abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46419206
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
Leg het dan uit.
pi_46419221
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.

Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit niet begrijpt, zegt meer over jou dan over mij.

Als je zo een discussie probeert te 'winnen', geeft dat al aan waar je staat.
Precies. Want zo kan je ook wel gaan kijken naar de nevenfuncties van politici. Heeft er eentje banden met een groot buitenlands bedrijf, dan kunnen we die loyaliteit ook wel in twijfel trekken. Bij een crisistijd is het namelijk lang niet ondenkelijk dat deze als eerste het land verlaat met zijn/haar centjes.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:41:29 #103
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419228
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.

kwestie van gewoon doen!
Waarom moet dat, functioneren ze dan zo slecht?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:42:40 #104
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419243
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.

Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit onzinnig vind, zegt meer over jou dan over mij.

Als je zo een discussie probeert te 'winnen', naast het ingaan op slechts kleine delen van reacties van verschillende users, geeft dat al aan waar je staat.
Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46419244
quote:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem.
Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'

† In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:44:25 #106
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419257
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'

Nou, suggereer je dat de twee geniaal zijn? ROFLMAO
pi_46419260
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:40 schreef jaoka het volgende:

[..]

Precies. Want zo kan je ook wel gaan kijken naar de nevenfuncties van politici. Heeft er eentje banden met een groot buitenlands bedrijf, dan kunnen we die loyaliteit ook wel in twijfel trekken. Bij een crisistijd is het namelijk lang niet ondenkelijk dat deze als eerste het land verlaat met zijn/haar centjes.
Idd, we moeten het net zo afhandelen als bedrijven.

Pas als er belangenverstrengeling gepleegd wordt, dán pas is iemand fout. Anders niet.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:44:41 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419261
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken
Exact. Dát beweer ik. Niet dat loyaliteit onzinnig is.
quote:
en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.
Ik weet niet wat voor capriolen je nu uit probeert te halen, maar wat deed je hier dan?
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
pi_46419268
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou, suggereer je dat de twee geniaal zijn? ROFLMAO
Er staat duidelijk dat de 1 een prutser is en de ander een genie
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:46:07 #110
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419279
quote:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.

kwestie van gewoon doen!
Ook een kwestie van fatsoen. Zij willen graag een funktie en dan zorgen ze er maar voor dat ze daar aan de eisen voldoen. Moet er niet aan denken dat mijn land door zo'n dubbele loyalist verdedigd wordt.
pi_46419283
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.
Het zal er wel iets mee te maken hebben, alleen een stuk minder dan jij denkt.

Een Rus met slechts een russisch paspoort kan in een van jouw crisistijden misschien de geweldigste dingen doen voor Nederland. Dit terwijl iemand met enkel een Nederlands paspoort meteen naar het buitenland kan vluchten of ervoor kiest met de tegenpartij te heulen in ruil voor een leuk baantje.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:48:08 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419303
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ook een kwestie van fatsoen. Zij willen graag een funktie en dan zorgen ze er maar voor dat ze daar aan de eisen voldoen. Moet er niet aan denken dat mijn land door zo'n dubbele loyalist verdedigd wordt.
Ken jij iemand die zuiver 1 belang dient, zuiver en alleen loyaal is aan 1 ding, wat niet zichzelf is?

Wow, wie is dat?

Met andere woorden, dat slaat nergens op.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:48:24 #113
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419308
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:46 schreef jaoka het volgende:

[..]

Het zal er wel iets mee te maken hebben, alleen een stuk minder dan jij denkt.

Een Rus met slechts een russisch paspoort kan in een van jouw crisistijden misschien de geweldigste dingen doen voor Nederland. Dit terwijl iemand met enkel een Nederlands paspoort meteen naar het buitenland kan vluchten of ervoor kiest met de tegenpartij te heulen in ruil voor een leuk baantje.
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:50:39 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419339
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
Nu komen we dus op het punt dat alles maar meetbaar moet zijn. Soit, dat mag, geen direct bezwaar, gezien het onhaalbaar is.

Maar, nu probeer je loyaliteit te toetsen aan het aantal paspoortjes die iemand in bezit heeft? Wat is dat voor onzin? Dat is toch geen meten, toetsen of wát dan ook?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:51:10 #115
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419348
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ken jij iemand die zuiver 1 belang dient, zuiver en alleen loyaal is aan 1 ding, wat niet zichzelf is?

Wow, wie is dat?

Met andere woorden, dat slaat nergens op.
In ieder geval niet iemand die de schijn tegen zich heeft en er geen zak aan doet om zijn andere nationaliteit vaarwel te zeggen. Zegt eigenlijk al genoeg over de loyaliteit. Heel loyaal, maar niet zo loyaal om de andere nationaliteit te laten cancellen desnoods met wijziging op de wet. Wetten zijn er om de maatschappij te dienen. Nu wordt het argument steeds maar aangehaald dat de wet niet kan worden veranderd.
pi_46419366
quote:

[..]

Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
Ja, ik snap wel dat het het mooiste zou zijn wanneer het toetsbaar is. Ben alleen bang dat het hebben van welk paspoort dan ook hier te weinig over zegt.
pi_46419371
quote:

[..]

Ja wel hoor. Als iemand wat gedaan heeft (belangenverstrengeling of "landverraad" in dit geval), dan is diegene schuldig.

Niet eerder.

Hoe graag je dat ook zou willen.
pi_46419387
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Waarom moet dat, functioneren ze dan zo slecht?
Het verbaast mij dat dit niet allang het geval is, natuurlijk wil je geen bestuurders met een dubbele loyaliteit, of het risico daarvan. Overigens werd/wordt een vergelijkbare discussie ook gevoerd in combinatie met katholieken en hun relatie met het Vaticaan.
Maar wat mij het meest stoort is de veroordeling van mensen tot een bepaalde nationaliteit tot in de eeuwigheid, ook al willen ze het niet. Ronduit bizar, ik zou dat nooit accepteren, netzomin als jij dat zou accepteren vermoed ik.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ach, de kerkhoven liggen vol met mensen die meenden onvervangbaar te zijn. Maar op zich kunnen we met een regering ook de kant van het bedrijfsleven op gaan, hč, als je dan zo begint moet je wel consequent zijn. Dan wordt er uitsluitend op kwaliteit geselecteerd, en hebben we een vrijwel geheel internationaal kabinet. Had toch al vaker het idee dat we onze ministers van onderwijs voortaan beter uit Finland (beste onderwijs van de wereld naar het schijnt) kunnen halen.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:54:37 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419390
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

In ieder geval niet iemand die de schijn tegen zich heeft
Jij, Wilders en andere personen vínden dat er schijn tegen hem is. Dat is wat anders. Zo kan ik ook wel beweren dat Wilders een reptilian is, en dat hij vanaf nu de schijn tegen zich heeft. Dat is dus, zoals je ziet, onzin.
quote:
en er geen zak aan doet om zijn andere nationaliteit vaarwel te zeggen. Zegt eigenlijk al genoeg over de loyaliteit. Heel loyaal, maar niet zo loyaal om de andere nationaliteit te laten cancellen desnoods met wijziging op de wet. Wetten zijn er om de maatschappij te dienen. Nu wordt het argument steeds maar aangehaald dat de wet niet kan worden veranderd.
Nou, het is simpelweg onhaalbaar.

Als iemand jou verteld om naar de maan te springen, en je doet het niet met het argument dat dat niet kan, heeft dat ook, hoe verrassend, niets te maken met loyaliteit.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:55:21 #120
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419399
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:52 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ja, ik snap wel dat het het mooiste zou zijn wanneer het toetsbaar is. Ben alleen bang dat het hebben van welk paspoort hier te weinig over zegt.
Wel iets. Een paspoort wordt niet zomaar verstrekt. Ik zou het ook liever anders zien, bijvoorbeeld middels een vragenlijst een loyaliteitsmeting doen en in praktijk daarop toetsen.
pi_46419415
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach, de kerkhoven liggen vol met mensen die meenden onvervangbaar te zijn. Maar op zich kunnen we met een regering ook de kant van het bedrijfsleven op gaan, hč, als je dan zo begint moet je wel consequent zijn. Dan wordt er uitsluitend op kwaliteit geselecteerd, en hebben we een vrijwel geheel internationaal kabinet. Had toch al vaker het idee dat we onze ministers van onderwijs voortaan beter uit Finland (beste onderwijs van de wereld naar het schijnt) kunnen halen.
Goed plan.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:57:21 #122
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419429
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Yildiz het volgende:

Nou, het is simpelweg onhaalbaar.
Oh, jij bent de Staatswoordvoerder van die landen?
  zondag 18 februari 2007 @ 10:58:04 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419437
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het verbaast mij dat dit niet allang het geval is, natuurlijk wil je geen bestuurders met een dubbele loyaliteit, of het risico daarvan. Overigens werd/wordt een vergelijkbare discussie ook gevoerd in combinatie met katholieken en hun relatie met het Vaticaan.
Maar wat mij het meest stoort is de veroordeling van mensen tot een bepaalde nationaliteit tot in de eeuwigheid, ook al willen ze het niet. Ronduit bizar, ik zou dat nooit accepteren, netzomin als jij dat zou accepteren vermoed ik.
[..]
Meh, ik hecht niet zoveel waarde aan het begrip nationaliteit. Iemand heeft turkse, marokkaanse, argetijnse of wat dan ook ouders, dat boeit me vrij weinig. Een nationaliteit hóeft niets meer te zijn dan een administratief regeltje.
pi_46419440
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, hij heeft gezond verstand.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:59:59 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419461
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders formuleren:

Ik zou me als Staatswoordvoerder rot lachen als iemand anders uit een ander land, geboren in een ander land, vraagt of de wet even veranderd mag worden, zodat hij, in dat andere land, zijn functie uit kan oefenen. Ik zou me afvragen wat voor land dat dan is, dat dat zoiets eist.
pi_46419490
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:56 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Goed plan.
ik hoop wel dat je begrijpt dat dit natuurlijk nooit zal werken, zeker niet voor volksvertegenwoordigers. Je zou wel eventueel op een dergelijke manier met ambtenaren kunnen omgaan, maar daar hoort dan wel een concurrerende beloning bij uiteraard.
Maar als ik het goed heb begrepen vindt een meerderheid van de Nederlanders een dergelijke dubbele nationaliteit een probleem, en daarmee ís een dubbele nationaliteit ook een probleem.
pi_46419510
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wel iets. Een paspoort wordt niet zomaar verstrekt. Ik zou het ook liever anders zien, bijvoorbeeld middels een vragenlijst een loyaliteitsmeting doen en in praktijk daarop toetsen.
Ik denk dat je zal moeten accepteren dat die dingen nou eenmaal niet toetsbaar zijn.

Zo'n vragenlijst bijvoorbeeld, daar kan de meest verraderlijke figuur de mooiste antwoordjes op geven. Denk dat de beste meetlat is om te kijken hoe mensen zich gedragen en ze daar op te beoordelen.

Het klagen over dubbele paspoorten gaat veels te veel over symbolen. Om daarom mensen af te rekenen als niet-loyaal is gewoon tegen de wet (ja die van onschuldig tot het tegendeel bewezen is ).
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:04:46 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419516
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zou me als Staatswoordvoerder rot lachen als iemand anders uit een ander land, geboren in een ander land, vraagt of de wet even veranderd mag worden, zodat hij, in dat andere land, zijn functie uit kan oefenen. Ik zou me afvragen wat voor land dat dan is, dat dat zoiets eist.
En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
pi_46419520
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik moet wel lachen dat één van Wilders' stokpaardjes "het voor 50% verminderen van de bureaucratie" was. En dan komt hij met dit soort fratsen.
pi_46419534
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Ook niet als hij heel goed is als bestuurder?
pi_46419563
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims, niet voor niets beiden afkomstig uit de PVDA, en beiden uiteraard niet afvallig. Het is de lijn van de PVDA die na het verliezen van een deel van de natuurlijke achterban op zoek is naar een nieuwe voedingsbodem.
pi_46419574
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims,
Doet dat er nu toe? Nee.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:08:56 #133
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419577
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:06 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ook niet als hij heel goed is als bestuurder?
Nou, 1. ze zijn beiden van pvda, dus nee, dat gaat niks worden.
2. Als je er zo tegen aankijkt dan zou je het bedrijfsmatig kunnen gaan aanpakken en iedereen uit de wereld halen, maar dat heeft niets meer met volksvertegenwoordiging te maken. (tenzij men dat als volk prima vindt).
Je kunt je dan afvragen wat je dan nog met een regering/kabinet moet.
pi_46419579
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik hoop wel dat je begrijpt dat dit natuurlijk nooit zal werken, zeker niet voor volksvertegenwoordigers. Je zou wel eventueel op een dergelijke manier met ambtenaren kunnen omgaan, maar daar hoort dan wel een concurrerende beloning bij uiteraard.
Maar als ik het goed heb begrepen vindt een meerderheid van de Nederlanders een dergelijke dubbele nationaliteit een probleem, en daarmee ís een dubbele nationaliteit ook een probleem.
Oh ja? Heb je daar een enquette over gedaan of zo?

Me dunkt dat er wel grotere problemen in dit land en de wereld zijn dan de dubbele nationaliteit van wie dan ook. Lijkt me dat de kwaliteit van leven meer omhoog zou gaan wanneer mensen zich bezig houden met de prijsstijgingen in hun lokale supermarkt en van de vaste lasten dan met dit.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:09:28 #135
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46419585
quote:

Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Wouter Bos heeft ook al een dubbele nationaliteit?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46419594
quote:

[..]

Landverraders? WTF Wat een stel achterlijke mensen lopen er op FOK! rond. Ach, het is leven is ook hard, jij zal nooit de kans krijgen om in een kabinet te komen, en twee allochtonen met een dubbele nationaliteit wel. Boehoehoe

Ben jij nou echt achterlijk? Ik kan amper een serieuze reactie formuleren op zulke achterlijke denkkronkels.

Echt
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:10:16 #137
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419598
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wouter Bos heeft ook al een dubbele nationaliteit?
Hij draagt deze mensen voor.
pi_46419607
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou, 1. ze zijn beiden van pvda, dus nee, dat gaat niks worden.
Doet dat er nu toe? Nee.
quote:
2. Als je er zo tegen aankijkt dan zou je het bedrijfsmatig kunnen gaan aanpakken en iedereen uit de wereld halen, maar dat heeft niets meer met volksvertegenwoordiging te maken. (tenzij men dat als volk prima vindt).
En een deel van het volk vindt het prima. Klaar. We zijn het eens.

Er kan een slotje op dit topic.
pi_46419609
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Meh, ik hecht niet zoveel waarde aan het begrip nationaliteit. Iemand heeft turkse, marokkaanse, argetijnse of wat dan ook ouders, dat boeit me vrij weinig. Een nationaliteit hóeft niets meer te zijn dan een administratief regeltje.
Jij niet, anderen wél, niet zelden in extreme mate, zeker onder Turken. Bij Marokkanen weet ik het eigenlijk niet zo, zeker omdat veel Marokkanen in Nederland Berbers zijn. Als Albayrak een Koerd was geweest was het vermoedelijk ook geen issue geweest.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:11:01 #140
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419612
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims, niet voor niets beiden afkomstig uit de PVDA, en beiden uiteraard niet afvallig. Het is de lijn van de PVDA die na het verliezen van een deel van de natuurlijke achterban op zoek is naar een nieuwe voedingsbodem.
Van Albayrak heb ik nog niet zoveel gezien om daar een oordeel over te hebben, maar Aboutaleb komt op mij over als een kundig bestuurder.

Al realiseer ik me dat dat slechts mijn perspectief is, natuurlijk.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:11:07 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419614
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Landverraders? WTF Wat een stel achterlijke mensen lopen er op FOK! rond. Ach, het is leven is ook hard, jij zal nooit de kans krijgen om in een kabinet te komen, en twee allochtonen met een dubbele nationaliteit wel. Boehoehoe

Ben jij nou echt achterlijk? Ik kan amper een serieuze reactie formuleren op zulke achterlijke denkkronkels.

Echt
Met zoveel smileys denk ik niet dat jij echt een grote woordenschat hebt.
pi_46419624
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:11:44 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419627
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Doet dat er nu toe? Nee.
[..]

En een deel van het volk vindt het prima. Klaar. We zijn het eens.

Er kan een slotje op dit topic.
Nee, daar is geen volksraadpleging in geweest.
pi_46419644
Toch wel grappig dat iemand die Godslasteraar heet, een atheist dus, op een bijna religieuze manier vage irrationele dingen als "loyaliteit" en "nationaliteit" verdedigd.
pi_46419650
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, daar is geen volksraadpleging in geweest.
22 november vorig jaar.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:14:02 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419664
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:13 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

22 november vorig jaar.
In welk partijprogramma stond dat over 2 nationaliteiten?
pi_46419682
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
Wanneer dien je twee heren? Alleen wanneer je twee paspoorten hebt of ook wanneer je connecties met bedrijven hebt, een bepaalde religie aanhangt, lid bent van een poszegelverzamelclub etc. etc.
pi_46419691
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus mensen die mensen voordragen die in een van jouw crisistijden misschien een reden hebben om verraders te worden zijn nu ook al landsverraders?

Lekkere redenering is dat. Misschien moeten we maar een soort nationale inquisitie opzetten waarbij we mensen op een weegschaal zetten en kijken of ze te licht zijn om trouwe Nederlanders te zijn.

1 nieuwe PvdA staatssecretaris gaat dan in ieder geval al vrijuit.
pi_46419699
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

In welk partijprogramma stond dat over 2 nationaliteiten?
In allen, behalve in die van Gekke Geertje.
pi_46419714
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:15 schreef jaoka het volgende:

[..]

Dus mensen die mensen voordragen die in een van jouw crisistijden misschien een reden hebben om verraders te worden zijn nu ook al landsverraders?

Lekkere redenering is dat. Misschien moeten we maar een soort nationale inquisitie opzetten waarbij we mensen op een weegschaal zetten en kijken of ze te licht zijn om trouwe Nederlanders te zijn.

1 nieuwe PvdA staatssecretaris gaat dan in ieder geval al vrijuit.
pi_46419729
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef jaoka het volgende:

[..]

Oh ja? Heb je daar een enquette over gedaan of zo?
ik meen iets dergelijks opgevangen te hebben. er zal ongetwijfeld een enquete gehouden zijn, of zit Maurice de Hond nog in de bak?
quote:
Me dunkt dat er wel grotere problemen in dit land en de wereld zijn dan de dubbele nationaliteit van wie dan ook. Lijkt me dat de kwaliteit van leven meer omhoog zou gaan wanneer mensen zich bezig houden met de prijsstijgingen in hun lokale supermarkt en van de vaste lasten dan met dit.
Grotere problemen? Je hebt zelf kunnen zien hoe er gereageerd werd op de vragen van de PVV, alsof de wereld vergaat, of in ieder geval Nederland. En dat om iets wat in een middagje geregeld kan zijn, iets wat allang geregeld had moeten zijn. Mischien kan er een kamercommissie op bezoek in Marokko waar dit probleem ongetwijfeld zeer effectief opgelost is. Kunnen ze meteen informeren naar Abou's zus
  zondag 18 februari 2007 @ 11:18:30 #152
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419751
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
pi_46419766
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

"Twee heren" ook.

Terug naar de middeleeuwen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:19:52 #154
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419778
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:Kunnen ze meteen informeren naar Abou's zus
Bij de screening door de aivd zal het gerucht aan de orde komen. Ik lach mij echt ziek als volgende week blijkt dat Aboutaleb wegens "verplichtingen elders" opeens afziet van zijn nieuwe funktie.
pi_46419791
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:15 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Wanneer dien je twee heren? Alleen wanneer je twee paspoorten hebt of ook wanneer je connecties met bedrijven hebt, een bepaalde religie aanhangt, lid bent van een poszegelverzamelclub etc. etc.
2 nationaliteiten.

Te idioot voor woorden dat iemand met een andere nationaliteit regeringsfunctionaris zou kunnen zijn.

Ben ik nu de enige met 2 nationaliteiten die hiertegen is?
  zondag 18 februari 2007 @ 11:22:10 #156
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46419814
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Balkenende accepteert ze als formateur. Ook al een landverrader?

We gaan van "schijn voorkomen van een verstrengelde loyaliteit" naar "landverraders". Waarbij dubbele nationaliteiten niets meer is dan een facade.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:22:49 #157
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419822
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

2 nationaliteiten.

Te idioot voor woorden dat iemand met een andere nationaliteit regeringsfunctionaris zou kunnen zijn.

Iemand met 2 nationaliteiten weet nog beter wat loyaliteit inhoudt. Mooi punt, vreemd dat Abou en Alya daar zelf niet een punt van maken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 februari 2007 @ 11:24:14 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46419850
tja laat ze lekker aan de bak gaan op de ministeries
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:24:16 #159
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419852
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Balkenende accepteert ze als formateur. Ook al een landverrader?

We gaan van "schijn voorkomen van een verstrengelde loyaliteit" naar "landverraders". Waarbij dubbele nationaliteiten niets meer is dan een facade.
Balkenende doet er wijs aan een goede screening te laten plaatsvinden. Dat ten eerste, is ook een standaardprocedure. Echter, bij acceptatie vind ik hem inderdaad ook een landverrader. Niet alleen om die reden overigens.
pi_46419910
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:12 schreef Puzzelaar het volgende:
Toch wel grappig dat iemand die Godslasteraar heet, een atheist dus, op een bijna religieuze manier vage irrationele dingen als "loyaliteit" en "nationaliteit" verdedigd.

Sorry hoor, maar dit is "een beetje dom", om Maxima te citeren. Dat iets irrationeel is wil nog niet zeggen dat het niet relevant is. Religies zijn irrationeel, vaag, achterlijk zelfs, en helaas helaas in de praktijk zéér relevant. Evenals loyaliteit en nationaliteit. Mensen handelen in belangrijke mate op basis van deze sentimenten. En als het vermoeden bestaat dat de één zich laat leiden andere door loyaliteiten zal dat tot gevolg hebben dat men zich zelf ook meer orienteerd op de eigen loyaliteit, nationaliteit etc. Dat hebben we de afgelopen jaren zien gebeuren. Wilders en de PVV zijn er een exponent van. Of zie voor een extreme versie Irak.

Overigens valt me op dat zowel Yildiz als Puzzelaar beiden van 1984 zijn. Ik ben van '71 en Aah is meen ik ook van een dergelijke leeftijd. Jullie beiden gaan teveel uit van de eigen sentimenten ten aanzien van loyaliteit en nationaliteit. Als ik door Scheveningen loop vraag ik mij ook regelmatig af of dat nu werkelijk "landgenoten" zijn van mij. Maar in de praktijk werkt het nu eenmaal zo.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:30:35 #161
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419962
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is "een beetje dom", om Maxima te citeren. Dat iets irrationeel is wil nog niet zeggen dat het niet relevant is. Religies zijn irrationeel, vaag, achterlijk zelfs, en helaas helaas in de praktijk zéér relevant. Evenals loyaliteit en nationaliteit. Mensen handelen in belangrijke mate op basis van deze sentimenten. En als het vermoeden bestaat dat de één zich laat leiden andere door loyaliteiten zal dat tot gevolg hebben dat men zich zelf ook meer orienteerd op de eigen loyaliteit, nationaliteit etc. Dat hebben we de afgelopen jaren zien gebeuren. Wilders en de PVV zijn er een exponent van. Of zie voor een extreme versie Irak.

Overigens valt me op dat zowel Yildiz als Puzzelaar beiden van 1984 zijn. Ik ben van '71 en Aah is meen ik ook van een dergelijke leeftijd. Jullie beiden gaan teveel uit van de eigen sentimenten ten aanzien van loyaliteit en nationaliteit. Als ik door Scheveningen loop vraag ik mij ook regelmatig af of dat nu werkelijk "landgenoten" zijn van mij. Maar in de praktijk werkt het nu eenmaal zo.
'70 .

Goed punt, ik heb zelfs niet meer het gevoel op vakantie te zijn. Ik zie "vrech" volk dat niets meer met mijn cultuur te maken heeft.
pi_46419966
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

2 nationaliteiten.

En "nationaliteit" en "loyaliteit" zit 'm alleen in het paspoort en overige documentatie natuurlijk.

En reageer eens op de rest van m'n post. Hoe zit het met gelovigen, of mensen die connecties met het bedrijfsleven hebben? Wat verschillen de belangen van Shell met die van China?
pi_46420094
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

'70 .

Goed punt, ik heb zelfs niet meer het gevoel op vakantie te zijn. Ik zie "vrech" volk dat niets meer met mijn cultuur te maken heeft.
het gaat me nog geeneens om de moslimse varianten van Sjonnie en Anita die op de boulevard van Scheveningen hun gepimpte burgerautootjes showen, ook die grefo-relicten die in Scheveningen rondstrompelen. En in het weekeinde zie je dan ook de originele Sjonnie en Anita's verschijnen
pi_46420110
-edit-
Flame

[ Bericht 98% gewijzigd door Sidekick op 18-02-2007 12:02:10 ]
pi_46420265
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

'70 .

Best een interessante discussie dit topic. Daarom een beetje jammer dat het nu toch weer gaat om: "de mensen om me heen lijken minder op mij dan vroeger en dat vind ik kut'.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:50:08 #166
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420324
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:46 schreef jaoka het volgende:

[..]

Best een interessante discussie dit topic. Daarom een beetje jammer dat het nu toch weer gaat om: "de mensen om me heen lijken minder op mij dan vroeger en dat vind ik kut'.
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:51:54 #167
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46420364
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.
aap --> mouw. Het gaat dus helemaal niet om het tweede paspoort, het gaat om de religie. Je had er geen 7 topics over volgezeken als het een blanke WASP was geweest, wiens ouders uit Cincinnati hierheen waren geëmigreerd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46420381
Met de jaren en de praktijk komt er nu eenmaal onvermijdelijk een zekere deceptie en grimmigheid. Niet bij iedereen overigens, dat zijn die wereldvreemde types die je weleens ziet en leest.
Ik moet dan altijd denken aan de Anti-Machiavelli van Frederik de Grote die in zijn jeugdige idealisme meende dat Machiavelli een boosaardige cynicus was, waarna dezelfde Frederik de Grote na jaren van praktijk en staatsmanschap tot de conclusie kwam dat Machiavelli toch eigenlijk wel gelijk had.

[ Bericht 66% gewijzigd door Sidekick op 18-02-2007 12:03:14 (verwijderde quote weggehaald) ]
pi_46420420
quote:

[..]

Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan.
Het is gebruikelijk in een democratie dat een deel van de bevolking "niets heeft" met de regering. Gelukkig wel zeg.
quote:
De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.
Met Wilders' maatregelen wordt het land in no time eensgezind.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:55:01 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420432
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

aap --> mouw. Het gaat dus helemaal niet om het tweede paspoort, het gaat om de religie. Je had er geen 7 topics over volgezeken als het een blanke WASP was geweest, wiens ouders uit Cincinnati hierheen waren geëmigreerd.
Jouw woorden. Anyway, blanke WASP is nu niet aan de orde.
pi_46420446
quote:

[..]

Je bedoelt dat het in de kern aangeeft wat mensen op hun gemak doet voelen? Dat is wat anders dan loyaliteit, maar wel waar jij het nu over hebt met je 'vrech' volk.

Voordat het de moslims waren, waren het heel lang de katholieken. Hoe kunnen zij loyaal zijn aan Nederland en het vaticaan?

Zouden er geen moslims zijn in Nederland, dan zou het over de Surinamers gaan. Zijn die er niet dan wordt er gekeken naar geloof. Is daarin iedereen eensgezind, dan wordt er wel weer wat anders gevonden waarin sommigen anders zijn. Het gaat hier over loyaliteit en dat is nu eenmaal onmeetbaar aan dmv paspoorten ed. Alleen aan de hand van de daden van iemand kan dit getoetst worden.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:56:16 #172
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420461
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:54 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Het is gebruikelijk in een democratie dat een deel van de bevolking "niets heeft" met de regering. Gelukkig wel zeg.
[..]

Met Wilders' maatregelen wordt het land in no time eensgezind.
Met dat laatste denk ik dat het er niet beter op wordt, aktie geeft reaktie en vice versa. Ik zou echter niet weten wat de gulden middenweg is. Je weet dat moslimmetjes nogal fanatiek zijn he?
pi_46420471
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Joden zijn nu bij uitstek een volk dat ervaring heeft met het fenomeen loyaliteit en nationaliteit cq
Ik doelde op het MO-conflict. Ik had ook Noord-Ierland kunnen nemen, of een andere vicieuze cirkel van geweld.
quote:
persoonlijke aanval? Jij weet niet wat een persoonlijke aanval is

Met de jaren en de praktijk komt er nu eenmaal onvermijdelijk een zekere deceptie en grimmigheid. Niet bij iedereen overigens, dat zijn die wereldvreemde types die je weleens ziet en leest.
Ik moet dan altijd denken aan de Anti-Machiavelli van Frederik de Grote die in zijn jeugdige idealisme meende dat Machiavelli een boosaardige cynicus was, waarna dezelfde Frederik de Grote na jaren van praktijk en staatsmanschap tot de conclusie kwam dat Machiavelli toch eigenlijk wel gelijk had.
Toe maar, nog uitbreiden ook!

"Nee, jullie hebben wat minder gelijk dan ons, jullie zijn jonger."

zondag 18 februari 2007 @ 11:56:56 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_46420478
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jouw woorden. Anyway, blanke WASP is nu niet aan de orde.
Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:59:51 #175
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420537
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?
Nee hoor, ik heb het nooit over blanke WASPs gehad, wat je daar ook mee bedoelt. Je doet een leuke poging om de discussie af te leiden naar iets dat niet aan de orde is. Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.
pi_46420591
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Met dat laatste denk ik dat het er niet beter op wordt, aktie geeft reaktie en vice versa.
Mooi dan zijn we het eens!
quote:
Ik zou echter niet weten wat de gulden middenweg is. Je weet dat moslimmetjes nogal fanatiek zijn he?
Welke moslims heb je nu over?
pi_46420617
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het nooit over blanke WASPs gehad, wat je daar ook mee bedoelt. Je doet een leuke poging om de discussie af te leiden naar iets dat niet aan de orde is. Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.
Nee, nou moet je niet zeggen dat hij de discussie afleidt. Dat doe jij namelijk zelf de hele tijd door over moslims en hoofddoekjes te praten. Hij heeft het tenminste nog over het geval van de dubbele nationaliteiten.

Kijk, als je een probleem hebt met het feit dat er moslims in dit land wonen, open dan een topic waarin je zegt dat je het kut vindt dat er moslims in Nederland wonen en dat je angst hebt voor de toekomst. Ga dit niet verbloemen door over dubbele nationaliteiten te beginnen, maar ondertussen steeds van het onderwerp af te dwalen naar waar je werkelijk bang voor bent.
pi_46420651
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet, en was de discussie vermoedelijk ook aanzienlijk minder emotioneel geweest.

Zit me nu af te vragen of Pat Buchanan niet geinteresseerd zou zijn om naar NL te komen
  zondag 18 februari 2007 @ 12:06:55 #179
66444 Lord_Vetinari
pi_46420686
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:05 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet,
Want...? Voor zover ik weet hebben die partijen geen enkele moeite met dubbele nationaliteiten.
pi_46420736
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.
Proest, 1970? Als ik jou was zou ik eerst maar eens een Poolse vrouw importeren dan.
I´m back.
pi_46420744
quote:

[..]

in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet, en was de discussie vermoedelijk ook aanzienlijk minder emotioneel geweest.
En Wilders niet? Lekker rechtvaardig.
pi_46420774
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want...? Voor zover ik weet hebben die partijen geen enkele moeite met dubbele nationaliteiten.
... tot er een exponent opduikt van Een tsunami van amerikanisering
pi_46420779
quote:

[..]

Zit me nu af te vragen of Pat Buchanan niet geinteresseerd zou zijn om naar NL te komen
Zitten onze kinderen de hele dag te bidden op school en kunnen we lekker cowboytje spelen, maar dan met echte pistolen. Past ook helemaal bij de Nederlandse cultuur en zo
pi_46420794
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Proest, 1970? Als ik jou was zou ik eerst maar eens een Poolse vrouw importeren dan.
Scherp.
  zondag 18 februari 2007 @ 12:10:52 #185
66444 Lord_Vetinari
pi_46420799
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

... tot er een exponent opduikt van Een tsunami van amerikanisering
Gelul. FOKkers zijn niet representatief voor de partijen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 12:11:13 #186
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46420809
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Deel jij nog wat friet uit.
pi_46420861
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ten eerste kan Aboutaleb of Maxima niet de 2e nationaliteit afstaan. Dat gaat gewoon niet. Of hij / zij zou daar ter plaatse op de 1 of andere manier de wet moeten veranderen, zoals Wilders, laconiek en jofel even zegt. Wat is het toch een lieve man, die Wilders, zo goed in contact met het volk. Maar het is o zo onzinnig, onrealistisch en onhaalbaar, en dat weet hij ook.
De PvdV stelt alleen voor om mensen met een dubbel paspoort geen minister of staatssecretaris te kunnen laten worden, ivbm loyaliteits en andere bla bla bla redenen.

Ik persoonlijk heb er geen enkel probleem mee, maar het is wel wat anders als jij hier stelt.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_46420889
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef jaoka het volgende:

[..]

Zitten onze kinderen de hele dag te bidden op school en kunnen we lekker cowboytje spelen, maar dan met echte pistolen. Past ook helemaal bij de Nederlandse cultuur en zo
met de vraag of "iets" bij de Nederlandse cultuur past moet je erg voorzichtig zijn tegenwoordig
pi_46420902
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:13 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

De PvdV stelt alleen voor om mensen met een dubbel paspoort geen minister of staatssecretaris te kunnen laten worden, ivbm loyaliteits en andere bla bla bla redenen.

Ik persoonlijk heb er geen enkel probleem mee, maar het is wel wat anders als jij hier stelt.
Je hebt er geen problemen mee dat grote groepen in NL nooit een openbare functie kunnen vervullen?
  zondag 18 februari 2007 @ 12:19:31 #190
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46421013
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet dat zomaar iemand een dubbele nationaliteit heeft, maar dat een bewindslied een dubbele nationliteit heeft. Maar we zullen het nooit weten, nietwaar?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_46421064
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gelul. FOKkers zijn niet representatief voor de partijen.

en de partijen nauwelijks voor de Nederlandse bevolking. Maar goed, vraag me nog steeds af of er nu wel of niet een enquete gehouden is over deze kwestie.
pi_46421118
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

met de vraag of "iets" bij de Nederlandse cultuur past moet je erg voorzichtig zijn tegenwoordig
Niet lang meer als we die Pat Buchanan van je binnenhalen hoor. Die heeft heel duidelijke ideeen over wat mensen wel en niet mogen doen en zijn binnen een cultuur.

Zei ik cultuur? Sorry, bedoelde natuurlijk theocratie.
pi_46421123
Ik had lang gedacht dat WIlders op het randje zat tussen rechts en extreemrechts, maar het is nu toch wel echt extreemrechts geworden helaas als ik wat van zijn recente uitspraken lees.
pi_46421240
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Je hebt er geen problemen mee dat grote groepen in NL nooit een openbare functie kunnen vervullen?
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg juist dat ik er persoonlijk geen probleem mee hebt dat ze tot het kabinet toetreden.

Ik wijs Yildiz er alleen maar op dat er een verschil zit in zijn verhaal en het voorstel van de PvdV
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 12:30:01 #195
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46421257
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:24 schreef Genverbrander het volgende:
Ik had lang gedacht dat WIlders op het randje zat tussen rechts en extreemrechts, maar het is nu toch wel echt extreemrechts geworden helaas als ik wat van zijn recente uitspraken lees.
is hij extreemrechts omdat hij tegen extremisme strijdt?
pi_46421398
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:24 schreef jaoka het volgende:

[..]

Niet lang meer als we die Pat Buchanan van je binnenhalen hoor. Die heeft heel duidelijke ideeen over wat mensen wel en niet mogen doen en zijn binnen een cultuur.

Zei ik cultuur? Sorry, bedoelde natuurlijk theocratie.
theocratie? Buchanan? Buchanan is een echte republiekeinse conservatief en meer dan uitstekend opgeleid (vergelijk dat met de patjepeeërs op het Binnenhof). Niet mijn politieke stiel, maar zeker de moeite waard
pi_46421490
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

theocratie? Buchanan? Buchanan is een echte republiekeinse conservatief en meer dan uitstekend opgeleid (vergelijk dat met de patjepeeërs op het Binnenhof). Niet mijn politieke stiel, maar zeker de moeite waard
Waar zeg ik dat die niet opgeleid is of niet rechts en conservatief is?

Hij laat zich alleen wel erg leiden door zijn geloof. Daarbij gaat het er niet alleen om wat hij zelf praktiseert, maar ook wat hij anderen wil opdringen.
  zondag 18 februari 2007 @ 12:49:59 #198
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46421885
quote:
Discussie dubbele nationaliteit kost coalitie zetels
Uitgegeven: 18 februari 2007 12:24

RIJSWIJK - De aanhang voor de coalitiepartijen is deze week sterk afgenomen. Dat bleek zondag uit een peiling van Maurice de Hond. "Dit hangt duidelijk samen met de discussie over de dubbele nationaliteit van bewindspersonen", stelt De Hond.

Niet alleen kiezers van de Partij voor de Vrijheid (PVV) steunden volgens de opiniepeiler deze motie, maar ook die van de VVD (86 procent) en het CDA (58 procent).

In vergelijking met de verkiezingen van november verliest het CDA zes zetels. De PvdA heeft er vijf minder. Het ChristenUnie blijft op twee staan. Hierdoor zouden de drie coalitiepartijen bij nieuwe verkiezingen met 69 zetels niet meer kunnen steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer.
Wilders zegt het allemaal een beetje cru maar de bottom line is dat het volk zijn standpunten weet te waarderen.
Lekkeâh bčdehand. Nâh je zin?
  zondag 18 februari 2007 @ 13:06:28 #199
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46422355
110 Teletekst zo 18 feb
Kiezer tegen dubbele nationaliteit

Bij de Statenverkiezingen op 7 maart
is de kans behoordelijk dat de nieuwe
regeringspartijen onvoldoende stemmen
halen voor een meerderheid in de Eerste
Kamer.Dat zegt opiniepeiler Maurice de
Hond.Volgens zijn bedrijf peil.nl staan
CDA,PvdA en ChristenUnie nu samen op 46
procent van de stemmen.

CDA en PvdA zijn door de discussie over
de dubbele nationaliteit weggezakt.Van
de CDA-kiezers vindt 58 procent dat de
PvdA'ers Albayrak en Aboutaleb geen
staatssecretaris kunnen worden omdat ze
twee paspoorten hebben.

Van de PvdA-stemmers is 30 procent het
daarover eens met de PVV van Wilders.
Lekkeâh bčdehand. Nâh je zin?
pi_46422400
quote:
Op zondag 18 februari 2007 12:49 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Wilders zegt het allemaal een beetje cru maar de bottom line is dat het volk zijn standpunten weet te waarderen.
Ja, dat is nou juist het idee van populisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')