abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 19:37:36 #1
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46406249
Vervolg van [Wilders 6] 'Smoren discussie dubbel paspoort schandalig'
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:31 schreef Argento het volgende:

[..]

Loyaliteit?

Nee hoor. Ik heb een Nederlands paspoort gekregen omdat mijn ouders de Nederlandse nationaliteit hebben. Niet omdat ik trouw heb gezworen aan de Nederlandse staat. Andere staten verlenen individuen weer haar nationaliteit puur en alleen omdat dat individu op het grondgebied van die staat is geboren. Ook als dat individu kort na zn geboorte elders gaat vertoeven en nooit meer een voet op dat grondgebied zet.
Of je nou wilt of niet, maar je bent in Nederland onderdaan van het Koninkrijk der Nederlanden. Daarmee verklaar je loyaliteit aan dat koninkrijk. .
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46406264
Nogmaals dan maar: de motieteksten (het gaat om 3 maties) ; met vetgedrukt de gewraakte (gecensureerde) passage in een daarvan.
bron: http://www.groepwilders.nl/
Motieteksten mét toelichting van Fritsma:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dubbele nationaliteit bewindslieden zeer onwenselijk - Moties Fritsma
donderdag 15 februari 2007
Ophef in de Kamer over de door het PVV Kamerlid Sietse Fritsma ingediende moties met betrekking tot het wijzigen van de wet inzake de dubbele nationaliteit voor onder andere bewindspersonen. De eerste motie zou niet in behandeling worden genomen wanneer Fritsma niet toe zou stemmen de laatste alinea te verwijderen. Hieronder de ongecensureerde versie.

Voorzitter,

De PVV- fractie vindt het prima dat de Rijkswet op het Nederlanderschap wordt aangepast, zodat bijv. terroristen de Nederlandse nationaliteit kan worden ontnomen. Maar deze aanpassing is veel te beperkt!

Want waarom kan de Nederlandse nationaliteit van andere criminelen niet ontnomen worden? Als je een dubbele nationaliteit hebt, en je brengt de Ned. samenleving bij herhaling schade toe door misdrijven te plegen zoals mishandeling of inbraak, dan is het in de optiek van de PVV een passende consequentie dat ook dan het Nederlanderschap wordt ingetrokken.

Dus als je een dubbele nationaliteit hebt, waaronder de Nederlandse, en als die Ned. nationaliteit je wat waard is, dan moet je die maar niet op het spel zetten door misdrijven te plegen. Het voordeel van zo’n heldere boodschap is dat dan waarschijnlijk ook veel minder mensen over de schreef gaan.

Daarom dien ik de volgende motie in:

MOTIE VAN HET LID FRITSMA

Voorgesteld: 15 februari 2007

De Kamer,

Gehoord de beraadslaging,

constaterende dat het niet mogelijk is om het Nederlanderschap te verliezen op grond van criminele activiteiten,

constaterende, dat bijvoorbeeld vele Marokkaanse straatterroristen die zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit bezitten, niet kunnen worden gedenaturaliseerd,

overwegende dat het wenselijk is om intrekking van het Nederlanderschap op grond van misdrijven toch mogelijk te maken, zodat de Nederlandse samenleving wordt beschermd tegen criminaliteit en straatterrorisme zodat er een preventieve werking ontstaat,

verzoekt de regering om te bewerkstelligen dat de volgende categorieën bezitters van een meervoudige nationaliteit de Nederlandse nationaliteit verliezen:
- mensen die twee maal een misdrijf hebben gepleegd waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld.
- Mensen die drie maal een misdrijf hebben gepleegd waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van twee jaren of meer is gesteld

en te bewerkstelligen dat het Europees Verdrag inzake nationaliteit terzake wordt aangepast dan wel opgezegd

en gaat over tot de orde van de dag,

Voorzitter,

Wat betreft meervoudige nationaliteit ->:

De PVV vindt het onbegrijpelijk dat grote groepen vreemdelingen nooit afstand hoefden te doen van hun oude nationaliteit bij het verkrijgen van de Nederlandse!

Vele vreemdelingen in Nederland hebben dan ook de dubbele nationaliteit en dat is onwenselijk.

Want met een dubbele nationaliteit wordt vaak een focus op het land van herkomst in stand gehouden, waarbij de voordelen van de Ned. nat. kunnen worden gezien als een soort bonus die mooi is meegenomen!

Een eenduidige keuze voor de Ned. nat. werd in ieder geval niet verwacht. Maar de Ned. nationaliteit moet natuurlijk veel meer zijn dan iets dat je ergens bij krijgt! Het is iets waar je voor de volle 100% achter moet staan. En daar hoort exclusiviteit bij!

De PVV wil af van de mogelijkheid om een dubbele nationaliteit te hebben, kan zich daarom vinden in de wetswijziging die dat beoogt, maar vindt ook die wijziging veel te beperkt!

Want vreemdelingen die geen afstand kunnen doen van hun oorspronkelijke nationaliteit, kunnen desondanks nog steeds de Ned. nationaliteit krijgen. En dat is verkeerd!

Als bijv. Marokko de mogelijkheid niet geeft om afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit, dan moeten we dat niet zonder meer accepteren door Marokkanen maar een dubbele nationaliteit toe te staan.

Het moet een heldere lijn zijn dat dat niet kan. En dat het Nederlanderschap voor deze categorie mensen niet aan de orde is, totdat ze wel de mogelijkheid hebben om afstand te doen van de betreffende nationaliteit.

En voor zover dat aanpassing van het Europees verdrag inzake nationaliteit vergt, moet de minister zich er sterk voor maken om die aanpassing te bewerkstelligen.

Met het oog hierop dien ik de volgende motie in:

De Kamer,

overwegende dat het onwenselijk is dat mensen naast de Nederlandse nationaliteit nog een andere nationaliteit kunnen bezitten;

overwegende dat het niet afstand kunnen doen van een andere dan de Nederlandse nationaliteit niet mag betekenen dat berust wordt in het toestaan van een dubbele nationaliteit;

verzoekt de regering te bewerkstelligen dat mensen die een andere dan de Nederlandse nationaliteit hebben, geen Nederlander kunnen worden,

en te bewerkstelligen dat het Europees Verdrag inzake nationaliteit terzake wordt aangepast dan wel opgezegd

Voorzitter,

In het verlengde hiervan dien ik nog een derde motie in , die ik zo nog kort toe zal lichten:

De Kamer,

overwegende dat het van groot belang is dat leden van het kabinet en de Staten-Generaal zich uitsluitend inzetten voor het Nederlandse belang,

overwegende dat dit niet te verenigen is met het hebben van een dubbele nationaliteit,

van mening dat het onwenselijk is dat leden van de Staten-Generaal naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit kunnen bezitten,

van mening dat het onwenselijk is dat niet wettelijk is geregeld dat leden van het kabinet de Nederlandse nationaliteit dienen te bezitten en dat het ook ten aanzien van hen onwenselijk is een dubbele nationaliteit te bezitten,

verzoekt de regering met wetswijziging te komen strekkende tot:

- het introduceren van een wettelijk vereiste voor leden van het kabinet om de Nederlandse nationaliteit te bezitten
- het onmogelijk te laten zijn dat personen die naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit hebben lid worden van de Staten-Generaal en het kabinet

en spreekt tenslotte uit dat het wenselijk is dat vooruitlopend op deze wetswijzigingen geen bewindslieden van het kabinet Balkenende IV worden benoemd die naast de Nederlandse nationaliteit nog de nationaliteit van een ander land hebben danwel geen Nederlander zijn,

Zoals ik eerder al aangaf is het feit dat het voor veel mensen mogelijk is om een dubbele nationaliteit te hebben een probleem.

De gevolgen ervan zien we bijv. ook met leden of aspirant leden van deze Kamer.

Wanneer bijv. de Turkse genocide op Armeniërs ter sprake komt, zien we sommigen plotseling met twee petten op praten of zelfs gewoon de Turkse visie op de kwestie schaamteloos verdedigen.

Dat is natuurlijk ongewenst. Het is in het verlengde daarvan ook onacceptabel dat het dienen van buitenlandse belangen ook zomaar door kabinetsleden kan gebeuren!

Daarom zou vastgesteld moeten worden dat mensen met een dubbele nationaliteit geen kabinetslid of Kamerlid kunnen zijn. Ten overvloede merk ik hierbij nog op dat de grondwet niet eens de eis stelt aan bewindslieden om überhaupt in het bezit te zijn van de Ned. nationaliteit! En dat is natuurlijk een absurde situatie..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:38:14 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46406268
Oftewel Wilders vs. Dubbele Nationaliteit deeltje 7.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46406283
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik heb de PVV dat niet zo stellig horen beweren.
Lees de moties even na, en bedenk wat Wilders er zoal over gezegd heeft.
quote:
Verder ondersteunt een 2e paspoort geen gezworen loyaliteit. Dat is een contradictie.
Paspoorten zijn niet loyaal. Als iemand touw zweert aan Nederland vervalt daarmee geen buitenlands paspoort, en geen buitenlandse nationaliteit.
Als jij trouw zweert aan de Marokkaanse koning vervalt ook niet je Nederlandse paspoort.

Maar: als je trouw zweert, zweer je trouw. Jij wou loyaliteit toetsten? Wel, dat doe je door de persoon in kwestie te vragen naar z'n loyaliteit, op een heel serieuze manier.
Niet door z'n flapjes te tellen. Of z'n boekjes. Als een persoon trouw zweert en de meerderheid van de kamer gelooft het, dan is het getoetst en in orde bevonden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46406405
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
Niet helemaal. Een paspoort kan je weigeren, inleveren, ongeldig maken. In tegenstelling tot een nationaliteit.
quote:
[..]

Nou, innocent until proven guilty? Blijkt er een tweede nationaliteit te bestaan, vervalt de Nederlandse automatisch.
Ha kijk, nu komen we ergens. Dit zou kunnen, ware het niet dat je dan niet een regeltje aan moet passen maar het hele rechtstselsel. Dat gaat namelijk uit van het idee dat je als persoon zelf iets gedaan moet hebben om er zelf voor gestraft te kunnen worden.

Voor iemand die een tweede nationaliteit bezit is het vaak niet de persoon zelf die dit heeft verzocht. Laat je diegene toch z'n Nederlands staatsburgerschap verliezen stap je af van het idee van de individuele verantwoordelijkheid.

Je krijgt dan een soort erfzonde. Kan wel, maar betekent een complete aanpassing van ons totale rechtssyteem, aangezien dat enigzins samenhangend moet zijn om te kunnen functioneren.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:42:36 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46406411
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:27 schreef sigme het volgende:
Niet paspoorten. Nationaliteit.

Lemmeb beantwoordde 'm wijselijk niet: hoe ga je bepalen of een kind geboren uit twee Nederlandse ouders de Nederlandse nationaliteit krijgt?
Nouja, wijselijk... ik vond het geen relevante vraag.

Een kind geboren uit twee Nederlandse ouders krijgt de Nederlandse nationaliteit. Maar moet daar ook afstand van kunnen doen in het geval er ook sprake is van een andere nationaliteit. Als dat laatste niet kan, dan is Nederland net zo slecht bezig als Marokko.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 19:43:03 #7
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46406426
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Lees de moties even na, en bedenk wat Wilders er zoal over gezegd heeft.
[..]

Paspoorten zijn niet loyaal. Als iemand touw zweert aan Nederland vervalt daarmee geen buitenlands paspoort, en geen buitenlandse nationaliteit.
Als jij trouw zweert aan de Marokaanse koning vervalt ook niet je Nederlandse paspoort.

Maar: als je trouw zweert, zweer je trouw. Jij wou loyaliteit toetsten? Wel, dat doe je door de persoon in kwestie te vragen naar z'n loyaliteit, op een heel serieuze manier.
Niet door z'n flapjes te tellen. Of z'n boekjes. Als een persoon trouw zweert en de meerderheid van de kamer gelooft het, dan is het getoetst en in orde bevonden.
Met dat paspoort wordt loyaliteit bekrachtigd. Wat heb ik aan iemands blauwe ogen?
Schaf dan ieder officieel document af, als het geen waarde heeft.
pi_46406502
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Met dat paspoort wordt loyaliteit bekrachtigd. Wat heb ik aan iemands blauwe ogen?
Schaf dan ieder officieel document af, als het geen waarde heeft.
Onzin. Er wordt staatsburgerschap mee bekrachtigd. Waarvoor je alleen maar op de juiste plaats of uit de juiste ouders hoeft te zijn geboren. Nederlanders zweren geen eed van loyaliteit of zo voordat je Nederlander mag worden. Jij wel?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:45:44 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46406516
Dat verschil tussen nationaliteit en paspoort vind ik dus ook een beetje geneuzel in de marge. Het gaat uiteraard om nationaliteiten en niet om paspoorten. Wel wordt het tweede soms als synoniem voor het eerste gebruikt, omdat iedereen met een bepaalde nationaliteit ook de beschikking kan hebben over een paspoort van die nationaliteit, als hij of zij dat wil.
pi_46406550
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja, wijselijk... ik vond het geen relevante vraag.

Een kind geboren uit twee Nederlandse ouders krijgt de Nederlandse nationaliteit. Maar moet daar ook afstand van kunnen doen in het geval er ook sprake is van een andere nationaliteit. Als dat laatste niet kan, dan is Nederland net zo slecht bezig als Marokko.
Dus: je hebt Nederlanders. En die kunnen vervolgens een tweede nationaliteit verkrijgen. Ze *kunnen* dan afstand doen van de Nederlandse, maar jij verplicht het ze niet? Dan zijn ze dus volwaardig Nederlander. Ook met een 2e nationaliteit ernaast. Zoals we nu dus hebben .
pi_46406605
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vervolg van [Wilders 6] 'Smoren discussie dubbel paspoort schandalig'
[..]

Of je nou wilt of niet, maar je bent in Nederland onderdaan van het Koninkrijk der Nederlanden. Daarmee verklaar je loyaliteit aan dat koninkrijk. .
Ik zie niet in hoe het 1 het gevolg is van het ander.

Ik ben Nederlander, heb een Nederlands paspoort en daarom ben ik, hoe dan ook, loyaal aan Nederland? Ik kan geen terroristische misdrijven plegen tegen de Nederlandse samenleving? Een paspoort maakt mij dat fysiek onmogelijk? Hoe werkt dat?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46406615
Jongens, was leuk, maar ik moet nu echt slapen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 19:49:07 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46406627
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Onzin. Er wordt staatsburgerschap mee bekrachtigd. Waarvoor je alleen maar op de juiste plaats of uit de juiste ouders hoeft te zijn geboren. Nederlanders zweren geen eed van loyaliteit of zo voordat je Nederlander mag worden. Jij wel?
Nee, maar als jij loyaliteit aan een ander land biedt, dan vervalt daarmee je recht op je NL-paspoort.
Zullen we de kleine lettertjes van het paspoort eens gaan lezen?
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 19:50:03 #14
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46406660
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:48 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ben Nederlander, heb een Nederlands paspoort en daarom ben ik, hoe dan ook, loyaal aan Nederland? Ik kan geen terroristische misdrijven plegen tegen de Nederlandse samenleving? Een paspoort maakt mij dat fysiek onmogelijk? Hoe werkt dat?
Onzin, je bent dan gewoon misdadig bezig.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:50:29 #15
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46406675
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Dus: je hebt Nederlanders. En die kunnen vervolgens een tweede nationaliteit verkrijgen. Ze *kunnen* dan afstand doen van de Nederlandse, maar jij verplicht het ze niet? Dan zijn ze dus volwaardig Nederlander. Ook met een 2e nationaliteit ernaast. Zoals we nu dus hebben .
Ja, dus

Ik heb wel vaker het idee dat wij op twee totaal verschillende niveaus discussieren. Jij op een (imho) compleet irrelevant theoretisch niveau, terwijl ik meer naar een praktische oplossing zoek voor een weldegelijk aanwezig praktisch probleem. Het zorgt soms voor nogal wat spraakverwarring.

Wat wil je nu eigenlijk aantonen, liefst in één regel?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:52:48 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46406748
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:42 schreef sigme het volgende:
Niet helemaal. Een paspoort kan je weigeren, inleveren, ongeldig maken. In tegenstelling tot een nationaliteit.
In deze discussie wordt hetzelfde bedoeld.
quote:
Ha kijk, nu komen we ergens. Dit zou kunnen, ware het niet dat je dan niet een regeltje aan moet passen maar het hele rechtstselsel. Dat gaat namelijk uit van het idee dat je als persoon zelf iets gedaan moet hebben om er zelf voor gestraft te kunnen worden.

Voor iemand die een tweede nationaliteit bezit is het vaak niet de persoon zelf die dit heeft verzocht. Laat je diegene toch z'n Nederlands staatsburgerschap verliezen stap je af van het idee van de individuele verantwoordelijkheid.

Je krijgt dan een soort erfzonde. Kan wel, maar betekent een complete aanpassing van ons totale rechtssyteem, aangezien dat enigzins samenhangend moet zijn om te kunnen functioneren.
Nee, het is geen straf, maar een eis voor het Nederlanderschap. Dat is alleen geldig als dat de enige nationaliteit is. Ongeveer dezelfde redenering als die van Verdonk omtrent de geldigheid van haar paspoort (in eerste instantie). Finland hanteert dit systeem al.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:55:03 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46406812
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:48 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ben Nederlander, heb een Nederlands paspoort en daarom ben ik, hoe dan ook, loyaal aan Nederland?
Dat zou je moeten zijn, ja. Maar dit is natuurlijk verder niet zo belangrijk als je in de IT werkt voor één of ander bedrijf ofzo. Belangrijker wordt die loyaliteit als je in de regering plaatsneemt.
quote:
Ik kan geen terroristische misdrijven plegen tegen de Nederlandse samenleving?
Dat kun je doen ja. Maar daarmee maak je jezelf wel een outcast van die Nederlandse samenleving. Het is dat mensen schijnbaar niet nationaliteitsloos door het leven mogen gaan, anders zou ik het een gegronde reden vinden om jou in zo'n geval de Nederlandse nationaliteit te ontnemen.
pi_46411658
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, maar als jij loyaliteit aan een ander land biedt, dan vervalt daarmee je recht op je NL-paspoort.
Zullen we de kleine lettertjes van het paspoort eens gaan lezen?
Paspoort kan alleen ontnomen worden bij hoogverraad, en dan nog alleen als er een andere nationaliteit aanwezig is. Dus: door een rechter. Niet door een automatisme.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:20:30 #19
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46411720
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Paspoort kan alleen ontnomen worden bij hoogverraad, en dan nog alleen als er een andere nationaliteit aanwezig is. Dus: door een rechter. Niet door een automatisme.
Ben je d'r weer?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:21:19 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46411742
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Aangezien Albayrak en Aboutaleb een Nederlands paspoort hebben, zijn ze dus loyaal. Soms kan een conclusie zo simpel zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:23:13 #21
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411791
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Aangezien Albayrak en Aboutaleb een Nederlands paspoort hebben, zijn ze dus loyaal. Soms kan een conclusie zo simpel zijn.
Je hebt de topictitel verkloot.

Nee, die conclusie is alleen valide bij bezit van 1 paspoort.
pi_46411840
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, dus

Ik heb wel vaker het idee dat wij op twee totaal verschillende niveaus discussieren. Jij op een (imho) compleet irrelevant theoretisch niveau, terwijl ik meer naar een praktische oplossing zoek voor een weldegelijk aanwezig praktisch probleem. Het zorgt soms voor nogal wat spraakverwarring.

Wat wil je nu eigenlijk aantonen, liefst in één regel?
Heel eenvoudig: Nederland voert niet de administratie van *andere* staatsburgerschappen dan het eigen, en kán dus er geen regelgeving op maken.

Het valt, letterlijk en figuurlijk, buiten de Nederlandse wet.
pi_46411874
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ben je d'r weer?
Ja, ik moest even slapen om zometeen nog een paar uur door te halen bij vrienden. Ben zo weg .
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:28:56 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46411967
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Heel eenvoudig: Nederland voert niet de administratie van *andere* staatsburgerschappen dan het eigen, en kán dus er geen regelgeving op maken.

Het valt, letterlijk en figuurlijk, buiten de Nederlandse wet.
De toekenning van die andere nationaliteit valt inderdaad buiten de Nederlandse wet. Maar dat betekent nog niet dat we er niet allerlei regelgeving over kunnen maken als zo'n andere, tweede nationaliteit nu eenmaal aan de orde is. Sterker nog, die regelgeving is er al gewoon.
pi_46412031
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In deze discussie wordt hetzelfde bedoeld.
Niet helemaal.
quote:
[..]

Nee, het is geen straf, maar een eis voor het Nederlanderschap. Dat is alleen geldig als dat de enige nationaliteit is.
Het maakt niet uit of het een straf is: het is een persoonlijke consequentie van een actie voor een persoon, terwijl die persoon die actie niet heeft uitgevoerd, geen toestemming voor heeft gegeven en niet kan beinvloeden (herroepen oid).
quote:
Ongeveer dezelfde redenering als die van Verdonk omtrent de geldigheid van haar paspoort (in eerste instantie). Finland hanteert dit systeem al.
Verdonk?
Finland weet ik weinig van, België heeft een soort 1 nationaliteit-regel. Die lossen het probleem op door niet in te gaan op nationaliteiten die buiten hun gezag vallen. Hun Marokkaanse Belgen zijn volgens hun alleen Belg. Dat de koning van Marokko daarover anders denkt negeren ze gewoon.
pi_46412128
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De toekenning van die andere nationaliteit valt inderdaad buiten de Nederlandse wet. Maar dat betekent nog niet dat we er niet allerlei regelgeving over kunnen maken als zo'n andere, tweede nationaliteit nu eenmaal aan de orde is. Sterker nog, die regelgeving is er al gewoon.
Maar niet op het niveau van staatsburgerschap. Er is geen voorwaardelijk staatsburgerschap. Logisch, want de voorwaarde (geen *ander* staatsburgerschap) valt buiten Nederlandse administratie. En doordat we er niet aan ontkomen kinderen geboren aan 2 Nederlandse ouders ook Nederlander te laten zijn, en die ouders dat kind een tweede staatsburgerschap kunnen bezorgen, zitten we met een probleem dat binnen ons stelsel niet op te lossen is. Je kan niet "gewoon" een of ander wetje maken dat dit oplost.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:44:49 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46412419
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet helemaal.
[..]

Het maakt niet uit of het een straf is: het is een persoonlijke consequentie van een actie voor een persoon, terwijl die persoon die actie niet heeft uitgevoerd, geen toestemming voor heeft gegeven en niet kan beinvloeden (herroepen oid).
[..]

Verdonk?
Finland weet ik weinig van, België heeft een soort 1 nationaliteit-regel. Die lossen het probleem op door niet in te gaan op nationaliteiten die buiten hun gezag vallen. Hun Marokkaanse Belgen zijn volgens hun alleen Belg. Dat de koning van Marokko daarover anders denkt negeren ze gewoon.
Ik bedoelde de motivering van Verdonk om Hirsi Ali het paspoort af te nemen.
pi_46412433
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Flikker op met je racisme, wil je.

Maar idd, ik ben overtuigd. Dat citaat bewijst het immers. Ze komen er aan en we kunnen niks doen! Ideologisch hebben ze ons zwak gemaakt! Sorry, verdiep je eerst maar eens in de macht van die andere religieuze fanatici, die wel macht, geld, wapens hebben om de wereld om zeep te helpen.
Welke andere fanatici?
Ik heb alleen last van moslims zoals de rest van de wereld sinds de 7de eeuw.
Toen bestond de VS nog niet en was de staat Israël al uit een gevallen dus dat konden ze niet als excuus aanvoeren om hun hysterie te verklaren.

De islam zwemt letterlijk in het geld. Waar denk je dat die moskees die wereld wijd neer geplempt worden van betaald worden? Olie zegt dat je iets?

De massa's islamieten in onze steden zijn macht en de wapens van de islam.
De nazi's waren nog geen 10% van de bevolking.
Dat is al wat nodig is om een volk over te nemen.
Dus bagetalliseerd het niet telkens.
Neem deze mensen nou eens serieus en niet zo minderwaardig over ze denken alsof ze niet in staat zouden zijn dit voor elkaar te krijgen.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46412530
maar goed, Aboutaleb. Nog meer interessante geruchten over deze ladykiller?
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:49:14 #30
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46412567
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:48 schreef Godslasteraar het volgende:
maar goed, Aboutaleb. Nog meer interessante geruchten over deze ladykiller?
Ik zie liever feiten, dan kan Balk er ook gehakt van maken.
pi_46412631
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:45 schreef typtypo het volgende:

[..]

Welke andere fanatici?
Toen bestond de VS nog niet en was de staat Israël al uit een gevallen dus dat konden ze niet als excuus aanvoeren om hun hysterie te verklaren.

De islam zwemt letterlijk in het geld. Waar denk je dat die moskees die wereld wijd neer geplempt worden van betaald worden? Olie zegt dat je iets?

Neem deze mensen nou eens serieus en niet zo minderwaardig over ze denken alsof ze niet in staat zouden zijn dit voor elkaar te krijgen.
De 80 miljoen christen fundamentalisten in de VS alleen die op leiders stemmen die onzinnige oorlogen ontketenen waardoor hier de boel polariseert? Je moet die mensen daar ook niet onderschatten hoor.

De olie is helemaal niet in handen van de fundamentalisten (islamisten) de olie is in handen van gematigde door het westen gesteunde sjeiks. Als de fundamentalisten aan olie komen dan is het Amerika die daar toch echt voor gezorgd heeft door Irak te laten verscheuren. Maar ja, dat zie je niet als je alleen in goed en kwaad denkt he. Er zijn immers geen goeie moslims. Wie discrimineert hier nu?
pi_46412661
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik bedoelde de motivering van Verdonk om Hirsi Ali het paspoort af te nemen.
Dan weet ik al helemaal niet waarover je het hebt.
Ten eerste heeft Verdonk nooit iets gemotiveerd mbt afnemen van de Nederlandse nationaliteit: maar mbt het nooit bestaan hebben ervan.
Ten tweede was de motivatie daarvoor niet gelegen in een of andere andere nationaliteit, maar in het niet overeenkomen van identiteitsgegevens zoals verstrekt aan de Nederlandse overheid en zoals geldig bij de op dat moment geldende ("oude") nationaliteit.

Maar ik denk dat je iets bedoelt over regelgeving die gesteld kan worden op moment van naturalisatie. Daarin heb je gelijk: op dat moment kunnen regels gesteld worden, bijvoorbeeld mbt de handelwijze t.o.v. de "oude" nationaliteit. Maar voor het probleem waarover we het hebben (de Nederlandse Marokkanen) is dat een gepasseerd station. Je zit nu eenmaal met volledige Nederlandse ouders (beide Nederlands staatsburger), waarvan het kind dat DUS ook is, waarbij dat kind ook een andere nationaliteit erft van die ouders. Dát onttrekt zich aan Nederlandse regelgeving, omdat dat kind als onbeschreven blad opduikt in de Nederlandse administratie. In tegenstelling tot naturalisanten.
pi_46412679
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zie liever feiten, dan kan Balk er ook gehakt van maken.
het was maar een stiekeme tvp hoor

maar idd, feiten zouden welkom zijn. En mochten de feiten de geruchten tegenspreken vinden we daar ook wel weer iets op
pi_46412704
Jeetje zit ik in een ander topic en worden we ineens hier naar toe doorgestuurd.......even een reactie op popolon.

Jesus kamps met zelfmoordterroristen? Hahahaha boeit met totaal niet. Ik zie de opkomst van een fascistisch geloof en daar ben ik op tegen. Is dat racistisch? Ben ik een slecht mens, omdat ik zie dat een fascistisch geloof Europa aan het overspoelen is? Zeg het maar. Wilders ziet het ook en heel veel mensen, maar de gevestigde politiek steekt hun kop in het zand. Zijn bang om kiezers te verliezen, dat is schijnbaar belangrijker dan het landsbelang. Het wordt steeds gekker in dit land.

Jij zegt dat het extreme lui zijn van de filmpjes....heb je de hidden camera filmpjes gezien uit de zogenaamde gematigde moskees in the UK?

Hier een paar....moet je nog meer hebben om je ogen open te laten gaan?

Dispatches - Undercover Mosque (deel 1 tot 5)

http://www.youtube.com/watch?v=ecxDZa-UDI4
http://www.youtube.com/watch?v=NigzCJJ1PLw
http://www.youtube.com/watch?v=j-pM5PWj0Uc
http://www.youtube.com/watch?v=omdbUDtit0M
http://www.youtube.com/watch?v=v9Vh8LCnCdc

Hier even een aantal filmpjes voor de mensen die nog steeds denken dat het wel meevalt en dat Wilders zich niet zo druk moet maken. Slaap maar lekker door allemaal............

England -Islam Victory in Europe - Muslims
http://www.youtube.com/watch?v=JKUoxbR9mwA

Sweden - Islams victory in Europe - muslims
http://www.youtube.com/watch?v=byQD8VPhvdM

Hate in Islam (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=N7R_YZiRlPs

America is Europe's greatest hope
http://www.youtube.com/watch?v=g4jlLJWVLlo

Muslim Violence Destroys France and England
http://www.youtube.com/watch?v=EEeRY_07EzY

Wafa Sultan talks about Islamic culture - Ex Islamic
http://www.youtube.com/watch?v=iB9zzD0QLks

Islam : Killings of any Non-Muslim is Legitimate
http://www.youtube.com/watch?v=qTx3Btz4Lhc

The Terror of Islam: "Behead those who insult Islam"
http://www.youtube.com/watch?v=I0yoR8R4T1w

Der Islam - Die neue faschistische Bedrohung
http://www.youtube.com/watch?v=DAbe9QJs11U

Peace Train
Brought to you by the Religion of Peace.
http://www.youtube.com/watch?v=ZkU0ePovG8U

UK Muslim Unity March 2005 is dit West Europa?
http://www.youtube.com/watch?v=Kj_ZiJExSWc
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:56:07 #35
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46412734
Balk moet 3 zaken checken:

strafblad, aivd dossier, belastinggesjoemel.
pi_46412735
Ow trouwens, wat is jullie eindoplossing voor het probleem?
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:57:39 #37
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46412774
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Uit elkaar gaan.
pi_46412844
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

De 80 miljoen christen fundamentalisten in de VS alleen die op leiders stemmen die onzinnige oorlogen ontketenen waardoor hier de boel polariseert? Je moet die mensen daar ook niet onderschatten hoor.

De olie is helemaal niet in handen van de fundamentalisten (islamisten) de olie is in handen van gematigde door het westen gesteunde sjeiks. Als de fundamentalisten aan olie komen dan is het Amerika die daar toch echt voor gezorgd heeft door Irak te laten verscheuren. Maar ja, dat zie je niet als je alleen in goed en kwaad denkt he. Er zijn immers geen goeie moslims. Wie discrimineert hier nu?
Ja haal er maar weer wat christenen bij.
Dat moet een nieuwe variatie godwin worden. Bush of chrristenen als het over moslims gaat erbij halen.
Je zou zweren dat je TAQIYYA aan het bedrijven bent.

Islamic spokesmen commonly use taqiyya as a form of ‘outwitting’. The matter under discussion is not to be debated or discussed; rather the opponent is to ‘outwitted’ through taqiyya, by diversion of the subject and obfuscation
http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp

Saoedi -arabië is een grote financier van wahabisme wereldwijd.
Ze zetten eerst een moskee neer met als voorwaarde dat ze invloed willen hebben.
Dus lul niet zo ongeinformeerd wil je.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46412923
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
deze regering moet plat, zo snel mogelijk, nieuwe verkiezingen. De CU, de PVDA en het CDA in de plee, en dan ..... eeeuh

ow ow ow, ik weet het al, dan werp ik mij op als LEIDER! En dan wordt het weer gezellig, en wee degene die zich daartegen verzet
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 23:04:49 #40
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46412962
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

deze regering moet plat, zo snel mogelijk, nieuwe verkiezingen. De CU, de PVDA en het CDA in de plee, en dan ..... eeeuh

ow ow ow, ik weet het al, dan werp ik mij op als LEIDER! En dan wordt het weer gezellig, en wee degene die zich daartegen verzet
Toffe ellende wil iets met gas horen.
pi_46412992
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:00 schreef typtypo het volgende:

[..]

Ja haal er maar weer wat christenen bij.
Dat moet een nieuwe variatie godwin worden. Bush of chrristenen als het over moslims gaat erbij halen.
Je zou zweren dat je TAQIYYA aan het bedrijven bent.

Islamic spokesmen commonly use taqiyya as a form of ‘outwitting’. The matter under discussion is not to be debated or discussed; rather the opponent is to ‘outwitted’ through taqiyya, by diversion of the subject and obfuscation
http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp

Saoedi -arabië is een grote financier van wahabisme wereldwijd.
Ze zetten eerst een moskee neer met als voorwaarde dat ze invloed willen hebben.
Dus lul niet zo ongeinformeerd wil je.
Je gaat er verder niet op in. Dus je ontkent het probleem van die fundamentalisten daar gewoon? Maar ik neem aan dat je Bush-aanhanger bent. Die zijn niet zo kritisch op de Amerikaanse politiek geloof ik... maar goed. Jij gelooft in een groot complot. Ik zie enkel een roerige periode over een termijn van een tiental jaren tussen christenfundamentalisten en moslimfundamentalisten. Een nieuwe koude oorlog die zich afspeelt met name in het Midden-oosten. Ik heb gewoon te veel vertrouwen in welwillende Europeanen en Amerikanen. Het laatste wat we nodig hebben is polariserende taal van Wilders, Le Pen, Bush en andere schertsfiguren.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:07:10 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46413000
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
En treinen. Liefst veel treinen.
pi_46413008
maar serieus, die islam moet gewoon weg. kansloos, een pederastische struikrover als profeet van een zogenaamd almachtig monster die niets beters weet te produceren dan een vunzig boekje volgepeopt met pure bullshit.
Als je er even bij stilstaat is de banaliteit van galactische proporties
pi_46413013
quote:

[..]

Als het kan graag
pi_46413050
quote:

[..]

nou, ik heb wel een beetje teveel gegeten vanavond, en nu een beetje last van ...

maar weet je zeker dat Toffe Ellende dit wil horen?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:09:46 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46413059
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:07 schreef Godslasteraar het volgende:
maar serieus, die islam moet gewoon weg. kansloos, een pederastische struikrover als profeet van een zogenaamd almachtig monster die niets beters weet te produceren dan een vunzig boekje volgepeopt met pure bullshit.
Ja, maar probeer dat maar eens met dit kabinet. Het wordt een apartheidsstaat: ongelovigen tegen gelovigen.
pi_46413083
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:07 schreef Godslasteraar het volgende:
Je kunt dat wel vinden. Maar hoe reeel is dat? En waarom hoor ik niks over de christenen, die hebben de kots in hun boek staan. En over de joden? Maar daar mag je niet eens meer wat over zeggen geloof ik. Ik zie liever ook al die epileptici wereldwijd (95% of zo) normaal gaan doen en de wetenschap gaan aanhangen of zo... daarom vroeg ik ook naar de oplossing. Er is volgens een aantal hier alleen een radicale oplossing mogelijk.
pi_46413100
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:09 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

nou, ik heb wel een beetje teveel gegeten vanavond, en nu een beetje last van ...

Het internet kan beter maar reukloos blijven
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:11:24 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46413102
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar niet op het niveau van staatsburgerschap. Er is geen voorwaardelijk staatsburgerschap. Logisch, want de voorwaarde (geen *ander* staatsburgerschap) valt buiten Nederlandse administratie. En doordat we er niet aan ontkomen kinderen geboren aan 2 Nederlandse ouders ook Nederlander te laten zijn, en die ouders dat kind een tweede staatsburgerschap kunnen bezorgen, zitten we met een probleem dat binnen ons stelsel niet op te lossen is. Je kan niet "gewoon" een of ander wetje maken dat dit oplost.
Wacht even... wat moet er in jouw ogen precies 'opgelost' worden?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:11:30 #50
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46413103
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En treinen. Liefst veel treinen.
Nu vergeet je de zwarte uniformen.
pi_46413112
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je gaat er verder niet op in. Dus je ontkent het probleem van die fundamentalisten daar gewoon? Maar ik neem aan dat je Bush-aanhanger bent. Die zijn niet zo kritisch op de Amerikaanse politiek geloof ik... maar goed. Jij gelooft in een groot complot. Ik zie enkel een roerige periode over een termijn van een tiental jaren tussen christenfundamentalisten en moslimfundamentalisten. Een nieuwe koude oorlog die zich afspeelt met name in het Midden-oosten. Ik heb gewoon te veel vertrouwen in welwillende Europeanen en Amerikanen. Het laatste wat we nodig hebben is polariserende taal van Wilders, Le Pen, Bush en andere schertsfiguren.
`

Natuurlijk we allemaal zonnige verhalen horen.
Zo zit een mens in elkaar.
Zo werd Churchill bespot, belachelijk gemaakt en uitgemaakt voor oorloghitser.
De geschiedenis heeft uitgewezen wie gelijk had.
www.jihadwatch.org
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 23:18:02 #52
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46413239
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:09 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Zie boven. Ik snap werkelijk ook niet waarom iemand pro-islam kan zijn. Het is pervers.

Dus:

knakkers, noem voordelen van de islam op.
Nadelen kennen we wel.
pi_46413241
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:11 schreef typtypo het volgende:

[..]

`

Natuurlijk we allemaal zonnige verhalen horen.
Zo zit een mens in elkaar.
Zo werd Churchill bespot belachelijk gemaakt en uigemaakt voor oorloghitser.
De geschiedenis heeft uitgewezen wie gelijk had.
Nou ja, ik zie het ook niet zo somber in. Een aantal landen zoals Algerije en Egypte hebben de islamisten nooit een poot aan de grond gekregen, simpelweg omdat het volk het niet zag zitten. Daar gaat het nu veel beter mee en zal het ook goed mee gaan als je de mensen daar geen reden geeft om ons te haten. En dat is precies wat Amerika in Irak te verwijten valt. Dat mensen net zo zwart/wit gaan denken als alle fundamentalisten. Churchill zou geen antwoord hebben op dit probleem. Zijn Engeland is een van de meest veranwoordelijke landen samen met Frankrijk voor de shit in het Midden-Oosten uberhaupt. Hij zou zich schamen voor zijn voorgangers misschien.
pi_46413309
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zie boven. Ik snap werkelijk ook niet waarom iemand pro-islam kan zijn. Het is pervers.

Dus:

knakkers, noem voordelen van de islam op.
Nadelen kennen we wel.
Ik snap ook niet waarom iemand pro-religie kan zijn. Heeft ons alleen veel ellende opgeleverd. Eigenlijk zouden de atheisten, de wetenschappers een raket moeten bouwen om ons van deze planeet af te halen. Maar dat begint ook ergens op religie te lijken.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:22:19 #55
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46413323
Het leger heeft het FIS buiten de deur gehouden in Algerije, nadat ze de verkiezingen hadden gewonnen, en in Egypte doet de Nationalistische Partij van Moebarak dat.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:23:23 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46413352
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Churchill zou geen antwoord hebben op dit probleem. Zijn Engeland is een van de meest veranwoordelijke landen samen met Frankrijk voor de shit in het Midden-Oosten uberhaupt. Hij zou zich schamen voor zijn voorgangers misschien.
Raad eens wie de Britse minister van Kolonieen was die de grenzen in het Midden-Oosten trok?
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 23:24:24 #57
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46413381
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom iemand pro-religie kan zijn. Heeft ons alleen veel ellende opgeleverd. Eigenlijk zouden de atheisten, de wetenschappers een raket moeten bouwen om ons van deze planeet af te halen. Maar dat begint ook ergens op religie te lijken.
In de basis zijn we het dus eens. Ik vraag mij serieus af wat tot een "oplossing" kan leiden. Vanuit het christendom zie ik vredelievendheid, maar geldt dat daadwerkelijk ook voor de islam?

Verder zie ik er eigenlijk niets in om met religieuze bs verveeld te worden.
pi_46413485
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je kunt dat wel vinden. Maar hoe reeel is dat? En waarom hoor ik niks over de christenen, die hebben de kots in hun boek staan. En over de joden? Maar daar mag je niet eens meer wat over zeggen geloof ik. Ik zie liever ook al die epileptici wereldwijd (95% of zo) normaal gaan doen en de wetenschap gaan aanhangen of zo... daarom vroeg ik ook naar de oplossing. Er is volgens een aantal hier alleen een radicale oplossing mogelijk.
de hele crux van dit verhaal is nu juist dat men wel alles mag vinden van christenen (terecht) maar dat men mbt tot de islam opeens verkrampt, en over islamofobie begint te miepen. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Al moet ik wel zeggen dat ondanks de voorschrijdende ontkerkelijking en ontmoskeeïsering gelovigen de laatste tijd veels teveel praatjes hebben gekregen. En nu zit de CU zelfs in een kabinet, om over die lul van een Donner met z'n godslasteringswetje nog maar te zwijgen. Bizar. Tegelijkertijd worden die religies op een tot nog toe ongekende schaal op de korrel genomen, dankzij het internet imo. Zonder internet zaten we in Nederland nóg onder die politiek correcte deken.

Maar goed, ik denk dat het zichzelf min of meer oplost. Je ziet het al op grote schaal op de FP, religie wordt een synoniem voor gelazer, voor gezeik en problemen. En zoals altijd kunnen die geloofsfanaten niet leveren, overal waar dat soort types de kans krijgen maken ze er een onwaarschijnlijke puinhoop van. Mischien dat spot het beste wapen is tegen dit soort flauwekul.
pi_46413501
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:22 schreef PJORourke het volgende:
Het leger heeft het FIS buiten de deur gehouden in Algerije, nadat ze de verkiezingen hadden gewonnen, en in Egypte doet de Nationalistische Partij van Moebarak dat.
Ja, ik zeg ook niet dat het democratisch ging. Als de mensen die fundi's echt zouden willen, dan zouden ze het land leiden.

Ik gok niet, zeg maar wie het was...
pi_46413596
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nou ja, ik zie het ook niet zo somber in. Een aantal landen zoals Algerije en Egypte hebben de islamisten nooit een poot aan de grond gekregen, simpelweg omdat het volk het niet zag zitten. Daar gaat het nu veel beter mee en zal het ook goed mee gaan als je de mensen daar geen reden geeft om ons te haten. En dat is precies wat Amerika in Irak te verwijten valt. Dat mensen net zo zwart/wit gaan denken als alle fundamentalisten. Churchill zou geen antwoord hebben op dit probleem. Zijn Engeland is een van de meest veranwoordelijke landen samen met Frankrijk voor de shit in het Midden-Oosten uberhaupt. Hij zou zich schamen voor zijn voorgangers misschien.
Shit in het midden oosten komt voort uit de islam.
Zoals er ook shit is in kasmir in india en talloze landen die niets met Engeland, Frankrijk en het midden-oosten van doen hebben behalve de islam gemeen hebben.
Toen de moslims aan de poorten van wenen stonden in 1683 was dat niet omdat Engeland of Frankrijk iets in het midden oosten aan het uitvreten waren het was om het simpele feit dat NOT ALL RELIGION IS FOR ALLAH.

Dat soort aan de haren erbij gesleepte zaken heeft er niets mee te maken.
Het feit dat Engeland of Frankrijk bestaan en GEEN islamitische landen zijn is voor een moslim genoeg om daar verbitterd over te zijn.
Dus telkens dit soort excuses voor zoete koek aan te nemen zonder de achtergrond van de islam te kennen is volkomen zinloos en leidt alleen tot meer dhimmificatie van non-moslims.
www.jihadwatch.org
pi_46413682
uit een andere topic, maar blijft leuk:
quote:
Nederland slikt te veel onzin van moslims

Hafid Bouazza
..................................

........Hier komt de truc naar voren waarmee de Nederlanders steeds worden begoocheld. Elke kritiek op de islam wordt afgedaan als onwetendheid, hoewel met alle informatie en waninformatie waaronder wij bedolven worden, elke haringboer zich een specialist op het gebied van de islam kan noemen. Maar wat onder onwetendheid wordt begrepen is de onwil van niet-moslims om met dezelfde kortzichtige ogen te kijken als de goede gelovigen. Met andere woorden: ons wordt steeds gezegd dat we de islam kunnen waarderen als we maar met islamitische ogen kijken. Maar er zijn, de menselijke intelligentie zij dank, meer zienswijzen dan die van de mohammedanen. En het schokkendste is dat Nederland maar al te bereid is om elk fatsoen, elke intellectuele verworvenheid overboord te gooien om op zijn hurken gezellig met moslims te kouten.Om maar te zwijgen over de bereidheid en vaardigheid van Nederland om elke onzin en historische leugen te slikken voor waarachtige koek. ............

....
pi_46413885
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:32 schreef typtypo het volgende:

[..]

Shit in het midden oosten komt voort uit de islam.
Zoals er ook shit is in kasmir in india en talloze landen die niets met Engeland, Frankrijk en het midden-oosten van doen hebben behalve de islam gemeen hebben.
Toen de moslims aan de poorten van wenen stonden in 1683 was dat niet omdat Engeland of Frankrijk iets in het midden oosten aan het uitvreten waren het was om het simpele feit dat NOT ALL RELIGION IS FOR ALLAH.

Dat soort aan de haren erbij gesleepte zaken heeft er niets mee te maken.
Het feit dat Engeland of Frankrijk bestaan en GEEN islamitische landen zijn is voor een moslim genoeg om daar verbitterd over te zijn.
Dus telkens dit soort excuses voor zoete koek aan te nemen zonder de achtergrond van de islam te kennen is volkomen zinloos en leidt alleen tot meer dhimmificatie van non-moslims.
Je weet duidelijk niet wanneer en hoe de islamisten zijn begonnen. Dat is de belangrijkste oorzaak van de fundamentalistische islam op dit moment. Natuurlijk, door de eeuwen heen waren er al conflicten. Maar dat was de tijd dat onze voorvaderen ook niet echt netjes omgingen met andere culturen De moderne conflicten zijn terug te verwijzen naar een paar gebeurtenissen: het tekenen van de kaart van het midden-oosten, het begin van de staat israel, de Islamitische revolutie en elf september 2001. Maar we mogen het schisma tussen sjieten en soennieten natuurlijk niet vergeten. De reden waarom er wereldwijd nooit een groot front gevormd zal worden: er is te veel gezeik onderling. Zeg maar dag tegen je complot. Jij gelooft in het superieure Europese ras vs. die wraaklustige moslims gezien jouw reactie. Ik niet.
pi_46413933
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:36 schreef Godslasteraar het volgende:
uit een andere topic, maar blijft leuk:
[..]
Wat komt er voor en wat komt er na? Ben wel nieuwsgierig naar wat hij te zeggen heeft hierover. Overigens weet ik niet wat hij bedoelt met het slikken van leugens. Over welke historische dingen heeft hij het en wie stinken er in?
pi_46413993
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wat komt er voor en wat komt er na? Ben wel nieuwsgierig naar wat hij te zeggen heeft hierover. Overigens weet ik niet wat hij bedoelt met het slikken van leugens. Over welke historische dingen heeft hij het en wie stinken er in?
voila: (pdf's)

1. Nederland slikt te veel onzin van moslims

2. Nederland is blind voor moslimextremisme
pi_46414194
quote:
Intelligent en beschaafd betoog. Zie je veel te weinig natuurlijk.

Overigens is Bouazza nooit in Tilburg geweest. Staat een prachtige moskee
pi_46414237
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je weet duidelijk niet wanneer en hoe de islamisten zijn begonnen. Dat is de belangrijkste oorzaak van de fundamentalistische islam op dit moment. Natuurlijk, door de eeuwen heen waren er al conflicten. Maar dat was de tijd dat onze voorvaderen ook niet echt netjes omgingen met andere culturen De moderne conflicten zijn terug te verwijzen naar een paar gebeurtenissen: het tekenen van de kaart van het midden-oosten, het begin van de staat israel, de Islamitische revolutie en elf september 2001. Maar we mogen het schisma tussen sjieten en soennieten natuurlijk niet vergeten. De reden waarom er wereldwijd nooit een groot front gevormd zal worden: er is te veel gezeik onderling. Zeg maar dag tegen je complot. Jij gelooft in het superieure Europese ras vs. die wraaklustige moslims gezien jouw reactie. Ik niet.
Daar ga je weer jij gelooft echt niet dat deze mensen in staat zijn onze vrije wereld iets aan te doen.
Duidelijk geval van op ze neerkijken niet ik, maar jij vanuit een superieure europese houding.

Ik wil je aanraden de docu
Islam: what the west needs to know
te kijken.

http://www.mininova.org
/tor/540925

Even de return er tussen uit halen voor de link.

At the siege of Vienna in 1683 Islam seemed poised to overrun Christian Europe. We are in a new phase of a very old war.

http://gatesofvienna.blogspot.com/

[ Bericht 1% gewijzigd door typtypo op 18-02-2007 00:20:00 ]
www.jihadwatch.org
pi_46414649
Even een vraag tussen door.
Als een Marokkaan in Nederland geboren, een dodelijke roofoverval pleegt, wordt er vaak geroepen, uitzetten die hap!
Als wederwoord hoor je dan altijd, dat kan niet want hij is Nederlander.

Maar als hij tevens een (wettelijk verplicht) Marokkaans paspoort heeft, waarom kan dat dan niet?
Je kan dan toch zijn Nederlandse nationaliteit afnemen, en terug sturen naar zijn andere nationaliteit = Marokko.

Is dit not done, of heeft dit andere wettelijke redenen?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 18 februari 2007 @ 02:11:44 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46416924
quote:
Op zondag 18 februari 2007 00:14 schreef Mr_Memory het volgende:
Als een Marokkaan in Nederland geboren, een dodelijke roofoverval pleegt, wordt er vaak geroepen, uitzetten die hap!

Maar als hij tevens een (wettelijk verplicht) Marokkaans paspoort heeft, waarom kan dat dan niet?
Je kan dan toch zijn Nederlandse nationaliteit afnemen, en terug sturen naar zijn andere nationaliteit = Marokko.

Volgens mij is het juridisch vrijwel onmogelijk iemand de Nederlandse nationaliteit te ontnemen, tenzij er sprake is van terreurdreiging. En dan nog is het een kwestie die via de minister gaat. Maar ik kan het mishebben.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_46416981
quote:
Op zondag 18 februari 2007 02:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij is het juridisch vrijwel onmogelijk iemand de Nederlandse nationaliteit te ontnemen, tenzij er sprake is van terreurdreiging. En dan nog is het een kwestie die via de minister gaat. Maar ik kan het mishebben.
Moet je bij sigme voor zijn hè, die heeft tijdens kantooruren ruim de tijd om dit soort netelige juridische vraagstukken via google uit te zoeken. .
I´m back.
pi_46418565
quote:
Op zondag 18 februari 2007 00:14 schreef Mr_Memory het volgende:

Natuurlijk kan het wel, je moet de wet even aanpassen en daar is alleen wil en een beetje durf voor nodig (die zijn beiden afwezig bij het gros van onze politici)
Je formuleert alsvolgt:
Nederlanders met een dubbele nationaliteit kunnen igv ernstige misdrijven (zie een lijstje) worden uitgezet naar het land van hun 2e nationaliteit.
Dit is geen discriminatie, want in gelijke gevallen worden gelijke maatregelen genomen.
Een Duitser met 2 paspoorten kan dus ook worden uitgezet.
(simpel toch)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 18 februari 2007 @ 09:31:43 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418629
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
[..]

Nou, innocent until proven guilty? Blijkt er een tweede nationaliteit te bestaan, vervalt de Nederlandse automatisch.
You gotta be shittin' me.
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Begrijp ik langzamerhand uit de discussie dat een paspoort geen waarde heeft?
Voor mij is het niet meer dan het is. Een reisdocument. Dat is het, geen bijbel, geen auto, geen bewijs van loyaliteit en ook geen space shuttle. Hoe graag iemand anders dat ook zou willen dat het wel zo was.

Aanvullend: voor mij is het een persoonlijk object. Het inleveren ervan door wie dan ook heeft voor de staat geen enkele bewezen vorm van nut -op schijn na, natuurlijk- en breekt alleen in de persoonlijke levenssfeer in. Ik snap niet dat mensen daar zo luchtig over doen.

Het afnemen ervan is daarmee niets meer dan binnendringen in de broekzak van de burger, en het belemmeren van zijn doen. Ik zie het probleem dus niet van het bezit van een 2e paspoort, er is geen meer of minder druk vanuit dat 2e paspoort.

Of je hebt erg weinig vertrouwen in de mens, dat kan ook.

[ Bericht 25% gewijzigd door Yildiz op 18-02-2007 09:42:51 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 18 februari 2007 @ 09:40:57 #72
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418674
Oh, nu gaat het ineens over de islam, kan iemand mij uitleggen wat dat met een 2e paspoort te maken heeft?
  zondag 18 februari 2007 @ 09:43:19 #73
169183 Dittohead
To live is to die
pi_46418685
tis allemaal zo simpel...

Ze hoeven in de kamer maar 1 vraag te stellen a publiek wat uitgezonden word op ieder tv kanaal.

Vraag : Al er oorlog uitbreekt met Turkije en/of Maroko vecht u dan aan Nederlandse zijde ?

Als ze ja zeggen a publiek op alle tv kanalen is dat genoeg voor mij.

=)
  zondag 18 februari 2007 @ 09:50:28 #74
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418732
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:43 schreef Dittohead het volgende:
tis allemaal zo simpel...

Ze hoeven in de kamer maar 1 vraag te stellen a publiek wat uitgezonden word op ieder tv kanaal.

Vraag : Al er oorlog uitbreekt met Turkije en/of Maroko vecht u dan aan Nederlandse zijde ?

Als ze ja zeggen a publiek op alle tv kanalen is dat genoeg voor mij.

=)
Als ze dat gedaan hebben moeten ze van Wilders vast wel en public de halve koran verscheuren, vervolgens mogen ze van hem niet meer naar een imam luisteren (dus niet meer naar de moskee), en zo kan de fantasie van Wilders nog wel even doorgaan.

Partij van de wátte?
  zondag 18 februari 2007 @ 09:53:31 #75
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46418751
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Partij van de wátte?
Dat is de korte naam. De volledige naam is:

Partij voor de Vrijheid voor iedereen, behalve mensen die wij persoonlijk niet zien zitten dan zullen wij er alles aan doen om je vrijheid te beknotten en je de lage plaats in de samenleving te geven die je verdient.

Maar ja, dat werd zo lang op de posters he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 09:53:40 #76
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46418755
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:31 schreef Yildiz het volgende:
Voor mij is het niet meer dan het is. Een reisdocument. Dat is het, geen bijbel, geen auto, geen bewijs van loyaliteit en ook geen space shuttle. Hoe graag iemand anders dat ook zou willen dat het wel zo was.
Wat het voor jou betekent moet je zelf weten, het is ten eerste een identificatie-document en eigendom van de Staat. Dat papiertje krijg je dus niet voor niets.
En nee, het is geen space shuttle.
  zondag 18 februari 2007 @ 09:54:52 #77
66444 Lord_Vetinari
pi_46418765
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Oh, nu gaat het ineens over de islam, kan iemand mij uitleggen wat dat met een 2e paspoort te maken heeft?
Dat is de kern van de zaak. Het gaat Wilders helemaal niet om de tweede nationaliteit, het gaat om het feit dat het moslims zijn. Maar dat kon hij niet zeggen, natuurlijk. Maar als je de discussie maar lang genoeg laat slepen, dan komt die waarheid vanzelf boven tafel. QED.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:02:22 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418819
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat het voor jou betekent moet je zelf weten, het is ten eerste een identificatie-document en eigendom van de Staat.
Nee, een reisdocument. Daarná een identificatie-document. Vroeger, in die goede oude tijd, had je dat paspoort nagenoeg alleen maar nodig als je flink wou gaan reizen.

En dat paspoort is gemaakt voor, jawel, om de burgers makkelijker te laten reizen. Een 2e paspoort biedt dus alleen maar voordelen, het afnemen ervan biedt voor de persoon in kwestie zuiver en alleen nadelen. Tevens heeft het voor iemand anders, anders dan de bezitter ervan, totaal geen bewezen nut. Heeft het dat wel, dan haal ik die met plezier voor de zoveelste keer onderuit. Druk uit een 2e paspoort is onzin, denken die druk weg te kunnen halen door het 2e paspoort te verscheuren is belachelijk.
quote:
Dat papiertje krijg je dus niet voor niets.
Je hoeft er niet loyaal voor te zijn, je hoeft er niet voor je op de kop te gaan staan, geen eed af te leggen of wat dan ook. Ook al denken sommige mensen dat je loyaal moet zijn voor het bezit ervan.

Onzin, zoiets vind ik zwak. Dhimmitude.
quote:
En nee, het is geen space shuttle.
En ook geen bewijs van loyaliteit.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:05:49 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418854
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is de kern van de zaak. Het gaat Wilders helemaal niet om de tweede nationaliteit, het gaat om het feit dat het moslims zijn. Maar dat kon hij niet zeggen, natuurlijk. Maar als je de discussie maar lang genoeg laat slepen, dan komt die waarheid vanzelf boven tafel. QED.
Hij was toch van dat riedeltje met 'ik zeg waar het op staat', toch?

Bob Marley - Slogans.
pi_46418867
Wat een gezeik om niets zeg, verschrikkelijk. Lijkt wel een kippehok vol kippen die zelfs niet elkaars veren meer hebben om over te roddelen.

Dat die twee loyaliteit aan Nederland hebben lijkt me wel duidelijk. Niet per se omdat ze zooo veel van Nederland en de NL-cultuur houden, maar gewoon omdat ze hun leuke inkomsten en status danken aan de Nederlandse staat.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:10:17 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418904
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:07 schreef jaoka het volgende:
Wat een gezeik om niets zeg, verschrikkelijk. Lijkt wel een kippehok vol kippen die zelfs niet elkaars veren meer hebben om over te roddelen.

Dat die twee loyaliteit aan Nederland hebben lijkt me wel duidelijk. Niet per se omdat ze zooo veel van Nederland en de NL-cultuur houden, maar gewoon omdat ze hun leuke inkomsten en status danken aan de Nederlandse staat.
Het lijkt inderdaad sterk op de maaiveldcultuur. Iemand anders is net even anders, en heeft toevallig net iets meer bereikt door harder te werken. Schijnbaar worden sommige mensen daar op de 1 of andere manier niet blij van.

Treurig.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:11:43 #82
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46418912
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:07 schreef jaoka het volgende:

Dat is een zwakke basis voor loyaliteit.
De gewetensvraag voor wie ze partij zouden kiezen in crisistijd zal de werkelijke loyaliteit aantonen. Kijken hoe Marokko en Turkije dan reageren, want daar is loyaliteit nog gewoon belangrijk en komt het je op landverraad te staan als je een andere partij kiest. Maar ja, die landen zijn opportunistisch en zien het wel zitten dat hun burgers in NL de touwtjes in handen krijgen. Over een tig aantal jaren zal dit de voeding voor een burgeroorlog blijken te zijn geweest en mogen heren als Bos verantwoording afleggen. (als ze dan niet al gevlucht zijn met hun centjes)
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:13:20 #83
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46418934
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad sterk op de maaiveldcultuur. Iemand anders is net even anders, en heeft toevallig net iets meer bereikt door harder te werken. Schijnbaar worden sommige mensen daar op de 1 of andere manier niet blij van.

Treurig.
Noem je net een term die bij links gretig aftrek vindt. Iedereen die bovengemiddeld werkt is asociaal.
Man, ik neem je werkelijk niet serieus met je internetwijsheden.
pi_46418949
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De gewetensvraag voor wie ze partij zouden kiezen in crisistijd zal de werkelijke loyaliteit aantonen. Kijken hoe Marokko en Turkije dan reageren, want daar is loyaliteit nog gewoon belangrijk en komt het je op landverraad te staan als je een andere partij kiest.
Wat bedoel je met een crisissituatie? Als we in oorlog zijn met Marokko of zo?
Mochten ze die loyaliteitsgevoelens hebben in het geval van zo'n oorlog, dan zullen die niet opeens verdwijnen wanneer ze enkel Nederlands staatsburgerschap hebben.

Denk dat het verleden trouwens wel heeft aangetoond dat mensen geen tweede paspoort nodig hebben om te heulen met een bezettingsmacht.
pi_46418979
Kunnen de xenofobe rellertjes even reageren op het punt wat ik in deze topics al tig keer probeer te maken:
Het is praktisch onmogelijk om het dubbele paspoort af te schaffen, omdat je voor veel landen eeuwig staatsburger bent. En sommige landen, zoals Israel, verbieden hun staatsburgers om zonder paspoort het land weer in te komen.
pi_46418991
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Noem je net een term die bij links gretig aftrek vindt. Iedereen die bovengemiddeld werkt is asociaal.
Zeg. Denk je nu echt dat alleen "de linksuh mensuh" het oneens zijn met jullie politiestaat-standpunten?
  zondag 18 februari 2007 @ 10:20:01 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418993
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De gewetensvraag voor wie ze partij zouden kiezen in crisistijd zal de werkelijke loyaliteit aantonen. Kijken hoe Marokko en Turkije dan reageren, want daar is loyaliteit nog gewoon belangrijk en komt het je op landverraad te staan als je een andere partij kiest. Maar ja, die landen zijn opportunistisch en zien het wel zitten dat hun burgers in NL de touwtjes in handen krijgen. Over een tig aantal jaren zal dit de voeding voor een burgeroorlog blijken te zijn geweest en mogen heren als Bos verantwoording afleggen. (als ze dan niet al gevlucht zijn met hun centjes)
Je argument valt als een kaartenhuis in elkaar omdat het een kaartenhuis is.

Ten eerste kan Aboutaleb of Maxima niet de 2e nationaliteit afstaan. Dat gaat gewoon niet. Of hij / zij zou daar ter plaatse op de 1 of andere manier de wet moeten veranderen, zoals Wilders, laconiek en jofel even zegt. Wat is het toch een lieve man, die Wilders, zo goed in contact met het volk. Maar het is o zo onzinnig, onrealistisch en onhaalbaar, en dat weet hij ook.

Je kunt simpelweg geen druk uitoefenen door middel van een 2e paspoort, hooguit op basis van nationaliteit, en dan heb ik het over de stamboom, de familie. Zoiets kun je -helaas pindakaas- niet afnemen. Je kunt het papiertje afnemen, verbranden of wat voor feestelijk iets dan ook, het heeft totaal geen nut, nergens niet. Niet in een conflictsituatie zoals ik al meerdere keren beargumenteerd heb, nergens niet.

Dat je nu met een armageddon-argument over de brug komt laat je alleen maar lijken op een priester die niet meer in zijn eigen verhaal gelooft maar denkt de macht te kunnen behouden door wat angst te zaaien. Als dat je bedoeling niet was, mag je dat gerust zeggen.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

No shit Sherlock, dat beweerd men. Daarom gebruik ik die term ook.
pi_46419013
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Snap je dat niet?

Soera 3 vers huppelepup uit de Koran:
quote:
De Profeet zegt: Jullie moeten allemaal naar Nederland komen en je paspoort van je geboorteland houden.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:23:18 #89
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419029
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:21 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Snap je dat niet?

Soera 3 vers huppelepup uit de Koran:
[..]
.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:26:06 #90
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419054
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:20 schreef Yildiz het volgende:

Ten eerste kan Aboutaleb of Maxima niet de 2e nationaliteit afstaan. Dat gaat gewoon niet. Of hij / zij zou daar ter plaatse op de 1 of andere manier de wet moeten veranderen, zoals Wilders, laconiek en jofel even zegt.
Oh, juist. Daar is de wet een soort natuurwet. Nee, dan kan het niet he?
Ik weet in ieder geval zeker dat er geen hollander bewindsman kan worden in Turkije of Marokko. Daar heb je je wederkerigheid.
pi_46419087
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval zeker dat er geen hollander bewindsman kan worden in Turkije of Marokko. Daar heb je je wederkerigheid.
En dat is relevant op welke manier?

Lijkt me dat we onze eigen wetten hier mogen maken en geen voorbeeld hoeven te nemen aan Turkije of Marokko. Of ben je zo'n groot fan van hun systeem?
  zondag 18 februari 2007 @ 10:30:51 #92
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419104
quote:

[..]

Tof mên, je gaat gewoon niet in op de kern van mijn reactie, maar betwist enkel even de haalbaarheid.
Sterk hoor.

Wat het daar is, boeit mij niet. Dat maakt niet uit, zoals je natuurlijk zelf ook weet. Daarnaast voel ik ook niet de noodzaak om een wet in een ander land, nota bene aan de andere kant van de wereld, te veranderen zodat mensen híer wat gerustgestelder worden.

Stel dát men het voor elkaar krijgt, door hard wapengekletter of diplomatie, is het niet meer dan show-politiek. Het heeft zoals ik al eerder zei totaal geen nut. Het doel is niet functioneel.

Ik moet er niet aan denken dat men een ander land binnen valt om alleen die paspoort-wet te veranderen.
pi_46419106
quote:

[..]

Geen natuurwet, maar common sense.

De halve wereld moet haar regels rond staatsburgerschap aanpassen, alleen maar omdat de Heilige Profeet Wilders diepere symbolische waarden in een paspoort ziet?

Kneuteriger kan het toch niet.
quote:
Oh ja en zoals Turkije en Marokko hun dingen regelen, zo moeten wij het ook doen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:31:16 #94
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419109
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:29 schreef jaoka het volgende:

[..]

En dat is relevant op welke manier?

Lijkt me dat we onze eigen wetten hier mogen maken en geen voorbeeld hoeven te nemen aan Turkije of Marokko. Of ben je zo'n groot fan van hun systeem?
Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden. Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
pi_46419144
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden. Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
Maxime Verhagen is loyaal aan de Nederlandse staat én aan de Rooms-Katholieke Kerk.

Over de grens er mee. Dumpen in Vaticaanstad.
pi_46419152
quote:

[..]

quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:14 schreef jaoka het volgende:

Mochten ze die loyaliteitsgevoelens hebben in het geval van zo'n oorlog, dan zullen die niet opeens verdwijnen wanneer ze enkel Nederlands staatsburgerschap hebben.

Denk dat het verleden trouwens wel heeft aangetoond dat mensen geen tweede paspoort nodig hebben om te heulen met een bezettingsmacht.
En hoogleraren kunnen zo veel zeggen afhankelijk van hun voorkeuren. Denk niet dat je hoogleraren met een of ander pro-multiculti standpunt erbij zou halen. Doe dat dan nu ook niet.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:35:08 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419155
quote:

[..]

Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden.
Is dat waar het om draait? Waarom dat mag? Dat vraag je je af? Wat denk je zelf?
quote:
Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
Het blijft hetzelfde onzinnige loyaliteit-riedeltje, zelfs al zóu je dat paspoort afnemen, is er weer iets anders waarom men niet loyaal zou zijn.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:36:49 #98
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419170
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
pi_46419175
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.

kwestie van gewoon doen!
  zondag 18 februari 2007 @ 10:38:58 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419193
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.

Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit onzinnig vind, zegt meer over jou dan over mij.

Als je zo een discussie probeert te 'winnen', naast het ingaan op slechts kleine delen van reacties van verschillende users, geeft dat al aan waar je staat.
pi_46419206
quote:
Leg het dan uit.
pi_46419221
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit niet begrijpt, zegt meer over jou dan over mij.

Als je zo een discussie probeert te 'winnen', geeft dat al aan waar je staat.
Precies. Want zo kan je ook wel gaan kijken naar de nevenfuncties van politici. Heeft er eentje banden met een groot buitenlands bedrijf, dan kunnen we die loyaliteit ook wel in twijfel trekken. Bij een crisistijd is het namelijk lang niet ondenkelijk dat deze als eerste het land verlaat met zijn/haar centjes.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:41:29 #103
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419228
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.

kwestie van gewoon doen!
Waarom moet dat, functioneren ze dan zo slecht?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:42:40 #104
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419243
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit onzinnig vind, zegt meer over jou dan over mij.

Als je zo een discussie probeert te 'winnen', naast het ingaan op slechts kleine delen van reacties van verschillende users, geeft dat al aan waar je staat.
Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.
pi_46419244
quote:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem.
Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'

† In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:44:25 #106
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419257
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'

Nou, suggereer je dat de twee geniaal zijn? ROFLMAO
pi_46419260
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:40 schreef jaoka het volgende:

[..]

Precies. Want zo kan je ook wel gaan kijken naar de nevenfuncties van politici. Heeft er eentje banden met een groot buitenlands bedrijf, dan kunnen we die loyaliteit ook wel in twijfel trekken. Bij een crisistijd is het namelijk lang niet ondenkelijk dat deze als eerste het land verlaat met zijn/haar centjes.
Idd, we moeten het net zo afhandelen als bedrijven.

Pas als er belangenverstrengeling gepleegd wordt, dán pas is iemand fout. Anders niet.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:44:41 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419261
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken
Exact. Dát beweer ik. Niet dat loyaliteit onzinnig is.
quote:
en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.
Ik weet niet wat voor capriolen je nu uit probeert te halen, maar wat deed je hier dan?
quote:
pi_46419268
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou, suggereer je dat de twee geniaal zijn? ROFLMAO
Er staat duidelijk dat de 1 een prutser is en de ander een genie
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:46:07 #110
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419279
quote:

kwestie van gewoon doen!
Ook een kwestie van fatsoen. Zij willen graag een funktie en dan zorgen ze er maar voor dat ze daar aan de eisen voldoen. Moet er niet aan denken dat mijn land door zo'n dubbele loyalist verdedigd wordt.
pi_46419283
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.
Het zal er wel iets mee te maken hebben, alleen een stuk minder dan jij denkt.

Een Rus met slechts een russisch paspoort kan in een van jouw crisistijden misschien de geweldigste dingen doen voor Nederland. Dit terwijl iemand met enkel een Nederlands paspoort meteen naar het buitenland kan vluchten of ervoor kiest met de tegenpartij te heulen in ruil voor een leuk baantje.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:48:08 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419303
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ook een kwestie van fatsoen. Zij willen graag een funktie en dan zorgen ze er maar voor dat ze daar aan de eisen voldoen. Moet er niet aan denken dat mijn land door zo'n dubbele loyalist verdedigd wordt.
Ken jij iemand die zuiver 1 belang dient, zuiver en alleen loyaal is aan 1 ding, wat niet zichzelf is?

Wow, wie is dat?

Met andere woorden, dat slaat nergens op.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:48:24 #113
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419308
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:46 schreef jaoka het volgende:

[..]

Het zal er wel iets mee te maken hebben, alleen een stuk minder dan jij denkt.

Een Rus met slechts een russisch paspoort kan in een van jouw crisistijden misschien de geweldigste dingen doen voor Nederland. Dit terwijl iemand met enkel een Nederlands paspoort meteen naar het buitenland kan vluchten of ervoor kiest met de tegenpartij te heulen in ruil voor een leuk baantje.
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:50:39 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419339
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
Nu komen we dus op het punt dat alles maar meetbaar moet zijn. Soit, dat mag, geen direct bezwaar, gezien het onhaalbaar is.

Maar, nu probeer je loyaliteit te toetsen aan het aantal paspoortjes die iemand in bezit heeft? Wat is dat voor onzin? Dat is toch geen meten, toetsen of wát dan ook?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:51:10 #115
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419348
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ken jij iemand die zuiver 1 belang dient, zuiver en alleen loyaal is aan 1 ding, wat niet zichzelf is?

Wow, wie is dat?

Met andere woorden, dat slaat nergens op.
In ieder geval niet iemand die de schijn tegen zich heeft en er geen zak aan doet om zijn andere nationaliteit vaarwel te zeggen. Zegt eigenlijk al genoeg over de loyaliteit. Heel loyaal, maar niet zo loyaal om de andere nationaliteit te laten cancellen desnoods met wijziging op de wet. Wetten zijn er om de maatschappij te dienen. Nu wordt het argument steeds maar aangehaald dat de wet niet kan worden veranderd.
pi_46419366
quote:

[..]

Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
Ja, ik snap wel dat het het mooiste zou zijn wanneer het toetsbaar is. Ben alleen bang dat het hebben van welk paspoort dan ook hier te weinig over zegt.
pi_46419371
quote:

[..]

Ja wel hoor. Als iemand wat gedaan heeft (belangenverstrengeling of "landverraad" in dit geval), dan is diegene schuldig.

Niet eerder.

Hoe graag je dat ook zou willen.
pi_46419387
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Waarom moet dat, functioneren ze dan zo slecht?
Het verbaast mij dat dit niet allang het geval is, natuurlijk wil je geen bestuurders met een dubbele loyaliteit, of het risico daarvan. Overigens werd/wordt een vergelijkbare discussie ook gevoerd in combinatie met katholieken en hun relatie met het Vaticaan.
Maar wat mij het meest stoort is de veroordeling van mensen tot een bepaalde nationaliteit tot in de eeuwigheid, ook al willen ze het niet. Ronduit bizar, ik zou dat nooit accepteren, netzomin als jij dat zou accepteren vermoed ik.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ach, de kerkhoven liggen vol met mensen die meenden onvervangbaar te zijn. Maar op zich kunnen we met een regering ook de kant van het bedrijfsleven op gaan, hè, als je dan zo begint moet je wel consequent zijn. Dan wordt er uitsluitend op kwaliteit geselecteerd, en hebben we een vrijwel geheel internationaal kabinet. Had toch al vaker het idee dat we onze ministers van onderwijs voortaan beter uit Finland (beste onderwijs van de wereld naar het schijnt) kunnen halen.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:54:37 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419390
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

In ieder geval niet iemand die de schijn tegen zich heeft
Jij, Wilders en andere personen vínden dat er schijn tegen hem is. Dat is wat anders. Zo kan ik ook wel beweren dat Wilders een reptilian is, en dat hij vanaf nu de schijn tegen zich heeft. Dat is dus, zoals je ziet, onzin.
quote:
en er geen zak aan doet om zijn andere nationaliteit vaarwel te zeggen. Zegt eigenlijk al genoeg over de loyaliteit. Heel loyaal, maar niet zo loyaal om de andere nationaliteit te laten cancellen desnoods met wijziging op de wet. Wetten zijn er om de maatschappij te dienen. Nu wordt het argument steeds maar aangehaald dat de wet niet kan worden veranderd.
Nou, het is simpelweg onhaalbaar.

Als iemand jou verteld om naar de maan te springen, en je doet het niet met het argument dat dat niet kan, heeft dat ook, hoe verrassend, niets te maken met loyaliteit.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:55:21 #120
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419399
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:52 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ja, ik snap wel dat het het mooiste zou zijn wanneer het toetsbaar is. Ben alleen bang dat het hebben van welk paspoort hier te weinig over zegt.
Wel iets. Een paspoort wordt niet zomaar verstrekt. Ik zou het ook liever anders zien, bijvoorbeeld middels een vragenlijst een loyaliteitsmeting doen en in praktijk daarop toetsen.
pi_46419415
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach, de kerkhoven liggen vol met mensen die meenden onvervangbaar te zijn. Maar op zich kunnen we met een regering ook de kant van het bedrijfsleven op gaan, hè, als je dan zo begint moet je wel consequent zijn. Dan wordt er uitsluitend op kwaliteit geselecteerd, en hebben we een vrijwel geheel internationaal kabinet. Had toch al vaker het idee dat we onze ministers van onderwijs voortaan beter uit Finland (beste onderwijs van de wereld naar het schijnt) kunnen halen.
Goed plan.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:57:21 #122
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419429
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Yildiz het volgende:

Nou, het is simpelweg onhaalbaar.
Oh, jij bent de Staatswoordvoerder van die landen?
  zondag 18 februari 2007 @ 10:58:04 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419437
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het verbaast mij dat dit niet allang het geval is, natuurlijk wil je geen bestuurders met een dubbele loyaliteit, of het risico daarvan. Overigens werd/wordt een vergelijkbare discussie ook gevoerd in combinatie met katholieken en hun relatie met het Vaticaan.
Maar wat mij het meest stoort is de veroordeling van mensen tot een bepaalde nationaliteit tot in de eeuwigheid, ook al willen ze het niet. Ronduit bizar, ik zou dat nooit accepteren, netzomin als jij dat zou accepteren vermoed ik.
[..]
Meh, ik hecht niet zoveel waarde aan het begrip nationaliteit. Iemand heeft turkse, marokkaanse, argetijnse of wat dan ook ouders, dat boeit me vrij weinig. Een nationaliteit hóeft niets meer te zijn dan een administratief regeltje.
pi_46419440
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, hij heeft gezond verstand.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:59:59 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419461
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders formuleren:

Ik zou me als Staatswoordvoerder rot lachen als iemand anders uit een ander land, geboren in een ander land, vraagt of de wet even veranderd mag worden, zodat hij, in dat andere land, zijn functie uit kan oefenen. Ik zou me afvragen wat voor land dat dan is, dat dat zoiets eist.
pi_46419490
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:56 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Goed plan.
ik hoop wel dat je begrijpt dat dit natuurlijk nooit zal werken, zeker niet voor volksvertegenwoordigers. Je zou wel eventueel op een dergelijke manier met ambtenaren kunnen omgaan, maar daar hoort dan wel een concurrerende beloning bij uiteraard.
Maar als ik het goed heb begrepen vindt een meerderheid van de Nederlanders een dergelijke dubbele nationaliteit een probleem, en daarmee ís een dubbele nationaliteit ook een probleem.
pi_46419510
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wel iets. Een paspoort wordt niet zomaar verstrekt. Ik zou het ook liever anders zien, bijvoorbeeld middels een vragenlijst een loyaliteitsmeting doen en in praktijk daarop toetsen.
Ik denk dat je zal moeten accepteren dat die dingen nou eenmaal niet toetsbaar zijn.

Zo'n vragenlijst bijvoorbeeld, daar kan de meest verraderlijke figuur de mooiste antwoordjes op geven. Denk dat de beste meetlat is om te kijken hoe mensen zich gedragen en ze daar op te beoordelen.

Het klagen over dubbele paspoorten gaat veels te veel over symbolen. Om daarom mensen af te rekenen als niet-loyaal is gewoon tegen de wet (ja die van onschuldig tot het tegendeel bewezen is ).
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:04:46 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419516
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zou me als Staatswoordvoerder rot lachen als iemand anders uit een ander land, geboren in een ander land, vraagt of de wet even veranderd mag worden, zodat hij, in dat andere land, zijn functie uit kan oefenen. Ik zou me afvragen wat voor land dat dan is, dat dat zoiets eist.
En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
pi_46419520
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik moet wel lachen dat één van Wilders' stokpaardjes "het voor 50% verminderen van de bureaucratie" was. En dan komt hij met dit soort fratsen.
pi_46419534
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Ook niet als hij heel goed is als bestuurder?
pi_46419563
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims, niet voor niets beiden afkomstig uit de PVDA, en beiden uiteraard niet afvallig. Het is de lijn van de PVDA die na het verliezen van een deel van de natuurlijke achterban op zoek is naar een nieuwe voedingsbodem.
pi_46419574
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims,
Doet dat er nu toe? Nee.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:08:56 #133
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419577
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:06 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ook niet als hij heel goed is als bestuurder?
Nou, 1. ze zijn beiden van pvda, dus nee, dat gaat niks worden.
2. Als je er zo tegen aankijkt dan zou je het bedrijfsmatig kunnen gaan aanpakken en iedereen uit de wereld halen, maar dat heeft niets meer met volksvertegenwoordiging te maken. (tenzij men dat als volk prima vindt).
Je kunt je dan afvragen wat je dan nog met een regering/kabinet moet.
pi_46419579
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik hoop wel dat je begrijpt dat dit natuurlijk nooit zal werken, zeker niet voor volksvertegenwoordigers. Je zou wel eventueel op een dergelijke manier met ambtenaren kunnen omgaan, maar daar hoort dan wel een concurrerende beloning bij uiteraard.
Maar als ik het goed heb begrepen vindt een meerderheid van de Nederlanders een dergelijke dubbele nationaliteit een probleem, en daarmee ís een dubbele nationaliteit ook een probleem.
Oh ja? Heb je daar een enquette over gedaan of zo?

Me dunkt dat er wel grotere problemen in dit land en de wereld zijn dan de dubbele nationaliteit van wie dan ook. Lijkt me dat de kwaliteit van leven meer omhoog zou gaan wanneer mensen zich bezig houden met de prijsstijgingen in hun lokale supermarkt en van de vaste lasten dan met dit.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:09:28 #135
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46419585
quote:

Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Wouter Bos heeft ook al een dubbele nationaliteit?
pi_46419594
quote:

[..]

Landverraders? WTF Wat een stel achterlijke mensen lopen er op FOK! rond. Ach, het is leven is ook hard, jij zal nooit de kans krijgen om in een kabinet te komen, en twee allochtonen met een dubbele nationaliteit wel. Boehoehoe

Ben jij nou echt achterlijk? Ik kan amper een serieuze reactie formuleren op zulke achterlijke denkkronkels.

Echt
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:10:16 #137
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419598
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wouter Bos heeft ook al een dubbele nationaliteit?
Hij draagt deze mensen voor.
pi_46419607
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou, 1. ze zijn beiden van pvda, dus nee, dat gaat niks worden.
Doet dat er nu toe? Nee.
quote:
2. Als je er zo tegen aankijkt dan zou je het bedrijfsmatig kunnen gaan aanpakken en iedereen uit de wereld halen, maar dat heeft niets meer met volksvertegenwoordiging te maken. (tenzij men dat als volk prima vindt).
En een deel van het volk vindt het prima. Klaar. We zijn het eens.

Er kan een slotje op dit topic.
pi_46419609
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Meh, ik hecht niet zoveel waarde aan het begrip nationaliteit. Iemand heeft turkse, marokkaanse, argetijnse of wat dan ook ouders, dat boeit me vrij weinig. Een nationaliteit hóeft niets meer te zijn dan een administratief regeltje.
Jij niet, anderen wél, niet zelden in extreme mate, zeker onder Turken. Bij Marokkanen weet ik het eigenlijk niet zo, zeker omdat veel Marokkanen in Nederland Berbers zijn. Als Albayrak een Koerd was geweest was het vermoedelijk ook geen issue geweest.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:11:01 #140
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419612
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims, niet voor niets beiden afkomstig uit de PVDA, en beiden uiteraard niet afvallig. Het is de lijn van de PVDA die na het verliezen van een deel van de natuurlijke achterban op zoek is naar een nieuwe voedingsbodem.
Van Albayrak heb ik nog niet zoveel gezien om daar een oordeel over te hebben, maar Aboutaleb komt op mij over als een kundig bestuurder.

Al realiseer ik me dat dat slechts mijn perspectief is, natuurlijk.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:11:07 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419614
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Landverraders? WTF Wat een stel achterlijke mensen lopen er op FOK! rond. Ach, het is leven is ook hard, jij zal nooit de kans krijgen om in een kabinet te komen, en twee allochtonen met een dubbele nationaliteit wel. Boehoehoe

Ben jij nou echt achterlijk? Ik kan amper een serieuze reactie formuleren op zulke achterlijke denkkronkels.

Echt
Met zoveel smileys denk ik niet dat jij echt een grote woordenschat hebt.
pi_46419624
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:11:44 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419627
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Doet dat er nu toe? Nee.
[..]

En een deel van het volk vindt het prima. Klaar. We zijn het eens.

Er kan een slotje op dit topic.
Nee, daar is geen volksraadpleging in geweest.
pi_46419644
Toch wel grappig dat iemand die Godslasteraar heet, een atheist dus, op een bijna religieuze manier vage irrationele dingen als "loyaliteit" en "nationaliteit" verdedigd.
pi_46419650
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, daar is geen volksraadpleging in geweest.
22 november vorig jaar.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:14:02 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419664
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:13 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

22 november vorig jaar.
In welk partijprogramma stond dat over 2 nationaliteiten?
pi_46419682
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
Wanneer dien je twee heren? Alleen wanneer je twee paspoorten hebt of ook wanneer je connecties met bedrijven hebt, een bepaalde religie aanhangt, lid bent van een poszegelverzamelclub etc. etc.
pi_46419691
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus mensen die mensen voordragen die in een van jouw crisistijden misschien een reden hebben om verraders te worden zijn nu ook al landsverraders?

Lekkere redenering is dat. Misschien moeten we maar een soort nationale inquisitie opzetten waarbij we mensen op een weegschaal zetten en kijken of ze te licht zijn om trouwe Nederlanders te zijn.

1 nieuwe PvdA staatssecretaris gaat dan in ieder geval al vrijuit.
pi_46419699
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

In welk partijprogramma stond dat over 2 nationaliteiten?
In allen, behalve in die van Gekke Geertje.
pi_46419714
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:15 schreef jaoka het volgende:

[..]

Dus mensen die mensen voordragen die in een van jouw crisistijden misschien een reden hebben om verraders te worden zijn nu ook al landsverraders?

Lekkere redenering is dat. Misschien moeten we maar een soort nationale inquisitie opzetten waarbij we mensen op een weegschaal zetten en kijken of ze te licht zijn om trouwe Nederlanders te zijn.

1 nieuwe PvdA staatssecretaris gaat dan in ieder geval al vrijuit.
pi_46419729
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef jaoka het volgende:

[..]

Oh ja? Heb je daar een enquette over gedaan of zo?
ik meen iets dergelijks opgevangen te hebben. er zal ongetwijfeld een enquete gehouden zijn, of zit Maurice de Hond nog in de bak?
quote:
Me dunkt dat er wel grotere problemen in dit land en de wereld zijn dan de dubbele nationaliteit van wie dan ook. Lijkt me dat de kwaliteit van leven meer omhoog zou gaan wanneer mensen zich bezig houden met de prijsstijgingen in hun lokale supermarkt en van de vaste lasten dan met dit.
Grotere problemen? Je hebt zelf kunnen zien hoe er gereageerd werd op de vragen van de PVV, alsof de wereld vergaat, of in ieder geval Nederland. En dat om iets wat in een middagje geregeld kan zijn, iets wat allang geregeld had moeten zijn. Mischien kan er een kamercommissie op bezoek in Marokko waar dit probleem ongetwijfeld zeer effectief opgelost is. Kunnen ze meteen informeren naar Abou's zus
  zondag 18 februari 2007 @ 11:18:30 #152
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419751
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
pi_46419766
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

"Twee heren" ook.

Terug naar de middeleeuwen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:19:52 #154
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419778
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:Kunnen ze meteen informeren naar Abou's zus
Bij de screening door de aivd zal het gerucht aan de orde komen. Ik lach mij echt ziek als volgende week blijkt dat Aboutaleb wegens "verplichtingen elders" opeens afziet van zijn nieuwe funktie.
pi_46419791
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:15 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Wanneer dien je twee heren? Alleen wanneer je twee paspoorten hebt of ook wanneer je connecties met bedrijven hebt, een bepaalde religie aanhangt, lid bent van een poszegelverzamelclub etc. etc.
2 nationaliteiten.

Te idioot voor woorden dat iemand met een andere nationaliteit regeringsfunctionaris zou kunnen zijn.

Ben ik nu de enige met 2 nationaliteiten die hiertegen is?
  zondag 18 februari 2007 @ 11:22:10 #156
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46419814
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Balkenende accepteert ze als formateur. Ook al een landverrader?

We gaan van "schijn voorkomen van een verstrengelde loyaliteit" naar "landverraders". Waarbij dubbele nationaliteiten niets meer is dan een facade.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:22:49 #157
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419822
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

2 nationaliteiten.

Te idioot voor woorden dat iemand met een andere nationaliteit regeringsfunctionaris zou kunnen zijn.

Iemand met 2 nationaliteiten weet nog beter wat loyaliteit inhoudt. Mooi punt, vreemd dat Abou en Alya daar zelf niet een punt van maken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 februari 2007 @ 11:24:14 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46419850
tja laat ze lekker aan de bak gaan op de ministeries
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:24:16 #159
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419852
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Balkenende accepteert ze als formateur. Ook al een landverrader?

We gaan van "schijn voorkomen van een verstrengelde loyaliteit" naar "landverraders". Waarbij dubbele nationaliteiten niets meer is dan een facade.
Balkenende doet er wijs aan een goede screening te laten plaatsvinden. Dat ten eerste, is ook een standaardprocedure. Echter, bij acceptatie vind ik hem inderdaad ook een landverrader. Niet alleen om die reden overigens.
pi_46419910
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:12 schreef Puzzelaar het volgende:
Toch wel grappig dat iemand die Godslasteraar heet, een atheist dus, op een bijna religieuze manier vage irrationele dingen als "loyaliteit" en "nationaliteit" verdedigd.

Sorry hoor, maar dit is "een beetje dom", om Maxima te citeren. Dat iets irrationeel is wil nog niet zeggen dat het niet relevant is. Religies zijn irrationeel, vaag, achterlijk zelfs, en helaas helaas in de praktijk zéér relevant. Evenals loyaliteit en nationaliteit. Mensen handelen in belangrijke mate op basis van deze sentimenten. En als het vermoeden bestaat dat de één zich laat leiden andere door loyaliteiten zal dat tot gevolg hebben dat men zich zelf ook meer orienteerd op de eigen loyaliteit, nationaliteit etc. Dat hebben we de afgelopen jaren zien gebeuren. Wilders en de PVV zijn er een exponent van. Of zie voor een extreme versie Irak.

Overigens valt me op dat zowel Yildiz als Puzzelaar beiden van 1984 zijn. Ik ben van '71 en Aah is meen ik ook van een dergelijke leeftijd. Jullie beiden gaan teveel uit van de eigen sentimenten ten aanzien van loyaliteit en nationaliteit. Als ik door Scheveningen loop vraag ik mij ook regelmatig af of dat nu werkelijk "landgenoten" zijn van mij. Maar in de praktijk werkt het nu eenmaal zo.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:30:35 #161
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419962
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is "een beetje dom", om Maxima te citeren. Dat iets irrationeel is wil nog niet zeggen dat het niet relevant is. Religies zijn irrationeel, vaag, achterlijk zelfs, en helaas helaas in de praktijk zéér relevant. Evenals loyaliteit en nationaliteit. Mensen handelen in belangrijke mate op basis van deze sentimenten. En als het vermoeden bestaat dat de één zich laat leiden andere door loyaliteiten zal dat tot gevolg hebben dat men zich zelf ook meer orienteerd op de eigen loyaliteit, nationaliteit etc. Dat hebben we de afgelopen jaren zien gebeuren. Wilders en de PVV zijn er een exponent van. Of zie voor een extreme versie Irak.

Overigens valt me op dat zowel Yildiz als Puzzelaar beiden van 1984 zijn. Ik ben van '71 en Aah is meen ik ook van een dergelijke leeftijd. Jullie beiden gaan teveel uit van de eigen sentimenten ten aanzien van loyaliteit en nationaliteit. Als ik door Scheveningen loop vraag ik mij ook regelmatig af of dat nu werkelijk "landgenoten" zijn van mij. Maar in de praktijk werkt het nu eenmaal zo.
'70 .

Goed punt, ik heb zelfs niet meer het gevoel op vakantie te zijn. Ik zie "vrech" volk dat niets meer met mijn cultuur te maken heeft.
pi_46419966
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

2 nationaliteiten.

En "nationaliteit" en "loyaliteit" zit 'm alleen in het paspoort en overige documentatie natuurlijk.

En reageer eens op de rest van m'n post. Hoe zit het met gelovigen, of mensen die connecties met het bedrijfsleven hebben? Wat verschillen de belangen van Shell met die van China?
pi_46420094
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

'70 .

Goed punt, ik heb zelfs niet meer het gevoel op vakantie te zijn. Ik zie "vrech" volk dat niets meer met mijn cultuur te maken heeft.
het gaat me nog geeneens om de moslimse varianten van Sjonnie en Anita die op de boulevard van Scheveningen hun gepimpte burgerautootjes showen, ook die grefo-relicten die in Scheveningen rondstrompelen. En in het weekeinde zie je dan ook de originele Sjonnie en Anita's verschijnen
pi_46420110
-edit-
Flame

[ Bericht 98% gewijzigd door Sidekick op 18-02-2007 12:02:10 ]
pi_46420265
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

'70 .

Best een interessante discussie dit topic. Daarom een beetje jammer dat het nu toch weer gaat om: "de mensen om me heen lijken minder op mij dan vroeger en dat vind ik kut'.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:50:08 #166
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420324
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:46 schreef jaoka het volgende:

[..]

Best een interessante discussie dit topic. Daarom een beetje jammer dat het nu toch weer gaat om: "de mensen om me heen lijken minder op mij dan vroeger en dat vind ik kut'.
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:51:54 #167
66444 Lord_Vetinari
pi_46420364
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.
aap --> mouw. Het gaat dus helemaal niet om het tweede paspoort, het gaat om de religie. Je had er geen 7 topics over volgezeken als het een blanke WASP was geweest, wiens ouders uit Cincinnati hierheen waren geëmigreerd.
pi_46420381
Met de jaren en de praktijk komt er nu eenmaal onvermijdelijk een zekere deceptie en grimmigheid. Niet bij iedereen overigens, dat zijn die wereldvreemde types die je weleens ziet en leest.
Ik moet dan altijd denken aan de Anti-Machiavelli van Frederik de Grote die in zijn jeugdige idealisme meende dat Machiavelli een boosaardige cynicus was, waarna dezelfde Frederik de Grote na jaren van praktijk en staatsmanschap tot de conclusie kwam dat Machiavelli toch eigenlijk wel gelijk had.

[ Bericht 66% gewijzigd door Sidekick op 18-02-2007 12:03:14 (verwijderde quote weggehaald) ]
pi_46420420
quote:

[..]

Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan.
Het is gebruikelijk in een democratie dat een deel van de bevolking "niets heeft" met de regering. Gelukkig wel zeg.
quote:
De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.
Met Wilders' maatregelen wordt het land in no time eensgezind.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:55:01 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420432
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

aap --> mouw. Het gaat dus helemaal niet om het tweede paspoort, het gaat om de religie. Je had er geen 7 topics over volgezeken als het een blanke WASP was geweest, wiens ouders uit Cincinnati hierheen waren geëmigreerd.
Jouw woorden. Anyway, blanke WASP is nu niet aan de orde.
pi_46420446
quote:

[..]

Je bedoelt dat het in de kern aangeeft wat mensen op hun gemak doet voelen? Dat is wat anders dan loyaliteit, maar wel waar jij het nu over hebt met je 'vrech' volk.

Voordat het de moslims waren, waren het heel lang de katholieken. Hoe kunnen zij loyaal zijn aan Nederland en het vaticaan?

Zouden er geen moslims zijn in Nederland, dan zou het over de Surinamers gaan. Zijn die er niet dan wordt er gekeken naar geloof. Is daarin iedereen eensgezind, dan wordt er wel weer wat anders gevonden waarin sommigen anders zijn. Het gaat hier over loyaliteit en dat is nu eenmaal onmeetbaar aan dmv paspoorten ed. Alleen aan de hand van de daden van iemand kan dit getoetst worden.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:56:16 #172
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420461
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:54 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Het is gebruikelijk in een democratie dat een deel van de bevolking "niets heeft" met de regering. Gelukkig wel zeg.
[..]

Met Wilders' maatregelen wordt het land in no time eensgezind.
Met dat laatste denk ik dat het er niet beter op wordt, aktie geeft reaktie en vice versa. Ik zou echter niet weten wat de gulden middenweg is. Je weet dat moslimmetjes nogal fanatiek zijn he?
pi_46420471
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Joden zijn nu bij uitstek een volk dat ervaring heeft met het fenomeen loyaliteit en nationaliteit cq
Ik doelde op het MO-conflict. Ik had ook Noord-Ierland kunnen nemen, of een andere vicieuze cirkel van geweld.
quote:
persoonlijke aanval? Jij weet niet wat een persoonlijke aanval is

Met de jaren en de praktijk komt er nu eenmaal onvermijdelijk een zekere deceptie en grimmigheid. Niet bij iedereen overigens, dat zijn die wereldvreemde types die je weleens ziet en leest.
Ik moet dan altijd denken aan de Anti-Machiavelli van Frederik de Grote die in zijn jeugdige idealisme meende dat Machiavelli een boosaardige cynicus was, waarna dezelfde Frederik de Grote na jaren van praktijk en staatsmanschap tot de conclusie kwam dat Machiavelli toch eigenlijk wel gelijk had.
Toe maar, nog uitbreiden ook!

"Nee, jullie hebben wat minder gelijk dan ons, jullie zijn jonger."

zondag 18 februari 2007 @ 11:56:56 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_46420478
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jouw woorden. Anyway, blanke WASP is nu niet aan de orde.
Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:59:51 #175
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420537
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?
Nee hoor, ik heb het nooit over blanke WASPs gehad, wat je daar ook mee bedoelt. Je doet een leuke poging om de discussie af te leiden naar iets dat niet aan de orde is. Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.
pi_46420591
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Met dat laatste denk ik dat het er niet beter op wordt, aktie geeft reaktie en vice versa.
Mooi dan zijn we het eens!
quote:
Ik zou echter niet weten wat de gulden middenweg is. Je weet dat moslimmetjes nogal fanatiek zijn he?
Welke moslims heb je nu over?
pi_46420617
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het nooit over blanke WASPs gehad, wat je daar ook mee bedoelt. Je doet een leuke poging om de discussie af te leiden naar iets dat niet aan de orde is. Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.
Nee, nou moet je niet zeggen dat hij de discussie afleidt. Dat doe jij namelijk zelf de hele tijd door over moslims en hoofddoekjes te praten. Hij heeft het tenminste nog over het geval van de dubbele nationaliteiten.

Kijk, als je een probleem hebt met het feit dat er moslims in dit land wonen, open dan een topic waarin je zegt dat je het kut vindt dat er moslims in Nederland wonen en dat je angst hebt voor de toekomst. Ga dit niet verbloemen door over dubbele nationaliteiten te beginnen, maar ondertussen steeds van het onderwerp af te dwalen naar waar je werkelijk bang voor bent.
pi_46420651
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet, en was de discussie vermoedelijk ook aanzienlijk minder emotioneel geweest.

Zit me nu af te vragen of Pat Buchanan niet geinteresseerd zou zijn om naar NL te komen
  zondag 18 februari 2007 @ 12:06:55 #179
66444 Lord_Vetinari
pi_46420686
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:05 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet,
Want...? Voor zover ik weet hebben die partijen geen enkele moeite met dubbele nationaliteiten.
pi_46420736
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.
Proest, 1970? Als ik jou was zou ik eerst maar eens een Poolse vrouw importeren dan.
I´m back.
pi_46420744
quote:

[..]

in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet, en was de discussie vermoedelijk ook aanzienlijk minder emotioneel geweest.
En Wilders niet? Lekker rechtvaardig.
pi_46420774
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want...? Voor zover ik weet hebben die partijen geen enkele moeite met dubbele nationaliteiten.
... tot er een exponent opduikt van Een tsunami van amerikanisering
pi_46420779
quote:

[..]

Zit me nu af te vragen of Pat Buchanan niet geinteresseerd zou zijn om naar NL te komen
Zitten onze kinderen de hele dag te bidden op school en kunnen we lekker cowboytje spelen, maar dan met echte pistolen. Past ook helemaal bij de Nederlandse cultuur en zo
pi_46420794
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Proest, 1970? Als ik jou was zou ik eerst maar eens een Poolse vrouw importeren dan.
Scherp.
  zondag 18 februari 2007 @ 12:10:52 #185
66444 Lord_Vetinari
pi_46420799
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

... tot er een exponent opduikt van Een tsunami van amerikanisering
Gelul. FOKkers zijn niet representatief voor de partijen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 12:11:13 #186
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420809
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Deel jij nog wat friet uit.
pi_46420861
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ten eerste kan Aboutaleb of Maxima niet de 2e nationaliteit afstaan. Dat gaat gewoon niet. Of hij / zij zou daar ter plaatse op de 1 of andere manier de wet moeten veranderen, zoals Wilders, laconiek en jofel even zegt. Wat is het toch een lieve man, die Wilders, zo goed in contact met het volk. Maar het is o zo onzinnig, onrealistisch en onhaalbaar, en dat weet hij ook.
De PvdV stelt alleen voor om mensen met een dubbel paspoort geen minister of staatssecretaris te kunnen laten worden, ivbm loyaliteits en andere bla bla bla redenen.

Ik persoonlijk heb er geen enkel probleem mee, maar het is wel wat anders als jij hier stelt.
pi_46420889
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef jaoka het volgende:

[..]

Zitten onze kinderen de hele dag te bidden op school en kunnen we lekker cowboytje spelen, maar dan met echte pistolen. Past ook helemaal bij de Nederlandse cultuur en zo
met de vraag of "iets" bij de Nederlandse cultuur past moet je erg voorzichtig zijn tegenwoordig
pi_46420902
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:13 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

De PvdV stelt alleen voor om mensen met een dubbel paspoort geen minister of staatssecretaris te kunnen laten worden, ivbm loyaliteits en andere bla bla bla redenen.

Ik persoonlijk heb er geen enkel probleem mee, maar het is wel wat anders als jij hier stelt.
Je hebt er geen problemen mee dat grote groepen in NL nooit een openbare functie kunnen vervullen?
  zondag 18 februari 2007 @ 12:19:31 #190
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46421013
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet dat zomaar iemand een dubbele nationaliteit heeft, maar dat een bewindslied een dubbele nationliteit heeft. Maar we zullen het nooit weten, nietwaar?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_46421064
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gelul. FOKkers zijn niet representatief voor de partijen.

en de partijen nauwelijks voor de Nederlandse bevolking. Maar goed, vraag me nog steeds af of er nu wel of niet een enquete gehouden is over deze kwestie.
pi_46421118
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

met de vraag of "iets" bij de Nederlandse cultuur past moet je erg voorzichtig zijn tegenwoordig
Niet lang meer als we die Pat Buchanan van je binnenhalen hoor. Die heeft heel duidelijke ideeen over wat mensen wel en niet mogen doen en zijn binnen een cultuur.

Zei ik cultuur? Sorry, bedoelde natuurlijk theocratie.
pi_46421123
Ik had lang gedacht dat WIlders op het randje zat tussen rechts en extreemrechts, maar het is nu toch wel echt extreemrechts geworden helaas als ik wat van zijn recente uitspraken lees.
pi_46421240
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Je hebt er geen problemen mee dat grote groepen in NL nooit een openbare functie kunnen vervullen?
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg juist dat ik er persoonlijk geen probleem mee hebt dat ze tot het kabinet toetreden.

Ik wijs Yildiz er alleen maar op dat er een verschil zit in zijn verhaal en het voorstel van de PvdV
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 12:30:01 #195
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46421257
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:24 schreef Genverbrander het volgende:
Ik had lang gedacht dat WIlders op het randje zat tussen rechts en extreemrechts, maar het is nu toch wel echt extreemrechts geworden helaas als ik wat van zijn recente uitspraken lees.
is hij extreemrechts omdat hij tegen extremisme strijdt?
pi_46421398
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:24 schreef jaoka het volgende:

[..]

Niet lang meer als we die Pat Buchanan van je binnenhalen hoor. Die heeft heel duidelijke ideeen over wat mensen wel en niet mogen doen en zijn binnen een cultuur.

Zei ik cultuur? Sorry, bedoelde natuurlijk theocratie.
theocratie? Buchanan? Buchanan is een echte republiekeinse conservatief en meer dan uitstekend opgeleid (vergelijk dat met de patjepeeërs op het Binnenhof). Niet mijn politieke stiel, maar zeker de moeite waard
pi_46421490
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

theocratie? Buchanan? Buchanan is een echte republiekeinse conservatief en meer dan uitstekend opgeleid (vergelijk dat met de patjepeeërs op het Binnenhof). Niet mijn politieke stiel, maar zeker de moeite waard
Waar zeg ik dat die niet opgeleid is of niet rechts en conservatief is?

Hij laat zich alleen wel erg leiden door zijn geloof. Daarbij gaat het er niet alleen om wat hij zelf praktiseert, maar ook wat hij anderen wil opdringen.
  zondag 18 februari 2007 @ 12:49:59 #198
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46421885
quote:
Discussie dubbele nationaliteit kost coalitie zetels
Uitgegeven: 18 februari 2007 12:24

RIJSWIJK - De aanhang voor de coalitiepartijen is deze week sterk afgenomen. Dat bleek zondag uit een peiling van Maurice de Hond. "Dit hangt duidelijk samen met de discussie over de dubbele nationaliteit van bewindspersonen", stelt De Hond.

Niet alleen kiezers van de Partij voor de Vrijheid (PVV) steunden volgens de opiniepeiler deze motie, maar ook die van de VVD (86 procent) en het CDA (58 procent).

In vergelijking met de verkiezingen van november verliest het CDA zes zetels. De PvdA heeft er vijf minder. Het ChristenUnie blijft op twee staan. Hierdoor zouden de drie coalitiepartijen bij nieuwe verkiezingen met 69 zetels niet meer kunnen steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer.
Wilders zegt het allemaal een beetje cru maar de bottom line is dat het volk zijn standpunten weet te waarderen.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  zondag 18 februari 2007 @ 13:06:28 #199
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46422355
110 Teletekst zo 18 feb
Kiezer tegen dubbele nationaliteit

Bij de Statenverkiezingen op 7 maart
is de kans behoordelijk dat de nieuwe
regeringspartijen onvoldoende stemmen
halen voor een meerderheid in de Eerste
Kamer.Dat zegt opiniepeiler Maurice de
Hond.Volgens zijn bedrijf peil.nl staan
CDA,PvdA en ChristenUnie nu samen op 46
procent van de stemmen.

CDA en PvdA zijn door de discussie over
de dubbele nationaliteit weggezakt.Van
de CDA-kiezers vindt 58 procent dat de
PvdA'ers Albayrak en Aboutaleb geen
staatssecretaris kunnen worden omdat ze
twee paspoorten hebben.

Van de PvdA-stemmers is 30 procent het
daarover eens met de PVV van Wilders.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_46422400
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:49 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Wilders zegt het allemaal een beetje cru maar de bottom line is dat het volk zijn standpunten weet te waarderen.
Ja, dat is nou juist het idee van populisme.
pi_46422413
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

is hij extreemrechts omdat hij tegen extremisme strijdt?
Aboutaleb is extremisme?
pi_46422434
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:38 schreef Puzzelaar het volgende:
-edit-
Flame
Waarom is dit een flame?

Ik gaf in die post juist de flame van iemand anders aan.
  zondag 18 februari 2007 @ 13:12:13 #203
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_46422552
quote:
Discussie over nationaliteit kost coalitie zetels

anp | Gepubliceerd op 18 februari 2007, 12:44
Laatst bijgewerkt op 18 februari 2007, 12:52
RIJSWIJK - De aanhang voor de coalitiepartijen is deze week sterk afgenomen. Dat bleek zondag uit een peiling van Maurice de Hond. ,,Dit hangt duidelijk samen met de discussie over de dubbele nationaliteit van bewindspersonen'', stelt De Hond.

Niet alleen kiezer van de Partij voor de Vrijheid (PVV) steunden volgens de opiniepeiler deze motie, maar ook die van de VVD (86 procent) en het CDA (58 procent).

In vergelijking met de verkiezingen van november verliest het CDA zes zetels. De PvdA heeft er vijf minder. Het ChristenUnie blijft op zes staan. Hierdoor zouden de drie coalitiepartijen bij nieuwe verkiezingen met 69 zetels niet meer kunnen steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer.
Bron
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_46422569
Ik ben bang dat dit hele gedoe toch nog wel een politiek staartje krijgt.
pi_46422574
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:06 schreef Haaglander het volgende:
110 Teletekst zo 18 feb
Kiezer tegen dubbele nationaliteit

Bij de Statenverkiezingen op 7 maart
is de kans behoordelijk dat de nieuwe
regeringspartijen onvoldoende stemmen
halen voor een meerderheid in de Eerste
Kamer.Dat zegt opiniepeiler Maurice de
Hond.Volgens zijn bedrijf peil.nl staan
CDA,PvdA en ChristenUnie nu samen op 46
procent van de stemmen.

CDA en PvdA zijn door de discussie over
de dubbele nationaliteit weggezakt.Van
de CDA-kiezers vindt 58 procent dat de
PvdA'ers Albayrak en Aboutaleb geen
staatssecretaris kunnen worden omdat ze
twee paspoorten hebben.

Van de PvdA-stemmers is 30 procent het
daarover eens met de PVV van Wilders.
Maurice de Hond? Hm, ja, dan zal het wel waar zijn. Waar men tegenwoordig al niet meer over peilt!
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 13:13:01 #206
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46422578
Zo, de enquete heeft gesproken. Heerlijk om dat te lezen.
pi_46422612
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Want?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 13:15:34 #208
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46422648
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:14 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Want?
Zelfs onder pvda'ers bestaat er onvrede over 2 nationaliteiten bij bewindslieden.
  zondag 18 februari 2007 @ 13:16:35 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46422679
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gelukkig heeft de politiek geen enkele reden om haar beleid te vormen op basis van een tussentijdse volkspeiling.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_46422693
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zelfs onder pvda'ers bestaat er onvrede over 2 nationaliteiten bij bewindslieden.
Dus?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 13:26:33 #211
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46423013
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gelukkig heeft de politiek geen enkele reden om haar beleid te vormen op basis van een tussentijdse volkspeiling.
Ach, zo vlak voor 7 maart kan het wel handig zijn.
pi_46423128
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ach, zo vlak voor 7 maart kan het wel handig zijn.
Je weet toch hopelijk dat deze peiling gehouden wordt onder mensen met een mening. Ik geloof echt niet dat de mensen die uberhaupt gaan stemmen, hun keuze laten afhangen van een futiliteit als een dubbel paspoort. Ik heb vertrouwen in Nederlanders..
pi_46423187
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

En "nationaliteit" en "loyaliteit" zit 'm alleen in het paspoort en overige documentatie natuurlijk.
Dat stel ik niet en heb het ook niet gesteld dat het papierafhankelijk is. Wel heb ik eerder gesteld dat iemand met een dubbele nationaliteit gemakkelijker beïnvloedbaar c.q. druk kan worden uitgeoefend door machthebbers van de andere mogendheid door zich te beroepen dat het een onderdaan van blablabla land is.
quote:
En reageer eens op de rest van m'n post. Hoe zit het met gelovigen, of mensen die connecties met het bedrijfsleven hebben? Wat verschillen de belangen van Shell met die van China?
Als jij 2 nationaliteiten op 1 grote hoop gooit met een ideologie/financiële belangen kunnen we beter stoppen met de discussie want het is totaal niet vergelijkbaar.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 13:32:07 #214
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46423219
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je weet toch hopelijk dat deze peiling gehouden wordt onder mensen met een mening. Ik geloof echt niet dat de mensen die uberhaupt gaan stemmen, hun keuze laten afhangen van een futiliteit als een dubbel paspoort. Ik heb vertrouwen in Nederlanders..
We shall see.
pi_46423251
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]
Als jij 2 nationaliteiten op 1 grote hoop gooit met een ideologie/financiële belangen kunnen we beter stoppen met de discussie want het is totaal niet vergelijkbaar.
Ok, dan stoppen we. Want het is wel vergelijkbaar.

Loyaliteit = loyaliteit.
pi_46423292
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

We shall see.
Goddomme.. ik moet in Brabant gaan stemmen. Gaat helemaal nergens over daar! Die hebben niet eens een partij die wil dat de oorspronkelijke taal weer op scholen gebruikt gaat worden
pi_46423363
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:45 schreef typtypo het volgende:

[..]

Welke andere fanatici?

Dit doet mij denken aan wat er voor de tweede wereldoorlog over de Joden werd gezegd.....
Zullen we dit neo-antisemitisme noemen?
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
pi_46423483
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:35 schreef riri het volgende:

[..]

Dit doet mij denken aan wat er voor de tweede wereldoorlog over de Joden werd gezegd.....
Het deed mij ook ergens aan denken. Zou het opzet zijn of zou hij het niet door hebben?
pi_46423586
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:32 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ok, dan stoppen we. Want het is wel vergelijkbaar.

Loyaliteit = loyaliteit.
Als je het er toch over hebt, gewoon Poetin in NL laten regeren toch?
pi_46423733
Maurice!

en wat een fantastische afgang van onze "volksvertegenwoordiging", blijkt Wilders toch maar even een schot in de roos geschoten te hebben

[ Bericht 2% gewijzigd door Godslasteraar op 18-02-2007 13:52:57 ]
  zondag 18 februari 2007 @ 13:46:39 #221
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46423785
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:44 schreef Yildiz het volgende:
Exact. Dát beweer ik. Niet dat loyaliteit onzinnig is.
Het feit dat Albayrak haar paspoort niet wil opgeven, toont toch aan waar haar loyaliteit ligt?
pi_46424105
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het feit dat Albayrak haar paspoort niet wil opgeven, toont toch aan waar haar loyaliteit ligt?
Een onlogische onzinopmerking.....
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 13:56:46 #223
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46424166
quote:

[..]

Ja, maar dat komt dus omdat Turkije de wet niet kan veranderen he?!
Die landen staan wat dat betreft sterker in hun schoenen dan NL. Loyaal tot aan je dood en anders heb je een probleem. Kon je als buitenlander al meedoen met gemeenteverkiezingen als je nog maar een jaar in NL woont, maar nu mag zelfs iemand met >1 paspoort aan het bewind. Het is dieptriest dat het niet allang per wet geregeld is dat dat onmogelijk moet zijn.
pi_46424227
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:55 schreef riri het volgende:

[..]

Net zo'n onzin als met 2 nationaliteiten een regeringsfunctie bekleden.
pi_46424241
quote:

[..]

Als iemand buiten een nederlands paspoort ook een engels paspoort heeft praten we dan ook zo?
Waar ligt Maxima's haar loyaliteit bijvoorbeeld?

De hele discussie is uiterst dubieus
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 13:59:28 #226
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46424269
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:58 schreef riri het volgende:

[..]

Als iemand buiten een nederlands paspoort ook een engels paspoort heeft praten we dan ook zo?

Maxima is geen bewindsvrouw.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:02:23 #227
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46424378
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, maar ze vertegenwoordigt wel ons land.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 18 februari 2007 @ 14:03:57 #228
Stranger than fiction
pi_46424430
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt dus omdat Turkije de wet niet kan veranderen he?!
Die landen staan wat dat betreft sterker in hun schoenen dan NL. Loyaal tot aan je dood en anders heb je een probleem. Kon je als buitenlander al meedoen met gemeenteverkiezingen als je nog maar een jaar in NL woont, maar nu mag zelfs iemand met >1 paspoort aan het bewind. Het is dieptriest dat het niet allang per wet geregeld is dat dat onmogelijk moet zijn.
loyaal, wat een onzin. Een dubbele nationaliteit is gewoon handig. Geen gezeik met Visa's wanneer je familie bezoekt of op vakantie gaat in het land van herkomst. Het heeft niks met loyaliteit te maken.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:04:36 #229
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46424457
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee, maar ze vertegenwoordigt wel ons land.
Waarin, kaas? Nogal boeiend.

Als zij Koningin zou worden is het weer een andere kwestie, al zal wimlex het dan in uitvoering brengen en is zij niet meer dan de claus.
pi_46424486
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat is ze dan wel?
Het is te dom om op te reageren eigenlijk

Zou de gouverneur van Californië Arnold Swarzenegger ook nog een Oostenrijks paspoort hebben naast zijn Amerikaanse paspoort?

Als je de domheid wilt ervaren van vele mensen hoef je niet ver te zoeken
  zondag 18 februari 2007 @ 14:07:02 #231
Stranger than fiction
pi_46424539
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als zij Koningin zou worden is het weer een andere kwestie, al zal wimlex het dan in uitvoering brengen en is zij niet meer dan de claus.
Ze is de hulpsint van de koningin. In die hoedanigheid dus wel degelijk van enig belang.
pi_46424542
Kom op jongens, het is toch duidelijk dat Albayrak en Aboutaleb van Nederland een islamitische staat willen maken.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:07:37 #233
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46424562
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:05 schreef riri het volgende:

[..]

Wat is ze dan wel?
Het is te dom om op te reageren eigenlijk
Welk bewind voert zij dan, oh verlicht wereldwonder, oh alwetend orakel?
pi_46424591
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Er zit uberhaupt weinig Nederlands bloed in dat hele koningshuis. En wat is dat trouwens, Nederlands bloed? Dat nog niemand geklaagd heeft over al die Limburgers die nu de macht krijgen. Pas 180 jaar Nederland!
pi_46424675
quote:

[..]

Nee.
pi_46424729
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je het er toch over hebt, gewoon Poetin in NL laten regeren toch?
Nee, want Poetin als persoon is eng.

Een NL staatsburger met een Russisch paspoort + een goede staat van dienst = graag.

Jezus, is het woord "individu" nu zo moeilijk te begrijpen?
pi_46424749
Discussies over raszuiverheid deden zich voor op momenten in de geschiedenis die we het liefst zouden willen vergeten en waar we ons diep voor horen te schamen
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:14:40 #238
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46424810
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:12 schreef riri het volgende:
Discussies over raszuiverheid deden zich voor op momenten in de geschiedenis die we het liefst zouden willen vergeten en waar we ons diep voor horen te schamen
Gaat de discussie over raszuiverheid?

We hebben het over nationaliteit, beiden zijn van harte welkom in het kabinet, mits 1 nationaliteit.
pi_46424869
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat stel ik niet en heb het ook niet gesteld dat het papierafhankelijk is. Wel heb ik eerder gesteld dat iemand met een dubbele nationaliteit gemakkelijker beïnvloedbaar c.q. druk kan worden uitgeoefend door machthebbers van de andere mogendheid door zich te beroepen dat het een onderdaan van blablabla land is.
Dat is toch je reinste onzin? Welk drukmiddel heeft de Marokkaanse overheid jegens staatssecretaris Aboutaleb? Dat hij zn Marokkaanse nationaliteit niet kwijt raakt als hij niet naar Marokkaanse pijpen danst? En wie zou daarvan onder de indruk zijn? Niet Aboutaleb.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46424876
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Gaat de discussie over raszuiverheid?
Onderhand wel, want jij wordt bang van de moslims als je door Scheveningen loopt vertelde je zonet. Want dan lijkt het niet meer op vroeger en dan raak je in de war.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:17:29 #241
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46424906
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:55 schreef riri het volgende:
Nee, want als het slechts een papiertje is, zoals Yildiz zegt, is het opgeven daarvan toch geen probleem? Ze hecht eraan, is dus loyaal t.o.v. Turkije, en behoudt dus het paspoort.
pi_46424917
die Aboutaleb, is hij nu Arabier of Berber?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:17:45 #243
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46424920
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:16 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Onderhand wel, want jij wordt bang van de moslims als je door Scheveningen loopt vertelde je zonet. Want dan lijkt het niet meer op vroeger en dan raak je in de war.
bang, waar staat dat? Quote graag.
pi_46424935
Ik zeg maar altijd zo. Beter 2 paspoorten dan helemaal geen.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:19:06 #245
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46424962
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:58 schreef riri het volgende:
Als die bewindspersoon kan worden, wel. Al is het VK natuurlijk een veel beschaafder land dan dat van Albayrak en Aboutaleb.
quote:
Bij het fortuin van de Oranjes?
quote:
Nou, de meerderheid van de Nederlanders vindt van niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door PJORourke op 18-02-2007 14:25:32 ]
  zondag 18 februari 2007 @ 14:19:13 #246
Stranger than fiction
pi_46424967
Wat een geneuzel. Als blijkt dat er corrupt gehandeld wordt, moet je ze ontslaan. Het hebben van 2 nationaliteiten is geen reden om op voorhand iemand te weigeren. Dat is mij te willekeurig. Het aanhangen van een streng christelijke variant (de SGP bijvoorbeeld) zou dan dezelfde gevolgen moeten hebben. (het gaat hier toch om het moslim zijn)
  zondag 18 februari 2007 @ 14:19:59 #247
Stranger than fiction
pi_46424994
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zeg maar altijd zo. Beter 2 paspoorten dan helemaal geen.
Wat mij betreft heb je er 150. Het gaat mij om competenties en vaardigheden. Oud-Nederlandse kunde.
pi_46425024
De kern van het geheel is dat het eng nationalistisch is.
Nederland moet voorbehouden blijven aan de zogenaamde echte Nederlanders.
Dat is wat er achter zit.
We zijn dan ook niet meer veraf van bloed und bodemtheorieen....
  zondag 18 februari 2007 @ 14:20:44 #249
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425026
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:12 schreef Puzzelaar het volgende:
Nee, want Poetin als persoon is eng.
En genocideontkenner Albayrak niet dan? Ik heb Poetin nog geen genocide horen ontkennen...
  zondag 18 februari 2007 @ 14:20:53 #250
Stranger than fiction
pi_46425032
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als die bewindspersoon kan worden, wel. Als is het VK natuurlijk een veel beschaafder land dan dat van Albayrak en Aboutaleb.
De Britse onderklasse staat niet bekend om haar beschaving.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:22:03 #251
Stranger than fiction
pi_46425075
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En genocideontkenner Albayrak niet dan? Ik heb Poetin nog geen genocide horen ontkennen...
In Tetsjenie heeft hij anders aardig huisgehouden. Het verantwoordleijk zijn voor dergelijke slachtingen is uiteraard minder erg dan het zogenaamd ontkennen van een genocide 100 jaar geleden.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:22:21 #252
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425087
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:20 schreef riri het volgende:
Ja, dat is het, Wilders gaat dadelijk iedereen vergassen. Zo, Godwin komt ook weer langs.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:23:07 #253
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425114
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De Britse onderklasse staat niet bekend om haar beschaving.
Nee, maar ze ontkennen geen genocides, behandelen al hun bevolkingsgroepen netjes, doen niet aan landjepik. En ga nou niet beweren dat de Marokkaanse onderklasse zo'n succes is...
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:23:23 #254
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425124
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

In Tetsjenie heeft hij anders aardig huisgehouden. Het verantwoordleijk zijn voor dergelijke slachtingen is uiteraard minder erg dan het zogenaamd ontkennen van een genocide 100 jaar geleden.
deed die uit zichzelf he, die arme moslimmetjes daar hadden helemaal niets gedaan, alleen hun ideologie aan iedereen opgedrongen middels intimidatie.
pi_46425131
quote:

[..]

Als die bewindspersoon kan worden, wel.
Dus als Thatcher een NL paspoort zou hebben .... ? En ze zou minister kunnen worden ... ?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:24:29 #256
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425165
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:23 schreef Puzzelaar het volgende:
Dus als Thatcher een NL paspoort zou hebben .... ? En ze zou minister kunnen worden ... ?
Wat moet ik met deze onzin?
pi_46425187
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

deed die uit zichzelf he, die arme moslimmetjes daar hadden helemaal niets gedaan, alleen hun ideologie aan iedereen opgedrongen middels intimidatie.
Er zijn daar genoeg onschuldige burgers omgekomen hoor.
pi_46425198
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat moet ik met deze onzin?
Het is een hypothese.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:25:24 #259
Stranger than fiction
pi_46425202
quote:

[..]

Er is aan beide kanten geen sprake van schone handen. Je kan met alle goede wil Poetin geen frisse kerel noemen. Tetsjenie is maar 1 vd voorbeelden.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:25:33 #260
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425208
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:23 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Als er dan toch keuzes moeten worden gemaakt, liever Brits dan Marokkaans of Turks.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:26:19 #261
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425241
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Er is aan beide kanten geen sprake van schone handen. Je kan met alle goede wil Poetin geen frisse kerel noemen. Tetsjenie is maar 1 vd voorbeelden.
Nee, maar Albayrak is ook niet fris. Toch pretenderen we van wel.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:26:23 #262
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425244
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:25 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Er zijn daar genoeg onschuldige burgers omgekomen hoor.
Dat gebeurt in oorlogstijd, jij dacht dat er geen onschuldige slachtoffers vielen door die ziekte?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:26:30 #263
Stranger than fiction
pi_46425249
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, maar ze ontkennen geen genocides, behandelen al hun bevolkingsgroepen netjes, doen niet aan landjepik. En ga nou niet beweren dat de Marokkaanse onderklasse zo'n succes is...
Het land waar Hooliganisme uitgevonden is.

Doen niet aan landjepik? Het VK heeft de halve wereld veroverd.
pi_46425273
quote:

[..]

en de VS stort soevereine staten in een burger oorlog onder het mom van de wereldwijde exploitatie van democratie. Voorlopig heeft het Midden Oosten meer last van ons dan wij van hen.
pi_46425302
quote:

[..]

Als die bewindspersoon kan worden, wel. Al is het VK natuurlijk een veel beschaafder land dan dat van Albayrak en Aboutaleb.
[..]

Bij het fortuin van de Oranjes?
[..]

Nou, de meerderheid van de Nederlanders vindt van niet.
Dat bedoel ik nou....
Dus zijn die twee minder beschaafd omdat ze ook de marrokaanse en turkse nationaliteit hebben

Hoor wat je zegt.....
pi_46425312
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat mij betreft heb je er 150. Het gaat mij om competenties en vaardigheden. Oud-Nederlandse kunde.
Minister Veerman moest van de Tweede Kamer ook de dagelijkse leiding van zijn boerderijen opgeven omdat hij als minister stemde over Europese subsidies waar zijn boerderijen van profiteerden. Hij had ook helemaal niets fout gedaan maar toch drong Links daar (terecht) op aan simpelweg om elke schijn van belangenverstrengeling te vermijden. Niemand had het destijds over competenties en vaardigheden.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zondag 18 februari 2007 @ 14:28:14 #267
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46425329
Ho ho, ik vind het topic allang onzin, maar ga nu niet mijn woorden lopen misbruiken.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, want als het slechts een papiertje is, zoals Yildiz zegt,
Ja. Mét waarde voor de drager ervan.
quote:
is het opgeven daarvan toch geen probleem?
Waarom is het bezit ervan een probleem, was mijn vraag. Wat is het nut van nodeloos, onzinnig en in-effectief belemmeren?
quote:
Ze hecht eraan, is dus loyaal t.o.v. Turkije, en behoudt dus het paspoort.
Ik heb een Nederlands paspoort, ik vind dat mooi omdat ik er reisstempels in heb staan, net zoals iedereen die het leuk vind wat van de wereld te zien. Dat is leuk, net zoals een fotoalbum. Waarom dat opgeven?

En daarbij, ben ík loyaal? Blindelings loyaal zijn is een zwakte.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, Poetin pleegt een aanslag in zijn eigen hoofdstad als excuus om Tsjetsjenië binnen te vallen.
Litvinenko zei dat iets te hard, en was oepseliewoepselie dood.

Toffe peer, die Poetin.

Afsluitende voor mijn reacties in deze reeks:

† In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:28:32 #268
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425345
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:26 schreef Argento het volgende:

[..]

en de VS stort soevereine staten in een burger oorlog onder het mom van de wereldwijde exploitatie van democratie. Voorlopig heeft het Midden Oosten meer last van ons dan wij van hen.
Kan best zijn, ik ben best voor een door kernenergie aangedreven westen, laat ze maar lekker in hun zandbak.
pi_46425368
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, maar Albayrak is ook niet fris. Toch pretenderen we van wel.
zijn er geen 'raszuivere' Nederlanders die in dat verband 'genocide' een overdreven term vinden?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:29:19 #270
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425379
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het land waar Hooliganisme uitgevonden is.
Ja, so what? Draag je de Saoedi's de utvinding van steniging en kromzwaarden ook na?
quote:
Doen niet aan landjepik? Het VK heeft de halve wereld veroverd.
Ja, lang, lang geleden. Polisario wordt nog steeds onderdrukt, door die overheid van Aboutaleb.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:29:34 #271
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46425387
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kan best zijn, ik ben best voor een door kernenergie aangedreven westen, laat ze maar lekker in hun zandbak.
Realistisch.
Zyggie.
pi_46425422
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:35 schreef riri het volgende:

[..]

De opkomst van islam doet me denken aan de opkomst van het nasisme.
Als je toch een vergelijking wil trekken met 70 jaar geleden doe het dan goed.

Jodenhaters
übermensch gevoelens
Anti-Amerikaans
Anti-Individu
Anti-vrije gedachten
Anti-democratie
Geweld als politieke drukmiddel
Grote leider (mohammed)

Als je dit geen fascisme noemt heb je een verwrongen geest.
Daar kan je niks aan doen dus ik neem het je niet kwalijk.

Dus jij mag aanwijzen wat in mijn opsomming niet klopt.
www.jihadwatch.org
  zondag 18 februari 2007 @ 14:30:42 #273
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425438
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:27 schreef riri het volgende:
Dat bedoel ik nou....
Dus zijn die twee minder beschaafd omdat ze ook de marrokaanse en turkse nationaliteit hebben

Hoor wat je zegt.....
Dat zeg ik dus niet... LEZEN wordt zeker niet meer op school gegeven?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:31:28 #274
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425470
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:29 schreef Argento het volgende:
zijn er geen 'raszuivere' Nederlanders die in dat verband 'genocide' een overdreven term vinden?
Het is genocide. Als de Armeense kwestie geen genocide is, wat is dan wel een genocide?
pi_46425482
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, so what? Draag je de Saoedi's de utvinding van steniging en kromzwaarden ook na?
[..]

Ja, lang, lang geleden. Polisario wordt nog steeds onderdrukt, door die overheid van Aboutaleb.
Zolang is het ook niet geleden dat de Britten een zinloze oorlog begonnen om een paar stenen, een cruiser onnodig tot zinken brachten en claimde een overwinnig te hebben om zo verkiezingswinst af te dwingen. Zo beschaafd vind ik dat ook weer niet.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:32:38 #276
Stranger than fiction
pi_46425514
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Minister Veerman moest van de Tweede Kamer ook de dagelijkse leiding van zijn boerderijen opgeven omdat hij als minister stemde over Europese subsidies waar zijn boerderijen van profiteerden. Hij had ook helemaal niets fout gedaan maar toch drong Links daar (terecht) op aan simpelweg om elke schijn van belangenverstrengeling te vermijden. Niemand had het destijds over competenties en vaardigheden.
Je hebt mij daar nooit over horen praten/klagen. De suggestie dat ik links ben, is aanmatigend.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:33:01 #277
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425525
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:29 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Realistisch.
Oh zeker, daar is nu toch echt wel een sterke lobby voor aan het komen.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:33:07 #278
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425531
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zolang is het ook niet geleden dat de Britten een zinloze oorlog begonnen om een paar stenen, een cruiser onnodig tot zinken brachten en claimde een overwinnig te hebben om zo verkiezingswinst af te dwingen. Zo beschaafd vind ik dat ook weer niet.
Deze versie van de geschiedenis keur ik af. Er zaten daar wel zo'n 3000 Britse onderdanen, die niks van de Argentijnse bezetting moesten hebben.
pi_46425532
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Omdat daar gewoon sprake was van een belangenverstrengeling. In geval van Albayrak en Aboutaleb wordt slechts gesuggereerd dat zij, ten behoeve van resp. Turkse en Marokkaanse belangen, de Nederlandse belangen onvoldoende zouden kunnen behartigen. Het enige wat aan die suggestie ten grondslag wordt gelegd, is het hebben van een dubbele nationaliteit. Ik vind dat nogal mager. En bovendien, al zouden zodanig handelen dat de schijn wordt gewekt dat hun loyaliteit niet of onvoldoende bij de Nederlandse samenleving ligt (en van zulk handelen is natuurlijk nog geen sprake geweest), dan is er altijd nog sprake van een volksvertegenwoordiging die hen op de vingers kan tikken of zelfs zonder pardon kan wegsturen.

Het gaat veel te ver om die mensen bij voorbaat te diskwalificeren van een politiek ambt. Zij voldoen formeel immers aan de vereisten.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:33:16 #280
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46425539
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

! Als je niet weet waar olie voor gebruikt wordt, bemoei je er dan ook niet mee. .

Ik heb echt moeite moeten doen om nog serieus over te komen, maar met dit soort opmerkingen, nee. Laat maar.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:33:54 #281
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425560
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Oh zeker, daar is nu toch echt wel een sterke lobby voor aan het komen.
Frankrijk is al aardig op weg in die richting...
pi_46425619
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is genocide. Als de Armeense kwestie geen genocide is, wat is dan wel een genocide?
Dat is geen antwoord op de vraag. Wat ik suggereerde was dat je van Wouter Bos ook kunt zeggen dat hij de term 'genocide' heeft willen verzachten. Mag hij dan wel minister worden? Wat je Albayrak in dit verband verwijt, kun je Bos immers ook verwijten.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:35:19 #283
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425625
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

! Als je niet weet waar olie voor gebruikt wordt, bemoei je er dan ook niet mee. .

Ik heb echt moeite moeten doen om nog serieus over te komen, maar met dit soort opmerkingen, nee. Laat maar.
Mijn god, ben jij echt zo'n klein kind? Heb je net op wiki gelezen dat olie ook voor andere zaken gebruikt wordt?
pi_46425649
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:33 schreef Argento het volgende:

[..]

Omdat daar gewoon sprake was van een belangenverstrengeling.
Daar is sprake van net zo'n belangenverstrengeling dan wanneer Albayrak moet gaan beslissen over het lot van een Armeense asielzoeker. Net zoals Minister Veerman een besluit had kunnen nemen als boer i.p.v. als Minister kan Albayrak dat gaan doen als Turk i.p.v. als Nederlander.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46425659
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:20 schreef riri het volgende:
In marokko of turkije zal er vast ook geen nederlander zonder marrokaanse/turkse roots minister of staats secrataris kunnen worden.

Waarom ga je dat niet aankaarten?
Wederkerigheid.
www.jihadwatch.org
  zondag 18 februari 2007 @ 14:36:21 #286
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425665
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:35 schreef Argento het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag. Wat ik suggereerde was dat je van Wouter Bos ook kunt zeggen dat hij de term 'genocide' heeft willen verzachten. Mag hij dan wel minister worden? Wat je Albayrak in dit verband verwijt, kun je Bos immers ook verwijten.
Nou, bij deze dan. Al vermoed ik dat het bij Bos alleen om de Turkse stemmetjes ging, niet om achterliggende loyaliteiten.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:36:21 #287
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46425666
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:30 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jodenhaters Moslimhaters
übermensch gevoelens
Anti-Amerikaans Anti-MiddenOosten
Anti-Individu
Anti-vrije gedachten
Anti-democratie
Geweld Angst als politieke drukmiddel
Grote leider (mohammed) Wilders
[..]
Oeh, overeenkomsten.
pi_46425668
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als er dan toch keuzes moeten worden gemaakt, liever Brits dan Marokkaans of Turks.
Dus de overheid moet een ranglijst op stellen van landen welke geschikt zijn om bewindslieden aan te nemen?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:36:55 #289
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425681
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:35 schreef Argento het volgende:

[..]

Bij hem ligt dan ook de hoofdverantwoordelijkheid om met dat soort mensen aan te komen. Alles voor de stemmen he? Opportunisme is troef. genocide of niet, maar wel mooi Turkse kiezers.
pi_46425690
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Deze versie van de geschiedenis keur ik af. Er zaten daar wel zo'n 3000 Britse onderdanen, die niks van de Argentijnse bezetting moesten hebben.
Ja, maar goed. Het was niet meer dan een spektakelstuk dat verdomd goed uitkwam voor Thatcher die voor de oorlog op zwaar verlies stond in de peilingen en na de oorlog populairder dan ooit leek. Hoe het toen zat met die cruiser wisten de mensen niet... ik zie trouwens parallellen met het heden Overigens was er op dat moment geen alternatief voor Thatcher, dus misschien was het wel goed, achteraf. En het heeft mooie muziek opgeleverd
pi_46425713
He, PJORourke, reageer eens op mijn Thatcher post. Ben benieuwd wat je daarover zegt.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:37:43 #292
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46425715
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Mijn god, ben jij echt zo'n klein kind? Heb je net op wiki gelezen dat olie ook voor andere zaken gebruikt wordt?
Ventje, als jij denkt dat je met de komst van kernenergie ook maar voor een klein deel onafhankelijk bent van olie, maak je jezelf echt belachelijk hoor.

Maargoed, beticht mij maar van 'wiki lezen' en andere dingen, daar ben je wel goed in, dat als 'argument' gebruiken.
pi_46425717
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Daar is sprake van net zo'n belangenverstrengeling dan wanneer Albayrak moet gaan beslissen over het lot van een Armeense asielzoeker. Net zoals Minister Veerman een besluit had kunnen nemen als boer i.p.v. als Minister kan Albayrak dat gaan doen als Turk i.p.v. als Nederlander.
Albayrak is toch niet persoonlijk verbonden met het lot van een Armeense asielzoeker? Veerman is dat per definitie wel met zijn boerderij.
  zondag 18 februari 2007 @ 14:38:33 #294
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425744
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:37 schreef Puzzelaar het volgende:
He, PJORourke, reageer eens op mijn Thatcher post. Ben benieuwd wat je daarover zegt.
Heb ik al gedaan, het is complete nonsens.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:38:53 #295
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425757
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ventje, als jij denkt dat je met de komst van kernenergie helemaal onafhankelijk bent van olie, maak je jezelf echt belachelijk hoor.

Maargoed, beticht mij maar van 'wiki lezen' en andere dingen, daar ben je wel goed in, dat als 'argument' gebruiken.
Kindje toch.
De olie die we voor niet-brandstoftoepassingen nodig hebben is dermate weinig dat we die ergens anders kunnen halen.
pi_46425769
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En bedankt voor het verneuken van een topic over een actueel onderwerp.
pi_46425784
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, het is complete nonsens.
Want?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:39:46 #298
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46425799
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kindje toch.
Ik kom niet meer bij.

Kernenergie = onafhankelijk van het MO

"De olie die we voor niet-brandstoftoepassingen nodig hebben is dermate weinig dat we die ergens anders kunnen halen."

Ehh, nee.

Maargoed, ik ga wel weer ontopic hoor, dit begint lekker offtopic te raken.

Waarom was het bezit van 2 reisdocumenten ook weer een probleem?
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Moet je dat kind bedanken die komt met zijn wiki-wijsheden.
Je denkt wel wat te weten hè? .
  zondag 18 februari 2007 @ 14:40:13 #299
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425826
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ja, maar goed. Het was niet meer dan een spektakelstuk dat verdomd goed uitkwam voor Thatcher die voor de oorlog op zwaar verlies stond in de peilingen en na de oorlog populairder dan ooit leek. Hoe toen zat met die cruiser wisten de mensen niet... ik zie trouwens parallellen met het heden Over was er op dat moment geen alternatief voor Thatcher, dus misschien was het wel goed, achteraf. En het heeft mooie muziek opgeleverd
In het VK is het niet, zoals hier, acceptabel om landgenoten in den vreemde te laten stikken als er wat gebeurt. Zo staat men ook achter de blanke boeren in Zimbabwe.

Als Thatcher niks had gedaan, had ze niet klang kunnen blijven zitten.

Als Duitsland Texel bezet, is dat toch ook niet aanvaardbaar?
  zondag 18 februari 2007 @ 14:40:45 #300
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46425843
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:39 schreef Puzzelaar het volgende:
Want?
Het speelt niet.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 14:40:55 #301
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46425851
quote:
Op zondag 18 februari 2007 14:39 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

En bedankt voor het verneuken van een topic over een actueel onderwerp.
Moet je dat kind bedanken die komt met zijn wiki-wijsheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')