Handleiding Casio fx-82ms in pdfquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:50 schreef most_wanted het volgende:
Hoe reken ik % uit
[afbeelding]
Hiermee?
Je kunt het afleiden uit de axioma's, zoals op die pagina wordt aangegeven.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:21 schreef teletubbies het volgende:
oh okee, ik dacht dat het volgde uit een of andere axioma, maar blijkbaar is het bestaan van de lege verz. zelf een axioma...
kanonieke afbeelding:S wat houdt dat in!?
Tik bij Google het volgende maar eens in, dan is het de eerste hit: sinh cosh wikiquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:50 schreef Schuifpui het volgende:
Pff ik blijf hier maar terugkomen geloof ik![]()
Nog steeds differentiaal vergelijkingen.![]()
Ik kom regelmatig sinh, cosh, tanh, coth etc tegen, maar eigenlijk kan ik er totaal mee rekenen,omdat ik dat nooit eerder heb gehad. Is er iemand die een overzichtje heeft van deze functies uitgedrrukt in e-machten en eventueel een grafiekje erbij? Wat standaard waarden, cosh(0)=.. cosh(pi)=... zou me ook erg helpen. Heb zelf al proberen te zoeken, maar via google wil het niet erg werken en ik zou zo 1,2,3 niet weten hoe ik zoiets kan vinden.
Dankje, die stap miste ik even.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:39 schreef GlowMouse het volgende:
u' / u = -b(x)
d/dx ln(u) = -b(x) (vanwege kettingregel)
http://en.wikipedia.org/w(...)The_radix-2_DIT_casequote:The Danielson-Lanczos work predated widespread availability of computers and required hand calculation (possibly with mechanical aides such as adding machines); they reported a computation time of 140 minutes for a size-64 DFT operating on real inputs to 3-5 significant digits.
Tja, hier is je notatie al dubieus. Ten eerste noteren we vectoren met ronde haken. En ten tweede is het tekentje = uitgevonden voor gelijkheid. Dus a = (1,2,3,4) en b = (4,3,2,1).quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:43 schreef Boondock_Saint het volgende:
Ik had hier al een topic over geopend, maar werd toen doorverwezen naar dit topic:
Ik moet als opdracht voor school het volgende met de hand berekenen (dus geen programmeeropdracht, code voor de FFT kan ik zelf ook wel vinden):
Gegeven de coefficientvectoren a [1,2,3,4] en b[4,3,2,1], geef de convolutie vector c door gebruik te maken van het Fast Fourier Transform algoritme.
Waar ik de vorige fout in je notatie nog kon ontcijferen lukt het me hier toch echt totaal niet. Je hebt X1, Y1 noch Z1 gedefinieerd en dan ga je vragen of de formule die je ervoor geeft klopt.quote:So far so good, het is het algoritme van Cook en Tukey en ik ben het helemaal doorgelopen. dus:
- Beide vectoren aangevuld met n=4 nullen.
- Van beide de FFT berekend (er van uitgaande dat ik dit goed heb gedaan)
Als w (lees: omega) heb ik e^0.25*PI*i (want n = 8), waarin i een complex getal is. De volgende stap is echter het per element vermenigvuldigen van die twee vectoren dus bijvoorbeeld: Z1 = X1 * Y1
Een trapezium is 2D, maar wat je bedoelt is een ander figuur.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:41 schreef Mainport het volgende:
Hoe bereken je de inhoud van een trapezium met als grondvlak een veelhoek (variërend van 3, 4, 5, 6 en 8)? Er zijn twee series, eentje met hellingshoek van de zijvlakken 75 graden en de andere zestig.
Ik ben lui: http://mathaware.org/mam/00/master/essays/B3D/2/egypt.htmlquote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:14 schreef Mainport het volgende:
In feite moet ik de inhoud van een afgeknotte piramide berekenen ja, maar ik vind dat niet echt makkelijk.
Hier een plaatje: [afbeelding]
Kan je wel de inhoud van een niet afgeknotte pyramide berekenen?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:14 schreef Mainport het volgende:
In feite moet ik de inhoud van een afgeknotte piramide berekenen ja, maar ik vind dat niet echt makkelijk.
Hier een plaatje: [afbeelding]
Ja, sorry. Nu ik het zo terug lees is het allemaal een beetje onduidelijk. Ik was dan ook helemaal gaar. X1 en Y1 zijn de 2e elementen uit beide coefficienten vectoren na de FFT.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Tja, hier is je notatie al dubieus. Ten eerste noteren we vectoren met ronde haken. En ten tweede is het tekentje = uitgevonden voor gelijkheid. Dus a = (1,2,3,4) en b = (4,3,2,1).
[..]
Waar ik de vorige fout in je notatie nog kon ontcijferen lukt het me hier toch echt totaal niet. Je hebt X1, Y1 noch Z1 gedefinieerd en dan ga je vragen of de formule die je ervoor geeft klopt.
Helaas, als je wilt dat iemand je vraag beantwoordt zul je die vraag toch eerst op een fatsoenlijke manier moeten formuleren.
Heb je een parameterisatie van de cirkel in bolcoördinaten, of is dat juist je probleem?quote:Op zondag 21 januari 2007 11:43 schreef Koewam het volgende:
hoe bereken je de oppervlakte van een cirkel op een bol?
UC'= dUC/dt = Ub/(RC) * exp( -t/(RC) )quote:Op zondag 21 januari 2007 10:36 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik zit een beetje vast met een oefen tentamenvraag.
Het gaat over de volgende vraag, ik loop bij A ram vast en kom er totaal niet uit, misschien dat iemand weet hoe je hem moet oplossen?
Uc=Ub(1-e^-(t/r*c)
Uc=12(1-e^-(0.2/500*100*10^-6)
We weten bij een serie schakeling van een weerstand en een condensator dat Uv=12V R=500ohm C=100u
Uv=R*C*Uc' + Uc
A) Stel de DV op (differentiaalvergelijking)
nee, heb ik niet.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:35 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Heb je een parameterisatie van de cirkel in bolcoördinaten, of is dat juist je probleem?
Je r is vast op je bol, als je het middelpunt van de cirkel op de z-as ligt dan is een van je hoeken (die t.o.v. de z-as, theta) vast voor je cirkelrand. Dan kan je over het oppervlak integreren met theta van 0 naar die hoek en phi van 0 naar 2 pi.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:42 schreef Koewam het volgende:
[..]
nee, heb ik niet.
Bestaat er geen formule oid voor?
Probeer de kastjes eens zo in te delen dat als er twee in één kastje zitten, je met dat kastje som 104 krijgt.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:53 schreef teletubbies het volgende:
Let A be any set of 20 distinct integers chosen from the arithmetic
progression 1,4,7,...,100. Prove that there must be two distinct integers in A whose sum is 104. [Actually, 20 can be replaced by 19.]
ik denk dat dit opgelost kan worden mbv van 't postvakprincipe en ik gok dat het te maken heeft
met modulo 3. KAn iemand een hint geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
Het volume kun je inderdaad niet kleiner krijgen. De oppervlakte wel, tot een bepaald punt. En dat punt moet ik hebben, maar daarvoor heb ik eerst de benadering voor de inhoud nodig.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:56 schreef GlowMouse het volgende:
Wat is klein? De inhoud blijft een liter, dus het volume kun je niet kleiner krijgen. Eerder had je het over een minimale oppervlakte, maar wat zijn daarbij de restricties? Zonder restricties knot je hem natuurlijk slechts infinitesimaal weinig af.
Op die manier kun je h toch in x uitdrukken? Dat is namelijk wat we nodig hebben.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:04 schreef GlowMouse het volgende:
Benadering voor de inhoud? Die is 1L dus daar valt weinig aan te benaderen.
Minimale oppervlakte, dus ook zijkanten erbij.quote:En voor een minimaal grondvlak neem je toch de niet afgeknotte piramide met grondvlak b*b en hoogte h. Er geldt b²h/3 = 1000 (b en h in cm) en 2h/b = tan(75), en dat is op te lossen.
Ja zoiets!!quote:Op zondag 21 januari 2007 13:40 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
UC'= dUC/dt = Ub/(RC) * exp( -t/(RC) )
UV = Ub * exp(-t/RC) + Ub ( 1- exp(-t/RC))
Zoiets bedoel je?
Zoutzuur is een oplossing van HCl in water. Water is dus aanwezig. Calciumcarbonaat lost op in water, wat de splitsing in ionen verklaart.quote:Op zondag 21 januari 2007 21:59 schreef MeScott het volgende:
Hierover twee vragen: hoezo is er water aanwezig voor de reactie ? Dat wordt nergens gezegd
En, hoe moet ik zelf bedenken dat die Ca[sup2+[/sup] zich in de reactievergelijking afsplitst van CaCO3 ?
Zolang azijnzuur niet opgelost is in water zijn er helemaal geen vrije ionen. Als iets zuur is, betekent dat slechts dat er een proton afgestaan kan worden, meer niet. Zonder ionen in oplossing is er geen geleiding mogelijk (metalen uitgezonderd).quote:D is goed, maar waarom ? Omdat azijnzuur te weinig H+-ionen heeft oid
Een zuur is sterk wanneer het volledig in ionen splitst. Splitst het niet volledig in ionen, dan is het zuur zwak. Dat is toch consistent?quote:Alleen stelling 2 is goed (volgens het antwoordenblad). Maar zijn deze twee vragen en antwoorden dan niet tegenstrijdig
Je kunt hier het beste per antwoord nagaan wat er gebeurt. Omdat dit over zuren/basen gaat ligt antwoord D voor de hand: het hydroxideion is een base, en opgelost in het water (natronloog is een oplossing van natriumhydroxide in water) kan het reageren met het ammoniumion. Een van de reactieproducten is ammoniak, een gas. Ammoniak lost wel goed op in water, dus of het in praktijk ook daadwerkelijk als gas ontsnapt weet ik niet zeker.quote:4. Op één van deonderstaande stoffen druppelt men natronloog. Daardoor ontstaat een gas. De stof kan geweest zijn:
A K2CO3
B KNO3
C K2SO4
D NH4Cl
Geen idee hoe op te lossen, hoe moet ik weten welke stof een gas veroorzaakt als het reageert met natronloog ?
Ohja, dat van dat water was niet zo slimquote:Op zondag 21 januari 2007 22:30 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zoutzuur is een oplossing van HCl in water. Water is dus aanwezig. Calciumcarbonaat lost op in water, wat de splitsing in ionen verklaart.
OK, da's duidelijkquote:Zolang azijnzuur niet opgelost is in water zijn er helemaal geen vrije ionen. Als iets zuur is, betekent dat slechts dat er een proton afgestaan kan worden, meer niet. Zonder ionen in oplossing is er geen geleiding mogelijk (metalen uitgezonderd).
Excuses, dat is inderdaad mijn aanname geweest. De stelling die volgens het antwoordenblad juist was, is stelling 1. Dus dat je spreekt over een zwak zuur als het zuur slecht oplost in water.quote:Een zuur is sterk wanneer het volledig in ionen splitst. Splitst het niet volledig in ionen, dan is het zuur zwak. Dat is toch consistent?
Dus als ik je goed begrijp kan natronloog reageren met het ammoniumion tot ammoniak ? Ik had juist geleerd dat ammoniak in water ammonium-ionen vormden.. Dan zou natronloog dus zorgen voor het vormen van ammoniak, en als je die ammoniak opvangt en met water mengt krijg je weer ammoniumionen ?quote:Je kunt hier het beste per antwoord nagaan wat er gebeurt. Omdat dit over zuren/basen gaat ligt antwoord D voor de hand: het hydroxideion is een base, en opgelost in het water (natronloog is een oplossing van natriumhydroxide in water) kan het reageren met het ammoniumion. Een van de reactieproducten is ammoniak, een gas.
Het splitst in de ionen Ca2+ en CO32- omdat calciumcarbonaat een zout is.quote:Op zondag 21 januari 2007 23:04 schreef MeScott het volgende:
Ohja, dat van dat water was niet zo slimMaar hoe moet ik weten dat calciumcarbonaat splitst in Ca en CO3 ? Puur omdat CaCO3 geen bestaande base is en CO3 wel ?
Stelling 2 is zeker juist. Wat betreft stelling 1: een sterk zuur splitst geheel in ionen en is dus goed oplosbaar. Of andersom slechte oplosbaarheid een zwak zuur impliceert weet ik niet, want ik weet niet zeker of er zwakke zuren bestaan die niet oplossen.quote:Excuses, dat is inderdaad mijn aanname geweest. De stelling die volgens het antwoordenblad juist was, is stelling 1. Dus dat je spreekt over een zwak zuur als het zuur slecht oplost in water.
Daar twijfelde ik ook even aan, maar ik denk toch dat het klopt. Ammoniak is in evenwicht in water: NH3(aq) + H2O <=> NH4+(aq) + OH-(aq). Je voegt nu veel hydroxideionen toe, dus wanneer de oplossing verzadigd is met NH3, zal dit toch als gas ontsnappen. Ik ben geen chemicus, maar dit lijkt me het meest aannemelijk.quote:Dus als ik je goed begrijp kan natronloog reageren met het ammoniumion tot ammoniak ? Ik had juist geleerd dat ammoniak in water ammonium-ionen vormden.. Dan zou natronloog dus zorgen voor het vormen van ammoniak, en als je die ammoniak opvangt en met water mengt krijg je weer ammoniumionen ?
Ja, logisch natuurlijkquote:Op maandag 22 januari 2007 00:09 schreef GlowMouse het volgende:
Het splitst in de ionen Ca2+ en CO32- omdat calciumcarbonaat een zout is.
Ok, dus het antwoordenblad zit hier fout ? Fijn, zit je dan een kwartier naar te kijken..quote:Stelling 2 is zeker juist. Wat betreft stelling 1: een sterk zuur splitst geheel in ionen en is dus goed oplosbaar. Of andersom slechte oplosbaarheid een zwak zuur impliceert weet ik niet, want ik weet niet zeker of er zwakke zuren bestaan die niet oplossen.
Ok, ik begrijp hem!quote:Daar twijfelde ik ook even aan, maar ik denk toch dat het klopt. Ammoniak is in evenwicht in water: NH3(aq) + H2O <=> NH4+(aq) + OH-(aq). Je voegt nu veel hydroxideionen toe, dus wanneer de oplossing verzadigd is met NH3, zal dit toch als gas ontsnappen. Ik ben geen chemicus, maar dit lijkt me het meest aannemelijk.
De verandering is 6 dB.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:12 schreef MaxC het volgende:
Ik heb morgen toets voor Natuurkunde, o.a. over Geluid
Maar ik heb geen idee hoe je deze vraagt oplost:
Een mannenkoor van 40 mensen zingt, je meet een geluid van 80 dB. Even later stoppen een paar mannen en daarna meet je 74dB.
Hoeveel koorleden zijn gestopt?
http://www.research.att.com/~njas/sequences/A000793quote:Op maandag 22 januari 2007 22:55 schreef teletubbies het volgende:
Hier een vraagje over permutaties en ordes.
als ik bijv S11 heb en ik wil weten wat de maximale orde is van een element uit S11,
hoe kan ik dit het meest efficient doen, zonder alle mogelijkheden uit te gaan schrijven?
kan iemand het antwoord geven voor een willekeurige euu mmm Sn?
alvast bedankt
De e-machten vallen tegen elkaar weg en dan volgt UV=Ub.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ja zoiets!!
Heb je toevallig ook nog zin om de laten zien hoe je de algemene oplossing van deze DV berekent![]()
Toevallig heeft een aio die ik ken hier iets over geschreven, lees maar even, sowieso leuk om te lezen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:23 schreef Rejected het volgende:
Ik weet niet precies of het beta of een alfa vraag is, but here it goes:
Ik moet voor een opdracht een artikel lezen dat over zetelverdeling gaat.
Er worden in dit artikel bepaalde methodes besproken om dit zo eerlijk mogelijk te doen zonder dat er problematieken ontstaan.
Nu is de laatste vraag: Bedenk andere toepassingen waarin de problematiek vergelijkbaar is en dezelfde oplosmethoden kunnen worden gebruikt.
Voor de geinteresseerden, het gaat om het artikel van M.L. Balinski en H.P. Young over de Quota Methode. De Huntington Hill, Jefferson, Webster en Hamilton methodes worden besproken.
Bedankt!![]()
Wel leuk om te lezen iddquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:02 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Toevallig heeft een aio die ik ken hier iets over geschreven, lees maar even, sowieso leuk om te lezen.
http://www.kennislink.nl/web/show?id=133140&vensterid=811&cat=60360
http://www.math.uu.nl/people/noort
Je kan de orde van een reactie alleen bepalen met een experiment. De orde van een reactie is de som van de coefficiënte van de snelheidsbepalende stap.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:48 schreef MaxC het volgende:
Hoe kan je bij de reactiesnelheid zien bij Scheikunde, of de reactie van de 1e of 2e orde is?
Bijvoorbeeld: N2 + 2H2 -> 2NH3
en daarna ook een winnende strategie maken.quote:Het te schrijven C++-programma dient het volgende te doen. Voor een door de gebruiker in te voeren waarde van N moet een dubbelverbonden pointerlijst met 2N + 1 vakjes worden gemaakt. Ieder vakje bevat een char, met mogelijke waardes B, G of ., een pointer naar het er links van gelegen vakje (of NULL) en een pointer naar het er rechts van gelegen vakje (of NULL).
Vervolgens verschijnt er een klein menu met als opties stoppen, toevoegen (er worden links en rechts een vakje met een kameel, links bruin en rechts grijs, toegevoegd; in feite wordt N met 1 opgehoogd), verwijderen (er worden links en rechts een vakje verwijderd, mits links een grijze en rechts een bruine kameel staat) en "zetten". In geval van een zet kiest de gebruiker een kleur (bruin of grijs) en een nummer tussen 1 en N, zeg j. Als de j-de kameel (gezien in de bewegingsrichting) van de gekozen kleur mag bewegen, wordt de zet gedaan — anders niet. De gebruiker kan ook een k-tal random zetten laten doen (gebruik de random-generator). Het programma stopt als er geen reguliere zetten meer mogelijk zijn, en laat na iedere zet (ook na tussenzetten) de posities van de kamelen zien. Als het juiste einddoel bereikt is, wordt dit meegedeeld.
Aanwezigheid van zuurstof als antwoord op je eerste vraag lijkt me. Kan je ook wel in je BINAS zien, verbanding van O² levert veel meer zuurstof op dan de melkzuurcyclus. En oxidatieve fosforylering weet ik echt niet meer, heb je geen boek ofzoquote:Op maandag 29 januari 2007 15:24 schreef WyBo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat gisten inhoudt bij de dissimilatie? En wat bepaald of je de alcoholgisting krijgt of de melkzuurgisting? Zie binas 68B. En wat gebeurt er precies bij de oxidatieve fosforylering? (binas 68D
Ja, anders zou je pythagoras wel kunnen gebruiken, dat kan niet, dus doe je de sinusregel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:05 schreef MaxC het volgende:
Heeft iemand een leuk vraagstukje waar je de Cosinusregel of de Sinusregel moet gebruiken, even om te testen![]()
Bij een driekhoek zonder een rechte hoek kan je gewoon de Sinusregel gebruiken he?
Sin alpha Sin Beta
---------- = -----------
a b
Precies dezelfde vraag had je maanden geleden ook al gesteld, hier. Heb je nu zo'n slecht geheugen of steek je er echt niets van op?quote:Op zondag 28 januari 2007 02:19 schreef Merkie het volgende:
[afbeelding]
Antwoord moet 2/3 zijn, ik kom op 0. Help? Wat doe ik fout? Heb het al 10x geprobeerd, 10x kom ik op wat anders en geen 2/3. Aargh, word er gek van.
Wow, ik besteed mijn zaterdagavond echt op een gezellige manier.
Ja, ik moest hem herkansen maar toen snapte ik hem met jou uitleg ook niet. Ik vind jouw geheugen bizar goed overigens.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:24 schreef Riparius het volgende:
[..]
Precies dezelfde vraag had je maanden geleden ook al gesteld, hier. Heb je nu zo'n slecht geheugen of steek je er echt niets van op?
t is wel slordig en niet leuk om te volgen...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:44 schreef GlowMouse het volgende:
Het lijkt me makkelijker om te schieten op de code die je al hebt
Ik weet niet wat een PO is maar de Mandelbrot reeks en de gulden snede vind ik persoonlijk 2 vanquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:54 schreef MaxC het volgende:
Weet iemand nog een leuk onderwerp voor een Wiskunde B1 PO?
6 VWO zit ik
Complexe getallen, dat vind ik een heel mooi onderwerp, en het kent ontzettend veel toepassingen in bv de natuurkundequote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:54 schreef MaxC het volgende:
Weet iemand nog een leuk onderwerp voor een Wiskunde B1 PO?
6 VWO zit ik
Da's volgens mij partiële integratie wat je nu zegt (dat met u en du). Met partiële integratie gaat niet werken, dan houd je volgens mij altijd de integraal van een product van een cosinus en/of sinus functie over, en zodoende kan je het niet als F(x) + C schrijven. Ik denk dat je hem eerst moet herschrijven op de één of andere manier. Of een sneaky substitutiequote:Op donderdag 8 februari 2007 21:22 schreef teletubbies het volgende:
schrijven als som of verschil... van twee hoeken dan integreren..
of gebruik maken van..euu mmm productregel?
u=cos3x en dv=cos2xdx ? ...
alle twee kunnen..
Stel dat de Q-vectorruimte opgespannen door B niet heel R is. Dan is er dus een x in R die niet te schrijven is als Q-lineaire combinatie van elementen van B.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:53 schreef teletubbies het volgende:
2)B spant R op als Q-vectorruimte (hier heb je de maximaliteit van K nodig).
mmm dit kan ik niet zo goed volgen...hoe moet ik beginnen?
Nee, kortste pad algoritmen hebben niets te maken met de simplex methodequote:Op zondag 11 februari 2007 14:05 schreef zquing het volgende:
bedankt voor je uitleg,
Als het goed is moet de simplex methode toch wel iets met grafen te maken hebben, dit omdat we het dit blok over graven hebben gehad en dat een andere opdracht van het PO het bedenken van een algoritme was om de afstand tussen punten in graven te bepalen.
De handigste manier om je het toegelaten gebied van een LP probleem (dat is die closed convex polytope) voor te stellen, is door te beginnen met de hele ruimte. Als je maar 2 variabelen hebt is dat dus het platte vlak en als je 20 variabelen hebt moet je je best doen om een 20-dimensionale ruimte voor te stellenquote:Wat ik uit de wiki haalde was dat "closed convex polytope" Dit betekent toch dat een simplex probleem kan vertalen tot een graaf(dit ook kijkend naar het plaatje)?
Ook snap ik niet echt hoe je het plaatje moet uittekenen, maar hier ga ik zelf nog even over nadenken,
duidelijker dan dat krijg je het niet xDquote:Op zondag 11 februari 2007 14:26 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Nee, kortste pad algoritmen hebben niets te maken met de simplex methode.
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 10x + 7y + 8w <=1000 15x + 20y + 11w <=2000 Tableau #1 x y w s1 s2 p 10 7 8 1 0 0 1000 15 20 11 0 1 0 2000 -10 -12 -9 0 0 1 0 Tableau #2 x y w s1 s2 p 4.75 0 4.15 1 -0.35 0 300 0.75 1 0.55 0 0.05 0 100 -1 0 -2.4 0 0.6 1 1200 Tableau #3 x y w s1 s2 p 1.14458 0 1 0.240964 -0.0843373 0 72.2892 0.120482 1 0 -0.13253 0.0963855 0 60.241 1.74699 0 0 0.578313 0.39759 1 1373.49 |
Daar staat dat suiker > 0 en dat 0 < 1000, en op de tweede regel iets soortgelijks. Ik zou dit net als de regels erboven in woorden omschrijven: Er is 1000 suiker en 2000 koolzuurgas beschikbaar. In de formulering eronder zou ik nog vermelden dat X1,X2,X3 >= 0.quote:suiker>0<1000
koolzuur>0<2000
quote:Op maandag 12 februari 2007 12:29 schreef mstr het volgende:
Zou iemand mij even willen helpen met het beantwoorden van 2 vragen?
Niet een topic die mensen van mij gewend zijn maarja, hier komen ze:
Wat zijn driehoeks en vierhoeks getallen en hoe komen ze tevoorschijn?
massa/ladingverhouding oid?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:28 schreef WyBo het volgende:
Wie weet hoe dit begrip ook wel in het Nederlands bekend staat?
ja oidquote:
In mijn natuurkundeboek (ik heb het even opgezocht) staat er wel iets over de lading/massaverhouding. Dit is hetzelfde, maar dan omgekeerdquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:42 schreef WyBo het volgende:
[..]
ja oidHoopte dat iemand mij het exact kon vertellen. Kon er in Binas ook al niks over vinden.
Zal het morgen wel ff aan mn natuurkunde leraar vragen. Die is ook nog eens goed in Engels dus komt goedquote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:55 schreef freiss het volgende:
[..]
In mijn natuurkundeboek (ik heb het even opgezocht) staat er wel iets over de lading/massaverhouding. Dit is hetzelfde, maar dan omgekeerd
oooh okeey:)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:17 schreef teletubbies het volgende:
Ik heb twee ideeen:
er is een element in R die niet te schrijven is als Q-lineaire combinatie van elementen van B.
het is duidelijk dat x niet in B zit. Dus x zit in RB.
1)
beschouw BU{x}, deze is niet lineair onafhankelijk omdat B al een maximale keten bevatte.
dus als geldt:
a.x+SOm(biqi)=0
dan is a niet gelijk aan 0:
dus x= -1/a *SOm(biqi)
maar ik weet niet wat dit precies impliceert.. 1/a is een element uit R ( misschien ook B!?)..
in ieder geval.. als a uit B is dan volgt dan B hele x spant en dat is n tegenspraak
het andere idee ga ik later typen..
Je kunt deze d.v. herleiden totquote:Op maandag 12 februari 2007 16:55 schreef Bioman_1 het volgende:
Hoi allemaal, ik heb een vraagje over het oplossen van een differentiaalvergelijking. Het gaat om het volgende beginwaardeprobleem:
2x2 y'(x) = x2 + y 2, met y(2) = 4.
Nu is het de bedoeling om dit op te lossen dmv een 'handige' substitutie (dit omdat we alleen nog maar geleerd hebben hoe we eerste orde DV's kunnen oplossen). Maar dat lukt me niet!
Ik heb al geprobeerd:
v = y2
v = y2 / x2
v = y / x
v = x/y
Maar daarmee lukt t me niet. Wie geeft mij de geschikte substitutie?
Niet echt denk ik. Het gaat om het herleiden tot een standaard type en daar zijn wat (bekende) methoden voor. Toch ook ervaring dus.quote:En als bij-vraagje: Is er een handig 'ezelsbruggetje' om substituties te zoeken, of is het gewoon een kwestie van proberen (en ervaring uiteraard)?
Je moet het product cos(3x)∙cos(2x) omzetten in een som van twee goniometrische functies, die je dan apart kunt primitiveren. We hebben:quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:21 schreef Alxander het volgende:
Kickje![]()
[afbeelding]
Ik loop een beetje vast bij deze, iemand een hint of een beetje uitleg?
Alvast bedankt!
Ok, uhu duidelijk, maar hoe dan verder?quote:
Ja dat weet ik maar ik moet toch die derde en vierde macht er nu ook nog uitfilteren op de één of andere manier?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:06 schreef GlowMouse het volgende:
Een bekende stelling luidt dat als a*b = 0 dan a=0 of b=0. Dat is ook de reden dat je de linkerkant van de vergelijking als product wilt schrijven.
Dus:quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:14 schreef GlowMouse het volgende:
Je hebt nu dat 5x³ = 0 of 16x4 - 1 = 0. Verder weet je dat als ab=c dat a=c1/b. Een derdemacht is helemaal geen probleem.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:26 schreef Tomek het volgende:
[..]
Dus:
5x3 = 0
5x = 01/3
lijkt me dat x hier 0 is??
en 16x4 - 1 = 0
16x4 = 1
x4 = 1/16
x = 0?
OF
16x4 = 1
16x = 11/4
x = 1,25 / 16
x = 0,078125 ??
En dan de tweede oplossing vergetenquote:
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:31 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
En dan de tweede oplossing vergeten![]()
Ja. Als je twijfelt of een oplossing goed is, kun je hem altijd weer invullen. 16x4 - 1 = 16 * (-1/2)4 - 1 = 16 * 1/16 - 1 = 0.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:33 schreef Tomek het volgende:
dus x = 1/2 of -1/2 ?
Ik kies a uit B. dus x= -1/a *SOm(biqiquote:Kijk nog eens goed naar waar je a in kiest.
Ja, het zijn groene lijntjes met een 3, een 4 en een x!quote:
Als je bedoeling is x uit te rekenen kan je volgens mij niks met alleen deze gegevens.. Zijn die hoeken die hier recht getekend zijn ook echt 90 graden? Is de rechterdriehoek gelijkbenig? Is de linkerdriehoek een driehoek met zijdes 4 en 1? Dan kom je met pythagoras al ergens, al zie ik niet hoe je dan verder moet zonder bekende hoeken... (sinus/cosinusregel?)quote:
Ja, dit is correct.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:23 schreef da_rippah het volgende:
Okay, ik weet nog niet zeker of ik het begrijp, maar is het volgende dan waar?
(n+3)! = (n+3)(n+2)(n+1)n! ?
Ok, dan begrijp ik het denk ik. Het ging mij eigenlijk om deze opgave, die is mij nu ook duidelijk:quote:
Dan heb ik: (u - 1) ln u geeft: 0.5u^2 * ln u - int{ (0.5u^2 - u ) / u du }.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:07 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij was de integraal van x ln x wel bekend. Substitueer x+1.
Ja, volgens mij doe je dat goed. (0.5u^2 - u ) / u kan je toch schrijven als 0,5u - 1? En daar kan je makkelijk een primitieve van vinden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:15 schreef Boondock_Saint het volgende:
[..]
Dan heb ik: (u - 1) ln u geeft: 0.5u^2 * ln u - int{ (0.5u^2 - u ) / u du }.
Dat schiet niet echt op, want dan heb ik weer een breuk waarvan de teller van een grotere orde is dan de deler en ik dus ook geen partiele breuksplitsing kan toepassen. Als ik die laatste term echter weer partieel ga integreren, dan komt er weer iets als x ln x terug
quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, volgens mij doe je dat goed. (0.5u^2 - u ) / u kan je toch schrijven als 0,5u - 1? En daar kan je makkelijk een primitieve van vinden.
Ik heb em inmiddels opgelost. Blijkt dat onze docent de formule voor het uitrekenen van het residue verkeerd op het bord heeft gezet :Squote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:45 schreef Bioman_1 het volgende:
...
quote:Op zondag 25 februari 2007 17:58 schreef Market_Garden het volgende:
Heehee mensen, ik ben bezig met het begrijpen van de groepentheorie. Opzich begrijp ik een groot deel van hoe het zit met bewerkingen en dingen, heb hier ook theorie voor gevonden en ben dat aan het doorwerken.
Alleen zit ik vast bij de precieze definitie van een groep. Het staat wel genoemd in meerdere bronnen maar op een of andere manier heb ik zo niet de ingeving dat ik echt snap wat het precies is. Ik kan er op het moment dus wel redelijk wat mee, maar waar ik precies mee bezig ben daar schort het aan, kan iemand mij helpen?
Een groep (G, * ) is een niet-lege verzameling G met een associatieve binaire bewerking , een voor de bewerking neutraal element e en bij elk element a een voor de bewerking invers element a - 1.
Dit soort beschrijvingen vind ik wel, maar maakt het voor mij niet duidelijk..
Bedanktquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:36 schreef GlowMouse het volgende:
Omdat de schuine zijde 1 is, geldt dat de oppervlakte van de grootste gelijkbenige driehoek gelijk is aan sin18 * cos18 (tweemaal de oppervlakte van de driehoek, tweemaal de halve basis * hoogte).
Bij de tweede driehoek is de schuine zijde precies de helft van de eerste driehoek. Dit werkt door in zowel de basis als de hoogte, zodat de oppervlakte 1/4de is van de oppervlakte van de grootste driehoek. Aldus krijg je voor de totale oppervlakte van alles: sin18 * cos18 * (1 + 1/4 + 1/16 + ....) = 4/3 * sin18 * cos18 = 2/3 * 2 * sin18 * cos18 = 2/3 * sin36
1 2 3 | [2 5] [1 0] [1 3] [0 1] |
Nee, het aantal stapjes is gelijk. Maar om te vegen zijn er vaak veel verschillende mogelijkheden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:31 schreef Merkie het volgende:
Hmm, GlowMouse gebruikt een stap minder, is nog wat sneller dus.
Ja, dat is dus het probleem.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:46 schreef Bioman_1 het volgende:
volgens mij convergeert die integraal niet...
Er is wel een truc, vermenig met exp(-a*x) in de integraal, zodat die convergeert. Dus a>0.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:41 schreef soul114 het volgende:
Ik wil de volgede integraal uitrekenen:
Int { exp(i*k*x)*sin(-q*x) } dx
Met als grenzen x=0 tot x= oneidig
Heb al een poging dmv sin als exponent te schrijven, maar dan krijg ik een niet convergente term:
exp {i*x*(k+q)}
Iemand tips?
Of een andere manier om te laten zien dat de Fourier Transform (q variable in fourier domein) van (1/r)*exp{i*k*x} gelijk is aan (4 * pi)/(q^2-x^x)
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar dit is pertinente kolder.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:41 schreef soul114 het volgende:
De Fourier Transform (q variable in fourier domein) van (1/r)*exp{i*k*x} is gelijk aan (4 * pi)/(q^2-x^x)
Veel meer dan proberen kun je hier volgens mij niet doen. Je kunt eerst een normale verdeling gebruiken ter benadering van de t-verdeling om het 99-ste percentiel te vinden. Daarna kun je n oplossen, en kijken wat de t-verdeling precies doet met die n. Daarna kun je de n iets varieren als blijkt dat de benadering niet goed genoeg was.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:25 schreef Bioman_1 het volgende:
Dat wel ja. Ik heb genoeg hypotheses getoetst om iig een beetje te weten hoe het allemaal werkt. Het probleem hier is dat we verder helemaal geen info hebben, behalve het feit dat r=0.5. En de vraag is, volgens mij, om te testen (mbv een t-test) of dit significant verschilt van 0.
En of r=0.5 significant verschilt van r=0, hangt uiteraard af van het aantal vrijheidsgraden (en dus van de sample size)
We hebben ook een voorbeeld (http://www.phys.uu.nl/%7Ewal/data/lecture3.pdf en dan slide 10), maar daar is het aantal vrijheidsgraden al bekend. In dat voorbeeld zien we bijv. dat r=0.49326 niet significant verschilt van r=0 (op 99% niveau) als we 20 vrijheidsgraden hebben.
Maar in deze vraag wordt juist de sample size gezocht (en dus het aantal vrijheidsgraden).
Sorry!! Heb wat typo's gemaaktquote:Op maandag 5 maart 2007 21:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar dit is pertinente kolder.
Ah, in dat geval schrijf je sin(bla) als (exp(i*bla)-exp(-i*bla))/(2i). Zo schrijf je de integraal als een som van twee termen en elk van die termen behandel je met contourintegratie.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:13 schreef soul114 het volgende:
[..]
Sorry!! Heb wat typo's gemaakt
De Fourier Transform (q variable in fourier domein) van (1/x)*exp{i*k*x} is gelijk aan (4 * pi)/(q^2-k^2)
Ok, dat had ik dus al wel gedaan. Denk dat ik er wel uit ben!quote:Op maandag 5 maart 2007 22:26 schreef thabit het volgende:
[..]
Ah, in dat geval schrijf je sin(bla) als (exp(i*bla)-exp(-i*bla))/(2i). Zo schrijf je de integraal als een som van twee termen en elk van die termen behandel je met contourintegratie.
En dan moet ik de concentratie van de Aluminiumnitraat-oplossing uitrekenen.quote:In een bekerglas krijg je een 20 mL natronloog-oplossing: Na+ ( aq ) + OH-(aq).
De concentratie van de oplossing is 1,00 mol L-1, een deel van deze oplossing ga je 2x verdunnen met water.
Zorg ervoor dat jullie 10,00 mL van de 2x verdunde natronloog-oplossing in de pipet hebben zitten.
laat een hoeveelheid stof in een Aluminiumnitraat-oplossing leeglopen tot die verkleurt, lees op de pipet af hoeveel jullie hebben toegevoegd.
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:43 schreef SuperRogier het volgende:
Hmmz beetje vaag maargoed zoiets als dit vermoed ik:
10 mL verdunnen van 1 M wordt 20mL dus 0,5M
De oplossing die je gebruikt is dus 0,5 M
Alimuminiumnitraatoplossing is Al(NO3)3 waarschijnlijk
Verhouding Na+ : NO3- = 1 : 3
Alvast een beginnetje.. maar geen idee hoe je die formules moet gebruiken, nooit gebruikt..
Dat is ook maar wat ik uiteindelijk gedaan heb. Ik heb gewoon gekeken wanneer de toetsings-grootheid groter was dan de waarde in de t-tabel. En dit blijkt zo te zijn als n >= 26. Ik hoor achteraf wel of dit nu was wat de docent bedoelde...quote:Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Veel meer dan proberen kun je hier volgens mij niet doen. ...
Staan ze niet in het boek omdat het aantal vrijheidsgraden te hoog is, of is er een andere reden?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:25 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Heb ik alleen nog een vraagje. Ik heb nog een dergelijke vraag als hierboven, maar daarvoor heb ik t-waarden nodig die niet in de tabel staan. Maar op zich moet dat niet zo'n probleem zijn, want die getallen kan je natuurlijk gewoon uitrekenen. Maar hoe???
Je moet de straal van het bekertje op hoogte x in een formulevorm hebben en daarvan de integraal.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:09 schreef MaxC het volgende:
Een bekertje heeft de vorm van een afgeknotte kegel.
De diameter aan de bovenkant is 6,7 cm
Aan de onderkant 4,5 cm
De hoogte is(schuin dus gemeten) 8.8
Hoe kan ik nu de inhoud berekenen?
Ai, niet goed gelezen. Dan klopt het niet nee. En die 2,25 hoort er idd bij. En volgens mij zat ik ook diameters en stralen door elkaar te halen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:55 schreef GlowMouse het volgende:
Merkie: die 8,8 is de lengte van de schuine zijde, waardoor je integraal in de soep loopt. Verder zou de straal 2,25+0,25x zijn, omdat je nu een cilinder binnenin niet meetelt. Al met al hoort er ongeveer 217 uit te komen, rekenfouten voorbehouden
wortel 4 = 2quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:59 schreef The_Forcer het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom 2 Wortel 4 + Wortel 9 = 7?
Het is herleiden.
Er is een stelling die zegt dat elk morfisme van elliptische krommen dat 0 naar 0 stuurt automatisch een homomorfisme is. Dus als zo'n morfisme inverteerbaar is, is het een automorfisme.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:41 schreef spinor het volgende:
Stel p is een priem waarvoor geldt p = 2 (mod 3), E is de elliptische kromme y^2=x^3+1 over IFp2 en z is een oplossing van x^3-1=0 in IFp2.
Nu schijnt het zo te zijn dat de afbeelding die (x,y) naar (zx,y) stuurt een automorfisme van de groep van punten op de kromme E is. Hoe kan ik inzien dat dat zo is?
evenwichtsreactie: N2O4 <=> 2 NO2quote:Op maandag 12 maart 2007 18:33 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik kom niet uit de volgende sk opgave.
In vier glazen bollen van elk 1,00 L doen we afzonderlijk de onderstaande hoeveelheden stof:
1) 1 mol N02
2) 0,5 mol N2O4
3) 0,333 mol NO2 en 0,333 mol N2O4
4) 0,8 mol NO2 en 0,1 mol N204
De bollen worden in een thermostaat verwarmd tot 142 graden celcius. Nadat het evenwicht zich heeft ingesteld blijkt in alle vier de bollen 0,71 mol NO2 en 0,145 mol N2O4 aanwezig te zijn.
a) bereken de waarde van de evenwichtsconstante van het evenwicht bij 142 graden celcius als de evenwichtsreactie is opgeschreven als: N2O4 --> <-- (die pijltjes moeten boven elkaar) 2NO2
Nee, want er zijn totaal meer N'en en O'tjes in bol 5 dan in de andere bollen.quote:b) In een vijfde bol wordt er 0,4 mol NO2 en 0,6 mol N2O4 gedaan. Zelfde volume en zelfde opwarming. Is er dan ook dezelfde concentratie (0,71 mol NO2 en 0,145 mol N2O4) aanwezig. Motiveer het antwoord.
Gelijk, want de evenwichtsconstante is alleen afhankelijk van de temperatuur (geloof ik)quote:c) Is de waarde van de evenwichtsconstante die je hebt berekend uit de evenwichtsconcentraties in de vijfde bol, groter dan geljik aan of kleiner dan K berekend uit de eerste vier experimenten? Motiveer je antwoord
quote:Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn
Eh je hebt gelijk. Ik heb vraag a trouwens niet goed gelezen denk ik, ik vond het al zo vreemd dat ik er niet uitkwamquote:Op maandag 12 maart 2007 19:48 schreef freiss het volgende:
[..]
evenwichtsreactie: N2O4 <=> 2 NO2
K = [NO2]2 / [N2O4] = 0,712/0,145 = 3,476
[..]
Nee, want er zijn totaal meer N'en en O'tjes in bol 5 dan in de andere bollen.
[..]
Gelijk, want de evenwichtsconstante is alleen afhankelijk van de temperatuur (geloof ik)
[..]
![]()
Dit is echt een kwestie van direct de definitie toepassen, zit niks dieps in.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:06 schreef teletubbies het volgende:
heey:)
weer een vraagje:
stel je hebt een homomorfisme:S:S f:G-->G' en H is een ondergroep van G en H' is een ondergroep van G'.
bewijs:
het inverse beeld van H' is een ondergroep van G.
Tja, dat was niet de vraag.quote:ik heb aangetoond dat als H een ondergroep is van G dan is f[H] een ondergroep van G'.
Dat speelt in de oplossing verder geen rol.quote:Maar nu het omgekeerde is iets lastiger, niet ieder element in H' hoeft een inverse te hebben...
Thanks!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:19 schreef thabit het volgende:
[..]
Er is een stelling die zegt dat elk morfisme van elliptische krommen dat 0 naar 0 stuurt automatisch een homomorfisme is. Dus als zo'n morfisme inverteerbaar is, is het een automorfisme.
Als we het in projectieve coordinaten uitschrijven, (X:Y:W) |-> (zX:Y:W), dan zien we direct dat 0 naar 0 wordt gestuurd (0 is immers (0:1:0)). Er moet dus nog aangetoond worden dat deze formule inderdaad een morfisme definieert, dat wil zeggen dat als (x,y) een punt op de kromme is, dat dan ook (zx,y) op de kromme ligt. Dat kun je gewoon inzien door invullen: (zx)^3+1 = z^3x^3 + 1 = x^3 + 1 = y^2.
Dat de afbeelding inverteerbaar is is ook duidelijk: z heeft een multiplicatieve inverse z^2, dus (x,y) |-> (z^2x,y) is een inverse van onze afbeelding.
quote:Op maandag 19 maart 2007 19:01 schreef weasel85 het volgende:
Ja, ik krijg het even niet gevonden in de opdrachten boekje hoe ik deze som moet uitrekenen...
Maar de vraag luidt:
De heer Klaassen heeft zijn spaargeld ten bedrage van ¤4000 op een spaarrekening gestort. Na 225 dagen is dit bedrag aangegroeid tot ¤ 4.105. Stel het jaar op 360 dagen.
Bereken de interest die hij over deze periode van 225 dagen van de bank ontvangen heeft...
emm... waar moet ik beginnen![]()
![]()
Klopt 105 wel?... want het gaat over 255 dagenquote:Op maandag 19 maart 2007 19:08 schreef crossover het volgende:
[..]
4105 - 4000 = 105. Simpel toch?
Dit mag ook hierheen: [Centraal] Bèta huiswerk en vragen topic
Whehe nee dat is vast te gemakkelijk. Ik weet niet meer hoe ik zoiets moet doen. Het is niet zo heel moeilijk, dus hier zal binnenkort wel een antwoord staan wat meer in de buurt komt.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:15 schreef weasel85 het volgende:
[..]
[..]
Klopt 105 wel?... want het gaat over 255 dagen
Je vergeet een factor ½, als je jouw resultaat differentieert kom je uit op op 2pi * (1 / (2x + 1)).quote:Op maandag 19 maart 2007 18:58 schreef samchestido het volgende:
Ik moest ergens op mijn tentamen de volgende functie integreren:
[afbeelding]
Ik heb als resultaat:
[afbeelding]
Dit klopt toch? Of niet?![]()
volgens mij heb ik t gevondenquote:Op maandag 19 maart 2007 19:15 schreef weasel85 het volgende:
[..]
[..]
Klopt 105 wel?... want het gaat over 255 dagen
Zeikerdquote:Op maandag 19 maart 2007 19:26 schreef Merkie het volgende:
Overigens ben je geen student op het gymnasium en heb je ook geen tentamens maar gewoon repetities, proefwerken of toetsen.
Bij ons was dat niet zo. De term PTA bestond wel, maar we hadden gewoon toetsenquote:Op maandag 19 maart 2007 20:53 schreef samchestido het volgende:
[..]
ZeikerdNiks toetsen, repetites of proefwerken: het heet tegenwoordig PTA (programma toetsing en afsluiting)
![]()
105 = 2.6% van 4000 over 255 dagenquote:Op maandag 19 maart 2007 19:43 schreef weasel85 het volgende:
[..]
volgens mij heb ik t gevonden
4000 is huidig bedrag, na rente is dit 4105 geworden
dus 4105 - 105 = 4000
105 / 4000 = 0.026 x 100 = 2.6% ?![]()
en dan moet ik iets doen met die 255 dagen mmm
EDIT
4105 - 4000 = 105 / 4000 = 0.02625 * 100 = 2.6%
4000*2.6*255 dagen
---------------------- ¤ 65
36000
Toch?![]()
Wat was de stelling van Green ook al weer? (inderdaad, na het afsluiten van dit vak kom je die hele stelling van Green nooit meer tegen)quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:06 schreef teletubbies het volgende:
hoe kan ik de stelling van Green toepassen om deze opp. uit te rekenen:
de opp van het gebied omgesloten door kromme:
r(t)=cos³t.i+sin³t.j voor 0 <=t<=2pi.
de stelling van Green gebruik je toch alleen bij vectorvelden?! Hier is geen vectorveld gegeven...hoe moet ik dit aanpakken?
alvast bedankt.
Stelling van Green (D een gebied, C de rand en @ als symbool voor de partiele afgeleide):quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:06 schreef teletubbies het volgende:
hoe kan ik de stelling van Green toepassen om deze opp. uit te rekenen:
de opp van het gebied omgesloten door kromme:
r(t)=cos³t.i+sin³t.j voor 0 <=t<=2pi.
de stelling van Green gebruik je toch alleen bij vectorvelden?! Hier is geen vectorveld gegeven...hoe moet ik dit aanpakken?
alvast bedankt.
Ja, het ging er volgens mij meer om dat je niet je hele reageerbuis vol miktquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:52 schreef Merkie het volgende:
3cm?
Energie van een foton is E = hc / lquote:Op zondag 25 maart 2007 20:07 schreef Agiath het volgende:
Ik kan het ook ff hier neerzetten
2) Een natriumlamp heeft een elektrisch vermogen van 40 (W). De golflengte van het licht is 589 (nm). Het rendement van de lamp is 27 %. Bereken hoeveel fotonen de lamp per (s) uitzendt.
oke, hoe?
Oh, okquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:59 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ja, het ging er volgens mij meer om dat je niet je hele reageerbuis vol mikt
edit: Substitueer B[i]=sin(theta[i]) en los het op voor A[1]*B[1] en A[2]*B[2]. Wat hier staat kun je niet volledig oplossen, daarvoor zijn te weinig gegevens.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:19 schreef Innocence het volgende:
Hoe los ik dit stelsel van 4 vergelijkingen met 4 onbekenden op? Maple wil het namelijk ook niet voor me doen.![]()
![]()
Eq1:=-(3/2)*A[1]*sin(theta[1])+A[2]*sin(theta[2]);
Eq2:=-6*A[1]*sin(theta[1])+A[2]*sin(theta[2]);
Eq3:=-(3/2)*w[1]*A[1]*sin(theta[1])+w[2]*A[2]*sin(theta[2]);
Eq4:=-6*A[1]*w[1]*sin(theta[1])+A[2]*w[2]*sin(theta[2]);
Vergelijking 1 en 2 zijn gelijk aan 0 en ik wil A[1],A[2],theta[1] en theta[2] eruit krijgen.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:03 schreef thabit het volgende:
[..]
Substitueer B[i]=sin(theta[i]) en los het op voor A[1],A[2],B[1],B[2].
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |