Las op Tripadvisor dat je overal in MSQ wel goed ziht hebt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:43 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
gaaf! ALS wij in maart gaan, dan wil ik ook een wedstrijd van de Knicks bezoeken!! Ben in Orlando naar de Magic gaan kijken en in LA een game van de Lakers bezocht!! is zo kikke om daar te zitten! Maar zag wel dat je bij New York voor een beetje redelijke plek meer als 100 dollar betaaltMaar ja, Madison Square Garden moet je natuurlijk wel ff zien als je in New York bent!!!
![]()
Hier stonden al reacties in... alleen nu niet meerquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:43 schreef MaxMark het volgende:
Had niet gemoeten, maar ach...een topic is een topic
Lees de OP ff, tvp's niet toegestaanquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:56 schreef jna het volgende:
waarom wordt m'n reactie nou weg gehaald?
tvp dus
Dat heeft DutchTrain dr zelf net ingezetquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:00 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Lees de OP ff, tvp's niet toegestaan
21 centery tegenover WTC.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:58 schreef Burbujas het volgende:
Hebben mensen nog tips waar je goed outlet kunt shoppen in NY? (Het liefst voor vrouwen
![]()
)
En is het carterhotel het goedkoopste?? Ik heb verder geen luxe enzo nodig, zal toch niet veel tijd in mijn hotelkamer doorbrengen![]()
![]()
Mooie ruil dan; New Jersey Nets komen naar Brooklynquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:19 schreef Wytze het volgende:
Hehe maffe is dat de New York Jets in New Jersey spelen hehe
Tja, Brooklyn is bijna 3x zo groot in oppervlak als de stad Utrecht en heeft 2,5 miljoen inwoners. Het heeft hele verschillende buurten. Van Klein Odessa tot Coney Island / Brighton Beach, van buurten met 90% Jamaicanen tot 100% Koreanen. Pak gewoon de metro, stap ergens uit en verbaas jezelf over waar je nu weer bent. Dit soort buurten maakt NYC voor mij een echte wereldstadquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:35 schreef Wytze het volgende:
Ik ben nog nooit in Brooklyn geweest. Hoe is Brooklyn zelf verder? Is het echt zo ghetto als mensen zeggen of valt het heel goed te doen?
Dacht dat het zo'n gevaarlijke buurt was? Of ben ik dan in de war met de Bronx?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tja, Brooklyn is bijna 3x zo groot in oppervlak als de stad Utrecht en heeft 2,5 miljoen inwoners. Het heeft hele verschillende buurten. Van Klein Odessa tot Coney Island / Brighton Beach, van buurten met 90% Jamaicanen tot 100% Koreanen. Pak gewoon de metro, stap ergens uit en verbaas jezelf over waar je nu weer bent. Dit soort buurten maakt NYC voor mij een echte wereldstad
ja dat ziet er wel goed uit!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Las op Tripadvisor dat je overal in MSQ wel goed ziht hebt.
Heb voor $70 kaarten in vaak 338.
Foto van het zicht vanaf die positie kun je hier vinden:
http://www.thegarden.com/SeatingCharts/v1.0/1.html
Brooklyn valt volgens miij erg meequote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:17 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Dacht dat het zo'n gevaarlijke buurt was? Of ben ik dan in de war met de Bronx?![]()
Hier eentje, ik was voor mijn werk vier dagen in New York begin december. Heel het gebied rond Rockefeller center stond vast, eigenlijk bijna heel Manhattan. Niet zo gek als ze die boom rond 5/6 uur in de middag planten, mijn auto vanaf JFK deed er in ieder geval lekker 1.5 uur over. Anway, kerstsfeer hing toen al echt in de stad, heb zaken lekker zaken gelaten en ben vooral veel wezen clubben en shoppen!quote:Op donderdag 11 januari 2007 21:56 schreef Wytze het volgende:
Maar weer even on topic. Wie heeft er ook het schouwspel bij Saks Fifth Avenue mogen aanschouwen, tegenover rockefeller center? Prachtig ! Ook al was ik er na kerst, je kon de holiday spirit echt door de hele stad nog proeven.
He, zou je mij kunnen zeggen hoe die gids heet uit de OP? Zou heel fijn zijn. Thanks!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:35 schreef Wytze het volgende:
Ik ben nog nooit in Brooklyn geweest. Hoe is Brooklyn zelf verder? Is het echt zo ghetto als mensen zeggen of valt het heel goed te doen?
Je kan het beste zo'n 7 day pass kopen denk ik, kan je voor $24 per persoon een week lang onbeperkt met de metro en bus.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:53 schreef Hitpoint het volgende:
Midden februari ga ik met mijn vriendin naar New York. We verblijven in hotel Pennsylvania.
Alleen zit ik ff uit te zoeken hoe ik het beste kan reizen van JFK naar het hotel. Aangezien het hotel op loop afstand is van Penn Station dacht ik dus om eerst met de airtrain te gaan (is toch gratis) naar Jamaica Station en dan met de blauwe E subway richting Penn Station.
Hoe zit dat precies met het metro kaartje? Ik had gezien dat je een metro kaart moet kopen. Zo'n 'pay-per-ride" kaart kost 5 dollar. Is dat dan ook het bedrag om naar Penn Station te reizen. En moet ik dan 2 van die kaarten kopen of kunnen mijn vriendin en ik op 1 metro kaart reizen ?
Wat vind je goede clubs in NYC ? Ik ben afgelopen x even in de Wiskey (wat hoog aangeschreven staat) geweest, maar vond het bar personeel echtquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier eentje, ik was voor mijn werk vier dagen in New York begin december. Heel het gebied rond Rockefeller center stond vast, eigenlijk bijna heel Manhattan. Niet zo gek als ze die boom rond 5/6 uur in de middag planten, mijn auto vanaf JFK deed er in ieder geval lekker 1.5 uur over. Anway, kerstsfeer hing toen al echt in de stad, heb zaken lekker zaken gelaten en ben vooral veel wezen clubben en shoppen!
Business class is voor werk inderdaad wel nodig, ik word gewoon weer op kantoor verwacht de ochtend dat ik uit NY terug kom, dan wil je wel een beetje relaxen. Met de opkomst van de First Class kun je dat steeds beter!
Camera kon ik iig in L.A. gewoon meenemen. Ga er vanuit dat dat in NYC ook wel magquote:Op zondag 14 januari 2007 14:02 schreef matthijst het volgende:
Wow! Dope dat je bij die wedstrijd was
Basketball en free fight voor de prijs van 1
Weet je nog waar je zat, en had je een beetje goed zicht?
En kon je een camera meenemen?
Hoeveel mensen kunnen daarin?quote:Op zondag 14 januari 2007 14:18 schreef Slappe_hap het volgende:
Ja was echt tof. De Knicks speelde vrij beroerd, dus begonnen ze 2 minuten voor het einde maar te rellen. Het publiek vond 't ook geweldig, was ook all over the news de dagen daarna.
Ik zat in section 317, vrij goede plaats, zeker voor het geld. Camera kan je gewoon meenemen.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:53 schreef Hitpoint het volgende:
Midden februari ga ik met mijn vriendin naar New York. We verblijven in hotel Pennsylvania.
Alleen zit ik ff uit te zoeken hoe ik het beste kan reizen van JFK naar het hotel. Aangezien het hotel op loop afstand is van Penn Station dacht ik dus om eerst met de airtrain te gaan (is toch gratis) naar Jamaica Station en dan met de blauwe E subway richting Penn Station.
Hoe zit dat precies met het metro kaartje? Ik had gezien dat je een metro kaart moet kopen. Zo'n 'pay-per-ride" kaart kost 5 dollar. Is dat dan ook het bedrag om naar Penn Station te reizen. En moet ik dan 2 van die kaarten kopen of kunnen mijn vriendin en ik op 1 metro kaart reizen ?
Harlem is in opkomst bij de middelklasse inkomens. daar kan je idd wel normaal rondlopen/quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:54 schreef Backdoorman het volgende:
volgens mij is de bronx het gevaarlijkst en voor een stel suffe touristen met foto-camera een absolute "no-go-area" en daarna Harlem waar je geloof ik tegenwoordig wel kan rondslenteren en brooklyn is dacht ik het minst gevaarlijk?!
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:quote:Op zondag 14 januari 2007 14:11 schreef Wytze het volgende:
[..]
Wat vind je goede clubs in NYC ? Ik ben afgelopen x even in de Wiskey (wat hoog aangeschreven staat) geweest, maar vond het bar personeel echt![]()
Jup, heb de decks van Virgin en Emirates in first class gezien en "Ow mamma" dat is echt gruwelijk relaxen gewoon hehe
Fout principe, alleen met geld binnen komen. Je moet fout publiek buiten houden niet mensen zonder geld. De beste gesprekken die ik heb zijn vaak met mensen die genoeg geld hebben maar zich er niet naar gedragen en de mensen die zich bewust zijn van het geluk voor hun neus en niet de materialistische dingen.quote:
Nuttige post!quote:Op zondag 14 januari 2007 21:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Ik ben afgelopen oktober ook in NY geweest voor een lang weekend, heb me prima vermaakt aldaar, erg leuk !!quote:Op zondag 14 januari 2007 21:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
interessant verhaal...
Als ik nu terug zou gaan, zou ik voor een avond Cain en een avond Tanjune gaan. Misschien nog een avondje rustig drinken bij Milk & Honey en verder gewoon foute kroegen induiken...
Je hebt helemaal gelijk, maar goed, in New York hoort het er vaak bij. Ik vind het gewoon leuk om wat mooie clubs te bekijken, goeie avondjes los gaan. Maar zoals ik al aan gaf, ga ik (zeker als ik er wat langer ben) ook echt niet elke avond die kant op, meestal gewoon 'leuke' tenten die dat minder hebben. Maar het is een beetje cultuur snuiven, alle kanten van de stad zien...quote:Op zondag 14 januari 2007 23:29 schreef Wytze het volgende:
[..]
Fout principe, alleen met geld binnen komen. Je moet fout publiek buiten houden niet mensen zonder geld. De beste gesprekken die ik heb zijn vaak met mensen die genoeg geld hebben maar zich er niet naar gedragen en de mensen die zich bewust zijn van het geluk voor hun neus en niet de materialistische dingen.
Ik ben geen pretty boy, maar kleed me goed en verzorg mezelf zoals iedere man dat hoort te doen. Maar nog steeds blijven uitsmijters lastig mensen. Pas als ik mijn centurion card laat zien kan ik vaak doorlopen.
in NYC ben ik met mijn vriendin alleen in de Whiskey lounge geweest (onder W-Hotels op Times Square) Was wat foto's aan het maken van me vriendin, vrienden en de bar toen ik plots door een enorme neger in me nek werd gegrepen. Ik zou foto's gemaakt hebben van de tieten van de barvrouw. Echt te kansloos voor woorden, je geeft ze fooi en zo behandelen ze je. Definately not recommended.
Crobar hoor ik goede dingen over, die zal ik in Maart zeker even gaan doornemen.
Ik ben een enorme fan van sarcasmequote:Op donderdag 18 januari 2007 21:30 schreef Kinga het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt voor je reactie!![]()
![]()
Vrijheidsbeeld kan je in, maar je kan niet meer naar de kroon.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:13 schreef MikelenniuM het volgende:
Vandaag geboekt voor 10 dagen NYC!!!
Half mei samen met mijn vriendin naar hotel Pennsylvania (who doesn't
)
Weet iemand of Guggenheim nog in de steigers staat en of je het vrijheidsbeeld in kan?
*gaat vanaf nu in een diepe winterslaap en wordt pas op Times Square wakker*
He jammer. Ik hoop NYC altijd nog een keer onder een dikke laag sneeuw te zien.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:33 schreef Max-Westerman het volgende:
Het heeft gesneeuwt een heel klein beetje maar
Keej, weet ik iig dat ik dus niet dat eiland op hoef. Doe dan wel een rondvaart ofzo. Thnx!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:12 schreef Drostie het volgende:
Het vrijheidsbeeld in gaan is wel een toestand ja, je moet door een hele uitgebreide veiligheidscontrole, en dat terwijl je voordat je op de liberty island ferry gaat, ook al gecheckt wordt. Ik moet zeggen dat het verder wel de moeite waard is, je kunt direct onder het beeld gaan staan (in de voet) en dan de constructie bekijken. Bovendien is het uitzicht op Manhattan vanaf het voetstuk ZEER de moeite waard.
je kan wel het eiland op maar je moet pas aan de voet van het beeld weer die extra controle door. ik vond het leuk om even op het eiland te lopen en het beeld van zo dichtbij te kunnen aanschouwenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:56 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Keej, weet ik iig dat ik dus niet dat eiland op hoef. Doe dan wel een rondvaart ofzo. Thnx!
65 dollar voor een pasje wat maar 1 dag geldig is?quote:$65 for a 1-day New York Pass®
Sowieso policy bij de Rabobank lijkt het: kreeg gisteren ook twee nieuwe pasjes binnen, allebei op 08/07 gezet, "omdat ze veel gebruikt worden"quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb een vraag/ probleem:
Ik heb een creditcard (mastercard) aangevraagd bij de Rabobank. Gister binnen gekregen nu staat er al vervaldatum 08/07. Dus augustus 2007, maar ik ben daar in augustus nog t/m de 12e. Krijg ik nu problemen in restaurants/ winkels?
Juist ja, ik kreeg dus ook twee nieuwe, wtf ook een niwue pinpas maar die staat ook op 08/07quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sowieso policy bij de Rabobank lijkt het: kreeg gisteren ook twee nieuwe pasjes binnen, allebei op 08/07 gezet, "omdat ze veel gebruikt worden"![]()
Vage logica, maar ff gebeld dat dat niet handig is, aangezien we rond die tijd in de VS zitten en geen zin hebben in geklooi met die pasjes....
Bij de bank kan je nieuwe aanvragen.![]()
Echt een supervet filmpje! Mooie tour door NYCquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:22 schreef Ogala het volgende:
New York door de ogen van bike messengers on crack!
Die gasten zijn echt zwaar gestoord, hoeveel zou dat nou verdienen?
Ken het filmpje allangerquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:22 schreef Ogala het volgende:
New York door de ogen van bike messengers on crack!
Die gasten zijn echt zwaar gestoord, hoeveel zou dat nou verdienen?
Als het goed is hoef je niet meer door de douane, dus het zal wel meevallen met de controles, die zullen hooguit nog bij de gate zijn. Dat moet in 1¼ uur wel kunnenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:54 schreef Version1 het volgende:
Iemand ervaringen met het overstappen op Heathrow? Willen volgende week gaan boeken en de vlucht die we willen kiezen naar New York JFK, gaat 1 uur en 15 minuten nadat we zijn geland op Heathrow volgens het vluchtschema. Aangezien het met British Airways is, is aankomst en vertrek in Terminal 4. Met die controles enz, is dit wel genoeg tijd of is het beter om een latere vlucht naar NY te pakken?![]()
Het lijkt mij erg krap. Zijn deze tickets als 1 reis zo aan je verkocht? Zo ja, dan zou ik me niet al te druk maken. Het reisburo/reiswebsite gebruikt statistieken met gemiddelde overstaptijden voor deze luchthaven, terminal, tijd van de dag, maatschappij etcetera en je vluchten wordt automatisch zo gekozen dat het normaalgesproken uitkomt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:54 schreef Version1 het volgende:
Iemand ervaringen met het overstappen op Heathrow? Willen volgende week gaan boeken en de vlucht die we willen kiezen naar New York JFK, gaat 1 uur en 15 minuten nadat we zijn geland op Heathrow volgens het vluchtschema. Aangezien het met British Airways is, is aankomst en vertrek in Terminal 4. Met die controles enz, is dit wel genoeg tijd of is het beter om een latere vlucht naar NY te pakken?![]()
Leuk verslag! Een tip voor de volgende keer is het uitkijkpunt bij Rockefeller Center.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:48 schreef Bismarck het volgende:
De rij om naar de top van het Empire State Building te gaan stond ver voorbij het bord met ''3 uur wachttijd'' dus ook die "attractie" heb ik maar links gelaten. Wel de kerstboom en schaatsbaan op Rockefeller Center gezien.
Waarom zijn die hostels daar zoveel goedkoper dan de goedkoopste hotels?quote:Op zondag 28 januari 2007 19:28 schreef Jaguarized het volgende:
Hostelling International, tussen Broadway en Central Park.
Des te verder van Times Square, des te goedkoper. Iedereen wil rond Times Square zitten of in die regio terwijl je kan besparen door wat noordelijker te gaan zitten.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:42 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Waarom zijn die hostels daar zoveel goedkoper dan de goedkoopste hotels?
Hhmm interesting..:)quote:Op zondag 28 januari 2007 19:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Des te verder van Times Square, des te goedkoper. Iedereen wil rond Times Square zitten of in die regio terwijl je kan besparen door wat noordelijker te gaan zitten.
We hebben de tickets nog niet gekocht hequote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Het lijkt mij erg krap. Zijn deze tickets als 1 reis zo aan je verkocht? Zo ja, dan zou ik me niet al te druk maken. Het reisburo/reiswebsite gebruikt statistieken met gemiddelde overstaptijden voor deze luchthaven, terminal, tijd van de dag, maatschappij etcetera en je vluchten wordt automatisch zo gekozen dat het normaalgesproken uitkomt.
Als je de 2 vluchten los hebt gekocht en zelf de schatting voor de overstaptijd hebt gedaan, dan vind ik het aan de krappe kant. Ik moest op Heathrow wel degelijk door een kontrole. De vlucht naar Londen had weilswaar een British Airways vluchtnummer, maar werd uitgevoerd door Quantas en ik moest van terminal wisselen.
$500 per maand, voor een kamer. o.a. internet, wasmachine, koelkastje.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:16 schreef Jaguarized het volgende:
Wat betaal je voor accomodatie?
Valt me mee! Waar zit je dan en waar heb je dat geboekt?quote:Op maandag 29 januari 2007 01:08 schreef NiTiN het volgende:
[..]
$500 per maand, voor een kamer. o.a. internet, wasmachine, koelkastje.
Kost geloof ik niet meer dan ¤7,50 ofzo. Ik heb zelf altijd genoeg gehad aan 1 zo'n ding voor 2 personen, maar misschien dat je liever 2 hebt, hangt ervan af hoeveel electrische apparaten je mee wilt nemen.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hoeveel kost zo'n verloop stekker, en is het slim om er twee aan te schaffen (ik ga samen met een vriend, maandje weg a.s. zomer) ?
Dan haal ik er denk ik twee, ik kan er ook wel één meenmen en een stekkerdoos (lijkt me niet echt veilig). Maar een telefoon die leegetrokken wordt door TOMTOM en videocamera+digitale+nog een telefoon.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:33 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Kost geloof ik niet meer dan ¤7,50 ofzo. Ik heb zelf altijd genoeg gehad aan 1 zo'n ding voor 2 personen, maar misschien dat je liever 2 hebt, hangt ervan af hoeveel electrische apparaten je mee wilt nemen.
Mja, wij 2 telefoons, batterijlader voor fototoestellen, camera en zo'n haarding voor mn vriendin. Dat ging prima met 1 stekker, gewoon roulerenquote:Op maandag 29 januari 2007 11:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dan haal ik er denk ik twee, ik kan er ook wel één meenmen en een stekkerdoos (lijkt me niet echt veilig). Maar een telefoon die leegetrokken wordt door TOMTOM en videocamera+digitale+nog een telefoon.
20 weken is niet verkeerd! Wat voor afstudeerstage ga je doen?quote:Op zondag 28 januari 2007 23:56 schreef NiTiN het volgende:
Maandag over 2 weken vertrek ik voor 20 weken naar New York, afstudeerstage. Tot nu toe nog redelijk rustig qua "kriebels" maar na dit topic, wat foto's en het filmpje krijg ik er steeds meer zin in!
ben in mei geweest, prima tijd om te gaan. Niet te warm niet te koud...quote:Op maandag 29 januari 2007 16:24 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Wanneer is de beste tijd om naar NYC te gaan? Is het half april nog een beetje te doen qua temparatuur enzo?
Hier ook: http://www2.hertz.nl/partners/anwb/anwb_nl.htmlquote:Op maandag 29 januari 2007 15:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Oja... op www.usareisen.de staan leuke autohuur aanbiedingen
Niet geboekt, op aanraden van iemand anders (die er al gezeten had) bij een mevrouw in huis. In queens, forrest hills.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:20 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Valt me mee! Waar zit je dan en waar heb je dat geboekt?![]()
Ga op luchthaven onderzoek en advies doen voor vervanging van CRT's door platte schermen etc. Beetje verdiepen in nieuwe technologie op dat gebied en de haalbaarheid van implementatie ervan.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:31 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
20 weken is niet verkeerd! Wat voor afstudeerstage ga je doen?
Ben afgelopen Oud & Nieuw 6 dagen in NY geweest. Gugenheim stond toen nog in de steigers. Heb het super naar mijn zin gehad. Het was alleen heel erg druk. We waren met 6 personen en moesten echt voor diner reserveren anders konden we 2 uur wachten. Sliepen in Chelsea Inn, vlakbij Union Square, geboekt via hostelworld.com. Geen luxe, maar prima omdat je toch nauwelijks op je hotelkamer bent. Wij hadden gedeelde douche met andere kamer, wasbak op eigen kamer en koelkast. Je moet alleen vragen of je een kamer aan de achterkant kunt krijgen, dan heb je geen last van de drukte aan de voorkant.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:13 schreef MikelenniuM het volgende:
Vandaag geboekt voor 10 dagen NYC!!!
Half mei samen met mijn vriendin naar hotel Pennsylvania (who doesn't
)
Weet iemand of Guggenheim nog in de steigers staat en of je het vrijheidsbeeld in kan?
*gaat vanaf nu in een diepe winterslaap en wordt pas op Times Square wakker*
Was het maar 985 euro voor Penn, nee daar vroegen ze ongeveer ¤2200,- voor. En dat vind ik dan net iets te veel (als ik dat al vergelijk met wat andere mensen hier zeggen, dan betaal je toch al snel ¤250 aan het reisbureau en de organisatie. (en ja, als student vind ik dat teveel)quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:09 schreef Jaguarized het volgende:
1970 / 2 = 985 euro pp. Stel dat je voor de vlucht 450 betaalt dan hou je 535 over voor 6 overnachtingen. Volgens mij zat Pennsylvania wel redelijk in die prijsklasse?
Shit, net een hele reply getikt, valt m'n laptop uitquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:49 schreef joriszss het volgende:
[..]
Was het maar 985 euro voor Penn, nee daar vroegen ze ongeveer ¤2200,- voor. En dat vind ik dan net iets te veel (als ik dat al vergelijk met wat andere mensen hier zeggen, dan betaal je toch al snel ¤250 aan het reisbureau en de organisatie. (en ja, als student vind ik dat teveel)
Bij vliegtarieven.nl is het zelfs 812,68 EURquote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:20 schreef Jaguarized het volgende:
Voor Icelandair kom ik op 802 + 15 euro boekingskosten uit.
Jahquote:
Ben vorig jaar met Continental gevlogenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:32 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
JahKon het weer niet laten..
Vliegen met Continental.. Iemand ervaringen met Continental? We vliegen nu trouwens op Newark, vorige keren kwam ik op JFK aan.. En dan namen we een shuttle busje, kan dat daar ook gewoon?
Je moet gewoon de trein nemen, veel leuker dan zo'n pauperig busje.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:32 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
JahKon het weer niet laten..
Vliegen met Continental.. Iemand ervaringen met Continental? We vliegen nu trouwens op Newark, vorige keren kwam ik op JFK aan.. En dan namen we een shuttle busje, kan dat daar ook gewoon?
Fairway supemarkt.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:29 schreef Keroppi het volgende:
Eigenlijk zie ik alleen op tegen het avond-eten, maar waarschijnlijk komt alles gewoon op z'n pootjes terecht
Chinatown!quote:
leuk gemaakt die foto's!quote:Op zondag 4 februari 2007 18:27 schreef NegaSado het volgende:
Op deze site staan wat foto's van mijn trip in 2006: http://www.sadocles.nl/NYC2006/index.htm
En dit jaar ga ik weer! 10 dagen NYC in April/Mei.
Ik vind alleen reizen vaak prettig om een voor mij nieuwe stad te verkennen. Je kunt dan helemaal je eigen plan trekken en het zonder overleg wijzigen als je toch iets anders wilt. Avond eten in je eentje is echter wat minder. Kom je in zo'n restaurant met een tafel voor twee, waar dan 1 bord wordt opgeruimd. Je voelt jezelf dan voor joker zitten (ook al zal het de andere gasten weinig interesseren). Ik denk dat dit is wat je bedoelde met je opmerking?quote:Op zondag 4 februari 2007 18:29 schreef Keroppi het volgende:
Eigenlijk zie ik alleen op tegen het avond-eten, maar waarschijnlijk komt alles gewoon op z'n pootjes terecht
Ik vrees dat 100 dollar per nacht een mooie prijs is in New York. Daaronder heb je inderdaad alleen hostels. Je zou eventueel op 'brooklyn' en 'queens' kunnen zoeken ipv 'new york' voor een goedkoper hotel, maar dan moet je wel elke dag naar Manhattan reizen.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:09 schreef Burbujas het volgende:
Zijn er goedkopere hotels dan het Carter Hotel. ik vind 100 dollar per nacht niet echt geodkoop.
Dat vind ik op zich niet zo'n probleem. Maar ik zal es op die plaatsen zoeken. Er zijn hier vast geen mensen die ervaring hebben met hotels in Queens en Brooklyn, qua netheid, beveiliging etc...quote:Op maandag 5 februari 2007 02:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik vrees dat 100 dollar per nacht een mooie prijs is in New York. Daaronder heb je inderdaad alleen hostels. Je zou eventueel op 'brooklyn' en 'queens' kunnen zoeken ipv 'new york' voor een goedkoper hotel, maar dan moet je wel elke dag naar Manhattan reizen.
Je slaat inderdaad de spijker op de kopquote:Op maandag 5 februari 2007 02:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik vind alleen reizen vaak prettig om een voor mij nieuwe stad te verkennen. Je kunt dan helemaal je eigen plan trekken en het zonder overleg wijzigen als je toch iets anders wilt. Avond eten in je eentje is echter wat minder. Kom je in zo'n restaurant met een tafel voor twee, waar dan 1 bord wordt opgeruimd. Je voelt jezelf dan voor joker zitten (ook al zal het de andere gasten weinig interesseren). Ik denk dat dit is wat je bedoelde met je opmerking?
Mijn oplossing is om s'middags een volledige maaltijd te eten. Dan zitten er wel meer mensen alleen in restaurants (zakenmensen, werknemers, etc) en voel je je minder opgelaten. Zorg dat je wat te lezen hebt terwijl je op je eten wacht. Je hebt dan je grootste honger gestild en de nodige vitaminen naar binnen gewerkt. Dan kun je s'avonds volstaan met een sandwich (Subway bijv.) of een andere snelle hap.
Hoop dat het nog 3 weken koud blijft; beter sneeuw dan regenquote:
In principe is het vergelijkbaar met Nederland. Wijken, soort keuken, kwaliteit en decor is van invloed op de prijs. In Chinatown heb je restaurants waar je voor 25 dollar klaar bent met 4 personen. Drink je (onbeperkt) thee bij de maaltijd en je krijgt meer geserveerd dan je op kunt. Gezellig natafelen is er niet bij want tijd is geld en als je bord leeg is komt de ober automatisch met de rekening aanzetten.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:46 schreef -Belle- het volgende:
Nog even een vraag: wat is goed te doen met 4 pers qua restaurant? Is uit eten gaan erg duur?
Ik vond hard rock vafe te duur en niet te vretenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:55 schreef staticdata het volgende:
hard rock cafe is ook niet duur en vond het goed te eten
Uhh, jawel hoor! Ik heb vorig jaar september in La Quinta Inn Queens gezeten, echt een prima hotel. Erg schoon en metrolijn 7 stopt praktisch voor de deur (en brengt je rechtstreeks naar Times Square!). Ik heb me ook geen moment onveilig gevoeld op straat, terwijl ik toch vaak redelijk laat in het hotel terug was..quote:Op maandag 5 februari 2007 08:51 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Er zijn hier vast geen mensen die ervaring hebben met hotels in Queens en Brooklyn, qua netheid, beveiliging etc...
Ze zijn met 4 personen (en koffers) dus dat worden waarschijnlijk 2 taxi's.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:50 schreef NegaSado het volgende:
Belle, het is waarschijnlijk het beste (en het leukste) om een taxi te nemen, die stopt direct voor de deur van je hotel. Deze gaat je echter wel 50 dollar kosten (en vergeet niet te tippen!).
Er gaat geen subway langs La Guardia. Dan moet je eerst met een OV bus naar een subway station in Queens. Ik denk dat een shuttle bus naar Manhattan de beste oplossing is. Met een beetje geluk stopt er eentje voor je hotel.quote:De subway is een goedkoper alternatief, dan ben je voor een paar dollar klaar.
het kan van tijd tot tijd verschillenquote:Op maandag 5 februari 2007 18:05 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Ik vond hard rock vafe te duur en niet te vreten
jahoorquote:Op maandag 5 februari 2007 18:30 schreef matthijst het volgende:
Past dat in een taxi: 4 koffers voor 4 personen?
hm, dat viel bij mij wel mee.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:23 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Gezellig natafelen is er niet bij want tijd is geld en als je bord leeg is komt de ober automatisch met de rekening aanzetten.
Mag je wel opschieten, ik ga dan ook, en wij konden amper aan kaartjes komen! Ik vlieg daarna ook nog door naar Chicago, misschien wel White Sox. Vorig jaar daar ook een spel van gezien. Nummer 1 in de competitie tegen de nummer 2.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:22 schreef Almighty het volgende:
Ik ga in April, Red Sox vs Yankees meepakken![]()
Nu zit ik in het Carter hotel. Heeft iemand ervaringen met dit hotel? Ik heb nl hier en daar wat minder positieve verhalen gelezen. Ik verwacht niet veel voor die prijs, maar warm water en een kamer die goed op slot kan vind ik toch wel erg prettig
Je zou van tevoren de route op een kaart kunnen uitstippelen? Je weet wel, zoals ze voor de GPS-tijd ook deden?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:45 schreef -Belle- het volgende:
Bedankt voor de tips wederom. Heeft iemand ervaring met het rijden in en om NY? We hebben aan het eind van ons bezoek aan NY een auto gehuurd waarmee we naar Buffalo af willen reizen om daar de Niagara Falls te gaan bezoeken. Is het makkelijk om zo'n grote stad uit te komen zonder GPS systeem?
(Helaas konden we dat niet meer krijgen)
Cool zeg. Heel erg veel plezier.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:38 schreef Adelante het volgende:
goed topic...
heb zojuist geboekt voor midweekje NYC, 450 euro voor vlucht incl taxes en vier nachten in het POD hotel (75 euro p/nacht)... des te meer geld over om daar uit te geven. ben erg benieuwd, nog nooit in VS geweest, dus zal wel culture shock worden
[afbeelding]
over een maandje
nope alleen de vlucht, hotel komt er dus nog bij, totaal dus voor 750 euro daar met slaapplaats.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:12 schreef Jaguarized het volgende:
450 euro vlucht, tax en hotel?
Gisteren ook Hard Rock Cafe gedaan.. Prijzig, en die legendary burger viel me eigenlijk wel tegen.. Goed, het was een flinke burger, maar de smaak was niet sensationeel ofzo..quote:Op maandag 5 februari 2007 18:05 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Ik vond hard rock vafe te duur en niet te vreten
Aan het eind van de rondleiding krijg je een megahippe sleutelhanger.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:59 schreef NegaSado het volgende:
Hahaha, dan heb je meer mazzel dan wij hebben!
Hopen dat wij ook nog naar het Yankee Stadium kunnen, want vorig jaar en het jaar daarvoor was er geen tijd. Met 10 dagen heb je ruim de tijd, vooral als je alle écht touristische dingen al gedaan hebt.
die burger vond ik wel extreem lekkerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:23 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Gisteren ook Hard Rock Cafe gedaan.. Prijzig, en die legendary burger viel me eigenlijk wel tegen.. Goed, het was een flinke burger, maar de smaak was niet sensationeel ofzo..
En het is hier koud! Niet normaal.. Beetje jammer.. Zit nu met 3 tshirts onder een vest te zweten achter de PC
Don't leave us in the darkquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:40 schreef kepler het volgende:
[..]
die burger vond ik wel extreem lekker
en de ober was ons zo aardig om tips te geven voor een aantal andere restaurants(alles voor de extra tip
)
waar heb je de vlucht geboekt?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:38 schreef Adelante het volgende:
goed topic...
heb zojuist geboekt voor midweekje NYC, 450 euro voor vlucht incl taxes en vier nachten in het POD hotel (75 euro p/nacht)... des te meer geld over om daar uit te geven. ben erg benieuwd, nog nooit in VS geweest, dus zal wel culture shock worden
[afbeelding]
over een maandje
delta airlines vanaf schipholquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:32 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
waar heb je de vlucht geboekt?
LTU vanaf Dusseldorf?
KLM vanaf amsterdam is rond de 520,-
Ik ga begin Juni weer voor 5 dagen.
was op een servetje geschreven en die ben ik die avond nog kwijt geraaktquote:
Ja kan wel, meestal chargen ze je kaart pas als je weggaat...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:36 schreef Version1 het volgende:
Ze zei dat we met deze creditcard nu konden reserveren en met de nieuwe creditcard, die we in Juni weer kunnen aanvragen, bij het hotel konden betalen. Wij hebben geen eerdere ervaring met creditcards, maar kan dit wel? Aangezien je betaalt met een creditcard die een andere vervaldatum heeft dan waarmee je hebt gereserveerd?
De metro naar Union Square nemen, uitgang Broadway/E17th St.nemen en vervolgens Broadway uitlopen. Dan kom je wel leuke shops tegen. Ook een filiaal van Dean & Deluca. Als je die helemaal hebt uitgelopen kom je in Canal Street en dan zit je meteen in China Town.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:11 schreef Adelante het volgende:
[..]
of jullie moeten nog mustsees weten?
We komen rond 1 uur aan op JFK dus we zijn als het goed is rond 3 uur 's middags bij het hotel. Dus waarschijnlijk zal dat geen probleem worden. Bedankt voor je antwoord!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja kan wel, meestal chargen ze je kaart pas als je weggaat...
maar let wel op dat je niet te laat aankomt in het hotel: dan proberen ze je card te chargen voor 1 nacht en dat lukt dus niet, want kaart werkt niet meer....
Zo had een of andere pakihoer mijn kamer in San Francisco weggegeven![]()
Is leuk kan ik je vertellen; 's avonds nog op zoek moeten naar een ander hotel.
OMFG, dat is wel heel triest zeg... Maar ik neem aan dat dat voor elke mp3 speler geld en niet alleen voor ipods.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:23 schreef MikelenniuM het volgende:
ff opletten als je in NY loopt:
100 $ boete voor lopen met ipod New York
![]()
De speelgoed winkel van Warner Bros zit ook vlak bij de Disney Store. En een stukje verderop richting Central Park het grootste speelgoed warenhuis van de wereld, FAO Schwarz.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:28 schreef Adelante het volgende:
net als de abercrombie store en de disney winkel... voor m'n vriendin uiteraard![]()
Wtf, en dan maakt het niet uit of je een weekend/week/2 weken blijft?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:59 schreef kepler het volgende:
Iceland Air heeft nu echt een superaanbieding, tot 31 maart kan je voor 300 euro naar NYC en weer terug vliegen
(incl belasting en reserveringskosten)
Independence Day is toch op 4 Juli?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:53 schreef Lassekjus het volgende:
Yeahoooo ik ga ook weer.
31 mei tot 5 juni. Vlucht met Delta vanaf schiphol voor maar 390 euro all incl. Non stop flight.
We zitten in Grand Hyatt.
Heb er nu al zin in. (onafhankelijkheidsdag vieren)
Waar is deze aanbieding terug te vinden?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:59 schreef kepler het volgende:
Iceland Air heeft nu echt een superaanbieding, tot 31 maart kan je voor 300 euro naar NYC en weer terug vliegen
(incl belasting en reserveringskosten)
Delta is wel aardig, maar niet echt geweldig.. Je vliegt volgens mij altijd om 11:00, dus vroeg je bed uit.. Geen entertainment systeem, weinig beenruimte.. Oude stewardessenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:28 schreef Burbujas het volgende:
Ik heb niet zoveel zin om terug te lezenwant het zal vast al es ergens staan, maarre wat zijn jullie ervaringen mbt vliegen met Delta?
Ligt er aan welke data je kiest... op www.vliegtarieven.nl vlieg je heen 14 maart en terug 20 maart met continental airlines voor 380 euro incl alles.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:01 schreef Razer het volgende:
[..]
Waar is deze aanbieding terug te vinden?
Ik kom namelijk nog uit op een prijs van 550 euro, in maart.
http://www.icelandair.nl/(...)l/store65/item24184/quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:01 schreef Razer het volgende:
[..]
Waar is deze aanbieding terug te vinden?
Ik kom namelijk nog uit op een prijs van 550 euro, in maart.
Hmm ik denk dat ik toch maar ga boeken daar dan. Ik ben zelf vrouw dus die stewardessen laten me verder koudquote:Op zaterdag 10 februari 2007 00:46 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Delta is wel aardig, maar niet echt geweldig.. Je vliegt volgens mij altijd om 11:00, dus vroeg je bed uit.. Geen entertainment systeem, weinig beenruimte.. Oude stewardessen
5 Juni is volgens mij toch ook een fesstdag?quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Independence Day is toch op 4 Juli?
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:05 schreef Jaguarized het volgende:
Delta heeft echt geen entertainment system. Om je te vermaken heb je het inflight magazine, je mp3 speler, een goed boek, je reisgenoot, de stewardess en het raampje.En na 8 uur 25 sta je op JFK.
ergens rond mei.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:58 schreef Jaguarized het volgende:
Op welke data dan?
en dat houdt in? (ja, ik ben een n00b wat vliegen betreft)quote:Op zondag 11 februari 2007 18:10 schreef Jaguarized het volgende:
641 wel, das met de 777. 644 niet, das met de 747 Mixed.
Hoe zie jij dat? Ik vlieg namelijk 13 juli heenquote:Op zondag 11 februari 2007 18:10 schreef Jaguarized het volgende:
641 wel, das met de 777. 644 niet, das met de 747 Mixed.
Dat je het moet doen met de schermpjes in het gangpad.quote:Op zondag 11 februari 2007 18:14 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
en dat houdt in? (ja, ik ben een n00b wat vliegen betreft)
Flight KLM Royal Dutch Airlines 645quote:Op zondag 11 februari 2007 18:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat? Ik vlieg namelijk 13 juli heen
quote:Op zondag 11 februari 2007 18:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Flight KLM Royal Dutch Airlines 645
From Amsterdam NL (AMS) Terminal
Departure Time 0815
To New York JFK NY US (JFK) Terminal 4
Arrival Time 1030
Duration 8h15m
Meal
Aircraft Type 332
Airbus A330 dan heb je dus eigen schermpjes.
Harlem Branch YMCAquote:Op maandag 5 februari 2007 02:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik vrees dat 100 dollar per nacht een mooie prijs is in New York. Daaronder heb je inderdaad alleen hostels. Je zou eventueel op 'brooklyn' en 'queens' kunnen zoeken ipv 'new york' voor een goedkoper hotel, maar dan moet je wel elke dag naar Manhattan reizen.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 11 februari 2007 18:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Flight KLM Royal Dutch Airlines 645
From Amsterdam NL (AMS) Terminal
Departure Time 0815
To New York JFK NY US (JFK) Terminal 4
Arrival Time 1030
Duration 8h15m
Meal
Aircraft Type 332
Airbus A330 dan heb je dus eigen schermpjes.
De timetable van het Skyteam.quote:
Heb je rechtstreek geboekt of via een reisbureau, want online kom ik als goedkoopste kamer 109 dollar tegen..quote:Op maandag 12 februari 2007 15:13 schreef Adelante het volgende:
www.thepodhotel.com, waar wij verblijven is ook niet zo extreem duur, maar het is ook weer geen hosteliets van 70 dollar per nacht heb ik betaald voor vier nachten
Die prijs 'vanaf / pp ' geldt waarschijnlijk alleen als je met 4 personen op een kamer slaapt en geldt zeker niet voor individuele reizigersquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:06 schreef -Belle- het volgende:
Ik weet niet of je hier reclame mag maken maar in de NY-gids van Holland International staan genoeg hotelkamers vanaf zo'n 40 euro pp.
gewoon bij het theater zelf kopen!quote:Op zondag 11 februari 2007 22:59 schreef -Belle- het volgende:
Heeft iemand ervaring met het bezoeken van musicals in NY? Waar koop je het best de tickets? Hier in Nederland al boeken of daar ter plaatse gaan zoeken naar verkooppunten?Is het slim om via inetrnet alvast te boeken , of kun je beter wachten tot je ter plaatse bent. Je leest af en toe dat er inmense rijen staan voor de theaters dus of het slim is om te wachten weet ik niet...Iemand ervaring? We willen graag de Lion King of Tarzan gaan zien met 4 pers eind april tijdens ons verblijf in NY.
Ik heb nooit gezegd dat er geen kamers onder de 100 dollar waren. Als je in het YMCA wilt overnachten dan lukt dat wellicht. De originele vrager gaf echter aan niet in een hostel te willen overnachten, dus ik denk dat het YMCA (Shared Bath) dan ook niet echt in de smaak valt.quote:Op maandag 12 februari 2007 07:12 schreef klootje het volgende:
[..]
Harlem Branch YMCA
Vanderbilt Branch YMCA
West Side Branch YMCA
Ik weet niet wat een kamer kost maar zeker geen 100 dollar/nacht.
Is dat dan volledig gemeubileerd? En hoe boek je zoiets?quote:Op donderdag 15 februari 2007 09:23 schreef Slappe_hap het volgende:
Ik zit erover na te denken a.s. zomer naar NYC te gaan, voor een langere periode (1 a 2 maanden)
Een kamer in een appartementje huren is dan wel een goed idee of niet?
In de leuke buurten ben je daarvoor zo'n $750 per maand kwijt, maar is een stuk goedkoper dan een hotel en waarschijnlijk schoner/rustiger dan een hostel..
Dat ligt er natuurlijk net aan. Sommige mensen verhuren kamers voor korte termijn, met een beetje mazzel gemeubileerd. Ik had gister op craigs list gekeken en daar stonden er genoeg..quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:18 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Is dat dan volledig gemeubileerd? En hoe boek je zoiets?
Midtown en downtown zijn zeer veilig. Zolang je er - net als in elke andere stad - maar niet mee gaat lopen zwaaien midden in de nacht in een achterafstraatjequote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:42 schreef Doublehomme het volgende:
Deze zomer (16 juli t/m 24 juli) ga ik ook naar NYC! Ik heb er al zin in.
Ik vroeg me alleen af hoe veilig het is, ik heb namelijk een compact camera en een spiegelreflex camera.. zou ik deze SLR gewoon mee kunnen nemen, of is dit niet verstandig? Of val ik niet niet op tussen de japanners![]()
Dat laatste ja.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:42 schreef Doublehomme het volgende:
Deze zomer (16 juli t/m 24 juli) ga ik ook naar NYC! Ik heb er al zin in.
Ik vroeg me alleen af hoe veilig het is, ik heb namelijk een compact camera en een spiegelreflex camera.. zou ik deze SLR gewoon mee kunnen nemen, of is dit niet verstandig? Of val ik niet niet op tussen de japanners![]()
precies het zelfde gehad. Heb ook met een DSLR en statistief in mijn hand door queens gelopen toen het donker was. Echt helemaal niks aan de hand. NYC wordt nog steeds vaak gezien als gevaarlijke stad maar sinds het zero tolerance beleid van guliani is de criminaliteit sterk gedaald. In de jaren 70/80 was times square een hoerenbuurt waar veel drugs gedeald werd en van alles gebeurde, kijk nu maar eens naar times sq, het is nu gewoon 1 van de landmarks van deze geweldige stad. Je hebt natuurlijk nog steeds wel gevaarlijke buurten maar dat is niet anders dan hier in Amsterdam of Rotterdamquote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:45 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Dat laatste ja.
Ik ben zelfs met mijn SLR-like camera in het donker door Queens gelopen zonder me een moment bedreigd gevoeld te hebben.
Al kun je natuurlijk altijd pech hebben.
Heb je misschien een linkje? Want ik wil graag ook zelf een appartement voor 2 maanden gaan huren...quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:54 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk net aan. Sommige mensen verhuren kamers voor korte termijn, met een beetje mazzel gemeubileerd. Ik had gister op craigs list gekeken en daar stonden er genoeg..
The Bronx is geen Manhattanquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Bronx na 24.00.
Geen Manhattan, wel een gebied waar je je na 24.00 niet moet vertonen.quote:
Ik zou ook niet weten wat je 's nachts buiten Manhattan zou moeten zoeken als buitenstaander / toerist. Tenzij je fan bent van een bepaalde cultuur (russisch, koreaans, colombiaans, jamaicaans etc) en de sfeer wil proeven in één van die specifieke wijken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:31 schreef Jaguarized het volgende:
Geen Manhattan, wel een gebied waar je je na 24.00 niet moet vertonen.![]()
http://newyork.craigslist.org/quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:46 schreef Razer het volgende:
[..]
Heb je misschien een linkje? Want ik wil graag ook zelf een appartement voor 2 maanden gaan huren...
prima te doen johquote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:56 schreef leejow het volgende:
Queens is na 00:00 ook best te doenMaar blijf idd vooral onder Central Park op manhatten en niet te ver uptown (richting Harlem).
Central Park moet je alleen inlopen als je hééél erg eenzaam bentquote:Op maandag 19 februari 2007 23:28 schreef kepler het volgende:
[..]
prima te doen joh
ons hotel lag op 88 ergens, was nog redelijk veilig. Je moet alleen niet Central Park inlopen, daar zitten allemaal gevaarlijke mensen kwamen we achter
Jij lucky bastard! Zat ik nu maar in NYCquote:Op dinsdag 20 februari 2007 03:06 schreef NiTiN het volgende:
op het moment is het vooral koud en ijzig in Central Park.
's nachts zou ik er iig niet ingaan nee... vanmiddag nog wel even gezeten
quote:Op maandag 19 februari 2007 23:28 schreef kepler het volgende:
[..]
prima te doen joh
ons hotel lag op 88 ergens, was nog redelijk veilig. Je moet alleen niet Central Park inlopen, daar zitten allemaal gevaarlijke mensen kwamen we achter
we hebben niks meegemaakt verderquote:
Ik vloog ook met delta in december.. De vlucht van 11.00. Ik was om 8.00 uur aanwezig. Het was vrij druk, als ik een uur later was aangekomen op schiphol dan had ik m'n vlucht denk ik net (of net niet) kunnen halen..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:47 schreef Jaguarized het volgende:
Normaliter is het voor vluchten naar de VS 3 uur maar met 2 uur is het ook wel te doen.
nee, maar als ze oude stewardessen hebben, zullen de grondmedewerksters ook nog wel niet met computers werkenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:13 schreef Jaguarized het volgende:
Is het zo druk bij Delta dan?Bij mij duurde het 5 minuten, er stond geen rij bij de incheck en ook niet bij de douane. Maar ik vloog dan ook niet met Delta.
Marechausseequote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:13 schreef Jaguarized het volgende:
Is het zo druk bij Delta dan?Bij mij duurde het 5 minuten, er stond geen rij bij de incheck en ook niet bij de douane. Maar ik vloog dan ook niet met Delta.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
nee, maar als ze oude stewardessen hebben, zullen de grondmedewerksters ook nog wel niet met computers werken
Ik vond het eten anders heel goed te bikken.. Kipfilet in een sausje, pizza slize, haagen dazs ijs, een brownie en elk uur kwamen ze langs met frisdrank etc.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
![]()
De oude stewardessen waren een van de redenen waarom ik niet voor Delta had gekozen. En het standaardeten.
![]()
Het eten in BusinessElite was anders erg goed te doenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
![]()
De oude stewardessen waren een van de redenen waarom ik niet voor Delta had gekozen. En het standaardeten.
![]()
Lekker op tijd geboektquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:57 schreef Katseviool het volgende:
Katseviool gaat ook weer terug naar NYC![]()
Wordt nu de derde keer, ooit als 18-jarige maar gewoon daar naar toe gegaan, oa naar aanleiding van deze topic reeks en nu 4 jaar later ben ik nog steeds verliefd op deze geweldige stad!
ga nu van 28-12'07 tot 04-01'08, nieuw jaar vieren op Time Square
Vliegen met KLM (Airbus 330) voor ¤395 incl. belastingen en toeslagen
Heb er weer zin in!
Jezus wat goedkoop!quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:57 schreef Katseviool het volgende:
Wordt nu de derde keer, ooit als 18-jarige maar gewoon daar naar toe gegaan, oa naar aanleiding van deze topic reeks en nu 4 jaar later ben ik nog steeds verliefd op deze geweldige stad!
Heb er weer zin in!
Ja ga met een stel vrienden, liepen al een tijdje met het idee rond, dus op een gegeven moment hebben we maar gewoon besloten te boeken.. nu moeten we wel gaanquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Lekker op tijd geboekt![]()
Zo dat is zeker goedkoop, waar heb je geboekt? En waar verblijven jullie?quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:57 schreef Katseviool het volgende:
Heb er weer zin in!
Dat staat in de OP.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:12 schreef SaskiaR het volgende:
Over 2 dagen ben ik in New York! Ik ben er maar 3 dagen, wat moet ik ABSOLUUT zien/doen?
Moet even kijken waar we verblijven.. vorige keren in YMCA VanderBilt en CentralPark Hostel geslapen, YMCA heeft een perfecte liging, maar kamer was erg klein. Bij CentralPark Hostel hadden we daarin tegen een erg mooie grote kamer, locatie is echter wel een eindje uptown.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:23 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Zo dat is zeker goedkoop, waar heb je geboekt? En waar verblijven jullie?
Voor die periode zeker wel. Ook wel goed om zo vroeg te boeken. Nu in het voorjaar kon je al voor 310 euro incl retour naar NYC. Het lijkt vreemdgenoeg ieder jaar goedkoper te worden.quote:
Oh kijk, dat maakt het anders...quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:28 schreef Katseviool het volgende:
Zal denk wel kloppen, ¤350 was overigens voor de volledige vermelding wel op de totaal prjis van 3 tickets.
Nou als in eerste instantie de totale prijs wordt weergegeven als ¤305 p.p incl. tax + andere fares en dan bij de laatste pagina voor betaling opeens op ieder tickets ruim ¤100 security-tax wordt geschoven vind ik dit nogal misleidend.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:21 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Oh kijk, dat maakt het anders...
Neem je toch gewoon psp of notebook mee? Heb je geen entertainment nodig.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:32 schreef Slappe_hap het volgende:
Nouja, die verschillen dus niet zo heel veel.. Delta vertrekt smorgens vroeg en Continental begin van de middag. Dat laatste vind ik wel iets relaxter..
Leeftijd van de stewardessen interesseerd me geen ruk.. Wel het entertainment, bij Delta is dat kut, bij Continental heb ik gelezen dat iedere stoel zn eigen beeldscherm heeft, dus dat is chill.
Aangezien ik vrij lang ben (1.92m) hecht ik wel veel waarde aan voldoende beenruimte, dus als iemand me zou kunnen vertellen bij welke maatschappij je het meeste beenruimte hebt..
Nouja, als ik 8 uur ergens moet zitten vind ik het wel mooi meegenomen om een beetje vermaakt te worden..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:21 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Neem je toch gewoon psp of notebook mee? Heb je geen entertainment nodig.
Snap al die ophef over vliegtuigmaatschappijen niet zo goed.
Geen vertraging + A naar B + geen gezeik aan me kop = goede vlucht.
Madison Square Gardenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heeft iemand enig idee of er een concertzaal is in New York waar concerten worden gegeven (Pop/ Rn'b/ Rap) ?
Jul 13 - Jul 15 Dispatch: Zimbabwequote:
Probeer anders Radio City Music Hall, Nokia Theatre, Bowery Ballroom of Carnegie Hall.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Jul 13 - Jul 15 Dispatch: Zimbabwe
Geweldig![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:32 schreef Slappe_hap het volgende:
Nouja, die verschillen dus niet zo heel veel.. Delta vertrekt smorgens vroeg en Continental begin van de middag. Dat laatste vind ik wel iets relaxter..
Leeftijd van de stewardessen interesseerd me geen ruk.. Wel het entertainment, bij Delta is dat kut, bij Continental heb ik gelezen dat iedere stoel zn eigen beeldscherm heeft, dus dat is chill.
Aangezien ik vrij lang ben (1.92m) hecht ik wel veel waarde aan voldoende beenruimte, dus als iemand me zou kunnen vertellen bij welke maatschappij je het meeste beenruimte hebt..
Beenruimte tja ik weet nietquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:37 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ben vorig jaar met Continental gevlogen
Echt slecht was het niet echt goed ook niet
Volgens mij waren we 20 minuten later vertrokken ofzo en toen we op Newark kwamen hebben we ook nog een tijd moeten wachten in het vliegtuig omdat er nauwlijks olie was ofzo![]()
Toen ik terug kwam ook later vetrokken omdat er een hele reeks vliegtuigen aan het landen waren
Eenmaal vertrokken werkte dat hoere entertainment system niet bij bepaalde rijen
Dus ik kon geen film kijken ofzo
Zelf's 't licht deed het niet
En je moet betalen voor alcoholische drank![]()
Denk het welquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan je bij KLM wel gratis zuipen?
Jij moest betalen voor alcohol bij KLM?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:13 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Denk het wel
Aangezien veel mensen mij niet geloven dat je voor de alcohol moest betalen
Ik bedoelde Continentalquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:34 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jij moest betalen voor alcohol bij KLM?
Ik dacht al. Best matig dat je bij Continental en Delta moet dokken voor alcohol.quote:
Vind je? Als ik voor 150 euro minder met delta/cont kan vliegen, dan wil ik die paar biertjes best zelf betalen..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:09 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik dacht al. Best matig dat je bij Continental en Delta moet dokken voor alcohol.![]()
Tsja, een biertje was 5 euro bij Delta.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:09 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik dacht al. Best matig dat je bij Continental en Delta moet dokken voor alcohol.![]()
Bij continental moest je 5 dollar betalen voor alcohol volgens mijquote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:26 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Vind je? Als ik voor 150 euro minder met delta/cont kan vliegen, dan wil ik die paar biertjes best zelf betalen..
Oke, dat laatste is wel wat gierig..quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:37 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Bij continental moest je 5 dollar betalen voor alcohol volgens mij
Op de terugvlucht werd ons ook gratis alchoholische drank belooft omdat het entertainment system niet werkte
Nog steeds geen drank gezien![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |