abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46662479
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:08 schreef Pringlemaster het volgende:
Goedendag allen, mijn naam is Ferry,

ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb hier eigenlijk nog nooit in gepost .

Ik deed vooral hardlopen om mijn conditie op peil te houden voor het potje voetbal op zaterdag. (zit op kamers en train niet bij een voetbalvereniging).
Begon eerst met 5km, oplopend naar 8, 10, 12, enz. Zag steeds meer progressie, dus ik dacht van laat ik er eens wat serieuzer mee omgaan.

Vandaag dus mijn eerste wedstrijd gehad (Fortis Bruggenloop 15 km), en moet zeggen het beviel me uitstekend. Was echt leuk om tussen ±3500 mensen te lopen en kon ik ook meteen zien waar ikzelf stond. Mijn netto eindtijd is gekomen op 1 uur, 13 minuten en 7 seconden (zie ook http://evenementen.uitsla(...)op/details.php?s=769 ).
Moet hierbij wel zeggen dat ik achteraan begonnen ben (zie het verschil in bruto en netto tijd van 4 minuten), dus eerste gedeelte ging niet zo hard, maar kon daarna lekker doorblazen.

Mijn doel is nu 15 april de marathon te lopen, maar twijfel nog steeds. Ik merk nog wel aardig dat mijn benen de lange afstand nog niet zo gewend zijn. Van de week ga ik weer een duurloopje en kijken wat daar het resultaat van is.

Wat denken jullie....nog even wachten of zal ik er echt voor gaan? ? Tips zijn altijd welkom
Zou je niet eerst eens proberen om een halve marathon (21 km) te rennen? Als je nu nog niet eens makkelijk een 15 km kunt rennen, zal het bijzonder zwaar worden om over anderhalve maand heelhuids de finish van de hele marathon te halen.
pi_46663141
Ik heb lichte spierpijn van wat ik gisteren heb gelopen. Kan het kwaad om morgen toch weer te gaan? Het valt op zich mee, ik voel het in mijn benen, maar dat is het ook.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:52:07 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46663364
Nou, ik heb besloten toch een week rust te nemen. Ik had mijn trainer gebeld en die vond mijn klachten op artrose lijken
Ik kijk er eigenlijk niet van op. Mijn (tweeling) zus heeft patellaire chondropathie.
Dat heeft de maken met het kraakbeen rond je knieschijven. Er is wel wat aan te doen, o.a. door omliggende spieren sterk te maken. Ik ga deze week een afspraak maken met de fysio, dan weet ik of ik dat ook heb.
Wel ontzettend balen, ik merk net dat het conditioneel de goede kant opgaat.
pi_46664566
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:15 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb in iets meer dan een half uur zo, schat ik, 4 km afgelegd. Het is me niet gelukt op map24 de precieze afstand te meten omdat ik niet begreep hoe die site werkte. De bedoeling is dat ik het langzaam opbouw volgens een schema en dan kan ik over een tijd 5 km lopen zonder rust.
Je kunt ook Google Earth gebruiken om de afstand te meten, dat werkt een stuk prettiger .
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:46 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb lichte spierpijn van wat ik gisteren heb gelopen. Kan het kwaad om morgen toch weer te gaan? Het valt op zich mee, ik voel het in mijn benen, maar dat is het ook.
Spierpijn is niet zo erg hoor! Veel plezier morgen .
pi_46665625
Dankjewel Wolfje, komt vast goed, want ik heb er alweer zin in. Dat is wel even anders dan met de sportschool gek genoeg. Ik hoop dat het lekker gaat en zo ja, dan schrijf ik me binnenkort in voor de Ladies Run op 1 april. Als ik die uitloop is het voor mij al genoeg.

En ik zal Google Earth eens downloaden.
pi_46665644
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:29 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Zou je niet eerst eens proberen om een halve marathon (21 km) te rennen? Als je nu nog niet eens makkelijk een 15 km kunt rennen, zal het bijzonder zwaar worden om over anderhalve maand heelhuids de finish van de hele marathon te halen.
Op zich ging deze 15 km vrij soepel vond ik zelf (tijd lijkt mij niet echt verkeerd voor eerste keer?). Had eigenlijk nergens last van. Alleen in het begin had ik nog wat last van mijn kuit, maar dat heb ik er uitgelopen waarna ik mijn tempo kon verhogen.

Met last van mijn benen bedoel ik dus een duurloop van 25 km, dat ik ze dan daarna wel aardig voel en dat ik twee tot drie dagen nodig heb om ze te laten herstellen.
kaasz
  zondag 25 februari 2007 @ 19:02:19 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_46666101
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:52 schreef Pringlemaster het volgende:

[..]

Op zich ging deze 15 km vrij soepel vond ik zelf (tijd lijkt mij niet echt verkeerd voor eerste keer?). Had eigenlijk nergens last van. Alleen in het begin had ik nog wat last van mijn kuit, maar dat heb ik er uitgelopen waarna ik mijn tempo kon verhogen.

Met last van mijn benen bedoel ik dus een duurloop van 25 km, dat ik ze dan daarna wel aardig voel en dat ik twee tot drie dagen nodig heb om ze te laten herstellen.
bedenk wel dat je met de hele marathon waarschijnlijk 3 keer zolang bezig bent dan nu met de 15 km
pi_46666483
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:02 schreef Blik het volgende:

[..]

bedenk wel dat je met de hele marathon waarschijnlijk 3 keer zolang bezig bent dan nu met de 15 km
Ja dat zit er dik in ja . In mijn trainingen moet ik dan al proberen veel minuten te lopen. Ik heb nu duurlopen gedaan van 100, 120, 140 en 150 minuten. Binnenkort moeten hier nog 2 duurlopen van 180 minuten bij. (volg trouwens schema van myasics.nl).

Ik weet dat het zwaar gaat worden, maar lijkt me wel een persoonlijke overwinning om de marathon uit te lopen . De vraag is echter of ik het binnen dit tijdsbestek nog ga redden. :S

Zitten hier trouwens mensen die em wel eens hebben gelopen?
kaasz
pi_46666815
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:22 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Je kunt ook Google Earth gebruiken om de afstand te meten, dat werkt een stuk prettiger .
http://www.afstandmeten.nl/
pi_46667028
Ik heb het gemeten en het was inderdaad ongeveer 4 km. Best netjes toch? In totaal heb ik 24 minuten gelopen, de rest was wandelen. Als je kijkt naar uitslagen van 5km-wedstrijden, zitten enkele lopers boven de 30 minuten. Al is dat natuurlijk zonder wandelen.

edit: met afstandmeten.nl dus inderdaad, erg handig, bedankt ervoor gras.

[ Bericht 12% gewijzigd door p-etr-a op 25-02-2007 19:44:12 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 19:34:20 #186
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46667324
quote:
zeer handige site! dankjewel!
.
  maandag 26 februari 2007 @ 02:08:35 #187
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46683331
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:12 schreef Pringlemaster het volgende:

[..]

Ja dat zit er dik in ja . In mijn trainingen moet ik dan al proberen veel minuten te lopen. Ik heb nu duurlopen gedaan van 100, 120, 140 en 150 minuten. Binnenkort moeten hier nog 2 duurlopen van 180 minuten bij. (volg trouwens schema van myasics.nl).

Ik weet dat het zwaar gaat worden, maar lijkt me wel een persoonlijke overwinning om de marathon uit te lopen . De vraag is echter of ik het binnen dit tijdsbestek nog ga redden. :S

Zitten hier trouwens mensen die em wel eens hebben gelopen?
er was hier iemand bezig met een triathlon, syvagator toch? Al tijdje niet gezien, waarschijnlijk is hij te vinden bij extreme-sports topic ofzo
  maandag 26 februari 2007 @ 02:09:23 #188
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46683349
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik heb besloten toch een week rust te nemen. Ik had mijn trainer gebeld en die vond mijn klachten op artrose lijken
Ik kijk er eigenlijk niet van op. Mijn (tweeling) zus heeft patellaire chondropathie.
Dat heeft de maken met het kraakbeen rond je knieschijven. Er is wel wat aan te doen, o.a. door omliggende spieren sterk te maken. Ik ga deze week een afspraak maken met de fysio, dan weet ik of ik dat ook heb.
Wel ontzettend balen, ik merk net dat het conditioneel de goede kant opgaat.
balen! Hopelijk valt het mee! ik duim iig...
pi_46685652
Ging weer super net.

In totaal 24 minuten lopen en 9 wandelen (vond ik wel veel maar ik ben overgestapt op een ander systeem waar podcasts bij zitten zodat ik niet telkens op mijn horloge hoef te kijken). Ik heb ongeveer 4 km gelopen en 750 meter gewandeld binnen die tijd, daarna moest ik nog een stuk naar huis wandelen.

Aventura: is dat met je knieën iets wat je van het hardlopen hebt gekregen, of wat 'in jou' zit? In elk geval veel sterkte. Hopelijk is een weekje rust de juiste beslissing en zweef je daarna weer over het asfalt.
pi_46686142
Gisteren weer een flinke bos/duintraining gehad van 90 minuten, met weinig herstel. Ook sinds jaren een keer zonder horloge gelopen. Het bandje van mijn Nike horloge ging los, na het karten
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 26 februari 2007 @ 11:38:16 #191
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46689265
zonder horloge lopen geeft ook een soort relaxheid vind ik zelf altijd
pi_46689665
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:38 schreef Grumpey het volgende:
zonder horloge lopen geeft ook een soort relaxheid vind ik zelf altijd
Ja, ik vond het wel relax gisteren.. De tijd ging ook gewoon veel sneller..
  maandag 26 februari 2007 @ 12:47:20 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46691122
Dankje Grumpey
@P-etr-a: ik denk dat dat een zwakke plek is, hoewel ik zeer intensief heb gespind, en toen had ik nergens last van. Spinning is zo'n beetje de meest knie-belastende sport die ik weet. Maar aangezien mijn identieke tweelingzus het ook heeft en de pijn echt aan beide kanten zit vrees ik het ergste. Ben beniewd wat de fysio zegt.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:12:29 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_46691962
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:47 schreef Aventura het volgende:
Dankje Grumpey
@P-etr-a: ik denk dat dat een zwakke plek is, hoewel ik zeer intensief heb gespind, en toen had ik nergens last van. Spinning is zo'n beetje de meest knie-belastende sport die ik weet. Maar aangezien mijn identieke tweelingzus het ook heeft en de pijn echt aan beide kanten zit vrees ik het ergste. Ben beniewd wat de fysio zegt.
als je gaat spinnen, in ieder geval niet meer meedoen aan de isoleer-oefeningen, die zijn echt killing voor je knieen
pi_46709744
ik heb ook een pijnlijke knie ineens, zomaar uit het niets. het is maar 1 kant, maar ga toch maar ff bij de fysio langs. pijn is nooit goed als het niet weggaat, me dunkt.
pi_46730406
Krijg je bij hardloopaanbiedingen.nl een e-mail als de bestelling is verzonden?
pi_46731962
Ik ben sinds kort ook begonnen met hardlopen.
Volg zo'n beginnersschema en dat gaat op zich best aardig kwa conditie. Ik krijg echter wel al vrij snel (soms na 2 minuten) last van het onderste gedeelte van mijn kuiten. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Misschien verkeerde loophouding?
Bij de sportzaak heb ik mijn voeten laten meten en een paar goede hardloop schoenen gekocht dus aan mijn schoeisel ligt het denk niet.

En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
pi_46732652
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
Ik ben sinds kort ook begonnen met hardlopen.
Volg zo'n beginnersschema en dat gaat op zich best aardig kwa conditie. Ik krijg echter wel al vrij snel (soms na 2 minuten) last van het onderste gedeelte van mijn kuiten. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Misschien verkeerde loophouding?
Bij de sportzaak heb ik mijn voeten laten meten en een paar goede hardloop schoenen gekocht dus aan mijn schoeisel ligt het denk niet.

En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
Pijn in de kuit, kan aan de loophouding liggen.. maar ook door te weinig vocht te hebben gedronken. Probeer eens voor of tijdens het lopen wat water te nuttigen. Misschien helpt dat
pi_46733441
of misschien wat meer producten eten hoog aan magnesium.
Als je hier weinig van hebt, krijg je sneller kramp en "pijn" in kuiten
pi_46736393
Ik ga vanavond ook maar weer een stukje rennen
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:12:48 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46738353
Het is er in elk geval goed weer voor
Ik ga morgen naar het blessureklasje. Kan ik tenminste toch nog een beetje trainen.
pi_46740479
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:37 schreef Apfel het volgende:
Krijg je bij hardloopaanbiedingen.nl een e-mail als de bestelling is verzonden?
Ik heb daar onlangs ook wat besteld en kreeg geen e-mails bij een statusverandering. Volgens mij kun je de 'progress' wel volgen als je inlogd op de site.

Prima shop overigens, echt een aanrader! Goed spul, lage prijs en een snelle levertijd(twee dagen bij mij...).
  woensdag 28 februari 2007 @ 03:03:09 #203
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46760846
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
Als beginner staat hier ongeveer 1,5 uur looptijd aan gelijk. De vraag is dus: Kan ik een tempo ongeveer 1 uur, 1 en een kwartier vol houden? Als je nu ongeveer 10 minuten volhoud, dan is dat uur binnen een half jaar zeker te doen.
pi_46779321
Ik werd vandaag gegroet door een andere hardloper! Een professionele, met zo'n winter-tight. Ik was blij dat het niet op een wandelstukje was.
pi_46779362
Ik zag gisteren de weersvoorspelling en was me al helemaal aan het voorbereiden op een vervelend stukje in de regen, is het gewoon erg lekker buiten!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_46779516
Ik heb vandaag in de stortregen een intervaltraining gedaan met 8x 400m (90 sec) en kwam onderweg een kitesurfer tegen die over 2 weken voor 5-6 weken naar Venezuela vertrekt voor de world cup
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:10:59 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46779699
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef p-etr-a het volgende:
Ik werd vandaag gegroet door een andere hardloper! Een professionele, met zo'n winter-tight. Ik was blij dat het niet op een wandelstukje was.
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten

En wat een superweer vandaag!
pi_46779836
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:

[..]

iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten

En wat een superweer vandaag!
Hier niet Hevigste stortregen in maanden
pi_46783291
super irritant als er constant iemand achter je aan hardloopt en je maar niet voorbij gaat
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:57:55 #210
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46785611
Ik heb net tussen de buien door even kunnen lopen, maar niet van harte. Na 20 minuten kreeg ik last van m'n voet. ( zool ) Toch weer wat meer gaan lopen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')