abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 09:53:40 #76
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46418755
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:31 schreef Yildiz het volgende:
Voor mij is het niet meer dan het is. Een reisdocument. Dat is het, geen bijbel, geen auto, geen bewijs van loyaliteit en ook geen space shuttle. Hoe graag iemand anders dat ook zou willen dat het wel zo was.
Wat het voor jou betekent moet je zelf weten, het is ten eerste een identificatie-document en eigendom van de Staat. Dat papiertje krijg je dus niet voor niets.
En nee, het is geen space shuttle.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 18 februari 2007 @ 09:54:52 #77
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46418765
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Oh, nu gaat het ineens over de islam, kan iemand mij uitleggen wat dat met een 2e paspoort te maken heeft?
Dat is de kern van de zaak. Het gaat Wilders helemaal niet om de tweede nationaliteit, het gaat om het feit dat het moslims zijn. Maar dat kon hij niet zeggen, natuurlijk. Maar als je de discussie maar lang genoeg laat slepen, dan komt die waarheid vanzelf boven tafel. QED.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 18 februari 2007 @ 10:02:22 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418819
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat het voor jou betekent moet je zelf weten, het is ten eerste een identificatie-document en eigendom van de Staat.
Nee, een reisdocument. Daarná een identificatie-document. Vroeger, in die goede oude tijd, had je dat paspoort nagenoeg alleen maar nodig als je flink wou gaan reizen.

En dat paspoort is gemaakt voor, jawel, om de burgers makkelijker te laten reizen. Een 2e paspoort biedt dus alleen maar voordelen, het afnemen ervan biedt voor de persoon in kwestie zuiver en alleen nadelen. Tevens heeft het voor iemand anders, anders dan de bezitter ervan, totaal geen bewezen nut. Heeft het dat wel, dan haal ik die met plezier voor de zoveelste keer onderuit. Druk uit een 2e paspoort is onzin, denken die druk weg te kunnen halen door het 2e paspoort te verscheuren is belachelijk.
quote:
Dat papiertje krijg je dus niet voor niets.
Je hoeft er niet loyaal voor te zijn, je hoeft er niet voor je op de kop te gaan staan, geen eed af te leggen of wat dan ook. Ook al denken sommige mensen dat je loyaal moet zijn voor het bezit ervan.

Onzin, zoiets vind ik zwak. Dhimmitude.
quote:
En nee, het is geen space shuttle.
En ook geen bewijs van loyaliteit.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:05:49 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418854
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is de kern van de zaak. Het gaat Wilders helemaal niet om de tweede nationaliteit, het gaat om het feit dat het moslims zijn. Maar dat kon hij niet zeggen, natuurlijk. Maar als je de discussie maar lang genoeg laat slepen, dan komt die waarheid vanzelf boven tafel. QED.
Hij was toch van dat riedeltje met 'ik zeg waar het op staat', toch?

Bob Marley - Slogans.
pi_46418867
Wat een gezeik om niets zeg, verschrikkelijk. Lijkt wel een kippehok vol kippen die zelfs niet elkaars veren meer hebben om over te roddelen.

Dat die twee loyaliteit aan Nederland hebben lijkt me wel duidelijk. Niet per se omdat ze zooo veel van Nederland en de NL-cultuur houden, maar gewoon omdat ze hun leuke inkomsten en status danken aan de Nederlandse staat.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:10:17 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418904
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:07 schreef jaoka het volgende:
Wat een gezeik om niets zeg, verschrikkelijk. Lijkt wel een kippehok vol kippen die zelfs niet elkaars veren meer hebben om over te roddelen.

Dat die twee loyaliteit aan Nederland hebben lijkt me wel duidelijk. Niet per se omdat ze zooo veel van Nederland en de NL-cultuur houden, maar gewoon omdat ze hun leuke inkomsten en status danken aan de Nederlandse staat.
Het lijkt inderdaad sterk op de maaiveldcultuur. Iemand anders is net even anders, en heeft toevallig net iets meer bereikt door harder te werken. Schijnbaar worden sommige mensen daar op de 1 of andere manier niet blij van.

Treurig.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:11:43 #82
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46418912
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:07 schreef jaoka het volgende:

Dat is een zwakke basis voor loyaliteit.
De gewetensvraag voor wie ze partij zouden kiezen in crisistijd zal de werkelijke loyaliteit aantonen. Kijken hoe Marokko en Turkije dan reageren, want daar is loyaliteit nog gewoon belangrijk en komt het je op landverraad te staan als je een andere partij kiest. Maar ja, die landen zijn opportunistisch en zien het wel zitten dat hun burgers in NL de touwtjes in handen krijgen. Over een tig aantal jaren zal dit de voeding voor een burgeroorlog blijken te zijn geweest en mogen heren als Bos verantwoording afleggen. (als ze dan niet al gevlucht zijn met hun centjes)
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:13:20 #83
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46418934
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad sterk op de maaiveldcultuur. Iemand anders is net even anders, en heeft toevallig net iets meer bereikt door harder te werken. Schijnbaar worden sommige mensen daar op de 1 of andere manier niet blij van.

Treurig.
Noem je net een term die bij links gretig aftrek vindt. Iedereen die bovengemiddeld werkt is asociaal.
Man, ik neem je werkelijk niet serieus met je internetwijsheden.
pi_46418949
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De gewetensvraag voor wie ze partij zouden kiezen in crisistijd zal de werkelijke loyaliteit aantonen. Kijken hoe Marokko en Turkije dan reageren, want daar is loyaliteit nog gewoon belangrijk en komt het je op landverraad te staan als je een andere partij kiest.
Wat bedoel je met een crisissituatie? Als we in oorlog zijn met Marokko of zo?
Mochten ze die loyaliteitsgevoelens hebben in het geval van zo'n oorlog, dan zullen die niet opeens verdwijnen wanneer ze enkel Nederlands staatsburgerschap hebben.

Denk dat het verleden trouwens wel heeft aangetoond dat mensen geen tweede paspoort nodig hebben om te heulen met een bezettingsmacht.
pi_46418979
Kunnen de xenofobe rellertjes even reageren op het punt wat ik in deze topics al tig keer probeer te maken:
Het is praktisch onmogelijk om het dubbele paspoort af te schaffen, omdat je voor veel landen eeuwig staatsburger bent. En sommige landen, zoals Israel, verbieden hun staatsburgers om zonder paspoort het land weer in te komen.
pi_46418991
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Noem je net een term die bij links gretig aftrek vindt. Iedereen die bovengemiddeld werkt is asociaal.
Zeg. Denk je nu echt dat alleen "de linksuh mensuh" het oneens zijn met jullie politiestaat-standpunten?
  zondag 18 februari 2007 @ 10:20:01 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46418993
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De gewetensvraag voor wie ze partij zouden kiezen in crisistijd zal de werkelijke loyaliteit aantonen. Kijken hoe Marokko en Turkije dan reageren, want daar is loyaliteit nog gewoon belangrijk en komt het je op landverraad te staan als je een andere partij kiest. Maar ja, die landen zijn opportunistisch en zien het wel zitten dat hun burgers in NL de touwtjes in handen krijgen. Over een tig aantal jaren zal dit de voeding voor een burgeroorlog blijken te zijn geweest en mogen heren als Bos verantwoording afleggen. (als ze dan niet al gevlucht zijn met hun centjes)
Je argument valt als een kaartenhuis in elkaar omdat het een kaartenhuis is.

Ten eerste kan Aboutaleb of Maxima niet de 2e nationaliteit afstaan. Dat gaat gewoon niet. Of hij / zij zou daar ter plaatse op de 1 of andere manier de wet moeten veranderen, zoals Wilders, laconiek en jofel even zegt. Wat is het toch een lieve man, die Wilders, zo goed in contact met het volk. Maar het is o zo onzinnig, onrealistisch en onhaalbaar, en dat weet hij ook.

Je kunt simpelweg geen druk uitoefenen door middel van een 2e paspoort, hooguit op basis van nationaliteit, en dan heb ik het over de stamboom, de familie. Zoiets kun je -helaas pindakaas- niet afnemen. Je kunt het papiertje afnemen, verbranden of wat voor feestelijk iets dan ook, het heeft totaal geen nut, nergens niet. Niet in een conflictsituatie zoals ik al meerdere keren beargumenteerd heb, nergens niet.

Dat je nu met een armageddon-argument over de brug komt laat je alleen maar lijken op een priester die niet meer in zijn eigen verhaal gelooft maar denkt de macht te kunnen behouden door wat angst te zaaien. Als dat je bedoeling niet was, mag je dat gerust zeggen.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

No shit Sherlock, dat beweerd men. Daarom gebruik ik die term ook.
pi_46419013
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Oh, nu gaat het ineens over de islam, kan iemand mij uitleggen wat dat met een 2e paspoort te maken heeft?
Snap je dat niet?

Soera 3 vers huppelepup uit de Koran:
quote:
De Profeet zegt: Jullie moeten allemaal naar Nederland komen en je paspoort van je geboorteland houden.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:23:18 #89
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419029
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:21 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Snap je dat niet?

Soera 3 vers huppelepup uit de Koran:
[..]
.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:26:06 #90
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419054
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:20 schreef Yildiz het volgende:

Ten eerste kan Aboutaleb of Maxima niet de 2e nationaliteit afstaan. Dat gaat gewoon niet. Of hij / zij zou daar ter plaatse op de 1 of andere manier de wet moeten veranderen, zoals Wilders, laconiek en jofel even zegt.
Oh, juist. Daar is de wet een soort natuurwet. Nee, dan kan het niet he?
Ik weet in ieder geval zeker dat er geen hollander bewindsman kan worden in Turkije of Marokko. Daar heb je je wederkerigheid.
pi_46419087
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval zeker dat er geen hollander bewindsman kan worden in Turkije of Marokko. Daar heb je je wederkerigheid.
En dat is relevant op welke manier?

Lijkt me dat we onze eigen wetten hier mogen maken en geen voorbeeld hoeven te nemen aan Turkije of Marokko. Of ben je zo'n groot fan van hun systeem?
  zondag 18 februari 2007 @ 10:30:51 #92
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419104
quote:

[..]

Tof mên, je gaat gewoon niet in op de kern van mijn reactie, maar betwist enkel even de haalbaarheid.
Sterk hoor.

Wat het daar is, boeit mij niet. Dat maakt niet uit, zoals je natuurlijk zelf ook weet. Daarnaast voel ik ook niet de noodzaak om een wet in een ander land, nota bene aan de andere kant van de wereld, te veranderen zodat mensen híer wat gerustgestelder worden.

Stel dát men het voor elkaar krijgt, door hard wapengekletter of diplomatie, is het niet meer dan show-politiek. Het heeft zoals ik al eerder zei totaal geen nut. Het doel is niet functioneel.

Ik moet er niet aan denken dat men een ander land binnen valt om alleen die paspoort-wet te veranderen.
pi_46419106
quote:

[..]

Geen natuurwet, maar common sense.

De halve wereld moet haar regels rond staatsburgerschap aanpassen, alleen maar omdat de Heilige Profeet Wilders diepere symbolische waarden in een paspoort ziet?

Kneuteriger kan het toch niet.
quote:
Oh ja en zoals Turkije en Marokko hun dingen regelen, zo moeten wij het ook doen.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:31:16 #94
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419109
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:29 schreef jaoka het volgende:

[..]

En dat is relevant op welke manier?

Lijkt me dat we onze eigen wetten hier mogen maken en geen voorbeeld hoeven te nemen aan Turkije of Marokko. Of ben je zo'n groot fan van hun systeem?
Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden. Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
pi_46419144
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden. Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
Maxime Verhagen is loyaal aan de Nederlandse staat én aan de Rooms-Katholieke Kerk.

Over de grens er mee. Dumpen in Vaticaanstad.
pi_46419152
quote:

[..]

quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:14 schreef jaoka het volgende:

Mochten ze die loyaliteitsgevoelens hebben in het geval van zo'n oorlog, dan zullen die niet opeens verdwijnen wanneer ze enkel Nederlands staatsburgerschap hebben.

Denk dat het verleden trouwens wel heeft aangetoond dat mensen geen tweede paspoort nodig hebben om te heulen met een bezettingsmacht.
En hoogleraren kunnen zo veel zeggen afhankelijk van hun voorkeuren. Denk niet dat je hoogleraren met een of ander pro-multiculti standpunt erbij zou halen. Doe dat dan nu ook niet.
  zondag 18 februari 2007 @ 10:35:08 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419155
quote:

[..]

Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden.
Is dat waar het om draait? Waarom dat mag? Dat vraag je je af? Wat denk je zelf?
quote:
Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
Het blijft hetzelfde onzinnige loyaliteit-riedeltje, zelfs al zóu je dat paspoort afnemen, is er weer iets anders waarom men niet loyaal zou zijn.
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 10:36:49 #98
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46419170
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
pi_46419175
dat sommige immigranten hun nationaliteit van het land van herkomst niet kwijt kunnen is niet ons probleem. We kunnen rustig deelname van dergelijke mensen aan openbare functies met een zekere mate van verantwoordelijkheid ontzeggen, de bal ligt dan bij bv de Marokkaanse regering. Als bijvoorbeeld Marokkanen, of voor mijn part Israeliërs, vervolgens wat aan te merken hebben op hun uitsluiting van dergelijke functies moeten ze bij de Marokkaanse/Israelische regering zijn, niet de Nederlandse.

kwestie van gewoon doen!
  zondag 18 februari 2007 @ 10:38:58 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46419193
quote:
Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.

Ik zeg dat een paspoort helemaal niets te maken heeft met loyaliteit. Dat jij mij nu probeert neer te zetten als iemand die loyaliteit onzinnig vind, zegt meer over jou dan over mij.

Als je zo een discussie probeert te 'winnen', naast het ingaan op slechts kleine delen van reacties van verschillende users, geeft dat al aan waar je staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')