Je kan de budgetten van ziekenhuizen en scholen naar beneden schroeven naar het aantal studenten/zieken en het bereik instellen naar de grote van je stad. Dat scheelt al een hoop. Brandweer plaats ik pas als ik OF genoeg geld heb OF er iets in de fik staatquote:Op zondag 18 maart 2007 21:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, de basis en de middelbare school kost vrij veel. Dan ben je al sowieso 3k kwijt + 450 aan ziekenpost + intotaal 750 aan brandweer+klein politiepostje = al weer een dikke 4k!
mjaquote:Op zondag 18 maart 2007 22:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je kan de budgetten van ziekenhuizen en scholen naar beneden schroeven naar het aantal studenten/zieken. Dat scheelt al een hoop. Brandweer plaats ik pas als ik OF genoeg geld heb OF er iets in de fik staat). Politie komt er ook pas als daar geld voor is.
Meestal plaats ik pas politie rond de 10.000 inwoners. Tegen die tijd gaan ze er ook pas een keer om zeuren. Dus dat vind ik vroeg zat.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je kan de budgetten van ziekenhuizen en scholen naar beneden schroeven naar het aantal studenten/zieken en het bereik instellen naar de grote van je stad. Dat scheelt al een hoop. Brandweer plaats ik pas als ik OF genoeg geld heb OF er iets in de fik staat). Politie komt er ook pas als daar geld voor is.
In dat geval, moet je even naar simtroplis gaan.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:51 schreef mschol het volgende:
ik had een keer de avenue naar me industrie bevolkt met 2 tol poortje
resultaat: een klein goudmijntje
Ja, ze waren daar wel erg zichtbaar.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:07 schreef X-fi het volgende:
@ ExTec: Jammer van de laatste stad, vervallen gebouwen
Het is zo'n kleine kaart zeg maar hè?quote:Op maandag 19 maart 2007 00:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze waren daar wel erg zichtbaar.
Maar na verloop van tijd stabiliseert dat wel.
klikquote:Op maandag 19 maart 2007 18:16 schreef Renesite het volgende:
Welke download was nou om zoveel geld te krijgen, die bank
Jawel! Dat hoeft maar 3 blokjes te zijn die groundedquote:Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef bleiblei het volgende:
Is er eigenlijk iets waarmee je een monorail over/onder een elevated highway kan leggen. Al mijn monorails zitten opgesloten
en een stukje grounded highway oid. maken is lelijk en gaat niet lukken ivm. op en afritten
.
Ja, dan maar niet mooi he?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:59 schreef bleiblei het volgende:
Ja maar das nie mooi.
En 3 blokjes grounded is samen met de omhoog en omlaag stukken al gauw 5 blokjes.
Euh...quote:Op maandag 19 maart 2007 23:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
uuh ff stomme vraag hoor, maar ik wil Simcity4000 weer installeren maar heb de cd's en uitbreidingspakket los in een cd map zitten, maar nu kan ik mijn hoesjes en boekjes nergens vinden voor de code, heeft iemand een idee hoe ik daar aan kan komen...? Ik kan ook een foto maken van de cd's om aan te tonen hier dat ik het niet over illegale handelingen hebvoor daar weer opmerkingen over komen
![]()
Hmmm das wel klotequote:Op maandag 19 maart 2007 23:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Euh...
Ja, dan moet je een 'illegale' serialcode hebben... anders kom je er niet meer aan denk ik
Ja ik begrijpquote:Op zondag 18 maart 2007 20:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je moet beginnen low density zones en die later upgraden naar high density.
Tenminste zo doe ik dat.
Als ik mijn monorail over een elevated highway trek wordt de monorail gewoon verhoogd en gaat het over de elevated highway heen. Kortom je monorail gewoon over een elevated highway trekken.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef bleiblei het volgende:
Is er eigenlijk iets waarmee je een monorail over/onder een elevated highway kan leggen. Al mijn monorails zitten opgesloten
en een stukje grounded highway oid. maken is lelijk en gaat niet lukken ivm. op en afritten
.
lukte bij mij nietquote:Op maandag 19 maart 2007 23:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ik mijn monorail over een elevated highway trek wordt de monorail gewoon verhoogd en gaat het over de elevated highway heen. Kortom je monorail gewoon over een elevated highway trekken.
quote:SimCity 5 will cut down on some of the complexity of the more recent SimCity games, in an attempt to bring the gameplay experience closer to the original.[4]
Idd. En alsof ze voor de ingame menuutjes fotootjes gaan gebruikenquote:Op maandag 19 maart 2007 23:54 schreef Xenwolfie het volgende:
Dit staat er op de engelse wikipedia:
[..]. Ik wil just nog meer opties om te bouwen, etc
. Die screenshot is trouwens net Google earth, doe er een menutje bijpainten en maak er een lage resolutie jpg van zodat het wat lastiger te zien
.
quote:Op maandag 19 maart 2007 23:52 schreef renz0r het volgende:
Aangekondigd november 2006, release ergens (zal wel eind?) 2007...Volgens de Wiki
[afbeelding]
Screenshot?
Er is een leuke tool dat je niet meer geld te kort hebt hoor. En een paar tips kan je ook altijd krijgen!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:29 schreef melluk het volgende:
voor het eerst dat ik dit topic zie (nooit naar gezocht)
maar als ik het zo allemaal zie, gaat het kriebelen om het spel te gaan spelen
maar ja aan de andere kant denk ik:
ik weet hoe slecht ik er voreger in was haha
altijd verkeersopstoppingen en geld te weinig haha
dus twijfel nog
ja met tools :p dat is een optiequote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:51 schreef X-fi het volgende:
[..]
Er is een leuke tool dat je niet meer geld te kort hebt hoor. En een paar tips kan je ook altijd krijgen!
Wow... lijkt net google earthquote:Op maandag 19 maart 2007 23:52 schreef renz0r het volgende:
Aangekondigd november 2006, release ergens (zal wel eind?) 2007...Volgens de Wiki
[afbeelding]
Screenshot?
Die brug ziet er niet uit btwquote:Op maandag 19 maart 2007 23:51 schreef Xenwolfie het volgende:
Dit bedoel ik trouwens met mijn high density neiging (met moeite heb ik er maar wat low density bij gedaan):
[[url=http://xs413.xs.to/xs413/07121/Rabbitsburgs1.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
klik.
Is toch moooooooiquote:
Toch vind ik het knapquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dit moet toch bij jou ook lukken als het bij mijn versie van simcity werkt.
[afbeelding]
Ik heb overigens wel de NetworkAddon (January 2007) For PC geïnstalleerd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Toch vind ik het knap![]()
.
Mijn lukt het echt niet. Ik ga dadelijk thuis het nogmaals proberen.
Dat denk ik ook. Want die verhogingen zien er niet uit als iets wat al in het spel zat. Dus het zou goed kunnen dat dit in de laatste NAM is toegevoegd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb overigens wel de NetworkAddon (January 2007) For PC geïnstalleerd.
http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?p=details&id=380
Misschien is dat het.
Dat is zo vandaar dat ik ineens aan die addon moest denken. We merken het welquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Want die verhogingen zien er niet uit als iets wat al in het spel zat. Dus het zou goed kunnen dat dit in de laatste NAM is toegevoegd.
Hoe coolquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:54 schreef BlaZ het volgende:
Hey , bleiblei dat van peg dat je zoekt > www.simpeg.com dat is de website van PEG.
nog screenie van klein dorpje tegen een bergrug
[afbeelding]
Gadver. Je hebt vieze stadquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dit moet toch bij jou ook lukken als het bij mijn versie van simcity werkt.
[afbeelding]
dat probleem ken ikquote:Op woensdag 21 maart 2007 23:05 schreef Renesite het volgende:
Damn, ik heb moeite om me in te houden bij het maken van steden om ze niet kei groot te maken
hehe. Ik hou van dichtbevolkte stedenquote:Op woensdag 21 maart 2007 23:05 schreef Renesite het volgende:
Damn, ik heb moeite om me in te houden bij het maken van steden om ze niet kei groot te maken
quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:33 schreef Renesite het volgende:
Addon ja
Trouwens, MrX je moet je vuilnis opruimen!
Maar jou steden zijn dan ook 1 groot park met her en der wat bebouwingquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb het mezelf gelukkig weten af te leren.
mij nog niet geluktquote:Op donderdag 22 maart 2007 10:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb het mezelf gelukkig weten af te leren.
Ik zou voor de grap eens in de OP kijken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:42 schreef X-fi het volgende:
Iemand nog hoe die kleine riviertjes terug te vinden zijn? Elmar?
Dat was ook precies de bedoeling. Dus de opzet is geslaagd.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar jou steden zijn dan ook 1 groot park met her en der wat bebouwingIn ieder geval de screenshots die je hebt geplaatst
Ik maak nu een nieuwe stad. Heb nu twee steden in totaal van 250.000 inwonersquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:40 schreef SnowDoggg het volgende:
Ga ook maar eens verder met m'n kleine stadjeStraks wat screenies plaatsen
Navraagquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:55 schreef X-fi het volgende:
Screens op navraag!
quote:Op maandag 19 maart 2007 23:52 schreef renz0r het volgende:
Aangekondigd november 2006, release ergens (zal wel eind?) 2007...Volgens de Wiki
[afbeelding]
Screenshot?
Vraag me af of dat echt is hoor! Die bedieningspaneel ziet er igg erg primitief uit!quote:
Die graphics lijken me weer wat te goed. Het moet ook wel weer speelbaar zijn hé. Wat mij betrefd liever wat mindere graphics maar meer mogelijkheden met wegen etc. Ook moet het goed speelbaar blijven met hoge inwoneraantallen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:09 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Vraag me af of dat echt is hoor! Die bedieningspaneel ziet er igg erg primitief uit!![]()
Net als ze een tijd geleden beweerde dat dit een echt SC5-screen is:
[afbeelding]
Mja toen geloofde ik het ook heel even!Maar blijkt dus ook niet echt te zijn
![]()
tolpoortjesquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:22 schreef BlaZ het volgende:
Nog ff nieuwe screenie dan
Planningsfoutje van me, snelweg waarover ruim 40.000 auto's en 4000 bussen rijden komt uit op een Avenue. Helaas kan ik er geen tweede snelweg meer langs leggen zonder de hele stad zón beetje af te breken:(
Dus flinke files
[afbeelding]
Holy fuckquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:22 schreef BlaZ het volgende:
Nog ff nieuwe screenie dan
Planningsfoutje van me, snelweg waarover ruim 40.000 auto's en 4000 bussen rijden komt uit op een Avenue. Helaas kan ik er geen tweede snelweg meer langs leggen zonder de hele stad zón beetje af te breken:(
Dus flinke files
[afbeelding]
40000 auto'squote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:22 schreef BlaZ het volgende:
Nog ff nieuwe screenie dan
Planningsfoutje van me, snelweg waarover ruim 40.000 auto's en 4000 bussen rijden komt uit op een Avenue. Helaas kan ik er geen tweede snelweg meer langs leggen zonder de hele stad zón beetje af te breken:(
Dus flinke files
[afbeelding]
Nope, andere kant loopt er nog een.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
40000 auto's.
Echt vreemd is het niet. Als ik het goed zie heb je maar een brug naar dat andere deel van je stad.
Netjes scheelt ook een hoop bouwruimte.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:27 schreef X-fi het volgende:
Hier trouwens mijn ondergrondse snelweg
[[url=http://xs113.xs.to/xs113/07126/highwayuyyy.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ah ok maar dan nog is het bizar, zoveel verkeer. Om dat te verbeteren moet je toch gaan slopen of gewoon met een nieuwe stad beginnen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:47 schreef BlaZ het volgende:
Nope, andere kant loopt er nog een.
Hier transport map. Bij het zwarte kruis ontstaan dus die files.
[afbeelding]
Mja licht ook wel beetje hoe ik de steden bouw hé. De stad waar de files ontstaan heeft 100.000 inwoners en 150.000 banen. Terwijl een andere stad in de regio 120.000 inwoners en 5000 banen heeft. Dan krijg je verkeer hé.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah ok maar dan nog is het bizar, zoveel verkeer. Om dat te verbeteren moet je toch gaan slopen of gewoon met een nieuwe stad beginnen.
Dat klopt, ik kan dan lekker boven de snelwegen gaan bouwenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Netjes scheelt ook een hoop bouwruimte.
Daar had je als planoloog natuurlijk rekening mee moeten houdenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:22 schreef BlaZ het volgende:
Mja licht ook wel beetje hoe ik de steden bouw hé. De stad waar de files ontstaan heeft 100.000 inwoners en 150.000 banen. Terwijl een andere stad in de regio 120.000 inwoners en 5000 banen heeft. Dan krijg je verkeer hé.
Lefthanded-file weggooien!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:25 schreef mschol het volgende:
weet iemand hoe ik de rijrichting of de textures voor nam kan aanpassen, mijn UK engelse auto's rijden op de verkeerde baan
Ow zoquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die moet je juist bewaren als je UK-Engels hebt. Anders gaat het juist mis.
ik heb nu de volgende files in mijn NAM installatie directory:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die moet je juist bewaren als je UK-Engels hebt. Anders gaat het juist mis.
alleen rijden ze nog steeds aan de verkeerde kant ...quote:NetworkAddonMod.dat
NetworkAddonMod.url
NetworkAddonMod_Additional_Bridges_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_ANT_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_Automata_Plugin_Radical_Automata24.dat
NetworkAddonMod_Custom_Highway_Menu_Plugin_Optional.dat
NetworkAddonMod_Diagonal_Streets_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_LEFT_HAND_VERSIONS_ONLY_Required_Additional_Plugin.dat
NetworkAddonMod_Roundabouts_OneWayRoads_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_Roundabouts_Roads_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_Roundabouts_Streets_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
NetworkAddonMod_TurningLanes_Avenues_Plugin_Beta.dat
NetworkAddonMod_TurningLanes_Roads_Plugin_Beta.dat
Ik had er ook last van.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:13 schreef BIQUOTA het volgende:
Alles geïnstalleerd, en dan Simcity 4 laten opstarten.
Dan zie ik alleen het schermpje waarin auto's over een brug rijden, en verder niks.
Alle manieren bewandeld, en niks doet het.
Iemand tips?![]()
Da's vaag. Ze zouden toch goed moeten rijden als je die Left-Handed file hebt. Probeer het eens zonder dat bestand. Misschien helpt dat wel bij jou. Anders zou ik het ook even niet zo snel weten.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:24 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb nu de volgende files in mijn NAM installatie directory:
[..]
alleen rijden ze nog steeds aan de verkeerde kant ...
Bedankt voor je hulp, maar het werkt nog steeds niet!quote:Op maandag 26 maart 2007 14:43 schreef Frollo het volgende:
Ik had er ook last van.
Na veel proberen kwam ik erachter dat het probleem alléén optreedt als m'n pc in de slaapstand (hybernate) heeft gestaan. Jammer genoeg komt dat nogal vaak voor, want ik vind de slaapstand vele malen prettiger dan uitzetten.
Het enige wat helpt is even de pc herstarten voordat ik Simcity ga doen. Lastig en vooral tijdrovend, maar het werkt wel.
Hoezo dat ? Gewoon hole digging lots gebruiken en met roads effenenquote:Op maandag 26 maart 2007 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Pfff, ik wil eigenlijk een snelweg in een geul leggen met een mooi randje deromheen, maar nondeknetter... Wat is dat een gepuzzel met randjes.
Ja weet ik, maar ik bedoel die parkjes die je gebruikt om de geul gemaakt met de hole digging lot te verfraaien.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoezo dat ? Gewoon hole digging lots gebruiken en met roads effenen
je plaatje doet het niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik bedoel die parkjes die je gebruikt om de geul gemaakt met de hole digging lot te verfraaien.
Muren enzo... Ik weet niet precies hoe ze het noemen in de "scene".
Dit dus:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:09 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Vraag me af of dat echt is hoor! Die bedieningspaneel ziet er igg erg primitief uit!![]()
Net als ze een tijd geleden beweerde dat dit een echt SC5-screen is:
[afbeelding]
Mja toen geloofde ik het ook heel even!Maar blijkt dus ook niet echt te zijn
![]()
Je plaatje doet het niet maar je zal wel dividers of geluidsmuren bedoelen. Bij een set van jeronji kan je in ieder geval het haagje zijn als je ze plaatst dus die zijn zeer snel te plaatsen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik bedoel die parkjes die je gebruikt om de geul gemaakt met de hole digging lot te verfraaien.
Muren enzo... Ik weet niet precies hoe ze het noemen in de "scene".
Dit dus:
[afbeelding]
Tsja dat met die opritten krijg ik ook altijd > slope mod. Weer het nadeel van die modd mja jammer dan. Ik doe zowieso niet zón grote stukken sunken highway, maak liever een stuk tunnel dan.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:33 schreef bleiblei het volgende:
ik gebruik die van buddybud. Maar die heeft 100 verschillende soorten.
Puzzelwerk dus.
Wat mij betreft mogen ze dat wel wat makkelijker maken in deel 5. Het grond levelen ivm. havens en dingen als sunken highways en het plaatsen van muurtjes, kades en gebouwen in die gelevelde dingen.
Ik krijg overigens ook de op en afritten nog niet helemaal jofel. Op plaatjes ziet dat er super vet uit, een oprit die zo van gewone weg 15"m" naar beneden gaat naar de highway. Maar als ik het doe dan zit er weer een gat in de grond.
Ow en natuurlijk dat als er een huis op een helling wordt gebouwd er zoon stuk grond recht omhoog komt. Dat is ook erg lelijk.
Wat er van mij ook bij mag is de waterkrachtcentrale en dat je standaard watervallen en vijvertjes kan aanleggen. Qua OV zou ik graag nog de tram zien.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tsja dat met die opritten krijg ik ook altijd > slope mod. Weer het nadeel van die modd mja jammer dan. Ik doe zowieso niet zón grote stukken sunken highway, maak liever een stuk tunnel dan.
Ben het trouwens helemaal met je eens dat ze in deel 5 eens wat aandacht aan deze zaken moeten besteden. Nog wat dingen die ik graag zou zien.
meer interchanges, 2/3/4/5 laans snelwegen, realistische havens/vliegvelden, muren enzo die gewoon neer kan leggen net als wegen, terrein keuzes (of je bijvoorbeeld met sneeuw wil spelen enzo), diagornale wegen.
Sims kiezen snelste ipv kortste weg naar werk 100m omrijden over de snelweg zullen ze nooit doen terwijl het 2x zo snel is. Bomen planten in grotere gebieden ineens.
Ah ja dat zouden ook mooie aanvullingen zijn. Als je water ook gewoon zoals wegen zou kunnen slepen en dat op hellingen automatisch watervallen ontstaan.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Wat er van mij ook bij mag is de waterkrachtcentrale en dat je standaard watervallen en vijvertjes kan aanleggen. Qua OV zou ik graag nog de tram zien.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:35 schreef SnowDoggg het volgende:
Te veel tekst, te weinig screens![]()
![]()
Ben al een tijdje met een nieuwe region bezig (Was eerst een heel werk om die regio te creëren)
[[url=http://xs113.xs.to/xs113/07132/Estoya_region01.jpg]afbeelding[/url
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |