een tour in NYC zou ik echt nooit doen. De stad is bekend genoeg van de TV/kranten/films/enz om al een grof idee te hebben van wat je wil zien lijkt mequote:Op zondag 12 november 2006 22:05 schreef jna het volgende:
Gister wat folders enzo gehaald bij een reisbureau. Ik zag ook een soort vooraf geplande tour alleen dan heb je maar een halve dag vrij ofzo en dat vind ik veel te weinig. Verder lijkt zo'n tour me wel leuk als ik er bijvoorbeeld 2/3 dagen bij kan boeken waarin ik gewoon "vrij" ben.
niet doen is ook mijn advies. Koop een boek waarin staat wat er allemaal te doen is, of neem zo'n boekje mee als je ter plekke bent (iig verkrijgbaar in hostels).quote:Op zondag 12 november 2006 22:05 schreef jna het volgende:
Gister wat folders enzo gehaald bij een reisbureau. Ik zag ook een soort vooraf geplande tour alleen dan heb je maar een halve dag vrij ofzo en dat vind ik veel te weinig. Verder lijkt zo'n tour me wel leuk als ik er bijvoorbeeld 2/3 dagen bij kan boeken waarin ik gewoon "vrij" ben.
Hey man bedankt! Ik print dit ff uit. En ik zie het hilton hotel niet in het OP!quote:Als je met het openbaar vervoer reizen geen probleem vindt kan je vanaf Newark makkelijk naar Manhattan per trein en metro.
Vanaf Newark ga je eerst naar het treinstation met de AirTrain. Dit is gratis. Alleen als je weer terugmoet betaal je 5$. Vervolgens gaat er een trein naar New York Penn Station. Je kan voordat je de AirTrain ingaat al een kaartje hiervoor kopen. Een One Way naar New York Penn kost je ongeveer 14$. Let op, er is ook een Newark Penn.
Je bent met de trein ongeveer 20 minuten onderweg. Wat ik zou doen is het volgende:
Op Penn Station pak je lijn 1, 2 of 3 richting Uptown naar Times Square. Daar stap je over op de N, R, Q of W richting Downtown om op 34th Str Herald Square over te stappen op de F lijn Uptown en dan stap je uit op 47-50th Rockefeller Center. Vanaf daar is het dan nog 3 blokken lopen maar dat is niet veel.
Klinkt lastig maar dat is als je het helemaal met OV wil doen. Je kan ook op Penn Station al een taxi pakken.
Dizer had dat gedaan.quote:Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef jna het volgende:
Ja het is inderdaad wel zo dat ik natuurlijk al zelf een beeld heb van wat ik wel en niet wil zien.
Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
Haha, ben jij in NY geweest ? Of doe je een soort kind of wereldreis ?quote:Op zondag 12 november 2006 22:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dizer had dat gedaan.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Kan je het beste hem ff aanschieten.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
@sitting_elfling, klopt, er staan wel meer niet in de OP.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Tis ook relatief nieuw dacht ik.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ah, makkelijk. Ik meende me namelijk iets te herinneren van een vriend die naar NY ging en bij de ambassade een moest aanvragen. Maar die ging volgens mij ook langer.quote:Op zondag 12 november 2006 22:45 schreef Jaguarized het volgende:
Krijg je in het vliegtuig door het invullen van een groen en wit formuliertje.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Niet Europees paspoort?quote:Op zondag 12 november 2006 22:48 schreef Panza het volgende:
[..]
Ah, makkelijk. Ik meende me namelijk iets te herinneren van een vriend die naar NY ging en bij de ambassade een moest aanvragen. Maar die ging volgens mij ook langer.
Jawel, maar hij ging er een jaar studeren . Misschien had het daarmee te maken.quote:
Maar ben je een soort reiziger? Zo1tje die het leuk vind om alles van de wereld te zien? OF heb je puur dit jaar ff uitgekozen om dingen in de wereld te bezoeken?quote:Op zondag 12 november 2006 22:40 schreef Jaguarized het volgende:
Mwoah ik ben er van 22 december 2005 van huis vertrokken en was 2 januari 2006 weer terug. Ik ben er geweest omdat de stad me altijd al gefascineerd had. Hoge gebouwen, alles groot, niets onmogelijk. Ook wilde ik het WTC eens zien, wat uiteindelijk best tegenviel, en was ik benieuwd naar kerst in NYC. Dat was minder intens dan ik dacht. Waarschijnlijk door de afwezigheid van sneeuw. Oud en nieuw op Times Square was erg bijzonder om meegemaakt te hebben maar het was vrij kort.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
In NYC ook twee nieuwe vrienden gemaakt. Eentje woont in Boston en eentje woont in Los Angeles. Ik ben al uitgenodigd voor Boston maar daar moet ik eerste vrije tijd voor vinden.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op zondag 12 november 2006 22:57 schreef Panza het volgende:
[..]
Jawel, maar hij ging er een jaar studeren . Misschien had het daarmee te maken.
Ik ben overigens van plan in februari te gaan. Volgende maand ga ik eerst een paar dagen naar Londen. Daar ben ik ook nog nooit geweest, terwijl het een stuk dichterbij is, dus dat moet eerst gebeuren.
Allebei een beetje.quote:Op zondag 12 november 2006 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar ben je een soort reiziger? Zo1tje die het leuk vind om alles van de wereld te zien? OF heb je puur dit jaar ff uitgekozen om dingen in de wereld te bezoeken?
vergeet ook niet naar port imperial, NJ te gaan met de ferry. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Zeker 1 van de beste vantage points:quote:Op zondag 12 november 2006 23:55 schreef matthijst het volgende:
Beetje aan het plannen, twee dagen, uptown & downtown, rode lijnen zijn metroom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Komt uit een autorouteplanner, dus sommige wegen beetje "om"...
Idee is om in twee dagen redelijk veel te zien, maar niet "onnodig" veel te lopen.
3e, 4e, en 5e dag dan bv. nog Rondvaart, Brooklyn & Pier 17...... Times Quare, Rockefeller, Top of The Rock........ 5th etc.. shoppen....
waslijst
Of anders kost het je ongeveer 50 dollar excl. tols en tip om in manhattan te komenquote:Op zondag 12 november 2006 21:43 schreef komrad het volgende:
[..]
vergeet mijn post dan maar, maar ook vanaf newark kun je als ik het goed heb met de metro naar manhattan
Klopt, dat heb ik gedaan. Het is echt vet handig. Kost je 50 euro pp voor 48 uur.quote:Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef jna het volgende:
Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
fuck me wat een foto'squote:Op maandag 13 november 2006 00:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
vergeet ook niet naar port imperial, NJ te gaan met de ferry. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Zeker 1 van de beste vantage points:
[afbeelding]
Je moet de ferry nemen vanaf pier 42(? weet niet zeker of het pier 42 is, tenminste ergens daar in de buurt d8 ik) naar Port Imperial.
Mijn andere favo vantage point is in Gantry plaza state park in LIC,Queens:
[afbeelding]
Dit waren zeker een van mijn hoogte punten tijdens mijn bezoek aan NYC
nooit van dat gebouw gehoord. Maar het is iig dichtbij dat oude pepsi 'billboard' . Het is wel leuk om het grote contrast te zien tussen LIC en Manhattanquote:Op maandag 13 november 2006 00:11 schreef matthijst het volgende:
Wow, mooooooie foto's inderdaad....
Zal 't toevoegen aan m'n NY-to-do-docom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Link:
http://www.nywaterway.com(...)oute.asp?ferryid=100
LIC had ik pas ook iets over gevonden: zit daar niet een of ander graffiti gebouw? naam ff kwijt...
edit: 5 Pointz:
http://www.youngna.com/youngna/040730_004.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop