abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:39:27 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46108107
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:42 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Het lijkt wel of heel Hattrickend Fok! aan de hardloop is
kokkie en ik zijn al tijdje te vinden in dit topic hoor flap, maar welkom. Nu nog even JD overhalen
(voor mensen die dit niet kunnen volgen: sorry)
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:44:09 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46108265
Gaan jullie nog lopen vandaag? Er staat hier eigenlijk wel een training op het progamma
pi_46108753
ja 25 min maar wel binnen op zoeen tredmolentske

Ben jij van plan in de sneeuwbrij te gaan? WEest voorzichtig en kijk goed uit..
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:04:57 #104
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46109033
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:44 schreef Aventura het volgende:
Gaan jullie nog lopen vandaag? Er staat hier eigenlijk wel een training op het progamma
hier is de training gewoon afgelast hoor, geen zin in vandaag. Loop de volgende keer wel wat langer door
pi_46109694
Ik ga vanavond gewoon trainen.. Op de atletiekbaan.. spikes aan en gaan
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_46112926
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:44 schreef Aventura het volgende:
Ik heb alwéér geen tijd om te lopen, vanavond een wedstrijd...
Ik ben van pindavlees
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:49:48 #107
65476 pachito
neniemor eid snegnoj erar
pi_46112992
pak vanavond wel even de band om te lopen het is hier nou zo'n drek geworden maar ja kan de band maar op een uurtje instellen Mmmmmmm is wat minder maar ja het moet maar.
Zondag maar de bruggenloop vast lopen heb ik de Brienenoordbrug vast in de benen lijkt me wel handig

voor de gene die buiten gaan lopen suc6
Waarom?
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:50:50 #108
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46114804
ik sla vanavond ook over. om door die pap van sneeuw en regen te lopen zie ik niet zo zitten.
.
pi_46117071
Vandaag was toevallig al me ingeplande rustdag, maar met die zooi was ik zeker niet gaan lopen nu.
pi_46117583
Ik heb net een stukkie gelopen in de sneeuw. Het is gewoon prima te doen. Oké je moet geen snelheidstraining doen en een beetje opletten in de bochten, maar verder is er niks aan de hand.

@jde_kok, heb je dat in overleg met je trainer besloten? Of heb je zelf wat wedstrijden in je agenda geprikt? Ik vind dat je voor een jonge beginnende loper je toch wel snel aan die lange afstanden waagt.
pi_46120899
ik heb me ook niet in de sneeuw gewaagt. het is donker en glad. de kans op blessures zijn dus reeel. ik ga morgenavond wel weer als het gewoon weer regent

doordeweeks lopen is zwaar aangezien ik veel uren maak in de transportwereld ( 50 tot 60 ) maar ik moet wel zeggen dat hoe moe je ook bent, als je toch ff een rondje holt, het meestal wel lekker gaat. 2 a 3 keer lopen per week plus op zondag voetballen vind ik wel netjes.

op het programma staan de Louis Vink loop in A'dam op 18 maart (10km) en de Dam tot Dam van +- 16 km. dat is nog maanden weg, dus tegen die tijd gaat me dat ook wel lukken.

succes met lopen every one!
pi_46130842
Gisteren op de baan getrained. De eerste half uur een beetje de baan schoongeveegd. Niet super hard getrained, nog niet helemaal hersteld van de knieblessure van vorige week.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:45:17 #113
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46134125
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:40 schreef Raphaelo29 het volgende:
ik heb me ook niet in de sneeuw gewaagt. het is donker en glad. de kans op blessures zijn dus reeel. ik ga morgenavond wel weer als het gewoon weer regent

doordeweeks lopen is zwaar aangezien ik veel uren maak in de transportwereld ( 50 tot 60 ) maar ik moet wel zeggen dat hoe moe je ook bent, als je toch ff een rondje holt, het meestal wel lekker gaat. 2 a 3 keer lopen per week plus op zondag voetballen vind ik wel netjes.

op het programma staan de Louis Vink loop in A'dam op 18 maart (10km) en de Dam tot Dam van +- 16 km. dat is nog maanden weg, dus tegen die tijd gaat me dat ook wel lukken.

succes met lopen every one!
louis vink loop, never heard of, maar alle wedstrijden in amsterdam trekken mijn aandacht . Ik zal 18 maart eens even opschrijven in agenda
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:04:33 #114
3185 Adelante
To let it go now
pi_46138679
ben na een lang vakantie nu begonnen met het beginnersschema 2 van www.janstrijker.nl. 4 maanden niet/nauwelijks sporten heeft toch een behoorlijke weerslag op je conditie. was bekaf na een duurloop van 20 min maar ben te trots om beginnerschema 1 te doen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_46141731
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:04 schreef gras het volgende:

@jde_kok, heb je dat in overleg met je trainer besloten? Of heb je zelf wat wedstrijden in je agenda geprikt? Ik vind dat je voor een jonge beginnende loper je toch wel snel aan die lange afstanden waagt.
Ik loop nu sinds augustus en de afstanden worden steeds langer. Tijdens een training lopen we vaak rond de 13/14 km. Ben gewoon nu zelf wedstrijden aan het prikken. Zoals gezegd, ga ik de halve marathon op mijn gemak lopen. Puur om aan de afstand te wennen. De 2 16km wedstrijden moeten geen probleem zijn. Op de vereniging zeggen de trainers trouwens ook al dat ik de halve makkelijk aan moet kunnen. Dus het is min of meer wel in overleg
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:13:30 #116
3185 Adelante
To let it go now
pi_46147036
quote:
Keniaan loopt wereldrecord op halve marathon
RAS AL KHAIMAH - De Keniaan Samuel Wanjiru heeft het wereldrecord op de halve marathon terug. Tijdens een wedstrijd in Ras al Khaimah in de Verenigde Arabische Emiraten liep de atleet de afstand in 58,53.

De nieuwe recordtijd is twee seconden sneller dan de tijd die de Ethiopiër Haile Gebrselassie in januari 2006 in het Amerikaanse Phoenix liep. De Ethiopiër kondigde meteen aan het record weer terug te zullen pakken ?zodra ik een wedstrijd op de halve marathon kan vinden.?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_46152197
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:21 schreef ellos het volgende:
ken uw lichaam en tart het, zoiets
En met die wijze woorden in gedachten kom ik me ook maar eens voorstellen.

Ik ben dus MinderMutsig, ik ben 27, ik woon in de omgeving van Groningen en ik heb de ziekte van Bechterew.
Ik heb mezelf twee jaar geleden toen ik mijn diagnose kreeg beloofd dat ik de 4 mijl van Groningen nog eens zou gaan lopen maar er is nog niet veel van trainen gekomen. Ik ben toen onder begeleiding van een fysiotherapeute wel begonnen maar daar moest ik vrij snel mee stoppen omdat de Bechterew weer behoorlijk actief werd.

Ik wil nu weer voorzichtig beginnen en dat mag ook nog van de reumatoloog en fysiotherapeut als ik maar heel erg langzaam opbouw. Ik kreeg van de peut de tip om eens op Runners World te kijken naar beginnersschema 1 en die dan als richtlijn te nemen. Alleen moet ik op schema -20 beginnen ofzo.
Eerst een week, misschien zelfs twee, drie keer 15 minuten wandelen in een stevig tempo.
Daarna een week (of twee) gedurende 15 minuten een halve minuut lopen, 3 minuten wandelen en op die manier verder opbouwen afhankelijk van wat mijn lijf aangeeft. Als het opbouwen goed gaat kan het iets sneller uiteraard.

Ik weet dat mijn lichaam dat kneuzenschema wel nodig heeft maar ik ben erg bang dat ik op die manier de motivatie al snel kwijt ben omdat er zo weinig vooruitgang is / lijkt te zijn en het zo langzaam gaat.
En daarom ben ik dus hier, jullie verhalen zijn weer motivatie om door te gaan.

Morgen komen mijn loopschoenen weer uit de kast om eens een rondje te gaan testen. Ik wil beginnen met drie keer per week. Ik denk de zaterdag, maandag en woensdag zodat het in combinatie met mijn revalidatie op vrijdag allemaal vrij goed over de week verdeeld is.

Mocht iemand nog goede tips hebben dan zijn ze meer dan welkom.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:13:17 #118
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46159062
Een goede tip zou zijn: ondanks ben je nog zo'n kneus, je eigen vooruitgang altijd noteren! Het beste vergelijkingsmateriaal is met je eigen resultaten, dus schrijf alle tussentijden/prestaties/meters/minuten/afstand gewoon op.

Je zult nog versteld staan van de vooruitgang die zelfs degene met de grootst mogelijke moeite uiteindelijk kan boeken op zijn eigen conditie!
pi_46166712
Goede tip, dankje.
pi_46166972
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:13 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dat record gaat Haile Gebrselassie zeker weer terugpakken

Haile Gebrselassie
pi_46168427
Ik vraag me trouwens af waarom je 15 minuten moet lopen. Kan je niet beter een bepaalde afstand kiezen en die sowieso lopen?
Dat ik bijvoorbeeld 3 kilometer ga wandelen iedere keer en op die afstand dan steeds iets vaker en langer ga lopen. Eerst wandelen, als dat makkelijker gaat op die afstand 2 keer een halve minuut lopen, daarna twee keer een minuut, dan 3 keer een minuut enz. En dat uitbouwen naar 2 minuten, 3 minuten, 5 minuten.

Heeft iemand daar ideeën over?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 13:07:50 #122
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46169613
Vanmorgen weer twee uur lang getraind met mijn loopgroep. Deze keer werd er vooral gekeken naar de belastbaarheid. Ik vloog door de training heen, het ging echt heel goed. De eerste vijf (we begonnen met 20 mensen) waren al afgevallen, na deze training vallen er naar verwachting nog 5 af voornamelijk door blessures
of gewoon omdat ze het niet aankunnen. Het lijkt erop dat ik bij de happy few zit
Dat geeft echt moed. En dat na een nachtje van 5 uur slaap. Ik ben heel trots op mezelf!
pi_46193401
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 13:07 schreef Aventura het volgende:
En dat na een nachtje van 5 uur slaap. Ik ben heel trots op mezelf!
netjes. er valt sowieso geen peil op te trekken, want ik liep een p.r. op nieuwjaarsavond. notabene na een avond oliebollen, appelflappen en biertjes. was ik wel extra trots haha.

@ Grumpey : die Louis Vink loop maakt deel uit van Rondje Mokum http://www.rondjemokum.nl
wat een initiatief is van verschillende atletiekverenigingen waaronder Phanos. hoe de loop ook heet... als er maar 10 km gelopen kan worden!
  zondag 11 februari 2007 @ 12:43:33 #124
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46198370
quote:
Op zondag 11 februari 2007 02:40 schreef Raphaelo29 het volgende:

[..]

netjes. er valt sowieso geen peil op te trekken, want ik liep een p.r. op nieuwjaarsavond. notabene na een avond oliebollen, appelflappen en biertjes. was ik wel extra trots haha.

@ Grumpey : die Louis Vink loop maakt deel uit van Rondje Mokum http://www.rondjemokum.nl
wat een initiatief is van verschillende atletiekverenigingen waaronder Phanos. hoe de loop ook heet... als er maar 10 km gelopen kan worden!
ik ken rondje mokum, heb dit jaar al aan 2 wedstrijden daarvan meegedaan Ik ga denk ik niet naar de louis vink loop, want de dag ervoor is de city pier city run, en daar doe ik sowieso aan mee
  zondag 11 februari 2007 @ 12:46:33 #125
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46198453
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom je 15 minuten moet lopen. Kan je niet beter een bepaalde afstand kiezen en die sowieso lopen?
Dat ik bijvoorbeeld 3 kilometer ga wandelen iedere keer en op die afstand dan steeds iets vaker en langer ga lopen. Eerst wandelen, als dat makkelijker gaat op die afstand 2 keer een halve minuut lopen, daarna twee keer een minuut, dan 3 keer een minuut enz. En dat uitbouwen naar 2 minuten, 3 minuten, 5 minuten.

Heeft iemand daar ideeën over?
dat is in principe toch hetzelfde idee? Enig probleem met deze aanpak is dat als je steeds beter wordt, de ronde ook steeds makkelijker wordt en daardoor train je jezelf steeds minder naarmate het rondje je makkelijker afgaat
  zondag 11 februari 2007 @ 12:52:21 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46198642
Volgens mij kun je in het begin beter in tijden trainen, want je moet allereerst toch je uithoudingsvermogen testen en verbeteren. Je kunt dan bv. met een stappenteller of map24 of iets dergelijks wel meten welke afstanden je aflegt, zodat je na een tijdje een idee krijgt van hoeveel je loopt.
pi_46200420
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:46 schreef Grumpey het volgende:
dat is in principe toch hetzelfde idee?
Dat leek mij ook.
quote:
Enig probleem met deze aanpak is dat als je steeds beter wordt, de ronde ook steeds makkelijker wordt en daardoor train je jezelf steeds minder naarmate het rondje je makkelijker afgaat
Het lijkt me in mijn geval wel iets om mee te beginnen. Dan heb ik in ieder geval de beweging, ook als het hardlopen niet gaat. Als het straks iets beter gaat wil ik wel aan die schema's beginnen maar als ik nu 15 minuten ga wandelen ben ik nauwelijks de straat uit.

Ik heb hier een rondje dat ongeveer 3 km is, als ik dat in een fatsoenlijke tijd kan lopen ga ik met het echte werk beginnen.
  zondag 11 februari 2007 @ 18:56:31 #128
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46212632
Welke kleding dragen jullie tijdens het lopen? Ik heb gewone katoenen trianingsbroeken en shirtjes aan, en een fleecetrui voor als ik het koud krijg. Maar dat is toch niet ideaal heb ik gemerkt. Ik heb met name nu behoefte aan een shirt met lange mouwen. Heb al wat rondgekeken voor loopkleding, maar schrik me kapot van de prijzen...Een longsleeve kost al snel 50, en een loopjack zelfs 100 euro.
pi_46212785
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:56 schreef Aventura het volgende:
Welke kleding dragen jullie tijdens het lopen? Ik heb gewone katoenen trianingsbroeken en shirtjes aan, en een fleecetrui voor als ik het koud krijg. Maar dat is toch niet ideaal heb ik gemerkt. Ik heb met name nu behoefte aan een shirt met lange mouwen. Heb al wat rondgekeken voor loopkleding, maar schrik me kapot van de prijzen...Een longsleeve kost al snel 50, en een loopjack zelfs 100 euro.
Deze site kan ik ten zeerste aanraden: http://www.hardloopaanbiedingen.nl/
pi_46213000
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:56 schreef Aventura het volgende:
http://www.tchibo.nl en dan zoeken op hardloop. Hier heb ik m'n tight en thermo shirt vandaan, prima spul en niet duur!

Zou vandaag de Groet uit Schoorl run gaan doen maar werd ziekjes wakker met rubberen benen dus besloten maar niet te gaan lopen vandaag. Jammer want had er wel zin in dus gelijk maar ingeschreven voor de 10km tijdens de Fortis City-Pier-City loop op 17 maart.
pi_46214186
Vandaag (redelijke) getraind.. Onze training had het thema Allround.. Training had weer teveel naar schaatsen gekeken

De sprint onderdelen ging lekker, beetje glad in het bos. De wat langer onderdelen ging wat slechter..

Na 1,5 km van 2 kilometer kreeg ik opeens last van mijn ademhaling. Zo erg dat het tempo meteen drastisch inzakte. Geen idee hoe het kwam.

Eenmaal bij het eindpunt zei ik ook met een piepstemmetje..
"Nou weet ik hoe Erben Wennemars zich voelt dan een 10 kilometer"
  maandag 12 februari 2007 @ 00:02:55 #132
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46224848
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:08 schreef mouzzer het volgende: Jammer want had er wel zin in dus gelijk maar ingeschreven voor de 10km tijdens de Fortis City-Pier-City loop op 17 maart.
heej, ik ook, ook mijn eerst komende wedstrijd nu
  maandag 12 februari 2007 @ 12:04:58 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46233152
Lijkt mij wel leuk om aan de Marikenloop mee te doen (wel de 5 KM-variant)
Het is 20 mei, dat moet kunnen als ik mijn trainingsschema volg en alles goed gaat.
pi_46289398
Ik volg een absoluut beginnersschema.
Het is iets van 1-1-1-1-2-2-2-2-3-3, afwisselend lopen en wandelen.
Dat moet 3 keer per week. Er wordt echter aangeraden om tussen 2 trainingen een rustdag te hebben. Is dat echt zo cruciaal? Of kan het geen kwaad om afentoe eens een paar aaneengesloten dagen te trainen (ivm agenda).
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:42:02 #135
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46289648
Mja, echt cruciaal... het is wel belangrijk om te herstellen. Maar als het beginnersschema je niet afmat zou het wel kunnen, het kan geen kwaad in ieder geval. Of je schema volledig werkt als je 3 dagen traint, vervolgens 8 dagen niets doet, dan weer wel wat is punt 2 natuurlijk. Maar het belangrijkste is dat je plezier hebt en het niet als verplichting ziet. Als je afspraken etc moet gaan afzeggen, of de pee in hebt om een keer te lopen, terwijl de dag erop beter uitkomt, moet je gewoon doen wat je het plezierigst uitkomt.
pi_46289775
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik volg een absoluut beginnersschema.
Het is iets van 1-1-1-1-2-2-2-2-3-3, afwisselend lopen en wandelen.
Dat moet 3 keer per week. Er wordt echter aangeraden om tussen 2 trainingen een rustdag te hebben. Is dat echt zo cruciaal? Of kan het geen kwaad om afentoe eens een paar aaneengesloten dagen te trainen (ivm agenda).
Het verschilt per persoon, een gemiddelde hardloper kan na verloop van tijd ook 2 dagen achter elkaar lopen. De ene persoon herstelt nu eenmaal sneller dan een ander.
pi_46306876
ik heb nog nooit een schema bekeken. ik luister wel naar m'n lichaam.
pi_46396907
Hallo, ik ben Sees
Ik ben inmiddels al bijna 2 maanden aan het hardlopen.
Ik doe het op maan, woens, vrij & zondag, de andere dagen van de week doe ik aan krachttraining.
Zelfs op dagen dat het regende of dat ik me niet lekker voelde ben ik gaan trainen. In die korte duur van 2 maanden heb ik zelfs een opleving ervaren. Het blijft apart, inspannen voor nog meer ontspanning en nog meer energie. Goed dus voor mij kwam het moment dat ik tegen mezelf kon zeggen. Nu je hebt bewezen dat je het 2 maaNDJES volhoud mag je er best wel wat geld en energie in steken. Soms heb ik op de dag dat ik krachttraining hoor te doen eigenlijk zin heb om te rennen.

Ik had al een fila cardio horloge (die ik binnekort wegdoe voor een Suunto T3) de juiste shoes en een schema. Ik ren echter wel in verkeerde kledij maar ik vroeg mij af of dat echt zo belangrijk is. Ik begrijp dat best van een thermische shirt.. maar tsjaa mijn ego zit nog een beetje in de weg voor z'n strak broekje, ik gebruik namelijk gewoon een trainingsbroek en daarboven een all weather soccer garment van le coq sportif. Ik heb zoiets van als je echt prestatie gericht wil trainen en daarmee bedoel ik wedstrijden dan is elke beetje comfor en energie besparing wel belangrijk maar iemand die prestatie gericht op recreative wijze hardloopt is het volgens mij niet zo van belang.

Mijn training van gister zag er als volgt uit.
Warming up: min of 5 wandelen met de nodige rek en strek oefeningen
Warmlopen: 2x2 min en 1x5 min (probeer dan mijn hartslag richting cardio op te duwen)
Hardlopen 1x10 min in D2, 2min wandelen
Hardlopen 1x25 min in D1, 2mind wandelen
Hardlopen 1x5 min in D1, gevolgd door cooling down uitloop wandeling van 10min

Het is niet exact wat ik volgens hardloopschema moet doen maar ik probeer ook een beetje naar mijn lichaam te luisteren.

Goed lang verhaal kort te maken... ik hoor graag tips en als er uit mijn verhaal iets blijkt wat totaal verkeerd is hoor ik het graag.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:12:38 #139
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_46397886
Zo maar weer eens beginnen aan mijn eerste stuk 'echt' hardlopen. Het is nu echt heerlijk weer en ga een rondje doen van ongeveer 7 kilomter. Hele winter niet buiten gelopen en alleen bezig geweest in de sportschool met cardio, spinning en krachttraining. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Vorig jaar liep ik met gemak de 10 kilometer terwijl ik enkele maanden daarvoor een conditie had van 0,0.

Bedoeling van dit jaar is om te trainen richting de halve marathon en om aan wat wedstijdjes mee te doen. Was dat laatste vorig jaar ook van plan maar liep een week voor de wedstrijd (Goudse Singelloop) een blessure op waardoor ik niet kon en mocht lopen.
pi_46399252
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:39 schreef HUG-LIFE het volgende:
Hallo, ik ben Sees
Ik ben inmiddels al bijna 2 maanden aan het hardlopen.
Ik doe het op maan, woens, vrij & zondag, de andere dagen van de week doe ik aan krachttraining.
Zelfs op dagen dat het regende of dat ik me niet lekker voelde ben ik gaan trainen. In die korte duur van 2 maanden heb ik zelfs een opleving ervaren. Het blijft apart, inspannen voor nog meer ontspanning en nog meer energie. Goed dus voor mij kwam het moment dat ik tegen mezelf kon zeggen. Nu je hebt bewezen dat je het 2 maaNDJES volhoud mag je er best wel wat geld en energie in steken. Soms heb ik op de dag dat ik krachttraining hoor te doen eigenlijk zin heb om te rennen.

Ik had al een fila cardio horloge (die ik binnekort wegdoe voor een Suunto T3) de juiste shoes en een schema. Ik ren echter wel in verkeerde kledij maar ik vroeg mij af of dat echt zo belangrijk is. Ik begrijp dat best van een thermische shirt.. maar tsjaa mijn ego zit nog een beetje in de weg voor z'n strak broekje, ik gebruik namelijk gewoon een trainingsbroek en daarboven een all weather soccer garment van le coq sportif. Ik heb zoiets van als je echt prestatie gericht wil trainen en daarmee bedoel ik wedstrijden dan is elke beetje comfor en energie besparing wel belangrijk maar iemand die prestatie gericht op recreative wijze hardloopt is het volgens mij niet zo van belang.

Mijn training van gister zag er als volgt uit.
Warming up: min of 5 wandelen met de nodige rek en strek oefeningen
Warmlopen: 2x2 min en 1x5 min (probeer dan mijn hartslag richting cardio op te duwen)
Hardlopen 1x10 min in D2, 2min wandelen
Hardlopen 1x25 min in D1, 2mind wandelen
Hardlopen 1x5 min in D1, gevolgd door cooling down uitloop wandeling van 10min

Het is niet exact wat ik volgens hardloopschema moet doen maar ik probeer ook een beetje naar mijn lichaam te luisteren.

Goed lang verhaal kort te maken... ik hoor graag tips en als er uit mijn verhaal iets blijkt wat totaal verkeerd is hoor ik het graag.
Zo te zien ben je goed bezig! Wat je nog zou kunnen doen, is het deelnemen aan wedstrijdjes. Dat geeft je dan een doel om naar toe te trainen. Je huidige doel zal wel iets zijn als het makkelijk kunnen rennen van zo'n 10km, maar ik denk dat je binnenkort wel kunt en dan is het prettig om iets anders te hebben om voor te trainen.
pi_46419476
TVP . Ik ben zes weken geleden begonnen. Ik loop 2 keer in de week in een "loopgroep", onder deskundige begeleiding van een sportinstructeur. Het leuke aan de groep is, dat wij regelmatig de bossen, duinen en het strand opgaan, afgewisseld met training op de ateletiekbaan. Het is nooit saai en elke training gaat mijn conditie een stapje vooruit.
Oh en ik train voor de CPC in maart.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:04:37 #142
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46419514
Ik ben weer geblesseerd, dus het wordt de komende tijd veel hardlopen.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:49:15 #143
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46420312
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:12 schreef Black-Hole het volgende:
Zo maar weer eens beginnen aan mijn eerste stuk 'echt' hardlopen. Het is nu echt heerlijk weer en ga een rondje doen van ongeveer 7 kilomter. Hele winter niet buiten gelopen en alleen bezig geweest in de sportschool met cardio, spinning en krachttraining. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Vorig jaar liep ik met gemak de 10 kilometer terwijl ik enkele maanden daarvoor een conditie had van 0,0.

Bedoeling van dit jaar is om te trainen richting de halve marathon en om aan wat wedstijdjes mee te doen. Was dat laatste vorig jaar ook van plan maar liep een week voor de wedstrijd (Goudse Singelloop) een blessure op waardoor ik niet kon en mocht lopen.
hoe verging het gister?
  zondag 18 februari 2007 @ 12:43:20 #144
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_46421665
Viel alles behalve tegen. Gewoon rustig uitgelopen en kwam qua conditie niks tekort. Ondanks een goede en uitgebreide cooling down en rekken en strekken heb ik wel flinke spierpijn in mijn bovenbenen. Wel vreemd aangezien ik die met spinning voor mijn gevoel meer en zwaarder belast. Zal alleen een wat andere beweging zijn denk ik.
  zondag 18 februari 2007 @ 13:25:18 #145
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46422977
zo, ik zal me ook maar weer is even melden. ik heb afgelopen wat vaker getraind als normaal.

Voor Vorige week Zondag stond er een 10KM op het programma, maar in verband met het baggerslechte weer, heb ik daar vanaf gezien. toen het 's middags droog werd ben ik nog een stukje voor mezelf gegaan, en toen bleek eigenlijk wel dat ik niet veel zou hebben gepresteerd tijdens de 10. overal verzuring, had weinig lucht, enz. Dinsdag toen ook weer getraind, dit ging een stuk beter, maar ik moest helaas even stoppen omdat 2 vrachtwagens van de brandweer de weg blokkeerden. gelukkig was het blijkbaar vals alarm, omdat ze er in totaal 2 minuten stonden. Donderdag heb ik nog rustig een intervaltraining gedaan. Zaterdag een duurloopje van ~6.5-7KM gelopen met een paar klasgenoten. we zijn van plan om met z'n drieen de 10KM te lopen tijdens de Rijnmondloop, ging erg goed. Vanochtend weer een snelheidsinterval gedaan met de groep. het schema was 5* 1,5 minuut, 1 minuut en een halve minuut. duurde in totaal iets van 40-45 minuten.

en nu weer ff rust.
.
  zondag 18 februari 2007 @ 13:29:22 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46423125
Ben weer helemaal stuk gegaan tijdens de training gisteren. We gingen o.a. de 500 meter doen op tijd, verder wat looptechnieken en oefenen in heuvels op- en aflopen. Ter afsluiting liepen we nog 5 minuten achter elkaar. Ja, jullie lachen erom maar ik had dat nog nooit eerder gedaan. Heb het met moeite kunnen uitlopen, daarna kwam ik wel weer snel op adem. Dat is dan de vooruitgang denk ik. Deze week weer twee intervaltrainingen, op naar de komende zaterdagtaining...
pi_46424431
Gisteren weer een klein eindje gelopen, ik probeer het volume steeds meer op te voeren door korte loopjes tussendoor. Ik loop nog steeds alles op de voorvoet en het gaat geweldig. De standfase is veel korter, er is amper geluid te horen van de landing, het gaat snel, ik lijk te vliegen af en toe, en de souplesse is groter dan ooit. Af en toe probeer ik eens de traditionele haklanding + afwikkeling te doen, maar dan stap ik na 10 meter meteen weer over op voorvoetlanding, gruwelend door de extra druk, het "klappende" geluid van de schoen die op het asfalt bonkt en de trage vooruitgang.
En als ik dan weer lekker op de voorvoet loop, voel ik me af en toe net een Keniaan. Tot ik de snelheid op mijn speed&distance horloge zie natuurlijk .
pi_46427778
Ik ben van plan om binnenkort naast het mountainbiken/spinning te gaan hardlopen. Met als doel mijn overall conditie te verbeteren. Maar hoe goed is dit samen te combineren?

Is hardlopen wel goed voor de 'wielrenspieren'? Het prestatievermogen tijdens het hardlopen is wel te gebruiken bij het mountainbiken?
pi_46455933
Weet iemand een goedkope webshop waar men sport horloges verkoopt etc? dit ivm met die gruwelijke hoge marges bij de lokale sportzaak. Voor 100 euro moet ik denk toch wel een eind komen

Ik hoop maar dat ik aan 6 maanden voldoende tijd hebt om te trainen voor de dam tot dam loop , dit ivm nu nog brakke conditie, kan met moeite 5km in een stuk door lopen.
pi_46456337
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef Jelle88 het volgende:
Weet iemand een goedkope webshop waar men sport horloges verkoopt etc? dit ivm met die gruwelijke hoge marges bij de lokale sportzaak. Voor 100 euro moet ik denk toch wel een eind komen

Ik hoop maar dat ik aan 6 maanden voldoende tijd hebt om te trainen voor de dam tot dam loop , dit ivm nu nog brakke conditie, kan met moeite 5km in een stuk door lopen.
Hardloopaanbiedingen.nl
pi_46456459
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:29 schreef Skwish het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort naast het mountainbiken/spinning te gaan hardlopen. Met als doel mijn overall conditie te verbeteren. Maar hoe goed is dit samen te combineren?

Is hardlopen wel goed voor de 'wielrenspieren'? Het prestatievermogen tijdens het hardlopen is wel te gebruiken bij het mountainbiken?
Ik vind het goed te combineren. Naast het hardlopen doe ik 1 keer in de week aan spinning en ik merk dat een combinatie van beide me uithoudingsvermogen beetje bij beetje rekt. Op de fiets ben ik minder snel kapot als voorheen, en de basis van mijn uithoudingsvermogen bij spinning was een goede start bij het hardlopen.

Of het goed is voor je wielrenspieren durf ik niet te zeggen.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:24:56 #152
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_46456997
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef Jelle88 het volgende:

Dat moet lukken! Vorig jaar liep ik in april net aan de 5km, en heb ik in september de dam tot dam loop uitgelopen, ondanks 6 weken niet trainen in de zomer door hittegolf en vakantie. Het was geen toptijd, maargoed.

Sinds gisteren zit ik eindelijk wee op het niveau van een half uur relaxed lopen. Ik merk vooral dat ik harder loop, het lukt me niet meer om op dat oude tempo te lopen Nu stug doortrainen tot begin april, en kijken met hoeveel minuten ik mijn PR ga verbeteren .
I'm just a girl in the world.
pi_46457144
Nu ik steeds vaker fiets, het is dan wel 4-5 kilometer heen en weer merk ik ook mijn conditie beter wordt en ook mijn snelheid beter wordt. Elke keer probeer ik steeds sneller naar huis toe te fietsen.. Mijn snelheid wordt er ook beter van.

Ik weet niet of het goed is voor je wielrenspieren. Ik ken wel een aantal mensen die behoorlijk hard op een fiets kunnen gaan, en ook hard lopen.. Andersom weet ik het niet
pi_46458946
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:00 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Hardloopaanbiedingen.nl
Bedankt, dat scheelt zo een paar tientjes
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:24 schreef annoh het volgende:
[..]

Dat moet lukken! Vorig jaar liep ik in april net aan de 5km, en heb ik in september de dam tot dam loop uitgelopen, ondanks 6 weken niet trainen in de zomer door hittegolf en vakantie. Het was geen toptijd, maargoed.
Nou dan heb ik nu een doel
Is 4 x in de week lopen ook goed, of is dat slecht omdat er dan 1 x geen rustdag tussen zit?
pi_46459368
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:28 schreef Jelle88 het volgende:

[..]

Bedankt, dat scheelt zo een paar tientjes
[..]
Graag gedaan. Ik heb lang met de Casio Sport series gelopen.. Goedkoop, rond de 60-70 euro alleen ging die na 1,5 jaar - 2 jaar gewoon kapot.

Nu heb ik een Nike Triax speed 50 voor ruim een jaar. Heb hem gekocht voor rond de 90 euro. Erg tevreden met dit horloge
pi_46483582
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:04 schreef Aventura het volgende:
Het is 20 mei, dat moet kunnen als ik mijn trainingsschema volg en alles goed gaat.
Ik vond het vorig jaar erg leuk om de marikenloop te doen, wel druk, dus dit jaar start ik wat verder naar voren ipv helemaal achteraan

Ik heb sinds december ong. erg veel last van blaren, ik heb geen nieuwe schoenen (half jaar oud) en tape mijn halve voet al in maar door de tape heen komen ze gewoon weer terug. Het is begonnen toen ik een keer zonder hardloopsokken liep (wel gewone sokken) maar nu krijg ik ze ook met hardloopsokken. Ik ben op zich altijd al wel blaargevoelig geweest, maar ik heb tijdens het hardlopen nog nooit last gehad. Iemand hier nog tips voor?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:26:15 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_46497705
Na 3 weken bijna niks gedaan te hebben wegens wintersport en een opgelopen blessure (gekneusde rib) afgelopen weer begonnen met de training van de Batavierenrace, ik heb de etappe van 8.8 km gekregen, vrij pittig aangezien mijn niveau nog niet erg hoog is. Ga deze week pas beginnen met 4x5 min. hardlopen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:57:14 #158
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46552363
Sinds een week heb ik bij het hardlopen pijn in beide knieen. Het begon opeens;
toen ik tijdens de groepstraining begon de lopen voelde ik de pijn. Na het eerste halfuur nam het af, maar ik blijf het voelen, ook na de training. Ook bij de trainingen die erop volgden deed het pijn. Is het een blessure, of 'groeipijn' zoals mijn trainer dit zo mooi noemt. Ik vind het wel opvallend dat ik de pijn in allebei mijn knieen voel. Ik merk wel dat ik reageer op vocht en kou. Dat heb ik altijd al gehad (dus dat ik mijn gewrichten dan voel). Maar twee weken geleden was het een stuk kouder en toen had ik geen pijn...Aan de buitenkant van mijn knieen is niets te zien. Wat kan ik nu het beste doen?
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:06:24 #159
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46565868
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:26 schreef Blik het volgende:
Na 3 weken bijna niks gedaan te hebben wegens wintersport en een opgelopen blessure (gekneusde rib) afgelopen weer begonnen met de training van de Batavierenrace, ik heb de etappe van 8.8 km gekregen, vrij pittig aangezien mijn niveau nog niet erg hoog is. Ga deze week pas beginnen met 4x5 min. hardlopen.
ik heb de etappe van 10,2 toegewezen gekregen. Wel allebei in de nachtploeg: is toch het leukst

Daarnet weer even gelopen, zit weer op mijn oude tempo alleen dan wel met 2 rustmomenten tussendoor. Maar opzich heb ik er vertrouwen in dat ik tijdens de CPC weer optimaal kan lopen en dat ik vervolgens op de batavierenrace kan vlammen

Aventura, al eens gewoon geprobeerd een weekje rust te houden?
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:17:33 #160
62913 Blik
The one and Only!
pi_46566269
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ik heb de etappe van 10,2 toegewezen gekregen. Wel allebei in de nachtploeg: is toch het leukst
Ik heb nog niet eerder in de nachtploeg gezeten, wel al in de ochtendploeg en middagploeg. Ben benieuwd hoe het is om in het pikkedonker te lopen. Ben alleen bang dat ik mijn doel van 8.8 km. binnen de 45 minuten niet ga halen, daarvoor ben ik toch iets te laat begonnen denk ik
pi_46628096
Zonet door de stromende regen (het begon net toen ik vertrok) 7,5km gelopen in plusminus 38 minuten op redelijk rustig tempo. Gemiddeld hartritme was wel 177 though, maar dat heb ik vaker. Mijn omslagpunt ligt volgens mij boven de 190, want ik liep laatst op een recreatief wedstrijdtempo bijna een uur zo rond de 187-188.

Afijn, gemiddelde snelheid was nu 11,5 km/u. Nice run. Toen ik zo rond de 6 - 6,5km was stopte het met regenen, waardoor mijn zeiknat jasje snel al het water opnam. Toen ik vervolgens de schuur inliep begon ik zowaar de verdampen / roken leek het
pi_46628170
Hallo!

Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik heb dit gedaan: 6 keer 4 minuten lopen, 1,5 minuut wandelen. Dat ging heel goed. Ik had een langzaam maar prettig tempo te pakken en was na die vier minuten lopen allerminst afgepeigerd.

Ik heb in iets meer dan een half uur zo, schat ik, 4 km afgelegd. Het is me niet gelukt op map24 de precieze afstand te meten omdat ik niet begreep hoe die site werkte. De bedoeling is dat ik het langzaam opbouw volgens een schema en dan kan ik over een tijd 5 km lopen zonder rust.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:04 schreef Aventura het volgende:
Die lijkt mij ook erg leuk. Net als de Nike Ladies Run (omdat het in Hilversum is en ook 5 km) maar die is wel heel snel al. Zou dat voor mij haalbaar zijn? Mag je ook tussendoor stukjes wandelen bij zoiets of moet je echt door rennen, en zit er een tijdslimiet aan?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:03:38 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_46629646
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:15 schreef p-etr-a het volgende:
Hallo!

Die lijkt mij ook erg leuk. Net als de Nike Ladies Run (omdat het in Hilversum is en ook 5 km) maar die is wel heel snel al. Zou dat voor mij haalbaar zijn? Mag je ook tussendoor stukjes wandelen bij zoiets of moet je echt door rennen, en zit er een tijdslimiet aan?
Je mag gewoon in je eigen tempo lopen, en als dat betekent dat je tussendoor even moet wandelen dan is dat jouw goed recht. Al moet je natuurlijk wel begrijpen dat je één van de weinige bent die dat doet.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:10:32 #164
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46629825
je kan ook meer dan jezelf waarschijnlijk dacht dat je ooit zou kunnen. Zeker als je heel graag wil zal je nog verbaasd staan over je eigen prestatie Dus zo'n 5 km komt volgens mij niet te vroeg hoor..
pi_46630048
+ in een groep ren je altijd sneller dan alleen én omdat de omgeving nieuw is lijkt de afstand korter:)
pi_46630517
Dat klinkt goed. Ik heb een schema opgesteld waarmee ik een week voor de 1 april al 5 km zou moeten kunnen lopen. Als dat over 2 weken nog goed gaat, schrijf ik me in. Ik hoop niet dat ik hoef te wandelen maar als het moet dan moet het hè... Ik zag dat bij de Marikenloop de tijdslimiet 40 minuten is, dat valt me erg mee.
  zondag 25 februari 2007 @ 12:10:24 #167
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46649938
Vanochtend weer gelopen met de groep, Gelukkig werd het precies om 10 uur droog

Het schema was 6-4-2-5-3-1 minuten met 1,5 minuut seriepauze.

het ging lekker, tot vlak voor het eind. ik kreeg ineens een stekende pijn in mijn linkerschouder. vlak onder mijn sleutelbeen voelde het alsof er iemand ontzettend hard op die spier zat te drukken...enig idee hoe dit kan komen? ik heb de afgelopen week niks zwaars lopen sjouwen, of iets in die richting.
.
  zondag 25 februari 2007 @ 12:51:01 #168
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46651349
heb ik zelf ook wel eens. Sterker nog, dat is eigenlijk de enige pijn die met enige regelmaat weleens de kop op komt steken. Het komt vaak door een krampachtige houding, wat helpt is je armen los langs je lichaam te laten hangen en ze volledig te ontspannen. Over het algemeen moet je dan iets ontspannener lopen en je benen gewoon het werk laten doen, je armen dienen puur voor ritme en niet om harder te lopen.

Ik heb zelf vanochtend 2 rondjes vondelpark gelopen, 1 met vriendin samen in haar tempo, en vervolgens ging ze meefietsen bij een rondje op mijn maximale tempo. Uiteindelijk 3 km gelopen in 9:56, qua snelheid (18,1 km/h) een mooie prestatie vond ik zelf
  zondag 25 februari 2007 @ 13:16:56 #169
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46652356
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:51 schreef Grumpey het volgende:
heb ik zelf ook wel eens. Sterker nog, dat is eigenlijk de enige pijn die met enige regelmaat weleens de kop op komt steken. Het komt vaak door een krampachtige houding, wat helpt is je armen los langs je lichaam te laten hangen en ze volledig te ontspannen. Over het algemeen moet je dan iets ontspannener lopen en je benen gewoon het werk laten doen, je armen dienen puur voor ritme en niet om harder te lopen.
Oké, ik zal er op proberen te letten de volgende keer. bedankt voor de tip
.
pi_46654772
quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:51 schreef Grumpey het volgende:

Ik heb zelf vanochtend 2 rondjes vondelpark gelopen, 1 met vriendin samen in haar tempo, en vervolgens ging ze meefietsen bij een rondje op mijn maximale tempo. Uiteindelijk 3 km gelopen in 9:56, qua snelheid (18,1 km/h) een mooie prestatie vond ik zelf
Das een erg goede presatie idd.

Dacht laat ik ook eens een update geven...

De tips van jullie beginnen vruchten af te werpen. Ik doe nu twee keer per week fitness en twee keer hadlopen. De ene keer interval de andere duurloop. Vandaag ben ik boven de voor mij magische grens van zes km gekomen. Ik heb constant op 10km per uur gelopen met een afstand van 8 km totaal.

Met een beetje doorzettingvermogen zit die 10 km rotterdam in april er dus wel in. (mag ook wel na drie kwart jaar bijna niets gedaan te hebben
  zondag 25 februari 2007 @ 14:17:32 #171
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46655176
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:10 schreef An24 het volgende:

Met een beetje doorzettingvermogen zit die 10 km rotterdam in april er dus wel in. (mag ook wel na drie kwart jaar bijna niets gedaan te hebben
De rijnmondloop?
.
pi_46655560
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:17 schreef Sehnsucht het volgende:

[..]

De rijnmondloop?
Yep
pi_46658197
Heey mensen ik ben verplan vandaag of morgen Suunto T3 te bestellen bij hartslagmeter.com.
Heeft iemand hier ervaring met hartslagmeter.com? Positieve, negatieve puntjes ?

alvast bedankt.
  zondag 25 februari 2007 @ 16:36:38 #174
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46660383
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:25 schreef An24 het volgende:

[..]

Yep
Die ben ik ook van plan te lopen samen met 2 klasgenoten. Ook de 10KM, het is nog niet echt zeker. aangezien een van die 2 nog steeds moet gaan trainen, maar het komt vast goed
.
pi_46661599
Goedendag allen, mijn naam is Ferry,

ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb hier eigenlijk nog nooit in gepost .

Ik deed vooral hardlopen om mijn conditie op peil te houden voor het potje voetbal op zaterdag. (zit op kamers en train niet bij een voetbalvereniging).
Begon eerst met 5km, oplopend naar 8, 10, 12, enz. Zag steeds meer progressie, dus ik dacht van laat ik er eens wat serieuzer mee omgaan.

Vandaag dus mijn eerste wedstrijd gehad (Fortis Bruggenloop 15 km), en moet zeggen het beviel me uitstekend. Was echt leuk om tussen ±3500 mensen te lopen en kon ik ook meteen zien waar ikzelf stond. Mijn netto eindtijd is gekomen op 1 uur, 13 minuten en 7 seconden (zie ook http://evenementen.uitsla(...)op/details.php?s=769 ).
Moet hierbij wel zeggen dat ik achteraan begonnen ben (zie het verschil in bruto en netto tijd van 4 minuten), dus eerste gedeelte ging niet zo hard, maar kon daarna lekker doorblazen.

Mijn doel is nu 15 april de marathon te lopen, maar twijfel nog steeds. Ik merk nog wel aardig dat mijn benen de lange afstand nog niet zo gewend zijn. Van de week ga ik weer een duurloopje en kijken wat daar het resultaat van is.

Wat denken jullie....nog even wachten of zal ik er echt voor gaan? ? Tips zijn altijd welkom
kaasz
pi_46662479
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:08 schreef Pringlemaster het volgende:
Goedendag allen, mijn naam is Ferry,

ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb hier eigenlijk nog nooit in gepost .

Ik deed vooral hardlopen om mijn conditie op peil te houden voor het potje voetbal op zaterdag. (zit op kamers en train niet bij een voetbalvereniging).
Begon eerst met 5km, oplopend naar 8, 10, 12, enz. Zag steeds meer progressie, dus ik dacht van laat ik er eens wat serieuzer mee omgaan.

Vandaag dus mijn eerste wedstrijd gehad (Fortis Bruggenloop 15 km), en moet zeggen het beviel me uitstekend. Was echt leuk om tussen ±3500 mensen te lopen en kon ik ook meteen zien waar ikzelf stond. Mijn netto eindtijd is gekomen op 1 uur, 13 minuten en 7 seconden (zie ook http://evenementen.uitsla(...)op/details.php?s=769 ).
Moet hierbij wel zeggen dat ik achteraan begonnen ben (zie het verschil in bruto en netto tijd van 4 minuten), dus eerste gedeelte ging niet zo hard, maar kon daarna lekker doorblazen.

Mijn doel is nu 15 april de marathon te lopen, maar twijfel nog steeds. Ik merk nog wel aardig dat mijn benen de lange afstand nog niet zo gewend zijn. Van de week ga ik weer een duurloopje en kijken wat daar het resultaat van is.

Wat denken jullie....nog even wachten of zal ik er echt voor gaan? ? Tips zijn altijd welkom
Zou je niet eerst eens proberen om een halve marathon (21 km) te rennen? Als je nu nog niet eens makkelijk een 15 km kunt rennen, zal het bijzonder zwaar worden om over anderhalve maand heelhuids de finish van de hele marathon te halen.
pi_46663141
Ik heb lichte spierpijn van wat ik gisteren heb gelopen. Kan het kwaad om morgen toch weer te gaan? Het valt op zich mee, ik voel het in mijn benen, maar dat is het ook.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:52:07 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46663364
Nou, ik heb besloten toch een week rust te nemen. Ik had mijn trainer gebeld en die vond mijn klachten op artrose lijken
Ik kijk er eigenlijk niet van op. Mijn (tweeling) zus heeft patellaire chondropathie.
Dat heeft de maken met het kraakbeen rond je knieschijven. Er is wel wat aan te doen, o.a. door omliggende spieren sterk te maken. Ik ga deze week een afspraak maken met de fysio, dan weet ik of ik dat ook heb.
Wel ontzettend balen, ik merk net dat het conditioneel de goede kant opgaat.
pi_46664566
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:15 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb in iets meer dan een half uur zo, schat ik, 4 km afgelegd. Het is me niet gelukt op map24 de precieze afstand te meten omdat ik niet begreep hoe die site werkte. De bedoeling is dat ik het langzaam opbouw volgens een schema en dan kan ik over een tijd 5 km lopen zonder rust.
Je kunt ook Google Earth gebruiken om de afstand te meten, dat werkt een stuk prettiger .
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:46 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb lichte spierpijn van wat ik gisteren heb gelopen. Kan het kwaad om morgen toch weer te gaan? Het valt op zich mee, ik voel het in mijn benen, maar dat is het ook.
Spierpijn is niet zo erg hoor! Veel plezier morgen .
pi_46665625
Dankjewel Wolfje, komt vast goed, want ik heb er alweer zin in. Dat is wel even anders dan met de sportschool gek genoeg. Ik hoop dat het lekker gaat en zo ja, dan schrijf ik me binnenkort in voor de Ladies Run op 1 april. Als ik die uitloop is het voor mij al genoeg.

En ik zal Google Earth eens downloaden.
pi_46665644
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:29 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Zou je niet eerst eens proberen om een halve marathon (21 km) te rennen? Als je nu nog niet eens makkelijk een 15 km kunt rennen, zal het bijzonder zwaar worden om over anderhalve maand heelhuids de finish van de hele marathon te halen.
Op zich ging deze 15 km vrij soepel vond ik zelf (tijd lijkt mij niet echt verkeerd voor eerste keer?). Had eigenlijk nergens last van. Alleen in het begin had ik nog wat last van mijn kuit, maar dat heb ik er uitgelopen waarna ik mijn tempo kon verhogen.

Met last van mijn benen bedoel ik dus een duurloop van 25 km, dat ik ze dan daarna wel aardig voel en dat ik twee tot drie dagen nodig heb om ze te laten herstellen.
kaasz
  zondag 25 februari 2007 @ 19:02:19 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_46666101
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:52 schreef Pringlemaster het volgende:

[..]

Op zich ging deze 15 km vrij soepel vond ik zelf (tijd lijkt mij niet echt verkeerd voor eerste keer?). Had eigenlijk nergens last van. Alleen in het begin had ik nog wat last van mijn kuit, maar dat heb ik er uitgelopen waarna ik mijn tempo kon verhogen.

Met last van mijn benen bedoel ik dus een duurloop van 25 km, dat ik ze dan daarna wel aardig voel en dat ik twee tot drie dagen nodig heb om ze te laten herstellen.
bedenk wel dat je met de hele marathon waarschijnlijk 3 keer zolang bezig bent dan nu met de 15 km
pi_46666483
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:02 schreef Blik het volgende:

[..]

bedenk wel dat je met de hele marathon waarschijnlijk 3 keer zolang bezig bent dan nu met de 15 km
Ja dat zit er dik in ja . In mijn trainingen moet ik dan al proberen veel minuten te lopen. Ik heb nu duurlopen gedaan van 100, 120, 140 en 150 minuten. Binnenkort moeten hier nog 2 duurlopen van 180 minuten bij. (volg trouwens schema van myasics.nl).

Ik weet dat het zwaar gaat worden, maar lijkt me wel een persoonlijke overwinning om de marathon uit te lopen . De vraag is echter of ik het binnen dit tijdsbestek nog ga redden. :S

Zitten hier trouwens mensen die em wel eens hebben gelopen?
kaasz
pi_46666815
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:22 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Je kunt ook Google Earth gebruiken om de afstand te meten, dat werkt een stuk prettiger .
http://www.afstandmeten.nl/
pi_46667028
Ik heb het gemeten en het was inderdaad ongeveer 4 km. Best netjes toch? In totaal heb ik 24 minuten gelopen, de rest was wandelen. Als je kijkt naar uitslagen van 5km-wedstrijden, zitten enkele lopers boven de 30 minuten. Al is dat natuurlijk zonder wandelen.

edit: met afstandmeten.nl dus inderdaad, erg handig, bedankt ervoor gras.

[ Bericht 12% gewijzigd door p-etr-a op 25-02-2007 19:44:12 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 19:34:20 #186
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_46667324
quote:
zeer handige site! dankjewel!
.
  maandag 26 februari 2007 @ 02:08:35 #187
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46683331
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:12 schreef Pringlemaster het volgende:

[..]

Ja dat zit er dik in ja . In mijn trainingen moet ik dan al proberen veel minuten te lopen. Ik heb nu duurlopen gedaan van 100, 120, 140 en 150 minuten. Binnenkort moeten hier nog 2 duurlopen van 180 minuten bij. (volg trouwens schema van myasics.nl).

Ik weet dat het zwaar gaat worden, maar lijkt me wel een persoonlijke overwinning om de marathon uit te lopen . De vraag is echter of ik het binnen dit tijdsbestek nog ga redden. :S

Zitten hier trouwens mensen die em wel eens hebben gelopen?
er was hier iemand bezig met een triathlon, syvagator toch? Al tijdje niet gezien, waarschijnlijk is hij te vinden bij extreme-sports topic ofzo
  maandag 26 februari 2007 @ 02:09:23 #188
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46683349
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik heb besloten toch een week rust te nemen. Ik had mijn trainer gebeld en die vond mijn klachten op artrose lijken
Ik kijk er eigenlijk niet van op. Mijn (tweeling) zus heeft patellaire chondropathie.
Dat heeft de maken met het kraakbeen rond je knieschijven. Er is wel wat aan te doen, o.a. door omliggende spieren sterk te maken. Ik ga deze week een afspraak maken met de fysio, dan weet ik of ik dat ook heb.
Wel ontzettend balen, ik merk net dat het conditioneel de goede kant opgaat.
balen! Hopelijk valt het mee! ik duim iig...
pi_46685652
Ging weer super net.

In totaal 24 minuten lopen en 9 wandelen (vond ik wel veel maar ik ben overgestapt op een ander systeem waar podcasts bij zitten zodat ik niet telkens op mijn horloge hoef te kijken). Ik heb ongeveer 4 km gelopen en 750 meter gewandeld binnen die tijd, daarna moest ik nog een stuk naar huis wandelen.

Aventura: is dat met je knieën iets wat je van het hardlopen hebt gekregen, of wat 'in jou' zit? In elk geval veel sterkte. Hopelijk is een weekje rust de juiste beslissing en zweef je daarna weer over het asfalt.
pi_46686142
Gisteren weer een flinke bos/duintraining gehad van 90 minuten, met weinig herstel. Ook sinds jaren een keer zonder horloge gelopen. Het bandje van mijn Nike horloge ging los, na het karten
  maandag 26 februari 2007 @ 11:38:16 #191
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46689265
zonder horloge lopen geeft ook een soort relaxheid vind ik zelf altijd
pi_46689665
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:38 schreef Grumpey het volgende:
zonder horloge lopen geeft ook een soort relaxheid vind ik zelf altijd
Ja, ik vond het wel relax gisteren.. De tijd ging ook gewoon veel sneller..
  maandag 26 februari 2007 @ 12:47:20 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46691122
Dankje Grumpey
@P-etr-a: ik denk dat dat een zwakke plek is, hoewel ik zeer intensief heb gespind, en toen had ik nergens last van. Spinning is zo'n beetje de meest knie-belastende sport die ik weet. Maar aangezien mijn identieke tweelingzus het ook heeft en de pijn echt aan beide kanten zit vrees ik het ergste. Ben beniewd wat de fysio zegt.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:12:29 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_46691962
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:47 schreef Aventura het volgende:
Dankje Grumpey
@P-etr-a: ik denk dat dat een zwakke plek is, hoewel ik zeer intensief heb gespind, en toen had ik nergens last van. Spinning is zo'n beetje de meest knie-belastende sport die ik weet. Maar aangezien mijn identieke tweelingzus het ook heeft en de pijn echt aan beide kanten zit vrees ik het ergste. Ben beniewd wat de fysio zegt.
als je gaat spinnen, in ieder geval niet meer meedoen aan de isoleer-oefeningen, die zijn echt killing voor je knieen
pi_46709744
ik heb ook een pijnlijke knie ineens, zomaar uit het niets. het is maar 1 kant, maar ga toch maar ff bij de fysio langs. pijn is nooit goed als het niet weggaat, me dunkt.
pi_46730406
Krijg je bij hardloopaanbiedingen.nl een e-mail als de bestelling is verzonden?
pi_46731962
Ik ben sinds kort ook begonnen met hardlopen.
Volg zo'n beginnersschema en dat gaat op zich best aardig kwa conditie. Ik krijg echter wel al vrij snel (soms na 2 minuten) last van het onderste gedeelte van mijn kuiten. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Misschien verkeerde loophouding?
Bij de sportzaak heb ik mijn voeten laten meten en een paar goede hardloop schoenen gekocht dus aan mijn schoeisel ligt het denk niet.

En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
pi_46732652
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef aceHigh het volgende:
Ik ben sinds kort ook begonnen met hardlopen.
Volg zo'n beginnersschema en dat gaat op zich best aardig kwa conditie. Ik krijg echter wel al vrij snel (soms na 2 minuten) last van het onderste gedeelte van mijn kuiten. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Misschien verkeerde loophouding?
Bij de sportzaak heb ik mijn voeten laten meten en een paar goede hardloop schoenen gekocht dus aan mijn schoeisel ligt het denk niet.

En nog een vraagje: Is het mogelijk om als beginner binnen een half jaar genoeg getraint te zijn om de damloop te lopen?
Pijn in de kuit, kan aan de loophouding liggen.. maar ook door te weinig vocht te hebben gedronken. Probeer eens voor of tijdens het lopen wat water te nuttigen. Misschien helpt dat
pi_46733441
of misschien wat meer producten eten hoog aan magnesium.
Als je hier weinig van hebt, krijg je sneller kramp en "pijn" in kuiten
pi_46736393
Ik ga vanavond ook maar weer een stukje rennen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')