Met een verbruik van 1:10 en jaarlijkse kilometers tot 20.000 is het maar de vraag of het echt goedkoper is. Je speelt i.i.g. in de buurt van break even. Al verschilt dat misschien wel weer per provincie, ik heb dit nu berekend o.b.v. Zuid-Holland.quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:55 schreef Mikkie het volgende:
1:10 voor een simpele 320i...ik vind het niet goedkoop hoor. Dat maakt mijn overweging voor een 320d alleen maar groter. Waarbij meespeelt dat ik al hendig 12k per jaar woon/werk rij en met vakantie en plezierritjes makkelijk richting de 20k ga... dan is de diesel simpelweg goeiekoper .
Even los van de verzekering (al scheelt dat vast ook niet veel, misschien een tientje per maand) heb ik de wegenbelasting en de fabrieksopgave van het verbruik naast elkaar gelegd. Je rijdt altijd wel iets onzuiniger, maar ik reken voor het gemak even daarmee.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met een verbruik van 1:10 en jaarlijkse kilometers tot 20.000 is het maar de vraag of het echt goedkoper is. Je speelt i.i.g. in de buurt van break even. Al verschilt dat misschien wel weer per provincie, ik heb dit nu berekend o.b.v. Zuid-Holland.
Grappig, ik wist niet dat een diesel zoveel zuiniger rijdt. In je berekening blijft het verschil wel zo rond de 500 en dat is minder dan wat je aan extra wegenbelasting betaalt op een diesel..quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Even los van de verzekering (al scheelt dat vast ook niet veel, misschien een tientje per maand) heb ik de wegenbelasting en de fabrieksopgave van het verbruik naast elkaar gelegd. Je rijdt altijd wel iets onzuiniger, maar ik reken voor het gemak even daarmee.
Bij een E46 320i kom ik bij 20k per jaar, benzineprijs van 1,50, fabrieksopgave 9l/100km op 3444 per jaar.
Bij een E46 320d kom ik bij 20k per jaar, dieselprijs van 1,20, fabrieksopgave 5.9l/100km op 2972 per jaar.
Beide fabrieksopgaven zijn gecombineerd verbruik.
Mijn ervaring met de diesel is dat je in praktijk rond de 6,5 - 7l/100km verbruikt, maar de benzine zal ook wel wat onzuiniger zijn. Dan scheelt het toch zo'n 400 à 500 euro.
Ik heb de wegenbelasting al meegerekend . 186 euro per kwartaal voor een 320i en 389 voor een 320d. Mocht je een 328i ofzo kopen, die verbruikt nagenoeg hetzelfde doet alleen 209 euro per kwartaal. Maar goed, die 70 euro verschil per maand moet je er dus uit kunnen rijden door een meer voordelige brandstofprijs, en dat lukt bij 20k al . Sterker nog, in theorie is de diesel bij 13k per jaar al een paar tientjes goedkoper.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Grappig, ik wist niet dat een diesel zoveel zuiniger rijdt. In je berekening blijft het verschil wel zo rond de 500 en dat is minder dan wat je aan extra wegenbelasting betaalt op een diesel..
Mja dat scheelt wel ja. Ik merk dat ik vaak ook een stuk meer rij dan gepland en vooral met z'n diesel is dat natuurlijk snel gebeurd (want: relatief goedkoop). Ik weet echter dat ik de afgelopen jaren rond de 15k per jaar zat, maar toen werkte ik een dag in de week minder en leende ik een maand per jaar een andere auto ivm vakantie. Dat scheelt zomaar 2 à 3k per jaar. Dus dan is 20k denk ik wel een reële inschatting.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:40 schreef Alicey het volgende:
Ik dacht altijd dat het omslagpunt veel hoger lag. Aan de andere kant rijd ik in de praktijk ook veel meer dan ik had ingeschat (Ik had zo'n 12k geschat op een jaar, maar met het verbruik zoals het de laatste weken is zou ik al boven de 22k uitkomen). Nu scheelt het wel dat mijn geen eigen auto heeft. Wanneer hij die weer wel heeft kom ik misschien wel weer onder de 15k..
Aan de andere kant is het niet zo heel belangrijk, want ik wil de auto die ik nu heb toch niet wegdoen.
Het zal vast niet veel ontlopen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja dat scheelt wel ja. Ik merk dat ik vaak ook een stuk meer rij dan gepland en vooral met z'n diesel is dat natuurlijk snel gebeurd (want: relatief goedkoop). Ik weet echter dat ik de afgelopen jaren rond de 15k per jaar zat, maar toen werkte ik een dag in de week minder en leende ik een maand per jaar een andere auto ivm vakantie. Dat scheelt zomaar 2 à 3k per jaar. Dus dan is 20k denk ik wel een reële inschatting.
Hoewel het nog wel zo is dat je bij een 330i of 330d niet per sé brandstofverslindend *hoeft* te rijden. Maar het is natuurlijk ook wel iets wat je in de praktijk snel geneigd bent te doen...quote:Ik had het ook niet verwacht hoor, dat het zo snel al rendabel zou zijn. Zat eerst te kijken naar een dikke benzineversie omdat het verbruik elkaar niet zoveel ontloopt bij die versies, dus dan maar iets leuks. Zo'n 330i is geniaal speelgoed natuurlijk...minder dan 7 seconden naar de 100 en 250 begrensde top . Maar toen ik erachter kwam dat diesel al snel goedkoper was, die kwijlgedachten toch maar even laten varen en realistisch gaan denken. Zat eerst nog te twijfelen over een 330d, maar ook dat wordt me iets te gortig. Misschien in de toekomst als ik wat meer centjes heb .
Je sleurt er waarschijnlijk wat meer aan en het 'vaste' verbruik ligt natuurlijk ook wat hoger. Het verschil is bij de diesel wel een stuk groter dan bij de benzine trouwens (9.0 vs 9.3 bij benzine en 5.9 vs 7.0 bij de diesel (320 vs 330 dus)). Maar ook in onderhoud zal het wel schelen, krachten op het materiaal enzo. En voor de bonnen is een 320 misschien ook iets meer verantwoord . Hoewel een waakhond in de auto dan ook zeker een optie wordt. Die paar honderd euro verdien je makkelijk terug.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het zal vast niet veel ontlopen.
[..]
Hoewel het nog wel zo is dat je bij een 330i of 330d niet per sé brandstofverslindend *hoeft* te rijden. Maar het is natuurlijk ook wel iets wat je in de praktijk snel geneigd bent te doen...
Maar als het lekker doorsleurt en trekt, is het wel verleidelijk omdat soms wat langer en verder te doen dan verstandig is .quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:19 schreef Alicey het volgende:
Aan de andere kant maakt het voor bonnen denk ik weinig uit. Ik rijd altijd wel door. Het enige verschil met wat vettere motor is natuurlijk dat je eerder op snelheid bent..
Dat is wel weer waar. Zeker als je eindelijk na 10 kilometer iemand die hinderlijk langzaam rijdt kunt inhalen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar als het lekker doorsleurt en trekt, is het wel verleidelijk omdat soms wat langer en verder te doen dan verstandig is .
Zo herkenbaar. Als ik dan constant 60 @ 80 heb gereden, ben ik zo geïrriteerd als ik ga inhalen dat ik dat compenseer met 130 @ 80 ofzo, da's dan weer niet handig En met m'n Almera duurt het een kwartier voor ik daar ben, dus dan geef ik op bij 100 of 110 ofzo. Met iets dat net wat beter sleurt, ga ik dat geheid niet doen .quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar. Zeker als je eindelijk na 10 kilometer iemand die hinderlijk langzaam rijdt kunt inhalen.
Een tijdje terug had ik ook zoiets. Iemand die 60 reed waar je 80 mag. Gaspedaal flink in. Na inhalen reed ik dus ook zo'n 120, terwijl je op dat stuk 50 mocht. Was nog in Duitsland ook, dus wie weet wat voor ellende dat dan nog had opgeleverd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Als ik dan constant 60 @ 80 heb gereden, ben ik zo geïrriteerd als ik ga inhalen dat ik dat compenseer met 130 @ 80 ofzo, da's dan weer niet handig En met m'n Almera duurt het een kwartier voor ik daar ben, dus dan geef ik op bij 100 of 110 ofzo. Met iets dat net wat beter sleurt, ga ik dat geheid niet doen .
Je hebt ervaring?quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:45 schreef Catch22- het volgende:
de eerste keer niet zoveel
hij gaat niet rond....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:17 schreef Turquaz52 het volgende:
Problemen met schakelaar lijkt me sterk, hij gaat toch wel rond?
En als ik het van de foto moet aflezen zie ik een M52B25 (dus een e36/e46 323i) met 170PK..
Dan zeg ik: Ombouwen naar OBD1 want je startonderbreker verpest het.. (dat is de reden waarom ik een M50B25 heb ingebouwd ipv. M52B25)..
ALS je direct ombouwt naar OBD1, neem gelijk een inlaatspruitstuk mee van een M50B25, dan zul je geschat 192PK moeten hebben..
Als je er niet uitkomt hoor ik het wel
Nee maar dat weet ik toevallig.quote:
Dat ligt eraan. Als je geflitst wordt maak je nog een kans er onderuit te komen. Als je staande gehouden wordt, heb je gewoon een Fahrverbot te pakken. Via papierwerk krijg je hooguit punten in Flensburg en kun je, wanneer ze dat opleggen, in overleg een maand Fahrverbot opnemen (als ze dat opleggen zijn ze meestal wel voor rede vatbaar en kun je in overleg je maand 'uitzitten', dus niet in Duitsland rijden). Bij staandehouding ben je echter direct de lul.quote:
Duitsers zijn voor zover ik weet maar weinig minder erg dan Oostenrijkers en Zwitsers wat dat soort dingen aangaat..quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Als je geflitst wordt maak je nog een kans er onderuit te komen. Als je staande gehouden wordt, heb je gewoon een Fahrverbot te pakken. Via papierwerk krijg je hooguit punten in Flensburg en kun je, wanneer ze dat opleggen, in overleg een maand Fahrverbot opnemen (als ze dat opleggen zijn ze meestal wel voor rede vatbaar en kun je in overleg je maand 'uitzitten', dus niet in Duitsland rijden). Bij staandehouding ben je echter direct de lul.
Ik heb Duitse agenten inderdaad wel zien laseren bij haarspeldbochten enzo.. En aangezien Duitsers nette mensen zijn, verwacht ik toch dat met 70+ aangehouden worden niet al te best is.quote:De Duitsers zijn over het algemeen niet flauw met snelheidslimieten en sturen niet schokkend veel lullige bekeuringen (geen razzia-style zoals in Nederland), maar als je een flinke overschrijding hebt waar wél een serieuze, goed onderbouwde limiet geldt (en dan controleren ze dus) dan zijn ze wel serieus.
okee. zat er niet veel langs danquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:09 schreef rival het volgende:
[..]
hij gaat niet rond....
je hebt het verkeerd, het is een M52 een 2.8 dus.. (dat waar het vanos zit, is zwart bij een m52)
ik ga uiteindelijk ook de inlaat van mijn 2.5 erop zetten... maar ik wil het nu werkend krijgen met de huidige setup... ik heb de EWS en alles wat erbij hoort...
Gast, mijn startmotor moet draaien. de rest zien we dan wel weer....quote:
Normaal ligt het omslagpunt hoger doordat een diesel bij de aanschaf duurder is dan benzine. Bij 2e hands auto's is dat bijna niet meer merkbaar. Ik heb 40k in een jaar gereden met m'n 318ci had ook beter voor een 320cd kunnen gaan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:40 schreef Alicey het volgende:
Ik dacht altijd dat het omslagpunt veel hoger lag.
Dieselquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Normaal ligt het omslagpunt hoger doordat een diesel bij de aanschaf duurder is dan benzine. Bij 2e hands auto's is dat bijna niet meer merkbaar. Ik heb 40k in een jaar gereden met m'n 318ci had ook beter voor een 320cd kunnen gaan.
Correct; in de nieuwe layout zit een topic-volg-knoppie ingebouwd die dat overbodig maaktquote:
Dat geintje is inmiddels alweer voorbij .quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb de oude layout nog. Zag laatst dat er voor anderen er een dinosaurus achter m'n naam staat
hoezo niet?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:19 schreef Maharbal het volgende:
Mijn BMW staat stil voor de deur.
Ziehier, mijn nuttige post (dat stomme "volg topic" knopje propt het in myat, en niet in de topics waar ik reageer. Ik kijk nooit in myat)
Mjah, dat weet eigenlijk ook niemand volgens mij. Het wordt wel vaker geprobeerd.quote:
quote:
oh nou gelukkig maar danquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:49 schreef Maharbal het volgende:
Ik bedoel dus dat ie niet staat in de topics waar ik reageer (dat ik dus linksbovenin op "Maharbal" druk).
M'n auto staat gewoon stil omdat ik er niet in zit. Ik moest toch iets bedenken om hier te "mogen" posten.
Maar hoe zien je knipperlichten en achteruit licht er nou uit als alles rood is?quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
Is nou vervangen door een 316i logo
bij onze de achteruitrij gingen richting rose en de knippers donker oranje.. redelijk richting rood.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar hoe zien je knipperlichten en achteruit licht er nou uit als alles rood is?
Komt het getril vanuit je motor of komt het ergens anders vandaan?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:21 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
oh nou gelukkig maar dan
de mijne houd soms een beetje in... als ik vanaf 150 de snelheid terug laat zakken, en bij 140 weer gaf geef dan trekt hij trillerig en moeizaam op. als ik het gas wat dieper intrap is het weer weg.
Iemand enig idee wat dit is?
Je rijdt nog best bescheiden.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:22 schreef piekartz87 het volgende:
oja,, ik kan me natuurlijk ook een keer aan de snelheid houden
Dat mag toch niet? Volgens mij zijn achteruitrijlicht(en) verplicht bij auto's van na 97, maar als je ze op een oudere auto er toch op hebt zitten dan moeten ze wel wit licht uitstralen. Nou ja, het zal vast niet het enige punt zijn waar je een boete op kan krijgen met die bakquote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:03 schreef rival het volgende:
[..]
bij onze de achteruitrij gingen richting rose en de knippers donker oranje.. redelijk richting rood.
de knippers zien er erg mooi uit savonds. (wij hadden ze zelf gespoten.)
Even mooi als nu, Me knipperlichten zijn amerikaans achtig dus rood. (expres voor gekozen) maar me achteruitrij verlichting is gewoon wit met een roze gloed..quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar hoe zien je knipperlichten en achteruit licht er nou uit als alles rood is?
het is nog steeds meer wit als roze... maar ik snap wel wat je bedoeld... ik heb voor de zekerheid ook altijd nog een stadnaard setje voor de apk... ik maak bijna altijd de achterlichten zwart of roodquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet wat de regelgeving omtrent knipperlichten is maar ik heb het over de achteruitrijlichten en die moeten wit en niet roze.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ga nog een helder LED setje halen en de bovenkant rood spuiten..
Vind dat er geen ander combo mooier is incl. witte auto..
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:34 schreef Charged het volgende:
Haal dan een setje heldere achterlichten die al rood wit zijn..Crystal Edge geloof ik..
Google maar eens op afbeeldingen.
Ik ben al van dat e46 front afgestapt.. Vind het achteraf toch niks, de brutaliteit wat een e36 toont kan een e46 nietquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:56 schreef Maharbal het volgende:
Je hebt een E36 die met tie-wraps aan elkaar hangt, plakband er op en een E46 voorkant. Over sjonnie hoef je je geen zorgen meer te maken
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben al van dat e46 front afgestapt.. Vind het achteraf toch niks, de brutaliteit wat een e36 toont kan een e46 niet
EN ik krijg nog indezer dagen me M3 bumper binnen en zwarte wrap folie
ik heb nog M3 sideskirts liggen voor een E36 (echte, originele)quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben al van dat e46 front afgestapt.. Vind het achteraf toch niks, de brutaliteit wat een e36 toont kan een e46 niet
EN ik krijg nog indezer dagen me M3 bumper binnen en zwarte wrap folie
ze zaten op een coupe. 50 euro. (volgens mij is de wielbasis gelijk en kunnen ze dus overgezet worden)quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Skirts voor Sedan of Coupe? En wat kosten ze?
En leer interieur eerlijk gezegd geen intresse in, tenzij ze voor een onweerstaanbaar laag prijs weggaan, maar dat betwijfel ik
Heb zelf een E34 Leer interieur te koop, 150 euro de eerste de beste die hem meeneemnt.. met electrische lendesteun of stelling of weet ik veel wat.. (Achterbank + voorstoelen.)
Vanuit de motor.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Komt het getril vanuit je motor of komt het ergens anders vandaan?
dat zou heel goed je nokkenas kunnen zijn, ik heb er ook last van...., maar dan zou je het niet alleen bij 140 moeten voelen... maar in elke versnelling waar je dezelfde toeren maakt als 140 in zijn 5quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:58 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Vanuit de motor.
als ik de koppeling intrap is het weg.
Denk zelf dat het met een ingesleten nokkenas te maken heeft. Hij tikt al jaren, maar reed nog prima.
Maar nu houdt hij dus in (alleen bij 140,,, wtf)
Gelukkig heb ik nog een e30 staan die maar een keer voor elkaar maken.
Als je de koppeling intrapt is een getril weg? Zou ik zeggen Druklager/vliegwiel etc.. (heb je hele verhaaltje niet gelezen)..quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:58 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Vanuit de motor.
als ik de koppeling intrap is het weg.
Denk zelf dat het met een ingesleten nokkenas te maken heeft. Hij tikt al jaren, maar reed nog prima.
Maar nu houdt hij dus in (alleen bij 140,,, wtf)
Gelukkig heb ik nog een e30 staan die maar een keer voor elkaar maken.
Intresse in zwart leer met electrische lendesteun?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:04 schreef jackson het volgende:
Eindelijk de trotse berijder van een E34. Alles geregeld en alles rond!
Binnenkort zal ik een foto posten, hopelijk is hij dan nog een beetje schoon want hij is net totaal gepoetst e.d.
Show eens een pic, en pm me je prijs eens door..quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:58 schreef rival het volgende:
[..]
ze zaten op een coupe. 50 euro. (volgens mij is de wielbasis gelijk en kunnen ze dus overgezet worden)
ik moet ze wel onweerstaanbaar goedkoop verkopen want het is geel leer
ga ik voor je maken!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Show eens een pic, en pm me je prijs eens door..
Bedankt voor de aanbieding maar ik sla hem even af. Interieur wat ik nu heb is stof maar ben niet van plan er leer in te gaan zetten. Leer ziet er uiteraard wel veel strakker uit, maar het is verder niet letterlijk mijn auto. Hij zal dus blijven zoals hij nu is.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Intresse in zwart leer met electrische lendesteun?
Mag voor spotprijsje weg
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:29 schreef jackson het volgende:
Hopelijk krijg ik er in de toekomst niet teveel problemen mee gezien de 200k op de teller. Echt rustig doet men normaal ook niet met een M5. Hebben jullie ervaring met dergelijke blokken en km-standen?
Een M met stoffen interieur is zowieozoo no-goquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:29 schreef jackson het volgende:
[..]
Bedankt voor de aanbieding maar ik sla hem even af. Interieur wat ik nu heb is stof maar ben niet van plan er leer in te gaan zetten. Leer ziet er uiteraard wel veel strakker uit, maar het is verder niet letterlijk mijn auto. Hij zal dus blijven zoals hij nu is.
Hopelijk krijg ik er in de toekomst niet teveel problemen mee gezien de 200k op de teller. Echt rustig doet men normaal ook niet met een M5. Hebben jullie ervaring met dergelijke blokken en km-standen?
Ga na foto makenquote:
prijsje komt wel met de foto, dan heb je het gezien en kunnen we erover babbelenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ga na foto maken
En serieus, pm me nou je prijsje..
Misschien kan ik het echt niet weerstaan..
Turquaz die zich afvraagt of iets niet te sjonnie is... Gekker wordt het niet meer.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar aan de andere kant is het niet een beetje te sjonnie..?
Het zit wel lekkerder tijdens het nemen van dijkjes en de ring . Sterker nog, je blijft tenminste normaal zitten wat bij leer tegenvalt. Neemt niet weg dat leer leuk was geweest.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een M met stoffen interieur is sowieso no-go
imo iig..
Misschien ook weer waar, maar gezien de leeftijd is hij in het verleden goed betaalbaar geweest... En als je dan zo'n ding hebt dan wil je ook knallen. De toekomst zal het uitwijzen. Mocht ik er zaken mee hebben laat ik het weten hier.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:39 schreef rival het volgende:
[..]
de mensen die het geld voor een M hebben zijn niet de mensen die een auto aftrappen meestal
in een M heb je meestal wel de juiste stoelen zittenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:32 schreef jackson het volgende:
[..]
Het zit wel lekkerder tijdens het nemen van dijkjes en de ring . Sterker nog, je blijft tenminste normaal zitten wat bij leer tegenvalt. Neemt niet weg dat leer leuk was geweest.
Ga na huis man gek..quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Turquaz die zich afvraagt of iets niet te sjonnie is... Gekker wordt het niet meer.
Iedere, iets bijzonderder auto, kent het frietboeren/pooier intermezzo. Als ze die periode overleven worden het echte klassiekers.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:39 schreef rival het volgende:
[..]
de mensen die het geld voor een M hebben zijn niet de mensen die een auto aftrappen meestal
idd. dat ding verdient een behoorlijke laklaagquote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:03 schreef rival het volgende:
1 keer een mooie verflaag eroverheen en het is gewoon een nette E36.
er zitten geen rare spoiler of bumpers op.... het ziet er gewoon niet uit vanwege alle steenslag en verschillende kleuren... maar het is volgens mij ook nog steeds een project
so true!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iedere, iets bijzonderder auto, kent het frietboeren/pooier intermezzo. Als ze die periode overleven worden het echte klassiekers.
Zit ik nog in het frietboeren/pooier gedeelte ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iedere, iets bijzonderder auto, kent het frietboeren/pooier intermezzo. Als ze die periode overleven worden het echte klassiekers.
Weet ik niet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:59 schreef jackson het volgende:
[..]
Zit ik nog in het frietboeren/pooier gedeelte ?
Als ik terminaal pooier ben in die auto dan moet ik toch wat anders denkquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Kom maar door met pics; dan stel ik wel een diagnose.
Enige "verschillende" kleuren is mijn motorkap en nierenhouder..quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:03 schreef rival het volgende:
1 keer een mooie verflaag eroverheen en het is gewoon een nette E36.
er zitten geen rare spoiler of bumpers op.... het ziet er gewoon niet uit vanwege alle steenslag en verschillende kleuren... maar het is volgens mij ook nog steeds een project
Ik verdien genoeg geld. Thanks.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
idd. dat ding verdient een behoorlijke laklaag
Turquaz vroeg zich eerder af hoe je flink wat geld kan verdienen.
Ik zeg: goede autospuiter worden. die zijn echt zeldzaam aan het worden.
Zinnige opmerking.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan ben je wel erg snel tevreden als je dat al genoeg vindt.
Ik ben niet hebzuchtig. Voor mijn leeftijd verdien ik goed en ben blij met wat ik heb.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan ben je wel erg snel tevreden als je dat al genoeg vindt.
Alleen het dak? waarom dat in hemelsnaam?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar het wordt erger Dak wordt zwart gefolied..
Als dat een vereiste zou moeten zijn in het grote bmw fantopic dan zaten we nu nog in deel 1quote:
Het is me voortuin, en ik hou er niet van me buren te belemmeren door op hun plaats te parkeren.. (ben sociaal) dus parkeer ik hem lekker in de tuin, niemand die mij lastig valt en ik niemand andersquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:24 schreef Maharbal het volgende:
En die auto maar in de tuin blijven parkeren. Ik moet er elke keer weer om lachen
Het embleem te klein? Meen je dat? Da's wel sneu. Wil je nou zo'n auto omdat het een toffe auto is, of zodat de hele wereld kan zien dat je in een toffe auto rijdt?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:35 schreef Bowny het volgende:
Reed vanmorgen achter de huidige M3, in ´t zwart. Leuk porno-autootje en dikke sound Maar....ik vond de setjes uitlaatpijpjes te dicht tegen elkaar zitten en het M3 embleem te klein
Het moet gewoon in verhouding staan Of helemaal weghalenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Het embleem te klein? Meen je dat? Da's wel sneu. Wil je nou zo'n auto omdat het een toffe auto is, of zodat de hele wereld kan zien dat je in een toffe auto rijdt?
Ik wel denk ikquote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:50 schreef Maharbal het volgende:
Iemand nog belang bij een M-Tech I stuur? (E30)
Pics heb ik wel.
Ben ff vergeten of je ook een account had op e30fora, daarom plaats ik hier wel even foto's voor je (tis toch BMW gerelateerd ).quote:
Oh dat verklaart waarom mijn TVP post verwijderd was en ik dus al 2 dagen denk dat er geen berichten geplaatst zijn in dit topic, want het stond niet in myatquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:13 schreef piekartz87 het volgende:
En daarom is er nu een "volg topic"knopje, zelfde functie als een tvp. maar dan zonder berichtje.
Dan staat het ook onder je active topics.
@ haarbal, staat je bmw stil omdat je er niet in zit of heeft het een technische reden?
Mwoah..hier doelde ik niet zo zeer op..het gaat op zich toch best lekker met dat project en hij heeft genoeg te posten,zo te zien.quote:Op zondag 20 juni 2010 13:51 schreef Catch22- het volgende:
en dan hoeven we je vragen hier ook niet steeds te lezen.
ljikt me ook. en die onderdelenhandel kan in V&Aquote:Op zondag 20 juni 2010 13:51 schreef Catch22- het volgende:
en dan hoeven we je vragen hier ook niet steeds te lezen.
Op het voorwaarde dat er normaal wordt gereageerd en beschaafd blijft..quote:Op zondag 20 juni 2010 12:40 schreef Charged het volgende:
@ Turquaz..waarom open je niet een project topic?
Het gaat best de serieuze kant weer op met je e36..
I
En anders? Wat wil je doen? TR?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:27 schreef Catch22- het volgende:
pleur gewoon alles in dat topic en hou het hier weg. kthnxbye
Verkrachten van mijn BMW?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:39 schreef Catch22- het volgende:
Nee, maar dit topic lijkt wel erg op een projecttopic van jou, terwijl het gewoon een BMW topic is. Ik vind het leuk om dingen over BMW's te lezen, ik lees hier niet mee om jouw BMW verkracht te zien worden.
Als lui lopen te trollen in je topic, roep je toch gewoon een mod? Wat is 't probleem?
quote:Op zondag 20 juni 2010 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
Hou eens op kinders..
TurQ heeft nu lekker weer zijn eigen topic, turQ gaat hier dus wat minder BMW 'verkrachtings' foto's spammen, jullie blij, hij kan zijn ei kwijt, hij blij.. iedereen blij.. mooi .. slotje !!
het front?quote:Op zondag 20 juni 2010 21:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Verkrachten van mijn BMW?
Wat vind jij verkrachten aan een 318 met 525 blok?
Noem 1 ding op wat na jou mening verkracht is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2010 22:44:52 ]
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:44 schreef k_man het volgende:
Ik vind dit echt een enorm boeiende discussie.Ik heb het ook gehad, mensen mogen denken wat ze willen over mijn 318ietje( ).. Ik rij 200PK. en ik ben er trots op omdat IK hem ALLEEN heb opgebouwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Puh endan is een verrotte versjonniede auto.. IK heb BEWEZEN dat mijn BMW weer rijdt. en dit keer direct met een 2.5l motor en geen miezerige 1.9 16v ofzoo
Performance over Looks.
(met je 2.0 12v )Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Jij bestaat niet eens, eerlijk? Ik denk dat je een Bot bent, omdat je geen leven hebtquote:
wat jij wil..quote:Op zondag 20 juni 2010 23:15 schreef Catch22- het volgende:
Gozer... Ik vind je project gewoon niet echt netjes afgewerkt en het is totaal niet mijn smaak, maar dat moet je zelf weten. Alleen wordt dit topic gewoon een heel stuk minder interessant omdat jij het gebruikt om als je vragen aangaande je project te stellen.
En ik heb idd geen spannende auto, maar hij is wel netjes en origineel en ik heb geen pretenties.
We cool?
liever wat Posts van turq dan mensen die niks boeiends hebben te vertellen maar wel zeikenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:43 schreef Anne het volgende:
En ik denk dat een heleboel mensen hier niet meelezen voor dit gezeik.
Lekkerhoorquote:Merk, type M3 Sport Evolution
Kenteken E30
Bouwjaar 1990
Land van herkomst Duitsland
Carrosseriekleur Zwart
Interieur Recaro
Kilometerstand 102.000
Omschrijving De tweede Sport Evolution die we te koop aanbieden, en wat voor één! De auto is recentelijk totaal gereviseerd en gerestaureerd, wat resulteert in een zo goed als nieuwe M3. DvD's en fotoreportage van deze bijzonder kostbare en uitermate professioneel uitgevoerde restauratie worden bij de auto geleverd. Voor de échte E30 M3-purist dé uitgelezen kans om een uitmuntende Sport Evolution te bemachtigen! Een beter exemplaar is op dit moment niet te vinden in Europa.
Inruil beperkt mogelijk.
Beoordeling:
Taxatieklasse: 2+
Carrosserie: 9
Interieur: 9,5
Historie: 9
Motorruimte: 9,5
Prijs ¤ 44.950,-
Ik reed vanmorge achter een grijze en dacht precies hetzelfde. Dat logo is te klein voor de achterklep. En die uitlaten moeten echt verder uit elkaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:35 schreef Bowny het volgende:
Reed vanmorgen achter de huidige M3, in ´t zwart. Leuk porno-autootje en dikke sound Maar....ik vond de setjes uitlaatpijpjes te dicht tegen elkaar zitten en het M3 embleem te klein
ding is gewoon nieuw, moet je er ook maar over hebben...quote:
Ik ben geen Motorrijder, maar dat ding is GEILLLLquote:Op maandag 21 juni 2010 14:56 schreef piekartz87 het volgende:
Zitten hier ook BMW motorrijders trouwens?
ben ik wel benieuwd naar. en wat vinden mensen van die nieuwe bmw motor (nja nieuw,,, vrij nieuw iig)
de S 1000 RR.
[ afbeelding ]
Ik heb maar een paar honderd km met de 530 gedaan, maar dat verbruik klopt dan wel aardig. Erg fijne blokken (en auto's) in ieder geval.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:54 schreef elmagnifico het volgende:
wie kan mij een duw in de goede richting geven
twijfel tussen een 530d of een 520 benzine (e90), een 525d valt af vanwege hogere verbruik als die van een 530d. Jaarlijks rijd ik 20.000km en mij lijkt een 530d qua benzinekosten goedkoper.
gemiddelde verbruik 520: 1 op 10,2
gemiddelde verbruik 530d : 1 op 13,3
gemiddelde verbruik 525d: 1 op 12,8
Wow, erg vet Dit is de eerste BMW motor die ik mooi vind. Op die overige modellen rijden allemaal arrogante ouwe lullenquote:Op maandag 21 juni 2010 14:56 schreef piekartz87 het volgende:
Zitten hier ook BMW motorrijders trouwens?
ben ik wel benieuwd naar. en wat vinden mensen van die nieuwe bmw motor (nja nieuw,,, vrij nieuw iig)
de S 1000 RR.
[ afbeelding ]
Meldt, net weer thuis van een rondje.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:56 schreef piekartz87 het volgende:
Zitten hier ook BMW motorrijders trouwens?
...
BMW's zijn altijd een beetje stug.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef Bowny het volgende:
Naar aanleiding van het met 1 of 2 handen sturen-topic, een vraag voor de E46 rijders. Stuurt jullie auto ook redelijk "zwaar"? Het is natuurlijk niet zo zwaar dat je er spieren van krijgt, maar bij het parkeren of 90 graden bochten moet ik toch echt beide handen gebruiken......anders moet ik wel heel hard met m'n hand op 't stuur drukken om het draaiend te krijgen
Is overigens wel m'n eerste auto waar ik met 2 handen stuur, lekker nauwkeurig over bochtige wegen raggen
Grappig dat je er over begint. Reed nu een paar keer in de E36 van m'n broertje en toen ik weer over stapte naar mijn E46 schrok ik. Het stuurt echt ONGELOOFLIJK zwaar. Dacht dat m'n banden misschien zacht waren, maar daar was niks mee aan de hand. Echt weer een tijdje wennen voordat het wat lichter lijkt, maar ik blijf het vreemd vinden. Ik heb ook het gevoel dat het stuur blijft kleven. Dus dan stuur je naar rechts en laat je los. Normaal gaat het stuur een beetje terug, maar bij mij blijft ie de bocht gewoon maken. Heb jij het ook zo erg Bowner?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef Bowny het volgende:
Naar aanleiding van het met 1 of 2 handen sturen-topic, een vraag voor de E46 rijders. Stuurt jullie auto ook redelijk "zwaar"? Het is natuurlijk niet zo zwaar dat je er spieren van krijgt, maar bij het parkeren of 90 graden bochten moet ik toch echt beide handen gebruiken......anders moet ik wel heel hard met m'n hand op 't stuur drukken om het draaiend te krijgen
Is overigens wel m'n eerste auto waar ik met 2 handen stuur, lekker nauwkeurig over bochtige wegen raggen
Ik vind dat echt de úberúberúber E30 3-seriequote:
gaaf ding ! wat is de helft van die topsnelheid dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 20:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Meldt, net weer thuis van een rondje.
[ afbeelding ]
2001, 90000 km op de teller en prima ding om bochtjes te nemen.
Topsnelheid is ongeveer de helft van mijn auto.
Nee, van het "kleven" heb ik geen last. Als ik loslaat en weer gas erop geef, draait ie bijna vanzelf naar neutraal.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat het stuur blijft kleven. Dus dan stuur je naar rechts en laat je los. Normaal gaat het stuur een beetje terug, maar bij mij blijft ie de bocht gewoon maken. Heb jij het ook zo erg Bowner?
1) Check je stuurbekrachtigingvloeistofquote:Op maandag 21 juni 2010 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grappig dat je er over begint. Reed nu een paar keer in de E36 van m'n broertje en toen ik weer over stapte naar mijn E46 schrok ik. Het stuurt echt ONGELOOFLIJK zwaar. Dacht dat m'n banden misschien zacht waren, maar daar was niks mee aan de hand. Echt weer een tijdje wennen voordat het wat lichter lijkt, maar ik blijf het vreemd vinden. Ik heb ook het gevoel dat het stuur blijft kleven. Dus dan stuur je naar rechts en laat je los. Normaal gaat het stuur een beetje terug, maar bij mij blijft ie de bocht gewoon maken. Heb jij het ook zo erg Bowner?
Maten zijn zeker wel relevant.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:57 schreef Bowny het volgende:
[..]
Nee, van het "kleven" heb ik geen last. Als ik loslaat en weer gas erop geef, draait ie bijna vanzelf naar neutraal.
Voor zover het relevant is, maatje 225 voorop.
Als ik me nog goed kan herinneren moet die motor een 6 in lijn motor hebben.. iets wat nooit eerder is gedaan of niet grote aantallen op het markt.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:47 schreef piekartz87 het volgende:
Ook erg mooi maar toch minder. vind het zo lelijk dat die motoronderdelen er zover uitsteken.
zoals hier,, hij raakt daar de grond gewoon [ afbeelding ]
Kan gewoon met 1 hand parkeren, als je dat bedoelt.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:00 schreef Bowny het volgende:
Maar je kan toch niet "vingersturen"....toch Haarbal?
Potje open en kijken maar . Maar als daar weinig in zou zitten, zou je je stuurbekrachtiging wel horen "loeien" bij het sturen (helemaal als je stilstaat).quote:Op maandag 21 juni 2010 22:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik heb 225 voor en 255 achter. Ik denk dat voornamelijk de voorwielen bij het sturen uitmaken dus dat is hetzelfde en ook als jullie dus volgens miji s er iets niet goed. Hoe kan ik de stuurbekrachtigingsvloeistof checken?
Iets van 160 geloof ik.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:48 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
gaaf ding ! wat is de helft van die topsnelheid dan?
Kan het ook met uitlijnen / balanceren te maken hebben? M'n auto trekt wat naar rechts.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kan gewoon met 1 hand parkeren, als je dat bedoelt.
[..]
Potje open en kijken maar . Maar als daar weinig in zou zitten, zou je je stuurbekrachtiging wel horen "loeien" bij het sturen (helemaal als je stilstaat).
Heb je dat niet gedaan, na je crash?quote:Op maandag 21 juni 2010 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan het ook met uitlijnen / balanceren te maken hebben? M'n auto trekt wat naar rechts.
Naar rechts trekken is nooit goed . Ik zou 'm 's laten uitlijnen. Heb je overigens wel naar dat ding laten kijken na je "crash" (of er niks krom is getrokken?). Wat was je crash ook alweer precies?quote:Op maandag 21 juni 2010 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kan het ook met uitlijnen / balanceren te maken hebben? M'n auto trekt wat naar rechts.
Daarom heb je vaak geen stuurbekrachtiging op het circuit enzo, je krijgt nog wat meer feedback. En inderdaad, jezus die Leon's.....geen gevoel whatsoever.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:09 schreef Xtr3mE het volgende:
Ik vind het wel fijn, dat zwaarder sturen, geeft beter feedback in snelle bochten dan een te makkelijke (indirecte?) auto. De Leon 1p van mijn pa stuur je met 1 vinger letterlijk. Dat is weer té soft en gevoelloos.
Ook 225 banden voor overigens.
. Haarbal de draagarm en fuseekogel waren stuk dus dat is gerepareerd, toen direct nieuwe banden en velgen eronder maar nooit laten uitlijnen. Zal ik inderdaad maar eens doen maar kan dat van invloed erop hebben? Meen ooit iets daarover gelezen te hebben bij Euromaster dus klonk als reclamepraat (dit neemt niet weg dat uitlijnen idd wel belangrijk is)quote:
Maar dat komt omdat de banden gaan "zoeken" (grotere oppervlak = meer zoekgedrag eigenlijk, althans bij de E46 valt me op).quote:Op maandag 21 juni 2010 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:
In het begin ging het redelijk recht dat gezwabber hou je toch wel met 255.
225/255 hebben wij hier ook op de E46. Aardig wat spoorvorming inderdaad. De kwaliteit van de band verbetert het een beetje, maar je blijft het houden. Volgende keer weer een maatje kleiner op de E46, zodat het nog een stukje relaxter wordt om er mee te rijden.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:38 schreef YoshiBignose het volgende:
OKE bedankt ga ik toch maar even uitlijnen inderdaad. Ja dat zoekerige is best erg, beetje spoorvorming op de weg en je moet echt constant aan dat stuur zitten zoals vroeger in films. Het is echt veeel minder met 225 rondom dan 225/255 wat ik nu heb. Misschien heeft grootte/gewicht van de velgen er ook mee te maken?
Hoe groter je wielen, hoe gevoeliger het geheel wordt voor afwijkingen in wielophanging (wie heeft er wel eens een E46 bestuurd met nieuwe voorste draagarmen? ) uitlijning, onbalans ed.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:38 schreef YoshiBignose het volgende:
... Misschiing, en heeft grootte/gewicht van de velgen er ook mee te maken?
quote:Op maandag 21 juni 2010 22:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
. Haarbal de draagarm en fuseekogel waren stuk dus dat is gerepareerd,
als ik me niet vergis is het vooral de breedte die ervoor zorgt....quote:Op maandag 21 juni 2010 22:38 schreef YoshiBignose het volgende:
OKE bedankt ga ik toch maar even uitlijnen inderdaad. Ja dat zoekerige is best erg, beetje spoorvorming op de weg en je moet echt constant aan dat stuur zitten zoals vroeger in films. Het is echt veeel minder met 225 rondom dan 225/255 wat ik nu heb. Misschien heeft grootte/gewicht van de velgen er ook mee te maken?
Heb zelf volgens mij ook 225 voor en 255 achter, of 235 voor. Inderdaad smerig veel last van spoorvorming, dat was wel flink wennen. Heb zelf 17" eronder liggen dus niet uitzonderlijk groot.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:38 schreef YoshiBignose het volgende:
OKE bedankt ga ik toch maar even uitlijnen inderdaad. Ja dat zoekerige is best erg, beetje spoorvorming op de weg en je moet echt constant aan dat stuur zitten zoals vroeger in films. Het is echt veeel minder met 225 rondom dan 225/255 wat ik nu heb. Misschien heeft grootte/gewicht van de velgen er ook mee te maken?
is weinig aan te doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Is daar niks aan te doen..?
Ik vind het best irritant..
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:34 schreef k_man het volgende:
De runflat-banden schijnen dat effect nog te versterken
Tja, toch vind ik 'm niet oncomfortabel ofzo. Terwijl er achter hele dunne (255/35/18), en dus stugge, banden onder liggen. Voor is 225/40/18.quote:
als je zelf kan uitlijnen kan je het fixenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Valt dit zelf te fixxen? Of moet ik hem perse laten uitlijnen? (denk het wel ivm. ander achter as & andere ophanging?)
ze gaan op marktplaats voor 50 euro.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Hey heb je die achterlichten nog liggen..??
Bij mij hebben ze alle fittingen kapot gemaakt toen ie stil stond (ingebroken)..
Ik zocht nog cheap ass lampen die ik toch weer rood zou spuiten..
Wat wil je er voor hebben??
nee je mag hem best leuker maken, maar verneuken zou verboden moeten wordenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:19 schreef raulbouli het volgende:
en terecht, weg met die rommellampen. Bmw's moeten origineel blijven !
Mwa.. niet een beetje te hoog gegrepen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef Catch22- het volgende:
het is een 318i van '94-'95?
1500-2000 ? Als hij technisch nog goed is en niet roest oid
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:28 schreef Catch22- het volgende:
het is een 318i van '94-'95?
1500-2000 ? Als hij technisch nog goed is en niet roest oid
die rode die ik had is 2 maanden geleden verkocht voor 2500 euro.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mwa.. niet een beetje te hoog gegrepen?
de prijs is op zich oke, maar ik hou niet van verzenden. dus ik wacht eerst even af of iemand hem wilt halen. ben namelijk bijna alles wat ik erop zet binnen een week kwijt en ze komen het altijd halen. ik heb geen tijd om ermee naar een postkantoor te gaan..... sorry.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:30 schreef Turquaz52 het volgende:
En een Fok/Turq prijs?
Ik geef je 30 incl. en maak het geld nu over als je akkoord gaat?
Nou om je toch beetje gerust te stellen, je motor stamt nog wel uit een E30quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
318i van 91.
stond op marktplaats zonder foto...
91, hey een E30 dacht ik. met airco. voor 300 euro!
bleek dus een E36 te zijn, zonder airco.... uiteindelijk kon ik hem voor 200 meenemen... dus zei ik geen nee
Waar woon je dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:38 schreef rival het volgende:
[..]
de prijs is op zich oke, maar ik hou niet van verzenden. dus ik wacht eerst even af of iemand hem wilt halen. ben namelijk bijna alles wat ik erop zet binnen een week kwijt en ze komen het altijd halen. ik heb geen tijd om ermee naar een postkantoor te gaan..... sorry.
de " is" is nog de M42 wat ook in de E30 lag ja.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nou om je toch beetje gerust te stellen, je motor stamt nog wel uit een E30
amsterdam/purmerendquote:
hij tikt, maar er zat 2 liter olie te weinig in.. dus alles zou kunnen tikkenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:52 schreef Catch22- het volgende:
hoe ziet hij er verder uit?
Ennuh, tikken de klepstoters?
Is het een 318IS dan? M40 is de 316/318 tot 92.. M42 tot 95 als ik me niet vergis, daarna M44..quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef rival het volgende:
[..]
de " is" is nog de M42 wat ook in de E30 lag ja.
maar is mijn E36 dan ook met een M10 nu?
krijg ik ze gratis mee dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:49 schreef rival het volgende:
[..]
amsterdam/purmerend
kan je meteen het leren interieur meenemen en de M-skirts.
Ik heb nog een mooie spoiler te koop in die kleurquote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:31 schreef Xtr3mE het volgende:
Gave kleur die E36 !
Maar ik heb liever die M3 op de achtergrond
ja M40 bedoelde ik ook... weet niet waar ik M10 vandaan haalde (de helft van m20 misschien)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is het een 318IS dan? M40 is de 316/318 tot 92.. M42 tot 95 als ik me niet vergis, daarna M44..
De Blauwe, is dat een IS? Dan is het een M42 blok wat nog uit de E30 ook stamt ja, maar deze is wel lang gebruikt.. (tot 95?).
Als je blauwe geen IS is maar gewone en 316/318, dan is het een M40, in jou geval een M40B18. Dus de gasklep in het midden ipv. spaggeti-inlaatspruitstuk.
En M10 is nooit in de E36 geleverd, want in de begin jaren van de E36, opvolger van de E30 stapten ze direct over na de nieuwe serie motoren van de e34, dus de M50.. (Al zou ik wel graag een keer een 2.7e motor in een e36 willen lepelen)
Ziet er op zich uit als een nette auto.quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:55 schreef rival het volgende:
Spoiler eraf
Michelins eraf .. Pirelli erop
[ afbeelding ]
Dit was de goedkoopste oplossingquote:
ja wel na het verwijderen van de achterlichten en spoiler....quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ziet er op zich uit als een nette auto.
Pirelliquote:Het lijkt erop dat de FIA binnenkort een besluit zal nemen over de bandenleverancier voor 2011. Komende woensdag zal de World Motor Sport Council bijéén komen in Genève om te praten over de regels in de toekomstige seizoenen. Na weken van onzekerheid, waar de teams dicht bij een deal met Pirelli zijn gekomen, zal de FIA zeer waarschijnlijk een publieke uitspraak doen over haar ideeën voor de toekomst na afloop van deze bijeenkomst.
een kameel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:13 schreef piekartz87 het volgende:
sjesus wat heb jij niet liggen turq?
quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:05 schreef Turquaz52 het volgende:
heb nog een IS blok liggen...:P plug and play. wil wel een super laag prijs voor je maken indien intresse?
gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen!quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:10 schreef Turquaz52 het volgende:
en rival. als je nou es eerder vermelde dat je een e36 zocht voor goed koop, ik had nog een 320 coupé te koop voor 500
nieuw? 2e hands? welk model rij je? (ivm steek) en de banden, nieuw? 2e hands?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:35 schreef Oksel het volgende:
Turq, ik zoek nog (goedkoop) setje velgen (met eventueel goede zomerbanden) voor onder mijn 118d. Heb jij een idee?
ik gok dat het imitatievelgen zijn, maar dat weet de rest van de wereld niet dus je kan er nog wel aardig wat voor vragen....quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:17 schreef G4RUD4 het volgende:
wat kan ik voor deze velgen+banden vragen?
http://link.marktplaats.nl/353356665
oh ja en flame away zou ik zeggen
vast met je vingers aangezetenquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:21 schreef Bowny het volgende:
Tering man, knal ik 1,5 maand geleden nieuwe H7's erin (Philips Vision Plus), kapt m'n rechter unit er nu alweer mee....
Hoeft niet per direct..quote:
Merkwielen.nlquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:35 schreef Oksel het volgende:
Turq, ik zoek nog (goedkoop) setje velgen (met eventueel goede zomerbanden) voor onder mijn 118d. Heb jij een idee?
Mijn merkquote:De World Motor Sport Council van de FIA heeft Pirelli aangewezen als de nieuwe bandenleverancier in de Formule 1. Het Italiaanse merk wordt hiermee de opvolger van Bridgestone dat aangegeven heeft eind dit jaar de sport te gaan verlaten. Pirelli zal de komende drie jaar de enige bandenleverancier in de sport zijn.
Yup.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:37 schreef Hyperdude het volgende:
Voelt het net zo als je met de motor uit het rempedaal een paar keer indrukt zodat ie ook "kneiterhard" wordt?
Dan zou ik eerst naar de rembekrachtiging kijken. Maar ik breng mijn gebakkie meestal naar de garage met dit soort dingen (lees: weet er weinig van af. )
er loopt een vacuüm slangetje van je rembooster naar je blok. Daar zou ik naar kijken. Is daar misschien iets mis mee?( als je remolie peil ed al gechecked heb)quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:54 schreef Maharbal het volgende:
Misschien dat iemand het hier weet:
Met normaal remmen is er niks aan de hand, en dan remt ie voor mijn gevoel voldoende. Trap ik wat harder en/of abrupter op de rem, dan wordt het pedaal kneiterhard (voor zover ik weet is dat dus normaal). Punt is alleen dat ie voor mijn gevoel dan minder remt op het moment dat het pedaal kneiterhard wordt.
Misschien zit het in m'n hoofd en/of zie ik spoken, maar waar kan ik het eerste naar kijken? Als het de remvloeistof was geweest, dan had het pedaal volgens mij zompig aangevoeld. De remblokken voor zijn een paar honderd (ik denk wel duizend) kilometer geleden vervangen, en die horen nu wel voldoende ingesleten te zijn.
Iemand tips, suggesties of punten waar ik even naar kan kijken?
Maar dan zou ik het toch de hele tijd moeten voelen? Zolang ik normaal rem, is er niks aan de hand en remt ie prima zoals altijd.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:22 schreef rival het volgende:
[..]
er loopt een vacuüm slangetje van je rembooster naar je blok. Daar zou ik naar kijken. Is daar misschien iets mis mee?( als je remolie peil ed al gechecked heb)
anders denk ik booster stuk, maar dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Ik heb dit met een volvo gehad, ander merk maar precies hetzelfde probleem.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar dan zou ik het toch de hele tijd moeten voelen? Zolang ik normaal rem, is er niks aan de hand en remt ie prima zoals altijd.
Kzal zo voordat ik wegga nog even kijken. Binnenkort ga ik toch weer bij iemand langs om de voorwiellagers te laten vervangen, dus dan maar meteen even kijken naar een proefritje.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb dit met een volvo gehad, ander merk maar precies hetzelfde probleem.
Lag aan een klepje op de rembooster, heel makkelijk en goedkoop te verhelpen in mijn geval. Dit was nl. het tuitje waar de vacuumslang op zit, zit in de booster geklemd in mijn geval.
Ik hoop voor je dat je hetzelfde hebt.
de helft is Turqquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:59 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik ben een paar dagen niet online en men zit al op pagina 6.
Damn, dat gaat snel.
Nee, ik ben me ervan bewust dat je met je tengels van het glas moet afblijven Maar blijft vreemd, want de foutmelding is nu uit, terwijl het lichtje het nog steeds niet doetquote:
Wat wil je voor de M52b28 hebben? Denk dat als me auto af is dat ik hem verder upgrade na 2.8 met mijn 2.5 spruitstuk Wil nu alvast ff orienterenquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:31 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen!
maar daar wordt allemaal aan gewerkt dus heb ik dit kreng ff tijdelijk....
ik zocht geen E36, ik dacht een E30 te kopen tot ik daar aankwam.... ik heb hem genomen omdat hij 200 euro was.. ik wil geen E36 tenzij het een 3.2 is
Leipe shit, vanmorgen deden ze het weer Auto is net als zijn baas, eigen willetjequote:Op woensdag 23 juni 2010 22:52 schreef Bowny het volgende:
[..]
Nee, ik ben me ervan bewust dat je met je tengels van het glas moet afblijven Maar blijft vreemd, want de foutmelding is nu uit, terwijl het lichtje het nog steeds niet doet
sukkel waarom let je nooit op? je denkt alleen maar aan jezelf!quote:Op donderdag 24 juni 2010 02:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat wil je voor de M52b28 hebben? Denk dat als me auto af is dat ik hem verder upgrade na 2.8 met mijn 2.5 spruitstuk Wil nu alvast ff orienteren
kan zijn dat er een lek zit oid wat pas effect heeft als er meer druk op komt? misschien...quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar dan zou ik het toch de hele tijd moeten voelen? Zolang ik normaal rem, is er niks aan de hand en remt ie prima zoals altijd.
Sukkel vermeld het dan goed in je post, want jij zegt: "gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen!"quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:07 schreef rival het volgende:
[..]
sukkel waarom let je nooit op? je denkt alleen maar aan jezelf!
de m52 zit in een E30. gisteren eindelijk de ecu binnen gekregen maar geen tijd om alles af te maken... ik hoop hem vanavond te starten... dan hoef ik morgen alleen nog een uitlaat te fixen...
even wat anders, ik zoek een versnellingsbak van een 318is .. heb je die liggen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sukkel vermeld het dan goed in je post, want jij zegt: "gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen!"
en natuurlijk denk ik alleen maar aan me zelf ik ben da Turq
ik had er 1 van een gewone 318... maar ze zeggen dat ie niet past (wat volgens mij bullshit is, maarja ik doe de klus niet ik help ze zoeken naar een bak)quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Turquaz52 het volgende:
ik kan je er wel zo een regelen, denk datje voor 5 tientjes ofzo eentje hebt HOOGUIT 100..
ik doe niksquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat je kunt doen is dat ijzeren "pakking" plaatje van wat er tussen de motor en bak ligt voor de bak houden of op het blok (ligt er aan welke je hebt op dat moment) en dan kun je zo zien of het past of niet..
Die vacuumslang ziet er nog prima uit, niet poreus of lek of wat dan ook.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:09 schreef rival het volgende:
[..]
kan zijn dat er een lek zit oid wat pas effect heeft als er meer druk op komt? misschien...
maar je probleem kwam me bekend voor. bij mij was het de vacuumslang tussen de booster en het blok (kan je zo zien)
Ik kon het klepje dat je bedoelde niet precies vinden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:25 schreef vannelle het volgende:
Kijk ook even naar het klepje waar ik het over had.
Je hebt de rembekrachtiger tegen het schutbord zitten en vanaf daar vertrekt er een slangetje richting spruitstuk?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kon het klepje dat je bedoelde niet precies vinden.
Ah, volgens mij is die slang inderdaad omwonden door één of andere stof. Ik heb naar die aansluitingen gekeken/gevoeld/gemorreld, maar ik voelde/zag eigenlijk niks eigenaardigs.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt de rembekrachtiger tegen het schutbord zitten en vanaf daar vertrekt er een slangetje richting spruitstuk?
Waar de slang op de bekrachtiger zit is niet alleen maar een nippel, het is ook een klepje.
Daar dus, de aansluiting tussen de bekrachtiger en je vacuumslang.
Dat was bij mij iig het geval, lijkt mij dat die techniek vrij universeel is vandaar dat ik het opper.
Als ik die slang er af ga jassen, dan komt er toch vloeistof uit? Of is dit een apart circuit dat niet op de remvloeistof zit aangesloten? (kheb alleen een globaal idee hoe een rembooster werkt).quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:34 schreef vannelle het volgende:
Ik bedoel de nippel waar die slang op zit. Dat is stiekem niet alleen een nippel maar ook een klepje.
Slang zelf kan best wel goed zijn, of dat klepje goed is kun je niet zien zolang de slang er nog op zit.
Werkt op vacuum dus je zal geen natte handen krijgen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik die slang er af ga jassen, dan komt er toch vloeistof uit? Of is dit een apart circuit dat niet op de remvloeistof zit aangesloten? (kheb alleen een globaal idee hoe een rembooster werkt).
Zo'n vermoeden had ik al. Ik vroeg me dus af of 't een apart circuit wasquote:Op donderdag 24 juni 2010 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Werkt op vacuum dus je zal geen natte handen krijgen.
Khad 't over het circuit van de rembooster.quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja je spruitstuk zuigt ook echt remvloeistof he
Enige circuit van een rembooster/bekrachtiger is 1 slangetje naar het Inlaatspruitstuk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al. Ik vroeg me dus af of 't een apart circuit was
[..]
Khad 't over het circuit van de rembooster.
Dat heet een chauffeursarmquote:Op zondag 27 juni 2010 19:31 schreef Maharbal het volgende:
Cruisen met schuifdakje en ramen helemaal open, heerlijk
Resultaat: linkerarm meer verbrand dan rechterarm
Dan zit er waarschijnlijk vuil tussen de naaf en je schijf waardoor er een kleine slag onstaat in de loop van de schijf, of... je hebt hem niet exact hetzelfde teruggezet als dat hij er vanaf kwamquote:Op zondag 27 juni 2010 19:12 schreef tha_rizzo het volgende:
Heb alleen schijven achter los gehad.
Blokken niet.
Ik wil gewoon alles vervangen, maar het was even eerder een antwoord op de vraag van Turqquote:Op zondag 27 juni 2010 19:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan zit er waarschijnlijk vuil tussen de naaf en je schijf waardoor er een kleine slag onstaat in de loop van de schijf, of... je hebt hem niet exact hetzelfde teruggezet als dat hij er vanaf kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |