Zou je niet eerst eens proberen om een halve marathon (21 km) te rennen? Als je nu nog niet eens makkelijk een 15 km kunt rennen, zal het bijzonder zwaar worden om over anderhalve maand heelhuids de finish van de hele marathon te halen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:08 schreef Pringlemaster het volgende:
Goedendag allen, mijn naam is Ferry,
ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb hier eigenlijk nog nooit in gepost.
Ik deed vooral hardlopen om mijn conditie op peil te houden voor het potje voetbal op zaterdag. (zit op kamers en train niet bij een voetbalvereniging).
Begon eerst met 5km, oplopend naar 8, 10, 12, enz. Zag steeds meer progressie, dus ik dacht van laat ik er eens wat serieuzer mee omgaan.
Vandaag dus mijn eerste wedstrijd gehad (Fortis Bruggenloop 15 km), en moet zeggen het beviel me uitstekend. Was echt leuk om tussen ±3500 mensen te lopen en kon ik ook meteen zien waar ikzelf stond. Mijn netto eindtijd is gekomen op 1 uur, 13 minuten en 7 seconden (zie ook http://evenementen.uitsla(...)op/details.php?s=769 ).
Moet hierbij wel zeggen dat ik achteraan begonnen ben (zie het verschil in bruto en netto tijd van 4 minuten), dus eerste gedeelte ging niet zo hard, maar kon daarna lekker doorblazen.
Mijn doel is nu 15 april de marathon te lopen, maar twijfel nog steeds. Ik merk nog wel aardig dat mijn benen de lange afstand nog niet zo gewend zijn. Van de week ga ik weer een duurloopje en kijken wat daar het resultaat van is.
Wat denken jullie....nog even wachten of zal ik er echt voor gaan?? Tips zijn altijd welkom
Je kunt ook Google Earth gebruiken om de afstand te meten, dat werkt een stuk prettigerquote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:15 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb in iets meer dan een half uur zo, schat ik, 4 km afgelegd. Het is me niet gelukt op map24 de precieze afstand te meten omdat ik niet begreep hoe die site werkte. De bedoeling is dat ik het langzaam opbouw volgens een schema en dan kan ik over een tijd 5 km lopen zonder rust.
Spierpijn is niet zo erg hoor! Veel plezier morgenquote:Op zondag 25 februari 2007 17:46 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb lichte spierpijn van wat ik gisteren heb gelopen. Kan het kwaad om morgen toch weer te gaan? Het valt op zich mee, ik voel het in mijn benen, maar dat is het ook.
Op zich ging deze 15 km vrij soepel vond ik zelf (tijd lijkt mij niet echt verkeerd voor eerste keer?). Had eigenlijk nergens last van. Alleen in het begin had ik nog wat last van mijn kuit, maar dat heb ik er uitgelopen waarna ik mijn tempo kon verhogen.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:29 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Zou je niet eerst eens proberen om een halve marathon (21 km) te rennen? Als je nu nog niet eens makkelijk een 15 km kunt rennen, zal het bijzonder zwaar worden om over anderhalve maand heelhuids de finish van de hele marathon te halen.
bedenk wel dat je met de hele marathon waarschijnlijk 3 keer zolang bezig bent dan nu met de 15 kmquote:Op zondag 25 februari 2007 18:52 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Op zich ging deze 15 km vrij soepel vond ik zelf (tijd lijkt mij niet echt verkeerd voor eerste keer?). Had eigenlijk nergens last van. Alleen in het begin had ik nog wat last van mijn kuit, maar dat heb ik er uitgelopen waarna ik mijn tempo kon verhogen.
Met last van mijn benen bedoel ik dus een duurloop van 25 km, dat ik ze dan daarna wel aardig voel en dat ik twee tot drie dagen nodig heb om ze te laten herstellen.
Ja dat zit er dik in jaquote:Op zondag 25 februari 2007 19:02 schreef Blik het volgende:
[..]
bedenk wel dat je met de hele marathon waarschijnlijk 3 keer zolang bezig bent dan nu met de 15 km
http://www.afstandmeten.nl/quote:Op zondag 25 februari 2007 18:22 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Je kunt ook Google Earth gebruiken om de afstand te meten, dat werkt een stuk prettiger.
er was hier iemand bezig met een triathlon, syvagator toch? Al tijdje niet gezien, waarschijnlijk is hij te vinden bij extreme-sports topic ofzoquote:Op zondag 25 februari 2007 19:12 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Ja dat zit er dik in ja. In mijn trainingen moet ik dan al proberen veel minuten te lopen. Ik heb nu duurlopen gedaan van 100, 120, 140 en 150 minuten. Binnenkort moeten hier nog 2 duurlopen van 180 minuten bij. (volg trouwens schema van myasics.nl).
Ik weet dat het zwaar gaat worden, maar lijkt me wel een persoonlijke overwinning om de marathon uit te lopen. De vraag is echter of ik het binnen dit tijdsbestek nog ga redden. :S
Zitten hier trouwens mensen die em wel eens hebben gelopen?
balen!quote:Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik heb besloten toch een week rust te nemen. Ik had mijn trainer gebeld en die vond mijn klachten op artrose lijken
Ik kijk er eigenlijk niet van op. Mijn (tweeling) zus heeft patellaire chondropathie.
Dat heeft de maken met het kraakbeen rond je knieschijven. Er is wel wat aan te doen, o.a. door omliggende spieren sterk te maken. Ik ga deze week een afspraak maken met de fysio, dan weet ik of ik dat ook heb.
Wel ontzettend balen, ik merk net dat het conditioneel de goede kant opgaat.
Ja, ik vond het wel relax gisteren.. De tijd ging ook gewoon veel sneller..quote:Op maandag 26 februari 2007 11:38 schreef Grumpey het volgende:
zonder horloge lopen geeft ook een soort relaxheid vind ik zelf altijd
als je gaat spinnen, in ieder geval niet meer meedoen aan de isoleer-oefeningen, die zijn echt killing voor je knieenquote:Op maandag 26 februari 2007 12:47 schreef Aventura het volgende:
Dankje Grumpey
@P-etr-a: ik denk dat dat een zwakke plek is, hoewel ik zeer intensief heb gespind, en toen had ik nergens last van. Spinning is zo'n beetje de meest knie-belastende sport die ik weet. Maar aangezien mijn identieke tweelingzus het ook heeft en de pijn echt aan beide kanten zit vrees ik het ergste. Ben beniewd wat de fysio zegt.
Pijn in de kuit, kan aan de loophouding liggen.. maar ook door te weinig vocht te hebben gedronken. Probeer eens voor of tijdens het lopen wat water te nuttigen. Misschien helpt datquote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
Ik ben sinds kort ook begonnen met hardlopen.
Volg zo'n beginnersschema en dat gaat op zich best aardig kwa conditie. Ik krijg echter wel al vrij snel (soms na 2 minuten) last van het onderste gedeelte van mijn kuiten. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Misschien verkeerde loophouding?
Bij de sportzaak heb ik mijn voeten laten meten en een paar goede hardloop schoenen gekocht dus aan mijn schoeisel ligt het denk niet.
En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
Ik heb daar onlangs ook wat besteld en kreeg geen e-mails bij een statusverandering. Volgens mij kun je de 'progress' wel volgen als je inlogd op de site.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:37 schreef Apfel het volgende:
Krijg je bij hardloopaanbiedingen.nl een e-mail als de bestelling is verzonden?
Als beginner staat hier ongeveer 1,5 uur looptijd aan gelijk. De vraag is dus: Kan ik een tempo ongeveer 1 uur, 1 en een kwartier vol houden? Als je nu ongeveer 10 minuten volhoud, dan is dat uur binnen een half jaar zeker te doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groetenquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef p-etr-a het volgende:
Ik werd vandaag gegroet door een andere hardloper! Een professionele, met zo'n winter-tight. Ik was blij dat het niet op een wandelstukje was.
Hier nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
iedereen is met een even zo grote prestatie bezig natuurlijk, dus waarom niet iedereen vriendelijk groeten
En wat een superweer vandaag!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |