Ik heb daar onlangs ook wat besteld en kreeg geen e-mails bij een statusverandering. Volgens mij kun je de 'progress' wel volgen als je inlogd op de site.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:37 schreef Apfel het volgende:
Krijg je bij hardloopaanbiedingen.nl een e-mail als de bestelling is verzonden?
Als beginner staat hier ongeveer 1,5 uur looptijd aan gelijk. De vraag is dus: Kan ik een tempo ongeveer 1 uur, 1 en een kwartier vol houden? Als je nu ongeveer 10 minuten volhoud, dan is dat uur binnen een half jaar zeker te doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groetenquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef p-etr-a het volgende:
Ik werd vandaag gegroet door een andere hardloper! Een professionele, met zo'n winter-tight. Ik was blij dat het niet op een wandelstukje was.
Hier nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten
En wat een superweer vandaag!
Veel leuker als iemand je inhaalt en dan toch het tempo niet volhoudt en dat jij dan diegene weer kunt inhalen. Oké met hardlopen is me dat nog nooit gebeurd, maar op de fiets wel vaak.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:59 schreef PekkeMan het volgende:
super irritant als er constant iemand achter je aan hardloopt en je maar niet voorbij gaat![]()
idd, ik groet standaardquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten
En wat een superweer vandaag!
ja maar ik ben geen tukker, ben import uit de Veluwequote:Op woensdag 28 februari 2007 22:07 schreef pfaf het volgende:
Tukkers groeten elkaar sowieso altijd, of ze nu aan het hardlopen zijn of gewoon dronken over straat lopen...
Dat is zo, maar toen we op elkaar af kwamen wist ik toch niet goed of dat nou gepast was. Hij vond blijkbaar van wel dus dat was erg leuk.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:
In Hilversum? Die wil ik eigenlijk ook erg graag doen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:06 schreef annoh het volgende:
5 km op 1 april.
Deze wel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:23 schreef LedZep het volgende:
shin splints?
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!quote:Oorzaken:
Deze blessure komt vooral voor bij beginners en bij lopers die plotseling de intensiteit of omvang van hun trainingen sterk vergroten. Veel trainen op harde ondergrond, zoals straatstenen, en schoenen met onvoldoende demping maken de problemen groter. De pijn kan soms ook veroorzaakt worden door het 'compartimentsyndroom', als het vlies om de spieren ontstoken raakt.
Traditionele aanpak:
Rust, behandelen met ijs en het slikken van ontstekingsremmers worden meestal aangeraden, net als het rekken van de kuitspieren. Overpronatie kan ook shin splints veroorzaken. Laat daarom nagaan of u de juiste schoenen draagt. Als u last hebt van het compartimentsyndroom, kan een intensieve massage helpen. In extreme, chronische gevallen is wellicht een operatie noodzakelijk.
Alternatieve methode:
Een specifieke manier van masseren kan de pijn van het compartimentsyndroom verlichten. Ga op een stoel zitten en plaats een duim in de gleuf tussen de tibia (scheenbeenbot) en spierweefsel van het pijnlijke scheenbeen. Leg de andere duim erbovenop om steun te geven. Wrijf nu naar beneden over uw been, verplaats uw duim daarna tweeënhalve centimeter naar de zijkant en masseer uw been wederom. Herhaal dit enkele malen, steeds steviger naarmate de blessure minder wordt.
Zelfhulp:
Als u last hebt van shin splints, zijn de spieren, pezen en zenuwen in uw scheenbeen gespannen. Probeer dan een paar keer per dag de volgende rekoefening en houd de rek telkens dertig seconden vast. Ga op uw rug liggen, met uw rechterbeen in de lucht. Wikkel een handdoek om de bal van uw voet. Trek met uw linkerhand aan de handdoek, zodat uw tenen naar links en naar beneden wijzen. Hierdoor rekt u de buitenkant van uw onderbeen en uw enkel. Trek vervolgens in de tegenovergestelde richting. U moet deze rek diep in uw kuit voelen.
Snelle remedie:
Het kan even duren voordat u weet wat uw shin splints verooraakt. Voor een snelle verlichting: kniel, houd benen en hakken tegen elkaar en ga voorzichtig op uw voeten zitten om uw schenen te rekken.
Bron: Start Running, Runner's World
Enigszins lastige vraag, want ja, ik had het hiervoor ook, maar toen liep ik ook op oude asics dus dat hielp ook zeker niet mee. Maar goed, haklanding ben ik nu geheel vanaf gestapt omdat het voor mij zeer onnatuurlijk aanvoelt. Het enigste wat ik verder kan bedenken is een verkeerde landingspositie: vraag voor ik land zijn mijn beide voeten naar buiten gehelt, eenmaal op de grond 'vallen' ze dus naar binnen tot in de neutrale positie. Dat verklaart alleen niet waarom ik het alleen rechts heb en niet links (met rechts overproneer ik veel meer, maar goed overproneren zou niet echt aan de orde moeten zijn gezien de voorvoetlanding).quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:45 schreef Scighera het volgende:
yup; heb het gehad, een hele tijd geleden, toen ik nog zeer recreatief liep...op nike air max
De vraag is wat bij jou de oorzaak is, kan zijn teveel correctie; of juist niet. Punt is dat het lichaam wel in staat moet zijn om iets te proneren, is nl een van de natuurlijk schokdempers die het lichaam heeft.
In theorie heeft overpronatie geen negatieve invloed op wat manier dan ook bij Pose running, omdat je nl op de bal van je voet land, en niet op de hak, of dit in de praktijk ook zo is weet ik niet (loop zelf met een korte hak landing icm hoge pasfrequentie.
Wat je nu iig moet doen is de scheenbeenspieren rekken en na het lopen koelen, eventuieel spierversterkende oefeningen voor de omliggende spieren. Had je ook al last van klachten toen je nog aan hiellanding deed ipv voorvoetlanding?
Ja, vooral vol tegen kan je als hardloper een fietser weglopen, maar pas op je kan jezelf dan natuurlijk helemaal stuk lopenquote:Op zondag 4 maart 2007 10:42 schreef p-etr-a het volgende:
Hebben jullie wel 's geprobeerd een fietser voor te blijven? Vandaag fietsten er in mijn laatste loopstukje (waarin ik van mezelf normaal toch al het tempo iets mag opvoeren) twee oude mannetjes, die ik telkens net voor kon blijven. Dat was best leuk.
op je blote voeten? In Abebe Bikila modus?quote:Op zondag 4 maart 2007 19:28 schreef LedZep het volgende:
Zo, ik heb vandaag en gisteren even kort touwtjegesprongen op blote voeten als voorbereiding voor barefootrunning. Tevens krachtoefeningen voor enkels en schenen en lenigheidsoefeningen. Zelfs een rustdag is nog intensiefMorgen 2x 3000m training
.
en het aantal blaren.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:36 schreef LedZep het volgende:
Ja. Lopen op blote voeten verhoogt de perceptie bij de landing en versterkt de voetzolen, spieren in de voet en de enkels.
Daarvoor begin ik nu al met opbouwen.. tegen de tijd dat ik pijnloos kan hardlopen over asfalt zijn we wel een half jaar verder. Op een gegeven moment krijg je ipv eelt een soort "leren zool" aan de onderkant van je voet, no problems anymore (behalve vreemde blikken van voorbijgangersquote:
quote:Op maandag 5 maart 2007 16:36 schreef LedZep het volgende:
Ja. Lopen op blote voeten verhoogt de perceptie bij de landing en versterkt de voetzolen, spieren in de voet en de enkels.
voor mijn gevoel spreekt dat elkaar een beetje tegen... als je iets niet meer voelt dan heb je een verminderde perceptie toch?!quote:Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Daarvoor begin ik nu al met opbouwen.. tegen de tijd dat ik pijnloos kan hardlopen over asfalt zijn we wel een half jaar verder. Op een gegeven moment krijg je ipv eelt een soort "leren zool" aan de onderkant van je voet, no problems anymore (behalve vreemde blikken van voorbijgangers)
Je voelt altijd exact het grondcontact en je manier waarop je loopt (landing, evt afwikkeling en afzet), dat zal niet veranderen (gelukkig maar, anders was het nutteloos). Op het moment dat je van de ene dag op de andere zonder schoenen gaat lopen zal je thuiskomen met blaren, pijnlijke voeten, dito enkels en knieën en binnen een maand heb je chronische shin splintsquote:Op maandag 5 maart 2007 17:39 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
[..]
voor mijn gevoel spreekt dat elkaar een beetje tegen... als je iets niet meer voelt dan heb je een verminderde perceptie toch?!![]()
dit ga je toch niet gewoon op de openbare weg doen neem ik aan? denk aan glas, stenen, hondenpoep etc...quote:Op maandag 5 maart 2007 18:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je voelt altijd exact het grondcontact en je manier waarop je loopt (landing, evt afwikkeling en afzet), dat zal niet veranderen (gelukkig maar, anders was het nutteloos). Op het moment dat je van de ene dag op de andere zonder schoenen gaat lopen zal je thuiskomen met blaren, pijnlijke voeten, dito enkels en knieën en binnen een maand heb je chronische shin splints. Dat is dus het verschil
.
les 1 (vaak vergeten door looopwinkels en podologenquote:Op maandag 5 maart 2007 21:40 schreef Raphaelo29 het volgende:
hmmm, heb dure nieuwe loopschoenen a 120 euro gekocht en binnen een paar weken heb ik vocht in mijn knie.![]()
deze schoenen compenseren het overprononceren (goede spelling ? ) van mijn voeten en zodoende zou het beter moeten zijn. maar hierdoor krijg ik dus wel een blessure.
de fysio weet het nog niet zeker, maar heb gister op mijn oude sportschoenen (niet eens echte loopschoenen) 10 km trimloop gedaan en liep bijna 5 min. sneller dan de vorige keer en m'n pijn in m'n knie is stukken minder als vorige week met de nieuwe schoenen toen ik ook 10 km liep.
denk je goed bezig te zijn met echte loopschoenen![]()
10 km. P.R. : 45"10 en de 18e hoop ik onder de 45 minuten te duiken![]()
Ik ga daarin mee.. Bij PK running werd ooit eens New Balance + zooltjes aangemeten.. Op zich niet heel zo'n slecht idee, want ik heb een lichte pronatie, waardoor ik neutraler ging lopen. In die tijd was ik meer een middellange afstandloper dan sprinter. (Een sprinter loopt veel meer op zijn voorvoeten)quote:Op maandag 5 maart 2007 21:55 schreef Scighera het volgende:
[..]
les 1 (vaak vergeten door looopwinkels en podologen
NEVER touch a running system!
-> lichaam is gewend aan die houding van de voet en enkel, dus laat het zo; ondersteuning ok, maar nie toverdrijven
en ja, ik spreek uit ervaring. ik weet zeker dat mijn overpronatie 2x zoveel is als jou (ben een zeer extreem geval) maar ik loop op zeer milde Asics Gel-1120 (lichte correctie) schoenen van 100 euro. op de GT-2120 (middelmatige correctie) of Gel EVolution (?) ( forse collectie) kan ik niet lopen. waarom niet? knie klachten, voetklachten, nul snelheid etc.
welke schoenen heb jij als ik vragen mag? ik loop nu op Gel 1120 (ook gelopen op 2x Gel-1100, GT2080, GT2090 en 2x GT2100) en loop ondanks een zwaar beschadigde knie en forse overpronatie een halve marathon moeiteloos in een 1.5 half uur en een duurloop van 32km in 2.5uur is ook geen probleem
welkomquote:Op maandag 5 maart 2007 17:47 schreef Slayage het volgende:
newbie hiero![]()
zit pas op 4-3-3-4 met 2 minuten rustig aan doen tussendoor![]()
zie zonet dat ik de schoenen waar ik 100 euro voor had gegeven hier 60 dollar is![]()
hoop wat dingetjes van jullie op te kunnen steken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |