Valt best mee. We trekken overal ruim de tijd voor uit en hebben het zo ingedeeld dat we een beetje alles bij elkaar in de buurt hebben. We zullen veel met taxi/metro doen, dus dat scheelt ook weer in reistijd (vergeleken met lopen of bus).quote:Op woensdag 7 september 2005 20:12 schreef komrad het volgende:
oei druk programma
quote:
lopen is juist leuk, zie je veel meer en als je lower manhattan gaat doen, Statue of Liberty/Ellis island kun je ook het financil district en chinatown en little italy meepakkenquote:Op woensdag 7 september 2005 20:31 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Valt best mee. We trekken overal ruim de tijd voor uit en hebben het zo ingedeeld dat we een beetje alles bij elkaar in de buurt hebben. We zullen veel met taxi/metro doen, dus dat scheelt ook weer in reistijd (vergeleken met lopen of bus).
Wij gaan in december/januari met een gemiddelde temperatuur van -3. Dan vind ik het al genoeg lopen bij de sites zelf en wil niet ook nog telkens van en naar het hotel lopen.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:57 schreef _wie het volgende:
[..]
lopen is juist leuk, zie je veel meer en als je lower manhattan gaat doen, Statue of Liberty/Ellis island kun je ook het financil district en chinatown en little italy meepakken
uhm...waar zie jij tijden staan dan???? De dagindeling is omdat we rekening moeten houden met veel gesloten gebouwen/winkels op Christmas Day en 1 januari. Bovendien nemen we een New York Pass en dus proppen we daarvan zoveel mogelijk binnen die 7 dagen dat ie geldig is. Vrij logisch, dacht ik. Vandaar dus ook Planet Hollywood en Hard Rock Café al gepland. Voor het overige heb ik kaart of reserveringen dus ja, dan willen ze graag een datum van je horen wanneer je van plan bent te komen...quote:Op woensdag 7 september 2005 21:45 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]wtf. Dit is een btje teveel van ut goede. Je hebt zelfs al alles ingepland in dagen en nog erger, je hebt al uitgezocht waar je gaat eten... Dat neemt een btje van ut charme weg lijkt mij. Ik vind het juist heerlijk om gewoon te zeggen: "vandaag gaan we bv. naar LES" En dan stappen we daar uit en lopen we wat rond, als we honger hebben nemen we het 1e beste tentje en eten we een pizza ofzo. Helemaal geen tijdschema, maar je ziet toch zo ongeveer wat je wilt zien
Met een lijstje zou ik eerder verwachten wat je allemaal wilt doen en niet wanneer, hoelaat, welke dag etc...
Gewoon zoiets:
ESB
Ellis Island
Statue of Liberty
Lower Manhattan...
Dat heb ik inderdaad al meerdere mensen horen zeggen. Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:41 schreef kepler het volgende:
@ Karinbee: in Natural Museum of History is nu een tentoonstelling over Dino's, maar daar moet je extra voor betalen. Het algemene kaartje is ook heel uitgebreid, je kan daar wel de hele dag rondlopen dus misschien dat je daar iets rekening mee moet houden
nu ik het lees kan je ook beter de City-Pass nemen: toegang tot het ESB, Natural History Museum, Sea Intrepid, Guggenheim, MoMa en een Circle Line cruise. Kost namelijk maar 55 dollar en volgens mij doe jij niet veel attracties verder. Dan lijkt me een citypass goedkoperquote:Op woensdag 7 september 2005 22:48 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad al meerdere mensen horen zeggen. Bedankt voor de tip.
volgens mij is tie tijdelijkquote:Op woensdag 7 september 2005 22:52 schreef komrad het volgende:
die dino tentoonstelling is toch permanent?
we hebben het over het national museum of natural history?quote:
yup, het is tot 6 januari 2006quote:Op woensdag 7 september 2005 22:54 schreef komrad het volgende:
[..]
we hebben het over het national museum of natural history?
Volgens mij wel. Het lezen van die namen?quote:Op woensdag 7 september 2005 21:56 schreef _wie het volgende:
Zondag: Central Park en misschien ook weer Ground Zero als ze een herdenking hebben??
neuh een of andere nieuwe skeletten enzo is echt maar tijdelijkquote:Op woensdag 7 september 2005 23:01 schreef komrad het volgende:
die tentoonstelling hebben ze al 5 jaar of zo, we are talking complete skeletons ?
We gaan veel dingen doen die de New York Pass wel erbij heeft zitten en de City Pass niet ( New York Skyride, helicoptervlucht, Central Park Zoo, Liberty&Ellis Island ferry, schaatsen bij Rockefeller). Bovendien kun je een New York Pass voor 7 dagen krijgen (139 dollar). Voor 1 dag kost ie 49 dollar dus is zelfs nog iets goedkoper dan de City Pass.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:53 schreef kepler het volgende:
[..]
nu ik het lees kan je ook beter de City-Pass nemen: toegang tot het ESB, Natural History Museum, Sea Intrepid, Guggenheim, MoMa en een Circle Line cruise. Kost namelijk maar 55 dollar en volgens mij doe jij niet veel attracties verder. Dan lijkt me een citypass goedkoper
ah wacht die helicopter vlucht had ik niet gezien! Zit die er echt bij? Want dan is 140 dollar niet heel veel namelijk, zelfs erg weinigquote:Op woensdag 7 september 2005 23:17 schreef KarinBee het volgende:
[..]
We gaan veel dingen doen die de New York Pass wel erbij heeft zitten en de City Pass niet ( New York Skyride, helicoptervlucht, Central Park Zoo, Liberty&Ellis Island ferry, schaatsen bij Rockefeller). Bovendien kun je een New York Pass voor 7 dagen krijgen (139 dollar). Voor 1 dag kost ie 49 dollar dus is zelfs nog iets goedkoper dan de City Pass.
Hij is niet gratis, maar je krijgt bij de ene maatschappij 15% korting, bij een andere weer 20% en bij een derde krijg je een vlucht ter waarde van 179 dollar met 50 dollar korting.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:51 schreef kepler het volgende:
[..]
ah wacht die helicopter vlucht had ik niet gezien! Zit die er echt bij? Want dan is 140 dollar niet heel veel namelijk, zelfs erg weinig
aha, je hebt het dus wel goed uitgezochtquote:Op donderdag 8 september 2005 00:06 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Hij is niet gratis, maar je krijgt bij de ene maatschappij 15% korting, bij een andere weer 20% en bij een derde krijg je een vlucht ter waarde van 179 dollar met 50 dollar korting.
Je mag vanaf 9 uur in de rij staan en vanaf 9.30 gaat het theater open. Het is een lotery, dus ook al ben je vroeg je kan nog steeds uitgeloot worden. Ik was als 2de binnen netjes mijn naam en telefoon nummer achtergelaten (dit moet wel een usa of canadees nummer zijn, hotel is ook goed) als je word gekozen bellen ze je voor 14.00 uur. Vanaf 17.30 tot 18.30 zijn er opnames (maandag-donderdag) helaas werd ik niet gekozen :-( Ik kan morgen helaas niet omdat ik dan naar de US open ga, maar je kan ook voor andere dagen aanmelden.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:16 schreef Jaguarized het volgende:
@ _wie: voor die David Letterman tickets hoorde ik dat je daar vrij vroeg 's ochtends bij moet zijn. Nog gelukt? Welk hostel op 103rd zat je?
hoeveel betaal je daar voor dan?quote:Op donderdag 8 september 2005 00:59 schreef _wie het volgende:
[..]
Ik zit zelf in het Hostelling International NY. met z'n 10-en op een dorm en met douche en toilet op de gang....
$ 27 p.n incl taxes. Hiervoor zat ik in de Manhattan Inn Hostel op west 30rd street voor $ 36 p.n, je zit dan wel een stuk centraler en de kamers zijn kleiner ( heel klein voor 4 pers)quote:Op donderdag 8 september 2005 01:26 schreef kepler het volgende:
[..]
hoeveel betaal je daar voor dan?
Hoe bevalt het hostel? Ik ga namelijk naar hetzelfde.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:59 schreef _wie het volgende:
[..]
Je mag vanaf 9 uur in de rij staan en vanaf 9.30 gaat het theater open. Het is een lotery, dus ook al ben je vroeg je kan nog steeds uitgeloot worden. Ik was als 2de binnen netjes mijn naam en telefoon nummer achtergelaten (dit moet wel een usa of canadees nummer zijn, hotel is ook goed) als je word gekozen bellen ze je voor 14.00 uur. Vanaf 17.30 tot 18.30 zijn er opnames (maandag-donderdag) helaas werd ik niet gekozen :-( Ik kan morgen helaas niet omdat ik dan naar de US open ga, maar je kan ook voor andere dagen aanmelden.
Ik zit zelf in het Hostelling International NY. met z'n 10-en op een dorm en met douche en toilet op de gang....
in je eentje is dat niet zo duur iddquote:Op donderdag 8 september 2005 04:45 schreef _wie het volgende:
[..]
$ 27 p.n incl taxes. Hiervoor zat ik in de Manhattan Inn Hostel op west 30rd street voor $ 36 p.n, je zit dan wel een stuk centraler en de kamers zijn kleiner ( heel klein voor 4 pers)
En, hoe vordert het?quote:Op donderdag 8 september 2005 09:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hoe bevalt het hostel? Ik ga namelijk naar hetzelfde.
Hoe vordert wat?quote:
Het vordert gestaag. Heb er een leuk gesprek mee gehad. Overdag (voor haar) werkt ze en is ze dus niet altijd online. Verder moet je natuurlijk rekening houden met het tijdsverschil (6 uur).quote:
erg goed mhaw, de kamers zijn echt piep kleinn, je kunt je kont nauwelijks keren en ik als vrouw had een female room geboekt, komen er op eens 2 duitse jongens binnen lopen... er is wel airco en een tv uit de jaren 50 op de kamer, maar geen lockers op de kamer alleen centraal in de lobby waar je voor moet betalen...quote:Op donderdag 8 september 2005 17:13 schreef Dizzee het volgende:
he, dat Manhatten Inn hostel..zit dat zo'n beetje bij de NY Post office tegenover Penn/Madison Square Garden? Erg goed hostel heb ik me laten vertellen.
ikzelf ben 23 en hostels zijn voornamelijk in je eentje het goedkoopste. Ben je met 2 of meer dan is een hotel echt aan te radenquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:22 schreef KarinBee het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: hoe oud is iedereen hier?
Ik lees vol afgrijzen de avonturen die jullie meemaken in die hostels. Ik heb dat vroeger ook veel gedaan (nou ja, een jaar of 10 geleden) maar had dan ook vaak last van het lawaai van anderen of files bij de piepkleine douches.... Gaf mij vaak het gevoel op urban survival te zijn![]()
Dat ze goedkoper zijn dan een hotel weet ik wel, maar ik heb mijn portie hostels echt wel gehadquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:25 schreef kepler het volgende:
[..]
ikzelf ben 23 en hostels zijn voornamelijk in je eentje het goedkoopste. Ben je met 2 of meer dan is een hotel echt aan te raden
Ah nice, ik ga er eind van het jaar heen op een 8 persoons mannendorm omdat er volgens mij geen mixed dorms zijn of die waren al vol.quote:Op vrijdag 9 september 2005 05:12 schreef _wie het volgende:
HI NYC bevalt op zich wel redelijk, het is soms spitsuur bij de douches in de ochtend en mijn eerste nacht op eenkamer met 10 was ook niet geweldig, maar oordopjes doen wonderen. Nadeel is wel dat je ver weg zit. Naar Lower Manhatan, metro South Ferry waar de ferry naar Statue of Liberty/Ellis Island vetrekken doe je ongeveer 1 urr erover. Dus ik zat om 8 uur in de metro om rond 9-en daar te zijn. Verder zijn er pc's (10 stuks ofzo), waar je tegen betaling van $ 2 voor 20 min kan computeren en verder hebben ze heel veel activiteiten, zowel avonds als tours, die soms gratis zijn voor overdag. Vandag kon ik voor $ 9.50 naar een Yankees game, maar ik ging al naar de US open...
Ik zat zelf in Hotel Quality On Times Square. T was natuurlijk niet echt op Times Square maar op 47th street. Ik liep naar buiten, 100 mtr naar rechts en ik was bij die Ticket box waar ze kaartjes verkopen, en dat is dus op Times Square. Wat is het stoer om daar te lopen zeg, helemaal te gekquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:25 schreef kepler het volgende:
[..]
ikzelf ben 23 en hostels zijn voornamelijk in je eentje het goedkoopste. Ben je met 2 of meer dan is een hotel echt aan te raden
22 december heen, 3 januari terugquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:31 schreef Jaguarized het volgende:
@KarinBee, wanneer in december/januari ga je?
Kom je ook naar de TRV meet in NY?quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:38 schreef KarinBee het volgende:
[..]
22 december heen, 3 januari terug
In dat hotel heb ik ook gezeten! We hadden met drie meiden een suite (2 slaapkamers en badkamer) voor 100 dollar ieder per nacht. Prima hotel, al is de lift een beetje gammel. Een van de weinige hotels waar je zelfs ontbijt krijgt!quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zat zelf in Hotel Quality On Times Square. T was natuurlijk niet echt op Times Square maar op 47th street. Ik liep naar buiten, 100 mtr naar rechts en ik was bij die Ticket box waar ze kaartjes verkopen, en dat is dus op Times Square. Wat is het stoer om daar te lopen zeg, helemaal te gek![]()
![]()
Ik was in mijn eentje, en ik had dus een hotel. Erg duur ja, maar ik hou er niet van om een douche en toilet te delen met allemaal andere mensen. Ik wil graag een eigen badkamer en zo. Dan betaal je idd meer, maar dat is de manier waarop ik graag reis![]()
Waar en wanneer? Ik wil wel maar moet even overleggen met mijn vriend. Die fokt niet dus ik weet niet of hij er trek in heeft.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:40 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Kom je ook naar de TRV meet in NY?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |