pmquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:51 schreef Maharbal het volgende:
Rival, had jij niet een of andere grote "uitverkoop"?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou geen 98 en 99 model kopen. Als de keuze gaat tussen LPG en Diesel; 320D kopen. Eerste 320D na-facelift(vanaf zomer 2001) modellen willen nog wel eens een turbo slopen. Zijruiten willen ook nog wel eens knak en kraak geluiden maken. Draagarmen voor vervangen door Meyle draagarmen; die bevallen mij veel beter, maar zijn ook niet onverwoestbaar, maar wel langlevender dan die BMW crap.
Het al genoemde scheuren bij bevestiging achteras aan carrosserie tot feb. 2000 bij de sterkere motoren.
De roest hier zit eigenlijk alleen aan de "onderkant" van de motorkap, je ziet het dus niet als 'ie dicht is. Met de onderkant bedoel ik het gedeelte onder de plek waar het "staafje" uit komt knallen om de motorkap open te doen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
Roest aan de motorkap begint meestal (bij mij iig.)vanuit de felsrand boven de koplampen waar vocht/condens in blijft staan.
Daar doe je niet zo makkelijk wat aan. Een week met de motorkap open in de zon zetten en er dan een spuitbus Dinitrol in leegspuiten?
"Made in China" lijkt mij wat overdreven, maar facelift is wel de veilige keuze. Naar mijn idee kan je het beste de jaren 98 en 99 mijden en dan komt het wel goed; heb zelf weinig problemen met mijn 2001 Touring tot nu toe (230K kms). Pré-facelift zal ook wel een stukkie betaalbaarder zijn. Bij de 318 is de vermogenstoename met de faceliftmotor wel een goede reden om iets extra uit te geven.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:09 schreef Bowny het volgende:
De E46 is een fijne rijdersauto hoor, maar eerlijk is eerlijk, de pre-facelift zou zo het predikaat "Made in China" kunnen dragen als het op sommige onderdelen aankomt....koelsysteem, goedkope slangen, slecht plaatwerk etc. etc.....
Gewoon voor de facelift 318i gaan idd!
Eigenlijk merk ik daar niks van in de pre-facelift (sept. 2000 dacht ik) van m'n moeder. Het enige dat een beetje kraakt is dus het raam/dat gedeelte van de bestuurdersdeur. Nog geen problemen gehad met de draagarmen etc, maar dat komt misschien omdat de auto altijd bij een dealer is onderhouden, bij een dealer is gekocht en toentertijd net geen 90.000km had gelopen (nu ~111.000).quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:09 schreef Bowny het volgende:
De E46 is een fijne rijdersauto hoor, maar eerlijk is eerlijk, de pre-facelift zou zo het predikaat "Made in China" kunnen dragen als het op sommige onderdelen aankomt....koelsysteem, goedkope slangen, slecht plaatwerk etc. etc.....
Gewoon voor de facelift 318i gaan idd!
Dat had ik gelezen ja. De 150pk turbo schijnt de nodige dure kwaaltjes te hebben dus daar ga ik me niet aan wagen. De 136pk touring hebben kennissen van me ook, rijdt in principe prima al is het geen scheurijzerquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Ga , als je een diesel wilt, voor de pre-facelift 136 PK 320d, die is het minst gevoelig voor turboschade en andere, in potentie dure, motorprobleempjes. Vraag je alleen af hoeveel daarvan nooit gechipt zijn, en hoeveel kms die onderhand meestal hebben afgelegd.
Waarom, ben ik benieuwd? Ik heb nu namelijk een paar modellen op het oog. Enkele 318i's waarvan één touring en een 320d sedan. Als ik op spritmonitor.de kijk en het gemiddelde verbruik van daar ga afzetten tegen de wegenbelasting etc., komt het erop neer dat het omslagpunt rond de 17k km per jaar ligt, en dat is ongeveer wat ik doe. Kan richting de 20k gaan, maar dan houdt het ook wel op. Dat maakt de keuze lastig: diesel rijdt lekker en je legt als je een grote comfortabele auto hebt makkelijker afstanden af dus stiekem vliegen de kilometers erop (vooral bij het relatief goedkope tanken als je diesel hebt). Aan de andere kant is de brandstofpomp bij de 136pk-versie niet de beste begreep ik? Dat schijnt weer een aardig prijzige reparatie en dus risico te zijn. Bovendien zit er zo'n 700 euro verschil in vraagprijs (in het voordeel van de benzineversie) tussen de huidige modellen die ik op het oog heb... (waarbij de 320d bovendien geen multifunctioneel stuurwiel heeft).quote:Ik zou, als ik Mikkie was, gaan voor een facelift 318 met 143 PK N42 blok.
Goede tips, tnxquote:Let ff op roest aan voorrand motorkap en randen kofferklep (bij Touring), koop geen exemplaar met roest elders; heeft een zwaar leven gehad of ooit slecht gefixt plaatwerk.
Hmmm, dat heb ik van die kennissen nog niet gehoord maar ze hebben het ding ook pas een paar maanden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:09 schreef Bowny het volgende:
De E46 is een fijne rijdersauto hoor, maar eerlijk is eerlijk, de pre-facelift zou zo het predikaat "Made in China" kunnen dragen als het op sommige onderdelen aankomt....koelsysteem, goedkope slangen, slecht plaatwerk etc. etc.....
Gewoon voor de facelift 318i gaan idd!
De 318i moet ook wel per se de 143pk versie zijn. De 118pk heeft te weinig power en is geen optie. De diesel zou dus een pre-fl moeten zijn en de benzine een post-fl. Qua betaalbaarheid valt het mee. Wel heb ik het idee dat de touring over een jaartje of drie met een mooie tellerstand nog beter te verkopen is dan een sedan. Al is de auto natuurlijk ook dan alweer 11 of 12 jaar oud en staan mensen niet in de rij om dan nog 5 à 6k neer te leggen voor een auto.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"Made in China" lijkt mij wat overdreven, maar facelift is wel de veilige keuze. Naar mijn idee kan je het beste de jaren 98 en 99 mijden en dan komt het wel goed; heb zelf weinig problemen met mijn 2001 Touring tot nu toe (230K kms). Pré-facelift zal ook wel een stukkie betaalbaarder zijn. Bij de 318 is de vermogenstoename met de faceliftmotor wel een goede reden om iets extra uit te geven.
Die draagarmen vervangen, wat kost dat ongeveer? Als in: m'n garage heeft een vriendelijker uurtarief dan de dealer, maar de onderdelen moet natuurlijk nog steeds betaald worden...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:24 schreef Bowny het volgende:
Die draagarmen komen waarschijnlijk nog wel aan de beurt, of die nou bij de dealer of de beun wordt onderhoudenDie van mij zijn gelukkig rond de 120k door de vorige eigenaar vervangen. Verder is de auto, op de ramen na, gelukkig kraakvrij. De productie van het orginele expansievat was volgens mij ook stopgezet en vervangen door een nieuwe versie, door de vele cracks die erin kwamen.
de garagequote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:09 schreef tha_rizzo het volgende:
De auto, de garage, of iets anders?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:24 schreef rival het volgende:
[..]
voor dat antwoord vind ik je reactie een beetje fel
niemand?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:14 schreef rival het volgende:
Iemand interesse in een 318i met zgan apk?
[ afbeelding ]
500 euro mag je hem hebben
Omdat je niet gemakkelijk een 320d vindt met een acceptabele km. stand, facelift en een vergelijkbare prijs als een 318I?quote:
300 euro neem ik hem zsm wanneer het je het beste uitkomt meequote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:14 schreef rival het volgende:
Iemand interesse in een 318i met zgan apk?
[ afbeelding ]
500 euro mag je hem hebben
zitten hele vette 17 inch onder.. doe ff normaalquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
300 euro neem ik hem zsm wanneer het je het beste uitkomt mee
Die velgen mag je houden, 250!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:52 schreef rival het volgende:
[..]
zitten hele vette 17 inch onder.. doe ff normaal![]()
400!
300zonder de 17 inch velgen is dus je bod?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:54 schreef Turquaz52 het volgende:
haha, nee grapje.. Velgen mag je houden (ik zie niet eens wat voor velgen dat zijn), 300 euro blijf ik bij, voor 500 kan ik een 316i Coupe halen vandaar
Maar de facelift 320d is dan ook geen optie, ivm de kwetsbare turbo. Het zou dus een pre-facelift worden. Voor acceptabele standen ben ik in Duitsland aan het shoppen waar ze niet aan dieselboetes doen, waardoor je rond de 100 à 120 gereden wel wat 320d's kan vinden. Prijzen beginnen vanaf 7k exclusief import, dus voor 8-8,5k heb je 'm voor de deur staan. De benzinevarianten zijn iets voordeliger te vinden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat je niet gemakkelijk een 320d vindt met een acceptabele km. stand, facelift en een vergelijkbare prijs als een 318I?
En de onverwachte kosten bij een diesel zijn over het algemeen dus hoger dan bij een benzine? Ivm dure onderdelen enzo?quote:Het gereken met omslagpunten is ook niet zaligmakend.
Stel je omslagpunt ligt bij 15000, Hoeveel kost het je dan extra als je in de benzine variant 20000 km. rijdt?
Het zijn auto's van bijna 10 jaar oud. km. standen meestal tussen de 100K en 200K, dan worden onverwachte kosten een steeds grotere factor tov. de kosten die je meeneemt bij het berekenen van je omslagpunt.
Ik heb een eigen garage waar ik waarschijnlijk aan arbeidsloon nog wel iets goedkoper uit ben, maar rond de vijfhonderd euro zal het dus zeker kosten. Dat is dan iets wat ik in gedachten houquote:ff nagekeken
Heb mijn voorste draagarmen 100000 km geleden laten vervangen door Meyle (zijn uiteindelijk ook wel kapot te krijgen, maar doen het bij mij nog goed 100K kms later, en je kan de draagarmrubbers apart vervangen itt. tot de (officieelééndelige BMW draagarmen.
Gewoon bij een universele BOVAG garage met bonnetje voor ¤600
Is dat dan wellicht pre-facelift gerelateerd (ik las ergens 'made in China')? Ik wil eigenlijk kopen rond een ton, een jaartje of drie in rijden en dan met ergens tussen de 150 en 175k weer van de hand doen zodat ik er ook nog een paar duizend euro voor terug krijg...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaaaa ik heb ook 40.000 km gereden in een jaar... had beter een 320d kunnen nemen. Naja, ik hou niet zo van diesels. De E46 is in z'n geheel wel een betrouwbare auto, alleen zijn het vaak kleine dingen waar wel eens wat mis is. Dit komt ook vaak doordat kilometerstanden pas beginnen bij 150.000 als je een 2e handse kooptIk zit nu bijna op de 2 ton en nu krijg je allemaal van die kleine dingetjes. Laatst sloeg ik m'n deur dicht en brak het hele raammechanisme van binnen. BMW heeft ook geen pakketje dat je het nog kan repareren met een paar onderdelen, maar dat moet dus helemaal opnieuw erin. Bijna een pre is eigenlijk dat je iemand kent die dat soort dingen kan repareren, anders kan een E46 een dure auto worden.
ik zie geen velgenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:57 schreef rival het volgende:
[..]
300zonder de 17 inch velgen is dus je bod?
Mijn 318 is misschien pre-facelift, maar wel uit 2002 (het is een coupe, daar kwam de FL later). Maar goed, als je in een auto gaat verdiepen kom je altijd op horror-verhalen uit. Soms kan je gewoon pech hebben, maar als je een nette betrouwbare E46 van rond de ton zoekt dan kan je echt bijna geen miskoop doen hoorquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is dat dan wellicht pre-facelift gerelateerd (ik las ergens 'made in China')? Ik wil eigenlijk kopen rond een ton, een jaartje of drie in rijden en dan met ergens tussen de 150 en 175k weer van de hand doen zodat ik er ook nog een paar duizend euro voor terug krijg.... De pre waar je het over hebt heb ik helaas niet, geen handige monteurs in m'n kennissenkring
.
Tnx voor alle replies en hulp tot nu toe.
Ze zijn er wel, maar 10 jaar oude diesels met km standen (ver) onder de 150K zijn natuurlijk wel ideale kilometertellerterugdraaikandidaten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar de facelift 320d is dan ook geen optie, ivm de kwetsbare turbo. Het zou dus een pre-facelift worden. Voor acceptabele standen ben ik in Duitsland aan het shoppen waar ze niet aan dieselboetes doen, waardoor je rond de 100 à 120 gereden wel wat 320d's kan vinden. ...
Daar hoop ik natuurlijk ook op. Ik wil het ding kopen en relatief onderhoudsvrij enkele tienduizenden kilometers erbij rijden, en dan in goede staat voor een leuke prijs verkopen en op zoek naar iets nieuws.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn 318 is misschien pre-facelift, maar wel uit 2002 (het is een coupe, daar kwam de FL later). Maar goed, als je in een auto gaat verdiepen kom je altijd op horror-verhalen uit. Soms kan je gewoon pech hebben, maar als je een nette betrouwbare E46 van rond de ton zoekt dan kan je echt bijna geen miskoop doen hoorHet is een heerlijke auto
![]()
Wat scheelt is dat in Duitsland de straffen op tellerfraude een stuk hoger zijn, waardoor het minder voorkomt dan in Nederland. Overigens is de dieselprijs hier inderdaad niet schokkend hoog in verhouding met enkele andere landen, maar alles wordt in de aanschafprijs gestopt. Daarom wil ik het beste van twee werelden: dieselboetevrije aanschaf uit Duitsland en dan in Nederland rijdenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze zijn er wel, maar 10 jaar oude diesels met km standen (ver) onder de 150K zijn natuurlijk wel ideale kilometertellerterugdraaikandidaten.![]()
Overigens is er in NL ook sprake van Dieselsubsidie. Bij de pomp nl. Ik kom zelf nogal eens in Zwitserland, daar is de accijns op diesel, volgens mij net zo hoog als op benzine. Daaro kost een liter Euro 95 momenteel iets van ¤1,17; 98 ¤1,22 en diesel ¤`1,25 per liter.
Dat willen we allemaal welquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar hoop ik natuurlijk ook op. Ik wil het ding kopen en relatief onderhoudsvrij enkele tienduizenden kilometers erbij rijden, en dan in goede staat voor een leuke prijs verkopen en op zoek naar iets nieuws..
Ik zou een andere demper doen. Dit lassen is onbegonnen werk, dan ben je over een half jaar opnieuw aan de beurt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:25 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom bromt 'ie iets meer dan normaal. Beetje onduidelijke foto, maar de essentie is duidelijk denk ik.
20 okt. moet ik weer voor de APK. Wat zeggen jullie; lassen of andere (gebruikte) einddemper?
Oh, toch wel? Ik dacht dat iedereen graag bergen geld spendeerde aan onderhoud en z'n auto compleet af wilde schrijven in twee jaarquote:
Punt is dat ik op dit moment HEEL VEEL uitgaven tegelijk heb (zul je altijd zien) en het over 6 maanden financieel minder uitmaakt dat ik dan een andere demper moet / weer moet, vandaarquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou een andere demper doen. Dit lassen is onbegonnen werk, dan ben je over een half jaar opnieuw aan de beurt.
Voor jouw kar moet op marktplaats of de sloop voor een paar tientjes toch wel wat te regelen zijn?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Punt is dat ik op dit moment HEEL VEEL uitgaven tegelijk heb (zul je altijd zien) en het over 6 maanden financieel minder uitmaakt dat ik dan een andere demper moet / weer moet, vandaar.
Het was meer de vraag of dit nog fatsoenlijk te lassen is (zo luid is 'ie ook weer niet btw, dus ik zal er niet mee worden aangehouden).
Denk het inderdaad wel, maar vragen kan geen kwaadquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Voor jouw kar moet op marktplaats of de sloop voor een paar tientjes toch wel wat te regelen zijn?
[TK] BMW E36 318i sedan zwart. zgan apk.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik zie geen velgen![]()
pm me eens wat meer foto's, ook van de velgen..
als het goed is kan je het kenteken eruit klikken! (links en rechtsboven even die zwarte hoekjes eruit wippen met een platte schroevendraaier oid.)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:39 schreef nelisb het volgende:
Vraagje.
Iemand een idee hoe ik de kentekenplaathouder kan vervangen aan de achterkant?
Heb een nieuwe gekocht met mijn bedrijfsnaam erop. Zie alleen nergens schroefjes of iets dergelijks.
[ afbeelding ]
Dat gaat niet echt werken zonder de plaat zo krom als een hoepel te maken lijkt me gezien de vorm van de achterklep.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Of naar links/rechts toe schuiven..
En?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:58 schreef nelisb het volgende:
Hij is vervangen! Bleek makkelijker dan gedacht en zonder te buigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |