ik meen iets dergelijks opgevangen te hebben. er zal ongetwijfeld een enquete gehouden zijn, of zit Maurice de Hond nog in de bak?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:09 schreef jaoka het volgende:
[..]
Oh ja? Heb je daar een enquette over gedaan of zo?![]()
Grotere problemen? Je hebt zelf kunnen zien hoe er gereageerd werd op de vragen van de PVV, alsof de wereld vergaat, of in ieder geval Nederland. En dat om iets wat in een middagje geregeld kan zijn, iets wat allang geregeld had moeten zijn. Mischien kan er een kamercommissie op bezoek in Marokko waar dit probleem ongetwijfeld zeer effectief opgelost is. Kunnen ze meteen informeren naar Abou's zusquote:Me dunkt dat er wel grotere problemen in dit land en de wereld zijn dan de dubbele nationaliteit van wie dan ook. Lijkt me dat de kwaliteit van leven meer omhoog zou gaan wanneer mensen zich bezig houden met de prijsstijgingen in hun lokale supermarkt en van de vaste lasten dan met dit.
quote:Op zondag 18 februari 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat een regeringsfunctionaris 2 heren zou mogen dienen.
Bij de screening door de aivd zal het gerucht aan de orde komen. Ik lach mij echt ziek als volgende week blijkt dat Aboutaleb wegens "verplichtingen elders" opeens afziet van zijn nieuwe funktie.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:Kunnen ze meteen informeren naar Abou's zus![]()
2 nationaliteiten.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:15 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Wanneer dien je twee heren? Alleen wanneer je twee paspoorten hebt of ook wanneer je connecties met bedrijven hebt, een bepaalde religie aanhangt, lid bent van een poszegelverzamelclub etc. etc.
Balkenende accepteert ze als formateur. Ook al een landverrader?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hij draagt deze mensen voor.
Iemand met 2 nationaliteiten weet nog beter wat loyaliteit inhoudt. Mooi punt, vreemd dat Abou en Alya daar zelf niet een punt van maken.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
2 nationaliteiten.
Te idioot voor woorden dat iemand met een andere nationaliteit regeringsfunctionaris zou kunnen zijn.
Ben ik nu de enige met 2 nationaliteiten die hiertegen is?
Balkenende doet er wijs aan een goede screening te laten plaatsvinden. Dat ten eerste, is ook een standaardprocedure. Echter, bij acceptatie vind ik hem inderdaad ook een landverrader. Niet alleen om die reden overigens.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Balkenende accepteert ze als formateur. Ook al een landverrader?
We gaan van "schijn voorkomen van een verstrengelde loyaliteit" naar "landverraders". Waarbij dubbele nationaliteiten niets meer is dan een facade.
quote:Op zondag 18 februari 2007 11:12 schreef Puzzelaar het volgende:
Toch wel grappig dat iemand die Godslasteraar heet, een atheist dus, op een bijna religieuze manier vage irrationele dingen als "loyaliteit" en "nationaliteit" verdedigd.
'70quote:Op zondag 18 februari 2007 11:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
![]()
Sorry hoor, maar dit is "een beetje dom", om Maxima te citeren. Dat iets irrationeel is wil nog niet zeggen dat het niet relevant is. Religies zijn irrationeel, vaag, achterlijk zelfs, en helaas helaas in de praktijk zéér relevant. Evenals loyaliteit en nationaliteit. Mensen handelen in belangrijke mate op basis van deze sentimenten. En als het vermoeden bestaat dat de één zich laat leiden andere door loyaliteiten zal dat tot gevolg hebben dat men zich zelf ook meer orienteerd op de eigen loyaliteit, nationaliteit etc. Dat hebben we de afgelopen jaren zien gebeuren. Wilders en de PVV zijn er een exponent van. Of zie voor een extreme versie Irak.
Overigens valt me op dat zowel Yildiz als Puzzelaar beiden van 1984 zijn. Ik ben van '71 en Aah is meen ik ook van een dergelijke leeftijd. Jullie beiden gaan teveel uit van de eigen sentimenten ten aanzien van loyaliteit en nationaliteit. Als ik door Scheveningen loop vraag ik mij ook regelmatig af of dat nu werkelijk "landgenoten" zijn van mij. Maar in de praktijk werkt het nu eenmaal zo.
En "nationaliteit" en "loyaliteit" zit 'm alleen in het paspoort en overige documentatie natuurlijk.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
2 nationaliteiten.
Te idioot voor woorden dat iemand met een andere nationaliteit regeringsfunctionaris zou kunnen zijn.
Ben ik nu de enige met 2 nationaliteiten die hiertegen is?
het gaat me nog geeneens om de moslimse varianten van Sjonnie en Anita die op de boulevard van Scheveningen hun gepimpte burgerautootjes showen, ook die grefo-relicten die in Scheveningen rondstrompelen. En in het weekeinde zie je dan ook de originele Sjonnie en Anita's verschijnenquote:Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
'70.
Goed punt, ik heb zelfs niet meer het gevoel op vakantie te zijn. Ik zie "vrech" volk dat niets meer met mijn cultuur te maken heeft.
Best een interessante discussie dit topic. Daarom een beetje jammer dat het nu toch weer gaat om: "de mensen om me heen lijken minder op mij dan vroeger en dat vind ik kut'.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
'70.
Goed punt, ik heb zelfs niet meer het gevoel op vakantie te zijn. Ik zie "vrech" volk dat niets meer met mijn cultuur te maken heeft.
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:46 schreef jaoka het volgende:
[..]
Best een interessante discussie dit topic. Daarom een beetje jammer dat het nu toch weer gaat om: "de mensen om me heen lijken minder op mij dan vroeger en dat vind ik kut'.
aap --> mouw. Het gaat dus helemaal niet om het tweede paspoort, het gaat om de religie. Je had er geen 7 topics over volgezeken als het een blanke WASP was geweest, wiens ouders uit Cincinnati hierheen waren geëmigreerd.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.![]()
Het is gebruikelijk in een democratie dat een deel van de bevolking "niets heeft" met de regering. Gelukkig wel zeg.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan.
Met Wilders' maatregelen wordt het land in no time eensgezind.quote:De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.![]()
Jouw woorden. Anyway, blanke WASP is nu niet aan de orde.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
aap --> mouw. Het gaat dus helemaal niet om het tweede paspoort, het gaat om de religie. Je had er geen 7 topics over volgezeken als het een blanke WASP was geweest, wiens ouders uit Cincinnati hierheen waren geëmigreerd.
Je bedoelt dat het in de kern aangeeft wat mensen op hun gemak doet voelen? Dat is wat anders dan loyaliteit, maar wel waar jij het nu over hebt met je 'vrech' volk.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het geeft in de kern aan wat mensen onder loyaal verstaan. Ik heb niets met de islam en velen met mij, logisch dat ik niet sta te juichen als zo'n figuur mijn land opeens gaat besturen. Uiteindelijk zal ik die verandering niet kunnen tegengaan, maar zonder slag of stoot zal het ook niet gaan. De tijd zal het leren, maar ik denk niet dat het land eensgezinder zal worden.![]()
Met dat laatste denk ik dat het er niet beter op wordt, aktie geeft reaktie en vice versa. Ik zou echter niet weten wat de gulden middenweg is. Je weet dat moslimmetjes nogal fanatiek zijn he?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:54 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk in een democratie dat een deel van de bevolking "niets heeft" met de regering. Gelukkig wel zeg.
[..]
Met Wilders' maatregelen wordt het land in no time eensgezind.![]()
Ik doelde op het MO-conflict. Ik had ook Noord-Ierland kunnen nemen, of een andere vicieuze cirkel van geweld.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Joden zijn nu bij uitstek een volk dat ervaring heeft met het fenomeen loyaliteit en nationaliteit cq
Toe maar, nog uitbreiden ook!quote:persoonlijke aanval?Jij weet niet wat een persoonlijke aanval is
![]()
Met de jaren en de praktijk komt er nu eenmaal onvermijdelijk een zekere deceptie en grimmigheid. Niet bij iedereen overigens, dat zijn die wereldvreemde types die je weleens ziet en leest.
Ik moet dan altijd denken aan de Anti-Machiavelli van Frederik de Grote die in zijn jeugdige idealisme meende dat Machiavelli een boosaardige cynicus was, waarna dezelfde Frederik de Grote na jaren van praktijk en staatsmanschap tot de conclusie kwam dat Machiavelli toch eigenlijk wel gelijk had.
Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?quote:Op zondag 18 februari 2007 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jouw woorden. Anyway, blanke WASP is nu niet aan de orde.
Nee hoor, ik heb het nooit over blanke WASPs gehad, wat je daar ook mee bedoelt. Je doet een leuke poging om de discussie af te leiden naar iets dat niet aan de orde is. Ik kan mijn kinderen later eerlijk in de ogen aankijken als ze vragen waarom ze een hoofddoekje moeten dragen.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, JOUW woorden. Maar de motie van Wilders had ook blanke WASPs getroffen. Wedden dat ik je dan niet gehoord had? Of sterker nog, dat je dan twee keer zo hard TEGEN de motie was geweest als je hem nu krampachtig verdedigt? "landverraders', hoe zielig kun je worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |