Jazeker.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:58 schreef xaban06 het volgende:
Is de nieuwe 5 serie al uit, daarmee bedoel ik, rijden ze al rond?
Met een 318 geen 1 op 11?quote:
En dan wel een BMW motorfiets kopen héquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:32 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb volgens mij gemiddeld rond de 1 op 10 a 1 op 11 gezeten tijdens de 5.000km rondrit door oost europa.
Overigens begin ik maandag met m'n motorrijbewijs. Heb 't in een semi-impulsieve actie (nuja, enigszins doordacht..maar vandaag maar gewoon ingeschreven) maar gedaan, want ik wil 't al langer. Nu m'n volgende baas m'n studie gaat betalen, houd ik "geld over" en ga ik daar wel m'n motorrijbewijs van betalen
Yup, inmiddels al 8000 op de teller.quote:
Ik ben ook geen complete retard dus ik begrijp ook wel dat bredere banden meer brandstof verbruiken, maar ik vraag me af of het echt veel verschil maakt? Ja, door een antenne gaat je brandstofverbruik ook omhoog, maar daar zal niemand wakker van liggen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef tha_rizzo het volgende:
Belangrijk is om constant te rijden, en als je een opstopping ziet niet tot het einde gas blijven geven en vol op de rem te stappen maar gas loslaten.
En de breedte van de banden maakt uit. Bredere banden is meer grip en dus meer weerstand en er is dus meer energie nodig om verplaatsing te realiseren. Simpele natuurkunde
Bij mij maakt het uit. En nog aardig wat ook (van 195 naar 215)quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik ben ook geen complete retard dus ik begrijp ook wel dat bredere banden meer brandstof verbruiken, maar ik vraag me af of het echt veel verschil maakt? Ja, door een antenne gaat je brandstofverbruik ook omhoog, maar daar zal niemand wakker van liggen.
En ik kijk ook altijd goed vooruit tijdens het rijden, ik probeer zo min mogelijk te remmen. Rotondes neem ik al standaard zonder te remmen, tenzij er iemand aankomt natuurlijk maar ja, ik rij meestal wel door dus daar zal het wel door komen.
MOOIE Z4!
Dat zijn idd geschikte beginnersmotoren.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:41 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
En dan wel een BMW motorfiets kopen hé
1200 GS
HP2
Chroom!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Flink bewerkte foto? Lijkt wel chroom zo. Wat voor kleur is-ie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 op 11 met een modern amerikaans V8, 6 bakje er aan en je kunt 1 op 11 behalen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:17 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoi.
Een verbruik van 1 op 11 met een Amerikaanse V8? Sorry, maar dat geloof ik niet, zeker als ik van meerdere mensen (die een Amerikaanse auto hadden met V8) te horen heb gekregen dat ze 1 op 6 reden/rijden.
En trouwens, 1 op 11 haal ik nog maar net.
Vetquote:
Gelukkig verschillen smaken ....quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Vet
Maar vind de een oudere een stuk geiler
Misschien stond er een radarcontrole?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik gisteravond ook even op de A7 200+ gecruised, maar het is toch anders dan in Duitsland. Hier begint iedereen groot licht te seinen echt te triest.
Op de andere baan of op dezelfde baan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik gisteravond ook even op de A7 200+ gecruised, maar het is toch anders dan in Duitsland. Hier begint iedereen groot licht te seinen echt te triest.
Doe ik soms, als ik zie dat de auto echt zo'n mongolen inhaalactie maakt 500 meter van te voren en met 100 km/u, dan gaan ze soms nog terug. Anders is het vrij zinloos, ze zien je toch wel aan komen knallenquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik sein altijd als ik met hoge snelheid aan kom en geen zin heb om af te remmen, dan push ik die gast weer terug naar zijn rechter rijstrook van hem
Ik zou ook bang worden als een BMW in mijn achteruitkijk spiegel zou aankomen ik reed een Peugeotje 206 oid..quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Doe ik soms, als ik zie dat de auto echt zo'n mongolen inhaalactie maakt 500 meter van te voren en met 100 km/u, dan gaan ze soms nog terug. Anders is het vrij zinloos, ze zien je toch wel aan komen knallen
Op de andere baan
Ze mogen de stalen bumper van mijn Chevy voelen als ze iets te buitensporig wordenquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik zou ook bang worden als een BMW in mijn achteruitkijk spiegel zou aankomen ik reed een Peugeotje 206 oid..
Dan zou ik toch eerder denken dat het een flitswaarschuwing is.. Waarom zou iemand op de tegenliggende baan anders groot licht willen gebruiken?quote:
Waarschijnlijk dat ie je een aso vindt omdat je harder rijdt dan toegestaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:11 schreef Alicey het volgende:
Ah, dat verheldert. Mjah, dan inderdaad vast geen waarschuwing maar een of ander frustraat dat ook niet precies weet wat-ie nu wil vertellen.
Dat inderdaad. Who cares.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:13 schreef Mikkie het volgende:
Waarschijnlijk dat ie je een aso vindt omdat je harder rijdt dan toegestaan.
Mja.
/care
tot nu toe heb ik een 3de rit iets harder gereden op 160 km/h, ruimte zat over, maar het is een gereviseerde 1969 5.4 (v-8 327) Corvette motor op een nog lichter chassis en met andere nokken, motor moet eerst nog verder ingereden wordenquote:Op maandag 2 augustus 2010 15:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Jou 8.7 V8 chevy haalt net met moeite de 140
225 km/u vind ik mooi zat , maar je mag met gewoon mijn bumper proeven met 130km/u als je irritant doet .quote:the 1969 Corvette marks the last generation of high compression performance engines (11 to 1 compression ratio) with one horsepower per cubic-inch., The 1969 Corvette is capable of 142 mph. 7,500 were built.
[Centraal] BMW Fantopic, deel 35. Op naar de E36quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
tot nu toe heb ik een 3de rit iets harder gereden op 160 km/h, ruimte zat over, maar het is een gereviseerde 1969 5.4 (v-8 327) Corvette motor op een nog lichter chassis en met andere nokken, motor moet eerst nog verder ingereden worden
[..]
225 km/u vind ik mooi zat , maar je mag met gewoon mijn bumper proeven met 130km/u als je irritant doet .
En mijn kleine 2,5 L6 doet 245.. Dus kom maar opquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
tot nu toe heb ik een 3de rit iets harder gereden op 160 km/h, ruimte zat over, maar het is een gereviseerde 1969 5.4 (v-8 327) Corvette motor op een nog lichter chassis en met andere nokken, motor moet eerst nog verder ingereden worden
[..]
225 km/u vind ik mooi zat , maar je mag met gewoon mijn bumper proeven met 130km/u als je irritant doet .
My bad, ik vroeg er zelf omquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[Centraal] BMW Fantopic, deel 35. Op naar de E36
quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En mijn kleine 2,5 L6 doet 245.. Dus kom maar op
[..]
My bad, ik vroeg er zelf om
Gast, ik wilde er voorbij!!!!quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik gisteravond ook even op de A7 200+ gecruised, maar het is toch anders dan in Duitsland. Hier begint iedereen groot licht te seinen echt te triest.
ik rij dat apparaatje van je helemaal zoek!quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:09 schreef Turquaz52 het volgende:
En mijn kleine 2,5 L6 doet 245.. Dus kom maar op
ja stel je voor dat iemand harder gaatquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:37 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ze mogen de stalen bumper van mijn Chevy voelen als ze iets te buitensporig worden
Gaat inderdaad weer nergens overquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja stel je voor dat iemand harder gaat
Nog steeds gezellig hier zie ik
Man ga toch aan de kant met die trapauto van je Alles onder de 3 liter heeft toch niks te zoeken op de linkerbaanquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:18 schreef rival het volgende:
[..]
ik rij dat apparaatje van je helemaal zoek!
Lees je ook weleens verder?..... of vond je het na die reactie wel weer genoeg geweest?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja stel je voor dat iemand harder gaat
Nog steeds gezellig hier zie ik
*Mompelt* M30B35quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:13 schreef M.O.D het volgende:
[..]
Man ga toch aan de kant met die trapauto van je Alles onder de 3 liter heeft toch niks te zoeken op de linkerbaan
Leuke picsquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:12 schreef Anne het volgende:
Ik mag hier vast wel voor de fun foto's spammen?
Ik kwam net deze foto's tegen op mijn HD namelijk:
5.000kmquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:47 schreef tha_rizzo het volgende:
Rijdt dat niet onwijs oncomfortabel Haarbal?
Best een lange afstand met zeer straffe vering?
*Rizzeau houdt van comfort voor lange afstanden
van jou?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:12 schreef Anne het volgende:
Ik mag hier vast wel voor de fun foto's spammen?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:13 schreef M.O.D het volgende:
[..]
Man ga toch aan de kant met die trapauto van je Alles onder de 3 liter heeft toch niks te zoeken op de linkerbaan
ohja die heb ik ook nog, dat blok waar ik veeeeeeels teveel voor heb betaald en nog niet eens in de planning heb om ergens in te bouwenquote:
gewoon goed te doen toch? ik heb ook heel zuid europa gehad met de 318is. erg laag en stug, maar heb vooral genoten van alle bochtige wegen langs de kustquote:
Hmmm, dan moet de OP maar eens aangepast worden rival, E30 325i, E30 325e, E30 328i, E36 318iquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:02 schreef rival het volgende:
[..]
M52B30
[..]
ohja die heb ik ook nog, dat blok waar ik veeeeeeels teveel voor heb betaald en nog niet eens in de planning heb om ergens in te bouwen
Was dat maar zo !quote:
nou kijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:21 schreef M.O.D het volgende:
[..]
Hmmm, dan moet de OP maar eens aangepast worden rival, E30 325i, E30 325e, E30 328i, E36 318i
Of even mijn post editen naar alles onder de 3.5 liter....
Vind ik echt een gave bak hoor (zelfs in het rood)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Was dat maar zo !
Nee, van de vader van mijn ex. Maar die heeft hem inmiddels ook niet meer.
Hij rijdt nu rond in Engeland. Bij een liefhebber gelukkig.
Ja, prima te doen inderdaad.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:03 schreef rival het volgende:
[..]
gewoon goed te doen toch? ik heb ook heel zuid europa gehad met de 318is. erg laag en stug, maar heb vooral genoten van alle bochtige wegen langs de kust
Het is dan ook wel brillantrot :quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:27 schreef rival het volgende:
[..]
Vind ik echt een gave bak hoor (zelfs in het rood)
zo een motor moet ik nog eens in een E30 bouwen
zo herken je de liefhebbers en de auto-eigenarenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Het is dan ook wel brillantrot :
[ afbeelding ]
kost dat nou?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:27 schreef Maharbal het volgende:
Ehehe, nu weet ik waarom m'n band zo langzaam leegliep (tijdens de vakantie begon het al...). Zit een dikke spijker in.
Over 30 min kan ik dat ding weer ophalen bij de Euromaster
¤19,50quote:
zit er nu een prop in?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
¤19,50
En volgens mij is dat zelfs inclusief monteren + balanceren (velg is net gebalanceerd, maargoed).
Hij zei dat hij niet met proppen wilde werken vanaf de buitenkant omdat hij dat slecht vond. Hij ging er dus zo'n parapluding vanaf de binnenkant in duwen ofzo.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:45 schreef rival het volgende:
[..]
zit er nu een prop in?
zo ja.. een ouderwetse of zo een parapluding vanaf de binnenkant?
gewoon nieuwsgierig
het mag officieel ook niet meer geloof ik vanaf de buitenkant!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hij zei dat hij niet met proppen wilde werken vanaf de buitenkant omdat hij dat slecht vond. Hij ging er dus zo'n parapluding vanaf de binnenkant in duwen ofzo.
Ah zo.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:09 schreef rival het volgende:
[..]
het mag officieel ook niet meer geloof ik vanaf de buitenkant!
maar ik heb zo een ding liggen. en nog zeker 40 proppen.. dus voorlopig doe ik het wel gewoon
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
¤19,50
En volgens mij is dat zelfs inclusief monteren + balanceren (velg is net gebalanceerd, maargoed).
20 euro kost dat nou eenmaal.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
20 euro om een fucking band te plakken?
Jong, ik had hem gratis gefixt voor je is maar 5 minuten werk..
Dit.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:13 schreef rival het volgende:
[..]
20 euro kost dat nou eenmaal.
en ik zou het ook gratis voor hem doen, maar heeft hij daar nu iets aan?
Ik heb ff 10 minuten niks te doen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:21 schreef Anne het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat jullie nog op 'm happen.
als we niet op hem reageren issie straks wegquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:21 schreef Anne het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat jullie nog op 'm happen.
Idd en het zeker een stuk goedkoper dan een nieuw setje banden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:07 schreef Bowny het volgende:
Ik niets!
Maar voor een bandje eraf halen, lek lokaliseren, repareren en terugzetten.....vind ik 15-20 toch wel erg schappelijk Voor dat geld wil ik mijn handen niet vies maken.
Maar kwalitatief ook een stukkie minder dan nieuwe banden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:18 schreef M.O.D het volgende:
[..]
Idd en het zeker een stuk goedkoper dan een nieuw setje banden.
maar als ik het op een andere manier bekijk.... 15 minuten werk, 20 euro...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:07 schreef Bowny het volgende:
Ik niets!
Maar voor een bandje eraf halen, lek lokaliseren, repareren en terugzetten.....vind ik 15-20 toch wel erg schappelijk Voor dat geld wil ik mijn handen niet vies maken.
in de praktijk heb ik nog geen ellende met reparaties meegemaakt... zelfs niet met proppen!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
Maar kwalitatief ook een stukkie minder dan nieuwe banden.
Valt ook wel mee.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:24 schreef rival het volgende:
[..]
in de praktijk heb ik nog geen ellende met reparaties meegemaakt... zelfs niet met proppen!
na mijn eurotoer vertrouw ik zelfs proppen!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:27 schreef Hyperdude het volgende:
Valt ook wel mee.
Die dingen van binnenuit aangebracht zijn wel aardig. Maar ik vertrouw er niet op bij hoge snelheden. (170+ oid)
Die dingen van buiten er in gefrommeld(proppen?) vertrouw ik zoizo niet.
ZZP'er worden. Je moet alleen dan wel weer wat meer afdragenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:23 schreef rival het volgende:
[..]
maar als ik het op een andere manier bekijk.... 15 minuten werk, 20 euro...
kreeg ik maar 80 euro per uur
Paar maanden geleden collega lekke band op mijn werk. Wegenwacht deed er zo´n externe prop in. Die man gaf toen aan dat het tot 170 wel betrouwbaar was.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:30 schreef rival het volgende:
[..]
na mijn eurotoer vertrouw ik zelfs proppen!
ben er nog een dagje mee op het circuit geweest in catalunya zelfs
...
en elke 15 minuten iemand met een lekke band binnen krijgenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:31 schreef M.O.D het volgende:
[..]
ZZP'er worden. Je moet alleen dan wel weer wat meer afdragen
pmquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:51 schreef Maharbal het volgende:
Rival, had jij niet een of andere grote "uitverkoop"?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou geen 98 en 99 model kopen. Als de keuze gaat tussen LPG en Diesel; 320D kopen. Eerste 320D na-facelift(vanaf zomer 2001) modellen willen nog wel eens een turbo slopen. Zijruiten willen ook nog wel eens knak en kraak geluiden maken. Draagarmen voor vervangen door Meyle draagarmen; die bevallen mij veel beter, maar zijn ook niet onverwoestbaar, maar wel langlevender dan die BMW crap.
Het al genoemde scheuren bij bevestiging achteras aan carrosserie tot feb. 2000 bij de sterkere motoren.
De roest hier zit eigenlijk alleen aan de "onderkant" van de motorkap, je ziet het dus niet als 'ie dicht is. Met de onderkant bedoel ik het gedeelte onder de plek waar het "staafje" uit komt knallen om de motorkap open te doen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
Roest aan de motorkap begint meestal (bij mij iig. )vanuit de felsrand boven de koplampen waar vocht/condens in blijft staan.
Daar doe je niet zo makkelijk wat aan. Een week met de motorkap open in de zon zetten en er dan een spuitbus Dinitrol in leegspuiten?
"Made in China" lijkt mij wat overdreven, maar facelift is wel de veilige keuze. Naar mijn idee kan je het beste de jaren 98 en 99 mijden en dan komt het wel goed; heb zelf weinig problemen met mijn 2001 Touring tot nu toe (230K kms). Pré-facelift zal ook wel een stukkie betaalbaarder zijn. Bij de 318 is de vermogenstoename met de faceliftmotor wel een goede reden om iets extra uit te geven.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:09 schreef Bowny het volgende:
De E46 is een fijne rijdersauto hoor, maar eerlijk is eerlijk, de pre-facelift zou zo het predikaat "Made in China" kunnen dragen als het op sommige onderdelen aankomt....koelsysteem, goedkope slangen, slecht plaatwerk etc. etc.....
Gewoon voor de facelift 318i gaan idd!
Eigenlijk merk ik daar niks van in de pre-facelift (sept. 2000 dacht ik) van m'n moeder. Het enige dat een beetje kraakt is dus het raam/dat gedeelte van de bestuurdersdeur. Nog geen problemen gehad met de draagarmen etc, maar dat komt misschien omdat de auto altijd bij een dealer is onderhouden, bij een dealer is gekocht en toentertijd net geen 90.000km had gelopen (nu ~111.000).quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:09 schreef Bowny het volgende:
De E46 is een fijne rijdersauto hoor, maar eerlijk is eerlijk, de pre-facelift zou zo het predikaat "Made in China" kunnen dragen als het op sommige onderdelen aankomt....koelsysteem, goedkope slangen, slecht plaatwerk etc. etc.....
Gewoon voor de facelift 318i gaan idd!
Dat had ik gelezen ja. De 150pk turbo schijnt de nodige dure kwaaltjes te hebben dus daar ga ik me niet aan wagen. De 136pk touring hebben kennissen van me ook, rijdt in principe prima al is het geen scheurijzer .quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Ga , als je een diesel wilt, voor de pre-facelift 136 PK 320d, die is het minst gevoelig voor turboschade en andere, in potentie dure, motorprobleempjes. Vraag je alleen af hoeveel daarvan nooit gechipt zijn, en hoeveel kms die onderhand meestal hebben afgelegd.
Waarom, ben ik benieuwd? Ik heb nu namelijk een paar modellen op het oog. Enkele 318i's waarvan één touring en een 320d sedan. Als ik op spritmonitor.de kijk en het gemiddelde verbruik van daar ga afzetten tegen de wegenbelasting etc., komt het erop neer dat het omslagpunt rond de 17k km per jaar ligt, en dat is ongeveer wat ik doe. Kan richting de 20k gaan, maar dan houdt het ook wel op. Dat maakt de keuze lastig: diesel rijdt lekker en je legt als je een grote comfortabele auto hebt makkelijker afstanden af dus stiekem vliegen de kilometers erop (vooral bij het relatief goedkope tanken als je diesel hebt). Aan de andere kant is de brandstofpomp bij de 136pk-versie niet de beste begreep ik? Dat schijnt weer een aardig prijzige reparatie en dus risico te zijn. Bovendien zit er zo'n 700 euro verschil in vraagprijs (in het voordeel van de benzineversie) tussen de huidige modellen die ik op het oog heb... (waarbij de 320d bovendien geen multifunctioneel stuurwiel heeft).quote:Ik zou, als ik Mikkie was, gaan voor een facelift 318 met 143 PK N42 blok.
Goede tips, tnx .quote:Let ff op roest aan voorrand motorkap en randen kofferklep (bij Touring), koop geen exemplaar met roest elders; heeft een zwaar leven gehad of ooit slecht gefixt plaatwerk.
Hmmm, dat heb ik van die kennissen nog niet gehoord maar ze hebben het ding ook pas een paar maanden. . Waarom zou jij me de 318i adviseren? Ga er vanuit dat beide in vaste lasten ongeveer evenveel kosten, wat is dan het voordeel van de benzine tov de diesel?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:09 schreef Bowny het volgende:
De E46 is een fijne rijdersauto hoor, maar eerlijk is eerlijk, de pre-facelift zou zo het predikaat "Made in China" kunnen dragen als het op sommige onderdelen aankomt....koelsysteem, goedkope slangen, slecht plaatwerk etc. etc.....
Gewoon voor de facelift 318i gaan idd!
De 318i moet ook wel per se de 143pk versie zijn. De 118pk heeft te weinig power en is geen optie. De diesel zou dus een pre-fl moeten zijn en de benzine een post-fl. Qua betaalbaarheid valt het mee. Wel heb ik het idee dat de touring over een jaartje of drie met een mooie tellerstand nog beter te verkopen is dan een sedan. Al is de auto natuurlijk ook dan alweer 11 of 12 jaar oud en staan mensen niet in de rij om dan nog 5 à 6k neer te leggen voor een auto.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"Made in China" lijkt mij wat overdreven, maar facelift is wel de veilige keuze. Naar mijn idee kan je het beste de jaren 98 en 99 mijden en dan komt het wel goed; heb zelf weinig problemen met mijn 2001 Touring tot nu toe (230K kms). Pré-facelift zal ook wel een stukkie betaalbaarder zijn. Bij de 318 is de vermogenstoename met de faceliftmotor wel een goede reden om iets extra uit te geven.
Die draagarmen vervangen, wat kost dat ongeveer? Als in: m'n garage heeft een vriendelijker uurtarief dan de dealer, maar de onderdelen moet natuurlijk nog steeds betaald worden...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:24 schreef Bowny het volgende:
Die draagarmen komen waarschijnlijk nog wel aan de beurt, of die nou bij de dealer of de beun wordt onderhouden Die van mij zijn gelukkig rond de 120k door de vorige eigenaar vervangen. Verder is de auto, op de ramen na, gelukkig kraakvrij. De productie van het orginele expansievat was volgens mij ook stopgezet en vervangen door een nieuwe versie, door de vele cracks die erin kwamen.
de garagequote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:09 schreef tha_rizzo het volgende:
De auto, de garage, of iets anders?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:24 schreef rival het volgende:
[..]
voor dat antwoord vind ik je reactie een beetje fel
niemand?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:14 schreef rival het volgende:
Iemand interesse in een 318i met zgan apk?
[ afbeelding ]
500 euro mag je hem hebben
Omdat je niet gemakkelijk een 320d vindt met een acceptabele km. stand, facelift en een vergelijkbare prijs als een 318I?quote:
300 euro neem ik hem zsm wanneer het je het beste uitkomt meequote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:14 schreef rival het volgende:
Iemand interesse in een 318i met zgan apk?
[ afbeelding ]
500 euro mag je hem hebben
zitten hele vette 17 inch onder.. doe ff normaalquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
300 euro neem ik hem zsm wanneer het je het beste uitkomt mee
Die velgen mag je houden, 250!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:52 schreef rival het volgende:
[..]
zitten hele vette 17 inch onder.. doe ff normaal
400!
300zonder de 17 inch velgen is dus je bod?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:54 schreef Turquaz52 het volgende:
haha, nee grapje.. Velgen mag je houden (ik zie niet eens wat voor velgen dat zijn ), 300 euro blijf ik bij, voor 500 kan ik een 316i Coupe halen vandaar
Maar de facelift 320d is dan ook geen optie, ivm de kwetsbare turbo. Het zou dus een pre-facelift worden. Voor acceptabele standen ben ik in Duitsland aan het shoppen waar ze niet aan dieselboetes doen, waardoor je rond de 100 à 120 gereden wel wat 320d's kan vinden. Prijzen beginnen vanaf 7k exclusief import, dus voor 8-8,5k heb je 'm voor de deur staan. De benzinevarianten zijn iets voordeliger te vinden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat je niet gemakkelijk een 320d vindt met een acceptabele km. stand, facelift en een vergelijkbare prijs als een 318I?
En de onverwachte kosten bij een diesel zijn over het algemeen dus hoger dan bij een benzine? Ivm dure onderdelen enzo?quote:Het gereken met omslagpunten is ook niet zaligmakend.
Stel je omslagpunt ligt bij 15000, Hoeveel kost het je dan extra als je in de benzine variant 20000 km. rijdt?
Het zijn auto's van bijna 10 jaar oud. km. standen meestal tussen de 100K en 200K, dan worden onverwachte kosten een steeds grotere factor tov. de kosten die je meeneemt bij het berekenen van je omslagpunt.
Ik heb een eigen garage waar ik waarschijnlijk aan arbeidsloon nog wel iets goedkoper uit ben, maar rond de vijfhonderd euro zal het dus zeker kosten. Dat is dan iets wat ik in gedachten hou .quote:ff nagekeken
Heb mijn voorste draagarmen 100000 km geleden laten vervangen door Meyle (zijn uiteindelijk ook wel kapot te krijgen, maar doen het bij mij nog goed 100K kms later, en je kan de draagarmrubbers apart vervangen itt. tot de (officieel ééndelige BMW draagarmen.
Gewoon bij een universele BOVAG garage met bonnetje voor ¤600
Is dat dan wellicht pre-facelift gerelateerd (ik las ergens 'made in China')? Ik wil eigenlijk kopen rond een ton, een jaartje of drie in rijden en dan met ergens tussen de 150 en 175k weer van de hand doen zodat ik er ook nog een paar duizend euro voor terug krijg... . De pre waar je het over hebt heb ik helaas niet, geen handige monteurs in m'n kennissenkring .quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaaaa ik heb ook 40.000 km gereden in een jaar... had beter een 320d kunnen nemen. Naja, ik hou niet zo van diesels. De E46 is in z'n geheel wel een betrouwbare auto, alleen zijn het vaak kleine dingen waar wel eens wat mis is. Dit komt ook vaak doordat kilometerstanden pas beginnen bij 150.000 als je een 2e handse koopt Ik zit nu bijna op de 2 ton en nu krijg je allemaal van die kleine dingetjes. Laatst sloeg ik m'n deur dicht en brak het hele raammechanisme van binnen. BMW heeft ook geen pakketje dat je het nog kan repareren met een paar onderdelen, maar dat moet dus helemaal opnieuw erin. Bijna een pre is eigenlijk dat je iemand kent die dat soort dingen kan repareren, anders kan een E46 een dure auto worden.
ik zie geen velgenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:57 schreef rival het volgende:
[..]
300zonder de 17 inch velgen is dus je bod?
Mijn 318 is misschien pre-facelift, maar wel uit 2002 (het is een coupe, daar kwam de FL later). Maar goed, als je in een auto gaat verdiepen kom je altijd op horror-verhalen uit. Soms kan je gewoon pech hebben, maar als je een nette betrouwbare E46 van rond de ton zoekt dan kan je echt bijna geen miskoop doen hoor Het is een heerlijke autoquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is dat dan wellicht pre-facelift gerelateerd (ik las ergens 'made in China')? Ik wil eigenlijk kopen rond een ton, een jaartje of drie in rijden en dan met ergens tussen de 150 en 175k weer van de hand doen zodat ik er ook nog een paar duizend euro voor terug krijg... . De pre waar je het over hebt heb ik helaas niet, geen handige monteurs in m'n kennissenkring .
Tnx voor alle replies en hulp tot nu toe .
Ze zijn er wel, maar 10 jaar oude diesels met km standen (ver) onder de 150K zijn natuurlijk wel ideale kilometertellerterugdraaikandidaten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar de facelift 320d is dan ook geen optie, ivm de kwetsbare turbo. Het zou dus een pre-facelift worden. Voor acceptabele standen ben ik in Duitsland aan het shoppen waar ze niet aan dieselboetes doen, waardoor je rond de 100 à 120 gereden wel wat 320d's kan vinden. ...
Daar hoop ik natuurlijk ook op. Ik wil het ding kopen en relatief onderhoudsvrij enkele tienduizenden kilometers erbij rijden, en dan in goede staat voor een leuke prijs verkopen en op zoek naar iets nieuws. .quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn 318 is misschien pre-facelift, maar wel uit 2002 (het is een coupe, daar kwam de FL later). Maar goed, als je in een auto gaat verdiepen kom je altijd op horror-verhalen uit. Soms kan je gewoon pech hebben, maar als je een nette betrouwbare E46 van rond de ton zoekt dan kan je echt bijna geen miskoop doen hoor Het is een heerlijke auto
Wat scheelt is dat in Duitsland de straffen op tellerfraude een stuk hoger zijn, waardoor het minder voorkomt dan in Nederland. Overigens is de dieselprijs hier inderdaad niet schokkend hoog in verhouding met enkele andere landen, maar alles wordt in de aanschafprijs gestopt. Daarom wil ik het beste van twee werelden: dieselboetevrije aanschaf uit Duitsland en dan in Nederland rijdenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze zijn er wel, maar 10 jaar oude diesels met km standen (ver) onder de 150K zijn natuurlijk wel ideale kilometertellerterugdraaikandidaten.
Overigens is er in NL ook sprake van Dieselsubsidie. Bij de pomp nl. Ik kom zelf nogal eens in Zwitserland, daar is de accijns op diesel, volgens mij net zo hoog als op benzine. Daaro kost een liter Euro 95 momenteel iets van ¤1,17; 98 ¤1,22 en diesel ¤`1,25 per liter.
Dat willen we allemaal welquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar hoop ik natuurlijk ook op. Ik wil het ding kopen en relatief onderhoudsvrij enkele tienduizenden kilometers erbij rijden, en dan in goede staat voor een leuke prijs verkopen en op zoek naar iets nieuws. .
Ik zou een andere demper doen. Dit lassen is onbegonnen werk, dan ben je over een half jaar opnieuw aan de beurt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom bromt 'ie iets meer dan normaal . Beetje onduidelijke foto, maar de essentie is duidelijk denk ik.
20 okt. moet ik weer voor de APK. Wat zeggen jullie; lassen of andere (gebruikte) einddemper?
Oh, toch wel? Ik dacht dat iedereen graag bergen geld spendeerde aan onderhoud en z'n auto compleet af wilde schrijven in twee jaarquote:
Punt is dat ik op dit moment HEEL VEEL uitgaven tegelijk heb (zul je altijd zien) en het over 6 maanden financieel minder uitmaakt dat ik dan een andere demper moet / weer moet, vandaar .quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou een andere demper doen. Dit lassen is onbegonnen werk, dan ben je over een half jaar opnieuw aan de beurt.
Voor jouw kar moet op marktplaats of de sloop voor een paar tientjes toch wel wat te regelen zijn?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Punt is dat ik op dit moment HEEL VEEL uitgaven tegelijk heb (zul je altijd zien) en het over 6 maanden financieel minder uitmaakt dat ik dan een andere demper moet / weer moet, vandaar .
Het was meer de vraag of dit nog fatsoenlijk te lassen is (zo luid is 'ie ook weer niet btw, dus ik zal er niet mee worden aangehouden).
Denk het inderdaad wel, maar vragen kan geen kwaadquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Voor jouw kar moet op marktplaats of de sloop voor een paar tientjes toch wel wat te regelen zijn?
[TK] BMW E36 318i sedan zwart. zgan apk.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik zie geen velgen
pm me eens wat meer foto's, ook van de velgen..
als het goed is kan je het kenteken eruit klikken! (links en rechtsboven even die zwarte hoekjes eruit wippen met een platte schroevendraaier oid.)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:39 schreef nelisb het volgende:
Vraagje.
Iemand een idee hoe ik de kentekenplaathouder kan vervangen aan de achterkant?
Heb een nieuwe gekocht met mijn bedrijfsnaam erop. Zie alleen nergens schroefjes of iets dergelijks.
[ afbeelding ]
Dat gaat niet echt werken zonder de plaat zo krom als een hoepel te maken lijkt me gezien de vorm van de achterklep.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Of naar links/rechts toe schuiven..
En?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:58 schreef nelisb het volgende:
Hij is vervangen! Bleek makkelijker dan gedacht en zonder te buigen.
Zo zit mijn kenteken in zijn houderquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Dat gaat niet echt werken zonder de plaat zo krom als een hoepel te maken lijkt me gezien de vorm van de achterklep.
Zal idd wel met de losse hoekjes zijn die je eruit moet wippen.
Nou, zo lelijk is de compact toch ook weer niet?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:11 schreef Mikkie het volgende:
Ik meld me hier ook weer even... op basis van het aanbod in Duitsland gaat het een 318i (model 2002) of een 320d (model 1999) worden, bouwjaar 2001 als het kan . Een touring of sedan kan allebei, maakt me niet zo veel uit. Het coupé en cabrio-aanbod is zo beperkt dat dat sowieso niet doorgaat en de compact vind ik ronduit lelijk dus die komt er sowieso niet . Nog mensen met motor/modelspecifieke tips?
Nee, maar ik vind 'm kwa uiterlijk ook mooi. Een kale simpele compact is inderdaad ook echt lelijk, maar met hele simpele aanpassingen vind ik 'm heel erg mooi.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:04 schreef Oksel het volgende:
Lelijke voorlampen, lelijke achterkant. Wel vet interieur.
Als een wijf dik en lelijk is neuk je d'r ook niet vanwege d'r geweldige innerlijk. Of wel soms?
Soort wanne-be 1 serie ofzo. Nee, 318Ti is echt een lelijke bak.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind 'm kwa uiterlijk ook mooi. Een kale simpele compact is inderdaad ook echt lelijk, maar met hele simpele aanpassingen vind ik 'm heel erg mooi.
Het is een 320TDquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:07 schreef Oksel het volgende:
[..]
Soort wanne-be 1 serie ofzo. Nee, 318Ti is echt een lelijke bak.
Oh. Wel lekker wat vermogen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het is een 320TD
Wanna-be 1-serie? Why?
Jep, 150PK is wel lekker, wel erg zwaar, bijna 1400kg.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:09 schreef Oksel het volgende:
[..]
Oh. Wel lekker wat vermogen.
Omdat het een kleine BMW is. En de enige echte kleine BMW is de 1 serie. De rest (compact) is wannebe. En dat is gewoon lelijk. Verder zijn de lampen echt spuuglelijk. Jammer dat ze er geen 3 serie lampen in hebben geknald. Dan was het wel aardige bak geweest.
Z9 bestaat niet eens.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:08 schreef Oksel het volgende:
Nog niemand hier die de Z9 of 5GT rijden?
Interieur is prima want hetzelfde, maar die neus en kont zijn echt lelijk. En ondanks dat ik er vooral ín zit, wil ik m'n auto aan de buitenkant ook graag mooi vinden .quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nou, zo lelijk is de compact toch ook weer niet?
Ik ben hartstikke blij met mijn compact, zou niet weten wat er mis aan is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hetzelfde als met een huis. Je gaat ten slotte ook niet in een mooi ingerichte betonnen bak wonen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Interieur is prima want hetzelfde, maar die neus en kont zijn echt lelijk. En ondanks dat ik er vooral ín zit, wil ik m'n auto aan de buitenkant ook graag mooi vinden .
Jij snapt me . En veel anderen in dit topic overigens ookquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 08:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hetzelfde als met een huis. Je gaat ten slotte ook niet in een mooi ingerichte betonnen bak wonen.
Late reactie, zit in het buitenland.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:08 schreef Charged het volgende:
Maharbal,weet je zo uit je hoofd of een 320i e30 touring einddemper hetzelfde is als jouw e30?
Ik heb nl. vanochtend de mijne naar het oud ijzer gebracht omdat ie in de weg lag,was gebruikt maar lekdicht..als ie past wil ik wel bellen of ze de container nog hebben staan en em weer ophalen.
Klopt. Je moet trots en blij zijn als je naar je auto toe loopt, maar vervolgens ook gelukkig blijven als je erin zit. Als je dan enkel tegen bikkelhard plastic aan zit te kijken...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef k_man het volgende:
Het is beide; exterieur én interieur. Zo vind ik een MR2 bijvoorbeeld best een leuk autootje om te zien, maar dat interieur... hu! Da's het probleem bij de meeste Japanse sportautotjes. Interieur kan niet tippen aan een BMW of Benz.
Onzin. Een betonnen bak is gewoon triest, dat is hetzelfde als je in een auto zonder chassis gaat rijden. Uiterlijk van een auto is een kwestie van smaak. De meeste mensen vinden deze auto lelijk, maar als je dat niet vindt dan mag dat natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij snapt me . En veel anderen in dit topic overigens ook
Mijn intentie was niet meteen om de compact met een betonnen bak te vergelijken. Het was meer de grove vergelijking: iets wat je aan de buitenkant niet mooi vindt, daar wil je ook niet in zitten. .quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin. Een betonnen bak is gewoon triest, dat is hetzelfde als je in een auto zonder chassis gaat rijden. Uiterlijk van een auto is een kwestie van smaak. De meeste mensen vinden deze auto lelijk, maar als je dat niet vindt dan mag dat natuurlijk.
Over slechte smaak valt niet te twisten
Net een vatsig wijf dus......dan mogen ze nog zo liev zijn.....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mijn intentie was niet meteen om de compact met een betonnen bak te vergelijken. Het was meer de grove vergelijking: iets wat je aan de buitenkant niet mooi vindt, daar wil je ook niet in zitten. .
Dat is ook meer wat ik bedoelde. Hoewel er veel mensen zijn die het niet uit schijnt te maken in wat voor hok zij rijden..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Onzin. Een betonnen bak is gewoon triest, dat is hetzelfde als je in een auto zonder chassis gaat rijden. Uiterlijk van een auto is een kwestie van smaak.
iedereen geeft gewoon zijn mening, dat doet men op een forumquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:00 schreef tha_rizzo het volgende:
Jezus, wat een gebitch over een 3 compact.
Nou ja, het was niet meer echt subtiel je mening geven, maar een auto in de grond borenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:04 schreef rival het volgende:
[..]
iedereen geeft gewoon zijn mening, dat doet men op een forum
jouw post is gebitch
Ik vind de compact ook erg lelijk kwa uiterlijk. van binnen en kwa rijden is het gewoon een bmw natuurlijk!
maar ik kijk graag mijn auto nog even na als ik wegloop, dat doe je met een compact niet
Dus je houdt het bij "een beetje lelijk" ?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:17 schreef xaban06 het volgende:
Maar, over het algemeen, vind ik de meeste compacts, erg lelijk
zo moeten jullie je eens tegenover Turq gedragenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:19 schreef tha_rizzo het volgende:
Nou ja, het was niet meer echt subtiel je mening geven, maar een auto in de grond boren
Niet dat ik 't een mooie auto vind hoor. Maar de eigenaar is er blij mee, dus laat 'm
Natuurlijk niet, hij pakt een normale auto, pakt de vaseline en verkracht 'm enorm.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:25 schreef rival het volgende:
[..]
zo moeten jullie je eens tegenover Turq gedragen
---> R & Pquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:27 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, hij pakt een normale auto, pakt de vaseline en verkracht 'm enorm.
Als je een kind ziet met het Down syndroom, zou je dan de ouders haten? Natuurlijk niet, ik zou ze juist een hart onder de riem steken.
Als je een kind ziet wat duidelijk mishandeld is door zijn/haar ouders, zou je dan de ouders haten? Ik wel.
Nouja, als er kinderen in het spel zijn kom je eerder uit bij OUD dan bij R&P.quote:
R&P is toch meer "Mijn vriendje heeft het uitgemaakt, ik wil niet meer leven"quote:
Zeg, je hoeft jouw moeilijke jeugd en relationele problemen niet op ons af te wentelen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:34 schreef Anne het volgende:
Euj, nog even en ik schop hem écht naar R&P .
Ow .quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeg, je hoeft jouw moeilijke jeugd en relationele problemen niet op ons af te wentelen.
Haha, Anne is 85 en nog maagdquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:34 schreef Anne het volgende:
Euj, nog even en ik schop hem écht naar R&P .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
En nu heb je reden om een R&P-topic te openen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow .
*voelt zich in de steek gelaten.
Mijn bmw rijdt straks mee in de DNRTquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:58 schreef Anne het volgende:
Nee, jullie moeten weer over BMW'tjes praten.
ligt ook een beetje aan het deukje, ik heb wel wat adresjes.. heb je een picca van het 'deukje' ??quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:08 schreef Alicey het volgende:
Dan maar weer een beetje OT : Weet er iemand in de buurt van Rotterdam een schadeherstelbedrijf dat een klein deukje voor een klein prijsje kan verhelpen? (Dus geen oplichter die er meer dan 200 euro voor vraagt )?
Ik heb nu geen picca, maar zal kijken of ik die vanavond of morgen kan plaatsen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ligt ook een beetje aan het deukje, ik heb wel wat adresjes.. heb je een picca van het 'deukje' ??
Deze is door mijn gemaakt. Gaat die regel dan ook nog op?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:19 schreef ook_gek het volgende:
Als een vrouw praat over een deukje is het vaak een deuk of mist er een complete bumper
Heb je ook een interieurfotootje?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:23 schreef nelisb het volgende:
Mag ik ook in de openingspost.
BMW 320D excutive uit 2006 met 60.000 km op de teller.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen van het dashboard. Misschien niet helemaal scherp, gemaakt met telefoon en daarna via mail verstuurd waardoor hij een stuk kleiner is geworden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heb je ook een interieurfotootje?
Ziet er netjes uit. 60k is ook niet veel, maar je zal dan ook een flinke prijs betalen voor zo'n ding nog, lijkt me?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:30 schreef nelisb het volgende:
[..]
Alleen van het dashboard. Misschien niet helemaal scherp, gemaakt met telefoon en daarna via mail verstuurd waardoor hij een stuk kleiner is geworden.
De auto heeft 60K gelopen, waarvan in de laatste 3 jaar maar 22K.
Nagenoeg krasvrij, bekleding lijkt nog als nieuw.
[ afbeelding ]
Heb even je fotoboek bekeken. En ja ookndie regelnis van toepassing op jou!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Deze is door mijn gemaakt. Gaat die regel dan ook nog op?
Na 2,5 jaar wil ik wel weer wat nieuws en bij 150K krijg ik er nog een aardig bedrag voor terug, aangezien hij dan nog prima te verkopen is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:51 schreef Oksel het volgende:
Waarom verkopen bij 150k? Ik rij ook 40k per jaar.. maar die van ons gaat echt niet weg bij 150k. Volgens mij gaan je onderhoudskosten echt niet zoveel omhoog dat het loont een jongere auto te kopen.
Dat valt mee inderdaad. Ik vraag me alleen altijd af hoe het kan dat een diesel in een paar jaar zo weinig heeft gelopen, dan gaan bij de alarmbellen rinkelen .quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef nelisb het volgende:
Ja wat is een flinke prijs? 23.000 euro inclusief 2 jaar bovag garantie en splinternieuwe banden.
Ik heb voor mijn prijs dezelfde auto alleen gevonden met meer km's en dan vaak 90k of meer.
60K is echt weinig, wilde eigenlijk een nieuwere auto maar met dit aantal km's maakt het mij niet uit. Nu kunnen we er 2,5 jaar in rijden en krijgen er dan ook nog wat voor terug.
Mijn vrouw en ik rijden 40k per jaar ongeveer. Dus verkopen bij 150K ongeveer.
Logische redenering. Zo gauw je een stuk over de twee ton gaat qua km's gaat de verkoopprijs aardig omlaag.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:59 schreef nelisb het volgende:
[..]
Na 2,5 jaar wil ik wel weer wat nieuws en bij 150K krijg ik er nog een aardig bedrag voor terug, aangezien hij dan nog prima te verkopen is.
Het kan zijn dat een wagen als leasebak is gebruikt door iemand die er weinig mee rijdt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:26 schreef Mikkie het volgende:
Dat valt mee inderdaad. Ik vraag me alleen altijd af hoe het kan dat een diesel in een paar jaar zo weinig heeft gelopen, dan gaan bij de alarmbellen rinkelen .
Klopt, maar als je zo weinig rijdt neem je toch geen diesel? . Ik weet dat er werkgevers zijn die diesel verplicht stellen, maar ik neem toch aan dat ze bij 15k per jaar daar wel van afwijken?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het kan zijn dat een wagen als leasebak is gebruikt door iemand die er weinig mee rijdt.
Het kan zijn dat het standaard is in een bedrijf of omdat het aantal kilometers anders wordt dan voorzien. Mijn heeft met zijn vorige leasewagen (ook een diesel) in anderhalf jaar maar iets van 13k gereden (Waarvan de helft tijdens een vakantie) in anderhalf jaar tijd omdat de plaatsen waar hij dat jaar werkte vrijwel allemaal beter met OV bereikbaar zijn dan met de auto.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:31 schreef Mikkie het volgende:
Klopt, maar als je zo weinig rijdt neem je toch geen diesel? . Ik weet dat er werkgevers zijn die diesel verplicht stellen, maar ik neem toch aan dat ze bij 15k per jaar daar wel van afwijken?
Toen ik een leaseautootje kreeg, was dat juist standaard benzine. Dat was kennelijk gemiddeld gezien het aantrekkelijkst voor m'n werkgever, hoewel het in mijn individuele geval niet gunstig was: ik reed zo'n 60k km per jaar.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:31 schreef Mikkie het volgende:
Klopt, maar als je zo weinig rijdt neem je toch geen diesel? . Ik weet dat er werkgevers zijn die diesel verplicht stellen, maar ik neem toch aan dat ze bij 15k per jaar daar wel van afwijken?
E34quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:53 schreef Bowny het volgende:
Heil E34
http://www.bmwblog.com/20(...)pole-in-an-e34-525i/
Maar die van jou komt uit Duitsland toch? Daar zijn veel makkelijker diesels met lage standen te vindenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:10 schreef Oksel het volgende:
Mijn 1 serie had ook maar 65k op de teller.. 4 jaar oud Ook een diesel.
Van mij mag dat wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:23 schreef nelisb het volgende:
Mag ik ook in de openingspost.
BMW 320D excutive uit 2006 met 60.000 km op de teller.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het blijft een masterbakquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:53 schreef Bowny het volgende:
Heil E34
http://www.bmwblog.com/20(...)pole-in-an-e34-525i/
Lekker veilig met een run midden in de zomerquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:00 schreef piekartz87 het volgende:
ja true we kregen de banden gratis door sponsoring. het waren winterbanden. en het leek ons wel leuk om de naam wit te maken. we noemen het zelf macaroni
Explain...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:51 schreef rival het volgende:
Als je SCM voertuigbeveiliging in je auto hebt... niet zomaar los gaan knippen als je er weinig verstand van hebt
Is dat niet juist de bedoeling van een alarm?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:36 schreef rival het volgende:
[..]
heb mijn alarm weggeknipt.,.... niks werkt meer.... NIKS
ja.. maar gisteravond was ik er niet helemaal bij....quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is dat niet juist de bedoeling van een alarm?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:36 schreef rival het volgende:
[..]
heb mijn alarm weggeknipt.,.... niks werkt meer.... NIKS
Als je een onderdeel verwijdert knip je gewoon alle draden er af?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:05 schreef rival het volgende:
ja.. maar gisteravond was ik er niet helemaal bij....
wilde gewicht uit de auto halen... kwam onder de motorkap wat dingen tegen van het alarm.. (sensor, luidspreker e.d.) dus toen ging ik aan de slag...
in mijn enthousiasme helemaal tot in de auto bezig geweest met knippen en toen dacht ik.. hey wacht eens even.... snel accu aangesloten maar het was al te laat... niks werkt...
nu moe ik alle bedrading opnieuw doorverbinden
Vooral van een alarm/start onderbrekerquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je een onderdeel verwijdert knip je gewoon alle draden er af?
zo doe ik dat ook met een kabelboom.... ik kijk wat ik nodig heb en de rest knip ik weg.... scheelt gewichtquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:06 schreef Alicey het volgende:
Als je een onderdeel verwijdert knip je gewoon alle draden er af?
Oh, da's dan wel lef hebben.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:17 schreef rival het volgende:
zo doe ik dat ook met een kabelboom.... ik kijk wat ik nodig heb en de rest knip ik weg.... scheelt gewicht
Voor zover de draden niet dezelfde kleur hebben zou het wel moeten lukken. Als ze het wel hebben, is ook nog wel uit te vissen wat naar wat moet.. Het is wel een hoop werk en gepiel lijkt me..quote:Ik was er gisteren niet helemaal bij
maar een alarm stoppen ze tussen je normale bekabeling... dus als het goed is kan ik gewoon kleur bij kleur zoeken en komt het goeed
Ik swap wel een M52 blok in een E30.... doe stoerquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is zo bijna een van de simpelste dingen..
vanaf het alarm lopen alleen zwarte draden... maar ze knippen bv een groenzwarte draad door... die gaat dan aan beide kanten aan een zwarte draad richting je alarm.... dus ik moet dan straks weer 2 stukjes groenzwart bij elkaar brengen..... moet te overzien zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, da's dan wel lef hebben.
[..]
Voor zover de draden niet dezelfde kleur hebben zou het wel moeten lukken. Als ze het wel hebben, is ook nog wel uit te vissen wat naar wat moet.. Het is wel een hoop werk en gepiel lijkt me..
En jouw BMW's rijden ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:18 schreef rival het volgende:
[..]
Ik swap wel een M52 blok in een E30.... doe stoer
En ik een 525i motor in een 318i.. Klinkt stoerderquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:18 schreef rival het volgende:
[..]
Ik swap wel een M52 blok in een E30.... doe stoer
jij pakt een blok van een E36 en stopt die in een andere E36... nou nou wat tof!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En ik een 525i motor in een 318i.. Klinkt stoerder
Maak niks, jij hebt alleen een blok geswapt (ook bak?)..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:38 schreef rival het volgende:
[..]
jij pakt een blok van een E36 en stopt die in een andere E36... nou nou wat tof!
ik pak een E36 blok met meer vermogen, minder gewicht dan dat van jou. en met 300 cc meer.. en stop dat in een veel lichtere en dus snellere auto....
bij jou is alles pasklaar.. gaten zitten er al.. bevestigingen kan je gewoon gebruiken.... ik moet alles zelf pas maken nerd.... ik hoop echt dat je niet serieus bent
Hoezo ben je mij niet? Je kunt mij niet eens zijn.. Ik ben one of a kindquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:39 schreef rival het volgende:
[..]
op mijn cabrio na rijdt alles
cabrio over 2 weken ook weer hoor... ik ben geen Turq
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:58 schreef Alicey het volgende:
Maar begrijp ik goed dat Turq tegenwoordig een rijdende auw!too heeft?
quote:
Nou, da's alweer vooruitgang dan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb 3 rijdende auto's, en eentje sinds aanschaf al dood
(E36 323i, Seat Ibiza 1.2 Porsche System( ), E36 318i 24v)
Mijn Uno weet ik niet wat ie heeft..
ik dacht dat porsche aan de 1.5 ibiza had gewerkt....quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb 3 rijdende auto's, en eentje sinds aanschaf al dood
(E36 323i, Seat Ibiza 1.2 Porsche System( ), E36 318i 24v)
Mijn Uno weet ik niet wat ie heeft..
Gelukkig maar, dan is dat iig nog onveranderd.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ze zien er alle drie niet uit
http://www.google.nl/sear(...)=UTF-8&q=porsche+1.2quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:30 schreef rival het volgende:
[..]
ik dacht dat porsche aan de 1.5 ibiza had gewerkt....
Pardon?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar ze zien er alle drie niet uit
Jij ziet er ook niet uit, maar het mooie is dat ik met een paar bouten me front er af heb en een mooiere kan monteren..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan is dat iig nog onveranderd.
kloptquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)=UTF-8&q=porsche+1.2
Google.. Je beste vriend.
en toch doe je het altijd tegenovergesteldequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij ziet er ook niet uit, maar het mooie is dat ik met een paar bouten me front er af heb en een mooiere kan monteren..
Ik zeg niks, maar met een 1.2 en 72PK op 890kg is het wel een vette gooi en smijt autoquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
klopt
elke keer heb je toch weer de mindere keuze voor de deur staan
72 pk op 890 kilo is NIKSquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik zeg niks, maar met een 1.2 en 72PK op 890kg is het wel een vette gooi en smijt auto
Ieder zo zijn eigen smaak, maar ik krijg deze spatborden van Carbon:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:37 schreef rival het volgende:
[..]
en toch doe je het altijd tegenovergestelde
net echt carbonquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ieder zo zijn eigen smaak, maar ik krijg deze spatborden van Carbon:
[ afbeelding ]
En carbon motorkap..
(beide van een Coupe trouwens, dus + 5-10cm?)
Is genoeg om hem heen en weer te gooien en weer de snelheid op te pikkenquote:
Nou 'net echt carbon'?quote:
Dat blijkt anders uit niets.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:36 schreef Turquaz52 het volgende:
Jij ziet er ook niet uit, maar het mooie is dat ik met een paar bouten me front er af heb en een mooiere kan monteren..
Mijn complete front gaat ongeveer 900-1200 euro kosten.. Een klus wat binnen een uurtje geklaard is.. Hoeveel kostte plastische chirurgie ook alweer?quote:
Van plastische chirurgie word ik niet mooier, net zo min als jouw barrels mooier worden door er allerlei zooi op te monteren. Ik ben echter zo verstandig om daar rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn complete front gaat ongeveer 900-1200 euro kosten.. Een klus wat binnen een uurtje geklaard is.. Hoeveel kostte plastische chirurgie ook alweer?
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij ziet er ook niet uit, maar het mooie is dat ik met een paar bouten me front er af heb en een mooiere kan monteren..
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Van plastische chirurgie word ik niet mooier, net zo min als jouw barrels mooier worden door er allerlei zooi op te monteren. Ik ben echter zo verstandig om daar rekening mee te houden.
je hebt nog gelijk ook!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:52 schreef Anne het volgende:
Eh, was mijn hint niet duidelijk genoeg ofzo?
Ik bemoei mij niet meer met de OP, dat ging de vorige keer niet zo goed namelijk .quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:54 schreef nelisb het volgende:
@ Anne, Kan ik in de openingspost?
Kan de openingspost niet worden zoals deze openingspost? Ben wel benieuwd naar iedereen zijn wagen, mits ie deze gepost heeft.
Trouwen en zo #59
Daar staan linkjes in naar posts waar users foto's hebben geplaatst.quote:
Oh, hehe. Nu pas zie ik wat er bedoeld wordt. Het is geloof ik weer tijd voor de vrijdagmiddagdip.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar staan linkjes in naar posts waar users foto's hebben geplaatst.
wat ging er vorige keer mis dan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar staan linkjes in naar posts waar users foto's hebben geplaatst.
E-nummers door elkaar gooien?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Die muts had al mijn harde werk verprutst, door alle E-nummers door elkaar te gooien
Afhankelijk van de E-nummers die je kiest en of je er nog iets als vlees ofzo bij doet is er weinig mis mee.quote:
Maar het was lief bedoeld.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:07 schreef Anne het volgende:
.
Ik had eerst braaf wat mensen toegevoegd. En daarna alles op volgorde van username geplempt.
Jij hebt toch een 3-serie sedan uit 2006?quote:
Of zo:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Die muts had al mijn harde werk verprutst, door alle E-nummers door elkaar te gooien
Edit: Als er foto's bijkomen, zet deze dan als link in de naam
voorbeeld
• Rizzeau, E28, 525i
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |