abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 maart 2011 @ 22:40:46 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94021329


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |



Salaristabel:



Uitbetalingen:





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>



Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>



De OP is hier te vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 maart 2011 @ 22:42:00 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94021394
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moest 'ie janken? Dan toch zeker om zijn eigen laffe optreden aan het einde! Zo zie je maar, als ze geen door de persvoorlichters voorgebakken lulpraatje paraat hebben zijn ze in ene nergens meer!
Het is in veel meer bedrijven zo dat het management niet helemaal weet wat er precies op de werkvloer gebeurt. Dat zie je wel in die programma's waar de baas undercover gaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94021426
Lente *O*

Wel een prima dagje weer. Lekker weer, op tijd klaar.

Bij mij is de HAH een zooitje overigens. De ene week wel genoeg en de andere wijk weer niet.
pi_94023980
mijn huis aan huis was vandaag heel krap. Had 3 en 5 over ofzo.. op zich prima, maar heb liever 10 stuks over,z eker als het zo'n dun ah-bladje is
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94024714
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is in veel meer bedrijven zo dat het management niet helemaal weet wat er precies op de werkvloer gebeurt. Dat zie je wel in die programma's waar de baas undercover gaat
Haha heb eindelijk het artikel terugvonden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ille-saneerder.dhtml
quote:
Dat zal toch niet mijn bedrijf zijn, dacht TNT-topman Peter Bakker toen hij naar het tv-programma Zembla keek. Ongelukkige postbodes vertelden over ruzies, roddel en achterklap op de werkvloer.

Het was eind oktober, duizenden banen stonden op de tocht bij TNT Post. Peter Bakker was voor velen niet meer die geinige, jonge topbestuurder die goede sier maakt met het bestrijden van honger in de wereld en die fan is van U2. Bono Bakker was de man die de oude trouwe postbodes ontsloeg.

Hij keek naar de uitzending met tranen in zijn ogen, zegt hij, terugblikkend aan de vergadertafel van het TNT-hoofdkantoor in Hoofddorp. Hij wist niet dat het zo erg was, dat de spanningen zo waren opgelopen in sommige van zijn postsorteercentra.
Weer veel mooi gelul over Mobility en zn hobby WFP.

Maar waarschijnlijk weet hij echt gewoon niks. Er zitten minstens 10 lagen tussen de postbode en Peter Bakker, met elke laag die zo liefst mogelijk alleen de positieve dingen naar boven laat sijpelen.
Eigenlijk zouden de postbodes een soort Klantfocus award moeten maken maar dan voor de meest mongolische actie's van hogerhand die het bedrijf geld kosten.. Ik nomineer AREA Noord-Oost voor het perse moeten laten aannemen van 25 postbezorgers op deze vestiging terwijl veel voltijdwerkers minuren hebben die 1 april worden kwijtgescholden. Als tweede nomineer ik de nieuwe stellages in depots om de tassen op te zetten. En als derde de gouwe ouwe de "multikar"

[ Bericht 7% gewijzigd door carboni op 13-03-2011 00:02:53 ]
pi_94037064
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:54 schreef carboni het volgende:

[..]

Haha heb eindelijk het artikel terugvonden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ille-saneerder.dhtml

[..]

Weer veel mooi gelul over Mobility en zn hobby WFP.

Maar waarschijnlijk weet hij echt gewoon niks. Er zitten minstens 10 lagen tussen de postbode en Peter Bakker, met elke laag die zo liefst mogelijk alleen de positieve dingen naar boven laat sijpelen.
Eigenlijk zouden de postbodes een soort Klantfocus award moeten maken maar dan voor de meest mongolische actie's van hogerhand die het bedrijf geld kosten.. Ik nomineer AREA Noord-Oost voor het perse moeten laten aannemen van 25 postbezorgers op deze vestiging terwijl veel voltijdwerkers minuren hebben die 1 april worden kwijtgescholden. Als tweede nomineer ik de nieuwe stellages in depots om de tassen op te zetten. En als derde de gouwe ouwe de "multikar"
Of die Bakker is een leugenaar, of het is een ongelooflijk naieve man. Hij geeft toe dat hij geen idee heeft van wat er gebeurt op de werkvloer, en gaat er kennelijk van uit dat de lagere managers die aan hem rapporteren hem het hele verhaal vertellen. En het is volgens mij ook een enorme narcist die zich liever bezighoudt met zichzelf te profileren als de grote weldoener (met zijn held Bono als zijn grote voorbeeld) dan met het op een gedegen manier leiden van een bedrijf. Maar alles wat wij postbodes zeggen kan natuurlijk nooit waar zijn, anders had hij nooit de Trouw Duurzaamheidsprijs gewonnen. Yeah, right!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_94037456
Gister was een prima dagje! Helemaal niet koud, kreeg het op een gegeven moment zelfs zo warm dat ik m'n jas uit wou doen, maarja dan loop ik in een trui over straat en dat ziet er zo raar uit :P

Had ook maar weinig post, 4 zakken. Normaal is het 6 a 7, en met extreme drukte (KNJ) 10 - 12

HAH was ook goed vast te houden, had 3 HAH.

Nu nog maar 2x lopen en dan ben ik weg als zaterdagbezorger, en rijd ik alleen nog maar doordeweeks collectie *O*
pi_94050913
tvp
  zondag 13 maart 2011 @ 20:39:14 #9
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_94063779
Zo het was een mooie dag in de Efteling
TNT post familiedag 2011, is wat mij betreft geslaagd!
pi_94069245
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:45 schreef Think_Pad het volgende:
Gister was een prima dagje! Helemaal niet koud, kreeg het op een gegeven moment zelfs zo warm dat ik m'n jas uit wou doen
inderdaad meteen een goed onderwerp.

Ik loop nu nog met de dubbele jas, daaronder een tshirt of tnt polo. Uiteraard op een dag zoals gisteren veel te warm. Het weer is soms erg wisselvallig, en weet daardoor niet wat ik aan moet trekken. Binnenkort sowieso de jassen uit elkaar halen, en dan denk ik over op de buitenjas zonder de voering), met daaronder iets wat warmer is dan een tshirt/polo.
pi_94069291
ik loop zelfs in de winter in mijn buitenjas zonder voering met daaronder ene polo :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94071262
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef sbientje het volgende:
ik loop zelfs in de winter in mijn buitenjas zonder voering met daaronder ene polo :D
Ik zag een tijd terug een collega fietsen met tnt-polo (korte mouwen) terwijl ik gewoon de dubbele jas aan had, I lol'd.
pi_94096007
LOL dubbele jas?

Ik heb gewoon zo'n dun (winddicht) jasje, volgens mij kan er nog een voering in maar die heb ik niet gekregen :X ? Maar jas was ook niet nieuw :P

Dat is ook het enige wat ik qua kleding heb trouwens, oja ook nog 2 (!!) regenjassen :')
pi_94098825
vandaag vor het eerst zonder jas bezorgd dit jaar :) Was goed te doen! Was wel met de auto hoor :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94108247
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:34 schreef Think_Pad het volgende:
LOL dubbele jas?

Ik heb gewoon zo'n dun (winddicht) jasje, volgens mij kan er nog een voering in maar die heb ik niet gekregen :X ? Maar jas was ook niet nieuw :P

Dat is ook het enige wat ik qua kleding heb trouwens, oja ook nog 2 (!!) regenjassen :')
Dubbele jas bedoel ik: die winddichte die jij ook hebt, inclusief de voering. Is niet bizar vreemd hoor. Misschien was het voor mij ietsje te warm, maar voor mijn collega dr outfit vond ik het wel iets té.
pi_94120716
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:33 schreef sbientje het volgende:
vandaag vor het eerst zonder jas bezorgd dit jaar :) Was goed te doen! Was wel met de auto hoor :)
Doe ik nu al 2 zaterdagen:)
pi_94135955
haha nu op de frontpage, TNT werkt samen met Italiaanse maffia
pi_94136681
Ik heb altijd gedacht dat TNT een Amerikaans bedrijf was, maar het blijkt gewoon Nederlands te zijn.
Waar ik dat dan weer vandaan haal :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94137275
Van wiki: Het Nederlandse bedrijf is ontstaan in 1998 toen het afgesplitst werd van KPN, dat in 1996 het oorspronkelijk Australische TNT (Thomas Nationwide Transport, opgericht door Ken Thomas in 1946) had overgenomen.

Wat ik begrepen heb is dat het merendeel van de aandeelhouders Amerikaans is.
pi_94137457
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:13 schreef Smeich het volgende:

Wat ik begrepen heb is dat het merendeel van de aandeelhouders Amerikaans is.
Aha, dan heb ik een selectief gehoor. :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94141447
Ik begin binnenkort weer bij tnt. Nu heb ik een nieuw personeelsnummer gekregen en begin ik weer in schaaljaar 0. Klopt dat wel? Ik moest er 3 maanden en een dag uit, maar zou het toch wel vreemd vinden als ik dan ineens weer in schaaljaar 0 moet beginnen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:18:20 #22
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94141909
Ik loop op dagen als vandaag gewoon in die polo, als het te warm wordt gaat er gewoon een wat fijner zittend tshirt aan.
Alleen bij erge regen of extreme kou (onder vriespunt/gure wind) doe ik die jas aan trouwens, heb het niet zo snel koud. :+

Donderdag weer fijn het prijzencircus van de V&D a 192 gram per boekje. ;(
pi_94142000
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:18 schreef Lastpost het volgende:
Ik loop op dagen als vandaag gewoon in die polo, als het te warm wordt gaat er gewoon een wat fijner zittend tshirt aan.
Alleen bij erge regen of extreme kou (onder vriespunt/gure wind) doe ik die jas aan trouwens, heb het niet zo snel koud. :+

Donderdag weer fijn het prijzencircus van de V&D a 192 gram per boekje. ;(
ik hoorde het ja. Ik ga dus lekker niet werken donderdag :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:23:45 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94142135
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:20 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik hoorde het ja. Ik ga dus lekker niet werken donderdag :D
Die optie had ik liever ook gehad, misschien zet m'n griepje nog wel door. :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 14:25:17 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94142192
Alvast sterkte gewenst
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')