abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46419490
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:56 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Goed plan.
ik hoop wel dat je begrijpt dat dit natuurlijk nooit zal werken, zeker niet voor volksvertegenwoordigers. Je zou wel eventueel op een dergelijke manier met ambtenaren kunnen omgaan, maar daar hoort dan wel een concurrerende beloning bij uiteraard.
Maar als ik het goed heb begrepen vindt een meerderheid van de Nederlanders een dergelijke dubbele nationaliteit een probleem, en daarmee ís een dubbele nationaliteit ook een probleem.
pi_46419510
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wel iets. Een paspoort wordt niet zomaar verstrekt. Ik zou het ook liever anders zien, bijvoorbeeld middels een vragenlijst een loyaliteitsmeting doen en in praktijk daarop toetsen.
Ik denk dat je zal moeten accepteren dat die dingen nou eenmaal niet toetsbaar zijn.

Zo'n vragenlijst bijvoorbeeld, daar kan de meest verraderlijke figuur de mooiste antwoordjes op geven. Denk dat de beste meetlat is om te kijken hoe mensen zich gedragen en ze daar op te beoordelen.

Het klagen over dubbele paspoorten gaat veels te veel over symbolen. Om daarom mensen af te rekenen als niet-loyaal is gewoon tegen de wet (ja die van onschuldig tot het tegendeel bewezen is ).
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:04:46 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419516
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders formuleren:

Ik zou me als Staatswoordvoerder rot lachen als iemand anders uit een ander land, geboren in een ander land, vraagt of de wet even veranderd mag worden, zodat hij, in dat andere land, zijn functie uit kan oefenen. Ik zou me afvragen wat voor land dat dan is, dat dat zoiets eist.
En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46419520
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders formuleren:

Ik zou me als Staatswoordvoerder rot lachen als iemand anders uit een ander land, geboren in een ander land, vraagt of de wet even veranderd mag worden, zodat hij, in dat andere land, zijn functie uit kan oefenen. Ik zou me afvragen wat voor land dat dan is, dat dat zoiets eist.
Ik moet wel lachen dat één van Wilders' stokpaardjes "het voor 50% verminderen van de bureaucratie" was. En dan komt hij met dit soort fratsen.
pi_46419534
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En daarom moet NL eens ruggengraat tonen en aangeven dat die meneer dan ook geen zak te vertellen krijgt in NL. Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Ook niet als hij heel goed is als bestuurder?
pi_46419563
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims, niet voor niets beiden afkomstig uit de PVDA, en beiden uiteraard niet afvallig. Het is de lijn van de PVDA die na het verliezen van een deel van de natuurlijke achterban op zoek is naar een nieuwe voedingsbodem.
pi_46419574
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims,
Doet dat er nu toe? Nee.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:08:56 #133
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419577
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:06 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ook niet als hij heel goed is als bestuurder?
Nou, 1. ze zijn beiden van pvda, dus nee, dat gaat niks worden.
2. Als je er zo tegen aankijkt dan zou je het bedrijfsmatig kunnen gaan aanpakken en iedereen uit de wereld halen, maar dat heeft niets meer met volksvertegenwoordiging te maken. (tenzij men dat als volk prima vindt).
Je kunt je dan afvragen wat je dan nog met een regering/kabinet moet.
pi_46419579
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik hoop wel dat je begrijpt dat dit natuurlijk nooit zal werken, zeker niet voor volksvertegenwoordigers. Je zou wel eventueel op een dergelijke manier met ambtenaren kunnen omgaan, maar daar hoort dan wel een concurrerende beloning bij uiteraard.
Maar als ik het goed heb begrepen vindt een meerderheid van de Nederlanders een dergelijke dubbele nationaliteit een probleem, en daarmee ís een dubbele nationaliteit ook een probleem.
Oh ja? Heb je daar een enquette over gedaan of zo?

Me dunkt dat er wel grotere problemen in dit land en de wereld zijn dan de dubbele nationaliteit van wie dan ook. Lijkt me dat de kwaliteit van leven meer omhoog zou gaan wanneer mensen zich bezig houden met de prijsstijgingen in hun lokale supermarkt en van de vaste lasten dan met dit.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:09:28 #135
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46419585
quote:

Maar helaas, NL wordt weggegeven door landverraders als Bos.
Wouter Bos heeft ook al een dubbele nationaliteit?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46419594
quote:

[..]

Landverraders? WTF Wat een stel achterlijke mensen lopen er op FOK! rond. Ach, het is leven is ook hard, jij zal nooit de kans krijgen om in een kabinet te komen, en twee allochtonen met een dubbele nationaliteit wel. Boehoehoe

Ben jij nou echt achterlijk? Ik kan amper een serieuze reactie formuleren op zulke achterlijke denkkronkels.

Echt
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:10:16 #137
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419598
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wouter Bos heeft ook al een dubbele nationaliteit?
Hij draagt deze mensen voor.
pi_46419607
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou, 1. ze zijn beiden van pvda, dus nee, dat gaat niks worden.
Doet dat er nu toe? Nee.
quote:
2. Als je er zo tegen aankijkt dan zou je het bedrijfsmatig kunnen gaan aanpakken en iedereen uit de wereld halen, maar dat heeft niets meer met volksvertegenwoordiging te maken. (tenzij men dat als volk prima vindt).
En een deel van het volk vindt het prima. Klaar. We zijn het eens.

Er kan een slotje op dit topic.
pi_46419609
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Meh, ik hecht niet zoveel waarde aan het begrip nationaliteit. Iemand heeft turkse, marokkaanse, argetijnse of wat dan ook ouders, dat boeit me vrij weinig. Een nationaliteit hóeft niets meer te zijn dan een administratief regeltje.
Jij niet, anderen wél, niet zelden in extreme mate, zeker onder Turken. Bij Marokkanen weet ik het eigenlijk niet zo, zeker omdat veel Marokkanen in Nederland Berbers zijn. Als Albayrak een Koerd was geweest was het vermoedelijk ook geen issue geweest.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:11:01 #140
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419612
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Overigens geloof ik ook absoluut niet dat Aboutaleb en Albayrak geselecteerd zijn op hun kwaliteiten, dit zijn totemmoslims, niet voor niets beiden afkomstig uit de PVDA, en beiden uiteraard niet afvallig. Het is de lijn van de PVDA die na het verliezen van een deel van de natuurlijke achterban op zoek is naar een nieuwe voedingsbodem.
Van Albayrak heb ik nog niet zoveel gezien om daar een oordeel over te hebben, maar Aboutaleb komt op mij over als een kundig bestuurder.

Al realiseer ik me dat dat slechts mijn perspectief is, natuurlijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:11:07 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419614
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Landverraders? WTF Wat een stel achterlijke mensen lopen er op FOK! rond. Ach, het is leven is ook hard, jij zal nooit de kans krijgen om in een kabinet te komen, en twee allochtonen met een dubbele nationaliteit wel. Boehoehoe

Ben jij nou echt achterlijk? Ik kan amper een serieuze reactie formuleren op zulke achterlijke denkkronkels.

Echt
Met zoveel smileys denk ik niet dat jij echt een grote woordenschat hebt.
pi_46419624
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:11:44 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419627
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Doet dat er nu toe? Nee.
[..]

En een deel van het volk vindt het prima. Klaar. We zijn het eens.

Er kan een slotje op dit topic.
Nee, daar is geen volksraadpleging in geweest.
pi_46419644
Toch wel grappig dat iemand die Godslasteraar heet, een atheist dus, op een bijna religieuze manier vage irrationele dingen als "loyaliteit" en "nationaliteit" verdedigd.
pi_46419650
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, daar is geen volksraadpleging in geweest.
22 november vorig jaar.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 11:14:02 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419664
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:13 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

22 november vorig jaar.
In welk partijprogramma stond dat over 2 nationaliteiten?
pi_46419682
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
Wanneer dien je twee heren? Alleen wanneer je twee paspoorten hebt of ook wanneer je connecties met bedrijven hebt, een bepaalde religie aanhangt, lid bent van een poszegelverzamelclub etc. etc.
pi_46419691
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hij draagt deze mensen voor.
Dus mensen die mensen voordragen die in een van jouw crisistijden misschien een reden hebben om verraders te worden zijn nu ook al landsverraders?

Lekkere redenering is dat. Misschien moeten we maar een soort nationale inquisitie opzetten waarbij we mensen op een weegschaal zetten en kijken of ze te licht zijn om trouwe Nederlanders te zijn.

1 nieuwe PvdA staatssecretaris gaat dan in ieder geval al vrijuit.
pi_46419699
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

In welk partijprogramma stond dat over 2 nationaliteiten?
In allen, behalve in die van Gekke Geertje.
pi_46419714
quote:
Op zondag 18 februari 2007 11:15 schreef jaoka het volgende:

[..]

Dus mensen die mensen voordragen die in een van jouw crisistijden misschien een reden hebben om verraders te worden zijn nu ook al landsverraders?

Lekkere redenering is dat. Misschien moeten we maar een soort nationale inquisitie opzetten waarbij we mensen op een weegschaal zetten en kijken of ze te licht zijn om trouwe Nederlanders te zijn.

1 nieuwe PvdA staatssecretaris gaat dan in ieder geval al vrijuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')