We zullen zien. Voorlopig is Wilders de lachende derde.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, het gaat van "excessen binnen de Islam" en "kritiek op politieke Islam" naar "achterlijke Islamitische cultuur" gevolgd door "moslims weren" en "actieve moslimremigratie", om te komen tot "rechtstaat opzij zetten" en "geen moslims in het kabinet". Gelukkig isoleert hij zichzelf steeds meer dankzij zijn radicalisatieproces, zelfs hardliners binnen de VVD als Verdonk zetten zich tegen hem af. Weldra zal ook de aanhang inzien dat het het gebrek aan constructieve bijdrage hij niets voor elkaar krijgt.
Oei... de bangebroek. En dus maar liever bij voorbaat elke moslim verdacht maken, buiten het publieke debat houden, de regels voor toelating zo beperken dat moslims allereerst hun oorspronkelijke identiteit moeten verwerpen -- zodat er voor hen, mochten ze daar niet mee willen instemmen, uiteindelijk maar één mogelijkheid overblijft: moslim te zijn. Outsider. Paria. Staatsgevaarlijk element.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het gaat Wilders er om dat Nederland ongezien omgebouwd wordt van kerkelijk land tot moskee land, zonder dat iemand zich wil afvragen waar dat allemaal toe leidt.
Dat soort mensen zijn dus echte racisten in mijn ogen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
er wordt niet gemanipuleerd, de insteek is dat moslims zielig zijn. Geen van die users is van plan zich tot de islam te bekeren, geen alcohol te drinken, halalle biefstukjes te eten. Netzomin als Geert Mak of Marcel van Dam dat van plan zijn. Moslims zijn in de ogen van deze mensen zielig, niet helemaal volwaardig, een beetje kinds. En zo wordt er dan ook mee omgegaan.
Bij sektes ja. Dit gaat toch over een of andere Ramadan-meet of zo? Hoe openlijk kun je je profileren?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is gewoon zoals sektes normaal gesproken te werk gaan. Heel geslepen. Dat van die poot tussen de deur is eigenlijk meer een zwaktebod, waarschijnlijk als men gefrustreerd geraakt is door het aantal deuren dat men die dag al in het gezicht gesmeten heeft gekregen.
Wie is er constructiever dan?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Weldra zal ook de aanhang inzien dat het het gebrek aan constructieve bijdrage hij niets voor elkaar krijgt.
Het is inderdaad redelijk onafwendbaar. Toch steun ik Wilders, want een land vol met moskees en islamgezever zie ik ook niet zitten.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oei... de bangebroek. En dus maar liever bij voorbaat elke moslim verdacht maken, buiten het publieke debat houden, de regels voor toelating zo beperken dat moslims allereerst hun oorspronkelijke identiteit moeten verwerpen -- zodat er voor hen, mochten ze daar niet mee willen instemmen, uiteindelijk maar één mogelijkheid overblijft: moslim te zijn. Outsider. Paria. Staatsgevaarlijk element.
Self-fulfilling prophecy. QED.
Als hij doorgaat met zichzelf als slachtoffer neer te zetten, dan zal het volk er inderdaad nog in trappen ook. Overigens heeft ie dat wel weer mooi afgekeken bij zijn vijandenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
We zullen zien. Voorlopig is Wilders de lachende derde.
Dit is de analyse die ik herken. Het vreemde knuffelen van een ideologie die ze zelf niet aanhangen, met als gevolg het binnenhalen van je worst enemy als ze eenmaal op kracht zijn gekomen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:56 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn dus echte racisten in mijn ogen.
Ze doen net alsof het geen volwaardige mensen zijn maar zielige hopeloze mensen die geen verantwoordelijkheid voor hun uitspraken en geloof hoeven nemen.
Het is alsof zij denken dat moslims hun anti-semitisme en hun uitgesproken haat voor de vrije wereld niet helemaal menen. Ze worden dus niet serieus genomen.
Dit zijn de mensen die verantwoordelijk zijn voor als het uit de hand gaat lopen.
Nogmaals: think out of the box.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is inderdaad redelijk onafwendbaar. Toch steun ik Wilders, want een land vol met moskees en islamgezever zie ik ook niet zitten.
quote:Gematigde moslims proberen de drift tot geweld die er in hun kring heerst te beteugelen door te vertellen dat Jihad niet alleen knokken is, maar ook de strijd tegen het kwaad dat ieder mens in zijn eigen hart heeft. Dat is hoopvol en sympathiek, maar het helpt niet zo erg.
Het heeft zelfs een vervelende bijwerking, want in de propagandaoorlog proberen kwaadwillende moslims nu hun vijanden zand in de ogen te strooien door te betogen dat ‘het rijke islamitische begrip Jihad’ niet zo maar een synoniem van knokken en meppen is, maar staat voor zelfstrijd, voor spirituele oefening in het overwinnen van het kwaad in de eigen ziel. De brave lezers van de NRC zullen wel weer diep onder de indruk zijn, en vergeten daardoor de goedgedocumenteerde gruwelen die zijn voortgevloeid uit eeuwenlange Jihad in Europa, Azië en Afrika.
Leuke kreet, maar concreet?quote:
De verschillende islamitische stromingen vallen wat mij betreft gewoon onder de sektes. Net als de christelijke stromingen trouwens.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bij sektes ja. Dit gaat toch over een of andere Ramadan-meet of zo? Hoe openlijk kun je je profileren?
Dit is puur complotdenken. Alsof moslims in Nederland een eenheid is. Ze kunnen niet eens een politieke partij oprichten die breed gedragen wordt. Allemaal flauwekul en bangmakerij.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dit is de analyse die ik herken. Het vreemde knuffelen van een ideologie die ze zelf niet aanhangen, met als gevolg het binnenhalen van je worst enemy als ze eenmaal op kracht zijn gekomen.
De vraag is waarom hun belangen worden behartigd door Marcellen van Dammen?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dit is puur complotdenken. Alsof moslims in Nederland een eenheid is. Ze kunnen niet eens een politieke partij oprichten die breed gedragen wordt. Allemaal flauwekul en bangmakerij.
Ik weet niet of dat echt voorbedachte rade is. Misschien heeft men het gewoon als feit geaccepteerd.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
iets anders, wat ik niet begrijp dat bv Marokkanen niet razend worden dat ze veroordeeld zijn tot een Marokkaans paspoort. Als ik op die manier tot Nederland veroordeeld zou worden zou ik furieus zijn, de gedachte maakt me al razend![]()
Nee, daar heb je de PvdA en Gl toch al voor?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dit is puur complotdenken. Alsof moslims in Nederland een eenheid is. Ze kunnen niet eens een politieke partij oprichten die breed gedragen wordt. Allemaal flauwekul en bangmakerij.
Omdat Marcel van Dam samen met crab people Nederland wil veroveren?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De vraag is waarom hun belangen worden behartigd door Marcellen van Dammen?
Guttegut, scherp hoor. In één alinea het begrip jihad weganalyseren, daar moet je wel een knappe kop voor zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:59 schreef PJORourke het volgende:
<copy-paste zonder bronvermelding>
Doet me denken aan Oriana Fallaci:quote:Op zaterdag 17 februari 2007 21:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het is inderdaad redelijk onafwendbaar. Toch steun ik Wilders, want een land vol met moskees en islamgezever zie ik ook niet zitten.
quote:“They live at our expense, because they’ve got schools, hospitals, everything,” she said at one point, beginning to shout. “And they want to build damn mosques everywhere.” She spoke of a new mosque and Islamic center planned for Colle di Val d’Elsa, near Siena. She vowed that it would not remain standing. “If I’m alive, I will go to my friends in Carrara—you know, where there is the marble. They are all anarchists. With them, I take the explosives. I make you juuump in the air. I blow it up! With the anarchists of Carrara. I do not want to see this mosque—it’s very near my house in Tuscany. I do not want to see a twenty-four-metre minaret in the landscape of Giotto. When I cannot even wear a cross or carry a Bible in their country! So I BLOW IT UP! ”
Het maakt hem geen zak uit wat de mensen willen als ze maar op de pvda stemmen. Dit verklaart ook het opportunisme in die partij. Regeren zullen ze, armeense kwestie of niet, abortus of niet, anti-homo of niet, moslim-radicaal of niet, maar regeren zullen ze.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Omdat Marcel van Dam samen met crab people Nederland wil veroveren?
Partijen met liberale standpunten die in strijd zijn met de Koran, de Sharia, weet ik veel wat allemaal. Ik weet niet hoor, maar als ik echt Nederland zou willen veroveren dan zou ik het toch met een pure moslimpartij doen en niet in samenwerking met lui als Plasterk, toch een ongelovige pur sang...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, daar heb je de PvdA en Gl toch al voor?
http://www.arabistjansen.nl/DENIAL.docquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:05 schreef Ringo het volgende:
Guttegut, scherp hoor. In één alinea het begrip jihad weganalyseren, daar moet je wel een knappe kop voor zijn.
En ik ken er een die deel uitmaakt van de gezusters Lap.quote:Ik ken trouwens een meisje dat Jihad heet... woeste bos haar, mooie billen in een strakke spijkerbroek.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |