Ja. Zeker weten. Had dit ook met NFS: Most Wanted en Carbon! alles is opgelost na infiniteit aanpassing!quote:Op maandag 12 maart 2007 01:42 schreef Hathor het volgende:
Effe offtopic, maar wat jij hier beschrijft met die tempoversnellingen heb ik precies eender met spellen zoals KotOR 1 en 2 en Neverwinter Nights 1. Ook Rome Total War heeft er af en toe last van. Beweer jij nu dat dit allemaal veroorzaakt word door mijn dual core processor ? En zo ja, draait alles dan zoals het behoort als ik jouw advies opvolg ?
En niet te lang mee bezig blijvenquote:Op maandag 12 maart 2007 09:57 schreef BlaZ het volgende:
Mischien naast dat "boerendorpje" een echt boerendorpje maken hé
Ja rural stadje maken is nog lastig, gewoon alleen light density zonen. En civic gebouwen met enorme radius hé.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En niet te lang mee bezig blijven.
Scheelt ook denk ik.
En wat rural dingen downloaden. Want anders concentreert alles om 1 punt en wordt het alsnog groot.
Ik ga nu gewoon van dat dorpje een overgang van agrarisch naar de grote stad maken.
Heb ik dacht ik wel voor je. Zal vanavond even kijken en dan eventueel online gooien.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja rural stadje maken is nog lastig, gewoon alleen light density zonen. En civic gebouwen met enorme radius hé.
Heeft iemand trouwens brandweer met radius van hele stad ?
Mooi, ben ook nog op zoek naar goede medium density torens. Daarvan krijg je toch meestal erg veel van dezelfde.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb ik dacht ik wel voor je. Zal vanavond even kijken en dan eventueel online gooien.
ik moet eigenlijk een keer een netjes ingedeelde plugins folder hebben (het liefst 1 die al gevuld is met een paar 100 MB aan dataquote:Op maandag 12 maart 2007 12:38 schreef bleiblei het volgende:
Eigenlijk zou je een soort van tabs moeten hebben in SC4 zodat je kan switchen tussen bijv. soorten industrie enzo. Of rural, $, $$ en $$$. Ik scroll me heul de griebustering met al die nieuwe mods en lots.
Kan mijne wel sharen op ftp als je wil. +/- 1 gb aan gebouwen, vooral HK/NDEX/BSC/Simgoober/Cobb spul + hoop civic.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:33 schreef mschol het volgende:
[..]
ik moet eigenlijk een keer een netjes ingedeelde plugins folder hebben (het liefst 1 die al gevuld is met een paar 100 MB aan data)
want die van mij was een enorme tering zooi
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kan mijne wel sharen op ftp als je wil. +/- 1 gb aan gebouwen, vooral HK/NDEX/BSC/Simgoober/Cobb spul + hoop civic.
Heb je even maar toegevoegd!quote:Op maandag 12 maart 2007 17:53 schreef BlaZ het volgende:
voeg maar toe [email] , scheelt je in ieder geval uren werk op simtropolis
toegevoegdquote:Op maandag 12 maart 2007 17:53 schreef BlaZ het volgende:
voeg maar toe -spam edit-, scheelt je in ieder geval uren werk op simtropolis
Klopt, expres gedaan omdat die niet meer up2date is.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:04 schreef ElmarO het volgende:
Je bent vergeten de Wiki-link van de OP in de OP te zetten.
Wauwquote:Op maandag 12 maart 2007 02:22 schreef BlaZ het volgende:
Hah nieuw topic
Zal meteen ff mijn nieuwe skyline posten. Vanavond alle NDEX gebouwen weer in plugin map gedaan.
80.000 inwoners ondertussen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waaromquote:Op maandag 12 maart 2007 18:12 schreef X-fi het volgende:
[..]
Klopt, expres gedaan omdat die niet meer up2date is.
Graag!!quote:Op maandag 12 maart 2007 17:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kan mijne wel sharen op ftp als je wil. +/- 1 gb aan gebouwen, vooral HK/NDEX/BSC/Simgoober/Cobb spul + hoop civic.
Ik zou een terrain pack + tree controller downloadenquote:Op maandag 12 maart 2007 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe moet je plopables installeren?
Ik kan ze wel zelf plaatsen maar ik wil dat ze gewoon vanzelf komen. En ik zoek nog bomen die direct volgroeid zijn en je niet jaren hoeft te wachten. Op simtropolis kan ik het zo 1,2,3 niet vinden.
heb je ff pm gestuurdquote:Op maandag 12 maart 2007 18:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Graag!!
Zitten daar ook alle proppacks e.d. bij?
Ik ben al 3 dagen aan het zoeken en begin beetje kriegel te worden van al die lotts 1 voor 1 uitpakken, installeren en in mooie mapjes doen enzo.
De enige die een beetje tussen een rural setting zouden passen zijn van porkissimo. Heb nog wel een ander politiebureau en brandweerkazerne met een iets grotere radius, maar die passen naar mijn mening meer bij grotere steden.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mooi, ben ook nog op zoek naar goede medium density torens. Daarvan krijg je toch meestal erg veel van dezelfde.
Vooral veel educatie (scholen, universiteiten, bibliotheken en musea), zorg goed voor je inwoners met parken, politie, gezondheidszorgen en brandweer, zorg voor veel $$$ mensen in je stad en last but not least, knikker de belasting van de andere 3 omhoog en die ene van HT industrie omlaagquote:Op maandag 12 maart 2007 20:26 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe kom je aan de beste industrie? die I-HT oid, iig de 4e. Blijft bij mij altijd maar op 0 staan.
Heb het maar even aangepast. Als er iets niet helemaal klopt, pas het gerust aan.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:16 schreef mschol het volgende:
[..]
waaromdan kan je em toch eff bijwerken, op die manier krijgen dit soort delen wel een algemene OP en topic titel
Ik heb nu alleen maar high-techquote:Op maandag 12 maart 2007 20:26 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe kom je aan de beste industrie? die I-HT oid, iig de 4e. Blijft bij mij altijd maar op 0 staan.
Bedankt hé, die kazerne heeft wel een fatsoenlijke radius. Politiebureaus heb ik al voldoende, ook enkele map radius van 1 large map.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De enige die een beetje tussen een rural setting zouden passen zijn van porkissimo. Heb nog wel een ander politiebureau en brandweerkazerne met een iets grotere radius, maar die passen naar mijn mening meer bij grotere steden.
Porkissimo Politiebureau
Porkissimo Brandweerkazerne
Is er dan nog wel werk voor de paupers ($) enzo?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:38 schreef X-fi het volgende:
[..]
Ik heb nu alleen maar high-techVuilde industrie heb ik weggepest
paupers kan je ook wegpestenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:22 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Is er dan nog wel werk voor de paupers ($) enzo?![]()
Nee.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:22 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Is er dan nog wel werk voor de paupers ($) enzo?![]()
zoek op NDEX , cobb en HKquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:51 schreef X-fi het volgende:
Waar op simtropolis kan ik mooie kantoorgebouwen krijgen?
Heb jij heeel toevallig AA aanstaan? (Anti-Aliasing?)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:46 schreef Jimmeh het volgende:
Ik heb nog een probleempje
Het spel draait perfect, totdat ik ga scrollen dan voelt het alsof het 1-5 fps loopt alles hapert maar wat.
Is hier nog een oplossing voor? Neem aan dat een moderne pc toch wel soepeltjes moet kunnen scrollen.
P4D 2.8 ghz met een ATI X800 GTO en 1GB ram zijn mn specs.
Aha. Dan weet ik het helaas ook nit..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:21 schreef Jimmeh het volgende:
Heb ik nog nooit aangepast in de opties zelf dus zal dan wel op automatisch staan geloof ik.
Zet het alleen aan als het in spellen aan te zetten valt.
Ik ga weer even bouwen. Screens volgen!quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:31 schreef Wouser het volgende:
Iemand nog leuke sceenshots?
Ik moet nog wat plugins downloaden, heb nu ong 1gig, voordat ik eens begin aan een regio
Volgens mij is dat zo'n industie-gebouw.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:08 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb de plugins van BlaZgekregen, nu heb ik alleen om een duistere reden ook een soort van cheat oid. meegekregen. Met mijn industrie en residential inkomsten ben ik opeens van 6K per maand in komsten naar 60K inkomsten gegaan
. Nu draait mijn stad 2 ton winst per maand
.
Iemand enig idee welke plugin/mod dat is? Dan kan ik die er ook tussenuit plukken.
Ik heb em der al tussenuit geplukt met dank aan Blazquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:31 schreef X-fi het volgende:
[..]
Volgens mij is dat zo'n industie-gebouw.
dan moet je eens kijken naar de creatie;s van ElmarOquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb em der al tussenuit geplukt met dank aan Blaz.
Ik blijf me overigens wel verbazen over die havens die ze allemaal maken op Simtropolis. Ongelooflijk zeg... Hoe krijgen ze dat voor elkaar met die kademuren enzo. Ik wordt helemaal sjagrijnig van het levelen van een klein stukje grond. Laat staan een hele haven
.
Die jongens gebruiken de slope modquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb em der al tussenuit geplukt met dank aan Blaz.
Ik blijf me overigens wel verbazen over die havens die ze allemaal maken op Simtropolis. Ongelooflijk zeg... Hoe krijgen ze dat voor elkaar met die kademuren enzo. Ik wordt helemaal sjagrijnig van het levelen van een klein stukje grond. Laat staan een hele haven
.
Zo moeilijk is dat nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb em der al tussenuit geplukt met dank aan Blaz.
Ik blijf me overigens wel verbazen over die havens die ze allemaal maken op Simtropolis. Ongelooflijk zeg... Hoe krijgen ze dat voor elkaar met die kademuren enzo. Ik wordt helemaal sjagrijnig van het levelen van een klein stukje grond. Laat staan een hele haven
.
Krijg je dat zo recht dan? Uit de hand?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:03 schreef X-fi het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat nietGewoon heel makkelijk levelen. Vóór je met een stad begint!
Met slope mod gewoon roads maken, slope mod levelled het terrein dan voor je.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Krijg je dat zo recht dan? Uit de hand?
Zeker. Gewoon even je 'egaliseer mode' pakken en dan shift+1 indrukken, dan krijg je het op het fijnstquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Krijg je dat zo recht dan? Uit de hand?
shift +1 wat doet dat dan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:59 schreef X-fi het volgende:
[..]
Zeker. Gewoon even je 'egaliseer mode' pakken en dan shift+1 indrukken, dan krijg je het op het fijnst
je ftp doet ut bij mij niet meerquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:55 schreef BlaZ het volgende:
hier nog oud screenshotje van skyline in middle of nowhere.
[afbeelding]
1 2 | ERROR:> The connection failed due to an error or timeout. |
Ja ben nog op het werk had hem straks niet aangezet omdat ik meteen wegmoest. Rond 18:00 is ie weer aan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:38 schreef mschol het volgende:
[..]
je ftp doet ut bij mij niet meer
[ code verwijderd ]
installing SC4 deluxe as we speak, ben benieuwd...
Dat rondje wat je krijgt (om te egaliseren) kan je kleiner of groter maken. Shift inhouden en dan 1 (klein) t/m 0 (groot) indrukken.quote:
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:55 schreef BlaZ het volgende:
hier nog oud screenshotje van skyline in middle of nowhere.
[afbeelding]
bedankt ! dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:50 schreef X-fi het volgende:
[..]
Dat rondje wat je krijgt (om te egaliseren) kan je kleiner of groter maken. Shift inhouden en dan 1 (klein) t/m 0 (groot) indrukken.
Dat niet, maar ze zijn wel bezigquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:09 schreef mschol het volgende:
[..]ik kan sc4 deluxe upgraden naar SC5?
de overlast van verkeer is mijn grootste probleem altijdquote:Op zaterdag 17 maart 2007 01:32 schreef Jimmeh het volgende:
Helpt zoveel gras plaatsen tegen air pollution (veroorzaakt door het verkeer)?
Ja. Het gras verschoont de luch. Bomen zijn beter!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 01:32 schreef Jimmeh het volgende:
Helpt zoveel gras plaatsen tegen air pollution (veroorzaakt door het verkeer)?
Je moet beginnen low density zones en die later upgraden naar high density.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:01 schreef Xenwolfie het volgende:
Ben inmiddels ook bezig aan een stadje. Heb alleen nogal de neiging om alleen high density zones te gebruiken...
Als je kijkt in het uitgaven menuutje, waar ben je het meeste geld aan kwijt?quote:Op zondag 18 maart 2007 21:11 schreef Renesite het volgende:
Ik heb altijd de neiging om het helemaal vol te gooien!!!! Maar je moet maar kleine vlakjes maken. Maar hoe dood ik de tijd.
En bovenal, ik draai altijddd verlies
Dingen als politiebureau enzoquote:Op zondag 18 maart 2007 21:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je kijkt in het uitgaven menuutje, waar ben je het meeste geld aan kwijt?
Hoeveel politiebureau's plant je dan neer?quote:
ik blijf vaak reports van crime krijgen op 1 en hetzelfde stuk..quote:Op zondag 18 maart 2007 21:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoeveel politiebureau's plant je dan neer?.
Ik had vandaag bijv. dat uitgaven in educatie de pan uit rezen (9K dollar per maand).
Dan kan je heel gericht daar op bezuinigen.
Brandweer kan je in het algemeen met 1 á 2 kazerne's per stad prima uit.
Politiebureau's heb je ook niet echt veel nodig. Beetje in de gaten houden dat je niet te veel criminaliteit krijgt en klaar.
Mind 'enzo'quote:Op zondag 18 maart 2007 21:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoeveel politiebureau's plant je dan neer?.
Ik had vandaag bijv. dat uitgaven in educatie de pan uit rezen (9K dollar per maand).
Dan kan je heel gericht daar op bezuinigen.
Brandweer kan je in het algemeen met 1 á 2 kazerne's per stad prima uit.
Politiebureau's heb je ook niet echt veel nodig. Beetje in de gaten houden dat je niet te veel criminaliteit krijgt en klaar.
Weet ik, met "politiebureau's enzo" kan ik alleen bar weinig. Vandaar dat ik de rest ook erbij zet...quote:Op zondag 18 maart 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mind 'enzo'
Ook scholen brandweren etc etc
Tja, de basis en de middelbare school kost vrij veel. Dan ben je al sowieso 3k kwijt + 450 aan ziekenpost + intotaal 750 aan brandweer+klein politiepostje = al weer een dikke 4kquote:Op zondag 18 maart 2007 21:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Weet ik, met "politiebureau's enzo" kan ik alleen bar weinig. Vandaar dat ik de rest ook erbij zet...
Je kan in dat overzicht precies zien wat er veel geld kost. Kan je heel makkelijk conclusie uit trekken. Kost OV meer dan het opbrengt is je stad te klein voor OV. Scholen zijn duur, dus kijk daarmee uit. Idem met ziekenhuizen.
Je kan de budgetten van ziekenhuizen en scholen naar beneden schroeven naar het aantal studenten/zieken en het bereik instellen naar de grote van je stad. Dat scheelt al een hoop. Brandweer plaats ik pas als ik OF genoeg geld heb OF er iets in de fik staatquote:Op zondag 18 maart 2007 21:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, de basis en de middelbare school kost vrij veel. Dan ben je al sowieso 3k kwijt + 450 aan ziekenpost + intotaal 750 aan brandweer+klein politiepostje = al weer een dikke 4k!
mjaquote:Op zondag 18 maart 2007 22:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je kan de budgetten van ziekenhuizen en scholen naar beneden schroeven naar het aantal studenten/zieken. Dat scheelt al een hoop. Brandweer plaats ik pas als ik OF genoeg geld heb OF er iets in de fik staat). Politie komt er ook pas als daar geld voor is.
Meestal plaats ik pas politie rond de 10.000 inwoners. Tegen die tijd gaan ze er ook pas een keer om zeuren. Dus dat vind ik vroeg zat.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je kan de budgetten van ziekenhuizen en scholen naar beneden schroeven naar het aantal studenten/zieken en het bereik instellen naar de grote van je stad. Dat scheelt al een hoop. Brandweer plaats ik pas als ik OF genoeg geld heb OF er iets in de fik staat). Politie komt er ook pas als daar geld voor is.
In dat geval, moet je even naar simtroplis gaan.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:51 schreef mschol het volgende:
ik had een keer de avenue naar me industrie bevolkt met 2 tol poortje
resultaat: een klein goudmijntje
Ja, ze waren daar wel erg zichtbaar.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:07 schreef X-fi het volgende:
@ ExTec: Jammer van de laatste stad, vervallen gebouwen
Het is zo'n kleine kaart zeg maar hè?quote:Op maandag 19 maart 2007 00:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze waren daar wel erg zichtbaar.
Maar na verloop van tijd stabiliseert dat wel.
klikquote:Op maandag 19 maart 2007 18:16 schreef Renesite het volgende:
Welke download was nou om zoveel geld te krijgen, die bank
Jawel! Dat hoeft maar 3 blokjes te zijn die groundedquote:Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef bleiblei het volgende:
Is er eigenlijk iets waarmee je een monorail over/onder een elevated highway kan leggen. Al mijn monorails zitten opgesloten
en een stukje grounded highway oid. maken is lelijk en gaat niet lukken ivm. op en afritten
.
Ja, dan maar niet mooi he?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:59 schreef bleiblei het volgende:
Ja maar das nie mooi.
En 3 blokjes grounded is samen met de omhoog en omlaag stukken al gauw 5 blokjes.
Euh...quote:Op maandag 19 maart 2007 23:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
uuh ff stomme vraag hoor, maar ik wil Simcity4000 weer installeren maar heb de cd's en uitbreidingspakket los in een cd map zitten, maar nu kan ik mijn hoesjes en boekjes nergens vinden voor de code, heeft iemand een idee hoe ik daar aan kan komen...? Ik kan ook een foto maken van de cd's om aan te tonen hier dat ik het niet over illegale handelingen hebvoor daar weer opmerkingen over komen
![]()
Hmmm das wel klotequote:Op maandag 19 maart 2007 23:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Euh...
Ja, dan moet je een 'illegale' serialcode hebben... anders kom je er niet meer aan denk ik
Ja ik begrijpquote:Op zondag 18 maart 2007 20:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je moet beginnen low density zones en die later upgraden naar high density.
Tenminste zo doe ik dat.
Als ik mijn monorail over een elevated highway trek wordt de monorail gewoon verhoogd en gaat het over de elevated highway heen. Kortom je monorail gewoon over een elevated highway trekken.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef bleiblei het volgende:
Is er eigenlijk iets waarmee je een monorail over/onder een elevated highway kan leggen. Al mijn monorails zitten opgesloten
en een stukje grounded highway oid. maken is lelijk en gaat niet lukken ivm. op en afritten
.
lukte bij mij nietquote:Op maandag 19 maart 2007 23:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ik mijn monorail over een elevated highway trek wordt de monorail gewoon verhoogd en gaat het over de elevated highway heen. Kortom je monorail gewoon over een elevated highway trekken.
quote:SimCity 5 will cut down on some of the complexity of the more recent SimCity games, in an attempt to bring the gameplay experience closer to the original.[4]
Idd. En alsof ze voor de ingame menuutjes fotootjes gaan gebruikenquote:Op maandag 19 maart 2007 23:54 schreef Xenwolfie het volgende:
Dit staat er op de engelse wikipedia:
[..]. Ik wil just nog meer opties om te bouwen, etc
. Die screenshot is trouwens net Google earth, doe er een menutje bijpainten en maak er een lage resolutie jpg van zodat het wat lastiger te zien
.
quote:Op maandag 19 maart 2007 23:52 schreef renz0r het volgende:
Aangekondigd november 2006, release ergens (zal wel eind?) 2007...Volgens de Wiki
[afbeelding]
Screenshot?
Er is een leuke tool dat je niet meer geld te kort hebt hoor. En een paar tips kan je ook altijd krijgen!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:29 schreef melluk het volgende:
voor het eerst dat ik dit topic zie (nooit naar gezocht)
maar als ik het zo allemaal zie, gaat het kriebelen om het spel te gaan spelen
maar ja aan de andere kant denk ik:
ik weet hoe slecht ik er voreger in was haha
altijd verkeersopstoppingen en geld te weinig haha
dus twijfel nog
ja met tools :p dat is een optiequote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:51 schreef X-fi het volgende:
[..]
Er is een leuke tool dat je niet meer geld te kort hebt hoor. En een paar tips kan je ook altijd krijgen!
Wow... lijkt net google earthquote:Op maandag 19 maart 2007 23:52 schreef renz0r het volgende:
Aangekondigd november 2006, release ergens (zal wel eind?) 2007...Volgens de Wiki
[afbeelding]
Screenshot?
Die brug ziet er niet uit btwquote:Op maandag 19 maart 2007 23:51 schreef Xenwolfie het volgende:
Dit bedoel ik trouwens met mijn high density neiging (met moeite heb ik er maar wat low density bij gedaan):
[[url=http://xs413.xs.to/xs413/07121/Rabbitsburgs1.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
klik.
Is toch moooooooiquote:
Toch vind ik het knapquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dit moet toch bij jou ook lukken als het bij mijn versie van simcity werkt.
[afbeelding]
Ik heb overigens wel de NetworkAddon (January 2007) For PC geïnstalleerd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Toch vind ik het knap![]()
.
Mijn lukt het echt niet. Ik ga dadelijk thuis het nogmaals proberen.
Dat denk ik ook. Want die verhogingen zien er niet uit als iets wat al in het spel zat. Dus het zou goed kunnen dat dit in de laatste NAM is toegevoegd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb overigens wel de NetworkAddon (January 2007) For PC geïnstalleerd.
http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?p=details&id=380
Misschien is dat het.
Dat is zo vandaar dat ik ineens aan die addon moest denken. We merken het welquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Want die verhogingen zien er niet uit als iets wat al in het spel zat. Dus het zou goed kunnen dat dit in de laatste NAM is toegevoegd.
Hoe coolquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:54 schreef BlaZ het volgende:
Hey , bleiblei dat van peg dat je zoekt > www.simpeg.com dat is de website van PEG.
nog screenie van klein dorpje tegen een bergrug
[afbeelding]
Gadver. Je hebt vieze stadquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dit moet toch bij jou ook lukken als het bij mijn versie van simcity werkt.
[afbeelding]
dat probleem ken ikquote:Op woensdag 21 maart 2007 23:05 schreef Renesite het volgende:
Damn, ik heb moeite om me in te houden bij het maken van steden om ze niet kei groot te maken
hehe. Ik hou van dichtbevolkte stedenquote:Op woensdag 21 maart 2007 23:05 schreef Renesite het volgende:
Damn, ik heb moeite om me in te houden bij het maken van steden om ze niet kei groot te maken
quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:33 schreef Renesite het volgende:
Addon ja
Trouwens, MrX je moet je vuilnis opruimen!
Maar jou steden zijn dan ook 1 groot park met her en der wat bebouwingquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb het mezelf gelukkig weten af te leren.
mij nog niet geluktquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb het mezelf gelukkig weten af te leren.
Ik zou voor de grap eens in de OP kijken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:42 schreef X-fi het volgende:
Iemand nog hoe die kleine riviertjes terug te vinden zijn? Elmar?
Dat was ook precies de bedoeling. Dus de opzet is geslaagd.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar jou steden zijn dan ook 1 groot park met her en der wat bebouwingIn ieder geval de screenshots die je hebt geplaatst
Ik maak nu een nieuwe stad. Heb nu twee steden in totaal van 250.000 inwonersquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:40 schreef SnowDoggg het volgende:
Ga ook maar eens verder met m'n kleine stadjeStraks wat screenies plaatsen
Navraagquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:55 schreef X-fi het volgende:
Screens op navraag!
quote:Op maandag 19 maart 2007 23:52 schreef renz0r het volgende:
Aangekondigd november 2006, release ergens (zal wel eind?) 2007...Volgens de Wiki
[afbeelding]
Screenshot?
Vraag me af of dat echt is hoor! Die bedieningspaneel ziet er igg erg primitief uit!quote:
Die graphics lijken me weer wat te goed. Het moet ook wel weer speelbaar zijn hé. Wat mij betrefd liever wat mindere graphics maar meer mogelijkheden met wegen etc. Ook moet het goed speelbaar blijven met hoge inwoneraantallen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:09 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Vraag me af of dat echt is hoor! Die bedieningspaneel ziet er igg erg primitief uit!![]()
Net als ze een tijd geleden beweerde dat dit een echt SC5-screen is:
[afbeelding]
Mja toen geloofde ik het ook heel even!Maar blijkt dus ook niet echt te zijn
![]()
tolpoortjesquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:22 schreef BlaZ het volgende:
Nog ff nieuwe screenie dan
Planningsfoutje van me, snelweg waarover ruim 40.000 auto's en 4000 bussen rijden komt uit op een Avenue. Helaas kan ik er geen tweede snelweg meer langs leggen zonder de hele stad zón beetje af te breken:(
Dus flinke files
[afbeelding]
Holy fuckquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:22 schreef BlaZ het volgende:
Nog ff nieuwe screenie dan
Planningsfoutje van me, snelweg waarover ruim 40.000 auto's en 4000 bussen rijden komt uit op een Avenue. Helaas kan ik er geen tweede snelweg meer langs leggen zonder de hele stad zón beetje af te breken:(
Dus flinke files
[afbeelding]
40000 auto'squote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:22 schreef BlaZ het volgende:
Nog ff nieuwe screenie dan
Planningsfoutje van me, snelweg waarover ruim 40.000 auto's en 4000 bussen rijden komt uit op een Avenue. Helaas kan ik er geen tweede snelweg meer langs leggen zonder de hele stad zón beetje af te breken:(
Dus flinke files
[afbeelding]
Nope, andere kant loopt er nog een.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
40000 auto's.
Echt vreemd is het niet. Als ik het goed zie heb je maar een brug naar dat andere deel van je stad.
Netjes scheelt ook een hoop bouwruimte.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:27 schreef X-fi het volgende:
Hier trouwens mijn ondergrondse snelweg
[[url=http://xs113.xs.to/xs113/07126/highwayuyyy.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ah ok maar dan nog is het bizar, zoveel verkeer. Om dat te verbeteren moet je toch gaan slopen of gewoon met een nieuwe stad beginnen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:47 schreef BlaZ het volgende:
Nope, andere kant loopt er nog een.
Hier transport map. Bij het zwarte kruis ontstaan dus die files.
[afbeelding]
Mja licht ook wel beetje hoe ik de steden bouw hé. De stad waar de files ontstaan heeft 100.000 inwoners en 150.000 banen. Terwijl een andere stad in de regio 120.000 inwoners en 5000 banen heeft. Dan krijg je verkeer hé.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah ok maar dan nog is het bizar, zoveel verkeer. Om dat te verbeteren moet je toch gaan slopen of gewoon met een nieuwe stad beginnen.
Dat klopt, ik kan dan lekker boven de snelwegen gaan bouwenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Netjes scheelt ook een hoop bouwruimte.
Daar had je als planoloog natuurlijk rekening mee moeten houdenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:22 schreef BlaZ het volgende:
Mja licht ook wel beetje hoe ik de steden bouw hé. De stad waar de files ontstaan heeft 100.000 inwoners en 150.000 banen. Terwijl een andere stad in de regio 120.000 inwoners en 5000 banen heeft. Dan krijg je verkeer hé.
Lefthanded-file weggooien!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:25 schreef mschol het volgende:
weet iemand hoe ik de rijrichting of de textures voor nam kan aanpassen, mijn UK engelse auto's rijden op de verkeerde baan
Ow zoquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die moet je juist bewaren als je UK-Engels hebt. Anders gaat het juist mis.
ik heb nu de volgende files in mijn NAM installatie directory:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die moet je juist bewaren als je UK-Engels hebt. Anders gaat het juist mis.
alleen rijden ze nog steeds aan de verkeerde kant ...quote:NetworkAddonMod.dat
NetworkAddonMod.url
NetworkAddonMod_Additional_Bridges_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_ANT_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_Automata_Plugin_Radical_Automata24.dat
NetworkAddonMod_Custom_Highway_Menu_Plugin_Optional.dat
NetworkAddonMod_Diagonal_Streets_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_LEFT_HAND_VERSIONS_ONLY_Required_Additional_Plugin.dat
NetworkAddonMod_Roundabouts_OneWayRoads_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_Roundabouts_Roads_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_Roundabouts_Streets_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
NetworkAddonMod_TurningLanes_Avenues_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_TurningLanes_Roads_Plugin_Beta.dat
Ik had er ook last van.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:13 schreef BIQUOTA het volgende:
Alles geïnstalleerd, en dan Simcity 4 laten opstarten.
Dan zie ik alleen het schermpje waarin auto's over een brug rijden, en verder niks.
Alle manieren bewandeld, en niks doet het.
Iemand tips?![]()
Da's vaag. Ze zouden toch goed moeten rijden als je die Left-Handed file hebt. Probeer het eens zonder dat bestand. Misschien helpt dat wel bij jou. Anders zou ik het ook even niet zo snel weten.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:24 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb nu de volgende files in mijn NAM installatie directory:
[..]
alleen rijden ze nog steeds aan de verkeerde kant ...
Bedankt voor je hulp, maar het werkt nog steeds niet!quote:Op maandag 26 maart 2007 14:43 schreef Frollo het volgende:
Ik had er ook last van.
Na veel proberen kwam ik erachter dat het probleem alléén optreedt als m'n pc in de slaapstand (hybernate) heeft gestaan. Jammer genoeg komt dat nogal vaak voor, want ik vind de slaapstand vele malen prettiger dan uitzetten.
Het enige wat helpt is even de pc herstarten voordat ik Simcity ga doen. Lastig en vooral tijdrovend, maar het werkt wel.
Hoezo dat ? Gewoon hole digging lots gebruiken en met roads effenenquote:Op maandag 26 maart 2007 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Pfff, ik wil eigenlijk een snelweg in een geul leggen met een mooi randje deromheen, maar nondeknetter... Wat is dat een gepuzzel met randjes.
Ja weet ik, maar ik bedoel die parkjes die je gebruikt om de geul gemaakt met de hole digging lot te verfraaien.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoezo dat ? Gewoon hole digging lots gebruiken en met roads effenen
je plaatje doet het niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik bedoel die parkjes die je gebruikt om de geul gemaakt met de hole digging lot te verfraaien.
Muren enzo... Ik weet niet precies hoe ze het noemen in de "scene".
Dit dus:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:09 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Vraag me af of dat echt is hoor! Die bedieningspaneel ziet er igg erg primitief uit!![]()
Net als ze een tijd geleden beweerde dat dit een echt SC5-screen is:
[afbeelding]
Mja toen geloofde ik het ook heel even!Maar blijkt dus ook niet echt te zijn
![]()
Je plaatje doet het niet maar je zal wel dividers of geluidsmuren bedoelen. Bij een set van jeronji kan je in ieder geval het haagje zijn als je ze plaatst dus die zijn zeer snel te plaatsen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik bedoel die parkjes die je gebruikt om de geul gemaakt met de hole digging lot te verfraaien.
Muren enzo... Ik weet niet precies hoe ze het noemen in de "scene".
Dit dus:
[afbeelding]
Tsja dat met die opritten krijg ik ook altijd > slope mod. Weer het nadeel van die modd mja jammer dan. Ik doe zowieso niet zón grote stukken sunken highway, maak liever een stuk tunnel dan.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:33 schreef bleiblei het volgende:
ik gebruik die van buddybud. Maar die heeft 100 verschillende soorten.
Puzzelwerk dus.
Wat mij betreft mogen ze dat wel wat makkelijker maken in deel 5. Het grond levelen ivm. havens en dingen als sunken highways en het plaatsen van muurtjes, kades en gebouwen in die gelevelde dingen.
Ik krijg overigens ook de op en afritten nog niet helemaal jofel. Op plaatjes ziet dat er super vet uit, een oprit die zo van gewone weg 15"m" naar beneden gaat naar de highway. Maar als ik het doe dan zit er weer een gat in de grond.
Ow en natuurlijk dat als er een huis op een helling wordt gebouwd er zoon stuk grond recht omhoog komt. Dat is ook erg lelijk.
Wat er van mij ook bij mag is de waterkrachtcentrale en dat je standaard watervallen en vijvertjes kan aanleggen. Qua OV zou ik graag nog de tram zien.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja dat met die opritten krijg ik ook altijd > slope mod. Weer het nadeel van die modd mja jammer dan. Ik doe zowieso niet zón grote stukken sunken highway, maak liever een stuk tunnel dan.
Ben het trouwens helemaal met je eens dat ze in deel 5 eens wat aandacht aan deze zaken moeten besteden. Nog wat dingen die ik graag zou zien.
meer interchanges, 2/3/4/5 laans snelwegen, realistische havens/vliegvelden, muren enzo die gewoon neer kan leggen net als wegen, terrein keuzes (of je bijvoorbeeld met sneeuw wil spelen enzo), diagornale wegen.
Sims kiezen snelste ipv kortste weg naar werk 100m omrijden over de snelweg zullen ze nooit doen terwijl het 2x zo snel is. Bomen planten in grotere gebieden ineens.
Ah ja dat zouden ook mooie aanvullingen zijn. Als je water ook gewoon zoals wegen zou kunnen slepen en dat op hellingen automatisch watervallen ontstaan.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Wat er van mij ook bij mag is de waterkrachtcentrale en dat je standaard watervallen en vijvertjes kan aanleggen. Qua OV zou ik graag nog de tram zien.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:35 schreef SnowDoggg het volgende:
Te veel tekst, te weinig screens![]()
![]()
Ben al een tijdje met een nieuwe region bezig (Was eerst een heel werk om die regio te creëren)
[[url=http://xs113.xs.to/xs113/07132/Estoya_region01.jpg]afbeelding[/url
Ow zo'n 3 weken, niet achter elkaar natuurlijkquote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die is mooi gemaakt man die map. Jammer wel dat ie helemaal vlak is. Hoelang ben je daar mee bezig geweest ??
Je config.bmp file aanpassen en alles blauw makenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:30 schreef Gamer_V het volgende:
[afbeelding]
Gheghe.
Tevens, is het mogelijk om op een of andere manier de grootte van steden te veranderen? (Dus 4 nog lege gebieden samenvoegen, minstens) Kleine steden zijn zo nutteloos.
Niemand? Welke moet ik downloaden voor nieuwe ondergrondse snelwegen en andere soorten wegen??? Wie kan mij even op weg helpen, snap simtropolis niet echt, ben wel aangemeld daar maar weet nou niet welke ik moet downen en in welke map welk bestand ik moet plaatsen....quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heeft iemand een rar met de meeste bats en andere tweaks om in SC4 te importeren?
Want om nou alles los te downloaden......
Geen idee helaas, dus dat wordt ws simtropolis helemaal doorspitten.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niemand? Welke moet ik downloaden voor nieuwe ondergrondse snelwegen en andere soorten wegen??? Wie kan mij even op weg helpen, snap simtropolis niet echt, ben wel aangemeld daar maar weet nou niet welke ik moet downen en in welke map welk bestand ik moet plaatsen....
Je hebt in de map "mijn documenten" een mapje genaamd SC4 of SimCity4, hier is weer in mapje ingeplaatst genaamd "Plugins" en daar moeten alle unzipped/rarred bestandjes in.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niemand? Welke moet ik downloaden voor nieuwe ondergrondse snelwegen en andere soorten wegen??? Wie kan mij even op weg helpen, snap simtropolis niet echt, ben wel aangemeld daar maar weet nou niet welke ik moet downen en in welke map welk bestand ik moet plaatsen....
Een paar heel erg handige:quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niemand? Welke moet ik downloaden voor nieuwe ondergrondse snelwegen en andere soorten wegen??? Wie kan mij even op weg helpen, snap simtropolis niet echt, ben wel aangemeld daar maar weet nou niet welke ik moet downen en in welke map welk bestand ik moet plaatsen....
Is dus een kwestie van ervoor zorgen dat er grotere gebouwen komen te staanquote:These stops plop directly down on your roads and avenues, and don't take up space along the side!!Note that there are a few known issues with these mods, that were working towards a fix for.
1) If plopped in front of a 1xY residential zone, an NRZ (No Road Zot) will appear, and the lot will abandon.
2) You can't plop two stops right next to each other.
Opnieuw installeren? Maar dan in het Nederlands?quote:Op donderdag 5 april 2007 10:27 schreef Vakkie_W het volgende:
Heeft er iemand een patch voor de Nederlandse taal? Ik heb hem namelijk in het Engels.
Mooi dorpje ja.quote:Op maandag 30 april 2007 21:09 schreef Roland. het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat je na een tijdje 'buurtjes' begint te maken? In plaats van een grote stad of dorpje, kleine gezellige wijkjes maakt met parkjes en water en boompjes en en en..
Anyway, wat pics van m'n oude durpje Sonisa
Wat een heerlijk saai dorp toch![]()
Wow! Leuke indelingquote:Op maandag 30 april 2007 21:09 schreef Roland. het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat je na een tijdje 'buurtjes' begint te maken? In plaats van een grote stad of dorpje, kleine gezellige wijkjes maakt met parkjes en water en boompjes en en en..
Anyway, wat pics van m'n oude durpje Sonisa
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inclusief flitspaal <3
Wat een heerlijk saai dorp toch![]()
absoluut niet...quote:Op maandag 30 april 2007 21:09 schreef Roland. het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat je na een tijdje 'buurtjes' begint te maken? In plaats van een grote stad of dorpje, kleine gezellige wijkjes maakt met parkjes en water en boompjes en en en..
Tsja zonen met blokken van 6x18 ofzo gaat natuurlijk wel lekker snel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
absoluut niet...
als ik probeer een dorpje te maken gaat dat de eerste 10 minuten goed, daarna pak ik het zoning en wegen neergooien groots aan (waardoor het alsnog een (bijna) mislukte metropolis wordt)
Ik heb dat niet echt met huizen. Ik heb dat dan eerder met kleine flats/lofts. Al blijft het inderdaad heerlijk om veel met bomen, parkjes en water te werken. Het is vooral heerlijk om vlak boven zo'n vijver te hangen en om dan de vogels te horen fluiten en het water te horen.quote:Op maandag 30 april 2007 21:09 schreef Roland. het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat je na een tijdje 'buurtjes' begint te maken? In plaats van een grote stad of dorpje, kleine gezellige wijkjes maakt met parkjes en water en boompjes en en en..
Whehe, ik heb liever veel asfaltquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb dat niet echt met huizen. Ik heb dat dan eerder met kleine flats/lofts. Al blijft het inderdaad heerlijk om veel met bomen, parkjes en water te werken. Het is vooral heerlijk om vlak boven zo'n vijver te hangen en om dan de vogels te horen fluiten en het water te horen.
volgens mij als je op "make historical" drukt blijven ze zoals ze op dat moment zijn...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:11 schreef BlaZ het volgende:
Vervallen gebouwen blijf je eigenlijk altijd wel houden, met NAM mod en een erg goed verkeerssysteem kan je een hoop voorkomen echter.
Meestal heeft het te maken met commute time anders zijn taxes te hoog.
Is een mod voor dat gebouwen gewoon hetzelfde eruit blijven zien.
Ik heb zelf SimCity ook weer even uit de kast gepakt en ik vroeg mij af of het mogelijk is om jouw regio te kunnen downloaden. Want de meeste andere terreinen zijn in mijn ogen te laag en ik heb San Francisco ook wel weer gezien. En die van jou ziet er afgaand op de screens hoog genoeg uit.quote:Op maandag 30 april 2007 21:09 schreef Roland. het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat je na een tijdje 'buurtjes' begint te maken? In plaats van een grote stad of dorpje, kleine gezellige wijkjes maakt met parkjes en water en boompjes en en en..
Anyway, wat pics van m'n oude durpje Sonisa
[pics]
Wat een heerlijk saai dorp toch![]()
Je kan eventueel proberen om de belasting wat omlaag te gooien, zodat de vraag omhoog gaat. Misschien gaan ze dan wat sneller de lucht in.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ook maar eens wat screenshots van mijn grootste stad in de regio London genaamd London III. Alweer een tijdjed geleden gemaakt.
[afbeelding]
Dit moet het centrum voorstellen. Niet helemaal gelukt omdat de echt hoge gebouwen nooit zijn gekomen.
[afbeelding]
Het centrum in de avond.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan de andere kant van het water.
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee rustige buurtjes met laagbouw. Alleen zijn ze omringd met flats met name die onderste.
Het is van alles en nog wat door elkaar maar ik vind het al met al wel een aardige stad geworden. Alleen mag er wel meer hoogbouw zijn maar dat lukt nog steeds niet echt goed. Waarschijnlijk te weinig hoog opgeleiden ofzo.
Tof ... je neemt echt de ruimte voor je gebouwen!quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je kan eventueel proberen om de belasting wat omlaag te gooien, zodat de vraag omhoog gaat. Misschien gaan ze dan wat sneller de lucht in.
Wat screens van mijn stad. Al ga ik waarschijnlijk niet verder met deze stad. Ga denk ik aan een nieuwe regio beginnen.
...plaatjes...
Yup.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:21 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Tof ... je neemt echt de ruimte voor je gebouwen!![]()
Wijken zijn inderdaad tof. Je kan zo delen van je stad ook veel makkelijker een eigen karakter meegeven. Al zou het wel leuker zijn als je bepaalde bouwstijlen aan je zones kan toewijzen. Bijvoorbeeld het ene gedeelte Chicago en het andere meer Europees. Tevens is het zoals je al zegt makkelijk om je verkeer onder controle te houden. Al probeer ik ze al zoveel mogelijk het OV in te schoppen.quote:Mijn gebouwen liggen wat meer tegen elkaar aan, maar ik probeer wel wijkjes te maken!![]()
Dat is ook wel makkelijk bij het regelen van het verkeer...
Jij maakt echt mooie steden!quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je kan eventueel proberen om de belasting wat omlaag te gooien, zodat de vraag omhoog gaat. Misschien gaan ze dan wat sneller de lucht in.
Wat screens van mijn stad. Al ga ik waarschijnlijk niet verder met deze stad. Ga denk ik aan een nieuwe regio beginnen.
[[url=http://img21.imagevenue.com/loc612/th_92094_sc4035Cahors7_122_612lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img129.imagevenue.com/loc344/th_92159_sc4048Cahors1_122_344lo.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img146.imagevenue.com/loc920/th_92196_sc4052Cahors0_122_920lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img182.imagevenue.com/loc425/th_92234_sc4068Cahors1_122_425lo.jpg]afbeelding][/URL]
Nee niet echt... ik maak ze altijd zelf!quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:21 schreef ElmarO het volgende:
...
Weet jij trouwens nog goede regio's die ik kan downloaden? Want San Francisco wordt wat saai. Ik zoek iets wat een beetje hoog ligt en heuvelachtig. Ik heb wel gezocht, maar ik vond niet zo snel iets wat mij echt voor 100% aansprak. Al zit ik nu wel te denken om in de Timbuktu regio te gaan beginnen.
Dank je.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:50 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Jij maakt echt mooie steden!
Hoeveel plugins gebruik je? allemaal los gedownload of in 1 pack oid?
Ah ok. Ik weet van mezelf dat ik er te weinig geduld voor heb om een hele regio te maken, dus begin ik er maar niet aan.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:56 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Nee niet echt... ik maak ze altijd zelf!
En ik maak ze dan ook vaak plat ... via grayscale bergen toevoegen is niet makkelijk![]()
Ik ben nu wel bezig in god-mode wat heuvels en dalen toe te voegen ... maar dat is wel veel werk![]()
Heb je wel een connectie met een naastliggende regio?quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:12 schreef kassenbouwer het volgende:
Weet trouwens iemand misschien wat er aan de hand is als er in mijn stad geen vrachtvervoer te zien is (niet op spoor en ook geen vrachtwagens). Ik ben net begonnen (30.000 inwoners). Heb rails inclusief goederenstation met aansluiting op weg en rails...
Nee, dat niet...quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:14 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Heb je wel een connectie met een naastliggende regio?
Nee ... het is voor goederenvervoer naar buiten je stad! Was wel wat realistischer geweest als het ook naar commerciële gebieden zou gaan, maar ja...quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:19 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Nee, dat niet...
Want is dat goederenvervoer dan niet voor het vervoer naar de commerciële gebieden?
Regio heb ik helaas niet meer. Maar heb volgende week tijd over en ga dan weer opnieuw 'terraformen'. Klinkt raar, maar hou er nu eenmaal van als de regio min of meer vlak is met veel water (beetje als nederland dus). Anyway, als 't af is gooi ik 't resultaat wel op m'n serverquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb zelf SimCity ook weer even uit de kast gepakt en ik vroeg mij af of het mogelijk is om jouw regio te kunnen downloaden. Want de meeste andere terreinen zijn in mijn ogen te laag en ik heb San Francisco ook wel weer gezien. En die van jou ziet er afgaand op de screens hoog genoeg uit.
Bedankt. Inderdaad na het maken van een aansluiting, is er ineens wel vervoer!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:26 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Nee ... het is voor goederenvervoer naar buiten je stad! Was wel wat realistischer geweest als het ook naar commerciële gebieden zou gaan, maar ja...![]()
Ok, hartstikke bedankt.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:07 schreef Roland. het volgende:
[..]
Regio heb ik helaas niet meer. Maar heb volgende week tijd over en ga dan weer opnieuw 'terraformen'. Klinkt raar, maar hou er nu eenmaal van als de regio min of meer vlak is met veel water (beetje als nederland dus). Anyway, als 't af is gooi ik 't resultaat wel op m'n server
Meer inwoners, maar voornamelijk lagere en middenklasse? Terwijl je aan het begin van de game nog wel relatief veel van die villas had staan...?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:47 schreef kassenbouwer het volgende:
Kan iemand trouwens misschien verklaren hoe het kan dat ik eerst een gemiddeld inkomen (van die sims is dat, bij de grafieken) heb van 85 en dat het dan ineens instort naar 30 en dan gelijk blijft? Ik heb niets ingrijpends gedaan in de stad verder. Ook is mijn inwonertal ofzo niet gedaald. Wat kan het zijn en hoe los ik dit op? (of is het misschien helemaal niet belangrijk...)
* Cerbie ookquote:
Idd, elke keer dat ik dit topic weer zie in myAT krijg ik weer ongelooflijk zin om een gebied mooi in te richten. Alleen heb ik de plugins niet die het spel zo mooi en beter makenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:54 schreef Cerbie het volgende:
[..]
* Cerbie ook
Heb alleen eigenlijk geen zin om alle plugins weer opnieuw te downloaden
Hong Kong map ge-edit met SC4 terraformer. Die bergen dus zelf gemaakt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:02 schreef timp0e het volgende:
Die regio![]()
Zelf gemaakt?
Wel veel werkloosheid zie ik in die stadje
Het attractiepark is wel een beetje disproportioneel vind je niet?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:03 schreef BlaZ het volgende:
Vandaag nog ff gespeeld hierbij wat screenshots van stad waar ik tijdje geleden ook al wat screens van gepost heb.
Met MAPP lots enzo dus pretpark gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
Regio overzicht
[afbeelding]
Beetje klein iddquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:26 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het attractiepark is wel een beetje disproportioneel vind je niet?
Ga je verder met die regio ?quote:Op zondag 3 juni 2007 11:55 schreef Cerbie het volgende:
Simcity weer geïnstalleerd, zal zo eens de regio posten die ik nog had
Probleem dat ik eigenlijk nooit eerder heb gehad, het spel start de eerste keer perfect op, maar als ik het daarna sluit moet eerst de hele pc gereboot worden voordat ik het weer kan starten
Een deel van m'n oude regio, rechts was het ook al flink bebouwd maar daar had ik geen save meer van;
[afbeelding]
Werkt niet atm, sinds ik tweede netwerkkaart in pc heb gedaan werkt het niet goed meer.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:52 schreef Wouser het volgende:
Hey blazheb jij niet toevallig nog je FTP online staan
compu was namelijk gecrashed en ben alle plugins kwijt
Simtropolis gewoon ; met sc4terraformer kan je heel snel de map editten trouwens.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:00 schreef HL_Dog43 het volgende:
Weet iemand waar je nog mooie (redelijk vlakke) uitgestrekte regio's kan downloaden?
Word een beetje irritant zelf steeds een hele regio te maken via SC4. :p
Ik heb je gemaildquote:Op maandag 4 juni 2007 16:23 schreef Boixos_Nois het volgende:
ik heb wel een pluginpack klaarstaan, mail me maar
boixos_nios@live.nl
Hmm ok zal eens kijken thanx.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Simtropolis gewoon ; met sc4terraformer kan je heel snel de map editten trouwens.
Jammer dat die terraformer het niet doet bij mij. Ik krijg een vage foutmeldingquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:10 schreef Unhuman het volgende:
SC4Terraformer is heel erg makkelijk hoor. Werkt net zoals het editen in Sim City 4 maar dan veel gemakkelijker. Je kan ook op je gemak havens aanleggen enzo. Scheelt een hoop gekloot in het spel zelf.
Waarschijnlijk nep.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:27 schreef Mr_Booze het volgende:
Ik heb net een screenshot gezien van de nieuwe Simcity in 3D vreselijk!![]()
Zal in de loop van volgende week wel een tutorial proberen te maken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:29 schreef HL_Dog43 het volgende:
Trouwens hoe maak je inderdaad zo'n ondergrondse tunnel? :|
Ik meld mij hier ook voor. Zeer mooie regio.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:31 schreef Cerbie het volgende:
BlaZ, zou je de .jpg/config van jouw regio willen posten, die ziet er erg leuk uit om opnieuw mee te beginnen
Jezus... le-lijk!quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:18 schreef Kleibintje het volgende:
Hiero. Lees en huiver. Ik vrees met grote vrezen...
Samequote:Op donderdag 7 juni 2007 21:53 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Jezus... le-lijk!
En mooie screens booze![]()
Ziet er gewoon strak uitquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:18 schreef Kleibintje het volgende:
Hiero. Lees en huiver. Ik vrees met grote vrezen...
Bij nader inzien is het toch kutquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:41 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ziet er gewoon strak uit
Het belangrijkste is dat de mogelijkheid er blijft om custom content in te voegen
okquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:31 schreef Cerbie het volgende:
Tijd om een nieuwe plug-in folder te maken
De Pegasus link in de OP werkt trouwens niet meer, deze (PLEX) wel.
Peg, BSC, SimGoober
Wat ik wel altijd irritant vind is dat het zo'n rommel in de menu's wordt met veel plugins. En al helemaal met modulars zoals de grachtenset.
BlaZ, zou je de .jpg/config van jouw regio willen posten, die ziet er erg leuk uit om opnieuw mee te beginnen
Twee steden heb ik gepost,quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:32 schreef HL_Dog43 het volgende:
Booze.. wat is je inwoneraantal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |