abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 december 2005 @ 00:41:00 #1
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33360325
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

Sweek
    Keijs
    matthijst
    mr.Marcus
    Cidex
    The.PhantoM
    renz0r
    WooZ
    (Wytze)
    mechatronics
    Razer
    jakkeluchtgitaar
    Domie
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr.Evil
    Dr.Evil 2
    miss_sly
    MrUber

Filmpjes van New York Fok users

matthijst

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII

http://forum.fok.nl/topic/776291

Download de nieuwe OP hier
  • Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_33360725
    Nou als je in New York City bent kun je ook naar The Metropolitan Museum gaan. Dat is zo'n ontzettend gaaf museum! Daar heb je echt van alles.
    Ook The National Museum of History is een aanrader!
    En als je er dan toch bent, kun je ook naar de winkel FAO Schwartz gaan. Dat is DE speelgoedwinkel (ook te zien geweest in Home Alone 2) en wat ze daar allemaal aan speelgoed hebben, absoluut niet normaal!
    Rockefeller Center blijft altijd een hele bezienswaardigheid, vooral met de kerst vanwege die hele grote kerstboom en schaatsbaan...

Ik was vorig jaar rond deze tijd in New York en heb dus ook een aantal keer The City opgezocht. Wat een be;levenis. En zo'n yellow cab.... dang die taxichauffeurs rijden echt mega gevaarlijk, maar het hoorde wel bij the experience!!!
    Tralalalaaa
    pi_33364939
    Mogge
    New Yorker in spe
    http://www.thefootballbox.nl
    pi_33365777
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 00:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
    Ik zoek al tijden een nummer ut m,n jeugd.
    Het gaat (denk ik) over newyork city.
    Het is zo een nummers waarvan je maar een heel klein fragment van hebt in je geheugen.
    Alleen de melodie (die je niet durft te neurien) en een regel van het refrein (die je niet kunt plaatsen)
    Dus google heeft ook niet zoveel zin.

Wat ik me nog herinner is dat ik deze en nog een ánder nummer (eagles - hotel california)
    doorelkaar haalde.
    Die nummer die ik zoek begint met: wouldn't you like to go óf down and out -in newyork city..
    En dan it's such a lovely place, its such a lovely place

*Maar dat laatste is van de eagles.. )
    Edit: ohnee, dat nummer komt niet uit de 80e jaren.
      zaterdag 24 december 2005 @ 18:06:41 #5
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33375741
    schaamteloze TVP

volgend jaar ws niet naar NY, hopelijk stage in Australië
    The line is a dot to you!
      zondag 25 december 2005 @ 11:49:18 #6
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_33391156
    NY is voor mij alweer een paar jaar terug.

aanrader vond ik de 3(?) dagen kaart voor de metro. Zonder gezeur de metro in.

Ook door slechtere wijken (Sp. Harlem) gelopen savonds maar nooit een onveilig gevoel gehad (itt NL grote steden..)
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_33393810
    Merry christmas vanuit New York!

Het is hier inmiddels ook 1e kerstdag, ongeveer een uurtje of 8. De temperaturen vallen ontzettend mee, het zal rond een graad of 8 zijn. Ik loop bijna meer met de jas half open dan helemaal dicht. Gisteren, zaterdag een rustige dag gehad, dag na aankomst. Ben begonnen op Times Square en zo gelopen naar 50th St, dan naar 6th Ave en die helemaal naar beneden gelopen naar 34th St bij Macy's en Herald Square. Daarna richting Central Park en een wandeling gemaakt naar de 86th St traverse en toen weer zuidwaarts richting 77th St om een bezoek te brengen aan het American Museum Of National History. Ik was tegen een uurtje of 6 weer terug in het hostel.

Hostel is super, hele leuke kamergenoten. We zitten totaal met 6 nederlanders op een kamer, beetje jammer eigenlijk, had gehoopt op wat meer internationaal volk. Dan zijn er nog 2 amerikanen en 2 japanners. Hostel heeft veel faciliteiten en ik zal hier ook zeker weer naar toe gaan als ik weer naar NY ga.

Vlucht was lang en ik was toen ik ging slapen ook bijna 43 uur op. Donderdag 08.30 opgestaan en 21.45 richting Schiphol. De nacht doorbrengen op Schiphol viel nog wel mee. 05.20 ingecheckt en 07.20 richting Kopenhagen. Vervolgens daar 3,5 uur gewacht en 12.20 richting NY. Die vlucht duurde naar mijn gevoel echt lang in vergelijking met de vlucht naar San Fransisco in 2003. We waren 5 minuten te laat vertrokken uit Kopenhagen en zouden een kwartier eerder aankomen maar uiteindelijk toch op schematijd aangekomen. Immigratie en douane duurde 1 uur 15 minuten, viel dus mee. Gelukkig ben ik niet gepakt met de stukjes kaas en worst in m'n tas.

17.45 was ik in het hostel, thank god dat de treinen weer rijden.

Tot zover. Greetz from NY!

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_33395261
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 13:59 schreef Jaguarized het volgende:
    Merry christmas vanuit New York!

Het is hier inmiddels ook 1e kerstdag, ongeveer een uurtje of 8. De temperaturen vallen ontzettend mee, het zal rond een graad of 8 zijn. Ik loop bijna meer met de jas half open dan helemaal dicht. Gisteren, zaterdag een rustige dag gehad, dag na aankomst. Ben begonnen op Times Square en zo gelopen naar 50th St, dan naar 6th Ave en die helemaal naar beneden gelopen naar 34th St bij Macy's en Herald Square. Daarna richting Central Park en een wandeling gemaakt naar de 86th St traverse en toen weer zuidwaarts richting 77th St om een bezoek te brengen aan het American Museum Of National History. Ik was tegen een uurtje of 6 weer terug in het hostel.

Hostel is super, hele leuke kamergenoten. We zitten totaal met 6 nederlanders op een kamer, beetje jammer eigenlijk, had gehoopt op wat meer internationaal volk. Dan zijn er nog 2 amerikanen en 2 japanners. Hostel heeft veel faciliteiten en ik zal hier ook zeker weer naar toe gaan als ik weer naar NY ga.

Vlucht was lang en ik was toen ik ging slapen ook bijna 43 uur op. Donderdag 08.30 opgestaan en 21.45 richting Schiphol. De nacht doorbrengen op Schiphol viel nog wel mee. 05.20 ingecheckt en 07.20 richting Kopenhagen. Vervolgens daar 3,5 uur gewacht en 12.20 richting NY. Die vlucht duurde naar mijn gevoel echt lang in vergelijking met de vlucht naar San Fransisco in 2003. We waren 5 minuten te laat vertrokken uit Kopenhagen en zouden een kwartier eerder aankomen maar uiteindelijk toch op schematijd aangekomen. Immigratie en douane duurde 1 uur 15 minuten, viel dus mee. Gelukkig ben ik niet gepakt met de stukjes kaas en worst in m'n tas.

17.45 was ik in het hostel, thank god dat de treinen weer rijden.

Tot zover. Greetz from NY!

Cool

Ga je nog skaten op de rink bij Rockefeller of Central Park?
    New Yorker in spe
      zondag 25 december 2005 @ 15:06:16 #9
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_33395426
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 00:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
    Ik zoek al tijden een nummer ut m,n jeugd.
    Het gaat (denk ik) over newyork city.
    Het is zo een nummers waarvan je maar een heel klein fragment van hebt in je geheugen.
    Alleen de melodie (die je niet durft te neurien) en een regel van het refrein (die je niet kunt plaatsen)
    Dus google heeft ook niet zoveel zin.

Wat ik me nog herinner is dat ik deze en nog een ánder nummer (eagles - hotel california)
    doorelkaar haalde.
    Die nummer die ik zoek begint met: wouldn't you like to go óf down and out -in newyork city..
    En dan it's such a lovely place, its such a lovely place

*Maar dat laatste is van de eagles.. )
    Bedoel je niet:
    quote:
    Once in your life you find her
    Someone thatt turns you heart around
    And next thing you know you're closing down the town
    Wake up and it's still with you
    Even though you left you went cross town
    Wondering to yourself, "Hey, what've I found?"

When you get caught between the moon and New York city
    I know it's crazy, but it's true
    If you get caught between the moon and New York city
    Best that you can do ......
    Best that you can do is fall in love

Arthur he does as he pleases
    All of his life, he's mastered choice
    Deep in his heart, he's just, he's just a boy
    Living his life one day at a time
    Showing himself a really good time
    Laughing about the way they want him to be

Best that you can do .....

The best that you can do .....
    ... misschien
    (want in dat geval kan ik je combi met The Eagles wel snappen)

Ow, dit is Christopher Cross dus
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_33396330
    Nog maar een paar daagjes Gisteren 'Max and the City' gekregen voor in het vliegtuig
    Victory is mine!!
    pi_33397534
    Have fun Jag.

Max and the city heb ik ook al een paar keer gelezen.
    pi_33397710
    Cool Jaguarized, hou ons op de hoogte Ik heb het boek Max & The City ook al een paar jaar en die gaat ook mee naar NY. Als alles meezit neem ik 'm dan met z'n handtekening erop weer mee terug naar Nederland.
    pi_33398427
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 14:58 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Cool

Ga je nog skaten op de rink bij Rockefeller of Central Park?
    Central Park is de entree voor de schaatsbaan iets van 12 dollar. Zal wel komen omdat het gesponsord wordt door Donald Trump. De baan bij Bryant Park is gratis meende ik en ook veel leuker om te bezoeken, er zijn er veel meer mensen en tevens is de omgeving ook een stuk leuker met alle kerststalletjes, van het ijs geschraapte sneeuw en gebouwen. Rockefeller Center ben ik gisteren voorbij gelopen, had de schaatsbaan en kerstboom niet zo snel kunnen vinden. Hoorde later van mijn roommate dat het precies in het midden van RC was. Ik wil wel nog even gaan kijken naar het observation point aldaar.

Vanochten om 08.30 verzameld in de lobby voor de Harlem tour. We waren met een groep van 20 en de volgens mij zwaar gereformeerde Evan ( ) liep met ons voor 2,5 uur door Harlem. We hebben gelopen van 103rd naar 125th via Morningside Heights, St Paul's Divine Cathedral (ofzo, iig de grootste cathedraal ter wereld in gothische stijl. Om 11 uur waren we van harte welkom bij de LaGree Baptism Church voor zo'n gospel-achtige dienst. Was erg bijzonder en indrukwekkend om mee te maken. Ik heb ook nog een paar minuten gefilmd toen een meisje begon te zingen, het klonk nergens naar... Jerney zou hebben gezegd: "Je hebt het niet, sorry". Dit duurde tot ongeveer 11.45 en toen zijn we met de hele ploeg weer richting het hostel gegaan.

Er zitten hier trouwens ontzettend veel leuke meisjes dus als je vrijgezel bent heb je plenty of keuze. Vanavond ga ik met 2 roommates naar King Kong in het Loews theater om 21.20 dus ergens midden in de nacht komen we wel weer terug.

Veel winkels hier zijn dicht vanwege kerst, zelfs gisteravond. Van gisteravond wisten we het niet. Mijn roommate Dave en ik waren toen naar de Subway gegaan voor een 12" sub met een flinke beker cola. Het broodje wordt hier 3-4 x zo dik belegd als in NL bij de Subway terwijl je relatief maar iets van 1 euro meer betaald dan in NL. Vanavond weer waarschijnlijk.

Voor vanmiddag nog geen planning, even kijken of het Intrepid en Sea-nogwat Museum open is of het Guggenheim.
    pi_33399336
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 18:42 schreef Jaguarized het volgende:
    Subway gegaan voor een 12" sub met een flinke beker cola. Het broodje wordt hier 3-4 x zo dik belegd als in NL bij de Subway terwijl je relatief maar iets van 1 euro meer betaald dan in NL.
    Subway

Het zit gvd niet eens in Utrecht. De 12" foot long chicken sandwich
    New Yorker in spe
    pi_33399920
    Is het eigenlijk te doen om een weekje NYC te doen (zeg voorjaarsvakantie) voor weinig poen (<¤1000) ? of zou ik met dit budget / tijd beter ergens anders naar toe gaan?
      maandag 26 december 2005 @ 12:30:35 #16
    17510 _wie
    Tweeterholic :-)
    pi_33411481
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 20:36 schreef the_Napster het volgende:
    Is het eigenlijk te doen om een weekje NYC te doen (zeg voorjaarsvakantie) voor weinig poen (<¤1000) ? of zou ik met dit budget / tijd beter ergens anders naar toe gaan?
    makkelijk te doen, indien je in een hostel gaat zitten....

max 500 voor ticket
    ongeveer 30 euro voor een nacht in hostel en de rest voor eten en andere dingen
    pi_33414669
    En wat kan je dan zoal in een weekje doen daar in NYC (leeftijd 16-17)?
    pi_33415477
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 14:42 schreef the_Napster het volgende:
    En wat kan je dan zoal in een weekje doen daar in NYC (leeftijd 16-17)?
    OP gelezen?
    pi_33415896
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:19 schreef Dizzee het volgende:

[..]

OP gelezen?
    Waarschijnlijk niet.
      maandag 26 december 2005 @ 15:57:26 #20
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_33416314
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:37 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet.
    Zeg, in welk hostel zitte gij precies dan?

Ik ga er dit jaar denk ik wel weer heen en een handig adresje is altijd welkom hè.
      maandag 26 december 2005 @ 16:00:37 #21
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_33416386
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:57 schreef BrauN het volgende:

[..]

Zeg, in welk hostel zitte gij precies dan?

Ik ga er dit jaar denk ik wel weer heen en een handig adresje is altijd welkom hè.
    New York City part XXIV
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
      maandag 26 december 2005 @ 16:16:21 #22
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_33416714
    quote:
    Ah, bedankt Dos.

Wat doe jij trouwens in dit topic? Binnenkort naar New York, of wat?
      maandag 26 december 2005 @ 16:55:02 #23
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_33417433
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 16:16 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ah, bedankt Dos.

er zijn idd wel plannen om volgend jaar ernaar toe te gaan.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    pi_33417951
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 15:19 schreef Dizzee het volgende:

[..]

OP gelezen?
    In de zin van of het iets langer of korter kan
      dinsdag 27 december 2005 @ 00:07:43 #25
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_33427384
    quote:
    Op maandag 26 december 2005 16:16 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ah, bedankt Dos.

uit jouw topic: http://www.amerika.nl/rei(...)ork%20city/stoom.htm

fantastisch verhaal
    The line is a dot to you!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')