abonnement Unibet Coolblue
pi_93064644


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |



Salaristabel:



Uitbetalingen:





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>



Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>



De OP is hier te vinden.
pi_93064807
Koud :o
Noot noot.
  zondag 20 februari 2011 @ 17:31:19 #3
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_93064951
Okee, pas (zie FOK! Valentijnsverhalenwedstrijd 2011 ) een poststuk met een paar euro porto tekort gehad; daar zit een kaart bij enzovoorts (zie dat topic daaro!). Nu vraag ik mij dus af wat dat innen eigenlijk ongeveer kost? Ik bedoel, loont al die moeite (dus kosten) de moeite voor die paar centen?

Lullig voor de postmedewerkers dat er zo veel uit gebonjoerd worden, en het komt op mij heel vreemd over dat er tegelijk een campagne is (geweest) om postbezorgers te werven 'want dat is zo'n leuk baantje, kom je blije mensen tegen'. Dan denk je als simpele boeren*** toch; kennelijk is er wél genoeg werk voor postbodes, dus waarom doen ze dit?

Aan de andere kant, afgezien van acceptgiro's en blauwe enveloppen :'( ontvang ik heel weinig post, versturen doe ik ook bijna niks (op papier in een envelopje) behalve die acceptgiro's. Dus ja, er is veel minder post, toch?
pi_93067350
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:31 schreef Beardy het volgende:
Okee, pas (zie FOK! Valentijnsverhalenwedstrijd 2011 ) een poststuk met een paar euro porto tekort gehad; daar zit een kaart bij enzovoorts (zie dat topic daaro!). Nu vraag ik mij dus af wat dat innen eigenlijk ongeveer kost? Ik bedoel, loont al die moeite (dus kosten) de moeite voor die paar centen?

Lullig voor de postmedewerkers dat er zo veel uit gebonjoerd worden, en het komt op mij heel vreemd over dat er tegelijk een campagne is (geweest) om postbezorgers te werven 'want dat is zo'n leuk baantje, kom je blije mensen tegen'. Dan denk je als simpele boeren*** toch; kennelijk is er wél genoeg werk voor postbodes, dus waarom doen ze dit?

Aan de andere kant, afgezien van acceptgiro's en blauwe enveloppen :'( ontvang ik heel weinig post, versturen doe ik ook bijna niks (op papier in een envelopje) behalve die acceptgiro's. Dus ja, er is veel minder post, toch?
Mwa valt die kosten vallen erg mee, de frankering controleren gaat per machine en niet foutloos ook, bij postzegels die verkeerd geplakt zijn word het vaak alsnog aangerekend om nog te zwijgen over de hoeveelheid kaarten die er doorslipt of niet eens gestempeld word. Die strafportokaart versturen is voor TNT natuurlijk bijna gratis en het verwerken van de betaling is ruim gedekt door de hoeveelheid die je nog extra er boven op mag betalen. Oh ja ze versturen ook nog een herinnering.

Reorganisatie kun je een heel verhaal over vertellen maar het is simpel. Er word minder post verstuurd dus moet er inderdaad worden bezuinigd. Maar TNT wil gewoon alle dure voltijders er uit flikkeren en het laten doen door subcontractors en zeer goedkoop personeel.
En ze kunnen ontkennen wat ze willen maar de klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid is aanzienlijk gedaald en dat is niet de schuld van het oud personeel. Bijvoorbeeld hier is de buslichting om 19:00 geschrapt, medewerkers worden aangenomen die niet weten wat oneven/even is, medewerkers die na 1 week weggaan omdat ze de tijden niet halen en het salaris dan onder minimum loon terecht komen, pakketten die verstop worden in papierbakken/carports/achtertuinen/door een openstaand raam gegooid omdat er betaald word per bezorgd pakket.

Persoonlijk denk ik dat TNT Post (onder zijn nieuwe naam) niet meer bestaat in de huidige danwel de vorm die zij hebben bedacht en dit dankzij de reorganisaties.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:09:14 #5
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_93078968
gaan ze weer rebranden?
BAM dit is 3KB
pi_93080222
Vanaf 1 Juni, nieuwe naam nog onbekend. Hoop is op PTT Post
pi_93081407
Ik moest op hyves lezen dat het gister m'n TC z'n laatste dag was. Zal hij ook niet even melden ofzo.
Met taart :P
pi_93081439
Nog steeds geen flauw idee wie (of wat) hem gaat vervangen _O-
pi_93081681
Ach officieel heb ik ook nog steeds niet gehoord dat mijn teamcoach is ontslagen en dat is al een half jaar geleden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 februari 2011 @ 22:54:06 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93082056
Wen er maar aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93082077
Mijne is niet ontslagen :P
pi_93086687
kan de klantenservice door middel van een 3spaaa code de postcode achterhalen?
de track and trace werkt namelijk niet (15 feb. verzonden) en nu twijfel ik of de postcode wel goed is.
pi_93087037
quote:
Op maandag 21 februari 2011 00:25 schreef fespo het volgende:
kan de klantenservice door middel van een 3spaaa code de postcode achterhalen?
de track and trace werkt namelijk niet (15 feb. verzonden) en nu twijfel ik of de postcode wel goed is.
3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr.
Volgens mij kan klantenservice dat wel doen afaik kunnen ze ook op adres barcodes zoeken.
Overigens word de postcode aangepast indien niet bestelbaar, al speelt TNT faal dan weer mee. Heb zelf internetbestelling 10 dagen lang tussen Zwolle en Nieuwgein zien pingpongen
pi_93087278
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:33 schreef carboni het volgende:

[..]

3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr.
Volgens mij kan klantenservice dat wel doen afaik kunnen ze ook op adres barcodes zoeken.
Overigens word de postcode aangepast indien niet bestelbaar, al speelt TNT faal dan weer mee. Heb zelf internetbestelling 10 dagen lang tussen Zwolle en Nieuwgein zien pingpongen
nou het is sowieso een beetje vreemd.
ik kreeg wel van Bol.com de melding dat de retour is ontvangen alleen 1 artikel i.p.v. 3 :{
pi_93088974
Morgen Vandaag afspraak maken om even om de tafel te zitten met TC van Collectie, zodat we kunnen kijken wanneer ik kan enzo. Heb er zin in :s) Ben ook benieuwd wat nou precies m'n werkzaamheden zullen zijn.

Vorige week nog even gebeld met m'n huidige TC van post, en die dacht dat ik op zaterdag nog bij Post bleef, en doordeweeks op de auto ging rijden :|W Dat heb ik maar snel even gecorrigeerd, en verteld dat ik helemaal weg ga bij Post :P

Oja nog even terugkomend hierop:
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:50 schreef carboni het volgende:
Oh en word geen "chauffeur collectie" maar ga gewoon als zaterdagwerker bij collectie werken. Verdient beter.
Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Think_Pad op 21-02-2011 01:52:52 ]
pi_93092153
quote:
19s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:28 schreef Jojoortje het volgende:
Koud :o
True, maar zolang ik in beweging heb ik het zelfs warm :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93096463
Geld nog niet binnen. Zal morgen wel komen. :)
pi_93098112
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 01:38 schreef Think_Pad het volgende:

Oja nog even terugkomend hierop:

[..]

Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienen :)
Dan zul je op zaterdag toch wat bij de Post moeten doen ;-)

Collectie is niet werkzaam op zaterdag.
pi_93098470
Mwa, mijn zaterdagbestellerscontract zegt niet dat ik op zaterdag moet werken alleen dat er minimaal 3 uur gewerkt is.
pi_93098682
Als er binnenkort alleen nog maar post gelopen wordt en de VBGs gaan verdwijnen ga ik wel solliciteren voor het autobedrijf hoor. Anders is er niet veel aan, alleen maar lopen. Dan mis ik die collegialiteit toch wel.
lama
pi_93098982
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:15 schreef carboni het volgende:
Mwa, mijn zaterdagbestellerscontract zegt niet dat ik op zaterdag moet werken alleen dat er minimaal 3 uur gewerkt is.
pi_93099496
quote:
Op maandag 21 februari 2011 13:26 schreef rub3n het volgende:

[..]

ach dat is de naam van de functie, juridisch zal het wel loslopen. Hier gebeurt het wel eens dat zaterdagwerkers niet op zaterdag werken en dikke plusuren hebben.
Maar het blijft dat zaterdagwerken een hele vage functieomschrijving is, ooit mochten we geen agt's brengen.
pi_93102220
Bij ons zijn er ook wel mensen met een zaterdagwerkerscontract die nooit op zaterdag werken, dus dat is volgens mij geen enkel probleem.
pi_93105634
Er zijn bij ons ook een paar zaterdagwerkers die op zaterdag niet weg. Dat doen ze van 4 verlofuren die ze doordeweeks opbouwen.
pi_93107929
Hoezo werkt Collectie niet op zaterdag dan? Op zaterdag worden de bussen toch ook geleegd, of snap ik het nou niet helemaal :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')