Ja. Zeker weten. Had dit ook met NFS: Most Wanted en Carbon! alles is opgelost na infiniteit aanpassing!quote:Op maandag 12 maart 2007 01:42 schreef Hathor het volgende:
Effe offtopic, maar wat jij hier beschrijft met die tempoversnellingen heb ik precies eender met spellen zoals KotOR 1 en 2 en Neverwinter Nights 1. Ook Rome Total War heeft er af en toe last van. Beweer jij nu dat dit allemaal veroorzaakt word door mijn dual core processor ? En zo ja, draait alles dan zoals het behoort als ik jouw advies opvolg ?
En niet te lang mee bezig blijvenquote:Op maandag 12 maart 2007 09:57 schreef BlaZ het volgende:
Mischien naast dat "boerendorpje" een echt boerendorpje maken hé
Ja rural stadje maken is nog lastig, gewoon alleen light density zonen. En civic gebouwen met enorme radius hé.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En niet te lang mee bezig blijven.
Scheelt ook denk ik.
En wat rural dingen downloaden. Want anders concentreert alles om 1 punt en wordt het alsnog groot.
Ik ga nu gewoon van dat dorpje een overgang van agrarisch naar de grote stad maken.
Heb ik dacht ik wel voor je. Zal vanavond even kijken en dan eventueel online gooien.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja rural stadje maken is nog lastig, gewoon alleen light density zonen. En civic gebouwen met enorme radius hé.
Heeft iemand trouwens brandweer met radius van hele stad ?
Mooi, ben ook nog op zoek naar goede medium density torens. Daarvan krijg je toch meestal erg veel van dezelfde.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb ik dacht ik wel voor je. Zal vanavond even kijken en dan eventueel online gooien.
ik moet eigenlijk een keer een netjes ingedeelde plugins folder hebben (het liefst 1 die al gevuld is met een paar 100 MB aan dataquote:Op maandag 12 maart 2007 12:38 schreef bleiblei het volgende:
Eigenlijk zou je een soort van tabs moeten hebben in SC4 zodat je kan switchen tussen bijv. soorten industrie enzo. Of rural, $, $$ en $$$. Ik scroll me heul de griebustering met al die nieuwe mods en lots.
Kan mijne wel sharen op ftp als je wil. +/- 1 gb aan gebouwen, vooral HK/NDEX/BSC/Simgoober/Cobb spul + hoop civic.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:33 schreef mschol het volgende:
[..]
ik moet eigenlijk een keer een netjes ingedeelde plugins folder hebben (het liefst 1 die al gevuld is met een paar 100 MB aan data)
want die van mij was een enorme tering zooi
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kan mijne wel sharen op ftp als je wil. +/- 1 gb aan gebouwen, vooral HK/NDEX/BSC/Simgoober/Cobb spul + hoop civic.
Heb je even maar toegevoegd!quote:Op maandag 12 maart 2007 17:53 schreef BlaZ het volgende:
voeg maar toe [email] , scheelt je in ieder geval uren werk op simtropolis
toegevoegdquote:Op maandag 12 maart 2007 17:53 schreef BlaZ het volgende:
voeg maar toe -spam edit-, scheelt je in ieder geval uren werk op simtropolis
Klopt, expres gedaan omdat die niet meer up2date is.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:04 schreef ElmarO het volgende:
Je bent vergeten de Wiki-link van de OP in de OP te zetten.
Wauwquote:Op maandag 12 maart 2007 02:22 schreef BlaZ het volgende:
Hah nieuw topic
Zal meteen ff mijn nieuwe skyline posten. Vanavond alle NDEX gebouwen weer in plugin map gedaan.
80.000 inwoners ondertussen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waaromquote:Op maandag 12 maart 2007 18:12 schreef X-fi het volgende:
[..]
Klopt, expres gedaan omdat die niet meer up2date is.
Graag!!quote:Op maandag 12 maart 2007 17:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kan mijne wel sharen op ftp als je wil. +/- 1 gb aan gebouwen, vooral HK/NDEX/BSC/Simgoober/Cobb spul + hoop civic.
Ik zou een terrain pack + tree controller downloadenquote:Op maandag 12 maart 2007 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe moet je plopables installeren?
Ik kan ze wel zelf plaatsen maar ik wil dat ze gewoon vanzelf komen. En ik zoek nog bomen die direct volgroeid zijn en je niet jaren hoeft te wachten. Op simtropolis kan ik het zo 1,2,3 niet vinden.
heb je ff pm gestuurdquote:Op maandag 12 maart 2007 18:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Graag!!
Zitten daar ook alle proppacks e.d. bij?
Ik ben al 3 dagen aan het zoeken en begin beetje kriegel te worden van al die lotts 1 voor 1 uitpakken, installeren en in mooie mapjes doen enzo.
De enige die een beetje tussen een rural setting zouden passen zijn van porkissimo. Heb nog wel een ander politiebureau en brandweerkazerne met een iets grotere radius, maar die passen naar mijn mening meer bij grotere steden.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mooi, ben ook nog op zoek naar goede medium density torens. Daarvan krijg je toch meestal erg veel van dezelfde.
Vooral veel educatie (scholen, universiteiten, bibliotheken en musea), zorg goed voor je inwoners met parken, politie, gezondheidszorgen en brandweer, zorg voor veel $$$ mensen in je stad en last but not least, knikker de belasting van de andere 3 omhoog en die ene van HT industrie omlaagquote:Op maandag 12 maart 2007 20:26 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe kom je aan de beste industrie? die I-HT oid, iig de 4e. Blijft bij mij altijd maar op 0 staan.
Heb het maar even aangepast. Als er iets niet helemaal klopt, pas het gerust aan.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:16 schreef mschol het volgende:
[..]
waaromdan kan je em toch eff bijwerken, op die manier krijgen dit soort delen wel een algemene OP en topic titel
Ik heb nu alleen maar high-techquote:Op maandag 12 maart 2007 20:26 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe kom je aan de beste industrie? die I-HT oid, iig de 4e. Blijft bij mij altijd maar op 0 staan.
Bedankt hé, die kazerne heeft wel een fatsoenlijke radius. Politiebureaus heb ik al voldoende, ook enkele map radius van 1 large map.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De enige die een beetje tussen een rural setting zouden passen zijn van porkissimo. Heb nog wel een ander politiebureau en brandweerkazerne met een iets grotere radius, maar die passen naar mijn mening meer bij grotere steden.
Porkissimo Politiebureau
Porkissimo Brandweerkazerne
Is er dan nog wel werk voor de paupers ($) enzo?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:38 schreef X-fi het volgende:
[..]
Ik heb nu alleen maar high-techVuilde industrie heb ik weggepest
paupers kan je ook wegpestenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:22 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Is er dan nog wel werk voor de paupers ($) enzo?![]()
Nee.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:22 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Is er dan nog wel werk voor de paupers ($) enzo?![]()
zoek op NDEX , cobb en HKquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:51 schreef X-fi het volgende:
Waar op simtropolis kan ik mooie kantoorgebouwen krijgen?
Heb jij heeel toevallig AA aanstaan? (Anti-Aliasing?)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:46 schreef Jimmeh het volgende:
Ik heb nog een probleempje
Het spel draait perfect, totdat ik ga scrollen dan voelt het alsof het 1-5 fps loopt alles hapert maar wat.
Is hier nog een oplossing voor? Neem aan dat een moderne pc toch wel soepeltjes moet kunnen scrollen.
P4D 2.8 ghz met een ATI X800 GTO en 1GB ram zijn mn specs.
Aha. Dan weet ik het helaas ook nit..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:21 schreef Jimmeh het volgende:
Heb ik nog nooit aangepast in de opties zelf dus zal dan wel op automatisch staan geloof ik.
Zet het alleen aan als het in spellen aan te zetten valt.
Ik ga weer even bouwen. Screens volgen!quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:31 schreef Wouser het volgende:
Iemand nog leuke sceenshots?
Ik moet nog wat plugins downloaden, heb nu ong 1gig, voordat ik eens begin aan een regio
Volgens mij is dat zo'n industie-gebouw.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:08 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb de plugins van BlaZgekregen, nu heb ik alleen om een duistere reden ook een soort van cheat oid. meegekregen. Met mijn industrie en residential inkomsten ben ik opeens van 6K per maand in komsten naar 60K inkomsten gegaan
. Nu draait mijn stad 2 ton winst per maand
.
Iemand enig idee welke plugin/mod dat is? Dan kan ik die er ook tussenuit plukken.
Ik heb em der al tussenuit geplukt met dank aan Blazquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:31 schreef X-fi het volgende:
[..]
Volgens mij is dat zo'n industie-gebouw.
dan moet je eens kijken naar de creatie;s van ElmarOquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb em der al tussenuit geplukt met dank aan Blaz.
Ik blijf me overigens wel verbazen over die havens die ze allemaal maken op Simtropolis. Ongelooflijk zeg... Hoe krijgen ze dat voor elkaar met die kademuren enzo. Ik wordt helemaal sjagrijnig van het levelen van een klein stukje grond. Laat staan een hele haven
.
Die jongens gebruiken de slope modquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik blijf me overigens wel verbazen over die havens die ze allemaal maken op Simtropolis. Ongelooflijk zeg... Hoe krijgen ze dat voor elkaar met die kademuren enzo. Ik wordt helemaal sjagrijnig van het levelen van een klein stukje grond. Laat staan een hele haven
.
Zo moeilijk is dat nietquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
.
Krijg je dat zo recht dan? Uit de hand?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:03 schreef X-fi het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat nietGewoon heel makkelijk levelen. Vóór je met een stad begint!
Met slope mod gewoon roads maken, slope mod levelled het terrein dan voor je.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Krijg je dat zo recht dan? Uit de hand?
Zeker. Gewoon even je 'egaliseer mode' pakken en dan shift+1 indrukken, dan krijg je het op het fijnstquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Krijg je dat zo recht dan? Uit de hand?
shift +1 wat doet dat dan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:59 schreef X-fi het volgende:
[..]
Zeker. Gewoon even je 'egaliseer mode' pakken en dan shift+1 indrukken, dan krijg je het op het fijnst
je ftp doet ut bij mij niet meerquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:55 schreef BlaZ het volgende:
hier nog oud screenshotje van skyline in middle of nowhere.
[afbeelding]
1 2 | ERROR:> The connection failed due to an error or timeout. |
Ja ben nog op het werk had hem straks niet aangezet omdat ik meteen wegmoest. Rond 18:00 is ie weer aan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:38 schreef mschol het volgende:
[..]
je ftp doet ut bij mij niet meer
[ code verwijderd ]
installing SC4 deluxe as we speak, ben benieuwd...
Dat rondje wat je krijgt (om te egaliseren) kan je kleiner of groter maken. Shift inhouden en dan 1 (klein) t/m 0 (groot) indrukken.quote:
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:55 schreef BlaZ het volgende:
hier nog oud screenshotje van skyline in middle of nowhere.
[afbeelding]
bedankt ! dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:50 schreef X-fi het volgende:
[..]
Dat rondje wat je krijgt (om te egaliseren) kan je kleiner of groter maken. Shift inhouden en dan 1 (klein) t/m 0 (groot) indrukken.
Dat niet, maar ze zijn wel bezigquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:09 schreef mschol het volgende:
[..]ik kan sc4 deluxe upgraden naar SC5?
de overlast van verkeer is mijn grootste probleem altijdquote:Op zaterdag 17 maart 2007 01:32 schreef Jimmeh het volgende:
Helpt zoveel gras plaatsen tegen air pollution (veroorzaakt door het verkeer)?
Ja. Het gras verschoont de luch. Bomen zijn beter!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 01:32 schreef Jimmeh het volgende:
Helpt zoveel gras plaatsen tegen air pollution (veroorzaakt door het verkeer)?
Je moet beginnen low density zones en die later upgraden naar high density.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:01 schreef Xenwolfie het volgende:
Ben inmiddels ook bezig aan een stadje. Heb alleen nogal de neiging om alleen high density zones te gebruiken...
Als je kijkt in het uitgaven menuutje, waar ben je het meeste geld aan kwijt?quote:Op zondag 18 maart 2007 21:11 schreef Renesite het volgende:
Ik heb altijd de neiging om het helemaal vol te gooien!!!! Maar je moet maar kleine vlakjes maken. Maar hoe dood ik de tijd.
En bovenal, ik draai altijddd verlies
Dingen als politiebureau enzoquote:Op zondag 18 maart 2007 21:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je kijkt in het uitgaven menuutje, waar ben je het meeste geld aan kwijt?
Hoeveel politiebureau's plant je dan neer?quote:
ik blijf vaak reports van crime krijgen op 1 en hetzelfde stuk..quote:Op zondag 18 maart 2007 21:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoeveel politiebureau's plant je dan neer?.
Ik had vandaag bijv. dat uitgaven in educatie de pan uit rezen (9K dollar per maand).
Dan kan je heel gericht daar op bezuinigen.
Brandweer kan je in het algemeen met 1 á 2 kazerne's per stad prima uit.
Politiebureau's heb je ook niet echt veel nodig. Beetje in de gaten houden dat je niet te veel criminaliteit krijgt en klaar.
Mind 'enzo'quote:Op zondag 18 maart 2007 21:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoeveel politiebureau's plant je dan neer?.
Ik had vandaag bijv. dat uitgaven in educatie de pan uit rezen (9K dollar per maand).
Dan kan je heel gericht daar op bezuinigen.
Brandweer kan je in het algemeen met 1 á 2 kazerne's per stad prima uit.
Politiebureau's heb je ook niet echt veel nodig. Beetje in de gaten houden dat je niet te veel criminaliteit krijgt en klaar.
Weet ik, met "politiebureau's enzo" kan ik alleen bar weinig. Vandaar dat ik de rest ook erbij zet...quote:Op zondag 18 maart 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mind 'enzo'
Ook scholen brandweren etc etc
Tja, de basis en de middelbare school kost vrij veel. Dan ben je al sowieso 3k kwijt + 450 aan ziekenpost + intotaal 750 aan brandweer+klein politiepostje = al weer een dikke 4kquote:Op zondag 18 maart 2007 21:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Weet ik, met "politiebureau's enzo" kan ik alleen bar weinig. Vandaar dat ik de rest ook erbij zet...
Je kan in dat overzicht precies zien wat er veel geld kost. Kan je heel makkelijk conclusie uit trekken. Kost OV meer dan het opbrengt is je stad te klein voor OV. Scholen zijn duur, dus kijk daarmee uit. Idem met ziekenhuizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |