Helderheid: water in een reageerbuisje oid stoppen en in een lichtintensiteitsmeter bij natuurkunde gooien (of absorbtie dinges als je echt uit je dak wil gaan). pH: meer water nemen en er pH strookjes van scheikunde indoen. Meer experimenten: laat het een dag staan, kijk of het (meer) gaat stinken => dingen die doodgaan waarschijnlijk. Of zet het juist onder een warmte/lichtbron (oftewel een gloeilamp) en kijk of er dingen in gaan groeien.quote:Op maandag 14 april 2008 23:03 schreef duncannn het volgende:
Voor biologie moet ik een PO maken over een 'open onderzoek'. Ik heb besloten om de waterkwaliteit van een slootje hier in de buurt te onderzoeken.
Wie weet een goede manier om dit aan te pakken? wat voor materiaal heb ik nodig om b.v. de helderheid of de pH van het water te bepalen? Wat is er nog meer aan slootwater te 'onderzoeken'.
Bedankt.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:22 schreef -J-D- het volgende:
tvp
Terugvindpost, sommige mensen gebruiken hun 'mijn actieve topics' waar bookmarks eigenlijk voor bedoeld zijn.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:59 schreef teletubbies het volgende:
ik vraag me al een tijdje af wat tvp betekent:S
Klopt. Meestal is het wel duidelijk welke actie er bedoeld wordt (uit de context of uit gezond verstand). Indien dat niet duidelijk is, wordt de actie met een subscript aan het semi-direct-producttekentje toegevoegd.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:42 schreef zuiderbuur het volgende:
tvp
Maar om er een verkapte tvp van te maken, toch even snel een vraag...... ik zie heel vaak dat auteurs een groep weergeven als een semidirect product: A (tekentje dat ik hier niet kan doen
) B
Maar dat bepaalt toch niet (op isomorfie na) de groep? Hier moet je toch ook nog een morfisme van de ene groep naar de automorfismengroep van de andere geven? Waarom doen auteurs dat dan niet?
Ik denk dat het te maken heeft met het oplossen in zwavelzuur, waardoor je met een zuur milieu te maken hebt. Dit zou betekenen dat de OH- en H3O+ gaan reageren en OH- niet meer aanwezig is.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:00 schreef BK89 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom is hier OH^- fout en moet ik H2O gebruiken?
Thanks alvast
Ja.quote:Op donderdag 17 april 2008 17:57 schreef Haushofer het volgende:
Even een kort vraagje over integreren. Als ik op een n-dimensionale compacte manifold M een n-vorm integreer die te schrijven is als dw ( dus exact is, en waarbij w een (n-1)-vorm is ) , krijg ik dan altijd 0? Ik zou zeggen van wel, via Stokes:
[ afbeelding ]
Iemand?![]()
Merciquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |