abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2004 @ 18:41:27 #1
16082 Wytze
...Confidential
pi_20994639

New York City part V

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

Deeltje 6 alweer

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld!

http://www.newyorkpass.com/index2.asp

Studenten korting

Ook kan je een studentkaart aanvragen heb ik ooit gehoord. Wie kan hier wat meer over vertellen?

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
-B.B. King Blues Club & Grill
-Hard Rock Cafe
-Cold Stone Creamery
-Juniors Restaurant
-Planet Hollywood
(Hier weet ik niets over, misschien kan iemand een prijsindicatie geven en of het lekker is)

Musea:
-American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
-Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
-Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
-South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
-Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
-Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

-Winkels/warenhuizen:
-Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
-Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
-Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
-Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
-Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
-Bronx Zoo (-edit- Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
-Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
-Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
-Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
-Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
-New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
-On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour )
-New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

-Gebouwen te bezichtigen:
-Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
-Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
-Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
-NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
-NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
-Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
-Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
-United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
-Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
- Times Square (adembenemend!)
- Ground Zero (spreekt voor zich)
- Yankee Stadium

Wijken/Parken:
-Little Italy (Pizza )
-Chinatown (Ook lekker eten)
-Central Park (spreekt ook voor zich)
- Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Van deze lijst ga ik niet alles bezoeken denk ik omdat het niet te doen is in een week. Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxi's, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.00
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Foto's New York van FOK users!

http://users.pandora.be/sweek/misc/forums/NYC/ (Sweek)

http://home.zonnet.nl/Mark.Keijzers/ (Keijs)

http://members.lycos.nl/mthalen/nyc/index.htm (matthijst)

http://members.home.nl/markhorstman/ (mr.marcus)

http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/cydex_nl/my_photos (Cidex)

http://members.chello.nl/~fj.holtrop/NYC2004/ (The.PhantoM)

Vorige topic

http://forum.fok.nl/topic/550972

download OP hier http://www.ricardis.tudelft.nl/~devlieger/OPNYC.txt

Now... Let us talk New York !

[ Bericht 79% gewijzigd door Wytze op 02-08-2004 12:39:29 (OP toegevoegt) ]
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_20994971
Ik ga van 19 t/m 22 augustus voor het eerst naar NYC. Ik wil al 5 jaar naar mijn favoriete stad waar ik totaal fan van ben en nu komt het ervan

1: Wat moet ik in die 3 dagen gezien en gedaan hebben om een goede kijk op de stad te krijgen? (musea hoeft niet per se)
  zondag 1 augustus 2004 @ 19:07:13 #3
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_20995136
Ik ben er net een week lang geweest
Wat je (wat mij betreft) moet zien Liberty Island, Ellis Island, USS Intrepid, Helicoptervlucht, Empire State Building, Wall Street, Ground Zero, Harlem Gospel Tour, Central Park ,Dakota Building, Brooklyn Bridge, Chrysler Building, Trump Tower(er zijn er 2 ) als je wilt weten wat en waar alles is dan kan ik dalijk wel wat specifieker zijn maar ik ga nu eten
Shuffle up and deal!!!
  ESF Reporter zondag 1 augustus 2004 @ 19:08:07 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_20995156
Gedaan: Empire State Building. Letterlijk ook een goede kijk op de stad! Gezien: Ellis Island. De hele geschiedenis van de inwoners van de stad ligt daar, vlak bij het Vrijheidsbeeld.
pi_20995931
Chrysler Building kan je geen rondleiding doen, zitten alleen kantoren. Toch
Trump Tower is met die koperen roltrappen toch? Ik zou zelf niet naar het Statue of Liberty gaan.
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:06:56 #6
16082 Wytze
...Confidential
pi_20996113
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 18:59 schreef renz0r het volgende:
Ik ga van 19 t/m 22 augustus voor het eerst naar NYC. Ik wil al 5 jaar naar mijn favoriete stad waar ik totaal fan van ben en nu komt het ervan

1: Wat moet ik in die 3 dagen gezien en gedaan hebben om een goede kijk op de stad te krijgen? (musea hoeft niet per se)
Ik ga aankomende Woensdag met 2 vrienden naar NYC
Heb er echt ontzettend veel zin in, als je wilt weten wat je moet bekijken moet je effe die bovenstaande page scans bekijken. Heb ze ingescant van het "Wat&Hoe Reisgids - New York" boekje genoemt in het vorige topic. Hier staat ook precies in wat de moeite waard is en wat niet.

We willen ons niet precies aan deze wandellingen houden, maar er wel een groot gedeelte van overnemen...

* Wytze kan niet wachtennnnnn
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:09:06 #7
28946 mirelia
pi_20996157
Chrysler Building en Statue of Liberty zijn gesloten voor toeristen
Maar het is wel mooi om ze te bekijken van dichtbij
De Trumptower aan de oostkant van Manhattan is idd met die roltrappen heel mooi om te zien
En die aan de westkant bij Columbus Circle (59th)is een hotel en verder niks bijzonders maar wel mooi om te zien
Je hoeft niet overal in te kunnen om het te kunnen bezoeken
Shuffle up and deal!!!
pi_20996407
Ikzelf zit in het Mariott Marquis ***** Hotel. Dit hotel aan de broadway ter hoogte van Time Square.

Heeeeerlijk centraal dus om zoveel mogelijk te zien

Dingen die ik en me pa willen zien

1: Ground zero
2: Vrijheidsbeeld
3: central park
4: empire state building/ rockefaller centre en...(vul hier pleaszz voor mij nog een aantal wolkenkrabbers in die je gezien moet hebben)
5: Harlem
6: Broadway en Time square
7: Brooklyn of queens, 1 van die 2 wijken wil ik wel een x gezien hebben (welke is het aantrekkelijkst?)
8: Brooklyn Bridge
9: helikoptervlucht is nog bespreekbaar

[ Bericht 50% gewijzigd door renz0r op 01-08-2004 20:49:47 ]
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:30:25 #9
28946 mirelia
pi_20996509
Ik heb gezeten in Hotel Pennsylvania tegenover Madison Square Garden
Was simpel maar wel goed
Shuffle up and deal!!!
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:31:33 #10
16082 Wytze
...Confidential
pi_20996531
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:30 schreef mirelia het volgende:
Ik heb gezeten in Hotel Pennsylvania tegenover Madison Square Garden
Was simpel maar wel goed
Daar zitten wij ook. Schijnt nogal een verschil te zitten tussen de gerenoveerde kamers en de oude kamers. Hoop dus dat we gerenoveerde kamer hebben. Heeft het nog nut om hier iets over te vragen aan de balie of staat dit vast ?
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:48:27 #11
28946 mirelia
pi_20996851
Je kan dit gewoon vragen hoor
Ik was er 1.5 wk geleden en 1 van ons had een kamer waar het tapijt nat was en kreeg gelijk een grotere nieuwere kamer
Service is goed in het hotel maar het ziet er een beetje uitgewoond uit
Behang laat in de gangen en sommige kamers los en de gordijnen zijn vuil of kapot (schijnt door de airco te komen
Het is gewoon een oud hotel maar als je niet te veel eisen stelt is het prima te doen
Ik zou zo terug gaan
Als je trouwens 's avonds terug gaat kan je je koffers voor 4 euro p.s. in de kelder laten zetten maar wij hebben de kamer een paar uur langer geboekt bij de receptie en dat was gratis ondanks de drukte.
Eten kan je in het hotel doen bij Joe O of bij Lindy's maar die zijn redelijk prijzig je kan beter 2 straten verderop bij Tick Tock (onder Newyorker hotel) gaan eten want die zijn 24/7 open en goedkoop
ook excursies kan je in het hotel boeken en dat is ook redelijk goed te doen
Credit card is wel aan te raden voor veel dingen
Shuffle up and deal!!!
pi_20997160
Ah, alweer het 6e deeltje. Nog 10 dagen
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_20997520
Qua gebouwen vond ik het Flatiron building speciaal en ook het planetarium van het American Museum of Natural History.
Qua musea moet je als je iets langer dan 3/ 4 dagen gaat eigenlijk naar het Metropolitan Museum of Art en naar het American Museum of Natural History.
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:18:17 #14
16082 Wytze
...Confidential
pi_20998874
Even een vraagje tussendoor hoe zit dat met roken daaro?

Ik wil tijdens een pilsje/uitgaan nog welleens de goede gewoonte hebben om een lekker sigaretje op te steken? Mag je daar roken in clubs ? Hoe zit dit ?
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:49:36 #15
28946 mirelia
pi_20999748
Ik kon bijna nergens roken maar ik ging met mijn vrouw , moeder en mijn zoontje dus clubs heb ik niet gezien
Restaurants is allemaal no smoking
Op straat een shaggie draaien wil wel eens verdacht overkomen
Ik ben een paar keer op straat gecontrolleerd op drugs haha
Shuffle up and deal!!!
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:58:25 #16
28946 mirelia
pi_20999944
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:23 schreef renz0r het volgende:
Ikzelf zit in het Mariott Marquis ***** Hotel. Dit hotel aan de broadway ter hoogte van Time Square.

Heeeeerlijk centraal dus om zoveel mogelijk te zien

Dingen die ik en me pa willen zien

1: Ground zero
2: Vrijheidsbeeld
3: central park
4: empire state building/ rockefaller centre en...(vul hier pleaszz voor mij nog een aantal wolkenkrabbers in die je gezien moet hebben)
5: Harlem
6: Broadway en Time square
7: Brooklyn of queens, 1 van die 2 wijken wil ik wel een x gezien hebben (welke is het aantrekkelijkst?)
8: Brooklyn Bridge
9: helikoptervlucht is nog bespreekbaar
4. Bij Ground Zero heb je het Hilton en die is ook huge en natuurlijk Woolworth en Chrysler Building
3. Central Park zou je binnen moeten gaan bij 72 str west daar is John Lennon vermoord en daar is ook een monument
Als je door loopt het park in is een heel groot plein Bethesda Terrace met een grote fontein dat is heel beroemd
7. Qua wijken vind ik Brooklyn het meest tot de verbeelding spreken
5. wij hebben een Harlem Gospel tour genomen dan krijg je een rondleiding door Harlem en een bezoek aan een Gospelkerkdienst, is heeeel gaaf als je er van houdt (alleen op wo en zo)
8. Brooklyn Bridge is leuker om overheen te lopen vanuit Brooklyn naar Manhattan is het mooist
9. Helivlucht moet je gewoon doen is rond de 100 dollar pp voor een minuut of 12

Shuffle up and deal!!!
pi_21001709
Hm.. ik stond op het punt om 9 dagen New York City te boeken, maar de threat advisory is verhoogd naar high (oranje) voor bepaalde gebouwen, waaronder een paar in NYC; ik denk dat ik nog een jaartje wacht. Zou dit voor jou een reden zijn om je reis te annuleren?
Zie ook cnn
pi_21002017
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:11 schreef Glival het volgende:
Hm.. ik stond op het punt om 9 dagen New York City te boeken, maar de threat advisory is verhoogd naar high (oranje) voor bepaalde gebouwen, waaronder een paar in NYC; ik denk dat ik nog een jaartje wacht. Zou dit voor jou een reden zijn om je reis te annuleren?
Zie ook cnn
Begrijpelijk, alleen zo kan je blijven uitstellen. New York zal de komende 10 jaar toch wel bedreigd worden. Sinds de aanslagen van 9-11 bleven de dreigementen komen richtinfg USA (NYC) en Europa.....dus ja, als je alles aanneemt en serieus blijft nemen, kan je helemaal niks meer doen in leven. Alles heeft risíco's enzo. Ik denk dat het voorlopig wel loos alarm blijft. De CIA en al die organisaties zullen nu alles wel heel snel in de gaten hebben hoor, sinds 9-11 houden ze iedere voetstap en gedachten van iedere mens in de gaten hoor
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:55:59 #19
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_21002590
Ik ben in november weer een paar dagen in NYC. Ik heb er al nu al zin in, kan bijna niet wachten. Nou weet ik dat er een tijdschrift bestaat waarin zo'n beetje alles staat wat er te beleven is in NYC. Ik ben er ff de naam van de kwijt. Googelen leverde ff niks op. Dus iemand linkje of de naam van het tijdschrift?!?
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_21002842
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:11 schreef Glival het volgende:
Zie ook cnn
Glival, even ter info. De status voor New York is al oranje sinds 11 september 2001. De status voor Washington DC is verhoogd van geel naar oranje. Het staat inderdaad niet duidelijk in alle mediaberichten.

En je reis annuleren vanwege de dreiging vind ik overdreven. Hier in New York horen we elke week wel weer dat er een complot of informatie voor een aanslag is (en af en toe komt het dan in het wereldnieuws).

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou m'n reisplannen er niet door wijzigen.
  maandag 2 augustus 2004 @ 01:12:45 #21
16082 Wytze
...Confidential
pi_21002875
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:25 schreef renz0r het volgende:

[..]

Begrijpelijk, alleen zo kan je blijven uitstellen. New York zal de komende 10 jaar toch wel bedreigd worden. Sinds de aanslagen van 9-11 bleven de dreigementen komen richtinfg USA (NYC) en Europa.....dus ja, als je alles aanneemt en serieus blijft nemen, kan je helemaal niks meer doen in leven. Alles heeft risíco's enzo. Ik denk dat het voorlopig wel loos alarm blijft. De CIA en al die organisaties zullen nu alles wel heel snel in de gaten hebben hoor, sinds 9-11 houden ze iedere voetstap en gedachten van iedere mens in de gaten hoor
Idd, op deze manier kun je wel blijven uitstellen
pi_21003202
Ik zou goddomme mijn reis nog niet annuleren! Nooit niet! Niet laten bang maken door een paar fundamentalisten!
Life sucks
  maandag 2 augustus 2004 @ 01:45:09 #23
16082 Wytze
...Confidential
pi_21003325
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:35 schreef mr.marcus het volgende:
Ik zou goddomme mijn reis nog niet annuleren! Nooit niet! Niet laten bang maken door een paar fundamentalisten!
Juist !

Ik kan niet meer wachten

* Wytze kijkt nu even op de Earthcam wepkem om alvast sfeertje te proeven
pi_21005256
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:09 schreef Mottebelke het volgende:

[..]

Glival, even ter info. De status voor New York is al oranje sinds 11 september 2001. De status voor Washington DC is verhoogd van geel naar oranje. Het staat inderdaad niet duidelijk in alle mediaberichten.
Oh, dat wist ik niet. Maar er is nu in ieder geval concrete informatie over een specifiek doel, dat is toch wat anders vind ik.
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 01:09 schreef Mottebelke het volgende:
En je reis annuleren vanwege de dreiging vind ik overdreven. Hier in New York horen we elke week wel weer dat er een complot of informatie voor een aanslag is (en af en toe komt het dan in het wereldnieuws).

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou m'n reisplannen er niet door wijzigen.
Je zult wel gelijk hebben, maar ik vind het niet echt een prettig idee
Ik was toch nog een beetje aan het twijfelen, omdat het vrij duur zou worden; als ik al had geboekt was ik denk ik ook wel gegaan, maar nu wacht ik liever nog even.
  maandag 2 augustus 2004 @ 08:53:53 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_21005310

Deeltje 6 alweer

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld!

http://www.newyorkpass.com/index2.asp

Studenten korting

Ook kan je een studentkaart aanvragen heb ik ooit gehoord. Wie kan hier wat meer over vertellen?

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
-B.B. King Blues Club & Grill
-Hard Rock Cafe
-Cold Stone Creamery
-Juniors Restaurant
-Planet Hollywood
(Hier weet ik niets over, misschien kan iemand een prijsindicatie geven en of het lekker is)

Musea:
-American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
-Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
-Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
-South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
-Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
-Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

-Winkels/warenhuizen:
-Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
-Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
-Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
-Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
-Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
-Bronx Zoo (-edit- Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
-Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
-Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
-Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
-Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
-New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
-On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour )
-New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

-Gebouwen te bezichtigen:
-Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
-Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
-Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
-NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
-NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
-Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
-Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
-United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
-Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
- Times Square (adembenemend!)
- Ground Zero (spreekt voor zich)
- Yankee Stadium

Wijken/Parken:
-Little Italy (Pizza )
-Chinatown (Ook lekker eten)
-Central Park (spreekt ook voor zich)
- Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Van deze lijst ga ik niet alles bezoeken denk ik omdat het niet te doen is in een week. Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxi's, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.00
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Foto's New York van FOK users!

http://users.pandora.be/sweek/misc/forums/NYC/ (Sweek)

http://home.zonnet.nl/Mark.Keijzers/ (Keijs)

http://members.lycos.nl/mthalen/nyc/index.htm (matthijst)

http://members.home.nl/markhorstman/ (mr.marcus)

http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/cydex_nl/my_photos (Cidex)

http://members.chello.nl/~fj.holtrop/NYC2004/ (The.PhantoM)

Vorige topic

http://forum.fok.nl/topic/550972

download OP hier http://www.ricardis.tudelft.nl/~devlieger/OPNYC.txt
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')