Leg het dan uit.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
Precies. Want zo kan je ook wel gaan kijken naar de nevenfuncties van politici. Heeft er eentje banden met een groot buitenlands bedrijf, dan kunnen we die loyaliteit ook wel in twijfel trekken. Bij een crisistijd is het namelijk lang niet ondenkelijk dat deze als eerste het land verlaat met zijn/haar centjes.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.
Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit niet begrijpt, zegt meer over jou dan over mij.
Als je zo een discussie probeert te 'winnen', geeft dat al aan waar je staat.
Waarom moet dat, functioneren ze dan zo slecht?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.
kwestie van gewoon doen!
Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.
Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit onzinnig vind, zegt meer over jou dan over mij.
Als je zo een discussie probeert te 'winnen', naast het ingaan op slechts kleine delen van reacties van verschillende users, geeft dat al aan waar je staat.
Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'quote:Op zondag 18 februari 2007 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem.
Nou, suggereer je dat de twee geniaal zijn? ROFLMAOquote:Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'
Idd, we moeten het net zo afhandelen als bedrijven.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:40 schreef jaoka het volgende:
[..]
Precies. Want zo kan je ook wel gaan kijken naar de nevenfuncties van politici. Heeft er eentje banden met een groot buitenlands bedrijf, dan kunnen we die loyaliteit ook wel in twijfel trekken. Bij een crisistijd is het namelijk lang niet ondenkelijk dat deze als eerste het land verlaat met zijn/haar centjes.
Exact. Dát beweer ik. Niet dat loyaliteit onzinnig is.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken
Ik weet niet wat voor capriolen je nu uit probeert te halen, maar wat deed je hier dan?quote:en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.![]()
quote:Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
Er staat duidelijk dat de 1 een prutser is en de ander een geniequote:Op zondag 18 februari 2007 10:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, suggereer je dat de twee geniaal zijn? ROFLMAO
Ook een kwestie van fatsoen. Zij willen graag een funktie en dan zorgen ze er maar voor dat ze daar aan de eisen voldoen. Moet er niet aan denken dat mijn land door zo'n dubbele loyalist verdedigd wordt.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.
kwestie van gewoon doen!
Het zal er wel iets mee te maken hebben, alleen een stuk minder dan jij denkt.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.![]()
Ken jij iemand die zuiver 1 belang dient, zuiver en alleen loyaal is aan 1 ding, wat niet zichzelf is?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ook een kwestie van fatsoen. Zij willen graag een funktie en dan zorgen ze er maar voor dat ze daar aan de eisen voldoen. Moet er niet aan denken dat mijn land door zo'n dubbele loyalist verdedigd wordt.![]()
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:46 schreef jaoka het volgende:
[..]
Het zal er wel iets mee te maken hebben, alleen een stuk minder dan jij denkt.
Een Rus met slechts een russisch paspoort kan in een van jouw crisistijden misschien de geweldigste dingen doen voor Nederland. Dit terwijl iemand met enkel een Nederlands paspoort meteen naar het buitenland kan vluchten of ervoor kiest met de tegenpartij te heulen in ruil voor een leuk baantje.
Nu komen we dus op het punt dat alles maar meetbaar moet zijn. Soit, dat mag, geen direct bezwaar, gezien het onhaalbaar is.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
In ieder geval niet iemand die de schijn tegen zich heeft en er geen zak aan doet om zijn andere nationaliteit vaarwel te zeggen. Zegt eigenlijk al genoeg over de loyaliteit. Heel loyaal, maar niet zo loyaal om de andere nationaliteit te laten cancellen desnoods met wijziging op de wet. Wetten zijn er om de maatschappij te dienen. Nu wordt het argument steeds maar aangehaald dat de wet niet kan worden veranderd.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ken jij iemand die zuiver 1 belang dient, zuiver en alleen loyaal is aan 1 ding, wat niet zichzelf is?
Wow, wie is dat?
Met andere woorden, dat slaat nergens op.
Ja, ik snap wel dat het het mooiste zou zijn wanneer het toetsbaar is. Ben alleen bang dat het hebben van welk paspoort dan ook hier te weinig over zegt.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
Ja wel hoor. Als iemand wat gedaan heeft (belangenverstrengeling of "landverraad" in dit geval), dan is diegene schuldig.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
Het verbaast mij dat dit niet allang het geval is, natuurlijk wil je geen bestuurders met een dubbele loyaliteit, of het risico daarvan. Overigens werd/wordt een vergelijkbare discussie ook gevoerd in combinatie met katholieken en hun relatie met het Vaticaan.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom moet dat, functioneren ze dan zo slecht?
Ach, de kerkhoven liggen vol met mensen die meenden onvervangbaar te zijn. Maar op zich kunnen we met een regering ook de kant van het bedrijfsleven op gaan, hč, als je dan zo begint moet je wel consequent zijn. Dan wordt er uitsluitend op kwaliteit geselecteerd, en hebben we een vrijwel geheel internationaal kabinet. Had toch al vaker het idee dat we onze ministers van onderwijs voortaan beter uit Finland (beste onderwijs van de wereld naar het schijnt) kunnen halen.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'
Jij, Wilders en andere personen vínden dat er schijn tegen hem is. Dat is wat anders. Zo kan ik ook wel beweren dat Wilders een reptilian is, en dat hij vanaf nu de schijn tegen zich heeft. Dat is dus, zoals je ziet, onzin.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In ieder geval niet iemand die de schijn tegen zich heeft
Nou, het is simpelweg onhaalbaar.quote:en er geen zak aan doet om zijn andere nationaliteit vaarwel te zeggen. Zegt eigenlijk al genoeg over de loyaliteit. Heel loyaal, maar niet zo loyaal om de andere nationaliteit te laten cancellen desnoods met wijziging op de wet. Wetten zijn er om de maatschappij te dienen. Nu wordt het argument steeds maar aangehaald dat de wet niet kan worden veranderd.
Wel iets. Een paspoort wordt niet zomaar verstrekt. Ik zou het ook liever anders zien, bijvoorbeeld middels een vragenlijst een loyaliteitsmeting doen en in praktijk daarop toetsen.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:52 schreef jaoka het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel dat het het mooiste zou zijn wanneer het toetsbaar is. Ben alleen bang dat het hebben van welk paspoort hier te weinig over zegt.
Goed plan.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ach, de kerkhoven liggen vol met mensen die meenden onvervangbaar te zijn. Maar op zich kunnen we met een regering ook de kant van het bedrijfsleven op gaan, hč, als je dan zo begint moet je wel consequent zijn. Dan wordt er uitsluitend op kwaliteit geselecteerd, en hebben we een vrijwel geheel internationaal kabinet. Had toch al vaker het idee dat we onze ministers van onderwijs voortaan beter uit Finland (beste onderwijs van de wereld naar het schijnt) kunnen halen.
Oh, jij bent de Staatswoordvoerder van die landen?quote:
Meh, ik hecht niet zoveel waarde aan het begrip nationaliteit. Iemand heeft turkse, marokkaanse, argetijnse of wat dan ook ouders, dat boeit me vrij weinig. Een nationaliteit hóeft niets meer te zijn dan een administratief regeltje.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat dit niet allang het geval is, natuurlijk wil je geen bestuurders met een dubbele loyaliteit, of het risico daarvan. Overigens werd/wordt een vergelijkbare discussie ook gevoerd in combinatie met katholieken en hun relatie met het Vaticaan.
Maar wat mij het meest stoort is de veroordeling van mensen tot een bepaalde nationaliteit tot in de eeuwigheid, ook al willen ze het niet. Ronduit bizar, ik zou dat nooit accepteren, netzomin als jij dat zou accepteren vermoed ik.
[..]
Nee, hij heeft gezond verstand.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh, jij bent de Staatswoordvoerder van die landen?
Laat ik het dan anders formuleren:quote:Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh, jij bent de Staatswoordvoerder van die landen?
ik hoop wel dat je begrijpt dat dit natuurlijk nooit zal werken, zeker niet voor volksvertegenwoordigers. Je zou wel eventueel op een dergelijke manier met ambtenaren kunnen omgaan, maar daar hoort dan wel een concurrerende beloning bij uiteraard.quote:
Ik denk dat je zal moeten accepteren dat die dingen nou eenmaal niet toetsbaar zijn.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wel iets. Een paspoort wordt niet zomaar verstrekt. Ik zou het ook liever anders zien, bijvoorbeeld middels een vragenlijst een loyaliteitsmeting doen en in praktijk daarop toetsen.
En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders formuleren:
Ik zou me als Staatswoordvoerder rot lachen als iemand anders uit een ander land, geboren in een ander land, vraagt of de wet even veranderd mag worden, zodat hij, in dat andere land, zijn functie uit kan oefenen. Ik zou me afvragen wat voor land dat dan is, dat dat zoiets eist.
Ik moet wel lachen dat één van Wilders' stokpaardjes "het voor 50% verminderen van de bureaucratie" was. En dan komt hij met dit soort fratsen.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders formuleren:
Ik zou me als Staatswoordvoerder rot lachen als iemand anders uit een ander land, geboren in een ander land, vraagt of de wet even veranderd mag worden, zodat hij, in dat andere land, zijn functie uit kan oefenen. Ik zou me afvragen wat voor land dat dan is, dat dat zoiets eist.
Ook niet als hij heel goed is als bestuurder?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Doet dat er nu toe? Nee.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims,
Nou, 1. ze zijn beiden van pvda, dus nee, dat gaat niks worden.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:06 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Ook niet als hij heel goed is als bestuurder?
Oh ja? Heb je daar een enquette over gedaan of zo?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik hoop wel dat je begrijpt dat dit natuurlijk nooit zal werken, zeker niet voor volksvertegenwoordigers. Je zou wel eventueel op een dergelijke manier met ambtenaren kunnen omgaan, maar daar hoort dan wel een concurrerende beloning bij uiteraard.
Maar als ik het goed heb begrepen vindt een meerderheid van de Nederlanders een dergelijke dubbele nationaliteit een probleem, en daarmee ís een dubbele nationaliteit ook een probleem.
Wouter Bos heeft ook al een dubbele nationaliteit?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Landverraders? WTFquote:Op zondag 18 februari 2007 11:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Hij draagt deze mensen voor.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wouter Bos heeft ook al een dubbele nationaliteit?
Doet dat er nu toe? Nee.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, 1. ze zijn beiden van pvda, dus nee, dat gaat niks worden.
En een deel van het volk vindt het prima. Klaar. We zijn het eens.quote:2. Als je er zo tegen aankijkt dan zou je het bedrijfsmatig kunnen gaan aanpakken en iedereen uit de wereld halen, maar dat heeft niets meer met volksvertegenwoordiging te maken. (tenzij men dat als volk prima vindt).
Jij niet, anderen wél, niet zelden in extreme mate, zeker onder Turken. Bij Marokkanen weet ik het eigenlijk niet zo, zeker omdat veel Marokkanen in Nederland Berbers zijn. Als Albayrak een Koerd was geweest was het vermoedelijk ook geen issue geweest.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Meh, ik hecht niet zoveel waarde aan het begrip nationaliteit. Iemand heeft turkse, marokkaanse, argetijnse of wat dan ook ouders, dat boeit me vrij weinig. Een nationaliteit hóeft niets meer te zijn dan een administratief regeltje.
Van Albayrak heb ik nog niet zoveel gezien om daar een oordeel over te hebben, maar Aboutaleb komt op mij over als een kundig bestuurder.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims, niet voor niets beiden afkomstig uit de PVDA, en beiden uiteraard niet afvallig. Het is de lijn van de PVDA die na het verliezen van een deel van de natuurlijke achterban op zoek is naar een nieuwe voedingsbodem.
Met zoveel smileys denk ik niet dat jij echt een grote woordenschat hebt.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Landverraders? WTFWat een stel achterlijke mensen lopen er op FOK! rond. Ach, het is leven is ook hard, jij zal nooit de kans krijgen om in een kabinet te komen, en twee allochtonen met een dubbele nationaliteit wel.
Boehoehoe
![]()
![]()
Ben jij nou echt achterlijk?Ik kan amper een serieuze reactie formuleren op zulke achterlijke denkkronkels.
![]()
Echt![]()
Nee, daar is geen volksraadpleging in geweest.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Doet dat er nu toe? Nee.
[..]
En een deel van het volk vindt het prima. Klaar. We zijn het eens.
Er kan een slotje op dit topic.
22 november vorig jaar.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, daar is geen volksraadpleging in geweest.
In welk partijprogramma stond dat over 2 nationaliteiten?quote:
Wanneer dien je twee heren? Alleen wanneer je twee paspoorten hebt of ook wanneer je connecties met bedrijven hebt, een bepaalde religie aanhangt, lid bent van een poszegelverzamelclub etc. etc.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
Dus mensen die mensen voordragen die in een van jouw crisistijden misschien een reden hebben om verraders te worden zijn nu ook al landsverraders?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hij draagt deze mensen voor.
In allen, behalve in die van Gekke Geertje.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In welk partijprogramma stond dat over 2 nationaliteiten?
quote:Op zondag 18 februari 2007 11:15 schreef jaoka het volgende:
[..]
Dus mensen die mensen voordragen die in een van jouw crisistijden misschien een reden hebben om verraders te worden zijn nu ook al landsverraders?
Lekkere redenering is dat. Misschien moeten we maar een soort nationale inquisitie opzetten waarbij we mensen op een weegschaal zetten en kijken of ze te licht zijn om trouwe Nederlanders te zijn.
1 nieuwe PvdA staatssecretaris gaat dan in ieder geval al vrijuit.
ik meen iets dergelijks opgevangen te hebben. er zal ongetwijfeld een enquete gehouden zijn, of zit Maurice de Hond nog in de bak?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef jaoka het volgende:
[..]
Oh ja? Heb je daar een enquette over gedaan of zo?![]()
Grotere problemen? Je hebt zelf kunnen zien hoe er gereageerd werd op de vragen van de PVV, alsof de wereld vergaat, of in ieder geval Nederland. En dat om iets wat in een middagje geregeld kan zijn, iets wat allang geregeld had moeten zijn. Mischien kan er een kamercommissie op bezoek in Marokko waar dit probleem ongetwijfeld zeer effectief opgelost is. Kunnen ze meteen informeren naar Abou's zusquote:Me dunkt dat er wel grotere problemen in dit land en de wereld zijn dan de dubbele nationaliteit van wie dan ook. Lijkt me dat de kwaliteit van leven meer omhoog zou gaan wanneer mensen zich bezig houden met de prijsstijgingen in hun lokale supermarkt en van de vaste lasten dan met dit.
quote:Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
Bij de screening door de aivd zal het gerucht aan de orde komen. Ik lach mij echt ziek als volgende week blijkt dat Aboutaleb wegens "verplichtingen elders" opeens afziet van zijn nieuwe funktie.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:Kunnen ze meteen informeren naar Abou's zus![]()
2 nationaliteiten.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:15 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Wanneer dien je twee heren? Alleen wanneer je twee paspoorten hebt of ook wanneer je connecties met bedrijven hebt, een bepaalde religie aanhangt, lid bent van een poszegelverzamelclub etc. etc.
Balkenende accepteert ze als formateur. Ook al een landverrader?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hij draagt deze mensen voor.
Iemand met 2 nationaliteiten weet nog beter wat loyaliteit inhoudt. Mooi punt, vreemd dat Abou en Alya daar zelf niet een punt van maken.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
2 nationaliteiten.
Te idioot voor woorden dat iemand met een andere nationaliteit regeringsfunctionaris zou kunnen zijn.
Ben ik nu de enige met 2 nationaliteiten die hiertegen is?
Balkenende doet er wijs aan een goede screening te laten plaatsvinden. Dat ten eerste, is ook een standaardprocedure. Echter, bij acceptatie vind ik hem inderdaad ook een landverrader. Niet alleen om die reden overigens.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Balkenende accepteert ze als formateur. Ook al een landverrader?
We gaan van "schijn voorkomen van een verstrengelde loyaliteit" naar "landverraders". Waarbij dubbele nationaliteiten niets meer is dan een facade.
quote:Op zondag 18 februari 2007 11:12 schreef Puzzelaar het volgende:
Toch wel grappig dat iemand die Godslasteraar heet, een atheist dus, op een bijna religieuze manier vage irrationele dingen als "loyaliteit" en "nationaliteit" verdedigd.
'70quote:Op zondag 18 februari 2007 11:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
![]()
Sorry hoor, maar dit is "een beetje dom", om Maxima te citeren. Dat iets irrationeel is wil nog niet zeggen dat het niet relevant is. Religies zijn irrationeel, vaag, achterlijk zelfs, en helaas helaas in de praktijk zéér relevant. Evenals loyaliteit en nationaliteit. Mensen handelen in belangrijke mate op basis van deze sentimenten. En als het vermoeden bestaat dat de één zich laat leiden andere door loyaliteiten zal dat tot gevolg hebben dat men zich zelf ook meer orienteerd op de eigen loyaliteit, nationaliteit etc. Dat hebben we de afgelopen jaren zien gebeuren. Wilders en de PVV zijn er een exponent van. Of zie voor een extreme versie Irak.
Overigens valt me op dat zowel Yildiz als Puzzelaar beiden van 1984 zijn. Ik ben van '71 en Aah is meen ik ook van een dergelijke leeftijd. Jullie beiden gaan teveel uit van de eigen sentimenten ten aanzien van loyaliteit en nationaliteit. Als ik door Scheveningen loop vraag ik mij ook regelmatig af of dat nu werkelijk "landgenoten" zijn van mij. Maar in de praktijk werkt het nu eenmaal zo.
En "nationaliteit" en "loyaliteit" zit 'm alleen in het paspoort en overige documentatie natuurlijk.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
2 nationaliteiten.
Te idioot voor woorden dat iemand met een andere nationaliteit regeringsfunctionaris zou kunnen zijn.
Ben ik nu de enige met 2 nationaliteiten die hiertegen is?
het gaat me nog geeneens om de moslimse varianten van Sjonnie en Anita die op de boulevard van Scheveningen hun gepimpte burgerautootjes showen, ook die grefo-relicten die in Scheveningen rondstrompelen. En in het weekeinde zie je dan ook de originele Sjonnie en Anita's verschijnenquote:Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
'70.
Goed punt, ik heb zelfs niet meer het gevoel op vakantie te zijn. Ik zie "vrech" volk dat niets meer met mijn cultuur te maken heeft.
Best een interessante discussie dit topic. Daarom een beetje jammer dat het nu toch weer gaat om: "de mensen om me heen lijken minder op mij dan vroeger en dat vind ik kut'.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
'70.
Goed punt, ik heb zelfs niet meer het gevoel op vakantie te zijn. Ik zie "vrech" volk dat niets meer met mijn cultuur te maken heeft.
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:46 schreef jaoka het volgende:
[..]
Best een interessante discussie dit topic. Daarom een beetje jammer dat het nu toch weer gaat om: "de mensen om me heen lijken minder op mij dan vroeger en dat vind ik kut'.
aap --> mouw. Het gaat dus helemaal niet om het tweede paspoort, het gaat om de religie. Je had er geen 7 topics over volgezeken als het een blanke WASP was geweest, wiens ouders uit Cincinnati hierheen waren geëmigreerd.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.![]()
Het is gebruikelijk in een democratie dat een deel van de bevolking "niets heeft" met de regering. Gelukkig wel zeg.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan.
Met Wilders' maatregelen wordt het land in no time eensgezind.quote:De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.![]()
Jouw woorden. Anyway, blanke WASP is nu niet aan de orde.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
aap --> mouw. Het gaat dus helemaal niet om het tweede paspoort, het gaat om de religie. Je had er geen 7 topics over volgezeken als het een blanke WASP was geweest, wiens ouders uit Cincinnati hierheen waren geëmigreerd.
Je bedoelt dat het in de kern aangeeft wat mensen op hun gemak doet voelen? Dat is wat anders dan loyaliteit, maar wel waar jij het nu over hebt met je 'vrech' volk.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.![]()
Met dat laatste denk ik dat het er niet beter op wordt, aktie geeft reaktie en vice versa. Ik zou echter niet weten wat de gulden middenweg is. Je weet dat moslimmetjes nogal fanatiek zijn he?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:54 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk in een democratie dat een deel van de bevolking "niets heeft" met de regering. Gelukkig wel zeg.
[..]
Met Wilders' maatregelen wordt het land in no time eensgezind.![]()
Ik doelde op het MO-conflict. Ik had ook Noord-Ierland kunnen nemen, of een andere vicieuze cirkel van geweld.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Joden zijn nu bij uitstek een volk dat ervaring heeft met het fenomeen loyaliteit en nationaliteit cq
Toe maar, nog uitbreiden ook!quote:persoonlijke aanval?Jij weet niet wat een persoonlijke aanval is
![]()
Met de jaren en de praktijk komt er nu eenmaal onvermijdelijk een zekere deceptie en grimmigheid. Niet bij iedereen overigens, dat zijn die wereldvreemde types die je weleens ziet en leest.
Ik moet dan altijd denken aan de Anti-Machiavelli van Frederik de Grote die in zijn jeugdige idealisme meende dat Machiavelli een boosaardige cynicus was, waarna dezelfde Frederik de Grote na jaren van praktijk en staatsmanschap tot de conclusie kwam dat Machiavelli toch eigenlijk wel gelijk had.
Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jouw woorden. Anyway, blanke WASP is nu niet aan de orde.
Nee hoor, ik heb het nooit over blanke WASPs gehad, wat je daar ook mee bedoelt. Je doet een leuke poging om de discussie af te leiden naar iets dat niet aan de orde is. Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?
Mooi dan zijn we het eens!quote:Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Met dat laatste denk ik dat het er niet beter op wordt, aktie geeft reaktie en vice versa.
Welke moslims heb je nu over?quote:Ik zou echter niet weten wat de gulden middenweg is. Je weet dat moslimmetjes nogal fanatiek zijn he?
Nee, nou moet je niet zeggen dat hij de discussie afleidt. Dat doe jij namelijk zelf de hele tijd door over moslims en hoofddoekjes te praten. Hij heeft het tenminste nog over het geval van de dubbele nationaliteiten.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het nooit over blanke WASPs gehad, wat je daar ook mee bedoelt. Je doet een leuke poging om de discussie af te leiden naar iets dat niet aan de orde is. Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.![]()
in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet, en was de discussie vermoedelijk ook aanzienlijk minder emotioneel geweest.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?
Want...? Voor zover ik weet hebben die partijen geen enkele moeite met dubbele nationaliteiten.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet,
Proest, 1970? Als ik jou was zou ik eerst maar eens een Poolse vrouw importeren dan.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.![]()
En Wilders niet? Lekker rechtvaardig.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet, en was de discussie vermoedelijk ook aanzienlijk minder emotioneel geweest.
... tot er een exponent opduikt van Een tsunami van amerikaniseringquote:Op zondag 18 februari 2007 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want...? Voor zover ik weet hebben die partijen geen enkele moeite met dubbele nationaliteiten.
Zitten onze kinderen de hele dag te bidden op school en kunnen we lekker cowboytje spelen, maar dan met echte pistolen. Past ook helemaal bij de Nederlandse cultuur en zoquote:Op zondag 18 februari 2007 12:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
in het geval van een WASP had Groenlinks/SP/PVDA deze discussie wel op de agenda gezet, en was de discussie vermoedelijk ook aanzienlijk minder emotioneel geweest.
Zit me nu af te vragen of Pat Buchanan niet geinteresseerd zou zijn om naar NL te komen![]()
Scherp.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Proest, 1970? Als ik jou was zou ik eerst maar eens een Poolse vrouw importeren dan.
Gelul. FOKkers zijn niet representatief voor de partijen.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
... tot er een exponent opduikt van Een tsunami van amerikanisering![]()
Deel jij nog wat friet uit.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Proest, 1970? Als ik jou was zou ik eerst maar eens een Poolse vrouw importeren dan.
De PvdV stelt alleen voor om mensen met een dubbel paspoort geen minister of staatssecretaris te kunnen laten worden, ivbm loyaliteits en andere bla bla bla redenen.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ten eerste kan Aboutaleb of Maxima niet de 2e nationaliteit afstaan. Dat gaat gewoon niet. Of hij / zij zou daar ter plaatse op de 1 of andere manier de wet moeten veranderen, zoals Wilders, laconiek en jofel even zegt. Wat is het toch een lieve man, die Wilders, zo goed in contact met het volk. Maar het is o zo onzinnig, onrealistisch en onhaalbaar, en dat weet hij ook.
met de vraag of "iets" bij de Nederlandse cultuur past moet je erg voorzichtig zijn tegenwoordigquote:Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef jaoka het volgende:
[..]
Zitten onze kinderen de hele dag te bidden op school en kunnen we lekker cowboytje spelen, maar dan met echte pistolen. Past ook helemaal bij de Nederlandse cultuur en zo![]()
Je hebt er geen problemen mee dat grote groepen in NL nooit een openbare functie kunnen vervullen?quote:Op zondag 18 februari 2007 12:13 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De PvdV stelt alleen voor om mensen met een dubbel paspoort geen minister of staatssecretaris te kunnen laten worden, ivbm loyaliteits en andere bla bla bla redenen.
Ik persoonlijk heb er geen enkel probleem mee, maar het is wel wat anders als jij hier stelt.
Het gaat dan ook niet dat zomaar iemand een dubbele nationaliteit heeft, maar dat een bewindslied een dubbele nationliteit heeft. Maar we zullen het nooit weten, nietwaar?quote:Op zondag 18 februari 2007 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want...? Voor zover ik weet hebben die partijen geen enkele moeite met dubbele nationaliteiten.
quote:Op zondag 18 februari 2007 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelul. FOKkers zijn niet representatief voor de partijen.
Niet lang meer als we die Pat Buchanan van je binnenhalen hoor. Die heeft heel duidelijke ideeen over wat mensen wel en niet mogen doen en zijn binnen een cultuur.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
met de vraag of "iets" bij de Nederlandse cultuur past moet je erg voorzichtig zijn tegenwoordig![]()
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg juist dat ik er persoonlijk geen probleem mee hebt dat ze tot het kabinet toetreden.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Je hebt er geen problemen mee dat grote groepen in NL nooit een openbare functie kunnen vervullen?
is hij extreemrechts omdat hij tegen extremisme strijdt?quote:Op zondag 18 februari 2007 12:24 schreef Genverbrander het volgende:
Ik had lang gedacht dat WIlders op het randje zat tussen rechts en extreemrechts, maar het is nu toch wel echt extreemrechts geworden helaas als ik wat van zijn recente uitspraken lees.![]()
theocratie? Buchanan? Buchanan is een echte republiekeinse conservatief en meer dan uitstekend opgeleid (vergelijk dat met de patjepeeërs op het Binnenhof). Niet mijn politieke stiel, maar zeker de moeite waardquote:Op zondag 18 februari 2007 12:24 schreef jaoka het volgende:
[..]
Niet lang meer als we die Pat Buchanan van je binnenhalen hoor. Die heeft heel duidelijke ideeen over wat mensen wel en niet mogen doen en zijn binnen een cultuur.
Zei ik cultuur? Sorry, bedoelde natuurlijk theocratie.
Waar zeg ik dat die niet opgeleid is of niet rechts en conservatief is?quote:Op zondag 18 februari 2007 12:35 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
theocratie? Buchanan? Buchanan is een echte republiekeinse conservatief en meer dan uitstekend opgeleid (vergelijk dat met de patjepeeërs op het Binnenhof). Niet mijn politieke stiel, maar zeker de moeite waard
Wilders zegt het allemaal een beetje cru maar de bottom line is dat het volk zijn standpunten weet te waarderen.quote:Discussie dubbele nationaliteit kost coalitie zetels
Uitgegeven: 18 februari 2007 12:24
RIJSWIJK - De aanhang voor de coalitiepartijen is deze week sterk afgenomen. Dat bleek zondag uit een peiling van Maurice de Hond. "Dit hangt duidelijk samen met de discussie over de dubbele nationaliteit van bewindspersonen", stelt De Hond.
Niet alleen kiezers van de Partij voor de Vrijheid (PVV) steunden volgens de opiniepeiler deze motie, maar ook die van de VVD (86 procent) en het CDA (58 procent).
In vergelijking met de verkiezingen van november verliest het CDA zes zetels. De PvdA heeft er vijf minder. Het ChristenUnie blijft op twee staan. Hierdoor zouden de drie coalitiepartijen bij nieuwe verkiezingen met 69 zetels niet meer kunnen steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer.
Ja, dat is nou juist het idee van populisme.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:49 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Wilders zegt het allemaal een beetje cru maar de bottom line is dat het volk zijn standpunten weet te waarderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |