zeg dat wel, op de dijk tussen Krimpen aan de Lek en Lekkerkerk was het ook voor de wind. ik was er zoquote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:59 schreef pfaf het volgende:
Maar wind mee vloog ik vooruit!
ik had eerst ook een leuke conditie opgebouwd, werd ik ziek. Dat is ook niet bevorderlijk voor je conditiequote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:08 schreef pfaf het volgende:
Al 2 weken niet gelopen.![]()
Had ik net een geweldige conditie opgebouwd, krijg je dit.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:16 schreef riX- het volgende:
En een tvp, sinds kort ook aan het hardlopen. Na een tijdje niets aan mijn conditie te hebben gedaan, begint het nu weer aardig te komen. Op naar de 8 KM.
Shit, helemaal vergeten. De Batavierenrace.. ik kan me (waarschijnlijk) opgeven voor een team met studenten van de verschillende Rotterdamse hogescholen en universiteiten. Beetje een dilemma, want rond die tijd begint ook weer de baanatletiek competitie..quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:38 schreef Grumpey het volgende:
morgen (donderdag gewoon dus, ook al voelt het nog als overmorgen aan) ga ik met drie enthousiastelingen trainen voor de batavierenrace. Ze komen alle drie zowat van het nulpunt, dus ik denk dat vooral maar ademhaling en ritme ga proberen aan te leren. Conditie komt met de tijd wel...ben benieuwd
Hardlopen met een beetje keelpijn kan best, kleed je desnoods wat warmer aan dan normaal.. als je veel rust momenten hebt, met dit weer gaat het beetje keelpijn snel over in een flinke griepje.. en aangezien er weer een griep epidemie voorspelt is.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:17 schreef ErikN het volgende:
Hmm... Is het verstandig om met keelpijn te gaan hardlopen?
Redenen om het wel te doen:
- op de planning stond 26km (voor mij de langste afstand ooit) en ik wil geen "smoesjes gedrag" vertonen
- dan ben ik er vanaf (ben zelfs zenuwachtig :-/)
Redenen om het niet te doen:
- ik heb 3 weken speling in mijn schema (15 april marathon), en die weken moet "op"
- het regent (kans op ergere keelpijn)
Tips om van de keelpijn af te komen zijn ook welkom
zolang het maar eerlijk gebeurt vind ik het okquote:Op zondag 28 januari 2007 17:44 schreef Sehnsucht het volgende:
P.s: zou het leuk zijn als we in de OP voortaan een lijstje van PR's opnemen?
Ik ben zeker bereid mee te doen aan zoietsquote:Op zondag 28 januari 2007 21:38 schreef Grumpey het volgende:
in dat geval wil ik wel mijn PR hier kwijt hoor....maar is het niet leuker om gewoon met een zo'n groot mogelijke groep voor de Dam tot Dam op te geven? Waarbij in de OP wordt aangegeven wat ieders (net iets te hoge) doel is, en dat we elkaar dan kunnen controleren/motiveren/aansporen om dat doel te halen.
Dat is wat bruikbaarder en voor iedereen ook leuk om mee te doen en mee te pronken
En de Dam tot Dam is toch wel leuk om mee te doen, maar kan ook ander evenement zijn als dat handiger is natuurlijk
16,1 km. 10 engelse mijlquote:Op zondag 28 januari 2007 22:06 schreef Raphaelo29 het volgende:
die dam tot dam is toch tegen de 20 km ofzo? pittig hoor!!
vergis je niet in die ladiesrunquote:Op zondag 28 januari 2007 23:44 schreef annoh het volgende:
Ja! Dam tot dam loop! Was zo goed bevallen vorige keer. Ik ga voorlopig voor een tijd onder 1.5 uur, maar wie weet
@Wolfje: In hilversum is de nike city run op 1 april. Goed te bereiken via de trein (start valk bij t station) en vorig jaar was er een leuke sfeer! Edit: 10 en 5 km http://www.nikehilversumcityrun.nl/
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik meedoe aan de gewone recreatieloop, of de ladies run. Ladies run is msischien wat leuker omdat ik dan iets beter lijk, (hopelijk)
Dat klinkt op zich wel goed, alleen is het een week voor de halve marathon in Utrecht, dus dan is het verstandiger om mijn energie te sparen.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:44 schreef annoh het volgende:
Ja! Dam tot dam loop! Was zo goed bevallen vorige keer. Ik ga voorlopig voor een tijd onder 1.5 uur, maar wie weet
@Wolfje: In hilversum is de nike city run op 1 april. Goed te bereiken via de trein (start valk bij t station) en vorig jaar was er een leuke sfeer! Edit: 10 en 5 km http://www.nikehilversumcityrun.nl/
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik meedoe aan de gewone recreatieloop, of de ladies run. Ladies run is msischien wat leuker omdat ik dan iets beter lijk, (hopelijk)
Toch gok ik dat de echt goede dames zich te goed voelen voor die ladies run, en meedoen met de prestatieloop!quote:Op maandag 29 januari 2007 11:33 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
vergis je niet in die ladiesrun
vele lopen harder dan menig man
Ah, jij gaat zaterdag!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:39 schreef PieterBas het volgende:
Gisteren voor het eerst weer in bijna 2 weken getraind. Ik stond te kijken hoe goed nog mijn conditie en snelheid was na 1 week ziekbed.
Volgend weekend de Wollebrandcross voor het goede doel. Als het flink heeft geregend de dagen ervoor ga ik crossen. Lekker vies worden..of de asfaltloop.. Alleen voel ik me dan weer schuldig omdat er meestal geen tegenstand is..
![]()
Behalve dan de gasten waar mee ik traint, want dan is het gewoon.. 2900 meter rustig aan.. (en dan 250 meter voorsprong hebben op de rest) en dan met 3 man de laatste 100 meter volle bak sprinten![]()
De modder heuvel bij de start is hilarischquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ah, jij gaat zaterdag!Ik ga in principe met een paar vrienden voor de cross.
Ben benieuwd of ik het een beetje volhou, want zo goed ben ik nu ook weer niet in hardlopen!
Ik heb juist op de manier eens de hele nacht boven de plee gehangenquote:Op zondag 28 januari 2007 14:53 schreef annoh het volgende:
Ik heb echt regelmatig griepjes of verkoudheden afgezworen op deze manier.
Op welk niveau train je als ik vragen mag? PR's op je voornaamste afstanden en dergelijkequote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:39 schreef PieterBas het volgende:
Gisteren voor het eerst weer in bijna 2 weken getraind. Ik stond te kijken hoe goed nog mijn conditie en snelheid was na 1 week ziekbed.
Volgend weekend de Wollebrandcross voor het goede doel. Als het flink heeft geregend de dagen ervoor ga ik crossen. Lekker vies worden..of de asfaltloop.. Alleen voel ik me dan weer schuldig omdat er meestal geen tegenstand is..
![]()
Behalve dan de gasten waar mee ik traint, want dan is het gewoon.. 2900 meter rustig aan.. (en dan 250 meter voorsprong hebben op de rest) en dan met 3 man de laatste 100 meter volle bak sprinten![]()
Haha tsjaaaaa het is geen gouden recept natuurlijkquote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:36 schreef Apfel het volgende:
[..]
Ik heb juist op de manier eens de hele nacht boven de plee gehangen![]()
Dat laatste is herkenbaar ja. Nu doe ik alles voornamelijk op de sportschool, maar ik had me voorgenomen dat maximaal drie keer per week te doen en de rest gewoon idd verspreider buiten te lopen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Raphaelo29 het volgende:
hoi daar,
als je teveel of intensief traint gaat de lol er wel snel af ja. ik loop zelf een paar keer per week kleine rondjes (3 a 4 km) en in het weekend meestal 10 km en op zondag een wedstrijd voetbal.
laatst heb ik m'n eerste 10 km trimloop gedaan en ik ben pas een maand of 5 echt met hardlopen bezig.
ik kan alleen maar zeggen. train wat gespreider (zoals jezelf ook al min of meer van plan was) en misschien wat minder intensief. met korte loopjes kom je er ook wel hoor. ieder geval succes.
en ga altijd lopen, ook al waait het of regent het. er zijn altijd legio redenen om het niet te doen, maar een half uurtje trimmen kan bijna altijd en is goed te doen!
De wens is hem idd onder het uur te lopen...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:34 schreef Grumpey het volgende:
het hangt er erg vanaf hoe je de 10km wil lopen. Wil je een mooie tijd neerzetten (bijvoorbeeld perse onder het uur) of wil je hem uitlopen?
In het eerste geval zal je een schema moeten maken. 2x per week is genoeg, maar je moet je daarbij minimaal 1x niet sparen. Probeer de ene keer vooral lengte te lopen (dus veel minuten, en dit uitbouwen naar 50 min) en de andere keer heel snel te lopen. Dit laatste hoeft niet langer dan 20 min, maar probeer dan echt kapot te zijn. Deze laatste moet het zwaarste zijn van de twee.
In het tweede geval is het gewoon een kwestie van 2x per week een half uur lopen. Als je dan gewoon een bepaald tempo goed onder de knie hebt (en dat heb je na een tijdje, geloof me) dan ga je dit drie weken voor de wedstrijd/doeldatum uitbreiden naar 40 en vervolgens 50 minuten. Het uitlopen gaat daarna vanzelf.
Zo zou ik het denk ik willen omschrijven.
handig bij het snelheid-lopen is dat je gewoon dezelfde ronde blijft lopen van +/- 4 a 5 kilometer. Je kan dan namelijk je vooruitgang meten (ook op tussenpunten van parcour) zodat je je snelheid kan inschatten na tijdje. Probeer je zelf te dwingen soms om net even 10 seconden eerder langs een bepaald meetpunt te komen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:43 schreef An24 het volgende:
[..]
De wens is hem idd onder het uur te lopen...
ik heb het al eens geprobeerd via hardloopschema.nl, maar dan moet je drie keer flink voluit en das heavy naast fitness (dat kan ik niet opgeven, vanwege spierproblemen. ik moet ze onderhouden zeg maar).
Ik ga denk ik eerst je eerste advies uitproberen, kijken of het werkt. Moet toch ergens beginnen!
Bedankt in ieder geval![]()
Ja daar zit ik dus mee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:01 schreef Grumpey het volgende:
[..]
handig bij het snelheid-lopen is dat je gewoon dezelfde ronde blijft lopen van +/- 4 a 5 kilometer. Je kan dan namelijk je vooruitgang meten (ook op tussenpunten van parcour) zodat je je snelheid kan inschatten na tijdje. Probeer je zelf te dwingen soms om net even 10 seconden eerder langs een bepaald meetpunt te komen.
Eigenlijk meer baanatletiek.. maar in de winter training voornamelijk op de wat 'langere' afstanden. Volgens mijn trainingsgenoten ben ik echt een allrounder.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Op welk niveau train je als ik vragen mag? PR's op je voornaamste afstanden en dergelijke.
is er nergens in de binnenstad een mooi auto-vrij voetpad te vinden? In Amsterdam kan je mooi langs de amstel lopen, of in het vondelpark, amsterdamse bos of sloterplas. In leiden kan het mooi langs de Vliet, Ik weet niet waar je woont natuurlijk. De afstand meet je na afloop wel gewoon op via www.map24.com, heb je geen apparaatje voor nodig.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:12 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja daar zit ik dus mee.
Ik moet echt op zoek naar een goede ronde. Daarom ging ik voornamelijk op de sportschool, dan kan je het precies blijven volgen. Ik woon in een binnenstad, dus kan nog leuk worden. Maar je hebt er metertjes voor....ik ga eens rondhobbelen in de stad!
In dordt is bijna alles autoluw...maar bedankt voor de tips, ik ga erme aan de slagquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
is er nergens in de binnenstad een mooi auto-vrij voetpad te vinden? In Amsterdam kan je mooi langs de amstel lopen, of in het vondelpark, amsterdamse bos of sloterplas. In leiden kan het mooi langs de Vliet, Ik weet niet waar je woont natuurlijk. De afstand meet je na afloop wel gewoon op via www.map24.com, heb je geen apparaatje voor nodig.
succes
Welkomquote:
Dank...andere grote hobbyquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:00 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
Welkom![]()
edit: mooie foto's trouwens![]()
-
gisteravond weer getraind. was iets van 6-7KM, maar ik voelde die 13KM van zondag toch nog flink in m'n kuiten zitten. nu ga ik morgen weer even rustig lopen, en dan Zondag kijken wat ik kan presteren op de 5KM. ik hoop m'n 22.55 eigenlijk neer te zetten op een hoge 21'er of een lage 22'er.![]()
als je het een paar maanden doet zie je tijden steeds verder zakkenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:11 schreef An24 het volgende:
[..]
Dank...andere grote hobby![]()
je loopt netjes zeg! doe het je (nog niet) na!
Wat leuk, ik zie eigenlijk nooit dames boven de 50 hardlopen. Ik dacht dat dat verboden was of zoquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:45 schreef Raphaelo29 het volgende:
vlak achter me m'n tante van 67
ik liep laatst een 10 kilometer wedstrijd, en ik zat tegen mijn PR aan te hoesten en was helemaal kapot. Na 8 kilometer vroeg een oud-vrouwtje (55+) naast me hoeveel tijd er al op zat. Ik zeg de tijd en het schema (38 min grens), zij zegt: 'sjit, dat moet sneller kunnen!' en versnelt even onhoudbaar haar tempo....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat leuk, ik zie eigenlijk nooit dames boven de 50 hardlopen. Ik dacht dat dat verboden was of zo
Het was echt ontzettend leuk, maar wat een bagger man!quote:Op zondag 4 februari 2007 13:24 schreef PieterBas het volgende:
Ik wou gisteren mee doen aan een cross.. maar door een knieblessure zit ik al sinds dinsdag langs de kant..
Best jammer, want ik had er echt veel zin in
Wat een onzin'regel', die 48 uur. Hoogstens kan je het als richtlijn nemen. Maar het is quatsch dat na 72 uur rust je training waardeloos is. De positieve (betere conditie) en negatieve (spiervermoeidheid) effecten van een training werken cumulatief over enkele weken c.q. maanden. D.w.z. de totale trainingskwaliteit en -kwantiteit over een paar maanden bepaald of jij je doel (bijvoorbeeld een halve marathon) haalt of niet. De individuele trainingen hebben an sich totaal geen nut, want er is geen "fitness" (hiermee wordt bedoeld: het positieve effect van trainingen) na slechts 1 training, er is enkel "fatigue" (het negatieve effect van trainingen) "Fitness" ontwikkeld zich enkel in een periode van tijd waarbij opeenvolgende trainingen voor fatigue zorgen en dus voor fitness (fitness en fatigue zijn met elkaar verbonden). Dus het maakt geen moer uit of je na 48 of na 72 uur weer traint, als je over de gehele linie maar vooruitgang boekt.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:49 schreef Aventura het volgende:
Ik heb me sinds een paar weken aangesloten bij een loopclub. Erg leuk, al is de groep wel wat fanatiek. De instructeur is verder nogal stellig wat betreft regeltjes.
Zo beweert hij dat er 48 uur tussen twee trainingen moet zitten. Wacht je nog een dag langer met trainen, dan is de voorafgaande training wat betreft spieropbouw voor niets geweest. Dit geeft me deze week dus een naar gevoel, want ik zit kap in mijn tijd. Ik heb zaterdagmorgen zwaar getraind. Ik zou dus maandagochtend moeten trainen. Dat kan niet, want ik moet morgen werken. Morgenavond kan ik ook niet. Ideaal zou zijn dinsdagavond, en dan donderdagavond weer. Dan heb ik toch 3x inde week getraind. (Zaterdagmorgen is een vaste trainingsdag). Maar als ik dus mijn instructeur begrijp is dit geen goed schema. Wat vinden/weten jullie hiervan?
48 uur, lijkt me wat aan de hoge kantquote:Op zondag 4 februari 2007 19:49 schreef Aventura het volgende:
Ik heb me sinds een paar weken aangesloten bij een loopclub. Erg leuk, al is de groep wel wat fanatiek. De instructeur is verder nogal stellig wat betreft regeltjes.
Zo beweert hij dat er 48 uur tussen twee trainingen moet zitten. Wacht je nog een dag langer met trainen, dan is de voorafgaande training wat betreft spieropbouw voor niets geweest. Dit geeft me deze week dus een naar gevoel, want ik zit krap in mijn tijd. Ik heb zaterdagmorgen zwaar getraind. Ik zou dus maandagochtend moeten trainen. Dat kan niet, want ik moet morgen werken. Morgenavond kan ik ook niet. Ideaal zou zijn dinsdagavond, en dan donderdagavond weer. Dan heb ik toch 3x inde week getraind. (Zaterdagmorgen is een vaste trainingsdag). Maar als ik dus mijn instructeur begrijp is dit geen goed schema. Wat vinden/weten jullie hiervan?
Dus jij traint dagelijks? Dat vind ik wel erg veel.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
48 uur, lijkt me wat aan de hoge kant
Ik heb er soms net 20 uur tussen zitten, en dan ben ik al redelijk tot goed hersteld. (Afhankelijk van de zwaarte van de training/wedstrijd) Ik denk dat het persoonlijk is. De ene hardloper heeft meer tijd nodig om te herstellen.
bijna, door mijn stage is mijn trainingsfrequentie van 4 a 5 naar 2 a 3 keer gegaan.. Aangezien binnenkort het zomerseizoen weer begint, en wat meer vrijheid heb gekregen om mijn stage kan ik nu meer gaan trainen.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dus jij traint dagelijks? Dat vind ik wel erg veel.
Het is vaak proppen..quote:Op zondag 4 februari 2007 20:37 schreef Aventura het volgende:
Pittig schema, dat kan ik echt niet opbregen met een 9-urige werkdag. Plus ik wil nog wel meer doen in mijn leven dan lopen
hardlopen naar je werk toe, daar opbergen. Volgende dag hardloop je weer terug naar huis met zelfde kleding. Je tas met alle spullen die je nodig hebt doe je net andersom. Zodat je altijd kleding hebt en je toch mooi 3 keer kan lopen in een week, zonder dat het extreem veel extra tijd kost (en die tijd was toch al nutteloos ingedeeld, daarnaast is niets zo relax als hardlopen na stress). Voila, je hebt daarnaast net zoveel sociaal leven als iedereen in nederlandquote:Op zondag 4 februari 2007 20:37 schreef Aventura het volgende:
Pittig schema, dat kan ik echt niet opbregen met een 9-urige werkdag. Plus ik wil nog wel meer doen in mijn leven dan lopen
en sommige mensen willen niet graag al bezweet (en daarna wellicht aardig stinkend) op hun werk zittenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hardlopen naar je werk toe, daar opbergen. Volgende dag hardloop je weer terug naar huis met zelfde kleding. Je tas met alle spullen die je nodig hebt doe je net andersom. Zodat je altijd kleding hebt en je toch mooi 3 keer kan lopen in een week, zonder dat het extreem veel extra tijd kost (en die tijd was toch al nutteloos ingedeeld, daarnaast is niets zo relax als hardlopen na stress). Voila, je hebt daarnaast net zoveel sociaal leven als iedereen in nederland![]()
enig probleem: je werk mag niet verder dan ongeveer 10km liggen, want dan wordt het nog een zware kluif voor een beginnend hardloper
Om nou elke dag een ongeveer 24 km hard te gaan lopen naar mijn stagequote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hardlopen naar je werk toe, daar opbergen. Volgende dag hardloop je weer terug naar huis met zelfde kleding. Je tas met alle spullen die je nodig hebt doe je net andersom. Zodat je altijd kleding hebt en je toch mooi 3 keer kan lopen in een week, zonder dat het extreem veel extra tijd kost (en die tijd was toch al nutteloos ingedeeld, daarnaast is niets zo relax als hardlopen na stress). Voila, je hebt daarnaast net zoveel sociaal leven als iedereen in nederland![]()
enig probleem: je werk mag niet verder dan ongeveer 10km liggen, want dan wordt het nog een zware kluif voor een beginnend hardloper
Ik woon 10 km van mijn werk en er zijn douchesquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Als je een redelijk conditie hebt, kan je ook starten bij week 7-8-9-10 van een beginnerstrainingsschema. Als ik voor iemand een trainingsschema op moet zetten, spiek ik nog wel eens op MyAsicsquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:21 schreef Flappekz het volgende:
Ik meld me hier even als potentieel beginnend loper. Afgelopen weekend heb ik een doel gehaald, 3 uurs spinningmarathon. Nu wil ik gaan beginnen met trainen voor een volgend doel. Voor nu zal dat een halve marathon zijn. Maar dit doel kan altijd bijgesteld worden
Mijn conditie is prima in orde, ik korfbal op redelijk niveau, en ben regelmatig in de sportschool te vinden. Maar dat is een hele andere tak van sport dan het lopen van langere afstanden.
Nu heb ik wel wat schema's gevonden op internet, maar dat zijn allemaal schema's voor échte beginners, mensen die de conditie nog moeten opbouwen. Hebben jullie misschien tips voor me? Waar moet ik mee beginnen?
er was op mijn stage destijds een douche (ziekenhuis, afdeling farmacie) dus toen kon het makkelijkquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:53 schreef ellos het volgende:
ja hoe doe je dat Grumpey? dan kom je helemaal bezweet aan! wat voor werk doe je dan????
Jo flap! hattrickerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:21 schreef Flappekz het volgende:
Ik meld me hier even als potentieel beginnend loper. Afgelopen weekend heb ik een doel gehaald, 3 uurs spinningmarathon. Nu wil ik gaan beginnen met trainen voor een volgend doel. Voor nu zal dat een halve marathon zijn. Maar dit doel kan altijd bijgesteld worden
Mijn conditie is prima in orde, ik korfbal op redelijk niveau, en ben regelmatig in de sportschool te vinden. Maar dat is een hele andere tak van sport dan het lopen van langere afstanden.
Nu heb ik wel wat schema's gevonden op internet, maar dat zijn allemaal schema's voor échte beginners, mensen die de conditie nog moeten opbouwen. Hebben jullie misschien tips voor me? Waar moet ik mee beginnen?
zeker aan te raden in een mooi-weer weekjequote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik woon 10 km van mijn werk en er zijn douchesKlinkt als een goed plan inderdaad.
Ik heb hier om de hoek een mooi rondje in het Zuiderpark, staan zelfs afstanden aangegeven op het pad als het goed isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Jo flap! hattricker!
begin eens met een rondje van 4-5 kilometer te lopen, neem gewoon een tempo aan dat je relax vind om te lopen en stippel van tevoren 4-5 km uit op www.map24.com in jouw omgeving (over leuke paden natuurlijk). Bekijk hoeveel moeite je dit kost en hoeveel tijd dit je kost. Lukte het niet zonder pauze? ga dan wat minder snel van start, maar probeer wel telkens de afstand uiteindelijk uit te lopen (dit in tegenstelling tot beginners, die gewoon wat minder lang door moeten lopen). Overbelast niet, vaker trainen is niet perse beter. Als het goed lukt probeer je hetzelfde maar dan 8-10 km.
Geef hier maar even tijden door, wij vinden het ook leuk om jouw vooruitgang te zien.![]()
Intervaltraining is ideaal om je tempo te verhogen. Hoe lang train je al? 5 km in 10 km/u moet wel te doen zijn als je een beetje basisconditie hebt opgebouwd. Sowieso is wedstrijdtempo al hoger dan trainingstempo door de spanning enzo.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, ik doe nu zo'n 35 minuten over een rondje van 5 km en ik heb geroepen dat ik bij de Westland Marathon op 31 maart de 5 km binnen een half uur kan doen.
Maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?Ik wil het natuurlijk wel halen.
Westland marathon komt denk ik te vroeg voor me....hoewel het wel lekker dichtbij isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, ik doe nu zo'n 35 minuten over een rondje van 5 km en ik heb geroepen dat ik bij de Westland Marathon op 31 maart de 5 km binnen een half uur kan doen.
Maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?Ik wil het natuurlijk wel halen.
De halve marathon is wel vroeger dan normaal.. Verleden jaar was ie in eind April nu op 31 maart.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Westland marathon komt denk ik te vroeg voor me....hoewel het wel lekker dichtbij is
Flappekz heeft altijd in Poeldijk gewoond...
Het lijkt wel of heel Hattrickend Fok! aan de hardloop isquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:39 schreef jde_kok het volgende:
Eerste halve marathon komt eraan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |