Das grappig, dat je harder loopt in het licht dan in het donker.. Als iedereen je moet zien hardlopen, moet je langzamer lopen.. goed voor de kijkcijfersquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:12 schreef Raphaelo29 het volgende:
in het licht ga ik wel harder meestal ja,,,,omdat iedereen je dan kan zien hehe. gelukkig staat het zuurstofapparaat gewoon binnen![]()
De hond hangt hopelijk nog steeds ergens te bungelen in een hoge boom waar jij m ingeschopt hebt?? Ik ga zo ook nog even! Heerlijk weer, zo koud met een zonnetje.quote:
Hondenquote:
Daar had ik vanavond ook last vanquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:26 schreef pfaf het volgende:
Wát een heerlijk loopweer vandaag. Ik was nog erg winters gekleed, dus het zweet brak me aan alle kanten uit, maar verder ging het heerlijk. Laat het voorjaar maar komen.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:35 schreef annoh het volgende:
[..]
De hond hangt hopelijk nog steeds ergens te bungelen in een hoge boom waar jij m ingeschopt hebt??
idd je kan die hond ook niks kwalijk nemen. Onze hond mag ook graag overal achteraan rennen maar die houden we dan ook even vastquote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:58 schreef Raphaelo29 het volgende:
en het erge is nog dat mensen verontwaardigd zijn als je fikkie een duw geeft. ik neem het het beestje niet kwalijk, maar de mentaliteit van sommige mensen wel. ze zien je van een km aankomen maar fikkie ff vasthouden ho maar.
De hond wilt alleen maar spelen, dat snap ik ook wel. Maar "normaal bijt ie nooit" ook.. of "ja, dan had je maar even moeten roepen dat je er aan komt"..quote:Op maandag 12 maart 2007 12:35 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
![]()
[..]
idd je kan die hond ook niks kwalijk nemen. Onze hond mag ook graag overal achteraan rennen maar die houden we dan ook even vast![]()
Dat is interessant om te horen, want ik lees meestal over slechte conditie, pijntjes en 'benen die niet willen' die het hardlopen bemoeilijken. Ik krijg zelf hooguit een steek in m'n zij. (Waar komt dat eigenlijk uit voort?)quote:Op maandag 12 maart 2007 18:27 schreef Grumpey het volgende:
als geoefend hardloper (zo noem ik mezelf maar even voor het gemak) heb ik eigenlijk alleen nog maar echt last van mijn maximale longinhoud/hartslag.
Volgens mij loop ik sowieso al niet heel hard. Als ik 's avonds moe word, krijg ik ook last van mijn longen (en dus ook van mijn hart, want die twee lijken met elkaar te maken te hebben; het hart gaat waarschijnlijk harder kloppen als de longen niet genoeg zuurstof kunnen krijgen). Ik ga er toch vanuit dat het door de restanten komt van de stolsels die ik in mijn longen heb gehad. Ik heb twee jaar geleden ook aan hardlopen gedaan, en toen ging het wat beter op dat vlak. Dus ik verwacht dat het nu ook wel weer langzaamaan beter zal worden.quote:Je hebt volgens mij dan gewoon het maximale van je zuurstofopname bereikt tijdens het lopen. Door het vaker te doen zou je hier aan moeten wennen, en zal je langzaam aan een lagere hartslag krijgen, je zuurstofopname zal iets toenemen (maar niet zo schrikbarend veel). Als je iets rustiger loopt dan heb je als het goed is niet zoveel last ergens van, of niet? Als dat het geval is dan moet je eens in een rustiger tempo lange tijd zonder onderbrekingen achter mekaar hardlopen, zal je nog versteld staan hoelang je dat vol kunt houden.
Ik kan het fout hebben, dit is puur mijn eigen interpretatie, en ben geen expert
Ik heb altijd begrepen dat er dan te weinig zuurstofnaar de organen (bijv alvleesklier) gaat. Dat krijg je als je bijvoorbeeld te snel na het eten gaat lopen en/ of zwaar gegeten hebt.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is interessant om te horen, want ik lees meestal over slechte conditie, pijntjes en 'benen die niet willen' die het hardlopen bemoeilijken. Ik krijg zelf hooguit een steek in m'n zij. (Waar komt dat eigenlijk uit voort?)
[..]
Ik heb mij vroeger eens laten vertellen dat het het beste is om via de neus in te ademen en via de mond weer uit. Op die manier zou de meeste zuurstof opgenomen / gebruikt worden en daardoor zou je het dus ook automatisch iets langer vol moeten kunnen houden.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:38 schreef Slayage het volgende:
vandaag dacht ik loop effe 4 keer 5 minuten, maar werd uiteindelijk 3 keer 5 en het laatste stukkie bijna 11, wat past je lichaam zich snel aan zeg! en ik ben maar 2 of 3 keer per week bezig nu
wat een stelletje aso hardlopers zeg in het haagsche bos, nu een antal keer gelopen en maar 1 keer een groet gekregen van iemandwerd wel zaterdag door een dronken man van mijn schema gehouden, die mij effe 1 ding moest vertellen, werd uiteindelijk 10 minuten naar het geratel van die gast luisteren, dronken mensen zijn echt lachen
![]()
in het begin had ik een beetje moeite om op een goede manier te ademen, maar afgelopen zaterdag had ik door gekregen dat ik heel diep moet ademen en rustig moet uitademen, is de bedoeling zo ongeveer toch?![]()
![]()
ja dat probeer ik ook te doen, maar het lukt niet helemaalquote:Op maandag 12 maart 2007 22:03 schreef Grachus het volgende:
[..]
Ik heb mij vroeger eens laten vertellen dat het het beste is om via de neus in te ademen en via de mond weer uit. Op die manier zou de meeste zuurstof opgenomen / gebruikt worden en daardoor zou je het dus ook automatisch iets langer vol moeten kunnen houden.
thanks voor de tip, kijken of het werktquote:Op maandag 12 maart 2007 21:38 schreef An24 het volgende:
Daar is een ademhalingsoefening voor. Eerst diep inademen en dan helemaal uitademen door je neus, en daarbij je buikspieren aanspannen, tot al je adem weg is (visualiseer dat je zuurstof naar het pijnlijke deel stuurt). Als je dat een paar keer doet gaat het meestal over, is mijn ervaring.
Ik ben een beginner en ik loop dus absoluut niet hard (net als jij eigenlijk), maar ik doe er iets meer dan een half uur over. Ongeveer 33-34-35 minuten, precies weet ik het niet.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Voor de dames: hoe lang lopen jullie over 5 km?
ik loop al 3 weken zonder tijden.. Het bandje van mijn Nike horloge is kapot.. Nog geen tijd gehad om naar de running shop te gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2007 08:35 schreef pfaf het volgende:
Gisteren heeerlijk gelopen.Zonnetje, korte broek, t-shirtjes, flauw briesje. Prachtig. Het wordt wel weer tijd voor nieuwe baterijen in m'n hartslagmeter want zonder tijden is lopen toch minder spannend.
Vorig jaar liep ik als snelste 29.30, maar dit jaar wil ik wel een stuk sneller zijn!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Voor de dames: hoe lang lopen jullie over 5 km?
Heb zojuist trouwens een flinke tegenvaller ondervonden in mijn voorbereiding op de batarace. Ik heb al een paar dagen last van mijn linkerknie en dat ging vandaag bij het hardlopen dus niet goed. Had er erg veel last van en ben maar even naar de sportinstructeur van de sportschool gegaan. Hij zei dat het waarschijnlijk overbelasting was in combinatie met een mindere techniek. Ik moet nu minimaal een week lang niet hardlopen om ervoor te zorgen dat mijn knie geen schokken op hoeft te vangen. Daarna moet ik kijken hoe het gaat en moet ik eerst meer aandacht geven aan mijn looptechniek.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:57 schreef Grumpey het volgende:
voor ons team is de testcase al de 25e, bij de lenteloop. Ik verwacht (als teamleider) dat er ongeveer 15 uit ons team zichzelf gaan testen op hun conditie dan. Dat wordt afzien voor sommigen
hij doet 29 km in 3 uur en 6 minuten, dus 42 km in 3 uur gaat het niet worden denk ikquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:48 schreef gras het volgende:
Zozo, erg knap Pringlemaster! Je gaat voor een tijd onder de 3 uur gezien je trainingstempo?
p'siesquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:53 schreef Blik het volgende:
[..]
hij doet 29 km in 3 uur en 6 minuten, dus 42 km in 3 uur gaat het niet worden denk ik
Ik hoop em te lopen binnen 4 uur. Aangezien ik nu train op 6.20 / 6.30 min/km, zou ik het marathon tempo op 5.20 / 5.30 min/km moeten kunnen lopen (als ik de mensen moet geloven die adviseren om 1 min/km langzamer te trainen dan je marathontempoquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:48 schreef gras het volgende:
Zozo, erg knap Pringlemaster! Je gaat voor een tijd onder de 3 uur gezien je trainingstempo?
Yup, verwacht alleen geen toptijd voor mij dit keer, probeer weer beetje op niveau van "zevenheuvelenloop" te komen voor tijdens de batarace, dus dit is puur een trainingsloop. En de ervaring om ook de CPC gelopen te hebbenquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Ik hoop em te lopen binnen 4 uur. Aangezien ik nu train op 6.20 / 6.30 min/km, zou ik het marathon tempo op 5.20 / 5.30 min/km moeten kunnen lopen (als ik de mensen moet geloven die adviseren om 1 min/km langzamer te trainen dan je marathontempo). Wat betekent dat dat binnen 4 uur is.
Jammer dat ik niet die CPC loop kan doen. Toch weer een leuke ervaring lijkt me. Aantal van hier doen daar ook aan mee toch?
Wat goed zeg! Collega an mij wil CPC lopen, maar heeft net een slijmbeursontsteking opgelopen, arme knakker. Zie hem volgens mij nog wel aan de start verschijnen, mafkeesquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Ik hoop em te lopen binnen 4 uur. Aangezien ik nu train op 6.20 / 6.30 min/km, zou ik het marathon tempo op 5.20 / 5.30 min/km moeten kunnen lopen (als ik de mensen moet geloven die adviseren om 1 min/km langzamer te trainen dan je marathontempo). Wat betekent dat dat binnen 4 uur is.
Jammer dat ik niet die CPC loop kan doen. Toch weer een leuke ervaring lijkt me. Aantal van hier doen daar ook aan mee toch?
Elke dag lopen is als beginner echt te veel, te zware belasting voor je spieren en pezen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:44 schreef Miss_S het volgende:
ik ben ook weer begonnen met het beginnerschema
10 dagen geleden
sindsdien elke dag gelopen en meestal elke dag een week in het schema verder
maar denk dat ik morgen een dag rust neem want heb nu een beetje last van mijn been
mee eens en daarnaast sloop je je lichaam zo alleen maar en bouw je juist geen conditie op! Ga om de dag lopen, met een rustdag bouw je juist conditie op. Je lichaam moet ook juist herstellen en wanneer je je lichaam dat niet gunt takelt het alleen maar af.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Elke dag lopen is als beginner echt te veel, te zware belasting voor je spieren en pezen.
Succes zaterdagquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:30 schreef Grumpey het volgende:
ik heb vanochtend voor het laatst getraind voor de CPC. Voor de grap ging ik eens wat rustiger van start dan ik anders doe, en dat resulteerde (samen met mijn weer opgepakte trainingsarbeid de laatste paar weken) in een heel relaxte 11 km aan 1 stuk door, waarbij ik weer een ouderwetse positieve split kende, en waar mijn tempo uiteindelijk toch mooi neerkwam op ongeveer 15,5 km/h. Heb geen pijntjes/problemen etc. gevoeld, dus een betere voorbereiding voor de CPC kan je je niet wensen. Mijn doel is ook nog eens bescheiden: een tijd tussen de 38:00 en de 38:40, waarbij de eerste 5 km maximaal 19:30 mag zijn. Het ligt nog steeds ruim boven PR, maar het komt alweer in de buurt. Hopelijk verloopt het zaterdag zoals gepland![]()
ik heb een half jaar geleden al dat schema gelopen dus ik word zelfs niet moe van wat ik tot nu toe heb gedaan daarom doe ik het ook elke dagquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Elke dag lopen is als beginner echt te veel, te zware belasting voor je spieren en pezen.
Sweeetquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:30 schreef Grumpey het volgende:
ik heb vanochtend voor het laatst getraind voor de CPC. Voor de grap ging ik eens wat rustiger van start dan ik anders doe, en dat resulteerde (samen met mijn weer opgepakte trainingsarbeid de laatste paar weken) in een heel relaxte 11 km aan 1 stuk door, waarbij ik weer een ouderwetse positieve split kende, en waar mijn tempo uiteindelijk toch mooi neerkwam op ongeveer 15,5 km/h. Heb geen pijntjes/problemen etc. gevoeld, dus een betere voorbereiding voor de CPC kan je je niet wensen. Mijn doel is ook nog eens bescheiden: een tijd tussen de 38:00 en de 38:40, waarbij de eerste 5 km maximaal 19:30 mag zijn. Het ligt nog steeds ruim boven PR, maar het komt alweer in de buurt. Hopelijk verloopt het zaterdag zoals gepland![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |