nieuw? 2e hands? welk model rij je? (ivm steek) en de banden, nieuw? 2e hands?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:35 schreef Oksel het volgende:
Turq, ik zoek nog (goedkoop) setje velgen (met eventueel goede zomerbanden) voor onder mijn 118d. Heb jij een idee?
ik gok dat het imitatievelgen zijn, maar dat weet de rest van de wereld niet dus je kan er nog wel aardig wat voor vragen....quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:17 schreef G4RUD4 het volgende:
wat kan ik voor deze velgen+banden vragen?
http://link.marktplaats.nl/353356665
oh ja en flame away zou ik zeggen
vast met je vingers aangezetenquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:21 schreef Bowny het volgende:
Tering man, knal ik 1,5 maand geleden nieuwe H7's erin (Philips Vision Plus), kapt m'n rechter unit er nu alweer mee....
Hoeft niet per direct..quote:
Merkwielen.nlquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:35 schreef Oksel het volgende:
Turq, ik zoek nog (goedkoop) setje velgen (met eventueel goede zomerbanden) voor onder mijn 118d. Heb jij een idee?
Mijn merkquote:De World Motor Sport Council van de FIA heeft Pirelli aangewezen als de nieuwe bandenleverancier in de Formule 1. Het Italiaanse merk wordt hiermee de opvolger van Bridgestone dat aangegeven heeft eind dit jaar de sport te gaan verlaten. Pirelli zal de komende drie jaar de enige bandenleverancier in de sport zijn.
Yup.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:37 schreef Hyperdude het volgende:
Voelt het net zo als je met de motor uit het rempedaal een paar keer indrukt zodat ie ook "kneiterhard" wordt?
Dan zou ik eerst naar de rembekrachtiging kijken. Maar ik breng mijn gebakkie meestal naar de garage met dit soort dingen (lees: weet er weinig van af.)
er loopt een vacuüm slangetje van je rembooster naar je blok. Daar zou ik naar kijken. Is daar misschien iets mis mee?( als je remolie peil ed al gechecked heb)quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:54 schreef Maharbal het volgende:
Misschien dat iemand het hier weet:
Met normaal remmen is er niks aan de hand, en dan remt ie voor mijn gevoel voldoende. Trap ik wat harder en/of abrupter op de rem, dan wordt het pedaal kneiterhard (voor zover ik weet is dat dus normaal). Punt is alleen dat ie voor mijn gevoel dan minder remt op het moment dat het pedaal kneiterhard wordt.
Misschien zit het in m'n hoofd en/of zie ik spoken, maar waar kan ik het eerste naar kijken? Als het de remvloeistof was geweest, dan had het pedaal volgens mij zompig aangevoeld. De remblokken voor zijn een paar honderd (ik denk wel duizend) kilometer geleden vervangen, en die horen nu wel voldoende ingesleten te zijn.
Iemand tips, suggesties of punten waar ik even naar kan kijken?
Maar dan zou ik het toch de hele tijd moeten voelen? Zolang ik normaal rem, is er niks aan de hand en remt ie prima zoals altijd.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:22 schreef rival het volgende:
[..]
er loopt een vacuüm slangetje van je rembooster naar je blok. Daar zou ik naar kijken. Is daar misschien iets mis mee?( als je remolie peil ed al gechecked heb)
anders denk ik booster stuk, maar dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Ik heb dit met een volvo gehad, ander merk maar precies hetzelfde probleem.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar dan zou ik het toch de hele tijd moeten voelen? Zolang ik normaal rem, is er niks aan de hand en remt ie prima zoals altijd.
Kzal zo voordat ik wegga nog even kijken. Binnenkort ga ik toch weer bij iemand langs om de voorwiellagers te laten vervangen, dus dan maar meteen even kijken naar een proefritje.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb dit met een volvo gehad, ander merk maar precies hetzelfde probleem.
Lag aan een klepje op de rembooster, heel makkelijk en goedkoop te verhelpen in mijn geval. Dit was nl. het tuitje waar de vacuumslang op zit, zit in de booster geklemd in mijn geval.
Ik hoop voor je dat je hetzelfde hebt.
de helft is Turqquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:59 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik ben een paar dagen niet online en men zit al op pagina 6.
Damn, dat gaat snel.
Nee, ik ben me ervan bewust dat je met je tengels van het glas moet afblijvenquote:
Wat wil je voor de M52b28 hebben? Denk dat als me auto af is dat ik hem verder upgrade na 2.8 met mijn 2.5 spruitstukquote:Op woensdag 23 juni 2010 13:31 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen!
maar daar wordt allemaal aan gewerkt dus heb ik dit kreng ff tijdelijk....
ik zocht geen E36, ik dacht een E30 te kopen tot ik daar aankwam.... ik heb hem genomen omdat hij 200 euro was.. ik wil geen E36 tenzij het een 3.2 is
Leipe shit, vanmorgen deden ze het weerquote:Op woensdag 23 juni 2010 22:52 schreef Bowny het volgende:
[..]
Nee, ik ben me ervan bewust dat je met je tengels van het glas moet afblijvenMaar blijft vreemd, want de foutmelding is nu uit, terwijl het lichtje het nog steeds niet doet
sukkel waarom let je nooit op? je denkt alleen maar aan jezelf!quote:Op donderdag 24 juni 2010 02:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat wil je voor de M52b28 hebben? Denk dat als me auto af is dat ik hem verder upgrade na 2.8 met mijn 2.5 spruitstukWil nu alvast ff orienteren
kan zijn dat er een lek zit oid wat pas effect heeft als er meer druk op komt? misschien...quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar dan zou ik het toch de hele tijd moeten voelen? Zolang ik normaal rem, is er niks aan de hand en remt ie prima zoals altijd.
Sukkel vermeld het dan goed in je post, want jij zegt: "gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen!"quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:07 schreef rival het volgende:
[..]
sukkel waarom let je nooit op? je denkt alleen maar aan jezelf!![]()
de m52 zit in een E30. gisteren eindelijk de ecu binnen gekregen maar geen tijd om alles af te maken... ik hoop hem vanavond te starten... dan hoef ik morgen alleen nog een uitlaat te fixen...
even wat anders, ik zoek een versnellingsbak van een 318is .. heb je die liggen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sukkel vermeld het dan goed in je post, want jij zegt: "gast ik heb m50b25, m52b28 en m30b35 liggen!"![]()
en natuurlijk denk ik alleen maar aan me zelf ik ben da Turq
ik had er 1 van een gewone 318... maar ze zeggen dat ie niet past (wat volgens mij bullshit is, maarja ik doe de klus niet ik help ze zoeken naar een bak)quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Turquaz52 het volgende:
ik kan je er wel zo een regelen, denk datje voor 5 tientjes ofzo eentje hebt HOOGUIT 100..
ik doe niksquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat je kunt doen is dat ijzeren "pakking" plaatje van wat er tussen de motor en bak ligt voor de bak houden of op het blok (ligt er aan welke je hebt op dat moment) en dan kun je zo zien of het past of niet..
Die vacuumslang ziet er nog prima uit, niet poreus of lek of wat dan ook.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:09 schreef rival het volgende:
[..]
kan zijn dat er een lek zit oid wat pas effect heeft als er meer druk op komt? misschien...
maar je probleem kwam me bekend voor. bij mij was het de vacuumslang tussen de booster en het blok (kan je zo zien)
Ik kon het klepje dat je bedoelde niet precies vinden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:25 schreef vannelle het volgende:
Kijk ook even naar het klepje waar ik het over had.
Je hebt de rembekrachtiger tegen het schutbord zitten en vanaf daar vertrekt er een slangetje richting spruitstuk?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kon het klepje dat je bedoelde niet precies vinden.
Ah, volgens mij is die slang inderdaad omwonden door één of andere stof. Ik heb naar die aansluitingen gekeken/gevoeld/gemorreld, maar ik voelde/zag eigenlijk niks eigenaardigs.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt de rembekrachtiger tegen het schutbord zitten en vanaf daar vertrekt er een slangetje richting spruitstuk?
Waar de slang op de bekrachtiger zit is niet alleen maar een nippel, het is ook een klepje.
Daar dus, de aansluiting tussen de bekrachtiger en je vacuumslang.
Dat was bij mij iig het geval, lijkt mij dat die techniek vrij universeel is vandaar dat ik het opper.
Als ik die slang er af ga jassen, dan komt er toch vloeistof uit? Of is dit een apart circuit dat niet op de remvloeistof zit aangesloten? (kheb alleen een globaal idee hoe een rembooster werkt).quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:34 schreef vannelle het volgende:
Ik bedoel de nippel waar die slang op zit. Dat is stiekem niet alleen een nippel maar ook een klepje.
Slang zelf kan best wel goed zijn, of dat klepje goed is kun je niet zien zolang de slang er nog op zit.
Werkt op vacuum dus je zal geen natte handen krijgen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik die slang er af ga jassen, dan komt er toch vloeistof uit? Of is dit een apart circuit dat niet op de remvloeistof zit aangesloten? (kheb alleen een globaal idee hoe een rembooster werkt).
Zo'n vermoeden had ik al. Ik vroeg me dus af of 't een apart circuit wasquote:Op donderdag 24 juni 2010 18:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Werkt op vacuum dus je zal geen natte handen krijgen.
Khad 't over het circuit van de rembooster.quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:04 schreef Turquaz52 het volgende:Ja je spruitstuk zuigt ook echt remvloeistof he
Enige circuit van een rembooster/bekrachtiger is 1 slangetje naar het Inlaatspruitstuk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al. Ik vroeg me dus af of 't een apart circuit was
[..]
Khad 't over het circuit van de rembooster.
Dat heet een chauffeursarmquote:Op zondag 27 juni 2010 19:31 schreef Maharbal het volgende:
Cruisen met schuifdakje en ramen helemaal open, heerlijk![]()
Resultaat: linkerarm meer verbrand dan rechterarm
Dan zit er waarschijnlijk vuil tussen de naaf en je schijf waardoor er een kleine slag onstaat in de loop van de schijf, of... je hebt hem niet exact hetzelfde teruggezet als dat hij er vanaf kwamquote:Op zondag 27 juni 2010 19:12 schreef tha_rizzo het volgende:
Heb alleen schijven achter los gehad.
Blokken niet.
Ik wil gewoon alles vervangen, maar het was even eerder een antwoord op de vraag van Turqquote:Op zondag 27 juni 2010 19:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan zit er waarschijnlijk vuil tussen de naaf en je schijf waardoor er een kleine slag onstaat in de loop van de schijf, of... je hebt hem niet exact hetzelfde teruggezet als dat hij er vanaf kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |