Zou het een controle vraag zijn? Of ik ook echt uit Nederland kom?quote:Op zondag 12 november 2006 00:34 schreef Jaguarized het volgende:
Wtf.Misschien had die man familie wonen in Maastricht ofzo.
Oh, ik had geen karretje nodig. We hadden sleepkoffers mee en zo. Maar, ik veheugde me bij het vertrek (omdat we ook minimaal 2 uur van tevoren al waren) op een paar winkeltjes.... maar neeeeeequote:Op zondag 12 november 2006 00:43 schreef Jaguarized het volgende:
In mijn paspoort staat ook een stempel met daarop Pyongyang.Tricky aangezien ik nog een vriend heb wonen in Boston waar ik eens blij langs moet.
Tis wel een aparte vraag. Van mij wilden ze alleen weten wat ik deed in het dagelijks leven, waar ik verbleef en hoe lang ik verbleef. Wat vond je van Newark? Ik vond het best jammer dat je 3 dollar moest betalen voor een karretje.
Klopt, koffiehuis en kioskquote:Op zondag 12 november 2006 00:50 schreef Jaguarized het volgende:Ja dat is nogal kansloos. Had je Terminal B? Voor de douane had je nog een McDonalds maar na de douane was er alleen een kiosk en koffiehuis.
Beetje jammer aangezien ik daar dus 2 uur heb zitten wachten. Om de een of andere reden toch weer Newark de volgende keer.
Ja aardig watquote:Op zondag 12 november 2006 00:54 schreef Jaguarized het volgende:
Idd. Ik moet ook nog eens terug. Ooit, als ik Dubai eens gehad heb, daar moet ik ook weer naar terug. Maar dat is ook het geval met NZ en Sydney.Heb je nog pics gemaakt?
Ik heb je 4 foto's gestuurdquote:Op zondag 12 november 2006 01:24 schreef Jaguarized het volgende:
1200xnogwat minimaal. Maar 2.3mb mag ook wel, mijn mailbox trekt dat nog wel volgens mij.
doublemintquote:Op zondag 12 november 2006 01:17 schreef Dizer het volgende:
Shoppen in een supermarkt naar Oreo's e.d.
Ik heb er ongeveer een jaar daarvoor nog gestaan, en toen waren ze volgens mij niet veel verder...quote:
Nou, kon jij toen wel met de subway erbij? Want ze waren wel klaar met de subway.quote:Op zondag 12 november 2006 01:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb er ongeveer een jaar daarvoor nog gestaan, en toen waren ze volgens mij niet veel verder...
Nee de Subway die ik bedoel zit er gewoon naast. Ik heb vanuit de roltrap van de Subway die foto gemaaktquote:Op zondag 12 november 2006 01:51 schreef Geqxon het volgende:
De subway was naar mijn weten niet afgesloten, toen ik uitstapte kwam ik zo ongeveer bij Macy's uit.
Alhoewel ik het ook helemaal fout kan hebben.
Ja dat zou kunnen. Alleen Macy's neemt een heel blok in beslag en kan dus vanuit meerder stations benaderd worden.quote:Op zondag 12 november 2006 01:58 schreef Geqxon het volgende:
Er staat mij iets bij dat ik wel bij een Metro-station genaamd WTC uitgestapt ben, daarna het stalen hekwerk op (zoals op jouw foto), en doorliep naar een chique shopping-mall met uitzicht op ground-zero.
Die laatste foto, dat is dan ook de locatie van de plek waar de eerste twee foto's zijn geschoten.quote:Op zondag 12 november 2006 09:34 schreef Dizer het volgende:
Dat laatste foto, ik kan me niet herinneren dat ik dat bij Macy's heb gezien. Maar Macy's is zoooo groot, het kan dat we er niet zijn geweest daar...
Dan mag je mij vertellen waar, want ik kan voor mijn twee optiereizen ook nergens lagere prijzen vinden dan 900 euro retour (West-USA) in juli.quote:Op zondag 12 november 2006 16:00 schreef Jaguarized het volgende:
Ook in het hoogseizoen kan je nog makkelijk lagere prijzen krijgen.
Degene die hier op dit adres zitquote:Op zondag 12 november 2006 21:27 schreef Jaguarized het volgende:
Welk Hilton?
Haha ik zie het inderdaad, even een mapje op internet er bij genomen. Dan wordt het maar een taxi. Hoop dat ze niet te duur zijn, weekend wordt al duur zat.quote:Op zondag 12 november 2006 21:34 schreef Jaguarized het volgende:
Das 6th Avenue in Manhattan.Dat kan je niet lopen.
mwah, uurtje of 6 wandelenquote:Op zondag 12 november 2006 21:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe duur zijn de taxi's eigenlijk in NY? En is het ver lopen van het vliegveld naar het hilton hotel in NY? Ik heb echt geen idee maar heb een uitje met een paar vrienden van me komende sinterklaas in NY. Ik ben diegene die alles een beetje moet uitzoeken. We blijven niet heel lang want het hilton is echt fokking duur. Maar ja het is het wel waard!
hoop ik dan maar ..![]()
Van amsterdam naar frankfurt en van frankfurt naar newark.quote:Op zondag 12 november 2006 21:37 schreef Jaguarized het volgende:
En welk vliegveld? JFK, Newark of LaGuardia?
vergeet mijn post dan maar, maar ook vanaf newark kun je als ik het goed heb met de metro naar manhattanquote:Op zondag 12 november 2006 21:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Van amsterdam naar frankfurt en van frankfurt naar newark.
Hoelang duurt dat dan ongveer ??quote:Op zondag 12 november 2006 21:43 schreef komrad het volgende:
[..]
vergeet mijn post dan maar, maar ook vanaf newark kun je als ik het goed heb met de metro naar manhattan
volgens mij is newark dichterbij dan JFK en dat doe je in 45 minuten ongeveer. Douane is in NY echter moeilijk te voorspellen, ene keer in 2 minuten door de douane, andere keer sta je een uur of meer te wachten. Je mag het niet zeggen maar het is niet handig achter een moslim te gaan staanquote:Op zondag 12 november 2006 21:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoelang duurt dat dan ongveer ??
Haha bedankt voor de tip. Ik heb er echt zo'n zin inquote:Op zondag 12 november 2006 21:47 schreef komrad het volgende:
[..]
volgens mij is newark dichterbij dan JFK en dat doe je in 45 minuten ongeveer. Douane is in NY echter moeilijk te voorspellen, ene keer in 2 minuten door de douane, andere keer sta je een uur of meer te wachten. Je mag het niet zeggen maar het is niet handig achter een moslim te gaan staan
en nog iets, nooit in een taxi gaan zitten van zo'n mannetje dat staat te ronselen in de aankomsthal, dan betaal je voor je taxi (als je die wilt nemen) minimaal het dubbele
en als toevoeging voor de laatste optie, meteen een dag of meerdaagse metrokaart nemen, kost het vervoer je niets extraquote:Op zondag 12 november 2006 21:53 schreef Jaguarized het volgende:
Als je met het openbaar vervoer reizen geen probleem vindt kan je vanaf Newark makkelijk naar Manhattan per trein en metro.
Vanaf Newark ga je eerst naar het treinstation met de AirTrain. Dit is gratis. Alleen als je weer terugmoet betaal je 5$. Vervolgens gaat er een trein naar New York Penn Station. Je kan voordat je de AirTrain ingaat al een kaartje hiervoor kopen. Een One Way naar New York Penn kost je ongeveer 14$. Let op, er is ook een Newark Penn.
Je bent met de trein ongeveer 20 minuten onderweg. Wat ik zou doen is het volgende:
Op Penn Station pak je lijn 1, 2 of 3 richting Uptown naar Times Square. Daar stap je over op de N, R, Q of W richting Downtown om op 34th Str Herald Square over te stappen op de F lijn Uptown en dan stap je uit op 47-50th Rockefeller Center. Vanaf daar is het dan nog 3 blokken lopen maar dat is niet veel.
Klinkt lastig maar dat is als je het helemaal met OV wil doen. Je kan ook op Penn Station al een taxi pakken.
en geloof me, die 24 dollar is het helemaal waard, de Metro in NYC is gewoonquote:Op zondag 12 november 2006 21:56 schreef Jaguarized het volgende:
Ja idd. Destijds kostte het 24 dollar voor een weekkaart.
quote:Op zondag 12 november 2006 22:03 schreef Jaguarized het volgende:
Subway is idd erg belangrijk.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |