewoon goed inneem heb ik nergens last van :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 9 januari 2012 @ 18:09:03 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106608755
Yayyy ik heb pillen tegen de bijwerkingen van de AD...
mijn hele lijf wordt zo gespannen van die paroxetine, daar heb ik over geklaagd bij de psychiater en zij dacht dat betablokkers daartegen helpen, dus die heb ik nu gehaald.
Ze vertelde dat die bijwerking meer voorkomt bij AP maar ook wel eens bij paroxetine. Ik heb vanmiddag zo'n ding genomen maar of het nou echt werkte weet ik niet. Denk dat het wel iets minder werd. Misschien moet ik meer ofzo ;)
Als ik morgenvroeg weer wakker word van een gespannen en druk lijf neem ik ze weer, dan merk ik misschien beter of het wat helpt. Ik hoop het wel, anders moet ik weer andere pillen, want zo;n stresslijf is klote, en helpt ook niet bepaald tegen stress/piekeren/angst etc.
Verder gaat het best goed. Minder depri, en minder aan het piekeren. yay!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106610122
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:13 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Zit je aan de seroquel?
Nee aan geen enkele medicatie.
pi_106626477
@brawler

Die gebeurtenissen in je post heb je die al goed verwerkt? En als je het nut van de terapie niet ziet waarom ga je dan? En ga je niet naar je ha en kijkt naar andere mischien intensievere terapie?

En dat het als je onderweg naar huis bet het weer kut gaat betekend dat de terapie wat met je doet..
Want hetzelfde ervaar ik...
Maar goed verder weet ik ook niet wat te zeggen erop.

@Majo
Ze zeggen dat je AD altijd heel structureel moet slikken omdat je anders nare effecten ervaart zoals jij.
Mischien handig om een extra strip of doosje ofzo altijd in je jas of tas te laten zitten??

@Murmeli
Fijn dat er naar een goede oplossing gezocht word. En helemaal fijn dat het wat beter gaat.

Hier zit ik met wat stress ..morgen mijn 1e lesdag na de vakantie en zie er dusdanig tegenop dat er een grote kans is dat ik het maar oversla..
Maar eigenlijk wil ik alles stopzetten, dus stoppen met de opleiding..maar tegelijk ook niet.
Maar ik heb nu echt het gevoel dat het allemaal teveel is nu.
Ik krijg me met wat getrek en geduw uit bed, zit mer gevoelens vanwege verlies oma, heb sowieso al stress door school, tentamens komen eraan, thuis loopt het ook niet al te lekker. En mijn "depressieve gedrag" leidt tot nog meer conflicten omdat ma mij eruit wil en probeert te duwen en trekken..
Maar goed ik zie morgen wel weer.
Trouwens na een paar dagen heb ik moeten stoppen met de alprazolam omdat ik er hoofdpijn van krijg.. :(

Dus ik ga even afwachten tot woensdag het gepsprek met de decaan en ga kijken of ik de psych of een vervanger kan regelen als er geen klein mini beetje vooruitgang is.
Maar nu maar proberen te slapen om te kijken of ik toch naar school kan morgen!
pi_106635495
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:55 schreef cafpow het volgende:
@brawler

Die gebeurtenissen in je post heb je die al goed verwerkt? En als je het nut van de terapie niet ziet waarom ga je dan? En ga je niet naar je ha en kijkt naar andere mischien intensievere terapie?

En dat het als je onderweg naar huis bet het weer kut gaat betekend dat de terapie wat met je doet..
Want hetzelfde ervaar ik...
Maar goed verder weet ik ook niet wat te zeggen erop.
Nee, ik heb de dood van mijn moeder absoluut nog niet helemaal verwerkt. En juist daarom is het fijn om er over te praten. Of dat nou met mijn vriendin, met de psycholoog of met iemand anders is.
Het is niet dat ik het nut niet zie van mijn sessies bij de psych, ik verwoorde het verkeerd. Ik voel me op dat moment wel even opgelucht, alsof er een last van mijn schouders is. Maar kort daarna voel ik me weer waardeloos, en dan lijkt dat gevoel van opluchting daar niet tegen op te wegen of zo.

Ik heb nooit nagedacht over eventuele intensievere therapie. Waarom weet ik niet, eigenlijk. Misschien is dat wel de oplossing. Maar waar moet ik dan aan denken? Ik weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen, en misschien vind ik het ook wel eng.

Dus het kan kloppen dat ik me onderweg naar huis al weer slecht voel? Dat is eigenlijk een goed teken? Het klinkt paradoxaal, maar als jij het zelfde ervaart, zou het kunnen toch?
pi_106636461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef Brawler het volgende:

[..]

Nee, ik heb de dood van mijn moeder absoluut nog niet helemaal verwerkt. En juist daarom is het fijn om er over te praten. Of dat nou met mijn vriendin, met de psycholoog of met iemand anders is.
Het is niet dat ik het nut niet zie van mijn sessies bij de psych, ik verwoorde het verkeerd. Ik voel me op dat moment wel even opgelucht, alsof er een last van mijn schouders is. Maar kort daarna voel ik me weer waardeloos, en dan lijkt dat gevoel van opluchting daar niet tegen op te wegen of zo.

Ik heb nooit nagedacht over eventuele intensievere therapie. Waarom weet ik niet, eigenlijk. Misschien is dat wel de oplossing. Maar waar moet ik dan aan denken? Ik weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen, en misschien vind ik het ook wel eng.

Dus het kan kloppen dat ik me onderweg naar huis al weer slecht voel? Dat is eigenlijk een goed teken? Het klinkt paradoxaal, maar als jij het zelfde ervaart, zou het kunnen toch?
Ik zelf zou ook niet goed weten waaraan te denken bij intensievere terapie, mishcien verschillende vormen mengen ofzo. Geen idee, dat moet je echt met je behandelaar bespreken, want die weet ook wat mogelijkheden zijn.

En dat je je onderweg naar huis slecht voelt, tja ik weet ook niet echt wat dat betekend. Maar het betekend dat dat gesprek toch iets met je doet..of dat positief of negatief is zou ik niet weten, maar het raakt iets en dat betekend dat je bezig bent met een van de gevoelige snaren. En dat lijkt mij juist positief...
Maar goed ik weet het ook niet helemaal hoor..

Vanuit mijn kant ben ik vandaag niet naar school gegaan, kon gisterenavond absoluut niet slapen en ben na 3 uur in slaap gevallen. Heb me wel netjes afgemeld alleen volgens mij kwam de situatie in de mail een beetje erg extreem over...en dus erger dan het is. Maar dat kan ik morgen alsnog met de decaan bespreken...

Verder zit ik te twijfelen tussen wel of niet de psych bellen, want er zit enige verbetering in de situatie maar ook niet al te veel.
Maar nu ben ik alleen thuis en voel ik gewoon veel minder spanning..en ben ik een heel klein beetje schoolwerk aan het doen. Maar als mijn ma thuis is dan krijg ik niks voor elkaar..zeer raar..maar goed ik doe het lekker rustig aan, en wacht het gesprek met de decaan morgen af.
pi_106709080
Hoe gaat het met iedereen?

Hier op en af en ben doodop. Maar ik heb een vraag, voor degene die naar een psycholoog gaan en AD krijgen. Hoe is dat gelopen? Want een psycholoog mag zelf geen AD geven, toch?
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:16:44 #42
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106709266
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:10 schreef cafpow het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?

Hier op en af en ben doodop. Maar ik heb een vraag, voor degene die naar een psycholoog gaan en AD krijgen. Hoe is dat gelopen? Want een psycholoog mag zelf geen AD geven, toch?
De psychiater schrijft dat meestal voor.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106713727
ik heb mijn AD gekregen bij de huisarts en daarbij volg ik therapie, voor mij werkt het wel goed
S. 2014
J. 2016
pi_106714628
Mijn therapeute heeft me op een gegeven moment doorgestuurd naar de psychiater en hij heeft m'n ad's dan ook voorgeschreven.

Morgen overigens weer een afspraak met de beste man. Zit nu 4,5 week aan de pillen en ik ben wat rustiger, nog steeds. Gisteren zelfs zowaar wat meer van mezelf aan een vriendin laten zien. Dat is namelijk iets wat ik heel moeilijk vind om te doen. Ik had er wel een uur of 5 voor nodig, maar uiteindelijk gewoon gepraat over 'echte' dingen in plaats van het oppervlakkige geouwehoer.

Klein stapje, maar ben er wel blij mee geloof ik :) Niet dat het heel veel veranderd..
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:19:36 #45
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106715172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:39 schreef Brawler het volgende:

[..]

Ik vind het logisch dat je op weg naar huis je je rotter voelt dan daarvoor, je hebt het over iets ingrijpends en pijnlijks wat gewoon tijd kost om er beter mee om te kunnen gaan.
Zelf heb ik inmiddels alweer bijna 4 jaar geleden mijn vorige vriendin verloren en al gaat het nu het merendeel van de dagen goed en heb ik daar geen therapie meer voor, zelfs nu breekt het me geregeld nog op en voel ik me nog steeds extra rot na feestdagen, haar verjaardag etc.

Dus zo vreemd vind ik het niet, al herken ik het 'nutteloze' gevoel wel hoor, je voelt je een dag redelijk en zodra je daar weg bent voel je je enkel rotter, dan vraag je je af en toe wel af waarom je in godsnaam gaat.
Ik hoor zelf vaak dat ik het niet verwerkt zou hebben, vraag me in godsnaam af hoe je iets dergelijks verwerkt en of dat wel te doen valt.

Hier ook maar gelijk een update, mede door m'n directe omgeving heb ik me eigenlijk laten omlullen om niet naar een psych te gaan, want het viel allemaal wel mee, het is gewoon wat stress, daar ben je veel te vrolijk voor en ga zo maar door, lekker kut moment als je denkt serieus iets aan te kunnen kaarten en de reactie is als volgt. :')
En m'n huidige vriendin zit ook aan de AD en de bijwerkingen maken het er voor mij ook niet makkelijker op als chronisch zieke, maar al met al ben ik nog geen reet opgeschoten.

Ik praat ondertussen wel meer met m'n omgeving over de 'dingen' die spelen, maar echt concreet kan ik daar ook weer niet in worden op een of andere manier omdat er geen tastbare zaken zijn waarvan ik zeker weet dat die voor de onrust en chaos in m'n hoofd zorgen.
Als ik terugblik op de afgelopen 5 jaar is er zoveel gebeurt dat praktisch alles wel toepasbaar is, maar ik vind het lastig om te zeggen wat het nou veroorzaakt.
Volgens mij heb ik echt random last van veranderingen in m'n humeur, ben sinds een aantal jaar echt labiel geworden, kan nog janken om een tekenfilm waarbij de hamster in een kooitje wordt gestopt en de ene dag gaat het prima en stroomt het glas haast over en op andere momenten is ie praktisch leeg terwijl de dag hetzelfde brengt.

Sport weer meer, pak m'n hobbies op, spreek vaker weer met vrienden af en probeer te genieten maar het komt niet veel verder als "Ik ga door, want ik geniet, ook al heb ik er geen zin ... dit is genieten!', dat idee. :r

Samenvatting: Voel me al jaren kut naar omstandigheden, omgeving lacht het weg en als chronisch vermoeide kan ik deze onzin er nou net niet bij gebruiken. :')
pi_106719837
Ik mag maandag met ontslag *O* *O* *O*
pi_106722658
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:03 schreef Sylvana het volgende:
Wat fijn!!! Super voor je! En wat als je daar weer weg bent, weer 1x per week naar de psych? Of wat?
pi_106724037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:03 schreef Sylvana het volgende:
w/ geniet er van! :*
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:18:14 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106724167
Yayyy voor Sylvana!
En yayy voor nyota ook trouwens :) maar dat had ik stiekem al gezegd ;)

Ik ben echt een enorme muts maar ik heb mezelf maar meteen min of meer vergeven. Vroegah voor ik aan de AD's zat en voordat ik aan de concerta zat was ik nogal een feestbeest. Alcohol, drugs, alles kon er wel in en dan trok ik soms een hele nacht door.
Nu ben ik natuurlijk van de concerta af en dinsdag werd een vriend van me gecremeerd die vorige week zelfmoord had gepleegd en daarna had ik best wel behoefte om me klem te zuipen en dat liep uit in een nachtje doorhalen met niet alleen drank. Lekker stom met AD's, daar had ik juist wel eens iemand voor uitgescholden dat die dat had gedaan, maar ik kon het niet laten.
Gelukkig is er niks misgegaan, ik ben nu alleen heel erg brak (koppijn, niet normaal meer en kramp aan mijn kaken) maar gelukkig niet depressief. Zou kunnen dat dat een dezer dagen nog komt. Maar ja, eigen schuld. Blond kind dat ik ben. niet meer doen dus....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106725475
Thnx iedereen *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:29 schreef Nyota het volgende:

[..]

Wat fijn!!! Super voor je! En wat als je daar weer weg bent, weer 1x per week naar de psych? Of wat?
Thnx en nee dan ga ik een aantal dagen in de week naar de structurele deeltijdgroep. Daar krijg ik nog een intakegesprek van. En zodra de uitslag van mijn persoonlijkheidsonderzoek binnen is ga ik samen met psych kijken welke therapie ik nog meer kan doen. Maar ben iig blij dat ik naar huis mag en gewoon weer lekker thuis kan slapen enzo :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')