Je moet wel goed de vraag lezen, want er is een verschil tussen 30% van inkoopprijs/winstopslag en 30% van de verkoopprijs/winstmargequote:Op donderdag 6 juli 2006 17:36 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Thanks voor de uitleg voor mijn vraag in het gelsoten topicPiece of cake dat examen morgen dus
![]()
quote:Winstopslag = % van de inkoopprijs
30% van de inkoopprijs, dus de verkoopprijs is de inkoopprijs + 30%, dus 130%.
Inkoopprijs: 100% = ¤ 100,-
Winstopslag: 30% = ¤ 30,-
---------------------------------------- +
Verkoopprijs: 130%= ¤130,-
quote:Winstmarge = % van verkoopprijs
30% van de inkoopprijs, dus de verkoopprijs is de inkoopprijs + 30%, dus 130%.
Inkoopprijs: 70% = ¤ 100,-
Winstmarge: 30% = ¤42,85
---------------------------------------- +
Verkoopprijs: 100% = ¤142,85
quote:Nou vroeg ik me af bij moderne bakkerijen is er dan 1 grote fabriek waar alles met
mensen machines? gemaakt wordt of wordt dit nog steeds met mensenhanden gedaan bij de bakkerij?
Bijvoorbeeld http://www.zeelandia.nlquote:En nog belangrijker de "leveranciers". Wat zijn de leveranciers van een gemiddelde bakkerij?
Waar halen ze hun meel, deeg, water melk, zout en water vandaan?
Toch niet gewoon uit de supermarkt of wel?
Alle aandeelhouders horen bij het EV, mits ze ook geld gestort hebben. Over de indeling hiervan kan ik je niet helpen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:55 schreef InnocentFR het volgende:
Ik ben bezig met het voorbereiden van een presentatie van de jaarrekening van Heineken, nu had ik een vraagje.
Ik bereken nu het REV, maar behoren de minderheidsaandeelhouders ook tot het EV of niet?
Want ik zag net bijvoorbeeld op een site (wat niet betrekking had tot Heineken) deze post onder het Eigen Vermogen staan.
In de jaarrekening staat eerst een telling met Totaal vermogen toe te rekenen aan de aandeelhouders van de vennootschap, daaronder staat Minderheidsaandeelhouders en daaronder, Totaal Vermogen.
Hoe bedoel je precies stijgen tov de dollar? De euro bedoel je mischien?quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:32 schreef Otto215 het volgende:
Ik heb even een vraagje m.b.t. rentestand.
Als ze bijv. in Europa het rente percentage verhogen, waarom zou deze dan stijgen tov van de dollar?
En zal dan de vraag, als het percentage is verhoogd, naar euro's vanuit Amerika dan dalen of stijgen?
Iemand enig idee?
quote:Een bedrijf heeft een bèta van de activa (asset bèta) van 1,10 en een bèta van de aandelen (equity beta) van 1,45. Het effectieve rendement (yield) op het vreemde vermogen is 10,175% per jaar. De rentevoet op staatsobligaties is 5% en de verwachte risicopremie op de marktportefeuille is 9% per jaar. Het bedrijf betaalt 40% vennootschapsbelasting.
Bereken de gewogen gemiddelde vermogenskostenvoet (WACC) voor het bedrijf.
Iets over diverse vergunningen die je nodig hebt ofzo voor de oprichting van een onderneming? (uitwerking daarvan verkrijgbaar bij mijquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:42 schreef Maraca het volgende:
Ik heb lopen denken en lopen denken, maar ik kan geen probleemstelling bedenken op organisatorisch gebied als het gaat om de oprichting van een onderneming.. heeft iemand ideeën?
Mail staat in profielquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:12 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Iets over diverse vergunningen die je nodig hebt ofzo voor de oprichting van een onderneming? (uitwerking daarvan verkrijgbaar bij mij)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |