zeg dat wel, op de dijk tussen Krimpen aan de Lek en Lekkerkerk was het ook voor de wind. ik was er zoquote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:59 schreef pfaf het volgende:
Maar wind mee vloog ik vooruit!
ik had eerst ook een leuke conditie opgebouwd, werd ik ziek. Dat is ook niet bevorderlijk voor je conditiequote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:08 schreef pfaf het volgende:
Al 2 weken niet gelopen.![]()
Had ik net een geweldige conditie opgebouwd, krijg je dit.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:16 schreef riX- het volgende:
En een tvp, sinds kort ook aan het hardlopen. Na een tijdje niets aan mijn conditie te hebben gedaan, begint het nu weer aardig te komen. Op naar de 8 KM.
Shit, helemaal vergeten. De Batavierenrace.. ik kan me (waarschijnlijk) opgeven voor een team met studenten van de verschillende Rotterdamse hogescholen en universiteiten. Beetje een dilemma, want rond die tijd begint ook weer de baanatletiek competitie..quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:38 schreef Grumpey het volgende:
morgen (donderdag gewoon dus, ook al voelt het nog als overmorgen aan) ga ik met drie enthousiastelingen trainen voor de batavierenrace. Ze komen alle drie zowat van het nulpunt, dus ik denk dat vooral maar ademhaling en ritme ga proberen aan te leren. Conditie komt met de tijd wel...ben benieuwd
Hardlopen met een beetje keelpijn kan best, kleed je desnoods wat warmer aan dan normaal.. als je veel rust momenten hebt, met dit weer gaat het beetje keelpijn snel over in een flinke griepje.. en aangezien er weer een griep epidemie voorspelt is.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:17 schreef ErikN het volgende:
Hmm... Is het verstandig om met keelpijn te gaan hardlopen?
Redenen om het wel te doen:
- op de planning stond 26km (voor mij de langste afstand ooit) en ik wil geen "smoesjes gedrag" vertonen
- dan ben ik er vanaf (ben zelfs zenuwachtig :-/)
Redenen om het niet te doen:
- ik heb 3 weken speling in mijn schema (15 april marathon), en die weken moet "op"
- het regent (kans op ergere keelpijn)
Tips om van de keelpijn af te komen zijn ook welkom
zolang het maar eerlijk gebeurt vind ik het okquote:Op zondag 28 januari 2007 17:44 schreef Sehnsucht het volgende:
P.s: zou het leuk zijn als we in de OP voortaan een lijstje van PR's opnemen?
Ik ben zeker bereid mee te doen aan zoietsquote:Op zondag 28 januari 2007 21:38 schreef Grumpey het volgende:
in dat geval wil ik wel mijn PR hier kwijt hoor....maar is het niet leuker om gewoon met een zo'n groot mogelijke groep voor de Dam tot Dam op te geven? Waarbij in de OP wordt aangegeven wat ieders (net iets te hoge) doel is, en dat we elkaar dan kunnen controleren/motiveren/aansporen om dat doel te halen.
Dat is wat bruikbaarder en voor iedereen ook leuk om mee te doen en mee te pronken
En de Dam tot Dam is toch wel leuk om mee te doen, maar kan ook ander evenement zijn als dat handiger is natuurlijk
16,1 km. 10 engelse mijlquote:Op zondag 28 januari 2007 22:06 schreef Raphaelo29 het volgende:
die dam tot dam is toch tegen de 20 km ofzo? pittig hoor!!
vergis je niet in die ladiesrunquote:Op zondag 28 januari 2007 23:44 schreef annoh het volgende:
Ja! Dam tot dam loop! Was zo goed bevallen vorige keer. Ik ga voorlopig voor een tijd onder 1.5 uur, maar wie weet
@Wolfje: In hilversum is de nike city run op 1 april. Goed te bereiken via de trein (start valk bij t station) en vorig jaar was er een leuke sfeer! Edit: 10 en 5 km http://www.nikehilversumcityrun.nl/
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik meedoe aan de gewone recreatieloop, of de ladies run. Ladies run is msischien wat leuker omdat ik dan iets beter lijk, (hopelijk)
Dat klinkt op zich wel goed, alleen is het een week voor de halve marathon in Utrecht, dus dan is het verstandiger om mijn energie te sparen.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:44 schreef annoh het volgende:
Ja! Dam tot dam loop! Was zo goed bevallen vorige keer. Ik ga voorlopig voor een tijd onder 1.5 uur, maar wie weet
@Wolfje: In hilversum is de nike city run op 1 april. Goed te bereiken via de trein (start valk bij t station) en vorig jaar was er een leuke sfeer! Edit: 10 en 5 km http://www.nikehilversumcityrun.nl/
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik meedoe aan de gewone recreatieloop, of de ladies run. Ladies run is msischien wat leuker omdat ik dan iets beter lijk, (hopelijk)
Toch gok ik dat de echt goede dames zich te goed voelen voor die ladies run, en meedoen met de prestatieloop!quote:Op maandag 29 januari 2007 11:33 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
vergis je niet in die ladiesrun
vele lopen harder dan menig man
Ah, jij gaat zaterdag!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:39 schreef PieterBas het volgende:
Gisteren voor het eerst weer in bijna 2 weken getraind. Ik stond te kijken hoe goed nog mijn conditie en snelheid was na 1 week ziekbed.
Volgend weekend de Wollebrandcross voor het goede doel. Als het flink heeft geregend de dagen ervoor ga ik crossen. Lekker vies worden..of de asfaltloop.. Alleen voel ik me dan weer schuldig omdat er meestal geen tegenstand is..
![]()
Behalve dan de gasten waar mee ik traint, want dan is het gewoon.. 2900 meter rustig aan.. (en dan 250 meter voorsprong hebben op de rest) en dan met 3 man de laatste 100 meter volle bak sprinten![]()
De modder heuvel bij de start is hilarischquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ah, jij gaat zaterdag!Ik ga in principe met een paar vrienden voor de cross.
Ben benieuwd of ik het een beetje volhou, want zo goed ben ik nu ook weer niet in hardlopen!
Ik heb juist op de manier eens de hele nacht boven de plee gehangenquote:Op zondag 28 januari 2007 14:53 schreef annoh het volgende:
Ik heb echt regelmatig griepjes of verkoudheden afgezworen op deze manier.
Op welk niveau train je als ik vragen mag? PR's op je voornaamste afstanden en dergelijkequote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:39 schreef PieterBas het volgende:
Gisteren voor het eerst weer in bijna 2 weken getraind. Ik stond te kijken hoe goed nog mijn conditie en snelheid was na 1 week ziekbed.
Volgend weekend de Wollebrandcross voor het goede doel. Als het flink heeft geregend de dagen ervoor ga ik crossen. Lekker vies worden..of de asfaltloop.. Alleen voel ik me dan weer schuldig omdat er meestal geen tegenstand is..
![]()
Behalve dan de gasten waar mee ik traint, want dan is het gewoon.. 2900 meter rustig aan.. (en dan 250 meter voorsprong hebben op de rest) en dan met 3 man de laatste 100 meter volle bak sprinten![]()
Haha tsjaaaaa het is geen gouden recept natuurlijkquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:36 schreef Apfel het volgende:
[..]
Ik heb juist op de manier eens de hele nacht boven de plee gehangen![]()
Dat laatste is herkenbaar ja. Nu doe ik alles voornamelijk op de sportschool, maar ik had me voorgenomen dat maximaal drie keer per week te doen en de rest gewoon idd verspreider buiten te lopen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Raphaelo29 het volgende:
hoi daar,
als je teveel of intensief traint gaat de lol er wel snel af ja. ik loop zelf een paar keer per week kleine rondjes (3 a 4 km) en in het weekend meestal 10 km en op zondag een wedstrijd voetbal.
laatst heb ik m'n eerste 10 km trimloop gedaan en ik ben pas een maand of 5 echt met hardlopen bezig.
ik kan alleen maar zeggen. train wat gespreider (zoals jezelf ook al min of meer van plan was) en misschien wat minder intensief. met korte loopjes kom je er ook wel hoor. ieder geval succes.
en ga altijd lopen, ook al waait het of regent het. er zijn altijd legio redenen om het niet te doen, maar een half uurtje trimmen kan bijna altijd en is goed te doen!
De wens is hem idd onder het uur te lopen...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:34 schreef Grumpey het volgende:
het hangt er erg vanaf hoe je de 10km wil lopen. Wil je een mooie tijd neerzetten (bijvoorbeeld perse onder het uur) of wil je hem uitlopen?
In het eerste geval zal je een schema moeten maken. 2x per week is genoeg, maar je moet je daarbij minimaal 1x niet sparen. Probeer de ene keer vooral lengte te lopen (dus veel minuten, en dit uitbouwen naar 50 min) en de andere keer heel snel te lopen. Dit laatste hoeft niet langer dan 20 min, maar probeer dan echt kapot te zijn. Deze laatste moet het zwaarste zijn van de twee.
In het tweede geval is het gewoon een kwestie van 2x per week een half uur lopen. Als je dan gewoon een bepaald tempo goed onder de knie hebt (en dat heb je na een tijdje, geloof me) dan ga je dit drie weken voor de wedstrijd/doeldatum uitbreiden naar 40 en vervolgens 50 minuten. Het uitlopen gaat daarna vanzelf.
Zo zou ik het denk ik willen omschrijven.
handig bij het snelheid-lopen is dat je gewoon dezelfde ronde blijft lopen van +/- 4 a 5 kilometer. Je kan dan namelijk je vooruitgang meten (ook op tussenpunten van parcour) zodat je je snelheid kan inschatten na tijdje. Probeer je zelf te dwingen soms om net even 10 seconden eerder langs een bepaald meetpunt te komen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:43 schreef An24 het volgende:
[..]
De wens is hem idd onder het uur te lopen...
ik heb het al eens geprobeerd via hardloopschema.nl, maar dan moet je drie keer flink voluit en das heavy naast fitness (dat kan ik niet opgeven, vanwege spierproblemen. ik moet ze onderhouden zeg maar).
Ik ga denk ik eerst je eerste advies uitproberen, kijken of het werkt. Moet toch ergens beginnen!
Bedankt in ieder geval![]()
Ja daar zit ik dus mee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:01 schreef Grumpey het volgende:
[..]
handig bij het snelheid-lopen is dat je gewoon dezelfde ronde blijft lopen van +/- 4 a 5 kilometer. Je kan dan namelijk je vooruitgang meten (ook op tussenpunten van parcour) zodat je je snelheid kan inschatten na tijdje. Probeer je zelf te dwingen soms om net even 10 seconden eerder langs een bepaald meetpunt te komen.
Eigenlijk meer baanatletiek.. maar in de winter training voornamelijk op de wat 'langere' afstanden. Volgens mijn trainingsgenoten ben ik echt een allrounder.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Op welk niveau train je als ik vragen mag? PR's op je voornaamste afstanden en dergelijke.
is er nergens in de binnenstad een mooi auto-vrij voetpad te vinden? In Amsterdam kan je mooi langs de amstel lopen, of in het vondelpark, amsterdamse bos of sloterplas. In leiden kan het mooi langs de Vliet, Ik weet niet waar je woont natuurlijk. De afstand meet je na afloop wel gewoon op via www.map24.com, heb je geen apparaatje voor nodig.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:12 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja daar zit ik dus mee.
Ik moet echt op zoek naar een goede ronde. Daarom ging ik voornamelijk op de sportschool, dan kan je het precies blijven volgen. Ik woon in een binnenstad, dus kan nog leuk worden. Maar je hebt er metertjes voor....ik ga eens rondhobbelen in de stad!
In dordt is bijna alles autoluw...maar bedankt voor de tips, ik ga erme aan de slagquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
is er nergens in de binnenstad een mooi auto-vrij voetpad te vinden? In Amsterdam kan je mooi langs de amstel lopen, of in het vondelpark, amsterdamse bos of sloterplas. In leiden kan het mooi langs de Vliet, Ik weet niet waar je woont natuurlijk. De afstand meet je na afloop wel gewoon op via www.map24.com, heb je geen apparaatje voor nodig.
succes
Welkomquote:
Dank...andere grote hobbyquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:00 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
Welkom![]()
edit: mooie foto's trouwens![]()
-
gisteravond weer getraind. was iets van 6-7KM, maar ik voelde die 13KM van zondag toch nog flink in m'n kuiten zitten. nu ga ik morgen weer even rustig lopen, en dan Zondag kijken wat ik kan presteren op de 5KM. ik hoop m'n 22.55 eigenlijk neer te zetten op een hoge 21'er of een lage 22'er.![]()
als je het een paar maanden doet zie je tijden steeds verder zakkenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:11 schreef An24 het volgende:
[..]
Dank...andere grote hobby![]()
je loopt netjes zeg! doe het je (nog niet) na!
Wat leuk, ik zie eigenlijk nooit dames boven de 50 hardlopen. Ik dacht dat dat verboden was of zoquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:45 schreef Raphaelo29 het volgende:
vlak achter me m'n tante van 67
ik liep laatst een 10 kilometer wedstrijd, en ik zat tegen mijn PR aan te hoesten en was helemaal kapot. Na 8 kilometer vroeg een oud-vrouwtje (55+) naast me hoeveel tijd er al op zat. Ik zeg de tijd en het schema (38 min grens), zij zegt: 'sjit, dat moet sneller kunnen!' en versnelt even onhoudbaar haar tempo....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat leuk, ik zie eigenlijk nooit dames boven de 50 hardlopen. Ik dacht dat dat verboden was of zo
Het was echt ontzettend leuk, maar wat een bagger man!quote:Op zondag 4 februari 2007 13:24 schreef PieterBas het volgende:
Ik wou gisteren mee doen aan een cross.. maar door een knieblessure zit ik al sinds dinsdag langs de kant..
Best jammer, want ik had er echt veel zin in
Wat een onzin'regel', die 48 uur. Hoogstens kan je het als richtlijn nemen. Maar het is quatsch dat na 72 uur rust je training waardeloos is. De positieve (betere conditie) en negatieve (spiervermoeidheid) effecten van een training werken cumulatief over enkele weken c.q. maanden. D.w.z. de totale trainingskwaliteit en -kwantiteit over een paar maanden bepaald of jij je doel (bijvoorbeeld een halve marathon) haalt of niet. De individuele trainingen hebben an sich totaal geen nut, want er is geen "fitness" (hiermee wordt bedoeld: het positieve effect van trainingen) na slechts 1 training, er is enkel "fatigue" (het negatieve effect van trainingen) "Fitness" ontwikkeld zich enkel in een periode van tijd waarbij opeenvolgende trainingen voor fatigue zorgen en dus voor fitness (fitness en fatigue zijn met elkaar verbonden). Dus het maakt geen moer uit of je na 48 of na 72 uur weer traint, als je over de gehele linie maar vooruitgang boekt.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:49 schreef Aventura het volgende:
Ik heb me sinds een paar weken aangesloten bij een loopclub. Erg leuk, al is de groep wel wat fanatiek. De instructeur is verder nogal stellig wat betreft regeltjes.
Zo beweert hij dat er 48 uur tussen twee trainingen moet zitten. Wacht je nog een dag langer met trainen, dan is de voorafgaande training wat betreft spieropbouw voor niets geweest. Dit geeft me deze week dus een naar gevoel, want ik zit kap in mijn tijd. Ik heb zaterdagmorgen zwaar getraind. Ik zou dus maandagochtend moeten trainen. Dat kan niet, want ik moet morgen werken. Morgenavond kan ik ook niet. Ideaal zou zijn dinsdagavond, en dan donderdagavond weer. Dan heb ik toch 3x inde week getraind. (Zaterdagmorgen is een vaste trainingsdag). Maar als ik dus mijn instructeur begrijp is dit geen goed schema. Wat vinden/weten jullie hiervan?
48 uur, lijkt me wat aan de hoge kantquote:Op zondag 4 februari 2007 19:49 schreef Aventura het volgende:
Ik heb me sinds een paar weken aangesloten bij een loopclub. Erg leuk, al is de groep wel wat fanatiek. De instructeur is verder nogal stellig wat betreft regeltjes.
Zo beweert hij dat er 48 uur tussen twee trainingen moet zitten. Wacht je nog een dag langer met trainen, dan is de voorafgaande training wat betreft spieropbouw voor niets geweest. Dit geeft me deze week dus een naar gevoel, want ik zit krap in mijn tijd. Ik heb zaterdagmorgen zwaar getraind. Ik zou dus maandagochtend moeten trainen. Dat kan niet, want ik moet morgen werken. Morgenavond kan ik ook niet. Ideaal zou zijn dinsdagavond, en dan donderdagavond weer. Dan heb ik toch 3x inde week getraind. (Zaterdagmorgen is een vaste trainingsdag). Maar als ik dus mijn instructeur begrijp is dit geen goed schema. Wat vinden/weten jullie hiervan?
Dus jij traint dagelijks? Dat vind ik wel erg veel.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
48 uur, lijkt me wat aan de hoge kant
Ik heb er soms net 20 uur tussen zitten, en dan ben ik al redelijk tot goed hersteld. (Afhankelijk van de zwaarte van de training/wedstrijd) Ik denk dat het persoonlijk is. De ene hardloper heeft meer tijd nodig om te herstellen.
bijna, door mijn stage is mijn trainingsfrequentie van 4 a 5 naar 2 a 3 keer gegaan.. Aangezien binnenkort het zomerseizoen weer begint, en wat meer vrijheid heb gekregen om mijn stage kan ik nu meer gaan trainen.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dus jij traint dagelijks? Dat vind ik wel erg veel.
Het is vaak proppen..quote:Op zondag 4 februari 2007 20:37 schreef Aventura het volgende:
Pittig schema, dat kan ik echt niet opbregen met een 9-urige werkdag. Plus ik wil nog wel meer doen in mijn leven dan lopen
hardlopen naar je werk toe, daar opbergen. Volgende dag hardloop je weer terug naar huis met zelfde kleding. Je tas met alle spullen die je nodig hebt doe je net andersom. Zodat je altijd kleding hebt en je toch mooi 3 keer kan lopen in een week, zonder dat het extreem veel extra tijd kost (en die tijd was toch al nutteloos ingedeeld, daarnaast is niets zo relax als hardlopen na stress). Voila, je hebt daarnaast net zoveel sociaal leven als iedereen in nederlandquote:Op zondag 4 februari 2007 20:37 schreef Aventura het volgende:
Pittig schema, dat kan ik echt niet opbregen met een 9-urige werkdag. Plus ik wil nog wel meer doen in mijn leven dan lopen
en sommige mensen willen niet graag al bezweet (en daarna wellicht aardig stinkend) op hun werk zittenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hardlopen naar je werk toe, daar opbergen. Volgende dag hardloop je weer terug naar huis met zelfde kleding. Je tas met alle spullen die je nodig hebt doe je net andersom. Zodat je altijd kleding hebt en je toch mooi 3 keer kan lopen in een week, zonder dat het extreem veel extra tijd kost (en die tijd was toch al nutteloos ingedeeld, daarnaast is niets zo relax als hardlopen na stress). Voila, je hebt daarnaast net zoveel sociaal leven als iedereen in nederland![]()
enig probleem: je werk mag niet verder dan ongeveer 10km liggen, want dan wordt het nog een zware kluif voor een beginnend hardloper
Om nou elke dag een ongeveer 24 km hard te gaan lopen naar mijn stagequote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hardlopen naar je werk toe, daar opbergen. Volgende dag hardloop je weer terug naar huis met zelfde kleding. Je tas met alle spullen die je nodig hebt doe je net andersom. Zodat je altijd kleding hebt en je toch mooi 3 keer kan lopen in een week, zonder dat het extreem veel extra tijd kost (en die tijd was toch al nutteloos ingedeeld, daarnaast is niets zo relax als hardlopen na stress). Voila, je hebt daarnaast net zoveel sociaal leven als iedereen in nederland![]()
enig probleem: je werk mag niet verder dan ongeveer 10km liggen, want dan wordt het nog een zware kluif voor een beginnend hardloper
Ik woon 10 km van mijn werk en er zijn douchesquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Als je een redelijk conditie hebt, kan je ook starten bij week 7-8-9-10 van een beginnerstrainingsschema. Als ik voor iemand een trainingsschema op moet zetten, spiek ik nog wel eens op MyAsicsquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:21 schreef Flappekz het volgende:
Ik meld me hier even als potentieel beginnend loper. Afgelopen weekend heb ik een doel gehaald, 3 uurs spinningmarathon. Nu wil ik gaan beginnen met trainen voor een volgend doel. Voor nu zal dat een halve marathon zijn. Maar dit doel kan altijd bijgesteld worden
Mijn conditie is prima in orde, ik korfbal op redelijk niveau, en ben regelmatig in de sportschool te vinden. Maar dat is een hele andere tak van sport dan het lopen van langere afstanden.
Nu heb ik wel wat schema's gevonden op internet, maar dat zijn allemaal schema's voor échte beginners, mensen die de conditie nog moeten opbouwen. Hebben jullie misschien tips voor me? Waar moet ik mee beginnen?
er was op mijn stage destijds een douche (ziekenhuis, afdeling farmacie) dus toen kon het makkelijkquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:53 schreef ellos het volgende:
ja hoe doe je dat Grumpey? dan kom je helemaal bezweet aan! wat voor werk doe je dan????
Jo flap! hattrickerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:21 schreef Flappekz het volgende:
Ik meld me hier even als potentieel beginnend loper. Afgelopen weekend heb ik een doel gehaald, 3 uurs spinningmarathon. Nu wil ik gaan beginnen met trainen voor een volgend doel. Voor nu zal dat een halve marathon zijn. Maar dit doel kan altijd bijgesteld worden
Mijn conditie is prima in orde, ik korfbal op redelijk niveau, en ben regelmatig in de sportschool te vinden. Maar dat is een hele andere tak van sport dan het lopen van langere afstanden.
Nu heb ik wel wat schema's gevonden op internet, maar dat zijn allemaal schema's voor échte beginners, mensen die de conditie nog moeten opbouwen. Hebben jullie misschien tips voor me? Waar moet ik mee beginnen?
zeker aan te raden in een mooi-weer weekjequote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik woon 10 km van mijn werk en er zijn douchesKlinkt als een goed plan inderdaad.
Ik heb hier om de hoek een mooi rondje in het Zuiderpark, staan zelfs afstanden aangegeven op het pad als het goed isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Jo flap! hattricker!
begin eens met een rondje van 4-5 kilometer te lopen, neem gewoon een tempo aan dat je relax vind om te lopen en stippel van tevoren 4-5 km uit op www.map24.com in jouw omgeving (over leuke paden natuurlijk). Bekijk hoeveel moeite je dit kost en hoeveel tijd dit je kost. Lukte het niet zonder pauze? ga dan wat minder snel van start, maar probeer wel telkens de afstand uiteindelijk uit te lopen (dit in tegenstelling tot beginners, die gewoon wat minder lang door moeten lopen). Overbelast niet, vaker trainen is niet perse beter. Als het goed lukt probeer je hetzelfde maar dan 8-10 km.
Geef hier maar even tijden door, wij vinden het ook leuk om jouw vooruitgang te zien.![]()
Intervaltraining is ideaal om je tempo te verhogen. Hoe lang train je al? 5 km in 10 km/u moet wel te doen zijn als je een beetje basisconditie hebt opgebouwd. Sowieso is wedstrijdtempo al hoger dan trainingstempo door de spanning enzo.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, ik doe nu zo'n 35 minuten over een rondje van 5 km en ik heb geroepen dat ik bij de Westland Marathon op 31 maart de 5 km binnen een half uur kan doen.
Maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?Ik wil het natuurlijk wel halen.
Westland marathon komt denk ik te vroeg voor me....hoewel het wel lekker dichtbij isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, ik doe nu zo'n 35 minuten over een rondje van 5 km en ik heb geroepen dat ik bij de Westland Marathon op 31 maart de 5 km binnen een half uur kan doen.
Maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?Ik wil het natuurlijk wel halen.
De halve marathon is wel vroeger dan normaal.. Verleden jaar was ie in eind April nu op 31 maart.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Westland marathon komt denk ik te vroeg voor me....hoewel het wel lekker dichtbij is
Flappekz heeft altijd in Poeldijk gewoond...
Het lijkt wel of heel Hattrickend Fok! aan de hardloop isquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:39 schreef jde_kok het volgende:
Eerste halve marathon komt eraan.
kokkie en ik zijn al tijdje te vinden in dit topic hoor flap, maar welkom. Nu nog even JD overhalenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:42 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het lijkt wel of heel Hattrickend Fok! aan de hardloop is![]()
hier is de training gewoon afgelast hoor, geen zin in vandaag. Loop de volgende keer wel wat langer doorquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:44 schreef Aventura het volgende:
Gaan jullie nog lopen vandaag? Er staat hier eigenlijk wel een training op het progamma
Ik heb alwéér geen tijd om te lopen, vanavond een wedstrijd...quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:44 schreef Aventura het volgende:
Gaan jullie nog lopen vandaag? Er staat hier eigenlijk wel een training op het progamma
louis vink loop, never heard of, maar alle wedstrijden in amsterdam trekken mijn aandachtquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:40 schreef Raphaelo29 het volgende:
ik heb me ook niet in de sneeuw gewaagt. het is donker en glad. de kans op blessures zijn dus reeel. ik ga morgenavond wel weer als het gewoon weer regent![]()
doordeweeks lopen is zwaar aangezien ik veel uren maak in de transportwereld ( 50 tot 60 ) maar ik moet wel zeggen dat hoe moe je ook bent, als je toch ff een rondje holt, het meestal wel lekker gaat. 2 a 3 keer lopen per week plus op zondag voetballen vind ik wel netjes.
op het programma staan de Louis Vink loop in A'dam op 18 maart (10km) en de Dam tot Dam van +- 16 km. dat is nog maanden weg, dus tegen die tijd gaat me dat ook wel lukken.
succes met lopen every one!![]()
Ik loop nu sinds augustus en de afstanden worden steeds langer. Tijdens een training lopen we vaak rond de 13/14 km. Ben gewoon nu zelf wedstrijden aan het prikken. Zoals gezegd, ga ik de halve marathon op mijn gemak lopen. Puur om aan de afstand te wennen. De 2 16km wedstrijden moeten geen probleem zijn. Op de vereniging zeggen de trainers trouwens ook al dat ik de halve makkelijk aan moet kunnen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:04 schreef gras het volgende:
@jde_kok, heb je dat in overleg met je trainer besloten? Of heb je zelf wat wedstrijden in je agenda geprikt? Ik vind dat je voor een jonge beginnende loper je toch wel snel aan die lange afstanden waagt.
quote:Keniaan loopt wereldrecord op halve marathon
RAS AL KHAIMAH - De Keniaan Samuel Wanjiru heeft het wereldrecord op de halve marathon terug. Tijdens een wedstrijd in Ras al Khaimah in de Verenigde Arabische Emiraten liep de atleet de afstand in 58,53.
De nieuwe recordtijd is twee seconden sneller dan de tijd die de Ethiopiër Haile Gebrselassie in januari 2006 in het Amerikaanse Phoenix liep. De Ethiopiër kondigde meteen aan het record weer terug te zullen pakken ?zodra ik een wedstrijd op de halve marathon kan vinden.?
En met die wijze woorden in gedachten kom ik me ook maar eens voorstellen.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:21 schreef ellos het volgende:
ken uw lichaam en tart het, zoiets
Dat record gaat Haile Gebrselassie zeker weer terugpakkenquote:
netjes. er valt sowieso geen peil op te trekken, want ik liep een p.r. op nieuwjaarsavond. notabene na een avond oliebollen, appelflappen en biertjes. was ik wel extra trots haha.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 13:07 schreef Aventura het volgende:
En dat na een nachtje van 5 uur slaap. Ik ben heel trots op mezelf!
ik ken rondje mokum, heb dit jaar al aan 2 wedstrijden daarvan meegedaanquote:Op zondag 11 februari 2007 02:40 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
netjes. er valt sowieso geen peil op te trekken, want ik liep een p.r. op nieuwjaarsavond. notabene na een avond oliebollen, appelflappen en biertjes. was ik wel extra trots haha.
@ Grumpey : die Louis Vink loop maakt deel uit van Rondje Mokum http://www.rondjemokum.nl
wat een initiatief is van verschillende atletiekverenigingen waaronder Phanos. hoe de loop ook heet... als er maar 10 km gelopen kan worden!
dat is in principe toch hetzelfde idee? Enig probleem met deze aanpak is dat als je steeds beter wordt, de ronde ook steeds makkelijker wordt en daardoor train je jezelf steeds minder naarmate het rondje je makkelijker afgaatquote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom je 15 minuten moet lopen. Kan je niet beter een bepaalde afstand kiezen en die sowieso lopen?
Dat ik bijvoorbeeld 3 kilometer ga wandelen iedere keer en op die afstand dan steeds iets vaker en langer ga lopen. Eerst wandelen, als dat makkelijker gaat op die afstand 2 keer een halve minuut lopen, daarna twee keer een minuut, dan 3 keer een minuut enz. En dat uitbouwen naar 2 minuten, 3 minuten, 5 minuten.
Heeft iemand daar ideeën over?
Dat leek mij ook.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:46 schreef Grumpey het volgende:
dat is in principe toch hetzelfde idee?
Het lijkt me in mijn geval wel iets om mee te beginnen. Dan heb ik in ieder geval de beweging, ook als het hardlopen niet gaat. Als het straks iets beter gaat wil ik wel aan die schema's beginnen maar als ik nu 15 minuten ga wandelen ben ik nauwelijks de straat uit.quote:Enig probleem met deze aanpak is dat als je steeds beter wordt, de ronde ook steeds makkelijker wordt en daardoor train je jezelf steeds minder naarmate het rondje je makkelijker afgaat
Deze site kan ik ten zeerste aanraden: http://www.hardloopaanbiedingen.nl/quote:Op zondag 11 februari 2007 18:56 schreef Aventura het volgende:
Welke kleding dragen jullie tijdens het lopen? Ik heb gewone katoenen trianingsbroeken en shirtjes aan, en een fleecetrui voor als ik het koud krijg. Maar dat is toch niet ideaal heb ik gemerkt. Ik heb met name nu behoefte aan een shirt met lange mouwen. Heb al wat rondgekeken voor loopkleding, maar schrik me kapot van de prijzen...Een longsleeve kost al snel 50, en een loopjack zelfs 100 euro.
http://www.tchibo.nl en dan zoeken op hardloop. Hier heb ik m'n tight en thermo shirt vandaan, prima spul en niet duur!quote:Op zondag 11 februari 2007 18:56 schreef Aventura het volgende:
Welke kleding dragen jullie tijdens het lopen? Ik heb gewone katoenen trianingsbroeken en shirtjes aan, en een fleecetrui voor als ik het koud krijg. Maar dat is toch niet ideaal heb ik gemerkt. Ik heb met name nu behoefte aan een shirt met lange mouwen. Heb al wat rondgekeken voor loopkleding, maar schrik me kapot van de prijzen...Een longsleeve kost al snel 50, en een loopjack zelfs 100 euro.
heej, ik ook, ook mijn eerst komende wedstrijd nuquote:Op zondag 11 februari 2007 19:08 schreef mouzzer het volgende: Jammer want had er wel zin in dus gelijk maar ingeschreven voor de 10km tijdens de Fortis City-Pier-City loop op 17 maart.
Het verschilt per persoon, een gemiddelde hardloper kan na verloop van tijd ook 2 dagen achter elkaar lopen. De ene persoon herstelt nu eenmaal sneller dan een ander.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik volg een absoluut beginnersschema.
Het is iets van 1-1-1-1-2-2-2-2-3-3, afwisselend lopen en wandelen.
Dat moet 3 keer per week. Er wordt echter aangeraden om tussen 2 trainingen een rustdag te hebben. Is dat echt zo cruciaal? Of kan het geen kwaad om afentoe eens een paar aaneengesloten dagen te trainen (ivm agenda).
Zo te zien ben je goed bezig! Wat je nog zou kunnen doen, is het deelnemen aan wedstrijdjes. Dat geeft je dan een doel om naar toe te trainen. Je huidige doel zal wel iets zijn als het makkelijk kunnen rennen van zo'n 10km, maar ik denk dat je binnenkort wel kunt en dan is het prettig om iets anders te hebben om voor te trainen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:39 schreef HUG-LIFE het volgende:
Hallo, ik ben Sees
Ik ben inmiddels al bijna 2 maanden aan het hardlopen.
Ik doe het op maan, woens, vrij & zondag, de andere dagen van de week doe ik aan krachttraining.
Zelfs op dagen dat het regende of dat ik me niet lekker voelde ben ik gaan trainen. In die korte duur van 2 maanden heb ik zelfs een opleving ervaren. Het blijft apart, inspannen voor nog meer ontspanning en nog meer energie. Goed dus voor mij kwam het moment dat ik tegen mezelf kon zeggen. Nu je hebt bewezen dat je het 2 maaNDJES volhoud mag je er best wel wat geld en energie in steken. Soms heb ik op de dag dat ik krachttraining hoor te doen eigenlijk zin heb om te rennen.
Ik had al een fila cardio horloge (die ik binnekort wegdoe voor een Suunto T3) de juiste shoes en een schema. Ik ren echter wel in verkeerde kledij maar ik vroeg mij af of dat echt zo belangrijk is. Ik begrijp dat best van een thermische shirt.. maar tsjaa mijn ego zit nog een beetje in de weg voor z'n strak broekje, ik gebruik namelijk gewoon een trainingsbroek en daarboven een all weather soccer garment van le coq sportif. Ik heb zoiets van als je echt prestatie gericht wil trainen en daarmee bedoel ik wedstrijden dan is elke beetje comfor en energie besparing wel belangrijk maar iemand die prestatie gericht op recreative wijze hardloopt is het volgens mij niet zo van belang.
Mijn training van gister zag er als volgt uit.
Warming up: min of 5 wandelen met de nodige rek en strek oefeningen
Warmlopen: 2x2 min en 1x5 min (probeer dan mijn hartslag richting cardio op te duwen)
Hardlopen 1x10 min in D2, 2min wandelen
Hardlopen 1x25 min in D1, 2mind wandelen
Hardlopen 1x5 min in D1, gevolgd door cooling down uitloop wandeling van 10min
Het is niet exact wat ik volgens hardloopschema moet doen maar ik probeer ook een beetje naar mijn lichaam te luisteren.
Goed lang verhaal kort te maken... ik hoor graag tips en als er uit mijn verhaal iets blijkt wat totaal verkeerd is hoor ik het graag.
hoe verging het gister?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:12 schreef Black-Hole het volgende:
Zo maar weer eens beginnen aan mijn eerste stuk 'echt' hardlopen. Het is nu echt heerlijk weer en ga een rondje doen van ongeveer 7 kilomter. Hele winter niet buiten gelopen en alleen bezig geweest in de sportschool met cardio, spinning en krachttraining. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Vorig jaar liep ik met gemak de 10 kilometer terwijl ik enkele maanden daarvoor een conditie had van 0,0.
Bedoeling van dit jaar is om te trainen richting de halve marathon en om aan wat wedstijdjes mee te doen. Was dat laatste vorig jaar ook van plan maar liep een week voor de wedstrijd (Goudse Singelloop) een blessure op waardoor ik niet kon en mocht lopen.
Hardloopaanbiedingen.nlquote:Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef Jelle88 het volgende:
Weet iemand een goedkope webshop waar men sport horloges verkoopt etc? dit ivm met die gruwelijke hoge marges bij de lokale sportzaak. Voor 100 euro moet ik denk toch wel een eind komen
Ik hoop maar dat ik aan 6 maanden voldoende tijd hebt om te trainen voor de dam tot dam loop, dit ivm nu nog brakke conditie, kan met moeite 5km in een stuk door lopen.
Ik vind het goed te combineren. Naast het hardlopen doe ik 1 keer in de week aan spinning en ik merk dat een combinatie van beide me uithoudingsvermogen beetje bij beetje rekt. Op de fiets ben ik minder snel kapot als voorheen, en de basis van mijn uithoudingsvermogen bij spinning was een goede start bij het hardlopen.quote:Op zondag 18 februari 2007 15:29 schreef Skwish het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort naast het mountainbiken/spinning te gaan hardlopen. Met als doel mijn overall conditie te verbeteren. Maar hoe goed is dit samen te combineren?
Is hardlopen wel goed voor de 'wielrenspieren'? Het prestatievermogen tijdens het hardlopen is wel te gebruiken bij het mountainbiken?
Dat moet lukken! Vorig jaar liep ik in april net aan de 5km, en heb ik in september de dam tot dam loop uitgelopen, ondanks 6 weken niet trainen in de zomer door hittegolf en vakantie. Het was geen toptijd, maargoed.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef Jelle88 het volgende:
Weet iemand een goedkope webshop waar men sport horloges verkoopt etc? dit ivm met die gruwelijke hoge marges bij de lokale sportzaak. Voor 100 euro moet ik denk toch wel een eind komen
Ik hoop maar dat ik aan 6 maanden voldoende tijd hebt om te trainen voor de dam tot dam loop, dit ivm nu nog brakke conditie, kan met moeite 5km in een stuk door lopen.
Bedankt, dat scheelt zo een paar tientjesquote:
Nou dan heb ik nu een doelquote:Op maandag 19 februari 2007 14:24 schreef annoh het volgende:
[..]
Dat moet lukken! Vorig jaar liep ik in april net aan de 5km, en heb ik in september de dam tot dam loop uitgelopen, ondanks 6 weken niet trainen in de zomer door hittegolf en vakantie. Het was geen toptijd, maargoed.
Graag gedaan. Ik heb lang met de Casio Sport series gelopen.. Goedkoop, rond de 60-70 euro alleen ging die na 1,5 jaar - 2 jaar gewoon kapot.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:28 schreef Jelle88 het volgende:
[..]
Bedankt, dat scheelt zo een paar tientjes
[..]
Ik vond het vorig jaar erg leuk om de marikenloop te doen, wel druk, dus dit jaar start ik wat verder naar voren ipv helemaal achteraanquote:Op maandag 12 februari 2007 12:04 schreef Aventura het volgende:
Lijkt mij wel leuk om aan de Marikenloop mee te doen (wel de 5 KM-variant)
Het is 20 mei, dat moet kunnen als ik mijn trainingsschema volg en alles goed gaat.
ik heb de etappe van 10,2 toegewezen gekregen. Wel allebei in de nachtploeg: is toch het leukstquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:26 schreef Blik het volgende:
Na 3 weken bijna niks gedaan te hebben wegens wintersport en een opgelopen blessure (gekneusde rib) afgelopen weer begonnen met de training van de Batavierenrace, ik heb de etappe van 8.8 km gekregen, vrij pittig aangezien mijn niveau nog niet erg hoog is. Ga deze week pas beginnen met 4x5 min. hardlopen.
Ik heb nog niet eerder in de nachtploeg gezeten, wel al in de ochtendploeg en middagploeg. Ben benieuwd hoe het is om in het pikkedonker te lopen. Ben alleen bang dat ik mijn doel van 8.8 km. binnen de 45 minuten niet ga halen, daarvoor ben ik toch iets te laat begonnen denk ikquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:06 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik heb de etappe van 10,2 toegewezen gekregen. Wel allebei in de nachtploeg: is toch het leukst![]()
Die lijkt mij ook erg leuk. Net als de Nike Ladies Run (omdat het in Hilversum is en ook 5 km) maar die is wel heel snel al. Zou dat voor mij haalbaar zijn? Mag je ook tussendoor stukjes wandelen bij zoiets of moet je echt door rennen, en zit er een tijdslimiet aan?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:04 schreef Aventura het volgende:
Lijkt mij wel leuk om aan de Marikenloop mee te doen (wel de 5 KM-variant)
Het is 20 mei, dat moet kunnen als ik mijn trainingsschema volg en alles goed gaat.
Je mag gewoon in je eigen tempo lopen, en als dat betekent dat je tussendoor even moet wandelen dan is dat jouw goed recht. Al moet je natuurlijk wel begrijpen dat je één van de weinige bent die dat doet.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:15 schreef p-etr-a het volgende:
Hallo!
Die lijkt mij ook erg leuk. Net als de Nike Ladies Run (omdat het in Hilversum is en ook 5 km) maar die is wel heel snel al. Zou dat voor mij haalbaar zijn? Mag je ook tussendoor stukjes wandelen bij zoiets of moet je echt door rennen, en zit er een tijdslimiet aan?
Oké, ik zal er op proberen te letten de volgende keer. bedankt voor de tipquote:Op zondag 25 februari 2007 12:51 schreef Grumpey het volgende:
heb ik zelf ook wel eens. Sterker nog, dat is eigenlijk de enige pijn die met enige regelmaat weleens de kop op komt steken. Het komt vaak door een krampachtige houding, wat helpt is je armen los langs je lichaam te laten hangen en ze volledig te ontspannen. Over het algemeen moet je dan iets ontspannener lopen en je benen gewoon het werk laten doen, je armen dienen puur voor ritme en niet om harder te lopen.
Das een erg goede presatie idd.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:51 schreef Grumpey het volgende:
heb ik zelf ook wel eens. Sterker nog, dat is eigenlijk de enige pijn die met enige regelmaat weleens de kop op komt steken. Het komt vaak door een krampachtige houding, wat helpt is je armen los langs je lichaam te laten hangen en ze volledig te ontspannen. Over het algemeen moet je dan iets ontspannener lopen en je benen gewoon het werk laten doen, je armen dienen puur voor ritme en niet om harder te lopen.
Ik heb zelf vanochtend 2 rondjes vondelpark gelopen, 1 met vriendin samen in haar tempo, en vervolgens ging ze meefietsen bij een rondje op mijn maximale tempo. Uiteindelijk 3 km gelopen in 9:56, qua snelheid (18,1 km/h) een mooie prestatie vond ik zelf
De rijnmondloop?quote:Op zondag 25 februari 2007 14:10 schreef An24 het volgende:
Met een beetje doorzettingvermogen zit die 10 km rotterdam in april er dus wel in. (mag ook wel na drie kwart jaar bijna niets gedaan te hebben![]()
Die ben ik ook van plan te lopen samen met 2 klasgenoten. Ook de 10KM, het is nog niet echt zeker. aangezien een van die 2 nog steeds moet gaan trainen, maar het komt vast goedquote:
Zou je niet eerst eens proberen om een halve marathon (21 km) te rennen? Als je nu nog niet eens makkelijk een 15 km kunt rennen, zal het bijzonder zwaar worden om over anderhalve maand heelhuids de finish van de hele marathon te halen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:08 schreef Pringlemaster het volgende:
Goedendag allen, mijn naam is Ferry,
ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb hier eigenlijk nog nooit in gepost.
Ik deed vooral hardlopen om mijn conditie op peil te houden voor het potje voetbal op zaterdag. (zit op kamers en train niet bij een voetbalvereniging).
Begon eerst met 5km, oplopend naar 8, 10, 12, enz. Zag steeds meer progressie, dus ik dacht van laat ik er eens wat serieuzer mee omgaan.
Vandaag dus mijn eerste wedstrijd gehad (Fortis Bruggenloop 15 km), en moet zeggen het beviel me uitstekend. Was echt leuk om tussen ±3500 mensen te lopen en kon ik ook meteen zien waar ikzelf stond. Mijn netto eindtijd is gekomen op 1 uur, 13 minuten en 7 seconden (zie ook http://evenementen.uitsla(...)op/details.php?s=769 ).
Moet hierbij wel zeggen dat ik achteraan begonnen ben (zie het verschil in bruto en netto tijd van 4 minuten), dus eerste gedeelte ging niet zo hard, maar kon daarna lekker doorblazen.
Mijn doel is nu 15 april de marathon te lopen, maar twijfel nog steeds. Ik merk nog wel aardig dat mijn benen de lange afstand nog niet zo gewend zijn. Van de week ga ik weer een duurloopje en kijken wat daar het resultaat van is.
Wat denken jullie....nog even wachten of zal ik er echt voor gaan?? Tips zijn altijd welkom
Je kunt ook Google Earth gebruiken om de afstand te meten, dat werkt een stuk prettigerquote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:15 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb in iets meer dan een half uur zo, schat ik, 4 km afgelegd. Het is me niet gelukt op map24 de precieze afstand te meten omdat ik niet begreep hoe die site werkte. De bedoeling is dat ik het langzaam opbouw volgens een schema en dan kan ik over een tijd 5 km lopen zonder rust.
Spierpijn is niet zo erg hoor! Veel plezier morgenquote:Op zondag 25 februari 2007 17:46 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb lichte spierpijn van wat ik gisteren heb gelopen. Kan het kwaad om morgen toch weer te gaan? Het valt op zich mee, ik voel het in mijn benen, maar dat is het ook.
Op zich ging deze 15 km vrij soepel vond ik zelf (tijd lijkt mij niet echt verkeerd voor eerste keer?). Had eigenlijk nergens last van. Alleen in het begin had ik nog wat last van mijn kuit, maar dat heb ik er uitgelopen waarna ik mijn tempo kon verhogen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:29 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Zou je niet eerst eens proberen om een halve marathon (21 km) te rennen? Als je nu nog niet eens makkelijk een 15 km kunt rennen, zal het bijzonder zwaar worden om over anderhalve maand heelhuids de finish van de hele marathon te halen.
bedenk wel dat je met de hele marathon waarschijnlijk 3 keer zolang bezig bent dan nu met de 15 kmquote:Op zondag 25 februari 2007 18:52 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Op zich ging deze 15 km vrij soepel vond ik zelf (tijd lijkt mij niet echt verkeerd voor eerste keer?). Had eigenlijk nergens last van. Alleen in het begin had ik nog wat last van mijn kuit, maar dat heb ik er uitgelopen waarna ik mijn tempo kon verhogen.
Met last van mijn benen bedoel ik dus een duurloop van 25 km, dat ik ze dan daarna wel aardig voel en dat ik twee tot drie dagen nodig heb om ze te laten herstellen.
Ja dat zit er dik in jaquote:Op zondag 25 februari 2007 19:02 schreef Blik het volgende:
[..]
bedenk wel dat je met de hele marathon waarschijnlijk 3 keer zolang bezig bent dan nu met de 15 km
http://www.afstandmeten.nl/quote:Op zondag 25 februari 2007 18:22 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Je kunt ook Google Earth gebruiken om de afstand te meten, dat werkt een stuk prettiger.
er was hier iemand bezig met een triathlon, syvagator toch? Al tijdje niet gezien, waarschijnlijk is hij te vinden bij extreme-sports topic ofzoquote:Op zondag 25 februari 2007 19:12 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Ja dat zit er dik in ja. In mijn trainingen moet ik dan al proberen veel minuten te lopen. Ik heb nu duurlopen gedaan van 100, 120, 140 en 150 minuten. Binnenkort moeten hier nog 2 duurlopen van 180 minuten bij. (volg trouwens schema van myasics.nl).
Ik weet dat het zwaar gaat worden, maar lijkt me wel een persoonlijke overwinning om de marathon uit te lopen. De vraag is echter of ik het binnen dit tijdsbestek nog ga redden. :S
Zitten hier trouwens mensen die em wel eens hebben gelopen?
balen!quote:Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik heb besloten toch een week rust te nemen. Ik had mijn trainer gebeld en die vond mijn klachten op artrose lijken
Ik kijk er eigenlijk niet van op. Mijn (tweeling) zus heeft patellaire chondropathie.
Dat heeft de maken met het kraakbeen rond je knieschijven. Er is wel wat aan te doen, o.a. door omliggende spieren sterk te maken. Ik ga deze week een afspraak maken met de fysio, dan weet ik of ik dat ook heb.
Wel ontzettend balen, ik merk net dat het conditioneel de goede kant opgaat.
Ja, ik vond het wel relax gisteren.. De tijd ging ook gewoon veel sneller..quote:Op maandag 26 februari 2007 11:38 schreef Grumpey het volgende:
zonder horloge lopen geeft ook een soort relaxheid vind ik zelf altijd
als je gaat spinnen, in ieder geval niet meer meedoen aan de isoleer-oefeningen, die zijn echt killing voor je knieenquote:Op maandag 26 februari 2007 12:47 schreef Aventura het volgende:
Dankje Grumpey
@P-etr-a: ik denk dat dat een zwakke plek is, hoewel ik zeer intensief heb gespind, en toen had ik nergens last van. Spinning is zo'n beetje de meest knie-belastende sport die ik weet. Maar aangezien mijn identieke tweelingzus het ook heeft en de pijn echt aan beide kanten zit vrees ik het ergste. Ben beniewd wat de fysio zegt.
Pijn in de kuit, kan aan de loophouding liggen.. maar ook door te weinig vocht te hebben gedronken. Probeer eens voor of tijdens het lopen wat water te nuttigen. Misschien helpt datquote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
Ik ben sinds kort ook begonnen met hardlopen.
Volg zo'n beginnersschema en dat gaat op zich best aardig kwa conditie. Ik krijg echter wel al vrij snel (soms na 2 minuten) last van het onderste gedeelte van mijn kuiten. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Misschien verkeerde loophouding?
Bij de sportzaak heb ik mijn voeten laten meten en een paar goede hardloop schoenen gekocht dus aan mijn schoeisel ligt het denk niet.
En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
Ik heb daar onlangs ook wat besteld en kreeg geen e-mails bij een statusverandering. Volgens mij kun je de 'progress' wel volgen als je inlogd op de site.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:37 schreef Apfel het volgende:
Krijg je bij hardloopaanbiedingen.nl een e-mail als de bestelling is verzonden?
Als beginner staat hier ongeveer 1,5 uur looptijd aan gelijk. De vraag is dus: Kan ik een tempo ongeveer 1 uur, 1 en een kwartier vol houden? Als je nu ongeveer 10 minuten volhoud, dan is dat uur binnen een half jaar zeker te doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groetenquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef p-etr-a het volgende:
Ik werd vandaag gegroet door een andere hardloper! Een professionele, met zo'n winter-tight. Ik was blij dat het niet op een wandelstukje was.
Hier nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten
En wat een superweer vandaag!
Veel leuker als iemand je inhaalt en dan toch het tempo niet volhoudt en dat jij dan diegene weer kunt inhalen. Oké met hardlopen is me dat nog nooit gebeurd, maar op de fiets wel vaak.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:59 schreef PekkeMan het volgende:
super irritant als er constant iemand achter je aan hardloopt en je maar niet voorbij gaat![]()
idd, ik groet standaardquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten
En wat een superweer vandaag!
ja maar ik ben geen tukker, ben import uit de Veluwequote:Op woensdag 28 februari 2007 22:07 schreef pfaf het volgende:
Tukkers groeten elkaar sowieso altijd, of ze nu aan het hardlopen zijn of gewoon dronken over straat lopen...
Dat is zo, maar toen we op elkaar af kwamen wist ik toch niet goed of dat nou gepast was. Hij vond blijkbaar van wel dus dat was erg leuk.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:
In Hilversum? Die wil ik eigenlijk ook erg graag doen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:06 schreef annoh het volgende:
5 km op 1 april.
Deze wel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:23 schreef LedZep het volgende:
shin splints?
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!quote:Oorzaken:
Deze blessure komt vooral voor bij beginners en bij lopers die plotseling de intensiteit of omvang van hun trainingen sterk vergroten. Veel trainen op harde ondergrond, zoals straatstenen, en schoenen met onvoldoende demping maken de problemen groter. De pijn kan soms ook veroorzaakt worden door het 'compartimentsyndroom', als het vlies om de spieren ontstoken raakt.
Traditionele aanpak:
Rust, behandelen met ijs en het slikken van ontstekingsremmers worden meestal aangeraden, net als het rekken van de kuitspieren. Overpronatie kan ook shin splints veroorzaken. Laat daarom nagaan of u de juiste schoenen draagt. Als u last hebt van het compartimentsyndroom, kan een intensieve massage helpen. In extreme, chronische gevallen is wellicht een operatie noodzakelijk.
Alternatieve methode:
Een specifieke manier van masseren kan de pijn van het compartimentsyndroom verlichten. Ga op een stoel zitten en plaats een duim in de gleuf tussen de tibia (scheenbeenbot) en spierweefsel van het pijnlijke scheenbeen. Leg de andere duim erbovenop om steun te geven. Wrijf nu naar beneden over uw been, verplaats uw duim daarna tweeënhalve centimeter naar de zijkant en masseer uw been wederom. Herhaal dit enkele malen, steeds steviger naarmate de blessure minder wordt.
Zelfhulp:
Als u last hebt van shin splints, zijn de spieren, pezen en zenuwen in uw scheenbeen gespannen. Probeer dan een paar keer per dag de volgende rekoefening en houd de rek telkens dertig seconden vast. Ga op uw rug liggen, met uw rechterbeen in de lucht. Wikkel een handdoek om de bal van uw voet. Trek met uw linkerhand aan de handdoek, zodat uw tenen naar links en naar beneden wijzen. Hierdoor rekt u de buitenkant van uw onderbeen en uw enkel. Trek vervolgens in de tegenovergestelde richting. U moet deze rek diep in uw kuit voelen.
Snelle remedie:
Het kan even duren voordat u weet wat uw shin splints verooraakt. Voor een snelle verlichting: kniel, houd benen en hakken tegen elkaar en ga voorzichtig op uw voeten zitten om uw schenen te rekken.
Bron: Start Running, Runner's World
Enigszins lastige vraag, want ja, ik had het hiervoor ook, maar toen liep ik ook op oude asics dus dat hielp ook zeker niet mee. Maar goed, haklanding ben ik nu geheel vanaf gestapt omdat het voor mij zeer onnatuurlijk aanvoelt. Het enigste wat ik verder kan bedenken is een verkeerde landingspositie: vraag voor ik land zijn mijn beide voeten naar buiten gehelt, eenmaal op de grond 'vallen' ze dus naar binnen tot in de neutrale positie. Dat verklaart alleen niet waarom ik het alleen rechts heb en niet links (met rechts overproneer ik veel meer, maar goed overproneren zou niet echt aan de orde moeten zijn gezien de voorvoetlanding).quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:45 schreef Scighera het volgende:
yup; heb het gehad, een hele tijd geleden, toen ik nog zeer recreatief liep...op nike air max
De vraag is wat bij jou de oorzaak is, kan zijn teveel correctie; of juist niet. Punt is dat het lichaam wel in staat moet zijn om iets te proneren, is nl een van de natuurlijk schokdempers die het lichaam heeft.
In theorie heeft overpronatie geen negatieve invloed op wat manier dan ook bij Pose running, omdat je nl op de bal van je voet land, en niet op de hak, of dit in de praktijk ook zo is weet ik niet (loop zelf met een korte hak landing icm hoge pasfrequentie.
Wat je nu iig moet doen is de scheenbeenspieren rekken en na het lopen koelen, eventuieel spierversterkende oefeningen voor de omliggende spieren. Had je ook al last van klachten toen je nog aan hiellanding deed ipv voorvoetlanding?
Ja, vooral vol tegen kan je als hardloper een fietser weglopen, maar pas op je kan jezelf dan natuurlijk helemaal stuk lopenquote:Op zondag 4 maart 2007 10:42 schreef p-etr-a het volgende:
Hebben jullie wel 's geprobeerd een fietser voor te blijven? Vandaag fietsten er in mijn laatste loopstukje (waarin ik van mezelf normaal toch al het tempo iets mag opvoeren) twee oude mannetjes, die ik telkens net voor kon blijven. Dat was best leuk.
op je blote voeten? In Abebe Bikila modus?quote:Op zondag 4 maart 2007 19:28 schreef LedZep het volgende:
Zo, ik heb vandaag en gisteren even kort touwtjegesprongen op blote voeten als voorbereiding voor barefootrunning. Tevens krachtoefeningen voor enkels en schenen en lenigheidsoefeningen. Zelfs een rustdag is nog intensiefMorgen 2x 3000m training
.
en het aantal blaren.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:36 schreef LedZep het volgende:
Ja. Lopen op blote voeten verhoogt de perceptie bij de landing en versterkt de voetzolen, spieren in de voet en de enkels.
Daarvoor begin ik nu al met opbouwen.. tegen de tijd dat ik pijnloos kan hardlopen over asfalt zijn we wel een half jaar verder. Op een gegeven moment krijg je ipv eelt een soort "leren zool" aan de onderkant van je voet, no problems anymore (behalve vreemde blikken van voorbijgangersquote:
quote:Op maandag 5 maart 2007 16:36 schreef LedZep het volgende:
Ja. Lopen op blote voeten verhoogt de perceptie bij de landing en versterkt de voetzolen, spieren in de voet en de enkels.
voor mijn gevoel spreekt dat elkaar een beetje tegen... als je iets niet meer voelt dan heb je een verminderde perceptie toch?!quote:Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daarvoor begin ik nu al met opbouwen.. tegen de tijd dat ik pijnloos kan hardlopen over asfalt zijn we wel een half jaar verder. Op een gegeven moment krijg je ipv eelt een soort "leren zool" aan de onderkant van je voet, no problems anymore (behalve vreemde blikken van voorbijgangers)
Je voelt altijd exact het grondcontact en je manier waarop je loopt (landing, evt afwikkeling en afzet), dat zal niet veranderen (gelukkig maar, anders was het nutteloos). Op het moment dat je van de ene dag op de andere zonder schoenen gaat lopen zal je thuiskomen met blaren, pijnlijke voeten, dito enkels en knieën en binnen een maand heb je chronische shin splintsquote:Op maandag 5 maart 2007 17:39 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
[..]
voor mijn gevoel spreekt dat elkaar een beetje tegen... als je iets niet meer voelt dan heb je een verminderde perceptie toch?!![]()
dit ga je toch niet gewoon op de openbare weg doen neem ik aan? denk aan glas, stenen, hondenpoep etc...quote:Op maandag 5 maart 2007 18:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je voelt altijd exact het grondcontact en je manier waarop je loopt (landing, evt afwikkeling en afzet), dat zal niet veranderen (gelukkig maar, anders was het nutteloos). Op het moment dat je van de ene dag op de andere zonder schoenen gaat lopen zal je thuiskomen met blaren, pijnlijke voeten, dito enkels en knieën en binnen een maand heb je chronische shin splints. Dat is dus het verschil
.
les 1 (vaak vergeten door looopwinkels en podologenquote:Op maandag 5 maart 2007 21:40 schreef Raphaelo29 het volgende:
hmmm, heb dure nieuwe loopschoenen a 120 euro gekocht en binnen een paar weken heb ik vocht in mijn knie.![]()
deze schoenen compenseren het overprononceren (goede spelling ? ) van mijn voeten en zodoende zou het beter moeten zijn. maar hierdoor krijg ik dus wel een blessure.
de fysio weet het nog niet zeker, maar heb gister op mijn oude sportschoenen (niet eens echte loopschoenen) 10 km trimloop gedaan en liep bijna 5 min. sneller dan de vorige keer en m'n pijn in m'n knie is stukken minder als vorige week met de nieuwe schoenen toen ik ook 10 km liep.
denk je goed bezig te zijn met echte loopschoenen![]()
10 km. P.R. : 45"10 en de 18e hoop ik onder de 45 minuten te duiken![]()
Ik ga daarin mee.. Bij PK running werd ooit eens New Balance + zooltjes aangemeten.. Op zich niet heel zo'n slecht idee, want ik heb een lichte pronatie, waardoor ik neutraler ging lopen. In die tijd was ik meer een middellange afstandloper dan sprinter. (Een sprinter loopt veel meer op zijn voorvoeten)quote:Op maandag 5 maart 2007 21:55 schreef Scighera het volgende:
[..]
les 1 (vaak vergeten door looopwinkels en podologen
NEVER touch a running system!
-> lichaam is gewend aan die houding van de voet en enkel, dus laat het zo; ondersteuning ok, maar nie toverdrijven
en ja, ik spreek uit ervaring. ik weet zeker dat mijn overpronatie 2x zoveel is als jou (ben een zeer extreem geval) maar ik loop op zeer milde Asics Gel-1120 (lichte correctie) schoenen van 100 euro. op de GT-2120 (middelmatige correctie) of Gel EVolution (?) ( forse collectie) kan ik niet lopen. waarom niet? knie klachten, voetklachten, nul snelheid etc.
welke schoenen heb jij als ik vragen mag? ik loop nu op Gel 1120 (ook gelopen op 2x Gel-1100, GT2080, GT2090 en 2x GT2100) en loop ondanks een zwaar beschadigde knie en forse overpronatie een halve marathon moeiteloos in een 1.5 half uur en een duurloop van 32km in 2.5uur is ook geen probleem
welkomquote:Op maandag 5 maart 2007 17:47 schreef Slayage het volgende:
newbie hiero![]()
zit pas op 4-3-3-4 met 2 minuten rustig aan doen tussendoor![]()
zie zonet dat ik de schoenen waar ik 100 euro voor had gegeven hier 60 dollar is![]()
hoop wat dingetjes van jullie op te kunnen steken![]()
Das grappig, dat je harder loopt in het licht dan in het donker.. Als iedereen je moet zien hardlopen, moet je langzamer lopen.. goed voor de kijkcijfersquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:12 schreef Raphaelo29 het volgende:
in het licht ga ik wel harder meestal ja,,,,omdat iedereen je dan kan zien hehe. gelukkig staat het zuurstofapparaat gewoon binnen![]()
De hond hangt hopelijk nog steeds ergens te bungelen in een hoge boom waar jij m ingeschopt hebt?? Ik ga zo ook nog even! Heerlijk weer, zo koud met een zonnetje.quote:
Hondenquote:
Daar had ik vanavond ook last vanquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:26 schreef pfaf het volgende:
Wát een heerlijk loopweer vandaag. Ik was nog erg winters gekleed, dus het zweet brak me aan alle kanten uit, maar verder ging het heerlijk. Laat het voorjaar maar komen.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:35 schreef annoh het volgende:
[..]
De hond hangt hopelijk nog steeds ergens te bungelen in een hoge boom waar jij m ingeschopt hebt??
idd je kan die hond ook niks kwalijk nemen. Onze hond mag ook graag overal achteraan rennen maar die houden we dan ook even vastquote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:58 schreef Raphaelo29 het volgende:
en het erge is nog dat mensen verontwaardigd zijn als je fikkie een duw geeft. ik neem het het beestje niet kwalijk, maar de mentaliteit van sommige mensen wel. ze zien je van een km aankomen maar fikkie ff vasthouden ho maar.
De hond wilt alleen maar spelen, dat snap ik ook wel. Maar "normaal bijt ie nooit" ook.. of "ja, dan had je maar even moeten roepen dat je er aan komt"..quote:Op maandag 12 maart 2007 12:35 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
![]()
[..]
idd je kan die hond ook niks kwalijk nemen. Onze hond mag ook graag overal achteraan rennen maar die houden we dan ook even vast![]()
Dat is interessant om te horen, want ik lees meestal over slechte conditie, pijntjes en 'benen die niet willen' die het hardlopen bemoeilijken. Ik krijg zelf hooguit een steek in m'n zij. (Waar komt dat eigenlijk uit voort?)quote:Op maandag 12 maart 2007 18:27 schreef Grumpey het volgende:
als geoefend hardloper (zo noem ik mezelf maar even voor het gemak) heb ik eigenlijk alleen nog maar echt last van mijn maximale longinhoud/hartslag.
Volgens mij loop ik sowieso al niet heel hard. Als ik 's avonds moe word, krijg ik ook last van mijn longen (en dus ook van mijn hart, want die twee lijken met elkaar te maken te hebben; het hart gaat waarschijnlijk harder kloppen als de longen niet genoeg zuurstof kunnen krijgen). Ik ga er toch vanuit dat het door de restanten komt van de stolsels die ik in mijn longen heb gehad. Ik heb twee jaar geleden ook aan hardlopen gedaan, en toen ging het wat beter op dat vlak. Dus ik verwacht dat het nu ook wel weer langzaamaan beter zal worden.quote:Je hebt volgens mij dan gewoon het maximale van je zuurstofopname bereikt tijdens het lopen. Door het vaker te doen zou je hier aan moeten wennen, en zal je langzaam aan een lagere hartslag krijgen, je zuurstofopname zal iets toenemen (maar niet zo schrikbarend veel). Als je iets rustiger loopt dan heb je als het goed is niet zoveel last ergens van, of niet? Als dat het geval is dan moet je eens in een rustiger tempo lange tijd zonder onderbrekingen achter mekaar hardlopen, zal je nog versteld staan hoelang je dat vol kunt houden.
Ik kan het fout hebben, dit is puur mijn eigen interpretatie, en ben geen expert
Ik heb altijd begrepen dat er dan te weinig zuurstofnaar de organen (bijv alvleesklier) gaat. Dat krijg je als je bijvoorbeeld te snel na het eten gaat lopen en/ of zwaar gegeten hebt.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is interessant om te horen, want ik lees meestal over slechte conditie, pijntjes en 'benen die niet willen' die het hardlopen bemoeilijken. Ik krijg zelf hooguit een steek in m'n zij. (Waar komt dat eigenlijk uit voort?)
[..]
Ik heb mij vroeger eens laten vertellen dat het het beste is om via de neus in te ademen en via de mond weer uit. Op die manier zou de meeste zuurstof opgenomen / gebruikt worden en daardoor zou je het dus ook automatisch iets langer vol moeten kunnen houden.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:38 schreef Slayage het volgende:
vandaag dacht ik loop effe 4 keer 5 minuten, maar werd uiteindelijk 3 keer 5 en het laatste stukkie bijna 11, wat past je lichaam zich snel aan zeg! en ik ben maar 2 of 3 keer per week bezig nu
wat een stelletje aso hardlopers zeg in het haagsche bos, nu een antal keer gelopen en maar 1 keer een groet gekregen van iemandwerd wel zaterdag door een dronken man van mijn schema gehouden, die mij effe 1 ding moest vertellen, werd uiteindelijk 10 minuten naar het geratel van die gast luisteren, dronken mensen zijn echt lachen
![]()
in het begin had ik een beetje moeite om op een goede manier te ademen, maar afgelopen zaterdag had ik door gekregen dat ik heel diep moet ademen en rustig moet uitademen, is de bedoeling zo ongeveer toch?![]()
![]()
ja dat probeer ik ook te doen, maar het lukt niet helemaalquote:Op maandag 12 maart 2007 22:03 schreef Grachus het volgende:
[..]
Ik heb mij vroeger eens laten vertellen dat het het beste is om via de neus in te ademen en via de mond weer uit. Op die manier zou de meeste zuurstof opgenomen / gebruikt worden en daardoor zou je het dus ook automatisch iets langer vol moeten kunnen houden.
thanks voor de tip, kijken of het werktquote:Op maandag 12 maart 2007 21:38 schreef An24 het volgende:
Daar is een ademhalingsoefening voor. Eerst diep inademen en dan helemaal uitademen door je neus, en daarbij je buikspieren aanspannen, tot al je adem weg is (visualiseer dat je zuurstof naar het pijnlijke deel stuurt). Als je dat een paar keer doet gaat het meestal over, is mijn ervaring.
Ik ben een beginner en ik loop dus absoluut niet hard (net als jij eigenlijk), maar ik doe er iets meer dan een half uur over. Ongeveer 33-34-35 minuten, precies weet ik het niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Voor de dames: hoe lang lopen jullie over 5 km?
ik loop al 3 weken zonder tijden.. Het bandje van mijn Nike horloge is kapot.. Nog geen tijd gehad om naar de running shop te gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2007 08:35 schreef pfaf het volgende:
Gisteren heeerlijk gelopen.Zonnetje, korte broek, t-shirtjes, flauw briesje. Prachtig. Het wordt wel weer tijd voor nieuwe baterijen in m'n hartslagmeter want zonder tijden is lopen toch minder spannend.
Vorig jaar liep ik als snelste 29.30, maar dit jaar wil ik wel een stuk sneller zijn!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Voor de dames: hoe lang lopen jullie over 5 km?
Heb zojuist trouwens een flinke tegenvaller ondervonden in mijn voorbereiding op de batarace. Ik heb al een paar dagen last van mijn linkerknie en dat ging vandaag bij het hardlopen dus niet goed. Had er erg veel last van en ben maar even naar de sportinstructeur van de sportschool gegaan. Hij zei dat het waarschijnlijk overbelasting was in combinatie met een mindere techniek. Ik moet nu minimaal een week lang niet hardlopen om ervoor te zorgen dat mijn knie geen schokken op hoeft te vangen. Daarna moet ik kijken hoe het gaat en moet ik eerst meer aandacht geven aan mijn looptechniek.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:57 schreef Grumpey het volgende:
voor ons team is de testcase al de 25e, bij de lenteloop. Ik verwacht (als teamleider) dat er ongeveer 15 uit ons team zichzelf gaan testen op hun conditie dan. Dat wordt afzien voor sommigen
hij doet 29 km in 3 uur en 6 minuten, dus 42 km in 3 uur gaat het niet worden denk ikquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:48 schreef gras het volgende:
Zozo, erg knap Pringlemaster! Je gaat voor een tijd onder de 3 uur gezien je trainingstempo?
p'siesquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:53 schreef Blik het volgende:
[..]
hij doet 29 km in 3 uur en 6 minuten, dus 42 km in 3 uur gaat het niet worden denk ik
Ik hoop em te lopen binnen 4 uur. Aangezien ik nu train op 6.20 / 6.30 min/km, zou ik het marathon tempo op 5.20 / 5.30 min/km moeten kunnen lopen (als ik de mensen moet geloven die adviseren om 1 min/km langzamer te trainen dan je marathontempoquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:48 schreef gras het volgende:
Zozo, erg knap Pringlemaster! Je gaat voor een tijd onder de 3 uur gezien je trainingstempo?
Yup, verwacht alleen geen toptijd voor mij dit keer, probeer weer beetje op niveau van "zevenheuvelenloop" te komen voor tijdens de batarace, dus dit is puur een trainingsloop. En de ervaring om ook de CPC gelopen te hebbenquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Ik hoop em te lopen binnen 4 uur. Aangezien ik nu train op 6.20 / 6.30 min/km, zou ik het marathon tempo op 5.20 / 5.30 min/km moeten kunnen lopen (als ik de mensen moet geloven die adviseren om 1 min/km langzamer te trainen dan je marathontempo). Wat betekent dat dat binnen 4 uur is.
Jammer dat ik niet die CPC loop kan doen. Toch weer een leuke ervaring lijkt me. Aantal van hier doen daar ook aan mee toch?
Wat goed zeg! Collega an mij wil CPC lopen, maar heeft net een slijmbeursontsteking opgelopen, arme knakker. Zie hem volgens mij nog wel aan de start verschijnen, mafkeesquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Ik hoop em te lopen binnen 4 uur. Aangezien ik nu train op 6.20 / 6.30 min/km, zou ik het marathon tempo op 5.20 / 5.30 min/km moeten kunnen lopen (als ik de mensen moet geloven die adviseren om 1 min/km langzamer te trainen dan je marathontempo). Wat betekent dat dat binnen 4 uur is.
Jammer dat ik niet die CPC loop kan doen. Toch weer een leuke ervaring lijkt me. Aantal van hier doen daar ook aan mee toch?
Elke dag lopen is als beginner echt te veel, te zware belasting voor je spieren en pezen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:44 schreef Miss_S het volgende:
ik ben ook weer begonnen met het beginnerschema
10 dagen geleden
sindsdien elke dag gelopen en meestal elke dag een week in het schema verder
maar denk dat ik morgen een dag rust neem want heb nu een beetje last van mijn been
mee eens en daarnaast sloop je je lichaam zo alleen maar en bouw je juist geen conditie op! Ga om de dag lopen, met een rustdag bouw je juist conditie op. Je lichaam moet ook juist herstellen en wanneer je je lichaam dat niet gunt takelt het alleen maar af.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Elke dag lopen is als beginner echt te veel, te zware belasting voor je spieren en pezen.
Succes zaterdagquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:30 schreef Grumpey het volgende:
ik heb vanochtend voor het laatst getraind voor de CPC. Voor de grap ging ik eens wat rustiger van start dan ik anders doe, en dat resulteerde (samen met mijn weer opgepakte trainingsarbeid de laatste paar weken) in een heel relaxte 11 km aan 1 stuk door, waarbij ik weer een ouderwetse positieve split kende, en waar mijn tempo uiteindelijk toch mooi neerkwam op ongeveer 15,5 km/h. Heb geen pijntjes/problemen etc. gevoeld, dus een betere voorbereiding voor de CPC kan je je niet wensen. Mijn doel is ook nog eens bescheiden: een tijd tussen de 38:00 en de 38:40, waarbij de eerste 5 km maximaal 19:30 mag zijn. Het ligt nog steeds ruim boven PR, maar het komt alweer in de buurt. Hopelijk verloopt het zaterdag zoals gepland![]()
ik heb een half jaar geleden al dat schema gelopen dus ik word zelfs niet moe van wat ik tot nu toe heb gedaan daarom doe ik het ook elke dagquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Elke dag lopen is als beginner echt te veel, te zware belasting voor je spieren en pezen.
Sweeetquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:30 schreef Grumpey het volgende:
ik heb vanochtend voor het laatst getraind voor de CPC. Voor de grap ging ik eens wat rustiger van start dan ik anders doe, en dat resulteerde (samen met mijn weer opgepakte trainingsarbeid de laatste paar weken) in een heel relaxte 11 km aan 1 stuk door, waarbij ik weer een ouderwetse positieve split kende, en waar mijn tempo uiteindelijk toch mooi neerkwam op ongeveer 15,5 km/h. Heb geen pijntjes/problemen etc. gevoeld, dus een betere voorbereiding voor de CPC kan je je niet wensen. Mijn doel is ook nog eens bescheiden: een tijd tussen de 38:00 en de 38:40, waarbij de eerste 5 km maximaal 19:30 mag zijn. Het ligt nog steeds ruim boven PR, maar het komt alweer in de buurt. Hopelijk verloopt het zaterdag zoals gepland![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |