abonnement Unibet Coolblue
pi_20502146


En verder maar weer over de leukste/coolste/enerverendste stad van de Wereld.

vorige topic was: New York City Part IV
Life sucks
pi_20502279
Is er iemand die al in New York is geweest die me een beetje kan inlichten over het metro stelsel? Is het makkelijk? Of zoek je je rot?
pi_20502308
De eerste keer is echt ff slikken.
Als je het een maal door hebt is het echt een super systeem, na 3 dagen had ik alles wel door een crosste ik in Manhattan in no-time van de ene plek naar de andere.
Life sucks
  vrijdag 9 juli 2004 @ 09:41:32 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_20505399
Metro is supersimpel: kijk waar je bent, zoek waar je heen wilt, kijk welke kleur metrolijn je nodig hebt en of het ten noorden (uptown) of ten zuiden (downtown) van je ligt (lijnen lopen min of meer allemaal van noord naar zuid):


Volgens mij is het alleen lastig voor bejaarden ofzo
Haters everywhere but I don't really care.
pi_20509861
De Lonely Planet reisgids, meerdere keren genoemd en geroemd, heeft die ook een goed metrokaartje + uitleg?

PS. waar koop je die eigenlijk?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_20510480
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:27 schreef Jeroenus het volgende:
De Lonely Planet reisgids, meerdere keren genoemd en geroemd, heeft die ook een goed metrokaartje + uitleg?

PS. waar koop je die eigenlijk?
Ja

die koop je bij een boekhandel. Op schiphol kan je hem ook nog wel kopen anders.
Life sucks
  vrijdag 9 juli 2004 @ 14:26:43 #7
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_20511223
TVP
  vrijdag 9 juli 2004 @ 16:09:43 #8
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20513398
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:27 schreef Jeroenus het volgende:
De Lonely Planet reisgids, meerdere keren genoemd en geroemd, heeft die ook een goed metrokaartje + uitleg?

PS. waar koop je die eigenlijk?
metrokaart kan je ook gratis halen bij de infobalie bij elk metrostation Of kijk op http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/submap.htm
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  vrijdag 9 juli 2004 @ 16:16:28 #9
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20513483
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 09:41 schreef matthijst het volgende:
Metro is supersimpel: kijk waar je bent, zoek waar je heen wilt, kijk welke kleur metrolijn je nodig hebt en of het ten noorden (uptown) of ten zuiden (downtown) van je ligt (lijnen lopen min of meer allemaal van noord naar zuid):
[afbeelding]

Volgens mij is het alleen lastig voor bejaarden ofzo
ik heb ook wel eens de paarse lijn genomen. Maar het stuk dat ie over manhattan loopt is van oost-west . Daarbij kun je dus niet zeggen of je downtown of uptown gaat. Ik weet alleen niet meer hoe ik er achter ben gekomen welke ik moest nemen. volgens mij hebben we toen naar het eindstation gekeken.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_20514168
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

metrokaart kan je ook gratis halen bij de infobalie bij elk metrostation Of kijk op http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/submap.htm
Das handig!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  vrijdag 9 juli 2004 @ 17:35:39 #11
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_20514936
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

metrokaart kan je ook gratis halen bij de infobalie bij elk metrostation Of kijk op http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/submap.htm
Valt nog tegen, de man aan wie ik het vroeg sprak geen Engels ofzo, kostte me nog aardig wat moeite om hem duidelijk te maken dat ik zo'n kaart wilde

Metro is in het begin wat verwarrend omdat je goed moet kijken of je niet in een sneltrein zit, of jouw treintje niet afbuigt (meeste lijnen hebben meerdere verschillende eindpunten) en dat soort dingen.
pi_20515553
@Jeroenus, we moesten bij hostelworld dus 10% overmaken, na een paar minuten kregen via email de officiele bevestiging van hostelworld. Hierbij zit ook je boekingsnummer welk je daar moet doorgeven als je wilt inchecken.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 18:41:08 #13
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_20516169
Enige lastige van de metro is dat vaak niet duidelijk is wat een sneltrei en wat een stoptrein is. Duurde een tijdje voor ik daar achter was..
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:21:52 #14
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20518086
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 17:35 schreef Douwe het volgende:

[..]

Valt nog tegen, de man aan wie ik het vroeg sprak geen Engels ofzo, kostte me nog aardig wat moeite om hem duidelijk te maken dat ik zo'n kaart wilde

Metro is in het begin wat verwarrend omdat je goed moet kijken of je niet in een sneltrein zit, of jouw treintje niet afbuigt (meeste lijnen hebben meerdere verschillende eindpunten) en dat soort dingen.
bij ons was het andersom, wij kwamen bij de infobalie om te vragen of ze een kaart hadden, gaven ze gelijk, en wij wouden al gaan betalen, maar toen kregen we te horen dat het gratis was..

Ja met die subway lines die meerdere eindpunten hebben is idd vervelend. En ik weet nog steeds niet hoe het werkt... Zijn er verschillende treintjes voor verschillend eindpunten of worden de wagonetjes losgekoppeld?

1x toen we naar de south ferry gingen zaten we in 1 van de achterste wagonnen, maar toen zei een new yorker dat we naar voren moesten omdat het perron te kort was om alle waggonen naast het perron te laten stoppen. Toen zijn we overgelopen naar die andere waggonetjes toen de metro nog reed, was best eng
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:48:42 #15
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_20518587
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 20:21 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

bij ons was het andersom, wij kwamen bij de infobalie om te vragen of ze een kaart hadden, gaven ze gelijk, en wij wouden al gaan betalen, maar toen kregen we te horen dat het gratis was..

Ja met die subway lines die meerdere eindpunten hebben is idd vervelend. En ik weet nog steeds niet hoe het werkt... Zijn er verschillende treintjes voor verschillend eindpunten of worden de wagonetjes losgekoppeld?

1x toen we naar de south ferry gingen zaten we in 1 van de achterste wagonnen, maar toen zei een new yorker dat we naar voren moesten omdat het perron te kort was om alle waggonen naast het perron te laten stoppen. Toen zijn we overgelopen naar die andere waggonetjes toen de metro nog reed, was best eng
Verschillende treintjes voor verschillende eindpunten.
Zo gaan bijvoorbeeld de 1 en de 9 naar South Ferry (wel in de eerste 5 wagons gaan zitten he ), en gaan de 2 en de 3 ergens naar Brooklyn... Altijd gewoon goed op de kaart kijken welke metronummers stoppen bij de halte waar je er uit wilt is dus het handigste. Had ik door, na een dag of 6 ofzo
  zaterdag 10 juli 2004 @ 12:19:24 #16
34586 kepler
No bounce, no play
pi_20527782
waar is mijn mooie OP

verder zijn er plannen om met kerst naar NYC te gaan? Iemand ervaringen?
The line is a dot to you!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 13:19:44 #17
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20528771
ik wil na de middelbare school naar new york en dan daar werken. Heeft iemand ervaring hiermee? Je kan je inschrijven bij verschillende kampen ofzo, hoorde ik... de kans dat je een greencard is gewoon te klein, dus daar ga ik niet opwachten...

En als ik me in new york thuis voel wil ik eens gaan kijke of ik een scholarship kan krijgen om daar verder te studeren Lijkt me echt prachtig
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_20528971
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

metrokaart kan je ook gratis halen bij de infobalie bij elk metrostation Of kijk op http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/submap.htm
Dank je, dat is een mooie en handige kaart.

Stel je komt van JFK en je neemt de blauwe naar Manhattan, dan zie je volgens mij op een prachtige manier de wolkenkrabbers steeds dichterbij komen.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  zaterdag 10 juli 2004 @ 13:36:42 #19
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20529080
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 12:19 schreef kepler het volgende:
waar is mijn mooie OP

verder zijn er plannen om met kerst naar NYC te gaan? Iemand ervaringen?
idd de OP kan wel iets uitbundiger. Marcus kopieeer anders ff de OP van kepler uit het vorige topic...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 13:41:58 #20
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20529168
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 13:30 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Dank je, dat is een mooie en handige kaart.

Stel je komt van JFK en je neemt de blauwe naar Manhattan, dan zie je volgens mij op een prachtige manier de wolkenkrabbers steeds dichterbij komen.
'

ik weet niet of de blauwe line bovengronds rijdt in brooklyn. Er zijn idd een paar lines die bovengronds rijden, maar ik weet niet of dat de blauwe is. Er zijn volgens mij weinig of geen bovengrondse subway lines op manhattan. Tenminste niet in lower manhattan en midtown... In het ziude van manhattan zou best kunnen.

ik denk dat je in de taxi meer ziet, maar dat weet ik ook niet. Ben niet aangekomen op JFK
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_20530259
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 13:41 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

'

ik weet niet of de blauwe line bovengronds rijdt in brooklyn. Er zijn idd een paar lines die bovengronds rijden, maar ik weet niet of dat de blauwe is. Er zijn volgens mij weinig of geen bovengrondse subway lines op manhattan. Tenminste niet in lower manhattan en midtown... In het ziude van manhattan zou best kunnen.

ik denk dat je in de taxi meer ziet, maar dat weet ik ook niet. Ben niet aangekomen op JFK
Taxi is wel stukken duurder toch? Als je op JFK aankomt lijkt het me handig de metro te nemen en gelijk zo'n weekpass te kopen van $21.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_20530286
Hmmm, ik heb het idee dat er geen vliegtuigmaatschappij is die in de buurt komt van Bimanair (253 ex taxes/toeslagen, 339 incl.) qua prijs. Daarna lijken alle prijzen bij de 500 te beginnen

Iemand nog tips?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:11:48 #23
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_20532120
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 14:38 schreef Jeroenus het volgende:
Hmmm, ik heb het idee dat er geen vliegtuigmaatschappij is die in de buurt komt van Bimanair (253 ex taxes/toeslagen, 339 incl.) qua prijs. Daarna lijken alle prijzen bij de 500 te beginnen

Iemand nog tips?
Ik weet niet wanneer je gaan wilt, maar kun je niet na het hoogseizoen gaan? Vanaf 25 augustus geld het goedkope Budget Air (= vliegen met Delta Airlines) tarief weer, dat is ¤295 zonder belastingen...
pi_20532505
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:11 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je gaan wilt, maar kun je niet na het hoogseizoen gaan? Vanaf 25 augustus geld het goedkope Budget Air (= vliegen met Delta Airlines) tarief weer, dat is ¤295 zonder belastingen...
Ik vlieg de 2e augustus al met Delta Airlines, zijn idd niet duur, zit op ongeveer ¤350
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  zaterdag 10 juli 2004 @ 19:01:09 #25
16082 Wytze
...Confidential
pi_20535573
Ik vlieg met IceLand air, iemand daar ervaringen mee?
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')