abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39568545
Post hier al je vragen met betrekking tot de vakken:
  • Aardrijkskunde
  • Geschiedenis
  • Economie
  • Management en Organisatie
  • Maatschappijleer
  • Alles wat in de richting komt

Hierboven staan de vakken zoals ze op de middelbare school gegeven worden. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er hier geen ruimte is voor vragen van MBO, HBO of WO-niveau. Alle vragen die binnen het gebied van 'Gamma' vallen, kun je hier posten.

Heb je een vraag die niet binnen het gebied 'Gamma' valt? Neem eens een kijkje in één van de volgende topics:
    [Alfa] 'huiswerk en vragen topic'
    [Bèta] huiswerk- en vragentopic

[ Bericht 2% gewijzigd door crossover op 14-04-2008 22:50:33 ]
  • pi_39578696
    Thanks voor de uitleg voor mijn vraag in het gelsoten topic Piece of cake dat examen morgen dus
    pi_39582104
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 17:36 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    Thanks voor de uitleg voor mijn vraag in het gelsoten topic Piece of cake dat examen morgen dus
    Je moet wel goed de vraag lezen, want er is een verschil tussen 30% van inkoopprijs/winstopslag en 30% van de verkoopprijs/winstmarge
    quote:
    Winstopslag = % van de inkoopprijs
    30% van de inkoopprijs, dus de verkoopprijs is de inkoopprijs + 30%, dus 130%.
    Inkoopprijs: 100% = ¤ 100,-
    Winstopslag: 30% = ¤ 30,-
    ---------------------------------------- +
    Verkoopprijs: 130%= ¤130,-
    quote:
    Winstmarge = % van verkoopprijs
    30% van de inkoopprijs, dus de verkoopprijs is de inkoopprijs + 30%, dus 130%.
    Inkoopprijs: 70% = ¤ 100,-
    Winstmarge: 30% = ¤42,85
    ---------------------------------------- +
    Verkoopprijs: 100% = ¤142,85
    pi_41068275
    Wat zijn dit jaar de onderwerpen voor Havo Geschiedenis?
    pi_41929071
    Ik heb een vraag..

Noem twee terreinen waarop internationalisering volgens jou veel meer of veel minder van kracht zou moeten zijn. waarom?
    pi_42333177
    misschien verkeerde topic, maar ik heb de theorien van Trompenaar en Hall nodig voor het vergelijken van de culturele verschillen tussen Nederland en Colombia. Nu hoef ik geen kant en klaar antwoord (zou wel makkelijk zijn ) maar ik kan de theorien van deze heren niet zo snel vinden op het internet, die van Hofstede heb ik al wel gevonden.
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_42374325
    Even een vraag, wij moeten voor een organisatievak een fictief bedrijf opzetten. Wij hebben gekozen voor een bakkerij. Nou vroeg ik me af bij moderne bakkerijen is er dan 1 grote fabriek waar alles met mensen gemaakt wordt of wordt dit nog steeds met mensenhanden gedaan bij de bakkerij?

Verder moet ik een stukje schrijven over de "technologie" van de bakkerij. Welke technologie komt bij een bakkerij om de hoek kijken

En nog belangrijker de "leveranciers". Wat zijn de leveranciers van een gemiddelde bakkerij?
    Waar halen ze hun meel, deeg, water melk, zout en water vandaan?

Toch niet gewoon uit de supermarkt of wel?
    <a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
    pi_42374863
    quote:
    Nou vroeg ik me af bij moderne bakkerijen is er dan 1 grote fabriek waar alles met
    mensen machines? gemaakt wordt of wordt dit nog steeds met mensenhanden gedaan bij de bakkerij?
    quote:
    En nog belangrijker de "leveranciers". Wat zijn de leveranciers van een gemiddelde bakkerij?
    Waar halen ze hun meel, deeg, water melk, zout en water vandaan?

Toch niet gewoon uit de supermarkt of wel?
    Bijvoorbeeld http://www.zeelandia.nl
    pi_42375161
    Hardstikke bedankt dat zeelandia is precies wat ik zoek
    <a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
    pi_43045741
    Als een mechanisatie bedrijf zich bezig houdt met verkopen van tractoren, onderhouden daarvan en onderdelen verkopen daarvan..

Zijn dit dan luxe goederen of toch primaire..

Ik denk luxe.. maar waarom :S?
    jammer
    pi_43046000
    Geen eerste levensbehoeften (zoals eten, onderdak e.d.)?
      maandag 13 november 2006 @ 14:00:14 #12
    109352 rwbrink
    be happy live fast
    pi_43506593
    Ik heb 2 vragen over ITIL

Welke oplosgroepen kom je tegen bij ITIL

en wat is het verschil tussen een manager en een coordinator binnen de ITIL

iemand een antwoord?
    juist ja, de stekker ligt eruit
    pi_43560141
    Een management accounting vraagstukje:

Joey Tolbert, the production manager for Hill Street Enterprises, is uncertain about both the price and the variable costs for one of the company’s main products. The market has been fairly stable lately and the Sales Department estimates that the mean price will be $25 with a standard deviation of $0.10.

The plant is using some new materials and, while fixed costs seem fairly set, there is some doubt about variable costs. Mean variable costs are estimated to be $15 with a standard devia-tion of $0.80. Both the distribution for price and for variable cost seem close enough to a normal distribution that this assumption can be used.

Gevraagd:
    Mr. Tolbert has decided that he is willing to use these expected values and measures of variation in his decision process. With a unit contribution margin of $10 ($25 - $15), he is willing to produce additional units until the marginal increase in the variance of the con-tribution margin times .001 is greater than the marginal increase in total contribution margin. To the nearest hundred, find the production quantity indicated under this strategy.
    pi_43759337
    Ik ben bezig met het voorbereiden van een presentatie van de jaarrekening van Heineken, nu had ik een vraagje.

Ik bereken nu het REV, maar behoren de minderheidsaandeelhouders ook tot het EV of niet?
    Want ik zag net bijvoorbeeld op een site (wat niet betrekking had tot Heineken) deze post onder het Eigen Vermogen staan.

In de jaarrekening staat eerst een telling met Totaal vermogen toe te rekenen aan de aandeelhouders van de vennootschap, daaronder staat Minderheidsaandeelhouders en daaronder, Totaal Vermogen.
    pi_43783683
    quote:
    Op dinsdag 21 november 2006 19:55 schreef InnocentFR het volgende:
    Ik ben bezig met het voorbereiden van een presentatie van de jaarrekening van Heineken, nu had ik een vraagje.

Ik bereken nu het REV, maar behoren de minderheidsaandeelhouders ook tot het EV of niet?
    Want ik zag net bijvoorbeeld op een site (wat niet betrekking had tot Heineken) deze post onder het Eigen Vermogen staan.

In de jaarrekening staat eerst een telling met Totaal vermogen toe te rekenen aan de aandeelhouders van de vennootschap, daaronder staat Minderheidsaandeelhouders en daaronder, Totaal Vermogen.
    Alle aandeelhouders horen bij het EV, mits ze ook geld gestort hebben. Over de indeling hiervan kan ik je niet helpen.
    pi_43783713
    En ik had een vraagje over een ondernemingsplan. In de beginbalans staat is het BTW van je inkopen opgenomen. Wat gebeurt er echter met je BTW op de eindbalans?
    pi_44485956
    Ik heb even een vraagje m.b.t. rentestand.
    Als ze bijv. in Europa het rente percentage verhogen, waarom zou deze dan stijgen tov van de dollar?

En zal dan de vraag, als het percentage is verhoogd, naar euro's vanuit Amerika dan dalen of stijgen?

Iemand enig idee?
    jammer
    pi_44486196
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 17:32 schreef Otto215 het volgende:
    Ik heb even een vraagje m.b.t. rentestand.
    Als ze bijv. in Europa het rente percentage verhogen, waarom zou deze dan stijgen tov van de dollar?

En zal dan de vraag, als het percentage is verhoogd, naar euro's vanuit Amerika dan dalen of stijgen?

Iemand enig idee?
    Hoe bedoel je precies stijgen tov de dollar? De euro bedoel je mischien?

Als het rente percentage wordt verhoogt heeft dit meestal effect op hoeveel mensen sparen of uitgeven.
    pi_44489178
    Inderdaad tov de euro .

Dat dacht ik ook.. ik zal het wel eens vragen op school
    jammer
    pi_44508277
    Hmm.. dialMforMonkey heb je nog een idee ?
    jammer
    pi_44508753
    Ik weet niet of ik het goed heb

Maar als de rente in Europa stijgt zal het voordeliger worden om te gaan beleggen in Europa. Hierdoor stijgt de vraag naar Euro's en dus ook de prijs.

Hierdoor stijgt ook de prijs van Europese producten.

Verder heeft rente verhoging ook veel invloed op de werkgelegenheid etc.
    pi_44752365
    iemand enig idee wat ik hier precies moet berekenen?? Ik kom er niet echt helemaal meer uit.
    quote:
    Een bedrijf heeft een bèta van de activa (asset bèta) van 1,10 en een bèta van de aandelen (equity beta) van 1,45. Het effectieve rendement (yield) op het vreemde vermogen is 10,175% per jaar. De rentevoet op staatsobligaties is 5% en de verwachte risicopremie op de marktportefeuille is 9% per jaar. Het bedrijf betaalt 40% vennootschapsbelasting.
    Bereken de gewogen gemiddelde vermogenskostenvoet (WACC) voor het bedrijf.
      woensdag 3 januari 2007 @ 11:42:24 #23
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_44967390
    Ik heb lopen denken en lopen denken, maar ik kan geen probleemstelling bedenken op organisatorisch gebied als het gaat om de oprichting van een onderneming.. heeft iemand ideeën?
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_45070682
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 11:42 schreef Maraca het volgende:
    Ik heb lopen denken en lopen denken, maar ik kan geen probleemstelling bedenken op organisatorisch gebied als het gaat om de oprichting van een onderneming.. heeft iemand ideeën?
    Iets over diverse vergunningen die je nodig hebt ofzo voor de oprichting van een onderneming? (uitwerking daarvan verkrijgbaar bij mij )
      donderdag 11 januari 2007 @ 21:47:55 #25
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_45265350
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 13:12 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Iets over diverse vergunningen die je nodig hebt ofzo voor de oprichting van een onderneming? (uitwerking daarvan verkrijgbaar bij mij )
    Mail staat in profiel
    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')