Klopt, maar ik heb van het moment zelf niets meegekregen. Wij waren in New York voor concerten van Michael Jackson en lagen op 11 september uit te slapen. We zaten met 3 meiden in een hotel en een andere vriendin van mij (die eigenlijk met anderen in een hostel zat) bleef ook de hele tijd bij ons "logeren" omdat wij toch plek zat hadden. Zij en ik lagen om 11 uur nog in bed toen de andere twee terugkwamen van een ochtendwandelingetje. Ze waren een beetje in paniek en zeiden dat we niet naar huis konden. Meteen tv aangezet en eigenlijk alles gevolgd zoals jullie hier ook, via tv.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef kepler het volgende:
@Karinbee: jij zat dus met de aanslagen in NYom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.hoe heb je dat meegemaakt?Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
wow bizarquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:13 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb van het moment zelf niets meegekregen. Wij waren in New York voor concerten van Michael Jackson en lagen op 11 september uit te slapen. We zaten met 3 meiden in een hotel en een andere vriendin van mij (die eigenlijk met anderen in een hostel zat) bleef ook de hele tijd bij ons "logeren" omdat wij toch plek zat hadden. Zij en ik lagen om 11 uur nog in bed toen de andere twee terugkwamen van een ochtendwandelingetje. Ze waren een beetje in paniek en zeiden dat we niet naar huis konden. Meteen tv aangezet en eigenlijk alles gevolgd zoals jullie hier ook, via tv.
Destijds had ik een Amerikaanse vriend die ik natuurlijk meteen wilde bellen want hij wist dat ik in Manhattan was. Dat ging niet want alle telefoonlijnen lagen plat. Duurde uren voordat je weer kon bellen. Alle winkels meteen dicht en veel sirenes, nog meer dan normaal al. Af en toe zagen we iemand lopen met stoffige kleren of stoffig haar die blijkbaar uit het rampgebied kwam, maar we hebben ons er zelf ver uit de buurt gehouden (ik haat ramptouristen). De dag erna was de wind gedraaid en waaide zeg maar Manhattan in vanuit het zuiden, toen rook je wel een hele lugubere geur. En er was elke 5 minuten wel ergens een bommelding de eerste paar dagen, maar telkens loos alarm.
Wij moesten 5 dagen langer blijven dan gepland omdat we niet eerder naar huis konden vliegen (alles lag een paar dagen plat). We hebben gewoon vanalles bezocht, en de New Yorkers zelf gingen ook gewoon verder met hun leven. Wel merkte je heel erg dat mensen ineens een sterk gevoel van "samen" hadden. We zijn de laatste avond dat we er waren naar Union Square gegaan, waar spontaan een soort herdenkingsplek was ontstaan waar mensen kwamen om kaarsjes aan te steken, te praten over wat er gebeurd was, en veel samen zongen. Dat was wel heel bijzonder, zeker in een stad als New York waar het normaal ieder voor zich is.
er is al 4 jaar een terreurdreiging, NY zal altijd een leuk doelwit zijn voor de terroristen helaasquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:59 schreef Jaguarized het volgende:
Was het niet zo dat er voor dit jaar voor kerstavond een terreurdreiging zou zijn?
Haha, nee dat is Tony Sopranoquote:Op vrijdag 9 september 2005 13:20 schreef KarinBee het volgende:
@ Jeroenus: volgens je profiel ben jij 19 maar op die foto zie ik iemand die geen 19 lijkt. Ben jij dat?
En dat "New Yorker in spe" is inmiddels ook al wat achterhaalt he?quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Haha, nee dat is Tony Sopranoom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Heb geduld, heb geduldquote:Op vrijdag 9 september 2005 13:47 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En dat "New Yorker in spe" is inmiddels ook al wat achterhaalt he?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
In het vliegtuig zo veel mogelijk met je neus tegen het raampje aan zitten .. Dan zie je alles in één keer.quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:05 schreef ID-Tweak het volgende:
ik ben er in oktober in totaal 1 dag/nachtom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
iemand tips? ik wil de grootste dingen wel gezien hebben daarom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:13 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
In het vliegtuig zo veel mogelijk met je neus tegen het raampje aan zitten .. Dan zie je alles in één keer.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
ik vlieg er niet heen, ik rij erheen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:13 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
In het vliegtuig zo veel mogelijk met je neus tegen het raampje aan zitten .. Dan zie je alles in één keer.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als ik maar 1 dag+nacht had en zou moeten kiezen, dan zou ik kiezen voor Times Square even sfeerproeven en wellicht daar ergens eten, Empire State Building voor het uitzicht (is tot middernacht open dus kun je laat nog doen) en ik denk de Staten island ferry (mooi uitzicht op de skyline en niet zulke wachtrijen als voor de Liberty Island ferry). Als geld geen rol speelt kun je de Staten Island ferry natuurlijk ook ruilen voor een helicoptervlucht.quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:05 schreef ID-Tweak het volgende:
ik ben er in oktober in totaal 1 dag/nachtom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
iemand tips? ik wil de grootste dingen wel gezien hebben daarom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
kijk hier heb ik wat aanquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:34 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Als ik maar 1 dag+nacht had en zou moeten kiezen, dan zou ik kiezen voor Times Square even sfeerproeven en wellicht daar ergens eten, Empire State Building voor het uitzicht (is tot middernacht open dus kun je laat nog doen) en ik denk de Staten island ferry (mooi uitzicht op de skyline en niet zulke wachtrijen als voor de Liberty Island ferry). Als geld geen rol speelt kun je de Staten Island ferry natuurlijk ook ruilen voor een helicoptervlucht.
Mocht je nog wat tijd overhebben en willen shoppen: vlakbij het Empire State Building ligt Macy*s wat zo'n beetje het warenhuis der warenhuizen is.
Hoezo ben je er maar 1 dag/nacht? Transfer?quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:28 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
kijk hier heb ik wat aanom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
ik zit met mn hotel op Times square( Hotelcarterom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.)Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
En misschien zit een helicoptervlucht er ook wel in, effe checken wat dat kostom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
we zitten in dc, en willen een weekendje naar newyork rijdenquote:Op vrijdag 9 september 2005 17:36 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hoezo ben je er maar 1 dag/nacht? Transfer?
Samequote:Op vrijdag 9 september 2005 18:32 schreef The.PhantoM het volgende:
tvp
21.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:22 schreef KarinBee het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: hoe oud is iedereen hier?
Ik lees vol afgrijzen de avonturen die jullie meemaken in die hostels. Ik heb dat vroeger ook veel gedaan (nou ja, een jaar of 10 geleden) maar had dan ook vaak last van het lawaai van anderen of files bij de piepkleine douches.... Gaf mij vaak het gevoel op urban survival te zijnom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
zozo, dat lijkt me vreemd zeg. ook al was je geen ramptourist, toevallig nog speciale foto's ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop