Leg het dan uit.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
Precies. Want zo kan je ook wel gaan kijken naar de nevenfuncties van politici. Heeft er eentje banden met een groot buitenlands bedrijf, dan kunnen we die loyaliteit ook wel in twijfel trekken. Bij een crisistijd is het namelijk lang niet ondenkelijk dat deze als eerste het land verlaat met zijn/haar centjes.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.
Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit niet begrijpt, zegt meer over jou dan over mij.
Als je zo een discussie probeert te 'winnen', geeft dat al aan waar je staat.
Waarom moet dat, functioneren ze dan zo slecht?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.
kwestie van gewoon doen!
Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.
Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit onzinnig vind, zegt meer over jou dan over mij.
Als je zo een discussie probeert te 'winnen', naast het ingaan op slechts kleine delen van reacties van verschillende users, geeft dat al aan waar je staat.
Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'quote:Op zondag 18 februari 2007 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem.
Nou, suggereer je dat de twee geniaal zijn? ROFLMAOquote:Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'
Idd, we moeten het net zo afhandelen als bedrijven.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:40 schreef jaoka het volgende:
[..]
Precies. Want zo kan je ook wel gaan kijken naar de nevenfuncties van politici. Heeft er eentje banden met een groot buitenlands bedrijf, dan kunnen we die loyaliteit ook wel in twijfel trekken. Bij een crisistijd is het namelijk lang niet ondenkelijk dat deze als eerste het land verlaat met zijn/haar centjes.
Exact. Dát beweer ik. Niet dat loyaliteit onzinnig is.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken
Ik weet niet wat voor capriolen je nu uit probeert te halen, maar wat deed je hier dan?quote:en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.![]()
quote:Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
Er staat duidelijk dat de 1 een prutser is en de ander een geniequote:Op zondag 18 februari 2007 10:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, suggereer je dat de twee geniaal zijn? ROFLMAO
Ook een kwestie van fatsoen. Zij willen graag een funktie en dan zorgen ze er maar voor dat ze daar aan de eisen voldoen. Moet er niet aan denken dat mijn land door zo'n dubbele loyalist verdedigd wordt.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:37 schreef Godslasteraar het volgende:
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.
kwestie van gewoon doen!
Het zal er wel iets mee te maken hebben, alleen een stuk minder dan jij denkt.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dit is lachwekkend, jij beweert dat een paspoort niets met loyaliteit heeft te maken en ik ga nu door op loyaliteit. Ik hoef mij jouw fratsen ook niet op te laten spelden.![]()
Ken jij iemand die zuiver 1 belang dient, zuiver en alleen loyaal is aan 1 ding, wat niet zichzelf is?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ook een kwestie van fatsoen. Zij willen graag een funktie en dan zorgen ze er maar voor dat ze daar aan de eisen voldoen. Moet er niet aan denken dat mijn land door zo'n dubbele loyalist verdedigd wordt.![]()
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:46 schreef jaoka het volgende:
[..]
Het zal er wel iets mee te maken hebben, alleen een stuk minder dan jij denkt.
Een Rus met slechts een russisch paspoort kan in een van jouw crisistijden misschien de geweldigste dingen doen voor Nederland. Dit terwijl iemand met enkel een Nederlands paspoort meteen naar het buitenland kan vluchten of ervoor kiest met de tegenpartij te heulen in ruil voor een leuk baantje.
Nu komen we dus op het punt dat alles maar meetbaar moet zijn. Soit, dat mag, geen direct bezwaar, gezien het onhaalbaar is.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
In ieder geval niet iemand die de schijn tegen zich heeft en er geen zak aan doet om zijn andere nationaliteit vaarwel te zeggen. Zegt eigenlijk al genoeg over de loyaliteit. Heel loyaal, maar niet zo loyaal om de andere nationaliteit te laten cancellen desnoods met wijziging op de wet. Wetten zijn er om de maatschappij te dienen. Nu wordt het argument steeds maar aangehaald dat de wet niet kan worden veranderd.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ken jij iemand die zuiver 1 belang dient, zuiver en alleen loyaal is aan 1 ding, wat niet zichzelf is?
Wow, wie is dat?
Met andere woorden, dat slaat nergens op.
Ja, ik snap wel dat het het mooiste zou zijn wanneer het toetsbaar is. Ben alleen bang dat het hebben van welk paspoort dan ook hier te weinig over zegt.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
Ja wel hoor. Als iemand wat gedaan heeft (belangenverstrengeling of "landverraad" in dit geval), dan is diegene schuldig.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar je moet het érgens mee kunnen toetsen. Je kunt niet meten wat iemand denkt.
Het verbaast mij dat dit niet allang het geval is, natuurlijk wil je geen bestuurders met een dubbele loyaliteit, of het risico daarvan. Overigens werd/wordt een vergelijkbare discussie ook gevoerd in combinatie met katholieken en hun relatie met het Vaticaan.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom moet dat, functioneren ze dan zo slecht?
Ach, de kerkhoven liggen vol met mensen die meenden onvervangbaar te zijn. Maar op zich kunnen we met een regering ook de kant van het bedrijfsleven op gaan, hè, als je dan zo begint moet je wel consequent zijn. Dan wordt er uitsluitend op kwaliteit geselecteerd, en hebben we een vrijwel geheel internationaal kabinet. Had toch al vaker het idee dat we onze ministers van onderwijs voortaan beter uit Finland (beste onderwijs van de wereld naar het schijnt) kunnen halen.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:42 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Nee, het is wel ons probleem. Het geeft een praktisch probleem. Stel je hebt 2 bestuurders die in aanmerking komen voor een functie. Een is een Nederlandse prutser, de ander een genie met een dubbel paspoort. Dan vind jij dus dat de Nederlandse prutser het moet worden?'
Jij, Wilders en andere personen vínden dat er schijn tegen hem is. Dat is wat anders. Zo kan ik ook wel beweren dat Wilders een reptilian is, en dat hij vanaf nu de schijn tegen zich heeft. Dat is dus, zoals je ziet, onzin.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In ieder geval niet iemand die de schijn tegen zich heeft
Nou, het is simpelweg onhaalbaar.quote:en er geen zak aan doet om zijn andere nationaliteit vaarwel te zeggen. Zegt eigenlijk al genoeg over de loyaliteit. Heel loyaal, maar niet zo loyaal om de andere nationaliteit te laten cancellen desnoods met wijziging op de wet. Wetten zijn er om de maatschappij te dienen. Nu wordt het argument steeds maar aangehaald dat de wet niet kan worden veranderd.
Wel iets. Een paspoort wordt niet zomaar verstrekt. Ik zou het ook liever anders zien, bijvoorbeeld middels een vragenlijst een loyaliteitsmeting doen en in praktijk daarop toetsen.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:52 schreef jaoka het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel dat het het mooiste zou zijn wanneer het toetsbaar is. Ben alleen bang dat het hebben van welk paspoort hier te weinig over zegt.
Goed plan.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ach, de kerkhoven liggen vol met mensen die meenden onvervangbaar te zijn. Maar op zich kunnen we met een regering ook de kant van het bedrijfsleven op gaan, hè, als je dan zo begint moet je wel consequent zijn. Dan wordt er uitsluitend op kwaliteit geselecteerd, en hebben we een vrijwel geheel internationaal kabinet. Had toch al vaker het idee dat we onze ministers van onderwijs voortaan beter uit Finland (beste onderwijs van de wereld naar het schijnt) kunnen halen.
Oh, jij bent de Staatswoordvoerder van die landen?quote:
Meh, ik hecht niet zoveel waarde aan het begrip nationaliteit. Iemand heeft turkse, marokkaanse, argetijnse of wat dan ook ouders, dat boeit me vrij weinig. Een nationaliteit hóeft niets meer te zijn dan een administratief regeltje.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat dit niet allang het geval is, natuurlijk wil je geen bestuurders met een dubbele loyaliteit, of het risico daarvan. Overigens werd/wordt een vergelijkbare discussie ook gevoerd in combinatie met katholieken en hun relatie met het Vaticaan.
Maar wat mij het meest stoort is de veroordeling van mensen tot een bepaalde nationaliteit tot in de eeuwigheid, ook al willen ze het niet. Ronduit bizar, ik zou dat nooit accepteren, netzomin als jij dat zou accepteren vermoed ik.
[..]
Nee, hij heeft gezond verstand.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh, jij bent de Staatswoordvoerder van die landen?
Laat ik het dan anders formuleren:quote:Op zondag 18 februari 2007 10:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh, jij bent de Staatswoordvoerder van die landen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |