abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12:48 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46738353
Het is er in elk geval goed weer voor
Ik ga morgen naar het blessureklasje. Kan ik tenminste toch nog een beetje trainen.
pi_46740479
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:37 schreef Apfel het volgende:
Krijg je bij hardloopaanbiedingen.nl een e-mail als de bestelling is verzonden?
Ik heb daar onlangs ook wat besteld en kreeg geen e-mails bij een statusverandering. Volgens mij kun je de 'progress' wel volgen als je inlogd op de site.

Prima shop overigens, echt een aanrader! Goed spul, lage prijs en een snelle levertijd(twee dagen bij mij...).
  woensdag 28 februari 2007 @ 03:03:09 #203
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46760846
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
Als beginner staat hier ongeveer 1,5 uur looptijd aan gelijk. De vraag is dus: Kan ik een tempo ongeveer 1 uur, 1 en een kwartier vol houden? Als je nu ongeveer 10 minuten volhoud, dan is dat uur binnen een half jaar zeker te doen.
pi_46779321
Ik werd vandaag gegroet door een andere hardloper! Een professionele, met zo'n winter-tight. Ik was blij dat het niet op een wandelstukje was.
pi_46779362
Ik zag gisteren de weersvoorspelling en was me al helemaal aan het voorbereiden op een vervelend stukje in de regen, is het gewoon erg lekker buiten!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_46779516
Ik heb vandaag in de stortregen een intervaltraining gedaan met 8x 400m (90 sec) en kwam onderweg een kitesurfer tegen die over 2 weken voor 5-6 weken naar Venezuela vertrekt voor de world cup
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:10:59 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46779699
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef p-etr-a het volgende:
Ik werd vandaag gegroet door een andere hardloper! Een professionele, met zo'n winter-tight. Ik was blij dat het niet op een wandelstukje was.
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten

En wat een superweer vandaag!
pi_46779836
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:

[..]

iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten

Hier niet Hevigste stortregen in maanden
pi_46783291
super irritant als er constant iemand achter je aan hardloopt en je maar niet voorbij gaat
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:57:55 #210
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46785611
Ik heb net tussen de buien door even kunnen lopen, maar niet van harte. Na 20 minuten kreeg ik last van m'n voet. ( zool ) Toch weer wat meer gaan lopen denk ik.
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:06:49 #211
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_46785979
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:59 schreef PekkeMan het volgende:
super irritant als er constant iemand achter je aan hardloopt en je maar niet voorbij gaat
Veel leuker als iemand je inhaalt en dan toch het tempo niet volhoudt en dat jij dan diegene weer kunt inhalen. Oké met hardlopen is me dat nog nooit gebeurd, maar op de fiets wel vaak.
Het was hier echt hondenweer de laatste dagen, dus vannochtend ging ik maar door de regen naar de sportschool. Daar heb ik wel flink goed gesport, maar ik baalde toch dat het smiddags juist heerlijk loopweer was. Toen had ik mn spieren al te veel belast, en ben ik maar niet meer alsnog gaan rennen. Nu hoop ik dat het morgenochtend ook lekker weer is.
April komt steeds dichter bij, en ik begin er al weer een beetje over te stressen. Ben ik wel fit genoeg? Ik zit nu wel al op ruim 30 minuten, deze maand moet ik het en rekken tot 60 minuten voor de 10 km 7 april, én snelheid trainen voor de 5 km op 1 april. Morgenochtend ga ik weer!

[ Bericht 0% gewijzigd door annoh op 28-02-2007 21:57:00 ]
I'm just a girl in the world.
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:51:50 #212
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_46787858
Vanmiddag bij Running Center Enschede mijn bestelling kunnen ophalen: 2 paar Asics Gel-1120 in de volgende kleuren :cool:

Afgelopen week noodgedwongen op de 2100 moeten lopen; hagelnieuwe, omdat beide 1110 sets versleten waren en de 1120 nog in bestelling stonden. Ondanks de onaangetaste demping weer de bekende knieklachten tijdens en na het lopen, als ook het feit dat ik geen snelheid kon maken, liep met wind mee even hard als wind tegen (en er stond windkracht 5-6 gisteren). dus tja, oan niet wachten totdat de 1120 binnen zijn.

Groot verschil was dat de 2100 vreemd aanvoelde als ik ze aanhad (kon er moeilijk in komen en voelde het mediale deel van de zool drukken tegen de voet). De 1120 daarentegen voelde perfect aan. Geen drukpunten bij zool of wreef, comfortabel en had ze zo aan en zo hoort het. Zal nog wel even een weekje duren eer de knie weer pijnvrij is helaas, maar denk dat ik er weinig hinder van ondervind.

Op zich vreemd heb zeer zware overpronatie (en nee, ik maak geen geintje) en de 1120 biedt het minste correctie in principe maar ik loop daar het best op . Loop ook nog steeds op mijn oude steunzolen ipv de beter corrigerende nieuwe (beide maatwerk van Papendal) omdat ik met de nieuwere ook allerlei vage klachten kreeg.
Vandaa rdat ik me serieus afvraag in hoeverre je zo'n afwijking dient te corrigeren.

Anyway, morgen de vuurproef ermee denk dat ze zeer goed gaat lopen

Tussenstand 2007 tot vandaag::
swim: 111.8k
bike: 1563.3k
run: 466.0k
quote:

[..]

idd, ik groet standaard ook als ik op de fiets zit groet ik meestal wel de lopers (ok, dan meestal wel degene die zien dat jij ook loopt)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_46788193
En, wanneer ga je een triathlon uitlopen/fietsen/zwemmen Scighera?
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:07:59 #214
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46788610
Tukkers groeten elkaar sowieso altijd, of ze nu aan het hardlopen zijn of gewoon dronken over straat lopen...
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:11:55 #215
43276 Scighera
pi_46788774
De planning voor dit jaar:

08-04 1/2 marathon Hengelo (als voorbereiding op Horst. doeltijd <1u30, liefst 1u27)

22/04 NK Du-LD Powerman Horst 16R-60B-8R
06/05 1/4 Thales Enschede 1.0S-40B-10R
03/06 NK Tri-MD Nieuwkoop 3.0S-80B-20R
24/06 3/4 Stein 3.0S-110B-30R
07/07 1/4 Holten 1.0S-40B-10R
25/08 (IM140.6) Almere: 3.8S-180B-42.2R
16/09 1/2 Deventer: 2.5S-80B-20.0R

Almere is onder voorbehoud. Aan de hand van de resultaten in Nieuwkoop en Stein (beiden in Juni). zal ik besluiten of ik in Almere zal starten voor de ironman afstand, zoniet dan zit ik begin augustus in Leiden voor een halve en eind Augustus in Borne voor een run-bike-run
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:12:33 #216
43276 Scighera
pi_46788802
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:07 schreef pfaf het volgende:
Tukkers groeten elkaar sowieso altijd, of ze nu aan het hardlopen zijn of gewoon dronken over straat lopen...
ja maar ik ben geen tukker, ben import uit de Veluwe
pi_46789330
Scighera: heb jij ook last (gehad) van shin splints? Ik heb nl. ook behoorlijke overpronatie, heb hier wel een correctie voor in de schoen (maar sinds ik op de voorvoet loop heeft dat ook weinig nut meer) en heb nu ondanks versteviging + voorvoetlanding behoorlijk vaak een lichte irritatie in de rechterscheen. Ik vraag me af hoe ik dit ga oplossen aangezien veel doorlopen een flinke ontsteking kan opleveren. Voorlopig maar 3x per dag ijs erop en we'll see. Afijn, ervaringen?
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:45:38 #218
43276 Scighera
pi_46790303
yup; heb het gehad, een hele tijd geleden, toen ik nog zeer recreatief liep...op nike air max

De vraag is wat bij jou de oorzaak is, kan zijn teveel correctie; of juist niet. Punt is dat het lichaam wel in staat moet zijn om iets te proneren, is nl een van de natuurlijk schokdempers die het lichaam heeft.
In theorie heeft overpronatie geen negatieve invloed op wat manier dan ook bij Pose running, omdat je nl op de bal van je voet land, en niet op de hak, of dit in de praktijk ook zo is weet ik niet (loop zelf met een korte hak landing icm hoge pasfrequentie.

Wat je nu iig moet doen is de scheenbeenspieren rekken en na het lopen koelen, eventuieel spierversterkende oefeningen voor de omliggende spieren. Had je ook al last van klachten toen je nog aan hiellanding deed ipv voorvoetlanding?
pi_46790504
quote:
Dat is zo, maar toen we op elkaar af kwamen wist ik toch niet goed of dat nou gepast was. Hij vond blijkbaar van wel dus dat was erg leuk.
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:06 schreef annoh het volgende:
5 km op 1 april.
In Hilversum? Die wil ik eigenlijk ook erg graag doen.

Ik hou alles tot nu toe prima vol en met spierpijn begint het steeds meer mee te vallen, maar rond mijn enkels heb ik er nog wel een beetje last van (vooral aan de voorkant, dus boven de voet). Gaat dit vanzelf over of doe ik iets fout?

Plaatje van waar het pijn doet voor de verduidelijking:

Ik voel het niet de hele tijd, alleen als ik ronddraai met mijn enkels of mijn tenen naar boven beweeg, dus met hak op de grond.

Tja ik ben na het lezen van de Start Running nogal bang voor blessures, vandaar dat ik zo uitgebreid mijn vraag stel. Deze staat namelijk niet in het blaadje.
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:23 schreef LedZep het volgende:
shin splints?
Deze wel.

Dit staat erbij:
quote:
Oorzaken:
Deze blessure komt vooral voor bij beginners en bij lopers die plotseling de intensiteit of omvang van hun trainingen sterk vergroten. Veel trainen op harde ondergrond, zoals straatstenen, en schoenen met onvoldoende demping maken de problemen groter. De pijn kan soms ook veroorzaakt worden door het 'compartimentsyndroom', als het vlies om de spieren ontstoken raakt.
Traditionele aanpak:
Rust, behandelen met ijs en het slikken van ontstekingsremmers worden meestal aangeraden, net als het rekken van de kuitspieren. Overpronatie kan ook shin splints veroorzaken. Laat daarom nagaan of u de juiste schoenen draagt. Als u last hebt van het compartimentsyndroom, kan een intensieve massage helpen. In extreme, chronische gevallen is wellicht een operatie noodzakelijk.
Alternatieve methode:
Een specifieke manier van masseren kan de pijn van het compartimentsyndroom verlichten. Ga op een stoel zitten en plaats een duim in de gleuf tussen de tibia (scheenbeenbot) en spierweefsel van het pijnlijke scheenbeen. Leg de andere duim erbovenop om steun te geven. Wrijf nu naar beneden over uw been, verplaats uw duim daarna tweeënhalve centimeter naar de zijkant en masseer uw been wederom. Herhaal dit enkele malen, steeds steviger naarmate de blessure minder wordt.
Zelfhulp:
Als u last hebt van shin splints, zijn de spieren, pezen en zenuwen in uw scheenbeen gespannen. Probeer dan een paar keer per dag de volgende rekoefening en houd de rek telkens dertig seconden vast. Ga op uw rug liggen, met uw rechterbeen in de lucht. Wikkel een handdoek om de bal van uw voet. Trek met uw linkerhand aan de handdoek, zodat uw tenen naar links en naar beneden wijzen. Hierdoor rekt u de buitenkant van uw onderbeen en uw enkel. Trek vervolgens in de tegenovergestelde richting. U moet deze rek diep in uw kuit voelen.
Snelle remedie:
Het kan even duren voordat u weet wat uw shin splints verooraakt. Voor een snelle verlichting: kniel, houd benen en hakken tegen elkaar en ga voorzichtig op uw voeten zitten om uw schenen te rekken.
Bron: Start Running, Runner's World
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
pi_46790709
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:45 schreef Scighera het volgende:
yup; heb het gehad, een hele tijd geleden, toen ik nog zeer recreatief liep...op nike air max

De vraag is wat bij jou de oorzaak is, kan zijn teveel correctie; of juist niet. Punt is dat het lichaam wel in staat moet zijn om iets te proneren, is nl een van de natuurlijk schokdempers die het lichaam heeft.
In theorie heeft overpronatie geen negatieve invloed op wat manier dan ook bij Pose running, omdat je nl op de bal van je voet land, en niet op de hak, of dit in de praktijk ook zo is weet ik niet (loop zelf met een korte hak landing icm hoge pasfrequentie.

Wat je nu iig moet doen is de scheenbeenspieren rekken en na het lopen koelen, eventuieel spierversterkende oefeningen voor de omliggende spieren. Had je ook al last van klachten toen je nog aan hiellanding deed ipv voorvoetlanding?
Enigszins lastige vraag, want ja, ik had het hiervoor ook, maar toen liep ik ook op oude asics dus dat hielp ook zeker niet mee. Maar goed, haklanding ben ik nu geheel vanaf gestapt omdat het voor mij zeer onnatuurlijk aanvoelt. Het enigste wat ik verder kan bedenken is een verkeerde landingspositie: vraag voor ik land zijn mijn beide voeten naar buiten gehelt, eenmaal op de grond 'vallen' ze dus naar binnen tot in de neutrale positie. Dat verklaart alleen niet waarom ik het alleen rechts heb en niet links (met rechts overproneer ik veel meer, maar goed overproneren zou niet echt aan de orde moeten zijn gezien de voorvoetlanding).
Kan een té korte standfase misschien ook de reden zijn, ivm zeer korte 'impact' waardoor de krachten groter zijn?

Aight, ik ga iig verder met rekken en koelen en hoewel ik nu 1x per week schaats, zal ik binnenkort overstappen op regelmatig lange afstand skeeleren, dus dat zou iig voor een flinke versterking van enkels en voeten moeten zorgen.

p-etr-a: thanks

[ Bericht 2% gewijzigd door LedZep op 28-02-2007 23:22:23 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:49:17 #221
43276 Scighera
pi_46799902
het is normaal om te landen met de voeten iets naar buiten geheld, de buitenkant van de hak en de binnekant van de voorzijde van de schoen hebben ook de meeste slijtage. Je landt eerst op de buitenkant van de hak, wikkelt verder af en zet hem af met iets meer druk op de binnenkant dan op de buitenkant van de voorvoet
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:03:21 #222
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46800274
vet mooi weer weer deze ochtend, gelijk even 3 km gelopen snel tussendoor
pi_46800357
Ik hoop dat ik vanavond weer kan trainen.. Dinsdag een beetje pech gehad met het OV waardoor ik beetje laat thuis van stage kwam, en woensdag is zeg maar mijn rustdag.

Zaterdag Nederlands Studenten Kampioenschap Indoor Atletiek dus het zal vanavond niet al te zwaar worden..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_46899202
Hebben jullie wel 's geprobeerd een fietser voor te blijven? Vandaag fietsten er in mijn laatste loopstukje (waarin ik van mezelf normaal toch al het tempo iets mag opvoeren) twee oude mannetjes, die ik telkens net voor kon blijven. Dat was best leuk.
  zondag 4 maart 2007 @ 17:11:11 #225
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46910369
Vanochtend weer gelopen met de groep. het schema is een beetje aangepast op een komende 10 Kilometer. Het schema was 2 - 3 - 4 - 4 - 3 - 2 - 2 - 3 - 4 - 4 - 3 - 2. met pauzes van 1 minuut rustig tussendoor. ik vond het wel erg zwaar, maar volgens sommige in de groep zit dat tussen m'n oren
.
  zondag 4 maart 2007 @ 17:18:42 #226
3185 Adelante
To let it go now
pi_46910642

vandaag meegedaan met de baggerloop in didam
wat een hel! niet gewoon 6 kilometer hardlopen, nee hardlopen langs oevers, over en door sloten, over nat zand... zeik en zeik nat was ik, want na de tweede ronde kwam je de sloot niet meer uit en had het publiek een sleepkabel gespannen om de hardlopers te helpen gelukkig was ik gewaarschuwd en had geen goede/dure kleding aangetrokken.

ik voelde me een beetje een biggetje in een grote modderpoel, uiteraard wel gefinished en de tijd doet er niet toe
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_46911073
quote:
Op zondag 4 maart 2007 10:42 schreef p-etr-a het volgende:
Hebben jullie wel 's geprobeerd een fietser voor te blijven? Vandaag fietsten er in mijn laatste loopstukje (waarin ik van mezelf normaal toch al het tempo iets mag opvoeren) twee oude mannetjes, die ik telkens net voor kon blijven. Dat was best leuk.
Ja, vooral vol tegen kan je als hardloper een fietser weglopen, maar pas op je kan jezelf dan natuurlijk helemaal stuk lopen .

zondag 4 maart 2007 @ 19:24:16 #228
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46915049
fietsers blijf ik regelmatig voor, maar vooral jonge mensen willen eigenlijk niet ingehaald worden door een hardloper en gaan dan zelf harder fietsen. Als ik op tempo lig is dat ongeveer gelijk aan een gemiddeld fietstempo namelijk (16 km/h), bij tegenwind of heuvel op win ik het altijd van fietsers. Maar als een fietser een beetje doortrapt is hij bij voorbaat veel sneller natuurlijk..

die slotenloop, geniaal

[ Bericht 10% gewijzigd door Grumpey op 04-03-2007 19:36:46 ]
pi_46915151
Zo, ik heb vandaag en gisteren even kort touwtjegesprongen op blote voeten als voorbereiding voor barefootrunning. Tevens krachtoefeningen voor enkels en schenen en lenigheidsoefeningen. Zelfs een rustdag is nog intensief Morgen 2x 3000m training .
pi_46935850
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:28 schreef LedZep het volgende:
Zo, ik heb vandaag en gisteren even kort touwtjegesprongen op blote voeten als voorbereiding voor barefootrunning. Tevens krachtoefeningen voor enkels en schenen en lenigheidsoefeningen. Zelfs een rustdag is nog intensief Morgen 2x 3000m training .
op je blote voeten? In Abebe Bikila modus?
pi_46945272
Ja . Lopen op blote voeten verhoogt de perceptie bij de landing en versterkt de voetzolen, spieren in de voet en de enkels.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:47:47 #232
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46945763
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:36 schreef LedZep het volgende:
Ja . Lopen op blote voeten verhoogt de perceptie bij de landing en versterkt de voetzolen, spieren in de voet en de enkels.
en het aantal blaren.
pi_46945810
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:47 schreef Grumpey het volgende:

[..]

en het aantal blaren.
Daarvoor begin ik nu al met opbouwen.. tegen de tijd dat ik pijnloos kan hardlopen over asfalt zijn we wel een half jaar verder. Op een gegeven moment krijg je ipv eelt een soort "leren zool" aan de onderkant van je voet, no problems anymore (behalve vreemde blikken van voorbijgangers )
pi_46947799
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:36 schreef LedZep het volgende:
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef LedZep het volgende:

[..]

Daarvoor begin ik nu al met opbouwen.. tegen de tijd dat ik pijnloos kan hardlopen over asfalt zijn we wel een half jaar verder. Op een gegeven moment krijg je ipv eelt een soort "leren zool" aan de onderkant van je voet, no problems anymore (behalve vreemde blikken van voorbijgangers )
voor mijn gevoel spreekt dat elkaar een beetje tegen... als je iets niet meer voelt dan heb je een verminderde perceptie toch?!
pi_46948121
newbie hiero

zit pas op 4-3-3-4 met 2 minuten rustig aan doen tussendoor

zie zonet dat ik de schoenen waar ik 100 euro voor had gegeven hier 60 dollar is

hoop wat dingetjes van jullie op te kunnen steken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46948908
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:39 schreef PekkeMan het volgende:

[..]

[..]

voor mijn gevoel spreekt dat elkaar een beetje tegen... als je iets niet meer voelt dan heb je een verminderde perceptie toch?!
Je voelt altijd exact het grondcontact en je manier waarop je loopt (landing, evt afwikkeling en afzet), dat zal niet veranderen (gelukkig maar, anders was het nutteloos). Op het moment dat je van de ene dag op de andere zonder schoenen gaat lopen zal je thuiskomen met blaren, pijnlijke voeten, dito enkels en knieën en binnen een maand heb je chronische shin splints . Dat is dus het verschil .
pi_46957164
hmmm, heb dure nieuwe loopschoenen a 120 euro gekocht en binnen een paar weken heb ik vocht in mijn knie.
deze schoenen compenseren het overprononceren (goede spelling ? ) van mijn voeten en zodoende zou het beter moeten zijn. maar hierdoor krijg ik dus wel een blessure.

de fysio weet het nog niet zeker, maar heb gister op mijn oude sportschoenen (niet eens echte loopschoenen) 10 km trimloop gedaan en liep bijna 5 min. sneller dan de vorige keer en m'n pijn in m'n knie is stukken minder als vorige week met de nieuwe schoenen toen ik ook 10 km liep.

denk je goed bezig te zijn met echte loopschoenen

10 km. P.R. : 45"09 en de 18e hoop ik onder de 45 minuten te duiken

[ Bericht 3% gewijzigd door Raphaelo29 op 05-03-2007 21:57:17 ]
pi_46957277
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:10 schreef LedZep het volgende:

[..]

Je voelt altijd exact het grondcontact en je manier waarop je loopt (landing, evt afwikkeling en afzet), dat zal niet veranderen (gelukkig maar, anders was het nutteloos). Op het moment dat je van de ene dag op de andere zonder schoenen gaat lopen zal je thuiskomen met blaren, pijnlijke voeten, dito enkels en knieën en binnen een maand heb je chronische shin splints . Dat is dus het verschil .
dit ga je toch niet gewoon op de openbare weg doen neem ik aan? denk aan glas, stenen, hondenpoep etc...
  maandag 5 maart 2007 @ 21:55:17 #239
43276 Scighera
pi_46957852
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:40 schreef Raphaelo29 het volgende:
hmmm, heb dure nieuwe loopschoenen a 120 euro gekocht en binnen een paar weken heb ik vocht in mijn knie.
deze schoenen compenseren het overprononceren (goede spelling ? ) van mijn voeten en zodoende zou het beter moeten zijn. maar hierdoor krijg ik dus wel een blessure.

de fysio weet het nog niet zeker, maar heb gister op mijn oude sportschoenen (niet eens echte loopschoenen) 10 km trimloop gedaan en liep bijna 5 min. sneller dan de vorige keer en m'n pijn in m'n knie is stukken minder als vorige week met de nieuwe schoenen toen ik ook 10 km liep.

denk je goed bezig te zijn met echte loopschoenen

10 km. P.R. : 45"10 en de 18e hoop ik onder de 45 minuten te duiken
les 1 (vaak vergeten door looopwinkels en podologen

NEVER touch a running system!
-> lichaam is gewend aan die houding van de voet en enkel, dus laat het zo; ondersteuning ok, maar nie toverdrijven

en ja, ik spreek uit ervaring. ik weet zeker dat mijn overpronatie 2x zoveel is als jou (ben een zeer extreem geval) maar ik loop op zeer milde Asics Gel-1120 (lichte correctie) schoenen van 100 euro. op de GT-2120 (middelmatige correctie) of Gel EVolution (?) ( forse collectie) kan ik niet lopen. waarom niet? knie klachten, voetklachten, nul snelheid etc.

welke schoenen heb jij als ik vragen mag? ik loop nu op Gel 1120 (ook gelopen op 2x Gel-1100, GT2080, GT2090 en 2x GT2100) en loop ondanks een zwaar beschadigde knie en forse overpronatie een halve marathon moeiteloos in een 1.5 half uur en een duurloop van 32km in 2.5uur is ook geen probleem
pi_46958477
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:55 schreef Scighera het volgende:

[..]

les 1 (vaak vergeten door looopwinkels en podologen

NEVER touch a running system!
-> lichaam is gewend aan die houding van de voet en enkel, dus laat het zo; ondersteuning ok, maar nie toverdrijven

en ja, ik spreek uit ervaring. ik weet zeker dat mijn overpronatie 2x zoveel is als jou (ben een zeer extreem geval) maar ik loop op zeer milde Asics Gel-1120 (lichte correctie) schoenen van 100 euro. op de GT-2120 (middelmatige correctie) of Gel EVolution (?) ( forse collectie) kan ik niet lopen. waarom niet? knie klachten, voetklachten, nul snelheid etc.

welke schoenen heb jij als ik vragen mag? ik loop nu op Gel 1120 (ook gelopen op 2x Gel-1100, GT2080, GT2090 en 2x GT2100) en loop ondanks een zwaar beschadigde knie en forse overpronatie een halve marathon moeiteloos in een 1.5 half uur en een duurloop van 32km in 2.5uur is ook geen probleem
Ik ga daarin mee.. Bij PK running werd ooit eens New Balance + zooltjes aangemeten.. Op zich niet heel zo'n slecht idee, want ik heb een lichte pronatie, waardoor ik neutraler ging lopen. In die tijd was ik meer een middellange afstandloper dan sprinter. (Een sprinter loopt veel meer op zijn voorvoeten)

Probleem was dat ik te zware schoenen had gekocht. Goed voor een persoon van een kilootje van 90-100 kilo.. maar niet voor iemand van formaat keniaan.. Lang, licht en mager. Mijn kuiten gingen serieus naar de klote en heb nu nog steeds af en toe de naweeen van.
pi_46958488
hmmm, lekker dan. op mijn ouwe gympies van aesics ging het lekker en heb nu amper pijn meer....was vorige week maandag wel andere koek!!
die nieuwe schoenen zijn Nike Air Max Air Structure Triax 10 +
pi_46958678
In een tijd dat iedereen adviseert de schoenen met de meeste demping te nemen in de strijd tegen blessures lees ik op internet ook steeds meer over toplopers die al jarenlang op hetzelfde paar lopen. Het extreemste geval is Yiannis Kouros (de allerbeste ultraloper die er nu is, er ooit is geweest en waarschijnlijk ooit zal zijn), naar eigen zeggen heeft ie een hele stapel schoenen van tot wel 15 jaar, compleet versleten, en loopt daar nog altijd wedstrijden van 100 tot 1600 km op.

Persoonlijk denk ik dat om blessures te voorkomen (wat ik dus ook ondervind momenteel met lichte scheenbeenirritatie - het gaat steeds beter overigens) het ipv superdure schoenen met enorme zolen en demping veel beter is in het begin veel nadruk te leggen op souplesse en techniek en veel oefeningen, ipv duurlopen. Korte en middellange intervalletjes afgewisseld met wandelen. Uithoudingsvermogen komt later wel, een goede looptechniek icm snelheid is de beste basis die je kan hebben voor welke afstand dan ook .
pi_46960452
Raphaelo29, dat is behoorlijk balen. Kan je die Nikes nog terugbrengen? En LedZep jij doet wel behoorlijk het tegenovergestelde hè. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen!

Ik heb 'besloten' de Nike Hilversum City/Ladies Run te laten schieten en me te richten op de Hoogeveense Cascaderun. Een run die dit jaar voor het eerst wordt georganiseerd, maar groots aangepakt. En het is hier vlakbij ook nog. Hij is op 22 april en ik ben de eerste drie weken van april nagenoeg helemaal vrij, dus kan ik mooi trainen om de 5 mijl (8 km) te lopen dan.
  maandag 5 maart 2007 @ 23:07:22 #244
43276 Scighera
pi_46960714
Is ook zo. Belangrijk is dat het lichaam kan bewegen zoals deze het best beweegt; en schoenen mogen dat niet verhinderen, ze moeten dus soepel zijn. antipronatie schoenen zijn meestal te stug.

In het geval van Raphaelo: blijf er gewoon op lopen:) als je er goed op loopt? waarom niet? en als je nieuwe wil: neem schoenen die enigszins in de buurt komen qua vorm en soepelheid (en dus geen anti-pronatie schoenen.

En ja, ik zit er sterk aan te denken om binnenkort ook nog iets soepeler te gaan qua schoenen. Wil iig een paar DS Trainer of DS racer gaan proberen (met name voor wedstrijden)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 01:03:16 #245
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46963563
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:47 schreef Slayage het volgende:
newbie hiero

zit pas op 4-3-3-4 met 2 minuten rustig aan doen tussendoor

zie zonet dat ik de schoenen waar ik 100 euro voor had gegeven hier 60 dollar is

hoop wat dingetjes van jullie op te kunnen steken
welkom

Plant gerust al je ervaringen hier neer, er zijn heel veel mensen die dat echt leuk vinden om te lezen namelijk succes!
pi_47017497
Gisteren een sessie van 3x keer 10 min. hardlopen en 3 min. laag-tempo wandelen gehad.
En dat beviel toch wel erg goed, ondanks de ietswat gevoelige enkel op het einde van de sessie.
Bij elkaar was het toch goed voor een ruime 5 kilometer.

Ik denk dat ik me ook in ga schrijven voor de Marikenloop
Weet iemand of die loop pittig is wat betreft heuvels?
pi_47017914
Gisteren licht geblesseerd afgehaakt bij de training. Beetje veel gelopen dit weekend en maandag krachttraining.. dus zal daar wel door komen..

Donderdag gewoon wat voorzichtiger en ontspannen lopen
pi_47029176
Zometeen mijn eerste loopje in 10 jaar:

3 keer achtereen:
2 minuten wandelen;
1 minuten hardlopen.

Wish me luck
pi_47029402
Way to go Cutie!
Zo is volgens mij iedereen begonnen Cutie, en heel verstandig dat je het in het donker doet. Het geeft je in ieder geval het gevoel dat niet iedereen je kan zien stuntelen!
pi_47030792
in het licht ga ik wel harder meestal ja,,,,omdat iedereen je dan kan zien hehe. gelukkig staat het zuurstofapparaat gewoon binnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')