Bij de Vulcans?quote:Op maandag 5 februari 2007 13:05 schreef damian5700 het volgende:
Dat de emoties zo diep zitten is opmerkelijk.
Ik zo mogelijk nog minder denk ik.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:07 schreef Monidique het volgende:
Ik heb echt heel weinig met Hirsi Ali.
Waarom loop je hem weer af te kraken. Helemaal moeite moeten doen voor het plaatje.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:05 schreef du_ke het volgende:
Hij is matig mutant.
hij is gewoon matig.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom loop je hem weer af te kraken. Helemaal moeite moeten doen voor het plaatje.
http://news.independent.co.uk/uk/politics/article2237648.ecequote:They shot Abdullah Tokhi dead at midday, in a crowded street in a bazaar. It was a very public "execution", a message to show that his killers knew they would never be brought to account for their crime.
Mr Tokhi and his family had long feared this would happen. He repeatedly pleaded while seeking asylum in Britain that his life was in danger in a sectarian and political blood feud back home . But the Home Secretary at the time decided that Afghanistan was now a safe place thanks to the intervention of Britain and the US, and Mr Tokhi was sent back to his home, and his death, after the appeal process failed.
The murder of Mr Tokhi, 35, was one of many that happen every week in this country, six years after "liberation". But this was one death that could have been prevented if the officials in London who turned down his plea for refuge had acknowledged what is really going on, instead of sticking ridgidly to the official position that the rule of law prevails in Afghanistan.
Dat benne geen halve maatregelenquote:Moeder eist DNA-test van dertien mannen
NOZEN - Een jonge moeder heeft in het zuiden van het Italiaanse deel van Tirol van dertien mogelijk vaders van haar kind geëist dat ze een DNA-test ondergaan.
De cafébediende uit Mals beviel een maand geleden van het kind, meldde de Italiaanse krant Corriere della Sera zaterdag.
Onder de mogelijke vaders zijn plaatselijke politici en ondernemers, evenals het halve elftal uit het dorp.
met één been nog in de broekspijp, denk ikquote:
Ja, laat ik lekker kinderen nemen terwijl ik met mijn SUV de aarde verander in 1 grote giftige vuilnisbuilt waar m'n kinderen nog 100 jaar op moeten levenquote:'Ik ben niet zo goed in achteruit inparkeren met onze grote Ford Mondeo Stationwagen
Whatever. Deze auto is zo groot dat ie uiteraard meer benzine slurpt neem ik aan.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:49 schreef Monidique het volgende:
Een stationwagen is geen SUV, maar juist erg gemakkelijk als je kinderen hebt.
Milo Merlijnquote:Op maandag 5 februari 2007 15:51 schreef Aoristus het volgende:
ik heb jou daar helemaal niet zien reageren, Pberends
Dit kan echt niet, heb je dan geen enkel gevoel in je donderquote:edit: maatschappelijke kwesties horen niet in dit topic thuis. Dit topic is alleen om te feliciteren
[ Bericht 88% gewijzigd door E.T. op 05-02-2007 16:47 ]
Eerst scheren he! Dan een pils pakken. Daarna de rest...........quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 17:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Eerst scheren he! Dan een pils pakken. Daarna de rest...........
![]()
Dat is normaal je rode wijn dagquote:Op maandag 5 februari 2007 17:26 schreef Aoristus het volgende:
Ik kan ook wel bier gebruiken, al is het maandag. Hm.
Vandaag is mijn visdag, normaliter. En jij?quote:Op maandag 5 februari 2007 17:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat is normaal je rode wijn dag??????
Ik heb niet van die vaste dagen, lukt niet met mijn werk.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:51 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vandaag is mijn visdag, normaliter. En jij?
Meldt.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:50 schreef Apropos het volgende:
Slap.
Ze waren zo...stil.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:45 schreef MrX1982 het volgende:
De doden stonken teveel?
Indeedquote:
Enrich our minds.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:18 schreef Napalm het volgende:
Fuck, wat zijn ze rechts op nieuwe job. De directeur zei dingen die ik in persoon nooit publiekelijk uit mn mond laat rollen.![]()
Nee.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Meldt.
Is je JdW-generator kapot, trouwens?
Er zijn genoeg wetenschappers die erop wijzen dat we over 100 jaar zo in een ijstijd kunnen zitten. Voor ijstijden warmt de aarde normaal gesproken eerst rap op.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:08 schreef Monidique het volgende:
O jee. Leon de Winter zegt dat men vroeger zei dat er een nieuwe ijstijd aan zat te komen. Bewijs dat Al Gore liegt.
Zwijgen is toestemmen.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval altijd gelijk.
Hm?quote:Op maandag 5 februari 2007 20:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wetenschappers die erop wijzen dat we over 100 jaar zo in een ijstijd kunnen zitten. Voor ijstijden warmt de aarde normaal gesproken eerst rap op.
Overigens 100miljoen jaar geleden waren er veel meer broeikasgassen in de atmosfeer en was de temp op aarde lager.
En ten derde de zon is al 12 jaar op z'n felst ooit.
Yep.quote:
Het is waar. Maar on-topic:quote:
http://www.elsevier.nl/op(...)eblogid/4/index.htmlquote:Angst
Waar is deze IJstijd gebleven? Volgens de laatste rapporten van de deskundigen is de temperatuur op aarde al een halve eeuw uitzonderlijk aan het stijgen – dus wat toen nog kou was is nu opeens warmte geworden!
http://www.wmconnolley.org.uk/sci/iceage/quote:Was an imminent Ice Age predicted in the '70's? No
To clarify a little: I am interested in "Was an imminent Ice Age predicted in the '70's by scientists, in scientific journals?". That means articles in scientific journals and reputable books. I am not particularly interested in what appeared in the popular press or on TV and do not intend to discuss it here (but see context), since I do not regard these as reliable sources for scientific information.
Note that many of the oh-there-was-an-ice-age-predicted type articles tend to focus on non-science articles for their sources: newsweek, for example. This is cheating on their part. Newsweek isn't science, of course. If newsweek was quoting peer-reviewed journals, then they should go back to those.
We also need to know what we mean by "imminent". Since the question arises in the context of the greenhouse gas/climate change debate, "imminent" is a timescale comparable to greenhouse-type timescales: ie, the next century or so.
Dat zegt men nog steeds.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:08 schreef Monidique het volgende:
O jee. Leon de Winter zegt dat men vroeger zei dat er een nieuwe ijstijd aan zat te komen.
En niet bepaald het enige.quote:Bewijs dat Al Gore liegt
Uhhu.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat zegt men nog steeds.
Nieuwe ijstijd in aantocht
[..]
En niet bepaald het enige.
quote:Ik ben geen klimatoloog en heb geen doorslaggevende redenen om te twijfelen aan de conclusies van de klimatologen dat er op dit moment opwarming optreedt.
(...)
Je kunt uitrekenen dat we over 23.000 jaar in een nieuwe ijstijd zitten.
George is overgenomen door de de aliens van Zeta Dogmatici,quote:Op maandag 5 februari 2007 20:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
invloed vd zon:
http://www.stichtingklimaat.nl/paleoklimatologie.htm
Selectief quoten noemen we dat. Eruit lichten wat je uitkomt en de rest negeren. Lees het hele artikel en vraag je 'ns af in hoeverre je zelf meedoet aan de hijgerigheid van politici om een non-probleem met heel heel veel belastinggeld niet op te lossen.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:19 schreef Monidique het volgende:
Uhhu.
quote:ree Responses to Global Warming
Volume 10, Number 5: 31 January 2007
In an intriguing new paper, Jump et al. (2006) introduce their study of potential tree responses to global warming by noting that "one of the basic assumptions in the study of plant adaptation to environment (genecology) is that natural selection in different environments generates genetic clines that correlate with environmental clines." Within this context, they further state that "temperature is of major importance as a selective agent causing population differentiation over altitudinal and latitudinal clines (Saxe et al., 2001)," and that "temporal changes in gene frequency that result from global warming should therefore mirror spatial changes observed with decreasing altitude and latitude," which changes are typically manifest in particular alleles that "may be confined to, or occur preferentially in, different sites with contrasting environmental conditions."
...
In concluding, Jump et al. suggest that an evolutionary response to global warming of the type they describe is likely already "underway," which further suggests - to us, at least - that many species of plants likely will not be forced to migrate either poleward in latitude or upward in altitude in response to global warming, as climate alarmists adamantly claim they will be forced to do. Rather, as we contend in our major report on the subject - The Specter of Species Extinction: Will Global Warming Decimate Earth's Biosphere? - plants will have the opportunity to so shift their ranges (i.e., expand them) at the cold-limited boundaries of their ranges, but they may not be forced to make any major changes at the heat-limited boundaries of their ranges, due in part to the phenomenon elucidated by Jump et al.
quote:The United States (U.S.), although a signatory to the Kyoto Protocol, has neither ratified nor withdrawn from the Protocol. The signature alone is symbolic, as the Kyoto Protocol is non-binding on the United States unless ratified. The United States is, as of 2005, the largest single emitter of carbon dioxide from the burning of fossil fuels.
Wiki weet het wel.quote:The Clinton Administration never submitted the protocol to the Senate for ratification.
Dat is zowat het enige relevante wat ijstijden betreft in dat artikel (hij heeft het ook nog over omslagpunten) en dus is het, als het al selectief selecteren is, een verduidelijking van zijn standpunt: het IPCC heeft gelijk, maar over enkele tienduizenden jaren is er weer een ijstijd.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Selectief quoten noemen we dat. Eruit lichten wat je uitkomt en de rest negeren. Lees het hele artikel en vraag je 'ns af in hoeverre je zelf meedoet aan de hijgerigheid van politici om een non-probleem met heel heel veel belastinggeld niet op te lossen.
Je had het over Al Gore. Die beweert dat Nederland deze eeuw nog onder water komt te staan door een zeespiegelstijging van 6 meter. Dat is een leugen.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:24 schreef Monidique het volgende:
Dat is zowat het enige relevante wat ijstijden betreft in dat artikel (hij heeft het ook nog over omslagpunten) en dus is het, als het al selectief selecteren is, een verduidelijking van zijn standpunt: het IPCC heeft gelijk, maar over enkele tienduizenden jaren is er weer een ijstijd.
Het is een normale wetenschapper.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
George is overgenomen door de de aliens van Zeta Dogmatici,.
Nee, ik had het over ijstijden en Al Gore gebruikte ik er in een overduidelijk mislukte poging tot sarcastische humor bij. Overigens, de leugen is dat Al Gore zegt dat Nederland deze eeuw onder water zal komen te staan en de zeespiegel zes meter zal stijgen. Ik heb zijn documentaire gezien en hij zegt het niet. Maar ik kan het mij verkeerd herinneren, dan vind ik het niet erg verbeterd te worden.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je had het over Al Gore. Die beweert dat Nederland deze eeuw nog onder water komt te staan door een zeespiegelstijging van 6 meter. Dat is een leugen.
Dát is pas selectief citeren:quote:
http://en.wikipedia.org/w(...)of_the_United_Statesquote:On July 25, 1997, before the Kyoto Protocol was finalized (although it had been fully negotiated, and a penultimate draft was finished), the U.S. Senate unanimously passed by a 95–0 vote the Byrd-Hagel Resolution (S. Res. 98),[40][41] which stated the sense of the Senate was that the United States should not be a signatory to any protocol that did not include binding targets and timetables for developing as well as industrialized nations or "would result in serious harm to the economy of the United States". On November 12, 1998, Vice President Al Gore symbolically signed the protocol. Both Gore and Senator Joseph Lieberman indicated that the protocol would not be acted upon in the Senate until there was participation by the developing nations.[42] The Clinton Administration never submitted the protocol to the Senate for ratification.
Onder wetenschappers om maar feiten te verzinnen?quote:Op maandag 5 februari 2007 20:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Groepsdruk kan je niet ontkennen.
quote:Op maandag 5 februari 2007 20:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dát is pas selectief citeren:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)of_the_United_States
quote:The signature alone is symbolic, as the Kyoto Protocol is non-binding on the United States unless ratified.
Nee om met z'n allen te roepen dat de wereld vergaat. Ik kan de selectieve verontwaardiging op tv niet meer aanzien.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Onder wetenschappers om maar feiten te verzinnen?
Dat klopt, maar je ziet ook waarom de regering het niet voorgelegd heeft: het ging het niet halen. En Al Gore heeft het symbolisch ondertekend. Kortom, hiermee kun je hen niet van opportunisme betichten.quote:
Hoe dan ook. Die paar tienden van graden die het, misschien, wat warmer wordt de komende decennia rechtvaardigt geenszins de vele vele miljarden euro's die politici ons daarvoor extra menen te mogen afnemen. De plannen van Al Gore en de rest van de Kyoto-mafia zijn ronduit rampzalig voor de armsten in deze wereld.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:29 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik had het over ijstijden en Al Gore gebruikte ik er in een overduidelijk mislukte poging tot sarcastische humor bij. Overigens, de leugen is dat Al Gore zegt dat Nederland deze eeuw onder water zal komen te staan en de zeespiegel zes meter zal stijgen. Ik heb zijn documentaire gezien en hij zegt het niet. Maar ik kan het mij verkeerd herinneren, dan vind ik het niet erg verbeterd te worden.
Daarom kijk ik ook geen EénVandaag meer als het gaat over klimaatverandering. Af en toe veel te hijgerig.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee om met z'n allen te roepen dat de wereld vergaat. Ik kan de selectieve verontwaardiging op tv niet meer aanzien.
Ongetwijfeld.quote:Daarnaast zijn veel van de aangedragen oplossing, non-oplossingen.
Ja punt 1 ging over groepsdruk.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarom kijk ik ook geen EénVandaag meer als het gaat over klimaatverandering. Af en toe veel te hijgerig.
[..]
Ongetwijfeld.
Maar het blijkt nu dat we het over twee verschillende dingen hebben.
Het wordt eens tijd.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
We krijgen morgen sneeuw!! (volgens Erwin Kroll)
Ze hebben de moeite niet eens genomen. Kortom ze vonden het niet belangrijk genoeg en de democraten waren kennelijk ook niet echt geïnteresseerd. Tenzij er 95 Republikeinen in de Senaat zaten.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:33 schreef Monidique het volgende:
Dat klopt, maar je ziet ook waarom de regering het niet voorgelegd heeft: het ging het niet halen. En Al Gore heeft het symbolisch ondertekend. Kortom, hiermee kun je hen niet van opportunisme betichten.
Er zat een republikeinse meerderheid in de senaat, die behoorlijk anti-mulieu en Clinton was.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze hebben de moeite niet eens genomen. Kortom ze vonden het niet belangrijk genoeg en de democraten waren kennelijk ook niet echt geïnteresseerd. Tenzij er 95 Republikeinen in de Senaat zaten.
Dit heeft niets met Democraten of Republikeinen te maken: 95 senatoren waren tegen het protocol in die vorm en daar zouden ze tegenstemmen. Het had dus geen zin. Opportuun misschien van eventuele senatoren die toen zouden tegenstemmen en er nu voor zijn, maar niet van Al Gore en Bill Clinton.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze hebben de moeite niet eens genomen. Kortom ze vonden het niet belangrijk genoeg en de democraten waren kennelijk ook niet echt geïnteresseerd. Tenzij er 95 Republikeinen in de Senaat zaten.
Nogal een dooddoener, vermoedelijk niemand heeft hier op FOK! enig verstand van grote wetenschappelijke thema's. Zullen we WFL alvast sluiten?quote:Op maandag 5 februari 2007 20:42 schreef Reya het volgende:
Met alle respect, maar volgensmij heeft niemand hier - incluis mezelf - werkelijke expertise op het gebied van klimatologie. Waarom wetenschap niet laten aan mensen die er al jarenlange expertise in hebben; dan kan er daarna nog wel een open discussie volgen over de politieke implicaties ervan.
Het IPCC is niet geheel onafhankelijk te noemen:quote:Op maandag 5 februari 2007 20:42 schreef Reya het volgende:
Met alle respect, maar volgensmij heeft niemand hier - incluis mezelf - werkelijke expertise op het gebied van klimatologie. Waarom wetenschap niet laten aan mensen die er al jarenlange expertise in hebben; dan kan er daarna nog wel een open discussie volgen over de politieke implicaties ervan.
quote:Op maandag 5 februari 2007 20:45 schreef PJORourke het volgende:
Wat een kansloos gefrustreerde moslim-OP.
Dan is Akkersloot pas echt los. Liever niet.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zullen we WFL alvast sluiten?
Mooi he. Het spijt me dat de term Islamisering er niet in voor komt.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:45 schreef PJORourke het volgende:
Wat een kansloos gefrustreerde moslim-OP.
De stemming was:quote:Op maandag 5 februari 2007 20:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Er zat een republikeinse meerderheid in de senaat, die behoorlijk anti-mulieu en Clinton was.
De kans was dus nihil, oftewel nul.
Bij de Democraten zaten ze er dus ook niet op te wachten.quote:the U.S. Senate unanimously passed by a 95–0 vote the Byrd-Hagel Resolution (S. Res. 98),[
Ik was juist op zoek naar het wordt "pedoprofeet".quote:Op maandag 5 februari 2007 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi he. Het spijt me dat de term Islamisering er niet in voor komt.
Naar het wat?quote:Op maandag 5 februari 2007 20:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik was juist op zoek naar het wordt "pedoprofeet".
Pardon. Woord.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
Naar het wat?
Dat ben ik met je eens, zeker gezien de benoeming van de wetenschappers door nationale overheden. Dat is inderdaad onzuivere wetenschap; wat natuurlijk nog niet direct impliceert dat het rapport ook onjuist isquote:Op maandag 5 februari 2007 20:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het IPCC is niet geheel onafhankelijk te noemen:
http://www.ipcc.ch/about/faq/IPCC%20Who%20is%20who.pdf
Als contra-expertise zo overduidelijk niet welkom is, zegt dat wel wat, natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:52 schreef Reya het volgende:
Dat ben ik met je eens, zeker gezien de benoeming van de wetenschappers door nationale overheden. Dat is inderdaad onzuivere wetenschap; wat natuurlijk nog niet direct impliceert dat het rapport ook onjuist is![]()
Wel degelijk. Ze hebben geen moeite genomen om enig draagvlak te verkrijgen ook niet binnen het eigen kamp. Politiek opportunisme pur sang.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:50 schreef Monidique het volgende:
Het is algemeen bekend dat Democraten niet zo partisan zijn (of in ieder geval waren) als de Republikeinen, die meer lijken op communistische partijleden, dan individuele politici. Maar goed... niet aangetoond dat Clinton en Gore opportuun zijn, wat Kyoto betreft.
Er was gewoon geen draagvlak. Het zijn geen tovenaars, ofzo, die even snel hun toevallige partijgenoten van mening kunnen laten veranderen.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wel degelijk. Ze hebben geen moeite genomen om enig draagvlak te verkrijgen ook niet binnen het eigen kamp. Politiek opportunisme pur sang.
Ongetwijfeld. Welke verschrikkelijke dingen heeft Al Gore ondertussen wel niet gedaan immers.quote:Niet dat het Al Gore vreemd is. Hij heeft daar wel vaker last van gehad.
Is dat zo, in de zin dat het IPCC zelf contro-expertise zo onwelkom acht? En heb je daar toevallig een bron van?quote:Op maandag 5 februari 2007 20:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als contra-expertise zo overduidelijk niet welkom is, zegt dat wel wat, natuurlijk.
Dus toch opportunisme. Als je je zo'n zorgen maakt zou je verwachten iets meer je best te doen.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:56 schreef Monidique het volgende:
Er was gewoon geen draagvlak. Het zijn geen tovenaars, ofzo, die even snel hun toevallige partijgenoten van mening kunnen laten veranderen.
Ongetwijfeld. Welke verschrikkelijke dingen heeft Al Gore ondertussen wel niet gedaan immers.
Onverdraagzame zakken.quote:
Ja, de manier waarop IPCC-leden tegenstanders bejegenen. Canvas had daar ene jaar of wat geleden nog een documentaire over. Geen spreektijd, dat soort pesterijen.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:56 schreef Reya het volgende:
Is dat zo, in de zin dat het IPCC zelf contro-expertise zo onwelkom acht? En heb je daar toevallig een bron van?
extreem conservatief rechts weet altijd hoe ze namens iemand kunnen spreken. Het is leuk om op te kankeren, zo kijk ik er ook naarquote:Op maandag 5 februari 2007 21:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Onverdraagzame zakken.![]()
Froms Gods perspective....
Merkwaardige sensatie, rillen en schaterlachen tegelijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:50 schreef Monidique het volgende:
Het is algemeen bekend dat Democraten niet zo partisan zijn (of in ieder geval waren) als de Republikeinen,
Nog een aanleiding voor deze foto of ben je gewoon blij dat er weer een islam-criticus de mond gesnoerd is?quote:Op maandag 5 februari 2007 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
Zo! Weer een nieuwe reeks!
Vorige deel: [POL SC 1142] teletijdmachien
[afbeelding]
quote:Op maandag 5 februari 2007 21:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nog een aanleiding voor deze foto of ben je gewoon blij dat er weer een islam-criticus de mond gesnoerd is?
Dat geldt voor d'r schaamlippen, die volgens goed sharia-gebruik eraf gehaald worden, want vrouwen mogen niet genieten volgens de islam.quote:
Aanleiding was een uitspraak van AHA, daar werd een topic over geopend. Toen opende ik dit topic met deze titel. Dit was toch wel een toepasselijk plaatje dacht ik zo, en voor de rest ben ik idd blij dat ze opgerot is.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nog een aanleiding voor deze foto of ben je gewoon blij dat er weer een islam-criticus de mond gesnoerd is?
Linkje?quote:Op maandag 5 februari 2007 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aanleiding was een uitspraak van AHA, daar werd een topic over geopend. Toen opende ik dit topic met deze titel. Dit was toch wel een toepasselijk plaatje dacht ik zo.
Geef hem dan een hint, zoals: achter de bierflesjes en sigaarstompies.quote:
Ook al geef ik hem een hint, aah kan niet eens zijn eigen kontgat vinden als ie zn reet moet afvegen.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Geef hem dan een hint, zoals: achter de bierflesjes en sigaarstompies.
Link, kutmarokkaan.quote:
Dat laat ik door marokkanen afvegen.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook al geef ik hem een hint, aah kan niet eens zijn eigen kontgat vinden als ie zn reet moet afvegen.
Ja, dat zal toch wel moeten met die vergrijzing nu..quote:Op maandag 5 februari 2007 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat laat ik door marokkanen afvegen.
Huh, het is nu pas afgelopenquote:Op maandag 5 februari 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, ik zag net de LPF in de zendtijd voor politieke partijen... Die hebben nu toch geen recht meer daarop?
Ja, en Kosovo gaat ook weer een beerput worden als er niks aan gedaan wordt, heb ik het idee.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.independent.co.uk/uk/politics/article2237648.ece
Regels zijn regels.
Dank je, lieve zandmeneer.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ayaan Hirsi Ali vindt Nederland een "snelkookpan".....
Huh?quote:Op maandag 5 februari 2007 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat zal toch wel moeten met die vergrijzing nu..
Jij moet cabaretier worden.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Rechtse media. Allicht.
Geitenneukerij.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
Anale fixatie.
De LPF zit nog in de Eerste Kamer.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, ik zag net de LPF in de zendtijd voor politieke partijen... Die hebben nu toch geen recht meer daarop?
The names Djanzen... Ewout Djanzen...quote:Op maandag 5 februari 2007 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
Jij moet cabaretier worden.
Op naar de 0de Kamer! *gooit taart*quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
Heb jij enige vorm van humor PJORourke?
Nekschot is idd vaak nogal flauw en eentonig, maar dat is zeer zeker een mening.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
gregoriusnekschot is geen humor, dat is zelfs een feit.
Nou, je kan het nu praktisch een feit noemen.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nekschot is idd vaak nogal flauw en eentonig, maar dat is zeer zeker een mening.
Een huismuis heeft ook een mening heur.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nekschot is idd vaak nogal flauw en eentonig, maar dat is zeer zeker een mening.
Ik ben doodserieus en de afgelopen twaalf en zeker zes jaar tonen aan dat het ook echt zo is.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Merkwaardige sensatie, rillen en schaterlachen tegelijk.
Vooral over mijn broodrooster!quote:Op maandag 5 februari 2007 22:18 schreef Yildiz het volgende:
Een huismuis heeft ook een mening heur.
Ik vind 'm super, zwartgallig, maar humoristisch en waar zeker! De waarheid is hard.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
gregoriusnekschot is geen humor, dat is zelfs een feit.
quote:Op maandag 5 februari 2007 22:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben doodserieus en de afgelopen twaalf en zeker zes jaar tonen aan dat het ook echt zo is.
quote:
Spamboeren! Daar ben ik geen fan van!quote:Op maandag 5 februari 2007 22:25 schreef pberends het volgende:
Wie is er ook fan van helemaal niemand?
Onbegrijpelijk,quote:Op maandag 5 februari 2007 21:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dus toch opportunisme. Als je je zo'n zorgen maakt zou je verwachten iets meer je best te doen.
Zeg, doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Spamboeren! Daar ben ik geen fan van!
hij speelt vals, hij staat niet op blote voetenquote:
Fistfucking is geen optie.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
hij speelt vals, hij staat niet op blote voeten![]()
Zou ik niet te snel zeggen, ken bepaalde films van de Duitse school ( om het maar even een kunstzinnig karakter mee te geven ) waar ze grotere objecten in de dames laten verdwijnenquote:
Wat een enorme piemol.quote:
Einen Riessenpantzerfaust!quote:Op maandag 5 februari 2007 22:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Zou ik niet te snel zeggen, ken bepaalde films van de Duitse school ( om het maar even een kunstzinnig karakter mee te geven ) waar ze grotere objecten in de dames laten verdwijnen
Belladonna is mijn koningin.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Of Belladonna, die weet ook wel raad met kingsize objecten
Ik irriteer me altijd aan dat spleetjequote:Op maandag 5 februari 2007 22:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Belladonna is mijn koningin.![]()
Dat compenseert ze met een prachtig karakter.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik irriteer me altijd aan dat spleetje![]()
Wat een topper. "Eet altijd alleen" Geen tv in huis, alleen een enorme toeter om op te spelen.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:33 schreef Monidique het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=3948937&md5=a33d5f33445d4c7572a96946d682c455
Vanaf 18:00, een echte man,.
Je zou maar zo heten...quote:Een van de criminelen die zo'n toegangsverbod opgelegd heeft gekregen is de Rotterdamse maffiabaas Cock S
En een beetje jammer dat zijn en een paar andere het ook hebben gedaan met transseksuele met het klokkenspel nog intact.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat compenseert ze met een prachtig karakter.![]()
Een onvervalste Westfries.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat een topper. "Eet altijd alleen" Geen tv in huis, alleen een enorme toeter om op te spelen.
![]()
![]()
quote:Op maandag 5 februari 2007 22:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En een beetje jammer dat zijn en een paar andere het ook hebben gedaan met transseksuele met het klokkenspel nog intact.
Die zat tussen me downloadsquote:Op maandag 5 februari 2007 22:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat hoef je toch niet te zien...?
Ik moest even nagaan of jij dat zei of Van Agt.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben doodserieus en de afgelopen twaalf en zeker zes jaar tonen aan dat het ook echt zo is.
Ontzettend grappig. Je bent het er dus niet mee eens? Republikeinen zijn even partijloyaal als Democraten of misschien nog wel minder?quote:Op maandag 5 februari 2007 23:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik moest even nagaan of jij dat zei of Van Agt.
quote:Op maandag 5 februari 2007 23:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik moest even nagaan of jij dat zei of Van Agt.
Omdat jij van txt houdt. Of tvlxd of hoe dat marsmannetje van je heet.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:51 schreef Monidique het volgende:
Waarom specifiek voor mij?
Monidiquequote:Op maandag 5 februari 2007 23:51 schreef Monidique het volgende:
Waarom specifiek voor mij?
Meer negers op tv!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:00 schreef pingu_ het volgende:
Haha, net een neger op tv.
quote:Hoogleraar cross-culturele psychologie
quote:Op zondag 4 februari 2007 22:50 schreef Monidique het volgende:
Onbegrijpelijk.
quote:
quote:Op maandag 5 februari 2007 23:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ontzettend grappig. Je bent het er dus niet mee eens? Republikeinen zijn even partijloyaal als Democraten of misschien nog wel minder?
quote:Dear Daniel J,
The goal is spread the word to others in a way that will make an impact on society. Time is approaching fast where technology and spiritually will unite. It is up to us to help make this transition possible.
quote:Fact of the day
As of November 2006, 31.3% of the 450,815 U.S. troops stationed in foreign countries were in Iraq.
Wall Street Journal
quote:Quote of the day
"The Middle East today is infinitely more dangerous than at the start of Gulf War II. Now, the Bush Administration must do what it did not do before invading Iraq — plan for the likely and possible futures, not just the one it hopes to face."
David Rothkopf, visiting scholar at the Carnegie Endowment
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:55 schreef zakjapannertje het volgende:
* zakjapannertje is playing Monza - Van God Los
http://www.onzetaal.nl/ot/mondegreens/index.php?artiest=Monza&naam=-quote:Van God Los
Juiste tekst: van god los
laat nu toch die god los
Misverstaan als: van Grootloons
laat nu toch die goot los
Artiest: Monza
Apropos, is al een tijdje van zijn apropos.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:40 schreef Monidique het volgende:
Apropos, ben je nog van plan mijn vraag te beantwoorden, of laat je het bij vage berichten?
Duidelijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Apropos, is al een tijdje van zijn apropos.Het is dat ik weet dat hij een man is...
online terugvindlink: (heeft overigens niks met bovenstaande te maken)quote:
Je kunt beter een Excel-bestand hebben, niet? Is tenminste... uhm... gratis. OpenOffice desnoods.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
online terugvindlink: (heeft overigens niks met bovenstaande te maken)
http://www.wiskundeonline.nl/cijferadministratie.htm
De eerste vergelijking met Nazi-Duitsland is alweer gemaakt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
Kwaliteietstopic: Londen 2012: thuis van mega monster moskee
Nou ja, op zich wordt de afkomst in dat geval niet als criterium omhooggehouden, maar het geloof. Persoonlijk denk ik dat het bij ministers met kwaliteit niet zo belangrijk is als hun doel om beleid uit te voeren, dus dan hoeft het niet veel uit te maken. Maar mensen die er anders over denken...mja, 't is een mening hè.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:20 schreef Monidique het volgende:
Een islamitische minister dan? Of komt hij op het departement van de Islam? En ik vind het onzinnig: kwaliteit, niet afkomst. Maar witheet word ik er niet van, ofzo.
Sorry, ik had hem nog niet gezien. Ik denk dat er geen significant verschil in loyaliteit is, maar mogelijk wel in de bereidheid om dingen hoe dan ook gedaan te krijgen.quote:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)ritisch_over_akkoordquote:Het conceptregeerakkoord is volgens fractieleider Geert Wilders van de PVV „verschrikkelijk”. Het generaal pardon dat de partijen willen overeenkomen „brengt het land aan de rand van de afgrond” doordat nu „tienduizenden die gelogen en bedrogen hebben aan een verblijfsvergunning worden geholpen”. Ook wordt er „niets gedaan om de islamitische invasie te stoppen”.
Het besluit een referendum over een nieuwe Europese grondwet afhankelijk te maken van een advies van de Raad van State is een schande. Wilders zei dat dinsdag in een eerste reactie op het regeerakkoord.
Het stuk is volgens hem een overwinning van de PvdA. „Het CDA heeft op bijna alle punten verloren. Er komt een Bosbelasting voor rijkere AOW'ers. Er is per saldo nauwelijks sprake van lastenverlichting, want die wordt weer helemaal teniet gedaan door lastenverzwaringen.”
Wat Wilders betreft kan het nieuwe kabinet, dat nog moet aantreden, maar het beste meteen weer opstappen.
Zal geen probleem zijn, met dit kabinet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:27 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben benieuwd of Wilders zijn motie van wantrouwen gemiddelde hoog kan houden. Ik geloof dat hij er al 8 in de afgelopen twee jaar heeft ingebracht.
Het was blijkbaar nodig. Rare redenering eigenlijk van jou. De hoogte van moties van wantrouwen diskwalificeert de indiener ervan? En als die nu eens gelijk heeft? Hoe noem je het dan?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:27 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben benieuwd of Wilders zijn motie van wantrouwen gemiddelde hoog kan houden. Ik geloof dat hij er al 8 in de afgelopen twee jaar heeft ingebracht.
Als je om elke scheet een motie van wantrouwen indient zorg je er in elk geval voor dat je niet al te serieus genomen wordt. Net zoals dat door een overmaat aan kamervragen de waarde van dat instrument daalt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het was blijkbaar nodig. Rare redenering eigenlijk van jou. De hoogte van moties van wantrouwen diskwalificeert de indiener ervan? En als die nu eens gelijk heeft? Hoe noem je het dan?
Hoe moeten we dan de moties tegen Verdonk interpreteren?
Ze willen minder afhankelijk van de reclame zijn, maar dat is helemaal oneigenlijke concurrentie met commerciele zenders. Ik snap ook niet dat je 100 miljoen euro nodig hebt om wat docu's te maken en al helemaal niet als dat politiek gekleurd is. Vast een verzinsel van de CU en de PvdA.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:44 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom krijgt de PO eigenlijk 100 miljoen meer. Alsof ze al niet genoeg krijgen en al dat geld wat ze krijgen, ze doen er vrij weinig mee het is een hoop (BNN) bagger.
Met het eerste ben ik het wel eens, het tweede niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:37 schreef du_ke het volgende:
Als je om elke scheet een motie van wantrouwen indient zorg je er in elk geval voor dat je niet al te serieus genomen wordt. Net zoals dat door een overmaat aan kamervragen de waarde van dat instrument daalt.
Deden ze het maar met 100 miljoen. De begroting van de PO is honderden miljoenen euro's en programma's die de moeite waard zijn, zijn op een of twee handen te tellen. Absurd en zo blijven ze bij de PO denken dat ze onmisbaar zijn. Ongetwijfeld hebben daar partij politieke motieven een dikke vinger in de pap gehad.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ze willen minder afhankelijk van de reclame zijn, maar dat is helemaal oneigenlijke concurrentie met commerciele zenders. Ik snap ook niet dat je 100 miljoen euro nodig hebt om wat docu's te maken en al helemaal niet als dat politiek gekleurd is. Vast een verzinsel van de CU en de PvdA.
De PO levert wel een hoop kwaliteitsprogramma's.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:44 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom krijgt de PO eigenlijk 100 miljoen meer. Alsof ze al niet genoeg krijgen en al dat geld wat ze krijgen, ze doen er vrij weinig mee het is een hoop (BNN) bagger.
Amusementsprogramma's horen niet in de PO, ergo, Paul de Leeuw is geen amusement.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Deden ze het maar met 100 miljoen. De begroting van de PO is honderden miljoenen euro's en programma's die de moeite waard zijn, zijn op een of twee handen te tellen. Absurd en zo blijven ze bij de PO denken dat ze onmisbaar zijn. Ongetwijfeld hebben daar partij politieke motieven een dikke vinger in de pap gehad.
Nog meer Paul de Leeuw.
Gek he als je de commerciele zenders te lijf gaat met honderden miljoenen euro's aan belastinggeld?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:11 schreef du_ke het volgende:
Denk zelfs dat de private zenders het moeilijker gaan krijgen dan de publieke. Die moeten het toch voornamelijk hebben van buitenlandse series en films die steeds makkelijker te downloaden zijn (en dan nog eens sneller en zonder reclame te kijken).
Dan blijven dus de sterren op het ijs en wat idols ellende over maar meer?
Sinds wanneer heeft de overheid directe invloed op de invulling van de programma's van de PO?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Gek he als je de commerciele zenders te lijf gaat met honderden miljoenen euro's aan belastinggeld?
Wat overblijft is staats-tv van het nieuwe Kabinet. Abortus-voorlichting en EU-propaganda.
Investeren noemen ze het, investeren is pas gezond als het met eigen vermogen gebeurt, i.p.v. belastinggeld. Sigaar uit eigen doos heet dat, of beter niksnutten, krijgen een sigaar van iemand anders.
Nou, wellicht door er honderden miljoenen euro's in te pompen? ....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft de overheid directe invloed op de invulling van de programma's van de PO?
Commerciele zenders worden oneigenlijk beconcurreerd, zoniet kapotgemaakt. PO's maken dezelfde pulp-amusementsprogramma's. Ik zie niet in waarom dat van belastinggeld moet worden betaald.quote:Maar je denkt dat zonder subsidie op de PO de private zenders plotseling wel kwaliteitsprogramma's gaan maken?
Maar daarmee bepalen ze de inhoud van b.v. het Jeugdjournaal of klokhuis?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, wellicht door er honderden miljoenen euro's in te pompen? ....
[..]
Dat was de vraag niet. Denk jij echt dat zonder concurrentie van de PO de private zenders plotseling wel kwaliteitsprogramma's gaan maken?quote:Commerciele zenders worden oneigenlijk beconcurreerd, zoniet kapotgemaakt. PO's maken dezelfde pulp-amusementsprogramma's. Ik zie niet in waarom dat van belastinggeld moet worden betaald.
OOit van HBO gehoord? Moet dat dan als daar geen vraag naar is?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:25 schreef du_ke het volgende:
Dat was de vraag niet. Denk jij echt dat zonder concurrentie van de PO de private zenders plotseling wel kwaliteitsprogramma's gaan maken?
Ok je bent het dus met me eens dat ook zonder PO dus private zenders geen kwaliteit gaan leveren?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Goed, kwaliteit van de commerciele zenders wordt beter door ze te beconcurreren met staatszenders die bulken van het geld.![]()
Ja maar HBO op de Nederlandse schaal is gewoon kansloos natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
OOit van HBO gehoord? Moet dat dan als daar geen vraag naar is?
Dat is de discussie niet en niet een valide reden om meer geld in de PO te investeren of beweer je van wel?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok je bent het dus met me eens dat ook zonder PO dus private zenders geen kwaliteit gaan leveren?
Jij bent van mening dat ze geen kwaliteit leveren. Dat is heel wat anders en niet gek relevant.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is de discussie niet en niet een valide reden om meer geld in de PO te investeren of beweer je van wel?
De PO zou geen kwaliteit leveren zonder geld. het probleem is dat ze dat ook niet doen met heel erg veel geld. Hadden we net een rapport over de verkwisting en wat is de zure reaktie van het nieuwe kabinet? Meer geld er in!![]()
![]()
http://www.wereldomroep.n(...)0070206_waterjakartaquote:Waterramp Jakarta vraagt om andere aanpak
Door Wendy Braanker
06-02-2007
De regen blijft komen boven Jakarta en de problemen worden steeds groter voor de miljoenenstad. Het dodental als gevolg van de overstromingen loopt op en het is duidelijk dat elke druppel regen die nog valt de ramp zal vergroten. Een nieuw afwateringskanaal - aan de oostkant van de stad - zou in de toekomst soelaas kunnen bieden. Het zou ook helpen als er minder afval in de rivieren in en rond de stad terechtkomt.
De situatie lijkt erger dan in 2002, toen de Indonesische hoofdstad ook werd geteisterd door ernstige regenval. Op het moment is het dweilen met de kraan open; driekwart van de stad staat onder water. Er moet veel gebeuren om de stad in de toekomst te behoeden voor meer van dit soort rampen. Een nieuw kanaal om de afwatering te bevorderen zou helpen. Maar volgens waterbouwkundig ingenieur Aart van Nes van ingenieursbureau DHV in Jakarta verloopt het overleg daarover moeizaam.
Traag
In 2002 waren er al plannen voor een dergelijk kanaal aan de oostkant van de stad. Die plannen waren gebaseerd op oude plannen van Nederlandse ingenieurs uit de koloniale tijd. Door de enorme aanwas van de stad moeten de oude plannen keer op keer worden bijgesteld. Het probleem is vooral dat de besluitvorming traag gaat, ook al lijkt iedereen er van doordrongen dat er een nieuw kanaal moet komen. "Het vereist een samenwerking tussen verschillende lagen van overheden en dat is moeilijk," zegt Van Nes.
De stad groeit zo snel dat het huidige systeem de gigantische hoeveelheid water die moet worden afgevoerd niet aankan. Los van de grote hoeveelheid water die boven de stad neervalt, komt er ook nog water vanuit de bergen, stroomafwaarts met de rivieren mee. Het gevolg is dat het water in sommige delen van de stad wel tot vier meter hoog staat. Volgens ingenieur Ramon Hanssen van de TU Delft is de bodem op tal van plekken in de stad behoorlijk gezakt de afgelopen jaren en dit maakt de calamiteit alleen maar groter. Dit komt door de grote behoefte aan grondwater. De grond is daardoor ingeklonken en gezakt. "In Jakarta is dat vrij extreem, op sommige plekken zelfs tot bijna een meter in de afgelopen twaalf jaar."
Nederland stelt 1 miljoen euro beschikbaar voor het door overstromingen getroffen Jakarta. Dat heeft minister Agnes Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) dinsdag telefonisch laten weten aan de Indonesische minister voor Buitenlandse Zaken, Wirajuda. De helft van het bedrag zal via het Nederlandse Rode Kruis en de Indonesische zusterorganisatie worden besteed aan enkele boten, voedsel, water, medicijnen, kleding en dekens voor de duizenden
bewoners van Jakarta die een veilig heenkomen hebben moeten zoeken. De overige 500.000 euro wordt via de International Organisatie voor Migratie (IOM) ingezet voor de aanschaf van rubberboten. (bron: ANP)
Extreem
De stad groeit uit zijn voegen en er was en is voor de miljoenen inwoners veel drinkwater nodig. Zodoende is er veel water onttrokken aan de bodem in de afgelopen jaren. Hanssen kijkt wereldwijd naar bodemdalingen vanuit de ruimte. En de situatie in Jakarta is naar zijn oordeel extreem. Volgens Hanssen had het bestuur van de stad meer rekening moeten houden met de gevolgen van de grote toestroom van mensen en het onttrekken van water uit de bodem. "Zodra je weet wat de gevolgen zijn van onttrekking op een bepaalde locatie kun je er ook rekening mee houden bij de planning van je stad."
De verzakking, veelal in het noorden van de stad, maar ook in delen van het centrum hebben ook gevolgen voor de woningbouw. Volgens Hanssen ontstaan er gevaarlijke situaties als gevolg van de bodemdaling.
Afval
Van Nes pleit er voor om een platform te creëren zodat oude plannen eindelijk uitgevoerd kunnen worden. Het bewustzijn moet groeien als het gaat om de waterhuishouding van de stad. Minder afval in de rivieren en kanalen zou veel helpen. Zodoende moet er een beter systeem komen om afval op te halen in de stad. Geld is niet het grootste probleem volgens Van Nes. Het gaat er vooral om dat de overheid, landelijk, regionaal en lokaal samenwerkt om de problemen op te lossen.
Ook het CDA ziet het - verzuilde - Hilversumse omroepstelsel als haar oogappel, en ik denk dan ook dat het CDA weinig problemen heeft met deze verhoging van het budget. Alledrie de partijen zijn in zekere zin partijen die zich goed in de PO genesteld hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze willen minder afhankelijk van de reclame zijn, maar dat is helemaal oneigenlijke concurrentie met commerciele zenders. Ik snap ook niet dat je 100 miljoen euro nodig hebt om wat docu's te maken en al helemaal niet als dat politiek gekleurd is. Vast een verzinsel van de CU en de PvdA.
Ze zijn daar inderdaad niet echt handig bezig. Laatst een artikel over gelezen in een van de grote groene gebieden werd in de laatste jaren van Soeharto een groot bouwproject gestart door aan z'n familie gelieerde bedrijven. Dit uiteraard tegen alle adviezen in maar ja die werden daar toch al niet echt serieus genomenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.wereldomroep.n(...)0070206_waterjakarta
Eens, maar het CDA steunde in het vorige kabinet nog het bezuinigingsbeleid.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Ook het CDA ziet het - verzuilde - Hilversumse omroepstelsel als haar oogappel, en ik denk dan ook dat het CDA weinig problemen heeft met deze verhoging van het budget. Alledrie de partijen zijn in zekere zin partijen die zich goed in de PO genesteld hebben.
Nou, dat is toch nog het enige argument wat er over is voor de PO? Zelfs dat kunnen ze niet, dus wat moeten we er nog mee?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:40 schreef du_ke het volgende:
Jij bent van mening dat ze geen kwaliteit leveren. Dat is heel wat anders en niet gek relevant.
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/international/#5168954quote:Ortega weigert Sovjetraketten te vernietigen
De Verenigde Staten zijn in conflict geraakt met Nicaragua over de vernietiging van honderden oude raketten uit het Sovjettijdperk. Washington wil dat de nieuwe Nicaraguaanse president Daniel Ortega vaart maakt met de vernietiging van de raketten, maar de vroegere rebellenleider voelt daar weinig voor.
Ortega zegt alleen te willen ontwapenen als andere Centraal-Amerikaanse landen dat ook doen. Hij wijst er op dat Honduras en El Salvador een sterke luchtmacht hebben.
Nicaragua heeft nog altijd zo'n duizend SAM-7-luchtafweerraketten. De raketten waren een gift van de Sovjet Unie aan Ortega toen deze in de jaren tachtig aan hoofd stond van een marxistische regering. Vorige maand keerde Ortega terug aan de macht. Hij heeft steeds gezegd een goede verstandhouding met Washington na te streven.
Dat kunnen ze wel.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, dat is toch nog het enige argument wat er over is voor de PO? Zelfs dat kunnen ze niet, dus wat moeten we er nog mee?
neuh al die achterlijke christenen erin spreken me niet zo aan. Maar het is beter dan de andere balkenende kabinetten tot nu toe. Als ze Wijffels als premier weten te strikken wil ik het een goede kans geven maar anders niet.quote:
Laten we het eerst over de beschikbare budgetten hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel.
maar noem maar eens een stuk of 5 of 10 eigen programma's van de private omroepen die meer kwaliteit hebben dan het gemiddelde PO programma.
Nee, noem maar eens een stuk of 10 programma's die staatssteun verdienen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:50 schreef du_ke het volgende:
Dat kunnen ze wel.
maar noem maar eens een stuk of 5 of 10 eigen programma's van de private omroepen die meer kwaliteit hebben dan het gemiddelde PO programma.
Balk wordt premier, wat is dat voor een gelul de laatste tijd over Wijffels als premier?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
neuh al die achterlijke christenen erin spreken me niet zo aan. Maar het is beter dan de andere balkenende kabinetten tot nu toe. Als ze Wijffels als premier weten te strikken wil ik het een goede kans geven maar anders niet.
Precies, goede programma's zullen ook goed gaan bij een commerciele zender. Iedereen ook nog eens blij.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, noem maar eens een stuk of 10 programma's die staatssteun verdienen.
Mijn vraag eerst maar lijkt mequote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Laten we het eerst over de beschikbare budgetten hebben.
Noem jij eens een goed programma van de PO (die zijn er hoor) en noem het benodigde bedrag daarvoor.
Wijffels lijkt me in tegenstelling tot Balkenende wel capabel.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Balk wordt premier, wat is dat voor een gelul de laatste tijd over Wijffels als premier?![]()
Liever moslims gehad? Beter een sharia? Nou, spreek je eens compleet uit.
Prima:quote:
Zwaktebod, mis je Harrie en Rock voor de bijval?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:57 schreef du_ke het volgende:
Wel schattig dat Peppi en Kokkie elkaar weer zo gezellig bijvallen.
De gemiddelde PO programma's uit eigen productie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Prima:
Define "gemiddelde PO programma"
Nergens voor nodig zolang jullie nergens serieus op ingaanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zwaktebod, mis je Harrie en Rock voor de bijval?
"Boer zoekt muts"quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Define "gemiddelde PO programma"
Nou, noem ze eens. Jij wilt dat ik 5 concrete programma's noem en zelf blijf je haken op "gemiddelde PO programma;s uit eigen productie".quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
De gemiddelde PO programma's uit eigen productie.
Goh, jij kent Doek dus ook...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zometeen komen de huilsmilies.
Ja, veel beter dan al die kabinetten met de vvd erin ....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
neuh al die achterlijke christenen erin spreken me niet zo aan. Maar het is beter dan de andere balkenende kabinetten tot nu toe. Als ze Wijffels als premier weten te strikken wil ik het een goede kans geven maar anders niet.
Hear hear, weer een zwaktebod.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nergens voor nodig zolang jullie nergens serieus op ingaan.
Schattig om te zien hoe je uit de lijst van personen die het op enige regelmatige wijze niet met je eens zijn een paar namen kiest om over te zeiken. Ook wanneer dat totaal offtopic is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zwaktebod, mis je Harrie en Rock voor de bijval?
Leuke draai,quote:
Nee noem jij eerst maar eens een paar private eigen producties van bovengemiddelde kwaliteit.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, noem ze eens. Jij wilt dat ik 5 concrete programma's noem en zelf blijf je haken op "gemiddelde PO programma;s uit eigen productie".
Ik noemde je naam, omdat je werkelijk nooit inhoudelijk in een discussie gaat buiten SC.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Schattig om te zien hoe je uit de lijst van personen die het op enige regelmatige wijze niet met je eens zijn een paar namen kiest om over te zeiken. Ook wanneer dat totaal offtopic is.
Terwijl ik het inhoudelijk regelmatig met je eens bent.
Misschien heb je een punt. Ik beheers alleen dequote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Leuke draai,
maar nee, ook jij bent een koning van de![]()
Doek vroeg het eerst!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hear hear, weer een zwaktebod.
Goed, dit is een impasse. Je wilt dat ik 5 concrete namen noem tegenover een vage omschrijving jouwerzijds. Discussie is daarmee gesloten. Ik ga niet verder praten met een kind dat overal "waarom?" op vraagt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee noem jij eerst maar eens een paar private eigen producties van bovengemiddelde kwaliteit.
Maar ach nergens concreet op ingaan was ik al een tijdje van je gewend.
Ik heb net een rij gemiddelde PO-producties gegeven. Vind jij dat goede programma's?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef du_ke het volgende:
Nee noem jij eerst maar eens een paar private eigen producties van bovengemiddelde kwaliteit.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Misschien heb je een punt. Ik beheers alleen denog niet zo goed als Doekje.
Wat een slap gelul. Dat heb je ook maar ergens gelezen. Daarnaast is het natuurlijk ook een enorm kul-argument om m'n naam te noemen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik noemde je naam, omdat je werkelijk nooit inhoudelijk in een discussie gaat buiten SC.
Meidquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Goed, dit is een impasse. Je wilt dat ik 5 concrete namen noem tegenover een vage omschrijving jouwerzijds. Discussie is daarmee gesloten. Ik ga niet verder praten met een kind dat overal "waarom?" op vraagt.
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/domestic/#5170227quote:Peijs wil deal met België over wegenvignet
Minister Peijs wil het met België op een akkoordje gooien zodat Nederlandse automobilisten geen wegenvignet hoeven te kopen. In ruil daarvoor hoeven Belgen niet de portemonnee te trekken voor de toekomstige kilometerheffing in Nederland. Peijs wil haar ambtgenoot Renaat Landuyt nog deze maand porren voor het idee. Het Belgische wegenvignet gaat volgens plan volgend jaar in. Nederland gaat zoals het er nu naar uitziet in 2012 een kilometerheffing invoeren.
Eigenlijk vindt Peijs dat Europa, met Brussel als hoofdstad, het Belgische wegenvignet niet mag accepteren.
In dat laatste heb je gelijk. Ik was daar niet nauwgezet in. Komt ook door al die nieuwe namen he. Waarom hebben jullie die allemaal veranderd?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat een slap gelul. Dat heb je ook maar ergens gelezen. Daarnaast is het natuurlijk ook een enorm kul-argument om m'n naam te noemen.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
MeidPrima hoor als je het inhoudelijk weer niet aankunt ga je huilen, dat mag
.
Enkele maar b.v. ook klokhuis, sesamstraat, de wereld draait door, spuiten en slikken, je zal het maar hebben, de Lama's, diverse cultureleprogramma's, Zembla, Nova en tegenlicht.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb net een rij gemiddelde PO-producties gegeven. Vind jij dat goede programma's?
Nee want met dat lijstje kom je toch niet omdat je het niet kan leveren en je weet het.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Je zuigt en je weet het.
![]()
En dan zou ik nu met een lijstje komen als reaktie?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |