abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:53:49 #251
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46410991
Maar goed, het gaat van "excessen binnen de Islam" en "kritiek op politieke Islam" naar "achterlijke Islamitische cultuur" gevolgd door "moslims weren" en "actieve moslimremigratie", om te komen tot "rechtstaat opzij zetten" en "geen moslims in het kabinet". Gelukkig isoleert hij zichzelf steeds meer dankzij zijn radicalisatieproces, zelfs hardliners binnen de VVD als Verdonk zetten zich tegen hem af. Weldra zal ook de aanhang inzien dat het het gebrek aan constructieve bijdrage hij niets voor elkaar krijgt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 21:54:51 #252
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411021
Je vergeet het woord liever.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:55:03 #253
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46411031
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, het gaat van "excessen binnen de Islam" en "kritiek op politieke Islam" naar "achterlijke Islamitische cultuur" gevolgd door "moslims weren" en "actieve moslimremigratie", om te komen tot "rechtstaat opzij zetten" en "geen moslims in het kabinet". Gelukkig isoleert hij zichzelf steeds meer dankzij zijn radicalisatieproces, zelfs hardliners binnen de VVD als Verdonk zetten zich tegen hem af. Weldra zal ook de aanhang inzien dat het het gebrek aan constructieve bijdrage hij niets voor elkaar krijgt.
We zullen zien. Voorlopig is Wilders de lachende derde.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:56:04 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46411064
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het gaat Wilders er om dat Nederland ongezien omgebouwd wordt van kerkelijk land tot moskee land, zonder dat iemand zich wil afvragen waar dat allemaal toe leidt.
Oei... de bangebroek. En dus maar liever bij voorbaat elke moslim verdacht maken, buiten het publieke debat houden, de regels voor toelating zo beperken dat moslims allereerst hun oorspronkelijke identiteit moeten verwerpen -- zodat er voor hen, mochten ze daar niet mee willen instemmen, uiteindelijk maar één mogelijkheid overblijft: moslim te zijn. Outsider. Paria. Staatsgevaarlijk element.

Self-fulfilling prophecy. QED.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_46411068
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:41 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

er wordt niet gemanipuleerd, de insteek is dat moslims zielig zijn. Geen van die users is van plan zich tot de islam te bekeren, geen alcohol te drinken, halalle biefstukjes te eten. Netzomin als Geert Mak of Marcel van Dam dat van plan zijn. Moslims zijn in de ogen van deze mensen zielig, niet helemaal volwaardig, een beetje kinds. En zo wordt er dan ook mee omgegaan.
Dat soort mensen zijn dus echte racisten in mijn ogen.
Ze doen net alsof het geen volwaardige mensen zijn maar zielige hopeloze mensen die geen verantwoordelijkheid voor hun uitspraken en geloof hoeven nemen.

Het is alsof zij denken dat moslims hun anti-semitisme en hun uitgesproken haat voor de vrije wereld niet helemaal menen. Ze worden dus niet serieus genomen.
Dit zijn de mensen die verantwoordelijk zijn voor als het uit de hand gaat lopen.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46411086
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is gewoon zoals sektes normaal gesproken te werk gaan. Heel geslepen. Dat van die poot tussen de deur is eigenlijk meer een zwaktebod, waarschijnlijk als men gefrustreerd geraakt is door het aantal deuren dat men die dag al in het gezicht gesmeten heeft gekregen.
Bij sektes ja. Dit gaat toch over een of andere Ramadan-meet of zo? Hoe openlijk kun je je profileren?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:57:12 #257
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46411095
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Weldra zal ook de aanhang inzien dat het het gebrek aan constructieve bijdrage hij niets voor elkaar krijgt.
Wie is er constructiever dan?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 21:57:23 #258
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411099
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oei... de bangebroek. En dus maar liever bij voorbaat elke moslim verdacht maken, buiten het publieke debat houden, de regels voor toelating zo beperken dat moslims allereerst hun oorspronkelijke identiteit moeten verwerpen -- zodat er voor hen, mochten ze daar niet mee willen instemmen, uiteindelijk maar één mogelijkheid overblijft: moslim te zijn. Outsider. Paria. Staatsgevaarlijk element.

Self-fulfilling prophecy. QED.
Het is inderdaad redelijk onafwendbaar. Toch steun ik Wilders, want een land vol met moskees en islamgezever zie ik ook niet zitten.
pi_46411128
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

We zullen zien. Voorlopig is Wilders de lachende derde.
Als hij doorgaat met zichzelf als slachtoffer neer te zetten, dan zal het volk er inderdaad nog in trappen ook. Overigens heeft ie dat wel weer mooi afgekeken bij zijn vijanden
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 21:58:44 #260
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411139
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:56 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dat soort mensen zijn dus echte racisten in mijn ogen.
Ze doen net alsof het geen volwaardige mensen zijn maar zielige hopeloze mensen die geen verantwoordelijkheid voor hun uitspraken en geloof hoeven nemen.

Het is alsof zij denken dat moslims hun anti-semitisme en hun uitgesproken haat voor de vrije wereld niet helemaal menen. Ze worden dus niet serieus genomen.
Dit zijn de mensen die verantwoordelijk zijn voor als het uit de hand gaat lopen.
Dit is de analyse die ik herken. Het vreemde knuffelen van een ideologie die ze zelf niet aanhangen, met als gevolg het binnenhalen van je worst enemy als ze eenmaal op kracht zijn gekomen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:59:31 #261
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46411165
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het is inderdaad redelijk onafwendbaar. Toch steun ik Wilders, want een land vol met moskees en islamgezever zie ik ook niet zitten.
Nogmaals: think out of the box.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:59:35 #262
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46411167
quote:
Gematigde moslims proberen de drift tot geweld die er in hun kring heerst te beteugelen door te vertellen dat Jihad niet alleen knokken is, maar ook de strijd tegen het kwaad dat ieder mens in zijn eigen hart heeft. Dat is hoopvol en sympathiek, maar het helpt niet zo erg.
Het heeft zelfs een vervelende bijwerking, want in de propagandaoorlog proberen kwaadwillende moslims nu hun vijanden zand in de ogen te strooien door te betogen dat ‘het rijke islamitische begrip Jihad’ niet zo maar een synoniem van knokken en meppen is, maar staat voor zelfstrijd, voor spirituele oefening in het overwinnen van het kwaad in de eigen ziel. De brave lezers van de NRC zullen wel weer diep onder de indruk zijn, en vergeten daardoor de goedgedocumenteerde gruwelen die zijn voortgevloeid uit eeuwenlange Jihad in Europa, Azië en Afrika.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:00:08 #263
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411188
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nogmaals: think out of the box.
Leuke kreet, maar concreet?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:00:24 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46411193
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bij sektes ja. Dit gaat toch over een of andere Ramadan-meet of zo? Hoe openlijk kun je je profileren?
De verschillende islamitische stromingen vallen wat mij betreft gewoon onder de sektes. Net als de christelijke stromingen trouwens.

Dat het allemaal openlijk gebeurt is logisch. Dat houdt de illusie in stand dat het allemaal wel oké en gezellig is.
pi_46411219
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dit is de analyse die ik herken. Het vreemde knuffelen van een ideologie die ze zelf niet aanhangen, met als gevolg het binnenhalen van je worst enemy als ze eenmaal op kracht zijn gekomen.
Dit is puur complotdenken. Alsof moslims in Nederland een eenheid is. Ze kunnen niet eens een politieke partij oprichten die breed gedragen wordt. Allemaal flauwekul en bangmakerij.
pi_46411228
iets anders, wat ik niet begrijp dat bv Marokkanen niet razend worden dat ze veroordeeld zijn tot een Marokkaans paspoort. Als ik op die manier tot Nederland veroordeeld zou worden zou ik furieus zijn, de gedachte maakt me al razend
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:02:22 #267
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411240
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dit is puur complotdenken. Alsof moslims in Nederland een eenheid is. Ze kunnen niet eens een politieke partij oprichten die breed gedragen wordt. Allemaal flauwekul en bangmakerij.
De vraag is waarom hun belangen worden behartigd door Marcellen van Dammen?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:03:03 #268
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46411262
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
iets anders, wat ik niet begrijp dat bv Marokkanen niet razend worden dat ze veroordeeld zijn tot een Marokkaans paspoort. Als ik op die manier tot Nederland veroordeeld zou worden zou ik furieus zijn, de gedachte maakt me al razend
Ik weet niet of dat echt voorbedachte rade is. Misschien heeft men het gewoon als feit geaccepteerd.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:03:03 #269
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46411263
quote:
Nee, daar heb je de PvdA en Gl toch al voor?
pi_46411285
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De vraag is waarom hun belangen worden behartigd door Marcellen van Dammen?
Omdat Marcel van Dam samen met crab people Nederland wil veroveren?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:05:54 #271
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46411336
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:59 schreef PJORourke het volgende:
<copy-paste zonder bronvermelding>
Guttegut, scherp hoor. In één alinea het begrip jihad weganalyseren, daar moet je wel een knappe kop voor zijn.

Ik ken trouwens een meisje dat Jihad heet... woeste bos haar, mooie billen in een strakke spijkerbroek.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:07:24 #272
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46411367
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Doet me denken aan Oriana Fallaci:
quote:
“They live at our expense, because they’ve got schools, hospitals, everything,” she said at one point, beginning to shout. “And they want to build damn mosques everywhere.” She spoke of a new mosque and Islamic center planned for Colle di Val d’Elsa, near Siena. She vowed that it would not remain standing. “If I’m alive, I will go to my friends in Carrara—you know, where there is the marble. They are all anarchists. With them, I take the explosives. I make you juuump in the air. I blow it up! With the anarchists of Carrara. I do not want to see this mosque—it’s very near my house in Tuscany. I do not want to see a twenty-four-metre minaret in the landscape of Giotto. When I cannot even wear a cross or carry a Bible in their country! So I BLOW IT UP! ”

http://www.newyorker.com/fact/content/articles/060605fa_fact
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:07:59 #273
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411386
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Omdat Marcel van Dam samen met crab people Nederland wil veroveren?
Het maakt hem geen zak uit wat de mensen willen als ze maar op de pvda stemmen. Dit verklaart ook het opportunisme in die partij. Regeren zullen ze, armeense kwestie of niet, abortus of niet, anti-homo of niet, moslim-radicaal of niet, maar regeren zullen ze. Met uiteindelijk rare en ongewenste effecten, maar regeren zullen ze!
pi_46411407
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, daar heb je de PvdA en Gl toch al voor?
Partijen met liberale standpunten die in strijd zijn met de Koran, de Sharia, weet ik veel wat allemaal. Ik weet niet hoor, maar als ik echt Nederland zou willen veroveren dan zou ik het toch met een pure moslimpartij doen en niet in samenwerking met lui als Plasterk, toch een ongelovige pur sang...
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:09:04 #275
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46411409
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:05 schreef Ringo het volgende:
Guttegut, scherp hoor. In één alinea het begrip jihad weganalyseren, daar moet je wel een knappe kop voor zijn.
http://www.arabistjansen.nl/DENIAL.doc
quote:
Ik ken trouwens een meisje dat Jihad heet... woeste bos haar, mooie billen in een strakke spijkerbroek.
En ik ken er een die deel uitmaakt van de gezusters Lap.
pi_46411428
quote:

[..]

Complot denken is beweren dat Bush 9/11 heeft veroorzaakt.

De islam windt geen doekjes om het feit dat ze de wereld willen veroveren goedschiks of kwaadschiks.
Dat kan dus geen complot denken zijn omdat de partij waar het over gaat daar heel openlijk over is.

Nu kun je heel racistisch doen en zeggen dat deze mensen het allemaal niet zo menen of je kan zeggen, deze mensen zijn serieus en ik zal ze eens serieus gaan nemen.

Ben je racistisch ingesteld of neem je de "arme zielepoten" serieus als een onbevooroordeelde mens?

[ Bericht 0% gewijzigd door typtypo op 17-02-2007 22:17:14 ]
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:10:17 #277
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46411437
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Partijen met liberale standpunten die in strijd zijn met de Koran, de Sharia, weet ik veel wat allemaal. Ik weet niet hoor, maar als ik echt Nederland zou willen veroveren dan zou ik het toch met een pure moslimpartij doen en niet in samenwerking met lui als Plasterk, toch een ongelovige pur sang...
Ongelovigen die niet zo zitten met de Armenocide, kennelijk.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:10:46 #278
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46411452
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Leuke kreet, maar concreet?
Dat er meer is tussen Wilders' nachtmerrie en het fata morgana van Cohen.
pi_46411479
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het maakt hem geen zak uit wat de mensen willen als ze maar op de pvda stemmen. Dit verklaart ook het opportunisme in die partij. Regeren zullen ze, armeense kwestie of niet, abortus of niet, anti-homo of niet, moslim-radicaal of niet, maar regeren zullen ze. Met uiteindelijk rare en ongewenste effecten, maar regeren zullen ze!
Marcel van Dam is nu SP' er trouwens. En de PvdA moest regeren. Er was geen andere stabiele mogelijkheid.
pi_46411517
quote:

[..]

Duidelijk dat je met je lul denkt en met je lul een beeld van de islam hebt gevormd.
www.jihadwatch.org
pi_46411521
quote:

[..]

het gaat wat mij betreft ook helemaal niet om die moslims. Het is die onuitstaanbare neiging van een deel van de Nederlandse politiek en opiniemakers om instinctief te menen moeten opkomen voor allerlei totalitair gedachtengoed. Eerst liep men achter Adolf aan, vervolgens achter Marx, Mao en Castro, en nu dweept men met fundamentalistisch gespuis.
quote:
Opening tentoonstelling “Wijsheid uit het Westen”
UB Leiden, donderdag 23 oktober 2003

............
Tijdens de Koude Oorlog, zeg de jaren 1945 tot 1991, waren de ware burgers van het vrije Westen diep gegrepen door een grondige afkeer van Oost-Europa en het Communisme. Het gedachtegoed en de ondemocratische, bloeddorstige, moordzuchtige en benepen praktijken die in Oost-Europa aan de orde van de dag waren -- die waren verkeerd. Daar was weldenkend Europa en Amerika het over eens. Die praktijken moesten veranderen. Maar die veranderingen, meenden de weldenkende westerlingen, moesten wel van binnen uit komen. Een militaire expeditie tegen een van de landen van het Oost-Europese Warschau-pact was ondenkbaar, niet alleen omdat de Sovjet-Unie ook over kernwapens beschikte, maar vooral omdat wij in de vrije wereld immers geen oorlogshitsers waren maar vreedzame kosmopolitische wereldburgers die ook nog eens het genoegen hadden in de strijd tussen goed en kwaad aan de juiste kant te staan. Zaliger kon je het niet hebben. Al te hard te keer gaan tegen Oost-Europa en wat daar gebeurde gold als onsportief, mogelijk was het zelfs oorlogshitserij, en het hoorde hoe dan ook in wellevende salons niet thuis.
Soms waren er mensen die zich niet aan die beschaafde afspraken hielden. Een landverhuizer als Vladimir Nabokov bijvoorbeeld was niet van oordeel dat het van een verfijnde smaak getuigde om te zwijgen over de verkeerdheden van communistisch Oost-Europa. Het leverde hem bittere vijanden op onder de literaire en academische chique van zijn tijd. De Westerse intellectuele elite was tijdens de Koude Oorlog niet echt blij met onthullingen over Oost-Europa, zeker niet als die afkomstig waren van Oost-Europeanen zelf.
Oost-Europeanen die democratische en moderne waarden voor vanzelfsprekend hielden, en dus neerzagen op het zootje ongeregeld dat Oost-Europa in zijn greep hield, waren geen welkome leden van de Westerse elite. Overlopers naar het Westen die afkomstig waren uit het Oost-Europese kamp werden al te vaak met wantrouwen en argwaan bejegend. Westerse democraten wensten geen uit verre landen afkomstige leden in hun club te accepteren die de democratische principes onderschreven. De opvattingen en mededelingen van Oost-Europeanen als Nabokov die toch echt de moderniteit belichaamden werden, waar het om Oost-Europa ging, grotendeels genegeerd.
De situatie toen deed sterk denken aan het spiegelbeeld van de klassieke zelfspotgrap van Groucho Marx en Woody Allen: Ik wil geen lid worden van een club die mij als lid accepteert. Ten tijde van de Koude Oorlog accepteerde de Westerse elite geen Oost-Europeanen die het wat betreft de moderniteit, of de vrije-markt-ideologie met hen eens waren. De Westerse elite gaf destijds verre de voorkeur aan een ernstige dialoog met het eurocommunisme, en eiste begrip voor de ideologieën van de regimes die het leven in Oost-Europa dag in dag uit tot een hel maakten.
De Koude Oorlog is voorbij, en er is veel veranderd. Maar er is ook veel hetzelfde gebleven. De argwaan waarmee Arabieren en Moslims die ten opzichte van de moderniteit dezelfde ideeën hebben als wij bejegend worden, is niet minder dan de argwaan waarmee zogeheten overlopers uit Oost-Europa tegemoet werden getreden. De anti-modernen, Diyab Abou Ja'ja' voorop, worden met begrip en warme belangstelling beluisterd. De modernen, als Efshin Elian en Ayaan Hirsi Ali, die hetzelfde soort dingen willen als u en ik, worden met argwaan, zorg en tegenzin aangehoord. Zijn zij wel authentiek genoeg? De anti-moderne, anti-Westerse activist Mohammed Cheppih, die is toch veel authentieker dan de moderne Westerse Amsterdams-Arabische intellectueel Hafid Bouazza? En ja, het is weer zo dat de leden van de Westerse elite de voorkeur geven aan een ernstige dialoog met de euro-islam, en begrip eisen voor de ideologieën van de regimes die het leven in het Midden-Oosten dag in dag uit tot een hel maken.
...........
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:13:34 #282
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411532
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat er meer is tussen Wilders' nachtmerrie en het fata morgana van Cohen.
Nog steeds een vage kreet.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:14:35 #283
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411556
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Marcel van Dam is nu SP' er trouwens. En de PvdA moest regeren. Er was geen andere stabiele mogelijkheid.
Zegt dus genoeg over opportunisme. Deze coalitie is ook geen stabiele, dat gaat binnen een jaar blijken.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:15:37 #284
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46411586
Tsja, ik ben het wel met Ringo eens dat Wilders' nachtmerrie een self-fulfilling prophecy is. De vraag is dan wat je liever hebt: regelrecht aansturen op een clash, zodat eea in een directe confrontatie beslecht kan worden, of het over een andere, diplomatiekere boeg gooien en moslims het lekker onderling uit laten vechten. Dat laatste houdt natuurlijk ook een zeker risico in.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:15:50 #285
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46411593
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nog steeds een vage kreet.
Tja, de rest is aan jezelf natuurlijk.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:18:49 #286
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411671
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, de rest is aan jezelf natuurlijk.
Multiflauwekul gaan bespreken?

Het is wat mij betreft eenvoudig: Een maatschappij is als een relatie, je bouwt samen iets op met geven en nemen of je gaat uit elkaar.

Voor dat eerste is liefde nodig en dat zie ik niet als de meningen en hobbies ver uit elkaar liggen.
pi_46411690
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat echt voorbedachte rade is. Misschien heeft men het gewoon als feit geaccepteerd.
ik zie er een soort van knechtenmentaliteit in, meer kan ik er niet van maken. Eens onderdaan, altijd onderdaan.
pi_46411765
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:09 schreef typtypo het volgende:

[..]

Complot denken is beweren dat Bush 9/11 heeft veroorzaakt.

De islam windt geen doekjes om het feit dat ze de werld willen veroveren goedschiks of kwaadschiks.
Dat kan dus geen complot denken zijn omdat de partij waar het over gaat daar heel openlijk over is.

Nu kun je heel racistisch doen en zeggen dat deze mensen het allemaal niet zo menen of je kan zeggen, deze mensen zijn serieus en ik zal ze eens serieus gaan nemen.

Ben je racistisch ingesteld of neem je de "arme zielepoten" serieus als een onbevooroordeelde mens?
Ik ben een racist om dat ik niet in jullie strijd geloof? Dit is zwart/wit denken tot kunst verheven. Alleen goed en kwaad. Zo zijn er natuurlijk alleen slechte moslims en de goeie die er zijn, die zijn het eigenlijk ook niet. Want hey, ze zijn moslim! Feit is er zijn enkele honderdduizenden fundamentalisten die idd de vernietiging van Israel willen en daar ook werk van maken. Jullie noemen het Al Qaida of zo... maar, ze hebben geen macht! Die clown in Iran verliest zelfs terrein omdat de inwoners van dat land het zat zijn om ruzie te maken met de yanks... jullie hebben je gek laten maken door alle islamitische en christenfundamentalistische propaganda op tv. Net zoals als al die schapen in de VS en in de meeste die-hard islamitische landen die in die bullshit zijn gaan geloven. Verklaard ook waarom Wilders zo fanatiek uit de VS is gekomen destijds: hij zette de TV daar aan

Ik beoordeel mensen op daden en niet op religie of politieke stroming of andere irrelevante shit.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:23:29 #289
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46411803
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:15 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, ik ben het wel met Ringo eens dat Wilders' nachtmerrie een self-fulfilling prophecy is. De vraag is dan wat je liever hebt: regelrecht aansturen op een clash, zodat eea in een directe confrontatie beslecht kan worden, of het over een andere, diplomatiekere boeg gooien en moslims het lekker onderling uit laten vechten. Dat laatste houdt natuurlijk ook een zeker risico in.
Dat laatste is natuurlijk veel beter, maar het houdt ene soort Victoriaans politiek spel in dat niemand meer beheerst. Het is allemaal spin, of gepolder.
pi_46411810
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zegt dus genoeg over opportunisme. Deze coalitie is ook geen stabiele, dat gaat binnen een jaar blijken.
Ze lijken verliefd! Maar goed, kun je nagaan welke andere gedrochten van coalities gesmeed hadden kunnen worden... ik zie het al voor me Wilders in het Kabinet. Dan zou ik toch Bolkenstein willen aanhalen...
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:25:12 #291
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46411852
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:15 schreef Lemmeb het volgende:
De criminalisering van de moslim als species, waar Wilders op aanstuurt, zal in elk geval niet helpen.
Nuancering van een probleem wil niet zeggen dat je de kern ervan ontkent.

Meer hoofd, minder onderbuik.
pi_46411867
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik ben een racist om dat ik niet in jullie strijd geloof? Dit is zwart/wit denken tot kunst verheven. Alleen goed en kwaad. Zo zijn er natuurlijk alleen slechte moslims en de goeie die er zijn, die zijn het eigenlijk ook niet. Want hey, ze zijn moslim! Feit is er zijn enkele honderdduizenden fundamentalisten die idd de vernietiging van Israel willen en daar ook werk van maken. Jullie noemen het Al Qaida of zo... maar, ze hebben geen macht! Die clown in Iran verliest zelfs terrein omdat de inwoners van dat land het zat zijn om ruzie te maken met de yanks... jullie hebben je gek laten maken door alle islamitische en christenfundamentalistische propaganda op tv. Net zoals als al die schapen in de VS en in de meeste die-hard islamitische landen die in die bullshit zijn gaan geloven. Verklaard ook waarom Wilders zo fanatiek uit de VS is gekomen destijds: hij zette de TV daar aan

Ik beoordeel mensen op daden en niet op religie of politieke stroming of andere irrelevante shit.
9:41 Go forth, light-armed and heavy-armed, and strive with your wealth and your lives in the way of Allah! That is best for you if ye but knew.

http://skepticsannotatedbible.com/quran/9/index.htm

Toevallig dat je daar over begint.
Men hoeft geen bommen te gooien om de strijd te voeren voor je sekte.
Met je baarmoeder via de politiek enz.

Neem deze mensen nou eens serieus niet zo racistisch denken.
www.jihadwatch.org
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:27:02 #293
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46411901
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ze lijken verliefd! Maar goed, kun je nagaan welke andere gedrochten van coalities gesmeed hadden kunnen worden... ik zie het al voor me Wilders in het Kabinet. Dan zou ik toch Bolkenstein willen aanhalen...
Wilders zie ik ook niet in een kabinet zitten, herverkiezingen waren beter geweest of die linkse kneuzen laten regeren. Zoals nu blijkt was dat nu al ontploft. Maar ja, CDA moest en zou Balkenende nog een periode gunnen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:29:47 #294
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46411991
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:25 schreef Ringo het volgende:
Nuancering van een probleem wil niet zeggen dat je de kern ervan ontkent.

Meer hoofd, minder onderbuik.
Akkoord, maar men is niet uit op nuancering, maar op tapijten om het hele gedoe zo snel mogelijk onder te vegen. En daar word ik nu zo kwaad om: dit probleem, en dus een groot deel der burgers, wordt kennelijk alleen maar door Wilders serieus genomen.
pi_46412016
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:25 schreef typtypo het volgende:

[..]

9:41 Go forth, light-armed and heavy-armed, and strive with your wealth and your lives in the way of Allah! That is best for you if ye but knew.

http://skepticsannotatedbible.com/quran/9/index.htm

Toevallig dat je daar over begint.
Men hoeft geen bommen te gooien om de strijd te voeren voor je sekte.
Met je baarmoeder via de politiek enz.

Neem deze mensen nou eens serieus niet zo racistisch denken.
Flikker op met je racisme, wil je.

Maar idd, ik ben overtuigd. Dat citaat bewijst het immers. Ze komen er aan en we kunnen niks doen! Ideologisch hebben ze ons zwak gemaakt! Sorry, verdiep je eerst maar eens in de macht van die andere religieuze fanatici, die wel macht, geld, wapens hebben om de wereld om zeep te helpen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:32:17 #296
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46412063
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Multiflauwekul gaan bespreken?
Ik heb nog nooit multiflauwekul besproken, snap eigenlijk ook niet wat je daarmee bedoelt. Ik heb gewoon veel contact met moslims, en daar praat je wel eens mee hè, zo gaat dat tussen mensen; dus weet ik dat de realiteit een stuk complexer ligt dan volgens het geraaskal van Wilders.
quote:
Het is wat mij betreft eenvoudig: Een maatschappij is als een relatie, je bouwt samen iets op met geven en nemen of je gaat uit elkaar.

Voor dat eerste is liefde nodig en dat zie ik niet als de meningen en hobbies ver uit elkaar liggen.
De maatschappij als relatie? wat is dat voor soft geouwehoer? Een maatschappij is als een marktplein: tyfusdruk en een klereherrie, let op je geld & met een beetje geluk voor vijven thuis.
pi_46412066
Hier even een aantal filmpjes voor de mensen die nog steeds denken dat het wel meevalt en dat Wilders zich niet zo druk moet maken. Slaap maar lekker door allemaal............

England -Islam Victory in Europe - Muslims
http://www.youtube.com/watch?v=JKUoxbR9mwA

Sweden - Islams victory in Europe - muslims
http://www.youtube.com/watch?v=byQD8VPhvdM

Hate in Islam (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=N7R_YZiRlPs

America is Europe's greatest hope
http://www.youtube.com/watch?v=g4jlLJWVLlo

Muslim Violence Destroys France and England
http://www.youtube.com/watch?v=EEeRY_07EzY

Wafa Sultan talks about Islamic culture - Ex Islamic
http://www.youtube.com/watch?v=iB9zzD0QLks

Islam : Killings of any Non-Muslim is Legitimate
http://www.youtube.com/watch?v=qTx3Btz4Lhc

The Terror of Islam: "Behead those who insult Islam"
http://www.youtube.com/watch?v=I0yoR8R4T1w

Der Islam - Die neue faschistische Bedrohung
http://www.youtube.com/watch?v=DAbe9QJs11U

Peace Train
Brought to you by the Religion of Peace.
http://www.youtube.com/watch?v=ZkU0ePovG8U

UK Muslim Unity March 2005 is dit West Europa?
http://www.youtube.com/watch?v=Kj_ZiJExSWc

JULY 7TH 7/7 TRIBUTE SONG ANTI ISLAM MUSLIM TERRORIST
http://www.youtube.com/watch?v=KjtXkGvqB5w
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:34:17 #298
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46412118
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk veel beter, maar het houdt ene soort Victoriaans politiek spel in dat niemand meer beheerst. Het is allemaal spin, of gepolder.
Ben ik met je eens. Je zou dan sowieso een gevestigde partij moeten hebben, een partij die al macht heeft, die deze taak op zich wil nemen, en dat zie ik niet gebeuren. Tenzij het op dit moment al gebeurt, maar daar merken we dan wel heel erg weinig van.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:34:58 #299
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46412137
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:32 schreef eenbeetjejeuk het volgende:
Hier even een aantal filmpjes voor de mensen die nog steeds denken dat het wel meevalt en dat Wilders zich niet zo druk moet maken. Slaap maar lekker door allemaal............

England -Islam Victory in Europe - Muslims
http://www.youtube.com/watch?v=JKUoxbR9mwA

Sweden - Islams victory in Europe - muslims
http://www.youtube.com/watch?v=byQD8VPhvdM

Hate in Islam (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=N7R_YZiRlPs

America is Europe's greatest hope
http://www.youtube.com/watch?v=g4jlLJWVLlo

Muslim Violence Destroys France and England
http://www.youtube.com/watch?v=EEeRY_07EzY

Wafa Sultan talks about Islamic culture - Ex Islamic
http://www.youtube.com/watch?v=iB9zzD0QLks

Islam : Killings of any Non-Muslim is Legitimate
http://www.youtube.com/watch?v=qTx3Btz4Lhc

The Terror of Islam: "Behead those who insult Islam"
http://www.youtube.com/watch?v=I0yoR8R4T1w

Der Islam - Die neue faschistische Bedrohung
http://www.youtube.com/watch?v=DAbe9QJs11U

Peace Train
Brought to you by the Religion of Peace.
http://www.youtube.com/watch?v=ZkU0ePovG8U

UK Muslim Unity March 2005 is dit West Europa?
http://www.youtube.com/watch?v=Kj_ZiJExSWc
Voornamelijk filmpjes van extreme lui. Daar moet wel wat aangedaan worden, aanpakken die lui.

Maar ja, de filmpjes van de zgn. 'Jesus camps' zijn ook eng.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46412218
quote:
Ik wou dat ik in het onderwijs werkte.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')