Ja, dit is correct.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:23 schreef da_rippah het volgende:
Okay, ik weet nog niet zeker of ik het begrijp, maar is het volgende dan waar?
(n+3)! = (n+3)(n+2)(n+1)n! ?
Ok, dan begrijp ik het denk ik. Het ging mij eigenlijk om deze opgave, die is mij nu ook duidelijk:quote:
Dan heb ik: (u - 1) ln u geeft: 0.5u^2 * ln u - int{ (0.5u^2 - u ) / u du }.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:07 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij was de integraal van x ln x wel bekend. Substitueer x+1.
Ja, volgens mij doe je dat goed. (0.5u^2 - u ) / u kan je toch schrijven als 0,5u - 1? En daar kan je makkelijk een primitieve van vinden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:15 schreef Boondock_Saint het volgende:
[..]
Dan heb ik: (u - 1) ln u geeft: 0.5u^2 * ln u - int{ (0.5u^2 - u ) / u du }.
Dat schiet niet echt op, want dan heb ik weer een breuk waarvan de teller van een grotere orde is dan de deler en ik dus ook geen partiele breuksplitsing kan toepassen. Als ik die laatste term echter weer partieel ga integreren, dan komt er weer iets als x ln x terug
quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, volgens mij doe je dat goed. (0.5u^2 - u ) / u kan je toch schrijven als 0,5u - 1? En daar kan je makkelijk een primitieve van vinden.
Ik heb em inmiddels opgelost. Blijkt dat onze docent de formule voor het uitrekenen van het residue verkeerd op het bord heeft gezet :Squote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:45 schreef Bioman_1 het volgende:
...
quote:Op zondag 25 februari 2007 17:58 schreef Market_Garden het volgende:
Heehee mensen, ik ben bezig met het begrijpen van de groepentheorie. Opzich begrijp ik een groot deel van hoe het zit met bewerkingen en dingen, heb hier ook theorie voor gevonden en ben dat aan het doorwerken.
Alleen zit ik vast bij de precieze definitie van een groep. Het staat wel genoemd in meerdere bronnen maar op een of andere manier heb ik zo niet de ingeving dat ik echt snap wat het precies is. Ik kan er op het moment dus wel redelijk wat mee, maar waar ik precies mee bezig ben daar schort het aan, kan iemand mij helpen?
Een groep (G, * ) is een niet-lege verzameling G met een associatieve binaire bewerking , een voor de bewerking neutraal element e en bij elk element a een voor de bewerking invers element a - 1.
Dit soort beschrijvingen vind ik wel, maar maakt het voor mij niet duidelijk..
Bedanktquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:36 schreef GlowMouse het volgende:
Omdat de schuine zijde 1 is, geldt dat de oppervlakte van de grootste gelijkbenige driehoek gelijk is aan sin18 * cos18 (tweemaal de oppervlakte van de driehoek, tweemaal de halve basis * hoogte).
Bij de tweede driehoek is de schuine zijde precies de helft van de eerste driehoek. Dit werkt door in zowel de basis als de hoogte, zodat de oppervlakte 1/4de is van de oppervlakte van de grootste driehoek. Aldus krijg je voor de totale oppervlakte van alles: sin18 * cos18 * (1 + 1/4 + 1/16 + ....) = 4/3 * sin18 * cos18 = 2/3 * 2 * sin18 * cos18 = 2/3 * sin36
1 2 3 | [2 5] [1 0] [1 3] [0 1] |
Nee, het aantal stapjes is gelijk. Maar om te vegen zijn er vaak veel verschillende mogelijkheden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:31 schreef Merkie het volgende:
Hmm, GlowMouse gebruikt een stap minder, is nog wat sneller dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |